Salman Khan En Beğenilen Sözleri
1. "Eğitim ömür boyu sürmeli."
- Dünya Okulu
2. "İster 20 ister 80 yaşında olsun, öğrenmeyi bırakan kişi yaşlıdır. Öğrenmeyi sürdürense daima genç kalır. Hayattaki en önemli şey, kafanızın genç kalmasını sağlamaktır.
_Henry Ford"
- Dünya Okulu
3. "Peki öyleyse ev ödevi yapmak, ailelerin birlikte olabileceği zamanı değerlendirmenin en iyi yolu mu? Michigan Üniversitesi'nin gerçekleştirdiği büyük bir araştırma , daha
yüksek sınav başarısının ve daha az davranış bozukluğunun en güçlü göstergesinin, aileyle birlikte yenen yemeklerin sıklığı ve süresi olduğu sonucuna varıyor ." Düşünecek olursak,
bunda şaşıracak bir şey yok. Aileler gerçekten oturup konuştuklarında -ebeveynler ve çocuklar birbirleriyle fikir alışverişinde bulunduğunda ve birbirlerine gerçekten ilgi gösterdiğinde-çocuklar değerleri ogreniyor, motivasyon ve o zaman
kazanıyor; kısacası, onları hevesli ve dikkatli öğrenciler yapacak nitelikleri ve tavırları geliştiriyorlar. Bu, salt ev ödevi yapmaktan daha önemli."
- Dünya Okulu
4. "Öğrenciler yeteneklerine göre şubelere ayrılıyordu."
- Dünya Okulu
5. "Öğrenci öğretmeni düş kırıklığına uğratmak, istemiyor."
- Dünya Okulu
6. "... ilgisizliğin yerini sorumluluk duygusu, tembelliğin yerini çaba harcama alıyor."
- Dünya Okulu
7. "... Bilgi, karanlıktan ışık yaratıyordu. O öğrenciler, azimle ve odaklanarak, daha önce boşluktan başka bir şey olmayan bir yerde yanıtlar buluyordu."
- Dünya Okulu
8. "Tahtanın önüne geçmiş konuşan kafa olmak istemiyordum.
... Elektronik kara tahtada ders anlattım."
- Dünya Okulu
9. "Sonuçta işimden ayrılmadım, paramı biriktirdim ve ayrılmamı sağlayacak kadar maddi gücümün olacağı o zamanın gelmesini beklemeye başladım."
- Dünya Okulu
10. "Bilgisayarda videolar izlemek ve problem çözmek bir çocuğun egitiminin tamamını oluştursun gibi bir vizyonum hiçbir zaman olmadı, sanırım bu artık yeterince açıktır.
Tam tersine.
Ben eğitimi daha verimli kılmak , çocukların temel kavramları daha kısa sürede öğrenmesini, böylece başka öğrenme türlerine daha fazla zaman kalmasını sağlamak istiyordum. Yaparak öğrenmeye.
Üretici ve zihin geliştirici bir şekilde eğlenerek öğrenmeye. Buna gizlice öğrenmek diyebilirsiniz. Eğitimin bu diğer yanlarını sınamak için yaz kampları mükemmel bir deneme alanı sağlıyordu."
- Dünya Okulu
11. "Giderek karmaşıklaşan dünyada, eğer ortalama insanlar neyin neden olduğunu anlamıyorsa gerçek demokrasi ve insanların huzuru tehdit altındaydı."
- Dünya Okulu
12. "Testler...
Uzmanların beklediği sonuçlara yakın sonuçlar vermiyorlar mı? Politikacıların isteklerine uygunlar mı?"
- Dünya Okulu
13. "Bu nedenle bizim kamplar altta yatan ilkeleri gözler önüne serecek gerçek projeleri
vurgulayacak biçimde oluşturuldu büyük oranda. Bu biraz kuru ve soyut gelebilir, o yüzden size canlı bir örnek vereyim.
Kamplardaki zamanımızin çoğunu
robot yapmakla geçiriyorduk. Projelerden birinde öğrenciler gelişmiş dokunma,
Işık ve kızılötesi sensörleri olan programlanabilir legolar kullanarak
masaüstü sumo güresçileri yapacaktı.
Bu robotlar rakip robotu (ya da robotları) algılayıp masadan aşağı itmeliydi.
Karmaşıklık katmaya elverişli, açık
uçlu, basit bir oyundu bu.
Bazı öğrenciler, rakiplerini yanıltıp kendi kendilerine aşağı gitmelerini sağlamayı
deneyen zeki ve hafif robotlar yaptı. Bazıları çekiş gücünü ya da döndürme kuvvetini
en üste çıkarmayı hedefledi.
Ama en önemlisi çocuklar kendi benzersiz konseptlerini tekrar tekrar kurdu, test etti,
daha iyi hale getirdi."
- Dünya Okulu
14. "İster 8, ister 80 yaşında olsun, her öğrenci için her yeni video kişisel bir keşif olacaktı. Bir sonraki problem ve alıştırma seti, herkesin kendi temposu içinde ele alabileceği bir sınama olacaktı yavaş ilerlediği için kimse utanmayacak, etiketlenmeyecek, sınıfın ilerlemesi gerektiğinin duyurulduğu o korkulu an gelmeyecekti. Video arşivi asla yok olmayacaktı; öğrenciler gerek duydukları kadar yeniden izleyebilecek, bilgilerini
tazeleyebilecekti. Ve hata yapmaya izin verilecekti! İnsanın, omzundan bakan bir öğretmeni hayal kırıklığına uğratma,
bir sınıf dolusu arkadaşın önünde aptal görünme korkusu olmayacaktı."
- Dünya Okulu
15. "... Büyümek hergün bir sürü ev ödevi yapmak demektir. Oynamaya çıkamam çünkü evde kalıp ödev yapmam lazım; demeniz gerekir."
- Dünya Okulu
16. "... bu "değişiklikler" -küçük tartışma grupları ya da aktif olarak problem çözme gibi şeyler- Öğrencilerin dikkatini yeniden toplamaya yarıyorsa , sınıfa ders anlatma yöntemi neden hâlâ baskın model olmayı sürdürüyordu? Öğrencilerin, günlerinin büyük kısmını edilgen bir biçimde dinleyerek
geçireceği neden varsayılıyordu?
Sonuç olarak araştırmalar - ve aslına bakarsanız deneyim ve mantık- açıkça bir yönü işaret ediyordu ama var olan modelin ataleti, bu konuda herhangi bir şey yapılabilmesini engelliyordu.
..."
- Dünya Okulu
17. ""Akşamüstü dörtte eve geldim, ödevimi bitirdiğimde saat gecenin ikisiydi. O kadar çok ödevim vardı ki yemeğe gidemedik. Annemle, babamla, kız kardeşimle konuşamadım... Yani evet, çok fazla ödev verildiğini düşünüyorum. Ve hayır. Bir işe yaradığına inanmıyorum... Gördüğüm her şeyi kopyaladım, bilgilerin hiçbiri kafama girmedi, yeter ki bitsin dedim. Ev ödevi hayatımı mahvetti."
- Dünya Okulu
18. "Eğitim ömür boyu sürmeli."
