Tüm kitapları ücretsiz okuyabilir veya indirebilirsiniz! Ayrıca son kitabımız İlahi Rezonans artık raflarda! İncelemek için:

Salman Khan Alıntıları & En Çok Okunan Sözleri

Salman Khan En Beğenilen Sözleri



1. "Eğitim ömür boyu sürmeli."


- Dünya Okulu



2. "İster 20 ister 80 yaşında olsun, öğrenmeyi bırakan kişi yaşlıdır. Öğrenmeyi sürdürense daima genç kalır. Hayattaki en önemli şey, kafanızın genç kalmasını sağlamaktır.

_Henry Ford"


- Dünya Okulu



3. "Peki öyleyse ev ödevi yapmak, ailelerin birlikte olabileceği zamanı değerlendirmenin en iyi yolu mu? Michigan Üniversitesi'nin gerçekleştirdiği büyük bir araştırma , daha
yüksek sınav başarısının ve daha az davranış bozukluğunun en güçlü göstergesinin, aileyle birlikte yenen yemeklerin sıklığı ve süresi olduğu sonucuna varıyor ." Düşünecek olursak,
bunda şaşıracak bir şey yok. Aileler gerçekten oturup konuştuklarında -ebeveynler ve çocuklar birbirleriyle fikir alışverişinde bulunduğunda ve birbirlerine gerçekten ilgi gösterdiğinde-çocuklar değerleri ogreniyor, motivasyon ve o zaman
kazanıyor; kısacası, onları hevesli ve dikkatli öğrenciler yapacak nitelikleri ve tavırları geliştiriyorlar. Bu, salt ev ödevi yapmaktan daha önemli."


- Dünya Okulu



4. "Öğrenciler yeteneklerine göre şubelere ayrılıyordu."


- Dünya Okulu



5. "Öğrenci öğretmeni düş kırıklığına uğratmak, istemiyor."


- Dünya Okulu



6. "... ilgisizliğin yerini sorumluluk duygusu, tembelliğin yerini çaba harcama alıyor."


- Dünya Okulu



7. "... Bilgi, karanlıktan ışık yaratıyordu. O öğrenciler, azimle ve odaklanarak, daha önce boşluktan başka bir şey olmayan bir yerde yanıtlar buluyordu."


- Dünya Okulu



8. "Tahtanın önüne geçmiş konuşan kafa olmak istemiyordum.
... Elektronik kara tahtada ders anlattım."


- Dünya Okulu



9. "Sonuçta işimden ayrılmadım, paramı biriktirdim ve ayrılmamı sağlayacak kadar maddi gücümün olacağı o zamanın gelmesini beklemeye başladım."


- Dünya Okulu



10. "Bilgisayarda videolar izlemek ve problem çözmek bir çocuğun egitiminin tamamını oluştursun gibi bir vizyonum hiçbir zaman olmadı, sanırım bu artık yeterince açıktır.

Tam tersine.
Ben eğitimi daha verimli kılmak , çocukların temel kavramları daha kısa sürede öğrenmesini, böylece başka öğrenme türlerine daha fazla zaman kalmasını sağlamak istiyordum. Yaparak öğrenmeye.

Üretici ve zihin geliştirici bir şekilde eğlenerek öğrenmeye. Buna gizlice öğrenmek diyebilirsiniz. Eğitimin bu diğer yanlarını sınamak için yaz kampları mükemmel bir deneme alanı sağlıyordu."


- Dünya Okulu



11. "Giderek karmaşıklaşan dünyada, eğer ortalama insanlar neyin neden olduğunu anlamıyorsa gerçek demokrasi ve insanların huzuru tehdit altındaydı."


- Dünya Okulu



12. "Testler...
Uzmanların beklediği sonuçlara yakın sonuçlar vermiyorlar mı? Politikacıların isteklerine uygunlar mı?"


- Dünya Okulu



13. "Bu nedenle bizim kamplar altta yatan ilkeleri gözler önüne serecek gerçek projeleri
vurgulayacak biçimde oluşturuldu büyük oranda. Bu biraz kuru ve soyut gelebilir, o yüzden size canlı bir örnek vereyim.

Kamplardaki zamanımızin çoğunu
robot yapmakla geçiriyorduk. Projelerden birinde öğrenciler gelişmiş dokunma,
Işık ve kızılötesi sensörleri olan programlanabilir legolar kullanarak
masaüstü sumo güresçileri yapacaktı.
Bu robotlar rakip robotu (ya da robotları) algılayıp masadan aşağı itmeliydi.
Karmaşıklık katmaya elverişli, açık
uçlu, basit bir oyundu bu.

Bazı öğrenciler, rakiplerini yanıltıp kendi kendilerine aşağı gitmelerini sağlamayı
deneyen zeki ve hafif robotlar yaptı. Bazıları çekiş gücünü ya da döndürme kuvvetini
en üste çıkarmayı hedefledi.

Ama en önemlisi çocuklar kendi benzersiz konseptlerini tekrar tekrar kurdu, test etti,
daha iyi hale getirdi."


- Dünya Okulu



14. "İster 8, ister 80 yaşında olsun, her öğrenci için her yeni video kişisel bir keşif olacaktı. Bir sonraki problem ve alıştırma seti, herkesin kendi temposu içinde ele alabileceği bir sınama olacaktı yavaş ilerlediği için kimse utanmayacak, etiketlenmeyecek, sınıfın ilerlemesi gerektiğinin duyurulduğu o korkulu an gelmeyecekti. Video arşivi asla yok olmayacaktı; öğrenciler gerek duydukları kadar yeniden izleyebilecek, bilgilerini
tazeleyebilecekti. Ve hata yapmaya izin verilecekti! İnsanın, omzundan bakan bir öğretmeni hayal kırıklığına uğratma,
bir sınıf dolusu arkadaşın önünde aptal görünme korkusu olmayacaktı."


- Dünya Okulu



15. "... Büyümek hergün bir sürü ev ödevi yapmak demektir. Oynamaya çıkamam çünkü evde kalıp ödev yapmam lazım; demeniz gerekir."


- Dünya Okulu



16. "... bu "değişiklikler" -küçük tartışma grupları ya da aktif olarak problem çözme gibi şeyler- Öğrencilerin dikkatini yeniden toplamaya yarıyorsa , sınıfa ders anlatma yöntemi neden hâlâ baskın model olmayı sürdürüyordu? Öğrencilerin, günlerinin büyük kısmını edilgen bir biçimde dinleyerek
geçireceği neden varsayılıyordu?

Sonuç olarak araştırmalar - ve aslına bakarsanız deneyim ve mantık- açıkça bir yönü işaret ediyordu ama var olan modelin ataleti, bu konuda herhangi bir şey yapılabilmesini engelliyordu.
..."


- Dünya Okulu



17. ""Akşamüstü dörtte eve geldim, ödevimi bitirdiğimde saat gecenin ikisiydi. O kadar çok ödevim vardı ki yemeğe gidemedik. Annemle, babamla, kız kardeşimle konuşamadım... Yani evet, çok fazla ödev verildiğini düşünüyorum. Ve hayır. Bir işe yaradığına inanmıyorum... Gördüğüm her şeyi kopyaladım, bilgilerin hiçbiri kafama girmedi, yeter ki bitsin dedim. Ev ödevi hayatımı mahvetti."


- Dünya Okulu



18. "Eğitim ömür boyu sürmeli."


