Açılın Ben Öğretmenim Kitap Bilgileri
Yazar: Müjdat Ataman
Tahmini Okuma Süresi: 7 sa. 15 dk.
Sayfa Sayısı: 256
Basım Tarihi: Mayıs 2019
İlk Yayın Tarihi: Mayıs 2019
Yayınevi: Elma Yayınevi
ISBN: 9786059367332
Ülke: Türkiye
Dil: Türkçe
Format: Karton kapak
Açılın Ben Öğretmenim Kitap Tanıtımı
Öğrencilerin ayaklarının geri geri gittiği okullarda iyi dersler işlemenin yolunun strateji, teknik, yöntem, ipuçları bilmekten geçtiğini yıllar içinde deneyimleyerek öğrendim..
Açılın Ben Öğretmenim
Öğrencilerin ayaklarının geri geri gittiği okullarda iyi dersler işlemenin yolunun strateji, teknik, yöntem, ipuçları bilmekten geçtiğini yıllar içinde deneyimleyerek öğrendim. Öğrenmek kadar öğrendiklerini paylaşmanın da değerli olduğuna inanıyorum. Bu kitap, öğretmenlik, yöneticilik günlerimden ve eğitimcinin eğitimini yaptığım yıllar içinde cebimde biriktirdiklerimden oluşuyor. Kitabı okurken kendinizi içinde bulacağınız başlıkların hiçbiri reçete ya da can simidi değil, bunu şimdiden söyleyebilirim. Okuyacaklarınız sadece bir eğitimcinin deneyim kırıntıları.
Elma Yayınevinden çıkan Müjdat Ataman’ın yeni kitabı Açılın Ben Öğretmenim, tüm eğitimcilere rehber olacak nitelikte. Farklı bir bakış açısı, yepyeni bir yaklaşım…
Açılın Ben Öğretmenim Kitaptan Alıntılar
1. "Dünyayı emek verdiğimiz çocuklar güzelleştirecek."
2. "Dünyayı emek verdiğimiz çocuklar güzelleştirecek."
3. "Yanıtı evet ve hayır olan sorular eğitim yaşamımızın en acı mirasıdır belki de."
4. "Dünyayı emek verdiğimiz çocuklar güzelleştirecek."
5. "Riski göze alan öğrenci profili ise şöyle tanımlanır: Alışılmadık durumlara, belirsizliklere cesaretle ve düşünerek yaklaşırlar. Yeni görevleri, fikirleri ve stratejileri keşfetmek için gerekli bağımsız ruha sahiptirler. İnandıklarını savunurken cesur ve anlaşılır olmaya özen gösterirler. Bu çok güzel anlatılan öğrenme profili, akreditasyonunu tamamlamış birçok PYP programı uygulanan okulun öğrencilerinde bile kolay kolay ortaya çıkan bir profil değildir. Bizim eğitim sistemimiz içinde riske yer yoktur, öğrencinin risk alması düşünülemez ve hatta kabul edilemez bile."
6. "Öğrenmek parmak izi kadar farklı derken,biz bir öğrenme modeli tasarlayıp bunu da sınıftaki birbirinden farklı yirmi dört çocuğa aşılamaya çalışıyoruz."
7. "Dünyayı emek verdiğimiz çocuklar güzelleşitirecek."
8. "Bizim eğitim sistemimizde henüz değeri yeteri kadar anlaşılmamış olsa da en değerli öğrenmelerden biridir akran öğrenmesi. Biz yetişkin aklı ve diliyle anlatırken öğrenciler bizden aldıkları uyaranları zihinlerine kendi dillerince kodluyorlar."
9. ""Yaşam tam da böyle bir şey aslında, ne çok biliyorum dediğiniz anda size aslında ne az şey bildiğinizi gösteriyor.""
10. ""Dünyayı emek verdiğimiz çocuklar güzelleştirecek.""
11. ""Beni dinlemiyorlar"demek aynayı karşı tarafa tutmaktı. "Beni dinlemeleri için ne yapıyorum"sorusu ise aynayı kendimize tutmak olacaktı. Ne yazık ki aynayı karşı tarafa tutmak hepimizin içine düştüğü bir yanılgı, oysa aynayı kendimize tuttuğumuzda gelişim için ilk adımı atmış olacağız."
12. "Lise öğretmenleri de her verdikleri yönerge karşısında öğrencilerden gelen bitmek bilmez sorulardan bunalıyor ve sorumluyu öğrenci olarak görüyor. Oysaki eğitime başladığı ilk günden beri her yapacağı iş, ince ince tanımlanan ve ucu açık yönerge almaya alışmayan öğrenciler, doğal olarak kendi başlarına adım atamaz hâle geliyor."
13. ""Hayatta en büyük mucize, küçükken iyi bir öğretmene rastlamaktır.""
14. "İyi öğretmen iyi soru soran öğretmendir."