- Dünya Okulu
19. ""İster 20 ister 80 yaşında olsun, öğrenmeyi bırakan kişi yaşlıdır. Öğrenmeyi sürdürense daima genç kalır. Hayattaki en önemli şey, kafanızın genç kalmasını sağlamaktır. (Henry Ford)""
- Dünya Okulu
20. "Büyük mü olmak istiyorsunuz. O zaman olmakla başlayın."
- Dünya Okulu
21. "Okul günlerimin eğitimime engel olmasına asla izin vermedim.
Mark Twain"
- Dünya Okulu
22. "Düşünceye dayanmayan bilgi emek kaybıdır; bilgiye dayanmayan düşünceyse tehlikelidir."
- Dünya Okulu
23. "" Uyanın ve okullarımızın gerçek yüzünü görün: Okullar, genç zihinlerin kullanıldığı birer deney laboratuvarı, şirket toplumunun istediği alışkanlık ve tutumları işleyen birer merkez... Okullar çocukları şirket elemanı ve tüketici olmak üzere yetiştiriyor".
John Taylor Gatto"
- Dünya Okulu
24. "Paniğe kapılmak nasıl gereksizse, halinden hoşnutluk da felaket sonuçlara yol açabilir..."
- Dünya Okulu
25. "Adı biraz gösterişliydi gösterişli olmasına ama bu yeni oluşumun maddi kaynakları neredeyse komik derecede sınırlıydı. Academy'nin 20 dolar değerinde ekran görüntüsü kopyalama programı ve 80 dolar değerinde kalemli tableti vardı; grafikler ve denklemler -çoğu zaman titrek bir yazıyla - Microsoft paint adında ücretsiz bir programla çiziliyordu. Ayda 50 dolar ödediğim internet yer sağlama sitesine oradan buradan bulduğum bir test programı yüklemiştim."
- Dünya Okulu
26. "Karakter, tavırlar, stil, her şey için, mükemmelliğin en üst düzeyi yalınlıktır.
Henry Wadsworth Longfellow"
- Dünya Okulu
27. ""Büyük mü olmak istiyorsunuz? Öyleyse olmakla başlayın. Geniş ve benzersiz bir kumaş mı dokumak istiyorsunuz? Önce alçakgönüllülüğün hakkında düşünün. Yapınız ne kadar yüksek olacaksa, temelleri o kadar derine inmek zorundadır."
Aziz Augustinus"
- Dünya Okulu
28. "Ders vermek çok şahsi ve özel bir şey. Birisine konuşmaktan ziyade , birisiyle konuşmak demek."
- Dünya Okulu
29. "İster 20 ister 80 yaşında olsun, öğrenmeyi bırakan kişi yaşlıdır. Öğrenmeyi sürdürense daima genç kalır. Hayattaki en önemli şey, kafanızın genç kalmasını sağlamaktır.
Henry Ford"
- Dünya Okulu
30. "Düşünceye dayanmayan bilgi emek kaybıdır; bilgiye dayanmayan düşünceyse tehlikelidir.
Konfüçyüs"
- Dünya Okulu
31. "Sanat, gereksiz olanın ayıklanmasıdır."
- Dünya Okulu
32. "Hiçbir beyin bir diğerine benzemez;sonsuz derecede incelikli bilgi ağının içinden geçen hiçbir yol,bir başka yolun aynısı değildir."
- Dünya Okulu
33. "Eğitim modelimiz ve onun hatalarla dolu test etme ve notlandırma sistemi, pek çok öğrencinin potansiyellerine tam anlamıyla ulaşma fırsatını ellerinden alıyor. Erkenden etiketleniyorlar ve ona göre muamele görüyorlar."
- Dünya Okulu
34. "Sanat, gereksiz olanın ayıklanmasıdır."
- Dünya Okulu
35. "Ders vermek çok şahsi ve özel bir şey. Birisine konuşmaktan ziyade, birisiyle konuşmak demek."
- Dünya Okulu
36. ""Geleneğin baskısı her yerde insanlığın ilerlemesinin önündeki engeldir."
John Stuart Mill"
- Dünya Okulu
37. "Teknoloji değiştirip öğrenme yöntemini aynı tutarsanız, kötü uygulamaya iyi para harcıyorsunuz demektir.
Cathy N. Davidson"
- Dünya Okulu
38. "Bilgi; karanlıktan ışık yaratıyordu. Öğrenciler, azimle ve odaklanarak, daha önce boşluktan başka bir şey olmayan yerde yanıtlar buluyordu..."
- Dünya Okulu
39. "Sanat, gereksiz olanın ayıklanmasıdır.
Pablo Picasso"
- Dünya Okulu
40. "Yaratıcılık ve analitik düşünce artık birer seçenek olmaktan çıktı: Bunlar lüks değil, hayatta kalmak için şart."
- Dünya Okulu
41. ""Müfredatları standartlaştırabilirsiniz ama öğrenmeyi standartlaştıramazsınız. Hiçbir beyin bir diğerine benzemez...""
- Dünya Okulu
42. "Karakterler, tavırlar, stil, her şey için, mükemmelliğin en üst düzeyi yalınlıktır."
- Dünya Okulu
43. "" Devletin evrensel eğitimi sunmak gibi görünüşte iyi niyetli çabası, aslında bütün çocukları ağına düşürmek gibi alçakça bir girişim oldu".
Amerikalı yazar Sheldon Richman"
- Dünya Okulu
44. "Çok harcıyoruz ama akıllıca harcamıyoruz. Daha fazla harcama konusunda saplantılıyız çünkü daha iyi nasıl harcanır konusunda bir vizyonumuz ya da fikir birliğimiz yok."
- Dünya Okulu
45. "Düşünceye dayanmayan bilgi emek kaybıdır; bilgiye dayanmayan düşünceyse tehlikelidir."
- Dünya Okulu
46. "Karakter,tavırlar,stil,her şey için,mükemmelliğin en üst düzeyi yalınlıktır."
- Dünya Okulu
47. "Yapılan araştırmaya göre, daha yüksek sınav başarısının ve daha az davranış bozukluğunun en güçlü göstergesinin, aileyle birlikte yenen yemeklerin sıklığı ve süresi olduğu sonucuna varıyor."
- Dünya Okulu
48. ""Karakter, tavırlar, stil, her şey için, mükemmelliğin en üst düzeyi yalınlıktır."
Henry Wadsworth Longfellow"
- Dünya Okulu
49. ""Düşünceye dayanmayan bilgi emek kaybıdır, bilgiye dayanmayan düşünce ise tehlikelidir."
Konfüçyüs"
- Dünya Okulu
50. ""Eski öğretme yöntemi ile yenisi arasında sistemde bir çatlak var ve dünyanın her yerinde çocuklar her gün bu çatlaktan aşağıya düşüyor.""
- Dünya Okulu
51. "Küçük bir gezegende yaşıyoruz; sıcak,düz ve kalabalık""
- Dünya Okulu
52. "Bizim derslerimizin güvenli, samimi, rahat ve düşünmeyi teşvik edici bir deneyim olmasını istiyorum.
Düşüncelerini içtenlikle paylaşan ve bunu konuşma diliyle yapan bir öğretmen olmak istiyordum, sanki temelde zeki olan ama konuyu tam olarak anlamayan bir eşitimle konuşuyormuş gibi."
- Dünya Okulu
53. "Eğitimde fırsat eşitliği için, herkese her yerde, dünya standartlarında, ücretsiz eğitim."