- Dünya Okulu



19. ""İster 20 ister 80 yaşında olsun, öğrenmeyi bırakan kişi yaşlıdır. Öğrenmeyi sürdürense daima genç kalır. Hayattaki en önemli şey, kafanızın genç kalmasını sağlamaktır. (Henry Ford)""


- Dünya Okulu



20. "Büyük mü olmak istiyorsunuz. O zaman olmakla başlayın."


- Dünya Okulu



21. "Okul günlerimin eğitimime engel olmasına asla izin vermedim.

Mark Twain"


- Dünya Okulu



22. "Düşünceye dayanmayan bilgi emek kaybıdır; bilgiye dayanmayan düşünceyse tehlikelidir."


- Dünya Okulu



23. "" Uyanın ve okullarımızın gerçek yüzünü görün: Okullar, genç zihinlerin kullanıldığı birer deney laboratuvarı, şirket toplumunun istediği alışkanlık ve tutumları işleyen birer merkez... Okullar çocukları şirket elemanı ve tüketici olmak üzere yetiştiriyor".

John Taylor Gatto"


- Dünya Okulu



24. "Paniğe kapılmak nasıl gereksizse, halinden hoşnutluk da felaket sonuçlara yol açabilir..."


- Dünya Okulu



25. "Adı biraz gösterişliydi gösterişli olmasına ama bu yeni oluşumun maddi kaynakları neredeyse komik derecede sınırlıydı. Academy'nin 20 dolar değerinde ekran görüntüsü kopyalama programı ve 80 dolar değerinde kalemli tableti vardı; grafikler ve denklemler -çoğu zaman titrek bir yazıyla - Microsoft paint adında ücretsiz bir programla çiziliyordu. Ayda 50 dolar ödediğim internet yer sağlama sitesine oradan buradan bulduğum bir test programı yüklemiştim."


- Dünya Okulu



26. "Karakter, tavırlar, stil, her şey için, mükemmelliğin en üst düzeyi yalınlıktır.
Henry Wadsworth Longfellow"


- Dünya Okulu



27. ""Büyük mü olmak istiyorsunuz? Öyleyse olmakla başlayın. Geniş ve benzersiz bir kumaş mı dokumak istiyorsunuz? Önce alçakgönüllülüğün hakkında düşünün. Yapınız ne kadar yüksek olacaksa, temelleri o kadar derine inmek zorundadır."

Aziz Augustinus"


- Dünya Okulu



28. "Ders vermek çok şahsi ve özel bir şey. Birisine konuşmaktan ziyade , birisiyle konuşmak demek."


- Dünya Okulu



29. "İster 20 ister 80 yaşında olsun, öğrenmeyi bırakan kişi yaşlıdır. Öğrenmeyi sürdürense daima genç kalır. Hayattaki en önemli şey, kafanızın genç kalmasını sağlamaktır.
Henry Ford"


- Dünya Okulu



30. "Düşünceye dayanmayan bilgi emek kaybıdır; bilgiye dayanmayan düşünceyse tehlikelidir.

Konfüçyüs"


- Dünya Okulu



31. "Sanat, gereksiz olanın ayıklanmasıdır."


- Dünya Okulu



32. "Hiçbir beyin bir diğerine benzemez;sonsuz derecede incelikli bilgi ağının içinden geçen hiçbir yol,bir başka yolun aynısı değildir."


- Dünya Okulu



33. "Eğitim modelimiz ve onun hatalarla dolu test etme ve notlandırma sistemi, pek çok öğrencinin potansiyellerine tam anlamıyla ulaşma fırsatını ellerinden alıyor. Erkenden etiketleniyorlar ve ona göre muamele görüyorlar."


- Dünya Okulu



34. "Sanat, gereksiz olanın ayıklanmasıdır."


- Dünya Okulu



35. "Ders vermek çok şahsi ve özel bir şey. Birisine konuşmaktan ziyade, birisiyle konuşmak demek."


- Dünya Okulu



36. ""Geleneğin baskısı her yerde insanlığın ilerlemesinin önündeki engeldir."

John Stuart Mill"


- Dünya Okulu



37. "Teknoloji değiştirip öğrenme yöntemini aynı tutarsanız, kötü uygulamaya iyi para harcıyorsunuz demektir.
Cathy N. Davidson"


- Dünya Okulu



38. "Bilgi; karanlıktan ışık yaratıyordu. Öğrenciler, azimle ve odaklanarak, daha önce boşluktan başka bir şey olmayan yerde yanıtlar buluyordu..."


- Dünya Okulu



39. "Sanat, gereksiz olanın ayıklanmasıdır.

Pablo Picasso"


- Dünya Okulu



40. "Yaratıcılık ve analitik düşünce artık birer seçenek olmaktan çıktı: Bunlar lüks değil, hayatta kalmak için şart."


- Dünya Okulu



41. ""Müfredatları standartlaştırabilirsiniz ama öğrenmeyi standartlaştıramazsınız. Hiçbir beyin bir diğerine benzemez...""


- Dünya Okulu



42. "Karakterler, tavırlar, stil, her şey için, mükemmelliğin en üst düzeyi yalınlıktır."


- Dünya Okulu



43. "" Devletin evrensel eğitimi sunmak gibi görünüşte iyi niyetli çabası, aslında bütün çocukları ağına düşürmek gibi alçakça bir girişim oldu".

Amerikalı yazar Sheldon Richman"


- Dünya Okulu



44. "Çok harcıyoruz ama akıllıca harcamıyoruz. Daha fazla harcama konusunda saplantılıyız çünkü daha iyi nasıl harcanır konusunda bir vizyonumuz ya da fikir birliğimiz yok."


- Dünya Okulu



45. "Düşünceye dayanmayan bilgi emek kaybıdır; bilgiye dayanmayan düşünceyse tehlikelidir."


- Dünya Okulu



46. "Karakter,tavırlar,stil,her şey için,mükemmelliğin en üst düzeyi yalınlıktır."


- Dünya Okulu



47. "Yapılan araştırmaya göre, daha yüksek sınav başarısının ve daha az davranış bozukluğunun en güçlü göstergesinin, aileyle birlikte yenen yemeklerin sıklığı ve süresi olduğu sonucuna varıyor."


- Dünya Okulu



48. ""Karakter, tavırlar, stil, her şey için, mükemmelliğin en üst düzeyi yalınlıktır."

Henry Wadsworth Longfellow"


- Dünya Okulu



49. ""Düşünceye dayanmayan bilgi emek kaybıdır, bilgiye dayanmayan düşünce ise tehlikelidir."

Konfüçyüs"


- Dünya Okulu



50. ""Eski öğretme yöntemi ile yenisi arasında sistemde bir çatlak var ve dünyanın her yerinde çocuklar her gün bu çatlaktan aşağıya düşüyor.""


- Dünya Okulu



51. "Küçük bir gezegende yaşıyoruz; sıcak,düz ve kalabalık""


- Dünya Okulu



52. "Bizim derslerimizin güvenli, samimi, rahat ve düşünmeyi teşvik edici bir deneyim olmasını istiyorum.
Düşüncelerini içtenlikle paylaşan ve bunu konuşma diliyle yapan bir öğretmen olmak istiyordum, sanki temelde zeki olan ama konuyu tam olarak anlamayan bir eşitimle konuşuyormuş gibi."