15. "Öğrenmekle deneyimlemek iki farklı şeydi ve teori pratikte tutmuyordu."
Açılın Ben Öğretmenim Kitap İncelemeleri
Açılın Ben Öğretmenim
Bir öğretmen olarak kitabın adı ilgimi çok çekti bu yüzden alıp okumaya karar verdim.
Eğitim Bilimleri dersindeymişim gibi hissettiren bir kitaptı.
Yazarımız Müjdat Ataman'a saygım var. Kendi naçizane deneyimlerini paylaştığını sürekli vurgulamış.
Bir köy okulu öğretmeniyim, meslekte ikinci yılım.
Hiçbir zaman klasikleşmiş otoriter öğretmen figürü olmak istemem. Başarılı olduğum zamanlarda kendimle gurur duyduğum gibi başarısız olduğum durumlarda kendimi eleştirmekten çekinmiyorum. Kendimizi her zaman her konuda gelişime açık tutmalıyız. Gelişim biraz da tecrübeye dayanır. Bu hayatta herkesin aynı tecrübelere sahip olmasını beklememeliyiz.
Bu kitaptaki uygulamalar klasik bir eğitim bilimleri kitaplarında bulabileceğiniz yöntem ve tekniklerden oluşuyor. Yazarımız kendi deneyimleriyle biraz daha örneklendirmiş.
Müjdat Ataman mesleğinin ilk yıllarında devlet okulunda çalışmış sonra özel okula geçmiş bu dikkatimi çeken bir ayrıntı oldu, kitaptaki örneklerde biraz daha özel okullarda az kişilik sınıflarda uygulanan yöntemler gibi geldi bana.
Çok zevk alarak okuduğum bir kitap değildi.
Her yiğidin bir yoğurt yiyişi olduğu gibi her öğretmenin de kendi yöntemleri vardır.
Kutsal mesleğimizin kutsal öğretmenlerine saygıyla..
Herkese merhaba!Nasılsınız?Umarım çok iyisinizdir.Yine bir incelemeyle geldim.Bir kitabı özümseyerek okuyup bitirdiğimde mutlaka bana bir şeyler katmasını isterim.Bu kitap fazlasıyla beklentilerimi karşıladı.Müjdat Hoca'nın samimi dili ve sohbet havası içinde yazmış olması kitabın sonuna kadar merak unsurumu korudu.
•
•
Hepimizin öğrencilik hayatında yataktan kalkıp okula gitmek istemediği anlar oldu.Peki neydi bu isteksizlik?Öğrenci ve ailesi bu sorunu hep kendinde aramıştır ama eğitim sistemi ve öğretmende hiç aramamıştır.Oysa ne güzel olurdu sınıfa enerjik ve ilgi çekici olarak giren bir öğretmen.Nedir kastım?Örneğin,'Ders kitabınızın bilmem kaçıncı sayfasını açın' gibi yönlendirmeler yerine 'Bugün neler yapmak istersiniz?' veya 'Geçen dersimizi kim arkadaşlarına özetlemek ister?' gibi sorularla öğrencinin derse ilgisini ve heyecanını artırmak, öğrenciyi de bu yolla okula çekmek olabilir.
•
Bu kitap da tam bu noktada her branştan öğretmene,velilere,rehber öğretmenlere,okul müdürlerine sesleniyor.Müjdat Hoca'nın kendi deneyimlerine dayanarak uyguladığı pek çok strateji,teknik,yöntem,ipucu
öğrencileri derse kazandıracak pratik uygulamalar kitapta yer alıyor.İdealist
bir öğretmenin her zaman faydalanabileceği kılavuz niteliğinde bir kitap diyebilirim.Yani bu kitabı rafa değil çantaya atıyoruz öğretmenlerim.
•
Kitabın son sözü beni çok etkiledi."Dünyayı emek verdiğimiz çocuklar güzelleştirecek."
Bu da yaşadığımız toplumun değerler sisteminin inşası demektir.Biz öğretmenlerin rolü büyük.
•
Tüm öğretmenlerin okuması gereken bir kitap.Tavsiye üzerine almıştım,tavsiye ediyorum.
Bütün eğitimcilerin okuması gerektiğini düşünüyorum.
Kitabın bir öğretmen tarafından yazıldığı çok büyük farklılık göstermiş.
Kuşkusuz eğitimci olmak, bir insanın bir neslin yetişmesinde bu denli etkili olmak çok kıymetli bir o kadar da zor bir şey.
Kitap öğretirken uygulanacak farklı metodları gösteriyor. Eğlenirken öğrenmeye teşvik ediyor. En önemlisi çocukların birer robot olmadığını hatırlatıyor. Yazar bununla ilgili kendisinin de uyguladığı birçok misal vermiş.