- Dünya Okulu
54. "Başarıyı herkes kendisi tanımlıyor; tek başarısızlık, pes etmek."
- Dünya Okulu
55. "Harper's dergisinin Eylül 2003 sayısında yazan John Taylor Gatto bizi şöyle uyarıyordu: "Uyanın ve okullarımızın gerçek yüzünü görün: Okullar, genç zihinlerin kullanıldığı birer deney laboratuvarı, şirket toplumunun istediği alışkanlık ve tutumları işleyen birer merkez... Okullar çocukları şirket elemanı ve tüketici olmak üzere yetiştiriyor.""
- Dünya Okulu
56. "Bütün oyun ve öğrenmeyi çocukluğa, bütün çalışmayı orta yaşa, bütün pişmanlıkları da yaşlılığa koymak son derece yanlıştır ve acımasızca bir keyfiliktir."
- Dünya Okulu
57. "Öğretmek bence apayrı bir beceriydi, buna da hala inanıyorum; hatta yaratıcı, sezgisel ve son derece kişisel bir sanat. Ama yalnızca bir sanat da değil. İçinde bilime özgü bir disiplin de var, en azından olmalı."
- Dünya Okulu
58. "Kültürel farklılıklar, veri toplama farklılıkları ve son derece farklı olabilen aile içi dinamikleri hesaba katılmadan bakıldığında, verilen ev ödevi miktarı, ister bireysel isterse ulusal düzeyde olsun, gelecekteki başarı için çok kötü bir gösterge"
- Dünya Okulu
59. "Müfredatları standartlaştırabilirsiniz ama öğrenmeyi standartlaştıramazsınız."
- Dünya Okulu
60. "İster 20 yaşında ister 80 yaşında olsun, öğrenmeyi bırakan kişi yaşlıdır. Öğrenmeyi sürdürense daima genç kalır. Hayattaki en önemli şey , kafanızın daima genç kalmasını sağlamaktır.
- Henry Ford"
- Dünya Okulu
61. "Düşünceye dayanmayan bilgi emek kaybıdır, bilgiye dayanmayan düşünceyse tehlikelidir.
Konfüçyüs"
- Dünya Okulu
62. "Bence hepimizin eğitilmesi, her birimiz için önem taşıyor. Dehanın nerede ortaya çıkacağını kim bilebilir. Afrika'nın bir köyündeki küçük bir kız kanser tedavisi bulma potansiyeline sahip olabilir."
- Dünya Okulu
63. "Bugün normal kabul edilen şeyler bir zamanlar tartışmalı ve radikaldi."
- Dünya Okulu
64. "Bilgi süreğendir,fikirler akar."
- Dünya Okulu
65. "Sağlam karakter, tamamen bireyselliğe bağlıdır.
Çevresindekilerle ortaklaşa yaşadığı dışında hiçbir varoluşu olmayan insan , ancak vasat bir varoluşa sahip olabilir."
- Dünya Okulu
66. "Keşke bana da böyle öğretselerdi dediğim biçimde öğretmek istiyordum."
- Dünya Okulu
67. "" Dünyanın bütün eğitimli zihinlere ve parlak geleceklere ihtiyacı var, hem de her yerde.""
- Dünya Okulu
68. "Konular ezberle ogrenilebilirdi ama büyük fikirleri öğrenmek için özgür ve ketlenmemiş düşünce gerekirdi."
- Dünya Okulu
69. "Normal, alıştığınız şeydir."
- Dünya Okulu
70. ""Bir insanı etkilemek istiyorsanız" demişti, "onunla yalnızca konuşmaktan fazlasını yapmanız gerekir;onu biçimlendirmeniz gerekir,öyle bir biçimlendirmelisiniz ki istemesini istediğiniz şeyler dışında hiçbir şey isteyemesin.""
- Dünya Okulu
71. ""Konularını çok iyi bilen ama bildiklerini paylaşmayı beceremeyen çok öğretmenim olmuştu. Öğretmek bence apayrı bir beceriydi, buna da hâlâ inanıyorum; hatta yaratıcı, sezgisel ve son derece kişisel bir sanat.""
- Dünya Okulu
72. "Başarıyı herkes kendisi tanımlıyor; tek başarısızlık, pes etmek"
- Dünya Okulu
73. "Düşünceye dayanmayan bilgi emek kaybıdır, bilgiye dayanmayan düşünceyse tehlikelidir."
- Dünya Okulu
74. "Bütün oyun ve öğrenmeyi çocukluğa, bütün çalışmayı orta yaşa, bütün pişmanlıkları da yaşlılığa koymak son derece yanlıştır ve acımasızca bir keyfiliktir."
- Dünya Okulu
75. "Öğretimin unsurları zihne çocuklukta sunulmalı ama herhangi bir zorlama olmamalıdır. Zorlama sonucu edinilen bilgi zihinde yer etmez."
- Dünya Okulu
76. "İnsan doğası gereği, belirli bir sistemde başarılı olanlar o sistemin destekçisi haline geliyor."
- Dünya Okulu
77. "Bir insanı etkilemek istiyorsanız, onunla yalnızca konuşmaktan fazlasını yapmalısınız.
“Onu biçimlendirmeniz gerekir, öyle bir biçimlendirmelisiniz ki, istemesini istediğiniz şeyler dışında hiçbir şey istemesin.”"
- Dünya Okulu
78. "Bugün bazı seçkin özel okullara harcanan para neredeyse ayıp düzeyinde."
- Dünya Okulu
79. "Kendi okul yıllarımda bazı öğretmenlerin kendi bilgileriyle gösteriş yapmayı bana bunları aktarmaktan daha çok önemsediğini hissettiğim olmuştu."
- Dünya Okulu
80. "" Normal, alıştığınız şeydir.""
- Dünya Okulu
81. "Mükemmel bir biçimde idare edilen geleneksel sınıf örneğini gözünüzde canlandırın. Sıralar bir santraç tahtası üstüne yerleştirilmiş gibi düzenli. Öğrenciler defterlerini aynı açıdan kullanıyor, kalemlerini bir orkestranın keman bölümünün yayları gibi aynı anda hareket ediyor. Bütün gözler sınıfın ön tarafındaki öğretmenin üzerinde. Sessizlik hakim, tek duyulan ses öğretmenin elindeki tebeserin tahtaya sürtünmesi. Bu çok ağırbaşlı ve uygun bir atmosfer... bir cenaze için
"
- Dünya Okulu
82. "Öğretme konusundaki temel felsefem basit ve son derece şahsiydi. Keşke bana da böyle öğretselerdi dediğim biçimde öğretmek istiyordum."
- Dünya Okulu
83. "İster 20 ister 80 yaşında olsun, öğrenmeyi bırakan kişi yaşlıdır. Öğrenmeyi sürdürense daima genç kalır. Hayattaki en önemli şey, kafanızın genç kalmasını sağlamaktır."
- Dünya Okulu
84. "Öğrenciler, Aldous Huxley'nin Cesur Yeni Dünya’sını çağrıştıran bir biçimde şubelere ayrılmış ve bu da insan zekâsını, hayal gücünü ve yeteneğini belirleyen harika farklılıkları ve nüansları tamamen görmezden geliyor."
- Dünya Okulu
85. "…yapınız ne kadar yüksek olacaksa, temelleri o kadar derine inmek zorundadır."