- Dünya Okulu



53. "Eğitimde fırsat eşitliği için, herkese her yerde, dünya standartlarında, ücretsiz eğitim."


- Dünya Okulu



54. "Başarıyı herkes kendisi tanımlıyor; tek başarısızlık, pes etmek."


- Dünya Okulu



55. "Harper's dergisinin Eylül 2003 sayısında yazan John Taylor Gatto bizi şöyle uyarıyordu: "Uyanın ve okullarımızın gerçek yüzünü görün: Okullar, genç zihinlerin kullanıldığı birer deney laboratuvarı, şirket toplumunun istediği alışkanlık ve tutumları işleyen birer merkez... Okullar çocukları şirket elemanı ve tüketici olmak üzere yetiştiriyor.""


- Dünya Okulu



56. "Bütün oyun ve öğrenmeyi çocukluğa, bütün çalışmayı orta yaşa, bütün pişmanlıkları da yaşlılığa koymak son derece yanlıştır ve acımasızca bir keyfiliktir."


- Dünya Okulu



57. "Öğretmek bence apayrı bir beceriydi, buna da hala inanıyorum; hatta yaratıcı, sezgisel ve son derece kişisel bir sanat. Ama yalnızca bir sanat da değil. İçinde bilime özgü bir disiplin de var, en azından olmalı."


- Dünya Okulu



58. "Kültürel farklılıklar, veri toplama farklılıkları ve son derece farklı olabilen aile içi dinamikleri hesaba katılmadan bakıldığında, verilen ev ödevi miktarı, ister bireysel isterse ulusal düzeyde olsun, gelecekteki başarı için çok kötü bir gösterge"


- Dünya Okulu



59. "Müfredatları standartlaştırabilirsiniz ama öğrenmeyi standartlaştıramazsınız."


- Dünya Okulu



60. "İster 20 yaşında ister 80 yaşında olsun, öğrenmeyi bırakan kişi yaşlıdır. Öğrenmeyi sürdürense daima genç kalır. Hayattaki en önemli şey , kafanızın daima genç kalmasını sağlamaktır.
- Henry Ford"


- Dünya Okulu



61. "Düşünceye dayanmayan bilgi emek kaybıdır, bilgiye dayanmayan düşünceyse tehlikelidir.

Konfüçyüs"


- Dünya Okulu



62. "Bence hepimizin eğitilmesi, her birimiz için önem taşıyor. Dehanın nerede ortaya çıkacağını kim bilebilir. Afrika'nın bir köyündeki küçük bir kız kanser tedavisi bulma potansiyeline sahip olabilir."


- Dünya Okulu



63. "Bugün normal kabul edilen şeyler bir zamanlar tartışmalı ve radikaldi."


- Dünya Okulu



64. "Bilgi süreğendir,fikirler akar."


- Dünya Okulu



65. "Sağlam karakter, tamamen bireyselliğe bağlıdır.
Çevresindekilerle ortaklaşa yaşadığı dışında hiçbir varoluşu olmayan insan , ancak vasat bir varoluşa sahip olabilir."


- Dünya Okulu



66. "Keşke bana da böyle öğretselerdi dediğim biçimde öğretmek istiyordum."


- Dünya Okulu



67. "" Dünyanın bütün eğitimli zihinlere ve parlak geleceklere ihtiyacı var, hem de her yerde.""


- Dünya Okulu



68. "Konular ezberle ogrenilebilirdi ama büyük fikirleri öğrenmek için özgür ve ketlenmemiş düşünce gerekirdi."


- Dünya Okulu



69. "Normal, alıştığınız şeydir."


- Dünya Okulu



70. ""Bir insanı etkilemek istiyorsanız" demişti, "onunla yalnızca konuşmaktan fazlasını yapmanız gerekir;onu biçimlendirmeniz gerekir,öyle bir biçimlendirmelisiniz ki istemesini istediğiniz şeyler dışında hiçbir şey isteyemesin.""


- Dünya Okulu



71. ""Konularını çok iyi bilen ama bildiklerini paylaşmayı beceremeyen çok öğretmenim olmuştu. Öğretmek bence apayrı bir beceriydi, buna da hâlâ inanıyorum; hatta yaratıcı, sezgisel ve son derece kişisel bir sanat.""


- Dünya Okulu



72. "Başarıyı herkes kendisi tanımlıyor; tek başarısızlık, pes etmek"


- Dünya Okulu



73. "Düşünceye dayanmayan bilgi emek kaybıdır, bilgiye dayanmayan düşünceyse tehlikelidir."


- Dünya Okulu



74. "Bütün oyun ve öğrenmeyi çocukluğa, bütün çalışmayı orta yaşa, bütün pişmanlıkları da yaşlılığa koymak son derece yanlıştır ve acımasızca bir keyfiliktir."


- Dünya Okulu



75. "Öğretimin unsurları zihne çocuklukta sunulmalı ama herhangi bir zorlama olmamalıdır. Zorlama sonucu edinilen bilgi zihinde yer etmez."


- Dünya Okulu



76. "İnsan doğası gereği, belirli bir sistemde başarılı olanlar o sistemin destekçisi haline geliyor."


- Dünya Okulu



77. "Bir insanı etkilemek istiyorsanız, onunla yalnızca konuşmaktan fazlasını yapmalısınız.
“Onu biçimlendirmeniz gerekir, öyle bir biçimlendirmelisiniz ki, istemesini istediğiniz şeyler dışında hiçbir şey istemesin.”"


- Dünya Okulu



78. "Bugün bazı seçkin özel okullara harcanan para neredeyse ayıp düzeyinde."


- Dünya Okulu



79. "Kendi okul yıllarımda bazı öğretmenlerin kendi bilgileriyle gösteriş yapmayı bana bunları aktarmaktan daha çok önemsediğini hissettiğim olmuştu."


- Dünya Okulu



80. "" Normal, alıştığınız şeydir.""


- Dünya Okulu



81. "Mükemmel bir biçimde idare edilen geleneksel sınıf örneğini gözünüzde canlandırın. Sıralar bir santraç tahtası üstüne yerleştirilmiş gibi düzenli. Öğrenciler defterlerini aynı açıdan kullanıyor, kalemlerini bir orkestranın keman bölümünün yayları gibi aynı anda hareket ediyor. Bütün gözler sınıfın ön tarafındaki öğretmenin üzerinde. Sessizlik hakim, tek duyulan ses öğretmenin elindeki tebeserin tahtaya sürtünmesi. Bu çok ağırbaşlı ve uygun bir atmosfer... bir cenaze için

"


- Dünya Okulu



82. "Öğretme konusundaki temel felsefem basit ve son derece şahsiydi. Keşke bana da böyle öğretselerdi dediğim biçimde öğretmek istiyordum."


- Dünya Okulu



83. "İster 20 ister 80 yaşında olsun, öğrenmeyi bırakan kişi yaşlıdır. Öğrenmeyi sürdürense daima genç kalır. Hayattaki en önemli şey, kafanızın genç kalmasını sağlamaktır."


- Dünya Okulu



84. "Öğrenciler, Aldous Huxley'nin Cesur Yeni Dünya’sını çağrıştıran bir biçimde şubelere ayrılmış ve bu da insan zekâsını, hayal gücünü ve yeteneğini belirleyen harika farklılıkları ve nüansları tamamen görmezden geliyor."