Kitap daha çok ilköğretim sınıflarına göre örnekler versede kıyaslayarak faydalanabilmek mümkün. Verilen her örnekte bunu nasıl uygularım/ uygulayabilir miyim diye düşünmekten kendimi alamadım, evet çoğu sözel dersler için olan metodları Arapça'ya uyarlamak biraz zordu ama çok faydalandım, farkındalığımı arttırdı bol bol not alarak ilerlediğim bir kitap oldu.
Kitap sanki eğitimle ilgili bir semindeymişsiniz gibi hissettiriyor bu da sıkılmadan okumanızı sağlıyor.
Genel anlamda eğitimciler üç kısımdır;
1) Kötü izler bırakan ( Yaptığı işi sevmeyen, empati kuramayan kişilerdir)
2) İyi izler bırakan (Amacı yalnızca ders değildir, hedefi sınıf geçirtmek değil İnsan yetiştirmektir)
3) İz bırakmayan.(Dersini anlatır geçer bunu yeterli görür ve öğrencinin ruhuna yüreğine dokunmadan geçer gider)
Yapmamız gereken iyi iz bırakanlardan olmak için tüm çabamızı sarfetmek.
"Hayatta en büyük mucize, küçükken iyi bir öğretmene rastlamaktır" unutmayalım ki birilerinin mucizesi de olabiliriz kabusu da.
Bu tamamen bizim elimizde..
Sahi biz hangi kisimdayız?..
‘Dünyayı emek verdiğimiz çocuklar güzelleştirecek.’
Müjdat Ataman’ın yöneticilik ve öğretmenlik yıllarında heybesinde biriktirdiği anekdotlar, doğru bilinen yanlışlar, nasıl daha iyiye ve daha güzele hizmet edilir, ayakların geri geri gittiği eski öğretme metodlarından öğrenci temelli ders işleme modülüne nasıl geçilir gibi pek çok konuda bakış açısı sunan, vizyon katan, mesleki heyecan ve tatmini enjekte eden bir başyapıt!
Flipped classroom, jigsaw ve bell work gibi pek çok interaktif ve yenilikçi teknikleri tanıttığı ve/veya hatırlattığı için yeni döneme başlarken bu kitabı okumuş olmaktan gurur ve mutluluk duyuyorum.
‘Yeşili azaltıp griye yatırım yaptıkça çocukluktan çalıyoruz’ cümlesiyle toplumsal bir gerçeğe ayna tutarken;
‘ Helikopter ebeveynler çocukları adına her işi yapmaya hazır, herkes kendi çocuğu terlemesi diye hamama giriyor. Bu yapı ve anlayışın sonucu da öğrencilerin artık sadece dışsal motivasyonla çalışıyor olması. Öğrenme sorumluluğunu öğrencilerden alalı ailelere ve öğretmenlere vereli çok oldu.’ cümleleriyle de ebeveynlik, okul aile öğrenci iş birliği gibi değerli kavramları sorgulatıyor Müjdat Ataman.
‘Ne yazık ki aynayı karşı tarafa tutmak hepimizin içine düştüğü bir yanılgı, oysa aynayı kendimize tuttuğumuzda gelişim için ilk adımı atmış olacağız.’
Gelişim için adım atmaya gönüllü tüm öğretmenlere selam olsun
Öğretmenlik mesleğiyle ilgili piyasada birçok kitap bulabilirsiniz. Bu kitapların büyük bölümünde ana tema ya teorik bilgilerle doldurulmuş ve içinize fenalık getirecek bilgiler ya da duygularınıza hitap eden “öğretmenlik emek ister, öğretmenlik demek çocuğun sümüğünü iğrenmeden silmektir” gibi ajitasyon kültürüdür.
Bu kitap ise mizahi üslubu, eğlenceli anlatımı ve tamamen uygulamaya dönük bilgileri ile tüm öğretmenlere müthiş bir bilgi kaynağı olarak karşımıza çıkıyor. Ben bilirimcilik yok, gereksiz ve acaba uygulaması nasıl olur diyebileceğimiz anlamsız teoriler yerine yaşanmış ve uygulanmış sonuçlar var.
Üzerine çokça yazı yazılabilecek eğlenceli bir üslup, işe yarayan bilgilerin olduğu bu kitap çizimleriyle de okuma motivasyonunuzu artıracak güzel görsellere sahip. Bu kitabın ne kadar iyi olabileceğiyle ilgili yayınevi oldukça kendisine güvenen bir yazıyı ekleyerek kitaba olan desteğini açıkça beyan etmiş. Kitabın arkasında “Kitabı okudunuz, bitirdiniz ve buna rağmen beğenmediyseniz faturanızla gelin, paranızı geri verelim” minvalinde bir fiyat garantisi türü var. Bunu en iddialı kitaplarda bile görmemiz pek mümkün değil.
Lafı uzatmayalım. Müjdat hoca güzel yazmış. En güzeli de kullanışlı bilgilerle donatmış kitabı. Bize ellerine sağlık demek düşer. Okumak isteyen tüm öğretmenlere şimdiden iyi okumalar…