- Dünya Okulu
86. "Karakter, tavırlar, stil, her şey için, mükemmelliğin en üst düzeyi yalınlıktır.
-Henry Wadsworth Longfellow"
- Dünya Okulu
87. "“İster 20 ister 80 yaşında olsun, öğrenmeyi bırakan kişi yaşlıdır. Öğrenmeyi sürdürense daima genç kalır. Hayattaki en önemli şey, kafanızın genç kalmasını sağlamaktır.”
–Henry Ford"
- Dünya Okulu
88. "Normal, alıştığınız şeydir..."
- Dünya Okulu
89. "Bütün oyun ve öğrenmeyi çocukluğa,bütün çalışmayı gençliğe,bütün pişmanlıkları da yaşlılığa koymak son derece yanlıştır ve acımasızca bir keyfiliktir."
- Dünya Okulu
90. "Geleneğin baskısı her yerde insanlığın ilerlemesinin önündeki engeldir.
(John Stuart Mill)"
- Dünya Okulu
91. "Suçun temelini atan cehalet ve dar kapsamlı eğitimdir; onu büyütense taklit ve gelenektir."
- Dünya Okulu
92. "Varolan durum hakkında yakınmak kolaysa, bir şeylerin nasıl olması gerektiği konusunda teoriler üretmek de çok da zor değil."
- Dünya Okulu
93. "İnsan beyni o kadar karmaşık ki, tek bir yaklaşımın herkes için en iyi olacağı konusunda dogmatikleşmemeliyiz."
- Dünya Okulu
94. "Konularını çok iyi bilen ama bildiklerini paylaşmayı beceremeyen çok öğretmenim olmuştu. Öğretmek bence apayrı bir beceriydi, buna da hâlâ inanıyorum; hatta yaratıcı, sezgisel ve son derece kişisel bir sanat."
- Dünya Okulu
95. "Kendi çocuklarımız iyi eğitim aldığı sürece, bir Sokak ötededeki, bir ülke ya da bir kıta ötedeki çocuklarla ilgilenmiyoruz. Çocuklarımıza yardım etmenin daha iyi yolu, bütün çocuklara yardım etmek."
- Dünya Okulu
96. "Düşünceye dayanamayan bilgi emek kaybıdır; bilgiye dayanmayan düşünceyse tehlikelidir."
- Dünya Okulu
97. "Çevresindekilerle ortaklaşa yaşadığı dışında hiçbir varoluşu olmayan insan, ancak vasat bir varoluşa sahip olabilir."
- Dünya Okulu
98. "Kendi çocuklarımız iyi eğitim aldığı sürece, bir Sokak ötededeki, bir ülke ya da bir kıta ötedeki çocuklarla ilgilenmiyoruz. Çocuklarımıza yardım etmenin daha iyi yolu, bütün çocuklara yardım etmek."
- Dünya Okulu
99. "Düşünceye dayanamayan bilgi emek kaybıdır; bilgiye dayanmayan düşünceyse tehlikelidir."
- Dünya Okulu
100. "Bir bölgede ortaya çıkan sorun -mali kriz, siyasal devrim, elektronik ya da biyolojik yeni bir virüs -hızla her yerin sorunu haline geliyor."
- Dünya Okulu
101. ""Eğitim" neden bir noktada duruyordu? Neden ömür boyu sürmüyordu? Resmi eğitimde 12 ya da 16 ya da 20 yıl geçirerek öğrenime bu kadar yatırım yaptıktan sonra, tam anlamıyla yetişkin olduğumuzda musluğu kapatıvermek keyfi ve hatta biraz trajik gelmiyor mu?"
- Dünya Okulu
102. "Bütün oyun ve öğrenmeyi çocukluğa, bütün çalışmayı orta yaşa, bütün pişmanlıkları da yaşlılığa koymak son derece yanlıştır ve acımasızca bir keyfiliktir."
- Dünya Okulu
103. "Bir çocuğu kendi öğreniminizle sınırlamayın çünkü o başka bir devirde doğdu.
Rabindranath Tagore"
- Dünya Okulu
104. "Ama paniğe kapılmak nasıl gereksizse, halinden hoşnutluk da felaket sonuçlara yol açabilir."
- Dünya Okulu
105. "" Karakter, tavırlar, stil, her şey için, mükemmelliğin en üst düzeyi yalınlıktır."
|Henry Wadsworth Longfellow"
- Dünya Okulu
106. "Bir çocuğu kendi öğreniminizle sınırlamayın çünkü o başka devirde doğdu."
- Dünya Okulu
107. "Müfredatları standartlaştırabilirsiniz ama öğrenmeyi standartlaştıramazsınız. Hiçbir beyin bir diğerine benzemez."
- Dünya Okulu
108. "Hiçbir eğitim başkasına benzemez.
...
Hiçbir beyin bir diğerine benzemez ;
...
Öğrenme konusundaki kişisel sorumluluk, her öğrencinin biricikliğini kabul etmekle el ele gider."
- Dünya Okulu
109. "" Sanat, gereksiz olanın ayıklanmasıdır."
| Pablo Picasso"
- Dünya Okulu
110. "Bir çocuğu kendi öğreniminizle sınırlamayın çünkü o başka bir devirde doğdu."
- Dünya Okulu
111. "Tek başarısızlık,pes etmek."
- Dünya Okulu
112. "Büyük mü olmak istiyorsunuz? Öyleyse olmakla başlayın. Geniş ve benzersiz bir kumaş mı dokumak istiyorsunuz? Önce alçakgönüllüğün temelleri hakkında düşünün. Yapınız ne kadar yüksek olacaksa, temelleri o kadar derine inmek zorundadır."
- Dünya Okulu
113. "“Bence hepimizin eğitilmesi, her birimiz için önem taşıyor. Dehanın nerede ortaya çıkacağını kim bilebilir? Afrika’nın bir köyündeki küçük bir kız kanser tedavisi bulma potansiyeline sahip olabilir.”"
- Dünya Okulu
114. "Sanat, gereksiz olanın ayıklanmasıdır.
-Pablo Picasso"
- Dünya Okulu
115. ""Geleneğin baskısı her yerde insanlığın ilerlemesinin önündeki engeldir." John Stuart Mill"
- Dünya Okulu
116. "Büyük mü olmak istiyorsunuz? Öyleyse olmakla başlayın. Geniş ve benzersiz bir kumaş mı dokumak istiyorsunuz? Önce alçakgönüllülüğün temelleri hakkında düşünün. Yapınız ne kadar yüksek olacaksa, temelleri o kadar derine inmek zorundadır."
- Dünya Okulu
117. ""İster 20 ister 80 yaşında olsun, öğrenmeyi bırakan kişi yaşlıdır. Öğrenmeyi sürdürense daima genç kalır. Hayattaki en önemli şey, kafanızın genç kalmasını sağlamaktır. "
Henry Ford"
- Dünya Okulu
118. "Altmış dakikalık dersler yeterince kötüydü; doksan dakikalar ise tam bir işkenceydi. Bunun yararı neydi? Eğitim mi görüyorduk, dayanıklılık yarışmasında mıydık? Gerçekten bir şeyler öğrenen birileri var mıydı? Öğrenciler neden zahmet edip geliyordu ki ?"