- Dünya Okulu



85. "…yapınız ne kadar yüksek olacaksa, temelleri o kadar derine inmek zorundadır."


- Dünya Okulu



86. "Karakter, tavırlar, stil, her şey için, mükemmelliğin en üst düzeyi yalınlıktır.
-Henry Wadsworth Longfellow"


- Dünya Okulu



87. "“İster 20 ister 80 yaşında olsun, öğrenmeyi bırakan kişi yaşlıdır. Öğrenmeyi sürdürense daima genç kalır. Hayattaki en önemli şey, kafanızın genç kalmasını sağlamaktır.”
–Henry Ford"


- Dünya Okulu



88. "Normal, alıştığınız şeydir..."


- Dünya Okulu



89. "Bütün oyun ve öğrenmeyi çocukluğa,bütün çalışmayı gençliğe,bütün pişmanlıkları da yaşlılığa koymak son derece yanlıştır ve acımasızca bir keyfiliktir."


- Dünya Okulu



90. "Geleneğin baskısı her yerde insanlığın ilerlemesinin önündeki engeldir.
(John Stuart Mill)"


- Dünya Okulu



91. "Suçun temelini atan cehalet ve dar kapsamlı eğitimdir; onu büyütense taklit ve gelenektir."


- Dünya Okulu



92. "Varolan durum hakkında yakınmak kolaysa, bir şeylerin nasıl olması gerektiği konusunda teoriler üretmek de çok da zor değil."


- Dünya Okulu



93. "İnsan beyni o kadar karmaşık ki, tek bir yaklaşımın herkes için en iyi olacağı konusunda dogmatikleşmemeliyiz."


- Dünya Okulu



94. "Konularını çok iyi bilen ama bildiklerini paylaşmayı beceremeyen çok öğretmenim olmuştu. Öğretmek bence apayrı bir beceriydi, buna da hâlâ inanıyorum; hatta yaratıcı, sezgisel ve son derece kişisel bir sanat."


- Dünya Okulu



95. "Kendi çocuklarımız iyi eğitim aldığı sürece, bir Sokak ötededeki, bir ülke ya da bir kıta ötedeki çocuklarla ilgilenmiyoruz. Çocuklarımıza yardım etmenin daha iyi yolu, bütün çocuklara yardım etmek."


- Dünya Okulu



96. "Düşünceye dayanamayan bilgi emek kaybıdır; bilgiye dayanmayan düşünceyse tehlikelidir."


- Dünya Okulu



97. "Çevresindekilerle ortaklaşa yaşadığı dışında hiçbir varoluşu olmayan insan, ancak vasat bir varoluşa sahip olabilir."


- Dünya Okulu



98. "Kendi çocuklarımız iyi eğitim aldığı sürece, bir Sokak ötededeki, bir ülke ya da bir kıta ötedeki çocuklarla ilgilenmiyoruz. Çocuklarımıza yardım etmenin daha iyi yolu, bütün çocuklara yardım etmek."


- Dünya Okulu



99. "Düşünceye dayanamayan bilgi emek kaybıdır; bilgiye dayanmayan düşünceyse tehlikelidir."


- Dünya Okulu



100. "Bir bölgede ortaya çıkan sorun -mali kriz, siyasal devrim, elektronik ya da biyolojik yeni bir virüs -hızla her yerin sorunu haline geliyor."


- Dünya Okulu



101. ""Eğitim" neden bir noktada duruyordu? Neden ömür boyu sürmüyordu? Resmi eğitimde 12 ya da 16 ya da 20 yıl geçirerek öğrenime bu kadar yatırım yaptıktan sonra, tam anlamıyla yetişkin olduğumuzda musluğu kapatıvermek keyfi ve hatta biraz trajik gelmiyor mu?"


- Dünya Okulu



102. "Bütün oyun ve öğrenmeyi çocukluğa, bütün çalışmayı orta yaşa, bütün pişmanlıkları da yaşlılığa koymak son derece yanlıştır ve acımasızca bir keyfiliktir."


- Dünya Okulu



103. "Bir çocuğu kendi öğreniminizle sınırlamayın çünkü o başka bir devirde doğdu.

Rabindranath Tagore"


- Dünya Okulu



104. "Ama paniğe kapılmak nasıl gereksizse, halinden hoşnutluk da felaket sonuçlara yol açabilir."


- Dünya Okulu



105. "" Karakter, tavırlar, stil, her şey için, mükemmelliğin en üst düzeyi yalınlıktır."

|Henry Wadsworth Longfellow"


- Dünya Okulu



106. "Bir çocuğu kendi öğreniminizle sınırlamayın çünkü o başka devirde doğdu."


- Dünya Okulu



107. "Müfredatları standartlaştırabilirsiniz ama öğrenmeyi standartlaştıramazsınız. Hiçbir beyin bir diğerine benzemez."


- Dünya Okulu



108. "Hiçbir eğitim başkasına benzemez.
...
Hiçbir beyin bir diğerine benzemez ;
...
Öğrenme konusundaki kişisel sorumluluk, her öğrencinin biricikliğini kabul etmekle el ele gider."


- Dünya Okulu



109. "" Sanat, gereksiz olanın ayıklanmasıdır."

| Pablo Picasso"


- Dünya Okulu



110. "Bir çocuğu kendi öğreniminizle sınırlamayın çünkü o başka bir devirde doğdu."


- Dünya Okulu



111. "Tek başarısızlık,pes etmek."


- Dünya Okulu



112. "Büyük mü olmak istiyorsunuz? Öyleyse olmakla başlayın. Geniş ve benzersiz bir kumaş mı dokumak istiyorsunuz? Önce alçakgönüllüğün temelleri hakkında düşünün. Yapınız ne kadar yüksek olacaksa, temelleri o kadar derine inmek zorundadır."


- Dünya Okulu



113. "“Bence hepimizin eğitilmesi, her birimiz için önem taşıyor. Dehanın nerede ortaya çıkacağını kim bilebilir? Afrika’nın bir köyündeki küçük bir kız kanser tedavisi bulma potansiyeline sahip olabilir.”"


- Dünya Okulu



114. "Sanat, gereksiz olanın ayıklanmasıdır.
-Pablo Picasso"


- Dünya Okulu



115. ""Geleneğin baskısı her yerde insanlığın ilerlemesinin önündeki engeldir." John Stuart Mill"


- Dünya Okulu



116. "Büyük mü olmak istiyorsunuz? Öyleyse olmakla başlayın. Geniş ve benzersiz bir kumaş mı dokumak istiyorsunuz? Önce alçakgönüllülüğün temelleri hakkında düşünün. Yapınız ne kadar yüksek olacaksa, temelleri o kadar derine inmek zorundadır."


- Dünya Okulu



117. ""İster 20 ister 80 yaşında olsun, öğrenmeyi bırakan kişi yaşlıdır. Öğrenmeyi sürdürense daima genç kalır. Hayattaki en önemli şey, kafanızın genç kalmasını sağlamaktır. "

Henry Ford"


- Dünya Okulu



118. "Altmış dakikalık dersler yeterince kötüydü; doksan dakikalar ise tam bir işkenceydi. Bunun yararı neydi? Eğitim mi görüyorduk, dayanıklılık yarışmasında mıydık? Gerçekten bir şeyler öğrenen birileri var mıydı? Öğrenciler neden zahmet edip geliyordu ki ?"


- Dünya Okulu



119. "Geleneğin baskısı her verde insanlığın ilerlemesinin önündeki engeldir.
-John Stuart Mill"


- Dünya Okulu



120. "İnsanın kişiliği gizemlerle dolu..."


- Dünya Okulu



121. "Normal, alıştığınız şeydir."


- Dünya Okulu



122. "“Bence hepimizin eğitilmesi, her birimiz için önem taşıyor. Dehanın nerede ortaya çıkacağını kim bilebilir? Afrika’nın bir köyündeki küçük bir kız kanser tedavisi bulma potansiyeline sahip olabilir.”"


- Dünya Okulu



123. "Büyük mü olmak istiyorsunuz? Öyleyse olmakla başlayın. Geniş ve benzersiz bir kumaş mı dokumak istiyorsunuz? Önce alçakgönüllülüğün temelleri hakkında düşünün. Yapınız ne kadar yüksek olacaksa, temelleri o kadar derine inmek zorundadır."


- Dünya Okulu



124. "Bir çocuğu kendi öğreniminizle sınırlamayın çünkü o başka bir devirde doğdu.
- Rabindranath Tagore"


- Dünya Okulu



125. "Geleneğin baskısı her yerde insanlığın ilerlemesinin önündeki engeldir.
John Stuart Mill"


- Dünya Okulu



126. ""Normal, alıştığınız şeydir.""


- Dünya Okulu



127. "Yaşamın bir noktasında, yeni şeyler öğrenmek önceliğini yitiriyor."


- Dünya Okulu



128. "Sağlam karakter, tamamen bireyselliğe bağlıdır. Çevresindekilerle ortaklaşa yaşadığı dışında hiçbir varoluşu olmayan insan, ancak vasat bir varoluşa sahiptir."


- Dünya Okulu



129. "Bir insanı etkilemek istiyorsanız demişti, “ onunla yalnızca konuşmaktan fazlasını yapmanız gerekir, onu biçimlendirmeniz gerekir; öyle bir biçimlendirmelisiniz ki, istemesini istediğiniz şeyler dışında hiçbir şey istemesin.”"


- Dünya Okulu



130. "Her şeyin olduğu gibi kalmasına izin veremeyiz. Hiçbir şey yapmamanın bedeli kabul edilemeyecek kadar yüksektir."


- Dünya Okulu



131. "Suçun temelini atan cehalet ve dar kapsamlı eğitimdir; onu büyütense taklit ve gelenektir.
-Mary Astell"


- Dünya Okulu



132. "Önemli olan onlara ne öğrettiğimiz değil,
kendi kendilerine öğrenmeyi
nasıl öğrenecekleri..."


- Dünya Okulu



133. "Bir çocuğu kendi öğreniminizle sınırlamayın çünkü o başka bir devirde doğdu.
- Rabindranath Tagore"


- Dünya Okulu



134. "Geleneğin baskısı her yerde insanlığın ilerlemesinin önündeki engeldir.
John Stuart Mill"


- Dünya Okulu



135. ""Bir insanı etkilemek istiyorsanız" demişti " onunla yalnızca konuşmaktan fazlasını yapmanız gerekir" onu biçimlendirmeniz gerekir, öyle bir biçimlendirmelisiniz ki, istemesini istediğiniz şeyler dışında hiçbir şey isteyemesin."


- Dünya Okulu



136. "Inisiyatif almayı kavramayı, özgün düşünceyi mi destekliyoruz, yoksa yalnızca boş bir oyunu mu sürdürüp duruyoruz ??"


- Dünya Okulu



137. ""Tek başarısızlık pes etmek.""


- Dünya Okulu



138. ""Suçun temelini atan cehalet ve dar kapsamlı eğitimdir; onu büyütense taklit ve gelenektir.""


- Dünya Okulu



139. "Bir çocuğu kendi öğreniminizle sınırlamayın çünkü o başka bir devirde doğdu."


- Dünya Okulu



140. "Elbette çocukların temel matematik ve fen bilgilerine sahip olması gerekir; dilin nasıl işlediğini bilmeliler ki, etkili ve incelikli bir biçimde iletişim kurabilsinler; tarih ve siyasetle ilgili bir farkındalıkları olmalı ki, dünyada kendilerini yabancı hissetmesinler; sanatla da tanışıklıkları olmalı ki, insanın güzele olan tutkusunu anlayabilsinler."


- Dünya Okulu



141. "Kaliteli eğitim, gösterişli kampüslere bağlı olmak zorunda değil."


- Dünya Okulu



142. "Bu uygun adım eğitim, geride kalma konusunda büyük bir korku salıyor çocukların içine ama daha da beteri, ilerleme fikrini de tamamen öldürüyor. Test edilmeyeceğiniz bir şeyi neden öğrenesiniz?"


- Dünya Okulu



143. "Suçun temelini atan cehalet ve dar kapsamlı eğitimdir; onu büyütense taklit ve gelenektir.

-Mary Astell"


- Dünya Okulu



144. "Düşünceye dayanmayan bilgi emek kaybıdır; bilgiye dayanmayan düşünceyse tehlikelidir."


- Dünya Okulu



145. "Suçun temelini atan cehalet ve dar kapsamlı eğitimdir; onu büyütense taklit ve gelenektir."


- Dünya Okulu



146. "Çocuklar da, yetişkinlerde sınıfta ya da işyerlerindeki can sıkıntısından, arka planda durmaksızın gürültü yapan aptallaştırılmış popüler kültürden dolayı merakını yitiriyor."


- Dünya Okulu



147. ""Tek başarısızlık pes etmek.""


- Dünya Okulu



148. ""Suçun temelini atan cehalet ve dar kapsamlı eğitimdir; onu büyütense taklit ve gelenektir.""


- Dünya Okulu



149. "Bir çocuğu kendi öğreniminizle sınırlamayın çünkü o başka bir devirde doğdu."


- Dünya Okulu



150. "Yetişkinler kendi adlarına da endişeleniyor. Resmi eğitim bittikten sonra öğrenme kapasitemize ne oluyor? Zihinlerimizi nasıl eğitelim ki, tembelleşip katılaşmasınlar? Hala yeni şeyler öğrenebilir miyiz? Nerede ve nasıl?"


- Dünya Okulu



151. "İster 20 ister 80 yaşında olsun, öğrenmeyi bırakan yaşlıdır. Öğrenmeyi sürdürense daima genç kalır. Hayattaki en önemli şey, kafanızın genç kalmasını sağlamaktır.
-Henry Ford"


- Dünya Okulu



152. "Bütün oyun ve öğrenmeyi çoçukluğa ,bütün çalışmayı orta yaşa ,bütün pişmanlıkları da yaşlılığa koymak son derece yanlıştır ve acımasızca bir keyfiliktir.

-MARGARET MEAD"


- Dünya Okulu



153. "Geleneksel müfredatlar öğrencilere nereden başlayacaklarını söylemez; nerede duracaklarını söyler."


- Dünya Okulu



154. "Karakter, tavırlar, stil, her şey için, mükemmelliğin en üst düzeyi yakınlıktır."


- Dünya Okulu



155. "Geleneğin baskısı her yerde insanlığın ilerlemesinin önündeki engeldir."


- Dünya Okulu



156. "Bazı öğretmenlerse ezberlediklerini aktarıyor gibiydi, o kadar ki düşündüklerini bile sanmıyorum."