- Dünya Okulu
119. "Geleneğin baskısı her verde insanlığın ilerlemesinin önündeki engeldir.
-John Stuart Mill"
- Dünya Okulu
120. "İnsanın kişiliği gizemlerle dolu..."
- Dünya Okulu
121. "Normal, alıştığınız şeydir."
- Dünya Okulu
122. "“Bence hepimizin eğitilmesi, her birimiz için önem taşıyor. Dehanın nerede ortaya çıkacağını kim bilebilir? Afrika’nın bir köyündeki küçük bir kız kanser tedavisi bulma potansiyeline sahip olabilir.”"
- Dünya Okulu
123. "Büyük mü olmak istiyorsunuz? Öyleyse olmakla başlayın. Geniş ve benzersiz bir kumaş mı dokumak istiyorsunuz? Önce alçakgönüllülüğün temelleri hakkında düşünün. Yapınız ne kadar yüksek olacaksa, temelleri o kadar derine inmek zorundadır."
- Dünya Okulu
124. "Bir çocuğu kendi öğreniminizle sınırlamayın çünkü o başka bir devirde doğdu.
- Rabindranath Tagore"
- Dünya Okulu
125. "Geleneğin baskısı her yerde insanlığın ilerlemesinin önündeki engeldir.
John Stuart Mill"
- Dünya Okulu
126. ""Normal, alıştığınız şeydir.""
- Dünya Okulu
127. "Yaşamın bir noktasında, yeni şeyler öğrenmek önceliğini yitiriyor."
- Dünya Okulu
128. "Sağlam karakter, tamamen bireyselliğe bağlıdır. Çevresindekilerle ortaklaşa yaşadığı dışında hiçbir varoluşu olmayan insan, ancak vasat bir varoluşa sahiptir."
- Dünya Okulu
129. "Bir insanı etkilemek istiyorsanız demişti, “ onunla yalnızca konuşmaktan fazlasını yapmanız gerekir, onu biçimlendirmeniz gerekir; öyle bir biçimlendirmelisiniz ki, istemesini istediğiniz şeyler dışında hiçbir şey istemesin.”"
- Dünya Okulu
130. "Her şeyin olduğu gibi kalmasına izin veremeyiz. Hiçbir şey yapmamanın bedeli kabul edilemeyecek kadar yüksektir."
- Dünya Okulu
131. "Suçun temelini atan cehalet ve dar kapsamlı eğitimdir; onu büyütense taklit ve gelenektir.
-Mary Astell"
- Dünya Okulu
132. "Önemli olan onlara ne öğrettiğimiz değil,
kendi kendilerine öğrenmeyi
nasıl öğrenecekleri..."
- Dünya Okulu
133. "Bir çocuğu kendi öğreniminizle sınırlamayın çünkü o başka bir devirde doğdu.
- Rabindranath Tagore"
- Dünya Okulu
134. "Geleneğin baskısı her yerde insanlığın ilerlemesinin önündeki engeldir.
John Stuart Mill"
- Dünya Okulu
135. ""Bir insanı etkilemek istiyorsanız" demişti " onunla yalnızca konuşmaktan fazlasını yapmanız gerekir" onu biçimlendirmeniz gerekir, öyle bir biçimlendirmelisiniz ki, istemesini istediğiniz şeyler dışında hiçbir şey isteyemesin."
- Dünya Okulu
136. "Inisiyatif almayı kavramayı, özgün düşünceyi mi destekliyoruz, yoksa yalnızca boş bir oyunu mu sürdürüp duruyoruz ??"
- Dünya Okulu
137. ""Tek başarısızlık pes etmek.""
- Dünya Okulu
138. ""Suçun temelini atan cehalet ve dar kapsamlı eğitimdir; onu büyütense taklit ve gelenektir.""
- Dünya Okulu
139. "Bir çocuğu kendi öğreniminizle sınırlamayın çünkü o başka bir devirde doğdu."
- Dünya Okulu
140. "Elbette çocukların temel matematik ve fen bilgilerine sahip olması gerekir; dilin nasıl işlediğini bilmeliler ki, etkili ve incelikli bir biçimde iletişim kurabilsinler; tarih ve siyasetle ilgili bir farkındalıkları olmalı ki, dünyada kendilerini yabancı hissetmesinler; sanatla da tanışıklıkları olmalı ki, insanın güzele olan tutkusunu anlayabilsinler."
- Dünya Okulu
141. "Kaliteli eğitim, gösterişli kampüslere bağlı olmak zorunda değil."
- Dünya Okulu
142. "Bu uygun adım eğitim, geride kalma konusunda büyük bir korku salıyor çocukların içine ama daha da beteri, ilerleme fikrini de tamamen öldürüyor. Test edilmeyeceğiniz bir şeyi neden öğrenesiniz?"
- Dünya Okulu
143. "Suçun temelini atan cehalet ve dar kapsamlı eğitimdir; onu büyütense taklit ve gelenektir.
-Mary Astell"
- Dünya Okulu
144. "Düşünceye dayanmayan bilgi emek kaybıdır; bilgiye dayanmayan düşünceyse tehlikelidir."
- Dünya Okulu
145. "Suçun temelini atan cehalet ve dar kapsamlı eğitimdir; onu büyütense taklit ve gelenektir."
- Dünya Okulu
146. "Çocuklar da, yetişkinlerde sınıfta ya da işyerlerindeki can sıkıntısından, arka planda durmaksızın gürültü yapan aptallaştırılmış popüler kültürden dolayı merakını yitiriyor."
- Dünya Okulu
147. ""Tek başarısızlık pes etmek.""
- Dünya Okulu
148. ""Suçun temelini atan cehalet ve dar kapsamlı eğitimdir; onu büyütense taklit ve gelenektir.""
- Dünya Okulu
149. "Bir çocuğu kendi öğreniminizle sınırlamayın çünkü o başka bir devirde doğdu."
- Dünya Okulu
150. "Yetişkinler kendi adlarına da endişeleniyor. Resmi eğitim bittikten sonra öğrenme kapasitemize ne oluyor? Zihinlerimizi nasıl eğitelim ki, tembelleşip katılaşmasınlar? Hala yeni şeyler öğrenebilir miyiz? Nerede ve nasıl?"
- Dünya Okulu
151. "İster 20 ister 80 yaşında olsun, öğrenmeyi bırakan yaşlıdır. Öğrenmeyi sürdürense daima genç kalır. Hayattaki en önemli şey, kafanızın genç kalmasını sağlamaktır.
-Henry Ford"
- Dünya Okulu
152. "Bütün oyun ve öğrenmeyi çoçukluğa ,bütün çalışmayı orta yaşa ,bütün pişmanlıkları da yaşlılığa koymak son derece yanlıştır ve acımasızca bir keyfiliktir.
-MARGARET MEAD"
- Dünya Okulu
153. "Geleneksel müfredatlar öğrencilere nereden başlayacaklarını söylemez; nerede duracaklarını söyler."
- Dünya Okulu
154. "Karakter, tavırlar, stil, her şey için, mükemmelliğin en üst düzeyi yakınlıktır."
- Dünya Okulu
155. "Geleneğin baskısı her yerde insanlığın ilerlemesinin önündeki engeldir."
- Dünya Okulu
156. "Bazı öğretmenlerse ezberlediklerini aktarıyor gibiydi, o kadar ki düşündüklerini bile sanmıyorum."