- Dünya Okulu



157. "İster 20 ister 80 yaşında olsun, öğrenmeyi bırakan yaşlıdır. Öğrenmeyi sürdürense daima genç kalır. Hayattaki en önemli şey, kafanızın genç kalmasını sağlamaktır.
-Henry Ford"


- Dünya Okulu



158. "Geleneğin baskısı her yerde insanlığın ilerlemesinin önündeki engeldir."


- Dünya Okulu



159. "Bazı öğretmenlerse ezberlediklerini aktarıyor gibiydi, o kadar ki düşündüklerini bile sanmıyorum."


- Dünya Okulu



160. "Cocuklara öğretilen seyler ile öğrenmeleri gereken seyler arasındaki bosluk her gün her ders büyüyor."


- Dünya Okulu



161. "Öğretmek bence apayrı bir beceriydi,buna da hala inanıyorum;hatta yaratıcı,sezgisel ve son derece kişisel bir sanat."


- Dünya Okulu



162. "ister 20 ister 80 yaşında olsun, öğrenmeyi bırakan kişi yaşlıdır. Öğrenmeyi sürdürense daima genç kalır. Hayattaki en önemli şey, kafanızın genç kalmasını sağlamaktır.
-Henry Ford"


- Dünya Okulu



163. "Eğitimin yeniden evrilmesinin zamanı geldi de geçiyor bile."


- Dünya Okulu



164. "Geleneğin baskısı her yerde insanlığın ilerlemesinin önündeki engeldir.

- John Stuart Mill"


- Dünya Okulu



165. "Başarıyı herkes kendisi tanımlıyor; tek başarısızlık, pes etmek."


- Dünya Okulu



166. "Bence hiçbir konu asla bitmez.Hiçbir kavram ,diğer kavramlardan kopuk değildir.Bilgi süreğendir ; fikirler akar."


- Dünya Okulu



167. "İster 20 ister 80 yaşında olsun ,öğrenmeyi bırakan kişi yaşlıdır. Öğrenmeyi sürdürense daima genç kalır . Hayattaki en önemli şey , kafanızın genç kalmasını sağlamaktır."


- Dünya Okulu



168. "Bugünün gençlerinin bundan on ya da yirmi yıl sonra neler bilmesi gerektiğini kesin olarak tahmin edemeyeceğimize göre, önemli olan onlara ne öğrettiğimiz değil, kendi kendilerine öğrenmeyi nasıl öğrenecekleri."


- Dünya Okulu



169. ""Uyanın ve okullarımızın gerçek yüzünü görün:
Okullar, genç zihinlerin kullanıldığı birer deney laboratuvarı, şirket toplumunun istediği alışkanlık ve tutumları işleyen birer merkez...
Okullar çocukları şirket elemanı ve tüketici olmak üzere yetiştiriyor."

[John Taylor Gatto]"


- Dünya Okulu



170. "“ Normal, alıştığımız şeydir.”"


- Dünya Okulu



171. "“Eğitimin asıl önemli görevi, çocuklara nasıl öğreneceklerini öğretmek. Onları öğrenmek istemeye yöneltmek."


- Dünya Okulu



172. ""Hayatımı gerçekten böyle mi geçirmek istiyordum? Dünyadaki sınırlı zamanımı değerlendirmenin en iyi yolu gerçekten bu muydu?""


- Dünya Okulu



173. "Öğrenme konusundaki kişisel sorumluluk, her öğrencinin biricikliğini kabul etmekle el ele gider."


- Dünya Okulu



174. ""Aktif öğrenme pasif öğrenmeye kıyasla beyinde daha kalıcı sinir yolları oluşturur.""


- Dünya Okulu



175. "Düşünceye dayanmayan bilgi emek kaybıdır; bilgiye dayanmayan düşünceyse tehlikelidir.
-Konfüçyüs"


- Dünya Okulu



176. ""Bir çocuğu kendi öğreniminizle sınırlama yın çünkü o başka bir devirde doğdu."
(Tagore)"


- Dünya Okulu



177. "İster 20 ister 80 yaşında olsun, öğrenmeyi bırakan kişi yaşlıdır. Öğrenmeyi sürdürense daima genç kalır. Hayattaki en önemli şey, kafanızın genç kalmasını sağlamaktır."


- Dünya Okulu



178. "Okul günlerimin egitimime engel olmasına asla izin vermedim .
Mark Twain"


- Dünya Okulu



179. "Eğitim uzayda meydana gelmiyor, öğretmenin dudakları ile öğrencilerin kulakları arasındaki boşlukta da meydana gelmiyor; her birimizin beyninde meydana geliyor."


- Dünya Okulu



180. "Cocuklara öğretilen seyler ile öğrenmeleri gereken seyler arasındaki bosluk her gün her ders büyüyor."


- Dünya Okulu



181. "Öğretmek bence apayrı bir beceriydi,buna da hala inanıyorum;hatta yaratıcı,sezgisel ve son derece kişisel bir sanat."


- Dünya Okulu



182. "Başarıyı herkes kendisi tanımlıyor; tek başarısızlık, pes etmek."


- Dünya Okulu



183. "İster 20 ister 80 yaşında olsun ,öğrenmeyi bırakan kişi yaşlıdır. Öğrenmeyi sürdürense daima genç kalır . Hayattaki en önemli şey , kafanızın genç kalmasını sağlamaktır."


- Dünya Okulu



184. "Büyük hayaller kurmaya cüret ediyordum...."


- Dünya Okulu



185. "Eğitim modelimiz ve onun hatalarla dolu test etme ve notlandırma sistemi, pek çok öğrencinin potansiyellerine tam anlamıyla ulaşma fırsatını ellerinden alıyor. Erkenden etiketleniyorlar ve ona göre muamele görüyorlar."


- Dünya Okulu



186. "“Başarıyı herkes kendisi tanımlıyor; tek başarısızlık pes etmek.”"


- Dünya Okulu



187. "Suçun temelini atan cehalet ve dar kapsamlı eğitimdir; onu büyütense taklit ve gelenektir.

Marry Astell"


- Dünya Okulu



188. "Herhangi bir profesyonel kariyer için üniversite derecesinin önkoşul olması fikri, yalnızca 100 yıl kadar geriye gidiyor. Toplumun verimli bir üyesi olabilmek için herkesin üniversiteye girmesi gerektiği düşüncesiyse yalnızca 30-40 yıllık.
Bunu neden gündeme getirdiğimi açıklayayım. İnsanlar üniversiteye gitmesin demiyorum. Demek istediğim, üniversitelerin ve kariyer peşinde koşan öğrencilerin çözmesi gereken derin bir çelişki olduğu: Bir yandan toplumumuz üniversite eğitimine artık iş bulmaya giden yol olarak bakıyor; öte yandansa akademi dünyası, mesleki olana karşı bir önyargı beslemeyi sürdürüyor.
Üniversitelerimiz, açık görülüyor ki, soyut olan ile uygulamaya yönelik olan, bilgelik ile beceri arasındaki eski ama sahte ikilemle hala boğuşuyor. Hem beceri hem de bilgelik öğretecek, ya da daha iyisi, beceri aracılığıyla bilgelik öğretecek bir okul tasarlamak neden bu kadar zor olsun?"


- Dünya Okulu



189. "Büyün oyun ve öğrenmeyi çocukluğa, bütün çalışmayı orta yaşa, bütün pişmanlıkları da yaşlılığa koymak son derece yanlıştır ve acımasızca bir keyifliktir.