- Dünya Okulu
157. "İster 20 ister 80 yaşında olsun, öğrenmeyi bırakan yaşlıdır. Öğrenmeyi sürdürense daima genç kalır. Hayattaki en önemli şey, kafanızın genç kalmasını sağlamaktır.
-Henry Ford"
- Dünya Okulu
158. "Geleneğin baskısı her yerde insanlığın ilerlemesinin önündeki engeldir."
- Dünya Okulu
159. "Bazı öğretmenlerse ezberlediklerini aktarıyor gibiydi, o kadar ki düşündüklerini bile sanmıyorum."
- Dünya Okulu
160. "Cocuklara öğretilen seyler ile öğrenmeleri gereken seyler arasındaki bosluk her gün her ders büyüyor."
- Dünya Okulu
161. "Öğretmek bence apayrı bir beceriydi,buna da hala inanıyorum;hatta yaratıcı,sezgisel ve son derece kişisel bir sanat."
- Dünya Okulu
162. "ister 20 ister 80 yaşında olsun, öğrenmeyi bırakan kişi yaşlıdır. Öğrenmeyi sürdürense daima genç kalır. Hayattaki en önemli şey, kafanızın genç kalmasını sağlamaktır.
-Henry Ford"
- Dünya Okulu
163. "Eğitimin yeniden evrilmesinin zamanı geldi de geçiyor bile."
- Dünya Okulu
164. "Geleneğin baskısı her yerde insanlığın ilerlemesinin önündeki engeldir.
- John Stuart Mill"
- Dünya Okulu
165. "Başarıyı herkes kendisi tanımlıyor; tek başarısızlık, pes etmek."
- Dünya Okulu
166. "Bence hiçbir konu asla bitmez.Hiçbir kavram ,diğer kavramlardan kopuk değildir.Bilgi süreğendir ; fikirler akar."
- Dünya Okulu
167. "İster 20 ister 80 yaşında olsun ,öğrenmeyi bırakan kişi yaşlıdır. Öğrenmeyi sürdürense daima genç kalır . Hayattaki en önemli şey , kafanızın genç kalmasını sağlamaktır."
- Dünya Okulu
168. "Bugünün gençlerinin bundan on ya da yirmi yıl sonra neler bilmesi gerektiğini kesin olarak tahmin edemeyeceğimize göre, önemli olan onlara ne öğrettiğimiz değil, kendi kendilerine öğrenmeyi nasıl öğrenecekleri."
- Dünya Okulu
169. ""Uyanın ve okullarımızın gerçek yüzünü görün:
Okullar, genç zihinlerin kullanıldığı birer deney laboratuvarı, şirket toplumunun istediği alışkanlık ve tutumları işleyen birer merkez...
Okullar çocukları şirket elemanı ve tüketici olmak üzere yetiştiriyor."
[John Taylor Gatto]"
- Dünya Okulu
170. "“ Normal, alıştığımız şeydir.”"
- Dünya Okulu
171. "“Eğitimin asıl önemli görevi, çocuklara nasıl öğreneceklerini öğretmek. Onları öğrenmek istemeye yöneltmek."
- Dünya Okulu
172. ""Hayatımı gerçekten böyle mi geçirmek istiyordum? Dünyadaki sınırlı zamanımı değerlendirmenin en iyi yolu gerçekten bu muydu?""
- Dünya Okulu
173. "Öğrenme konusundaki kişisel sorumluluk, her öğrencinin biricikliğini kabul etmekle el ele gider."
- Dünya Okulu
174. ""Aktif öğrenme pasif öğrenmeye kıyasla beyinde daha kalıcı sinir yolları oluşturur.""
- Dünya Okulu
175. "Düşünceye dayanmayan bilgi emek kaybıdır; bilgiye dayanmayan düşünceyse tehlikelidir.
-Konfüçyüs"
- Dünya Okulu
176. ""Bir çocuğu kendi öğreniminizle sınırlama yın çünkü o başka bir devirde doğdu."
(Tagore)"
- Dünya Okulu
177. "İster 20 ister 80 yaşında olsun, öğrenmeyi bırakan kişi yaşlıdır. Öğrenmeyi sürdürense daima genç kalır. Hayattaki en önemli şey, kafanızın genç kalmasını sağlamaktır."
- Dünya Okulu
178. "Okul günlerimin egitimime engel olmasına asla izin vermedim .
Mark Twain"
- Dünya Okulu
179. "Eğitim uzayda meydana gelmiyor, öğretmenin dudakları ile öğrencilerin kulakları arasındaki boşlukta da meydana gelmiyor; her birimizin beyninde meydana geliyor."
- Dünya Okulu
180. "Cocuklara öğretilen seyler ile öğrenmeleri gereken seyler arasındaki bosluk her gün her ders büyüyor."
- Dünya Okulu
181. "Öğretmek bence apayrı bir beceriydi,buna da hala inanıyorum;hatta yaratıcı,sezgisel ve son derece kişisel bir sanat."
- Dünya Okulu
182. "Başarıyı herkes kendisi tanımlıyor; tek başarısızlık, pes etmek."
- Dünya Okulu
183. "İster 20 ister 80 yaşında olsun ,öğrenmeyi bırakan kişi yaşlıdır. Öğrenmeyi sürdürense daima genç kalır . Hayattaki en önemli şey , kafanızın genç kalmasını sağlamaktır."
- Dünya Okulu
184. "Büyük hayaller kurmaya cüret ediyordum...."
- Dünya Okulu
185. "Eğitim modelimiz ve onun hatalarla dolu test etme ve notlandırma sistemi, pek çok öğrencinin potansiyellerine tam anlamıyla ulaşma fırsatını ellerinden alıyor. Erkenden etiketleniyorlar ve ona göre muamele görüyorlar."
- Dünya Okulu
186. "“Başarıyı herkes kendisi tanımlıyor; tek başarısızlık pes etmek.”"
- Dünya Okulu
187. "Suçun temelini atan cehalet ve dar kapsamlı eğitimdir; onu büyütense taklit ve gelenektir.
Marry Astell"
- Dünya Okulu
188. "Herhangi bir profesyonel kariyer için üniversite derecesinin önkoşul olması fikri, yalnızca 100 yıl kadar geriye gidiyor. Toplumun verimli bir üyesi olabilmek için herkesin üniversiteye girmesi gerektiği düşüncesiyse yalnızca 30-40 yıllık.
Bunu neden gündeme getirdiğimi açıklayayım. İnsanlar üniversiteye gitmesin demiyorum. Demek istediğim, üniversitelerin ve kariyer peşinde koşan öğrencilerin çözmesi gereken derin bir çelişki olduğu: Bir yandan toplumumuz üniversite eğitimine artık iş bulmaya giden yol olarak bakıyor; öte yandansa akademi dünyası, mesleki olana karşı bir önyargı beslemeyi sürdürüyor.
Üniversitelerimiz, açık görülüyor ki, soyut olan ile uygulamaya yönelik olan, bilgelik ile beceri arasındaki eski ama sahte ikilemle hala boğuşuyor. Hem beceri hem de bilgelik öğretecek, ya da daha iyisi, beceri aracılığıyla bilgelik öğretecek bir okul tasarlamak neden bu kadar zor olsun?"