-Margaret Mead"


- Dünya Okulu



190. "Başarıyı herkes kendisi tanımlıyor, tek başarısızlık pes etmek."


- Dünya Okulu



191. "Karakter, tavırlar, stil, her şey için, mükemmelliğin en üst düzeyi yalınlıktır.

[Henry Wadsworth Longfellow]"


- Dünya Okulu



192. "Bu bir metafor değil, fiziksel gerçek. Nobel ödüllü nörolog Eric R. Kandel, çok önemli kitabı In Search of Memory'de, öğrenmenin beynimizi oluşturan sinir hücrelerinde teker teker meydana gelen"


- Dünya Okulu



193. "“Dünyanın hedeflediği onurlar benim için birer hiç; ben yalnızca hakikati bilmek istiyorum.”"


- Dünya Okulu



194. "Bugünün gençlerinin bundan on ya da yirmi yıl sonra neler bilmesi gerektiğini kesin olarak tahmin edemeyeceğimize göre, önemli olan onlara ne öğrettiğimiz değil, kendi kendilerine öğrenmeyi nasıl öğrenecekleri."


- Dünya Okulu



195. "Butun oyun ve öğrenmeyi cocukluğa, bütün çalışmayı orta yaşa, bütün pişmanlıkları da yaşlılığa koymak son derece yanlıştır ve acımasızca bir keyfiliktir."


- Dünya Okulu



196. "Normal, alıştığınız şeydir."


- Dünya Okulu



197. "“Bilgi, karanlıktan ışık yaratıyordu.”"


- Dünya Okulu



198. "Herkesin bildiği gibi bisikletin pedallarını çevirmeyi sürdürmek, durduktan sonra yeniden gitmeye başlamaktan daha kolaydır; bu süreç öğrenimde neden farklı olsun ki ?"


- Dünya Okulu



199. "“Küçük bir gezegende yaşıyoruz , sıcak düz ve kalabalık “"


- Dünya Okulu



200. "....Okullarımız da böyle olmalı; güven içinde deney yapılabilecek, başarısızlığın bir utanç işareti değil, bir öğrenme fırsatı olduğu bir ortam olmalı."


- Dünya Okulu



201. "Malcolm Knowles'un, çok önemli kitabı The Adult Learner'da (Yetişkin Öğrenci) belirttiği gibi, "Neden öğrendiğimizi bilirsek ve bu neden, bizim algıladığımız biçimiyle ihtiyaçlarımızla uyum içindeyse çok hızlı ve iyice öğreniyoruz."


- Dünya Okulu



202. "...bugünkü test etme ve notlandırma sistemimiz, bir alana büyük katkılarda bulunma olasılığı en yüksek olan yaratıcı ve farklı düşünen in-sanları saf dışı bırakıyor."


- Dünya Okulu



203. "İster 20 ister 80 yaşında olsun, öğrenmeyi bırakan kişi yaşlıdır."


- Dünya Okulu



204. ""Benim yaşadığım yerde Siyahları okullara kollarını açarak çağırmazlar""


- Dünya Okulu



205. "Hayatın kendisi bir okuldur denir. Eğer bu doğruysa, dünyamız küçüldükçe ve insanlar birbirleriyle giderek ayrılmaz biçimde bağlandıkça, dünyanın kendisi de dev ve her şeyi içeren bir okula benzemeye başlıyor demektir. Gençler var, yaşlılar var, belli bir konuda eğitimlerini az ya da çok ilerletmiş olanlar var. Hepimiz her an hem öğrenci hem de öğretmeniz; çalışarak öğreniyoruz ama aynı zamanda başkalarına yardım ederek, paylaşarak ve bildiklerimizi anlatarak da öğreniyoruz."


- Dünya Okulu



206. "... ilgisizliğin yerini sorumluluk duygusu, tembelliğin yerini çaba harcama alıyor."


- Dünya Okulu



207. "Giderek karmaşıklaşan dünyada, eğer ortalama insanlar neyin neden olduğunu anlamıyorsa gerçek demokrasi ve insanların huzuru tehdit altındaydı."


- Dünya Okulu



208. "Düşüncelerini içtenlikle paylaşan ve bunu konuşma diliyle yapan bir öğretmen olmak istiyordum"


- Dünya Okulu



209. "Çocuklarımıza yardım etmenin daha iyi yolu, bütün çocuklara yardım etmek."


- Dünya Okulu



210. "Nadia 'nın ve çoğu insanın matematiği anlayabileceğini kesinlikle inanıyordum. Ezberlemesini, kategorize etmesini istemiyordum. Matematiğin kavramsal temelini anlarsa, bir fikirden diğerine akışı kavrarsa, geri kalan her şeyin çok kolay olacağına emindim."


- Dünya Okulu



211. ""Bütün oyun ve öğrenmeyi çocukluğa, bütün çalışmayı orta yaşa, bütün pişmanlıkları da yaşlılığa koymak son derece yanlıştır ve acımasızca bir keyfiliktir."
- Margaret Mead"


- Dünya Okulu



212. "Değişim zordu; değişim korkutucuydu."


- Dünya Okulu



213. "Öğrencilere derinlemesine öğrenme ve çevrelerindeki evrenin sihrini görme fırsatı verdiğinizde, neredeyse herkes motive olur."


- Dünya Okulu



214. "İste 20 ister 80 yaşında olsun, öğrenmeyi bırakan kişi yaşlıdır. Öğrenmeyi sürdürense daima genç kalır. Hayattaki en önemli şey, kafanızın genç kalmasını sağlamaktır.
(Henry Ford)"


- Dünya Okulu



215. "O yüzden öğrencilerin çoğu cebiri, dünyayı anlamak için kullanabilecekleri zekice ve yararlı bir araç olarak değil,aşılması gereken engellerden biri olarak,bir geçiş kapısından çok,bir ders olarak görür.Az biraz öğrenirler,sonra da bir sonraki derse yer açmak için bir kenara iterler."


- Dünya Okulu



216. "Büyük hayaller kurmaya cüret ediyordum...."


- Dünya Okulu



217. "“Başarıyı herkes kendisi tanımlıyor; tek başarısızlık pes etmek.”"


- Dünya Okulu



218. "Başarıyı herkes kendisi tanımlıyor, tek başarısızlık pes etmek."


- Dünya Okulu



219. "“Dünyanın hedeflediği onurlar benim için birer hiç; ben yalnızca hakikati bilmek istiyorum.”"


- Dünya Okulu



220. "Bugünün gençlerinin bundan on ya da yirmi yıl sonra neler bilmesi gerektiğini kesin olarak tahmin edemeyeceğimize göre, önemli olan onlara ne öğrettiğimiz değil, kendi kendilerine öğrenmeyi nasıl öğrenecekleri."


- Dünya Okulu



221. "Butun oyun ve öğrenmeyi cocukluğa, bütün çalışmayı orta yaşa, bütün pişmanlıkları da yaşlılığa koymak son derece yanlıştır ve acımasızca bir keyfiliktir."


- Dünya Okulu



222. "Bir şeyi ikinci defada daha kolay öğreniyoruz, o nedenle tekrar zahmetli bir şey olmamalı."