- Dünya Okulu
189. "Büyün oyun ve öğrenmeyi çocukluğa, bütün çalışmayı orta yaşa, bütün pişmanlıkları da yaşlılığa koymak son derece yanlıştır ve acımasızca bir keyifliktir.
-Margaret Mead"
- Dünya Okulu
190. "Başarıyı herkes kendisi tanımlıyor, tek başarısızlık pes etmek."
- Dünya Okulu
191. "Karakter, tavırlar, stil, her şey için, mükemmelliğin en üst düzeyi yalınlıktır.
[Henry Wadsworth Longfellow]"
- Dünya Okulu
192. "Bu bir metafor değil, fiziksel gerçek. Nobel ödüllü nörolog Eric R. Kandel, çok önemli kitabı In Search of Memory'de, öğrenmenin beynimizi oluşturan sinir hücrelerinde teker teker meydana gelen"
- Dünya Okulu
193. "“Dünyanın hedeflediği onurlar benim için birer hiç; ben yalnızca hakikati bilmek istiyorum.”"
- Dünya Okulu
194. "Bugünün gençlerinin bundan on ya da yirmi yıl sonra neler bilmesi gerektiğini kesin olarak tahmin edemeyeceğimize göre, önemli olan onlara ne öğrettiğimiz değil, kendi kendilerine öğrenmeyi nasıl öğrenecekleri."
- Dünya Okulu
195. "Butun oyun ve öğrenmeyi cocukluğa, bütün çalışmayı orta yaşa, bütün pişmanlıkları da yaşlılığa koymak son derece yanlıştır ve acımasızca bir keyfiliktir."
- Dünya Okulu
196. "Normal, alıştığınız şeydir."
- Dünya Okulu
197. "“Bilgi, karanlıktan ışık yaratıyordu.”"
- Dünya Okulu
198. "Herkesin bildiği gibi bisikletin pedallarını çevirmeyi sürdürmek, durduktan sonra yeniden gitmeye başlamaktan daha kolaydır; bu süreç öğrenimde neden farklı olsun ki ?"
- Dünya Okulu
199. "“Küçük bir gezegende yaşıyoruz , sıcak düz ve kalabalık “"
- Dünya Okulu
200. "....Okullarımız da böyle olmalı; güven içinde deney yapılabilecek, başarısızlığın bir utanç işareti değil, bir öğrenme fırsatı olduğu bir ortam olmalı."
- Dünya Okulu
201. "Malcolm Knowles'un, çok önemli kitabı The Adult Learner'da (Yetişkin Öğrenci) belirttiği gibi, "Neden öğrendiğimizi bilirsek ve bu neden, bizim algıladığımız biçimiyle ihtiyaçlarımızla uyum içindeyse çok hızlı ve iyice öğreniyoruz."
- Dünya Okulu
202. "...bugünkü test etme ve notlandırma sistemimiz, bir alana büyük katkılarda bulunma olasılığı en yüksek olan yaratıcı ve farklı düşünen in-sanları saf dışı bırakıyor."
- Dünya Okulu
203. "İster 20 ister 80 yaşında olsun, öğrenmeyi bırakan kişi yaşlıdır."
- Dünya Okulu
204. ""Benim yaşadığım yerde Siyahları okullara kollarını açarak çağırmazlar""
- Dünya Okulu
205. "Hayatın kendisi bir okuldur denir. Eğer bu doğruysa, dünyamız küçüldükçe ve insanlar birbirleriyle giderek ayrılmaz biçimde bağlandıkça, dünyanın kendisi de dev ve her şeyi içeren bir okula benzemeye başlıyor demektir. Gençler var, yaşlılar var, belli bir konuda eğitimlerini az ya da çok ilerletmiş olanlar var. Hepimiz her an hem öğrenci hem de öğretmeniz; çalışarak öğreniyoruz ama aynı zamanda başkalarına yardım ederek, paylaşarak ve bildiklerimizi anlatarak da öğreniyoruz."
- Dünya Okulu
206. "... ilgisizliğin yerini sorumluluk duygusu, tembelliğin yerini çaba harcama alıyor."
- Dünya Okulu
207. "Giderek karmaşıklaşan dünyada, eğer ortalama insanlar neyin neden olduğunu anlamıyorsa gerçek demokrasi ve insanların huzuru tehdit altındaydı."
- Dünya Okulu
208. "Düşüncelerini içtenlikle paylaşan ve bunu konuşma diliyle yapan bir öğretmen olmak istiyordum"
- Dünya Okulu
209. "Çocuklarımıza yardım etmenin daha iyi yolu, bütün çocuklara yardım etmek."
- Dünya Okulu
210. "Nadia 'nın ve çoğu insanın matematiği anlayabileceğini kesinlikle inanıyordum. Ezberlemesini, kategorize etmesini istemiyordum. Matematiğin kavramsal temelini anlarsa, bir fikirden diğerine akışı kavrarsa, geri kalan her şeyin çok kolay olacağına emindim."
- Dünya Okulu
211. ""Bütün oyun ve öğrenmeyi çocukluğa, bütün çalışmayı orta yaşa, bütün pişmanlıkları da yaşlılığa koymak son derece yanlıştır ve acımasızca bir keyfiliktir."
- Margaret Mead"
- Dünya Okulu
212. "Değişim zordu; değişim korkutucuydu."
- Dünya Okulu
213. "Öğrencilere derinlemesine öğrenme ve çevrelerindeki evrenin sihrini görme fırsatı verdiğinizde, neredeyse herkes motive olur."
- Dünya Okulu
214. "İste 20 ister 80 yaşında olsun, öğrenmeyi bırakan kişi yaşlıdır. Öğrenmeyi sürdürense daima genç kalır. Hayattaki en önemli şey, kafanızın genç kalmasını sağlamaktır.
(Henry Ford)"
- Dünya Okulu
215. "O yüzden öğrencilerin çoğu cebiri, dünyayı anlamak için kullanabilecekleri zekice ve yararlı bir araç olarak değil,aşılması gereken engellerden biri olarak,bir geçiş kapısından çok,bir ders olarak görür.Az biraz öğrenirler,sonra da bir sonraki derse yer açmak için bir kenara iterler."
- Dünya Okulu
216. "Büyük hayaller kurmaya cüret ediyordum...."
- Dünya Okulu
217. "“Başarıyı herkes kendisi tanımlıyor; tek başarısızlık pes etmek.”"
- Dünya Okulu
218. "Başarıyı herkes kendisi tanımlıyor, tek başarısızlık pes etmek."
- Dünya Okulu
219. "“Dünyanın hedeflediği onurlar benim için birer hiç; ben yalnızca hakikati bilmek istiyorum.”"
- Dünya Okulu
220. "Bugünün gençlerinin bundan on ya da yirmi yıl sonra neler bilmesi gerektiğini kesin olarak tahmin edemeyeceğimize göre, önemli olan onlara ne öğrettiğimiz değil, kendi kendilerine öğrenmeyi nasıl öğrenecekleri."
- Dünya Okulu
221. "Butun oyun ve öğrenmeyi cocukluğa, bütün çalışmayı orta yaşa, bütün pişmanlıkları da yaşlılığa koymak son derece yanlıştır ve acımasızca bir keyfiliktir."
- Dünya Okulu
222. "Bir şeyi ikinci defada daha kolay öğreniyoruz, o nedenle tekrar zahmetli bir şey olmamalı."
- Dünya Okulu
223. "Boşlukları bulup doldurmak için harcanan zaman da aslında hem zaman tasarrufu sağlıyor hem de uzun vadede çok daha iyi öğrenmeyi mümkün kılıyordu ."
- Dünya Okulu
224. "İnsanların gerçekte nasıl öğrendiğiyle ilgili bazı temel gerçekleri göz ardı ediyor bir defa. İnsanlar farklı hızlarda öğrenir. Bazıları, sezgi patlamalarıyla hızlı bir biçimde öğrenir; bazılarıysa konuyu yavaş yavaş, uğraşa uğraşa kavar. Hızlı demek her zaman daha zeki demek değildir, yavaş demek de kesinlikle daha aptal anlamına gelmez. Dahası, hemen anlamak ile derinlemesine kavramak aynı şey değildir. Yarışın sonunda kaplumbağa tavşandan daha fazla -daha yararlı ve kalıcı- bilgiye sahip olabilir."
- Dünya Okulu
225. "Anlamlı ve yaratıcı bir iç içelik sağlanamazsa,
sınıftaki teknolojinin pahalı bir oyuncaktan
farkı kalmaz."
- Dünya Okulu
226. "Hiçbir şey yapmamanın bedeli kabul edilemeyecek kadar yüksek, bu bedel de dolar ya da euro ya da rupi cinsinden değil,insanların geleceği cinsinden ölçülüyor."
- Dünya Okulu
227. "eğitim modelimiz ve onun hatalarla dolu test etme ve notlandırma sistemi, pek çok öğrencinin, potansiyellerine tam anlamıyla ulaşma fırsatını ellerinden alıyor. Erkenden etiketleniyorlar ve ona göre muamele görüyorlar."
- Dünya Okulu
228. "Müfredatları standartlaştırabilirsiniz ama öğrenmeyi standartlaştıramazsınız.Hiçbir beyin bir diğerine benzemez; sonsuz derecede incelikli bilgi ağının içinden geçen hiçbir yol, bir başka yolun aynısı değildir. En iyi hazırlanmış standart testler bile, her öğrencinin kendine özgü bir biçimde anladığı belirli bir fikir altkümesinin ne kadar kavrandığını ancak yaklaşık bir şekilde gösterebilir."
- Dünya Okulu
229. "Normal, alıştığınız şeydir.
Geleneklerin ve kurumların bir aşamadan sonra kaçınılmaz ve gerekli görünmesi belki de insan doğasının bir parçası."
- Dünya Okulu
230. "Düşünceye dayanmayan bilgi emek kaybıdır; bilgiye dayanmayan düşünceyse tehlikelidir.
-Konfüçyüs"
- Dünya Okulu
231. "Bugünkü sistemimizin neredeyse her şeyi, pasifliği , çoğunluğa uymayı ödüllendiriyor, farklılığı, taze düşünceyi engelliyor."
- Dünya Okulu
232. "Eğitim reformu söz konusu olduğunda, her zamankinden büyük bir aciliyet hissi var."
- Dünya Okulu
233. ""Bir çocuğu kendi öğreniminizle sınırlamayın çünkü o başka bir devirde doğdu."
- Rabindranath Tagore"
- Dünya Okulu
234. "Suçun temelini atan cehalet ve dar kapsamlı eğitimdir; onu büyütense taklit ve gelenektir.
Mary Astell"
- Dünya Okulu
235. "Bir sinir hücresi, öğrenme sürecine dahil olduğunda gerçek anlamda büyüyor."
- Dünya Okulu
236. "“Geleneğin baskısı her yerde insanlığın ilerlemesinin önündeki engeldir.”
John Stuart Mill"
- Dünya Okulu
237. "Bugünün dünyasının yaratıcı, meraklı, kendi kendini yönlendirebilen, ömrü boyunca yeni şeyler öğrenebilecek, yeni fikirler bulup bunları uygulayabilecek bir iş gücüne ihtiyacı var."
- Dünya Okulu
238. "“İster 20 ister 80 yaşında olsun, öğrenmeyi bırakan kişi yaşlıdır. Öğrenmeyi sürdürense daima genç kalır. Hayattaki en önemli şey kafanızın genç kalmasını sağlamaktır.”
Henry Ford"
- Dünya Okulu
239. "" Konularını çok iyi bilen ama bildiklerini paylaşmayı beceremeyen çok öğretmenim olmuştu. Öğretmek bence apayrı bir beceriydi, buna da hâlâ inanıyorum; hatta yaratıcı, sezgisel ve son derece kişisel bir sanat.""
- Dünya Okulu
240. ""İster 20 ister 80 yaşında olsun, öğrenmeyi bırakan kişi yaşlıdır. Öğrenmeyi sürdürense daima genç kalır. Hayattaki en önemli şey, kafanızın genç kalmasını sağlamaktır."
[ Henry Ford ]"
- Dünya Okulu
241. ""İster 20 ister 80 yaşında olsun, öğrenmeyi bırakan kişi yaşlıdır. Öğrenmeyi sürdürense daima genç kalır. Hayattaki en önemli şey, kafanızın genç kalmasını sağlamaktır.""
- Dünya Okulu
242. "...Ama gerçek şu ki, saygın eğitimciler çok daha eskiden, bir öğrencinin dikkat süresinin 10 ila 18 dakika arasında olduğunu belirlemişti."
- Dünya Okulu
243. ""Gerçek yaratıcılığa izin verir ve onu cesaretlendirirsen, başarısızlık olasılığını da göze alman gerekir.""
- Dünya Okulu
244. "Bunun yararı neydi? Eğitim mi görüyorduk, dayanıklılık yarışmasında mıydık?"
- Dünya Okulu
245. "Yetişkinler okulda öğrendikleri ile gerçek hayatta yaptıkları arasında neden bu kadar büyük bir kopukluk hissediyor?"
- Dünya Okulu
246. "İnsanlar farklı hızlarda öğrenir. Bazıları, sezgi patlamalarıyla hızlı bir biçimde öğrenir; bazılarıysa konuyu yavaş yavaş, uğraşa uğraşa kavrar.
Hızlı demek her zaman daha zeki demek değildir, yavaş demek de kesinlikle daha aptal anlamına gelmez. Dahası, hemen anlamak ile derinlemesine kavramak aynı şey değildir. Yarışın sonunda kaplumbağa tavşandan daha fazla -daha yararlı ve kalıcı- bilgiye sahip olabilir."
- Dünya Okulu
247. "‘’doğru’’ yöntem konusunda hiçbir ekolle kısıtlanmış değildim."
- Dünya Okulu
248. "Öğrencilerin yapmasını beklediğimiz şeyleri azaltarak, onların neler yapabilecekleri hakkında kendi düşüncelerini sınırlamış oluyoruz."
- Dünya Okulu
249. "Büyük mü olmak istiyorsunuz? Öyleyse olmakla başlayın. Geniş ve benzersiz bir kumaş mı dokumak istiyorsunuz? Önce alçakgönüllülüğün temelleri hakkında düşünün. Yapınız ne kadar yüksek olacaksa, temelleri o kadar derine inmek zorundadır.
- Aziz Augustinus"
- Dünya Okulu
250. "Hayattaki en önemli şey, kafanızın genç kalmasını sağlamaktır."
- Dünya Okulu