- Dünya Okulu



223. "Boşlukları bulup doldurmak için harcanan zaman da aslında hem zaman tasarrufu sağlıyor hem de uzun vadede çok daha iyi öğrenmeyi mümkün kılıyordu ."


- Dünya Okulu



224. "İnsanların gerçekte nasıl öğrendiğiyle ilgili bazı temel gerçekleri göz ardı ediyor bir defa. İnsanlar farklı hızlarda öğrenir. Bazıları, sezgi patlamalarıyla hızlı bir biçimde öğrenir; bazılarıysa konuyu yavaş yavaş, uğraşa uğraşa kavar. Hızlı demek her zaman daha zeki demek değildir, yavaş demek de kesinlikle daha aptal anlamına gelmez. Dahası, hemen anlamak ile derinlemesine kavramak aynı şey değildir. Yarışın sonunda kaplumbağa tavşandan daha fazla -daha yararlı ve kalıcı- bilgiye sahip olabilir."


- Dünya Okulu



225. "Anlamlı ve yaratıcı bir iç içelik sağlanamazsa,
sınıftaki teknolojinin pahalı bir oyuncaktan
farkı kalmaz."


- Dünya Okulu



226. "Hiçbir şey yapmamanın bedeli kabul edilemeyecek kadar yüksek, bu bedel de dolar ya da euro ya da rupi cinsinden değil,insanların geleceği cinsinden ölçülüyor."


- Dünya Okulu



227. "eğitim modelimiz ve onun hatalarla dolu test etme ve notlandırma sistemi, pek çok öğrencinin, potansiyellerine tam anlamıyla ulaşma fırsatını ellerinden alıyor. Erkenden etiketleniyorlar ve ona göre muamele görüyorlar."


- Dünya Okulu



228. "Müfredatları standartlaştırabilirsiniz ama öğrenmeyi standartlaştıramazsınız.Hiçbir beyin bir diğerine benzemez; sonsuz derecede incelikli bilgi ağının içinden geçen hiçbir yol, bir başka yolun aynısı değildir. En iyi hazırlanmış standart testler bile, her öğrencinin kendine özgü bir biçimde anladığı belirli bir fikir altkümesinin ne kadar kavrandığını ancak yaklaşık bir şekilde gösterebilir."


- Dünya Okulu



229. "Normal, alıştığınız şeydir.
Geleneklerin ve kurumların bir aşamadan sonra kaçınılmaz ve gerekli görünmesi belki de insan doğasının bir parçası."


- Dünya Okulu



230. "Düşünceye dayanmayan bilgi emek kaybıdır; bilgiye dayanmayan düşünceyse tehlikelidir.

-Konfüçyüs"


- Dünya Okulu



231. "Bugünkü sistemimizin neredeyse her şeyi, pasifliği , çoğunluğa uymayı ödüllendiriyor, farklılığı, taze düşünceyi engelliyor."


- Dünya Okulu



232. "Eğitim reformu söz konusu olduğunda, her zamankinden büyük bir aciliyet hissi var."


- Dünya Okulu



233. ""Bir çocuğu kendi öğreniminizle sınırlamayın çünkü o başka bir devirde doğdu."
- Rabindranath Tagore"


- Dünya Okulu



234. "Suçun temelini atan cehalet ve dar kapsamlı eğitimdir; onu büyütense taklit ve gelenektir.
Mary Astell"


- Dünya Okulu



235. "Bir sinir hücresi, öğrenme sürecine dahil olduğunda gerçek anlamda büyüyor."


- Dünya Okulu



236. "“Geleneğin baskısı her yerde insanlığın ilerlemesinin önündeki engeldir.”

John Stuart Mill"


- Dünya Okulu



237. "Bugünün dünyasının yaratıcı, meraklı, kendi kendini yönlendirebilen, ömrü boyunca yeni şeyler öğrenebilecek, yeni fikirler bulup bunları uygulayabilecek bir iş gücüne ihtiyacı var."


- Dünya Okulu



238. "“İster 20 ister 80 yaşında olsun, öğrenmeyi bırakan kişi yaşlıdır. Öğrenmeyi sürdürense daima genç kalır. Hayattaki en önemli şey kafanızın genç kalmasını sağlamaktır.”

Henry Ford"


- Dünya Okulu



239. "" Konularını çok iyi bilen ama bildiklerini paylaşmayı beceremeyen çok öğretmenim olmuştu. Öğretmek bence apayrı bir beceriydi, buna da hâlâ inanıyorum; hatta yaratıcı, sezgisel ve son derece kişisel bir sanat.""


- Dünya Okulu



240. ""İster 20 ister 80 yaşında olsun, öğrenmeyi bırakan kişi yaşlıdır. Öğrenmeyi sürdürense daima genç kalır. Hayattaki en önemli şey, kafanızın genç kalmasını sağlamaktır."
[ Henry Ford ]"


- Dünya Okulu



241. ""İster 20 ister 80 yaşında olsun, öğrenmeyi bırakan kişi yaşlıdır. Öğrenmeyi sürdürense daima genç kalır. Hayattaki en önemli şey, kafanızın genç kalmasını sağlamaktır.""


- Dünya Okulu



242. "...Ama gerçek şu ki, saygın eğitimciler çok daha eskiden, bir öğrencinin dikkat süresinin 10 ila 18 dakika arasında olduğunu belirlemişti."


- Dünya Okulu



243. ""Gerçek yaratıcılığa izin verir ve onu cesaretlendirirsen, başarısızlık olasılığını da göze alman gerekir.""


- Dünya Okulu



244. "Bunun yararı neydi? Eğitim mi görüyorduk, dayanıklılık yarışmasında mıydık?"


- Dünya Okulu



245. "Yetişkinler okulda öğrendikleri ile gerçek hayatta yaptıkları arasında neden bu kadar büyük bir kopukluk hissediyor?"


- Dünya Okulu



246. "İnsanlar farklı hızlarda öğrenir. Bazıları, sezgi patlamalarıyla hızlı bir biçimde öğrenir; bazılarıysa konuyu yavaş yavaş, uğraşa uğraşa kavrar.
Hızlı demek her zaman daha zeki demek değildir, yavaş demek de kesinlikle daha aptal anlamına gelmez. Dahası, hemen anlamak ile derinlemesine kavramak aynı şey değildir. Yarışın sonunda kaplumbağa tavşandan daha fazla -daha yararlı ve kalıcı- bilgiye sahip olabilir."


- Dünya Okulu



247. "‘’doğru’’ yöntem konusunda hiçbir ekolle kısıtlanmış değildim."


- Dünya Okulu



248. "Öğrencilerin yapmasını beklediğimiz şeyleri azaltarak, onların neler yapabilecekleri hakkında kendi düşüncelerini sınırlamış oluyoruz."


- Dünya Okulu



249. "Büyük mü olmak istiyorsunuz? Öyleyse olmakla başlayın. Geniş ve benzersiz bir kumaş mı dokumak istiyorsunuz? Önce alçakgönüllülüğün temelleri hakkında düşünün. Yapınız ne kadar yüksek olacaksa, temelleri o kadar derine inmek zorundadır.
- Aziz Augustinus"


- Dünya Okulu



250. "Hayattaki en önemli şey, kafanızın genç kalmasını sağlamaktır."


- Dünya Okulu

Tüm kitapları ücretsiz okuyabilir veya indirebilirsiniz! Ayrıca son kitabımız İlahi Rezonans artık raflarda! İncelemek için: