Tuğba Coşkuner En Beğenilen Sözleri
1. "Çünkü tersi doğru gözükse de bir topluluğu yönetmek tek bir insanı yönetmekten daha kolaydır . Topluluk içinde bir sürü gözünüz vardır ama bir kişiyi sadece siz gözetleyebilirsiniz ."
- Bu Patika Nereye Çıkar?
2. "Kırıntılarına rastladığım hikayelerin peşine düşmek, arkalarından koşmak, benzer olayları yaşamış kişilerle konuşmak, o konuşmaları yapabilmek için bir sürü kişiyi aracı kılmak ve hiç bilmediğim yerlere seyâhat etmek, kolay kolay bulunmayan kaynakları edinmek, bilmediğim dilleri çözmeye çalışmak, eve perişan bir halde gelmek ve nihayetinde topladığım her şeyi masama yayıp onları , onlara has bir kurguda bir araya getirmek ve birbirine yoldaş kılmak zor bir serüvendi."
- Bu Patika Nereye Çıkar?
3. "Sanırım tüm hayatımı yapayalnız geçireceğim."
- Korku Koleksiyoncusu
4. "“ Çocuklara solucanların beş kalbi olduğunu öğrettiğimiz ama kendilerine ait bir kalpleri olduğunu unutturduğumuz sistemin adına okul deriz. “"
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
5. "“ Bir insanı diğer insana yaklaştıran şeylerden biri de onun hayallerini bilmektir. “"
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
6. "Heykelin onları gözetlediği falan yoktu.Hugo’yu andıran adi bir kilden ibaretti sadece.Hugo hiç zahmete girmeden, basit bir eşyayla da herkesi kontrol etmeyi bir şekilde beceriyordu."
- Duvarın Ardı
7. "— Eğer dokuz kişi Hugo’nun bu tesiste her şeyi doğru şekilde idare ettiğine inanıyorsa onuncu adam Hugo’nun yanlış yaptığını savunur ve bu işin peşine düşermiş.
—onuncu adam sen misin?
—hayır, bence onuncu adam babamdı."
- Duvarın Ardı
8. "“ Aklın bunu söylüyor. Peki ya kalbin?”"
- Duvarın Ardı
9. "Bilindik yollardan gitme gamsızlığını terk edin. Kendi yolunuzu çizin."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
10. "“ Çocuklarımız artık yeraltı orkideleri gibi hiç gün yüzü görmeden toprağın altından farksız ve güneş almayan havasız odalarında, bilgisayarın ya da test kitaplarının başında yaşlanıyorlar. “"
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
11. "“ Bir ağaç dikmek için en iyi zaman bundan 20 yıl önceydi. En iyi ikinci zaman ise şimdi ! “"
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
12. "“ Ve bir sınıfta düşünebilen insanlar varsa o sınıf yeterince zengindir. “"
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
13. "- iyi şeyler de yapan kötü biri olduğunu düşünüyorum.
- Yani hepimiz gibi.Hepimiz öyleyiz çünkü.
- Hayır. Biz kötü şeyler de yapan iyi insanlarız. İkisi farklı."
- Duvarın Ardı
14. "Bazen umut etmeye devam etmek, o şeyin gerçekleşmesinden daha iyidir."
- Korku Koleksiyoncusu
15. "Ortak noktaları olan insanlar bir şekilde birbirlerini bulurlar."
- Korku Koleksiyoncusu
16. "“ Çocuklara kalplerine ve arkadaşlarına inanmaları gerektiğini fısıldayın ... “"
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
17. "Neşe böyle bir şeydir. Bir kere yakaladın mı pudra gibi her yere yayılır."
- Korku Koleksiyoncusu
18. "Kendi isteğiyle ve kendi başına bir şeyi başarmış bir çocuğun yüzü güneşten daha aydınlıktır."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
19. "İnsan bir işe yaradığını hissetmek ister."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
20. "Çocuklara solucanların beş kalbi olduğunu öğrettiğimiz ama kendilerine ait bir kalpleri olduğunu unutturduğumuz sistemin adına okul deriz."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
21. "Herkese eşit davranmak adaleti sağlamaz."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
22. "Edebiyat bize başka hayatları yaşama ve ders çıkarma imkanı sunar."
- Bizim Aklımız Karıştı
23. "Zaten kim, insanların kalpleriyle ve ruhlarıyla uğraşmanın zahmetsiz olduğunu söyledi ki?"
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
24. "Çocukların abur cubur yiyerek sağlıksız bir şekilde beslenmeleri dikkat dağınıklığından tutun da dengesiz ruh haline kadar birçok şeye sebep olabilir."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
25. "İnsanlar büyüdükçe sorularını kaybederler. Soru sormayı bırakırlar. Soru sormayı bıraktıklarında cevap aramayı da bırakırlar ve giderek sizin şu an sahip olduğunuz özel güçleri yitirirler."
- Bizim Aklımız Karıştı
26. "Aslında tüm çocuklar hüzünlü birer dağ lalesidir."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
27. ""Son ağaç kesildiğinde, son nehir kuruduğunda, son balık avlandığında paranın yenmeyecek bir şey olduğunu anlayacaksın.""
- Ormanı Yemek Yasak
28. "Birbirimize görünmez örümcek ağları ile bağlıyız. Bu ağlar bazen güçleniyor, bazen inceliyor."
- Bizim Aklımız Karıştı
29. "Biz de dünyayı robotların istila edeceğine dair distopyalar okuyup duruyoruz. Çocuklarımızın o robotlardan farkı varmış ve çocuklarımızla birlikte o distopyanın kahramanları değilmişiz gibi."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
30. "Öğretmenler öyle sinirli görünüyorlardı ki Gofri’ye göre kaşlarını çatmaktan sürekli başları ağrıyor olmalıydı."
- Kaptan Mavi Kanca
31. "Hikmet ehli ihtiyarlarla tanışın. Sükutu sevin ve yüceltin."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
32. ""Kötü çocuk yoktur, mutsuz çocuk vardır.""
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
33. "Çünkü iyiliğin gizemli olanı makbuldür."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
34. "Sınıflarınızdaki çocukların hiçbirine aynı boyda, aynı biçimde ve aynı sıkıcı kurallarla yetiştirdiğiniz yapay solüsyonlara batırıp birbirinin aynısı kavanozlara soktuktan sonra kapaklarını hava almamacasına sımsıkı kapatarak turşu hâline getirdiğiniz ve ağız tadı olmayan müşterileri beklemeye başlayan tatsız kornişonlar gibi davranmamalısınız. Zira sınıfınızdaki sıralar market rafları değildir ve ben raflarda gülümseyen hiçbir kornişon görmedim."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
35. "Fazla ses insanın bir zaman sonra duyarlılığını ve merhatini yitirmesine sebep olur."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
36. "Bir bitkinin büyüyüp meyve vermesini dahi beklemeye sebat göstermeyen çocuklardan, büyük ideallere kanalize olmalarını ve bu ideale odaklanmalarını bekliyoruz."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
37. ""Neden kendimi diğer insanlardan daha fazla severken onların fikirlerini kendi fikirlerimden daha fazla önemsiyorum?""
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
38. "Çocukların çiçek olması için illaki pembe, mavi, mor tomurcuklar patlatmasına gerek yok. Çünkü bazıları dışarıya açar, bazıları içine. Çiçek açtığını göremiyoruz diye suç onlarda değildir."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
39. "Ama meşhur bir laf vardır bilirsiniz,
"Eğer bir suçu herkesin önünde ve herkesle birlikte işlersen o artık bir suç değildir .""
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
40. "Vicdan, Allah'ın kalbimizde yankılanan sesidir, der Kemal Sayar."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
41. "Dünyanın en zengin insanı, aynı zamanda dünyanın en mutlu insanı mıdır?"
- Bizim Aklımız Karıştı
42. "Sınırların belirsizliklerini kaybetmeye başladığı, en uzakların bir tık'la yakın olduğu bir çağda mülteci çocukların hissettiği şeyler bir istismarın sonucudur, ırkçılığın belirtisidir."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
43. "“Anlamak bizi değiştirir.O andan itibaren bir dakika öncesinde olduğumuz kişi değilizdir artık.”"
- Ormanı Yemek Yasak
44. "Ben onu ilk zamanlar sevmiştim ama o beni hiçbir zaman sevmedi."
- Bu Patika Nereye Çıkar?
45. "Ama meşhur bir laf vardır bilirsiniz,
"Eğer bir suçu herkesin önünde ve herkesle birlikte işlersen o artık bir suç değildir .""
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
46. "Çocuklarımız artık yeraltı orkideleri gibi hiç gün yüzü görmeden toprağın altından farksız ve güneş almayan havasız odalarında, bilgisiyarın ya da test kitaplarının başından kalkmadan yaşlanıyorlar."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
47. "Yüreğinde yeşil bir dal saklarsan, şarkı söyleyen bir kuş mutlaka gelecektir."
- Ormanı Yemek Yasak
48. "Demek ki birbirini tanımak, sevmek anlamına gelmiyordu"
- Puhu Kuşu Kasabası
49. "Okullarda kullandığımız sayfa veya kitap sayısını baz alan, ödüle dayalı sistem okuma eyleminin kaliteli olmasının köküne kibrit suyu döker."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
50. "“Ruhsuz bir eğitim anlayışı benimsemiş öğretmenler yüzünden çocuklar, okula ayakkabılarında rüzgar tabanlıkları varmış gibi değil de bir cenaze törenine icabet ediyormuşçasına giderler.”"
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
51. ""Çabuk gitmek istiyorsan yalnız yürü.
Çok yol almak istiyorsan birlikte yürü.""
- Ormanı Yemek Yasak
52. "Okullarda kullandığımız sayfa veya kitap sayısını baz alan, ödüle dayalı sistem okuma eyleminin kaliteli olmasının köküne kibrit suyu döker."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
53. "Ne mi demeye çalışıyorum? Hatıralar her şeydir, onları yaşatın."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
54. "Günler uzun, yıllar kısa gibi gelir."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
55. "Doğa bize durmadan değişen, sırlarla ve mucizelerle dolu bir mabet gibi gelirdi."
- Bizim Aklımız Karıştı
56. ""Çocukların ellerinden problem çözme sorumluluklarını alırsanız özgürlüklerini de almış olursunuz.""
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
57. "Bazen olması için her şeyi yapardınız ama olmazdı. Bazen de olmaması için her şeyi yapardınız ama olurdu."
- Kaptan Mavi Kanca
58. "Hayatta mutlu anlar kadar böyle anlar da vardı ve insan mutlulukları kadar hüzünlü anlarına da sahip çıkmalıydı. Onlar dönüştürür , geliştirir , epey de canınızı sıkardı ama sizi daha iyi bir insan haline getirirdi."
- Korku Koleksiyoncusu
59. "Çocuklar bazen öykü dinlemek değil, sizle beraber nesilden nesile aktarılacak yeni bir öykü yazmak da isteyebilirler."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
60. "Wolinski mizah için, "Bir insandan diğerine giden en kısa yoldur," der."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
61. "Çocukların bir çoğu büyüklerin kendilerine, yeni aldıkları son model telefondan daha özenli davrandıklarını görmek istiyor o kadar."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
62. "Duygular tutkal gibidir, herkesi birbirine yaklaştırır."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
63. "Çocukların ruhunu doyurmak bilim ve sanat yapmaları kadar önemlidir sonuçta."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
64. "Azıcık gülseler her şey düzelecek gibiydi ama gülmüyorlardı işte."
- Kaptan Mavi Kanca
65. "Onlara göre yamuk yumuk bir metal çorba kepçesi olmak bile şair olmaktan iyiydi."
- Kaptan Mavi Kanca
66. "Bir Afrika atasözü, bir insanın ancak başka bir insan sayesinde iyileştiğini söyler."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
67. "Bazen bir fikrin peşinde koşturmak, ona ulaşmaktan daha eğlenceli ve öğreticidir."
- Bizim Aklımız Karıştı
68. "Kimsenin size kazandırdığınız okullara, çözdürdüğünüz sorulara bakarak değer biçmesine izin vermeyin. Hepimiz bundan çok daha fazlasıyız."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
69. "“Yüreğinde yeşil bir dal saklarsan şarkı söyleyen bir kuş mutlaka gelecektir.”"
- Ormanı Yemek Yasak
70. "Bilgi beş harflidir ama beşte dördü ilgidir.
Mümin Sekman"
- Macera Ekspresi
71. "Bir kimsenin gözüne bakamayan onun kalbini de göremez."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
72. "Çocuklarımız artık yeraltı orkideleri gibi hiç gün yüzü görmeden toprağın altından farksız ve güneş almayan havasız odalarında, bilgisiyarın ya da test kitaplarının başından kalkmadan yaşlanıyorlar."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
73. "L. Esquivel bir kitabında şöyle der: herkes içinde bir kutu kibritle doğar. Ama bunların hiçbiri kendi başına yanmaz. Oksijene ve aleve ihtiyaçları vardır. Oksijeni sevdiğimiz ve bize iyi gelen insanların nefesi, Alevi de güzel sözler, kitaplar, müzikler, yemekler, seyahatler, hobiler olarak düşünebilirsiniz. Bunların ikisi bir araya gelince kibritlerden birini yakar ve içimiz sıcacık olur, bu sıcaklık ruhumuza enerji verir."
- Bizim Aklımız Karıştı
74. "Doyurulmayan istekler sönmeye mahkumdur."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
75. "Bizi neyin mutlu edeceğini nereden biliyoruz?"
- Bizim Aklımız Karıştı
76. "Okul o kadar sessizdi ki yere bir avuç un dökülse sesini duyardınız."
- Kaptan Mavi Kanca
77. "Çocuklarımız artık yeraltı orkideleri gibi hiç gün yüzü görmeden toprağın altından farksız ve güneş almayan havasız odalarında, bilgisayarın ya da test kitaplarının başından kalkmadan yaşlanıyorlar."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
78. ""Okuldaki öğretmenlerin bir çoğu gerçekten öğretmen olduğunu zannediyor.""
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
79. "Bir insanı diğer insana yaklaştıran şeylerden biri de onun hayallerini bilmektir."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
80. ""İnsan doğadan uzaklaştıkça kalbi katılaşır.""
- Ormanı Yemek Yasak
81. "Sanki yıllardır gülmemiş de yüz kasları paslanmış..."
- Bu Patika Nereye Çıkar?
82. "Vicdan, Allah’ın kalbimizde yankılanan sesidir."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
83. "Savaşları bombalar değil stratejiler kazanır."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
84. "Çocuklara solucanların beş kalbi olduğunu öğrettiğimiz ama kendilerine ait bir kalpleri olduğunu unutturduğumuz sistemin adına okul deriz."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
85. "Sistem tam da bunu amaçlıyor zaten. Hiç kimsenin birbirinden farklı düşünmemesini!"
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
86. "***
... iyiliğin gizemli olanı makbuldür.
***"
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
87. "İyi biri miyim, bilmem. Amacım bir kişinin bile olsa bu dünyaya uğradığım için rahat soluk alıp vermesine vesile olmak ve göçüp gittiğimde, göçüp gittiğim fark edilecek kadar iyiliği ardımda bırakmak ."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
88. "Zaman satın alınamayan, saklanamayan, değiş tokuş edilemeyen, emanet verilemeyen bir şey. Gitti mi gidiyor, bir daha geri gelmiyor."
- Bizim Aklımız Karıştı
89. "Çocuklara solucanların beş kalbi olduğunu öğrettiğimiz ama kendilerine ait bir kalpleri olduğunu unutturduğumuz sistemin adına okul deriz."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
90. ""Eğer sizden sokakları süpürmeniz istenirse Micheangelo'nun resim yaptığı Beethoven'in beste yaptığı Shakespeare'nin şiir yazdığı gibi süpürün. O kadar güzel süpürün ki gökteki ve yerdeki herkes durup burada dünyanın en iyi çöpçüsü yaşıyormuş desin."
- Martın Luther -"
- Her Çocuk Kendisinin Öğretmenidir
91. "Çocuklara solucanların beş kalbi olduğunu öğrettiğimiz ama kendilerine ait bir kalpleri olduğunu unutturduğumuz sistemin adına okul deriz."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
92. ""Yapmamız gereken her şeyi eski sadeliğine döndürmektir. Böylece bozulan düzenimiz yeniden kurulacaktır.""
- Ormanı Yemek Yasak
93. "Çocuklara solucanların beş kalbi olduğunu öğrettiğimiz ama kendilerine ait bir kalpleri olduğunu unutturduğumuz sistemin adına okul deriz."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
94. "Sol yanınızda hiç durmadan atıp duran ve sesini size duyurmaya çalışan o ritmi dinleyin."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
95. ""Korkuyla büyüyen makinelerine bile insanlardan daha iyi davranır. Hem telefonlarınızı sokak hayvanlarından daha iyi gözetmiyor musunuz?""
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
96. "Hatıralar her şeydir, onları yaşatın"
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
97. "Ruh halimiz sadece sahip olduklarımızdan ya da olmadıklarımızdan mı etkilenir?"
- Bizim Aklımız Karıştı
98. "Bazen bir soruyla yola çıkarsın ama kısa süre sonra elinde onlarca soru olur"
- Bizim Aklımız Karıştı
99. "Birçok doktor ve psikolog tarafından hastalık olarak tanımlanmaya başlayan doğa yoksunluğu sendromu üzerimizde korkunç izler bırakıyor. Sabırsızlık, dikkat dağınıklığı, bencillik, zorbalık, tekdüzelik, inatçılık, saldırganlık, obezite, anksiyete, huzursuzluk, tansiyon... Galiba bu yüzden de sert mi sert, sivri uçlu ve okşanmaya kalkınca batan bir mizaca sahibiz."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
100. "***
.. bilindik yollardan gitme gamsızlığını terk edin. Kendi yolunuzu çizin.
***"
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
101. "Zaten bize kaos olarak öğretilen iletişim gürültüsü, sınıfta güçlü bir sosyal ağ olduğunun kanıtıdır."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
102. ".
Oyun bazen en hayati dediğiniz şeyden daha da hayatîdir.
."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
103. ""Birkaç mahalle ötedeki okulumuza veya işimize dâhi sabrımızı zorlayan şartlarda toplu taşıma araçları ile gidiyoruz. Oysa yürümek, yapılan araştırmalara göre sağlığımızdan yaratıcılığımıza kadar birçok şeye iyi geliyor.""
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
104. "Şimdi bu söylediklerimin hepsini unutun. En önemlisi ne biliyor musunuz? Mutlu olmaları! Mutlu olmayan hiçbir çocuktan kapkaranlık hücrelerini göğe açan pencerelerini aralamasını bekleyemezsiniz. Yani, hayal güçlerini... O yüzden Sınıflarınızdaki çocukların hiçbirine aynı boyda, aynı biçimde ve aynı sıkıcı kurallarla yetiştirdiğiniz yapay solüsyonlara batırıp birbirinin aynısı kavanozlara soktuktan sonra kapaklarını hava almamacasına sımsıkı kapatarak turşu hâline getirdiğiniz ve ağız tadı olmayan müşterileri beklemeye başlayan tatsız kornişonlar gibi davranmamalısınız. Zira sınıfınızdaki sıralar market rafları değildir ve ben raflarda gülümseyen bir kornişon görmedim."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
105. ""Birini yargılamak istediğin zaman, gökte üç ay değişene kadar onun ayakkabılarıyla yürümelisin. ""
- Ormanı Yemek Yasak
106. "Kötü sözler söylenen sarmaşıkların hiç uzayamadığını, hep aynı uzunlukta kaldığını duymuş muydun?"
- Bu Patika Nereye Çıkar?
107. "Zaten, söylesenize öğrenciler haklarındaki her şeyin bilindiği, öğretmenlerin gazete sayfası karıştırır gibi yaşamlarını karıştırdığı ama onların sizin hakkınızda hiçbir şey bilmediği bir ortamda nasıl mutlu olabilirler?"
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
108. "Bir kimsenin gözüne bakamayan onun kalbini de göremez."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
109. "Oyun, çocukların dilidir ve çağımızın getirdiği elim sorunların en etkili reçetesidir..."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
110. "- Anlatmazsam herkes güçlüyü haklı sanır.
- Anlatmazsan herkes güçlüyü haklı sanır."
- Bu Patika Nereye Çıkar?
111. "Korkuyla büyüyenler makinelerine bile insanlardan daha iyi davranır. Hem telefonlarınızı sokak hayvanlarından daha iyi gözetmiyor musunuz?"
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
112. "Öğrencimin saydıkları zihnime mıhlanmıştı, "Annem ve babam her fırsatta ne kadar zeki olduklarını söylüyorlar. Bunu söylemedikleri zaman ima ediyorlar. İma etmediklerinde de içimden sürekli bunu tekrarlamam gerektiğini düşünüyorlar. Yani ne kadar zeki olduklarını... Ama aklımı karıştıran bir şey var? Madem annem ve babam bu kadar zeki, o zaman ben nasıl oluyor da çocukları olarak dedikleri gibi tembel, haylaz ve salak biri olabiliyorum? ""
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
113. "Onların sevilmediği için sevmeyi bilmediğini bilir. Tüm amacı onlara sadece sevmenin nasıl bir his olduğunu hatırlatabilmektir."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
114. ""İnsan iki ruhludur.
İçinde bir iyi bir kötü köpek sürekli kavga eder.
Sen hangisini daha iyi beslersen o kazanır.""
- Ormanı Yemek Yasak
115. "Tutku ne kadar gerekli olsa da onun ansızın ve çok fazla parlıyor olması, kalbimizi neonlarla kirlenmiş bir şehre benzetir. Ve o şehirde hiçbir yıldızı göremezsiniz. Gürültü kirliliğinden arınmış, ışığın normal seviyeye çekilmiş olması tabiatın farkına varmanızı sağlar. Aslında hep orada olan milyonlarca yıldızı gözünüzü kör eden tutkunuz yüzünden daha önce hiç görememişsinizdir."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
116. "***
"Vicdan, Allah 'ın kalbimizde yankılanan sesidir." der Kemal Sayar.
***"
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
117. "Vicdan, Allah'ın kalbimizde yankılanan sesidir, der Kemal Sayar."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
118. "Zaten kim, insanların kalpleriyle ve ruhlarıyla uğraşmanın zahmetsiz olduğunu söyledi ki?"
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
119. "Ödül, çocuklar bir şey yapmayı düşündüklerinde içlerinden bir yerlerden yükselmesi gereken o itici gücü hiçe sayar. Böylece çocuklar ruhlarındaki o itkiye değil de etraftan gelecek ödüllere göre koşulanır."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
120. "Erkek çocuklarına sandıklarının ve toplumun dayattığının aksine duygularını yaşamalarının ve dile getirmelerinin onları kadınsı yapmayacağı açık açık belirtilmelidir."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
121. "İşte bazen hayatımızın değişmesine küçük bir fikir yeterdi ve hiçbir fikir küçümsenmeye gelmezdi."
- Liya ve Tozlu Arkadaşları
122. "Gerçek hayatın masallarla ilgisi yoktur. Bazen kötüler herkesten sonra, son iyi kişiyi de gömüp öyle ölür."
- Bu Patika Nereye Çıkar?
123. "Tutku ne kadar gerekli olsa da onun ansızın ve çok fazla parlıyor olması, kalbimizi neonlarla kirlenmiş bir şehre benzetir. Ve o şehirde hiçbir yıldızı göremezsiniz. Gürültü kirliliğinden arınmış, ışığın normal seviyeye çekilmiş olması tabiatın farkına varmanızı sağlar. Aslında hep orada olan milyonlarca yıldızı gözünüzü kör eden tutkunuz yüzünden daha önce hiç görememişsinizdir."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
124. "(Çocukların) Her birine kendisiyle mutlu olmayanın ne iyi bir öğretmen ne iyi bir doktor ne iyi bir çevreci ne iyi bir insan olacağını hatırlatın..."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
125. "Bir insanı diğer insana yaklaştıran şeylerden biri de onun hayallerini bilmektir..."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
126. "Çocukların soruları, müfredatın ta kendisidir. Ve bir sınıfta düşünebilen insanlar varsa o sınıf yeterince zengindir."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
127. "Günlük hayatımızdaki olaylar biz de bazen karmaşık ve anlayamadığımız duygulara sebep olur. Bu duyguların bir yumak olduğunu düşünelim. Yürüyüşe çıktığınızda uyumakdaki düğümleri çözmeye ipleri güzel güzel sarmaya başlarsınız. Yani yürüyüş, yaşadıklarınızı ve duygularınızı düzenlemenizi katkı sunar."
- Bizim Aklımız Karıştı
128. "Bazen insanlar korktuklarını söylemekten de korkarlar."
- Duvarın Ardı
129. "Sınıfta olan bitene sadece kendiniz dertleniyor ve sadece siz çözüm bulmaya çalışıyorsanız çocuklara bencilliği aşılarsınız. Her birey, ne kadar küçük olursa olsun bir toplumda yaşamanın ve o toplumun sorunlarıyla ilgilenmenin gerekliliklerini yerine getirmelidir.
(...)
Üstelik çocukların ellerinden problem çözme sorumluluklarını alırsanız özgürlüklerini de almış olursunuz. Her sorunu sizin çözmeye çalışmanız, onların kendi iradelerini harekete geçirmesini ve kendi çözüm önerilerini denemelerini engeller."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
130. ""Hayatınızdaki en önemli iki gün; doğduğunuz gün ve neden doğduğunuzu anladığınız gündür."
- Mark Twain -"
- Her Çocuk Kendisinin Öğretmenidir
131. "... gerçek hayatın dayanılmaz ağırlığından kaçmak için sığındı kitaplara. Yaşamak satır aralarında anlam kazandı."
- Her Çocuk Kendisinin Öğretmenidir
132. "***
Duygular tutkal gibidir, herkesi birbirine yaklaştırır.
***"
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
133. ".
Sudbury Valley çocukların okul müdürünü, öğretmenleri ve kuralları seçtiği tek okuldur.
."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
134. "Çocuklara solucanların beş kalbi olduğunu öğrettiğimiz ama kendilerine ait bir kalpleri olduğunu unutturduğumuz sistemin adına okul deriz."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
135. "Mutlu olmayan hiçbir çocuktan kapkaranlık hücrelerini göğe açan pencerelerini aralamasını bekleyemezsiniz. Yani, hayal güçlerini.."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
136. "Sanki yıllardır gülmemiş de yüz kasları paslanmış."
- Bu Patika Nereye Çıkar?
137. "İnsanlar bahar gelmese, çiçek açmasa, yağmur yağıp gökkuşağı çıkmasa az kalsın renkleri bile unutuyorlarmış."
- Bu Patika Nereye Çıkar?
138. "Bu hayâtta zor olmayan bir şey bilmiyorum."
- Bu Patika Nereye Çıkar?
139. "Ancak eğer iyi bir bahçıvan (öğretmen) değilseniz, birkaç aya kalmadan çürümüş yapraklardan oluşan bir çiçek mezarlığınız olur."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
140. ""Hayatınızdaki en önemli iki gün; doğduğunuz gün ve neden doğduğunuzu anladığınız gündür."
- Mark Twain -"
- Her Çocuk Kendisinin Öğretmenidir
141. "... gerçek hayatın dayanılmaz ağırlığından kaçmak için sığındı kitaplara. Yaşamak satır aralarında anlam kazandı."
- Her Çocuk Kendisinin Öğretmenidir
142. "***
Duygular tutkal gibidir, herkesi birbirine yaklaştırır.
***"
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
143. ".
Sudbury Valley çocukların okul müdürünü, öğretmenleri ve kuralları seçtiği tek okuldur.
."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
144. "Çocuklara solucanların beş kalbi olduğunu öğrettiğimiz ama kendilerine ait bir kalpleri olduğunu unutturduğumuz sistemin adına okul deriz."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
145. "Oysa karşındaki insanın yok olup giden bir hiç olmasını istiyorsan bombalardan daha etkili bir şey vardır : Onu kitapsız ve hayalsiz bırakmak."
- Duvarın Ardı
146. "Bazen bilmek, bir şey yapmana engel olmaya yetmiyor."
- Duvarın Ardı
147. "Topraklarına saygı duyuyorlardı, nereden geldiklerini nereye döneceklerini biliyorlardı."
- Bu Patika Nereye Çıkar?
148. ""Doğru soruları sormak bazı cevaplardan daha önemlidir""
- Palanka
149. "Bu dünyada en büyük ceza, insanın kendi kendine kestiği cezadır."
- Her Çocuk Kendisinin Öğretmenidir
150. "***
... fazla ses insanın bir zaman sonra duyarlılığını ve merhametini yitirmesine sebep oluyor.
***"
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
151. "Herkese eşit davranmak adaleti sağlamaz."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
152. "Aynı zamanda okul çok absürt kurallarla ayakta durur."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
153. "°Zaten kim, insanların kalpleriyle ve ruhlarıyla uğraşmanın zahmetsiz olduğunu söyledi ki?"
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
154. "Eğitimin sadece öğretmenlerin işi değil, toplumun tamamının görevi olduğu düşünülerek...
Mahallenin kasabından eczacısına, polisinden postacısına, müzisyeninden tamircisine, tüm gün arabasını cilalayan memur emeklisi Bilal Amca'sından yazın bile yün bereler örmeyi bırakmayan Çimen Teyze' sine kadar, herkesin..."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
155. "Bu dünyada en büyük ceza, insanın kendi kendine kestiği cezadır."
- Her Çocuk Kendisinin Öğretmenidir
156. "***
... fazla ses insanın bir zaman sonra duyarlılığını ve merhametini yitirmesine sebep oluyor.
***"
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
157. "Herkese eşit davranmak adaleti sağlamaz."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
158. "Aynı zamanda okul çok absürt kurallarla ayakta durur."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
159. "°Zaten kim, insanların kalpleriyle ve ruhlarıyla uğraşmanın zahmetsiz olduğunu söyledi ki?"
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
160. "Eğitimin sadece öğretmenlerin işi değil, toplumun tamamının görevi olduğu düşünülerek...
Mahallenin kasabından eczacısına, polisinden postacısına, müzisyeninden tamircisine, tüm gün arabasını cilalayan memur emeklisi Bilal Amca'sından yazın bile yün bereler örmeyi bırakmayan Çimen Teyze' sine kadar, herkesin..."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
161. "Kim demiş kof bir kasnak,pörsüyüp eprimiş bu bez ve lavanta kokan birkaç tutam saç hafif olur diye? Ben, o gün bugündür yürüyemedim. Srebrenitsa Katliamı'ndaki dokuz bin kişinin altında ezildim, diz kapaklarım kırıldı ve her bir çıtırtının sesini duydum. Nene de duydu. Şimdi siz de duydunuz ama nasıl sağır olmadınız bilmem."
- Bu Patika Nereye Çıkar?
162. ""Zaten kim, insanların kalpleriyle ve ruhlarıyla uğraşmanın zahmetsiz olduğunu söyledi ki?""
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
163. "‘’Bir ağaç dikmek için en iyi zaman bundan 20 yıl önceydi. En iyi ikinci zamansa şimdi!’’"
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
164. "“Herkes aynı fikirde ise hiç kimse yeterince düşünmüyor demektir.”
Walter Lippmann"
- Macera Ekspresi
165. "Bazen insanlar korktuklarını söylemekten de korkarlar"
- Duvarın Ardı
166. ""Çocuklara solucanların beş kalbi olduğunu öğrettiğimiz ama kendilerine ait bir kalpleri olduğunu unutturduğumuz sistemin adına okul deriz.""
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
167. "Hiçbir çocuk bir buğdayın ekmek olabilmesi için insandan ziyade rüzgâra, güneşe ve yağmura ihtiyacı olduğunu bilmiyor. her şey sadece kendi ellerine ve o ellerin yaptıklarına bağlı sanıyorlar. Tabiata hukmedebileceklerini zannediyorlar. İşin kader ve tevekkül boyutunu unutuyor, büyük bir hırsla kendine odaklanıyor harici bir durum yaşandığında dünya başlarına yıkılıyor."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
168. "Joan Didion, "Ne düşündüğümü ne gördüğümü ve bunun ne anlama geldiğini anlamak için yazıyorum. Ne istediğimi ve neden korktuğumu anlamak için de," der."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
169. "Çocukların her biri birbirinden farklı çiçeklere benzer. Dikkat etmezseniz bir zaman sonra çiçek tarhları yerine çiçek mezarlarımız olur. Siz de bir mezarlık bekçisi..."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
170. "Herkes kalbi ölsede iyi puan alan çocukların peşindedir. Ancak siz tüm bunlara rağmen yine de çabalayın. Dev tavşancılotlarının kalplerindeki ışığı söndürmeyin, hatta o ışık siz olun."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
171. "Çocuklarımız artık yeraltı orkideleri gibi hiç gün yüzü görmeden toprağın altından farksız ve güneş almayan havasız odalarında, bilgisayarın ya da test kitaplarının başından kalkmadan yaşlanıyorlar."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
172. "Her ne sebeple olursa olsun yoldaşı kitap olanın gönlü ferah olur."
- Her Çocuk Kendisinin Öğretmenidir
173. "Herşey ; incelikten
İnsan ; kabalıktan kırılır.."
- Her Çocuk Kendisinin Öğretmenidir
174. "...baskılar karşısında yılınmamalıdır zira savaşları bombalar değil, stratejiler kazanır."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
175. "Çünkü doyurulmayan istekler sönmeye makhûmdur."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
176. "Ama baskılar karşısında yılınmamalıdır zira savaşları bombalar değil, stratejiler kazanır."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
177. "Paylaşmak, bir güzelliğinin yayılmasının en masrafsız ve en kestirme yoludur."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
178. "Bir çocuğun okulu ve kitapları seviyor olmasını övmeden önce, okulu ya da kitapları bir kaçış rotası olarak görüp görmediğini de bakılmalıdır."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
179. "Çocuklara solucanların beş kalbi olduğunu öğrettiğimiz ama kendilerine ait bir kalpleri olduğunu unutturduğumuz sistemin adına okul deriz."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
180. ""Çocuklara solucanlar beş kalbi olduğu öğretildiği ama bir kalpleri olduğunun unutulduğu bu eğitim öğretim merkezindeki son dakikaları böyle mi olacaktı?"..."
- Duvarları Gıdıklanan Okul
181. "Bazen beraber yürüyeceğiniz kişilere, yolda ilerledikçe denk gelirsiniz."
- Bizim Aklımız Karıştı
182. "Bir insan hiç sevilmemişse bile yine de iyi bir baba olabilir mi?"
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
183. ""Gelmediler.
Gelmediklerine şaşırmadım ama yine de beklemiştim işte. Hepimiz ömrümüz boyunca birçok şeyi böyle beklemedik mi zaten? ""
- Bu Patika Nereye Çıkar?
184. ""Zaten kim, insanların kalpleriyle ve ruhlarıyla uğraşmanın zahmetsiz olduğunu söyledi ki?""
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
185. "Paylaşmak, bir güzelliğinin yayılmasının en masrafsız ve en kestirme yoludur."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
186. "Bir çocuğun okulu ve kitapları seviyor olmasını övmeden önce, okulu ya da kitapları bir kaçış rotası olarak görüp görmediğini de bakılmalıdır."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
187. "Çocuklara solucanların beş kalbi olduğunu öğrettiğimiz ama kendilerine ait bir kalpleri olduğunu unutturduğumuz sistemin adına okul deriz."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
188. "Bir şeyler öğrendiğinizde başınızdaki kumbara, kendinize ve diğer canlılara iyi davrandığınızdaysa kalbinizdeki kumbara dolacaktır."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
189. ""Bir insan hiç sevilmemişse bile yine de iyi baba olabilir mi?""
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
190. "Çocuklara solucanların beş kalbi olduğunu öğrettiğimiz ama kendilerine ait bir kalpleri olduğunu unutturduğumuz sistemin adına okul deriz."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
191. "Doğasızlık sendromu yaşayan çocuklar, aynı Kılıç çiçekleri gibidir. Hayatları süresince masanın başından sıranın üstünden kalkmamışlardır. Talihsizler okul servisinin pis camlarının ardındaki birkaç ağacı ya görürler ya görmezler. Dışarıya dair bildikleri tek şey budur. Köşedeki markete neredeyse bir takip cihazı eşliğinde ve bir tabur asker gözetiminde giderler..."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
192. ""Hiçbir ağacın dalları kendi aralarında kavga edecek kadar salak değildir.""
- Ormanı Yemek Yasak
193. "Ruhsuz bir eğitim anlayışı benimsemiş öğretmenler yüzünden çocuklar,okula ayakkabılarında rüzgar tabanlıklar varmış gibi değil de bir cenaze törenine icabet ediyormuşçasına giderler."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
194. "Çocuklara solucanların beş kalbi olduğunu öğrettiğimiz ama kendilerine ait bir kalpleri olduğunu unutturduğumuz sistemin adına okul deriz."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
195. "Jean-Louis Fournier'se ısırgan otlarını, hayatı daha dayanılır kılmak için kötü ya da başkasının kalbini kıran yollara başvuran hassas insanlar olarak tanımlar."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
196. "Sistem tam da bunu amaçlıyor zaten. Hiç kimsenin birbirinden farklı düşünmemesini!"
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
197. "... çoğu kişi öğretmenliğin bahçıvanlığı anımsattığında hemfikirdir. Ama bu bahçıvanlık; bitkileri estetik ve takdir edilme kaygısıyla istediği gibi budayan, söken, temizleyen, mizaçlarına ve genetik çorbalarına bakmaksızın canı istediği gibi birbirlerine aşılayan bahçıvanların bahçıvanlıklarına benzemez.
Öğretmenlerin yaptığı bahçıvanlıkta tarhındaki bitkileri tanımak, onların en iyi şekilde yetişebileceği ortamları bilmek, her birinin yanındaki yöresindeki bitkilere dikkat etmek, toprağı gübrelemek ve sulamak, gerektiğinde güneşin önünden çekilmek ve gölge yapmamak, eli kulağında fırtına bulutlarını kovalamak vardır."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
198. "Hissetmek ve duyarlı olmak sizi hayatta tutuyordu."
- Bizim Aklımız Karıştı
199. "Vücut dilimiz ve bakışlarımız birçok şeyi ele verir. Bu durumda çocuklara yalan söylemek yerine, "Hepinizin kalbinden kalbime giden bir bağ var ama bazı bağlar daha güçlü," diyerek dürüst olabilirsiniz."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
200. "Fesleğen rüzgâr yemediği ve yaprakları okşanmadığı sürece kokusunu vermeyen ketum bir bitkidir. Ancak uyarıldığında rayihasını esirgemez, hatta üstünüze öyle bir siner ki çevrenizdekilerde yabanî bir kırın ayaklanıp geldiğine dair bir his bırakır.
Özellikle yaşça küçük çocukların bulunduğu sınıflarda onlarca fesleğen olabilir. Harekete geçmeleri için biraz desteklenmeleri ve cesaretle dolmaları gerekir. Kendilerini fark ettirmek için gizli bir savaş verirler. Siz onlara bakmazken onlar sizin ta gözünüzün içine bakarlar. Biraz teşvike ve kokusundan haberdar olunmasına ihtiyaçları vardır. Arkadaşları onu tanısın, iyi olup olmadığını sorsun ve özel hayatını merak etsin, isterler. Bu çaba anlamlı bir şekilde yorumlanırsa sağlam bir özgüven temeli olarak geri döner."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
201. ""Çocuklara, solucanların beş kalbi olduğunu öğrettiğimiz ama kendilerine ait bir kalpleri olduğunu unutturduğumu, sistemin adına okul deriz.""
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
202. "Öğrencilerinizden her konu sonunda soru hazırlayıp soru kutusuna atmalarını da isteyebilirsiniz.Soracağınız soruları çocukların sorularından seçmek, onların soru sorma beceresini arttıracak ve dersi dinleme kabiliyetlerini geliştirecektir. Soru sormayı bıraktığımız, sorsak bile doğrusunu sormayı beceremediğimiz bir çağda, bu yaşamsal öneme sahip olabilir. Zira kullanılmayan bölgeler ve yetenekler körelir.Sıradan bir öğretmen olup yaratıcı çözümler üretmeyen ve hayal gücünü kullanmayan öğrencilerden dert yanamazsınız."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
203. "Ona sarılmak isterseniz ama aranızdaki uçurum köprü kurulamayacak kadar geniştir."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
204. "Kendi değerinizi idarecilerinizin ağzından çıkacak bir övgü sözüne bırakmayın."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
205. "Kitaplar hayata tutunmak için iyi bir sığınaktır, iyi bir araçtır."
- Her Çocuk Kendisinin Öğretmenidir
206. "Her kim konuşuyorsa dönerek ya da eğilerek gözlerine kitlenmek toplumu iyileştirir."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
207. "Kalabalık bir dünyada yaşamayı kolaylaştıran en önemli etkenlerden biri görgü kurallarına sadık kalmaktır. Bireysel ve bencilce değil de karşıdakinin duygularını da gözeterek davranmak."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
208. "Bir kimsenin gözüne bakamayan onun kalbini de göremez."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
209. "İnsanoğlu gerçekten çok bencil. Para kazandırmayan her şeye kör"
- Duvarları Gıdıklanan Okul
210. "..kendini iyi hissetmiyordu, dünyadaki tüm acılar gelmiş de kaburgalarının arasına sıkışmış gibiydi."
- Ormanı Yemek Yasak
211. "Sol yanınızda hiç durmadan atıp duran ve sesini size duyurmaya çalışan o ritmi dinleyin."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
212. "Anlatmazsam herkes güçlüyü haklı sanır."
- Bu Patika Nereye Çıkar?
213. "Çocuklara solucanların beş kalbi olduğunu öğrettiğimiz ama kendilerine ait bir kalpleri olduğunu unutturduğumuz sistemin adına okul deriz."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
214. "Ruhsuz bir eğitim anlayışı benimsemiş öğretmenler yüzünden çocuklar,okula ayakkabılarında rüzgar tabanlıklar varmış gibi değil de bir cenaze törenine icabet ediyormuşçasına giderler."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
215. "Çocuklara solucanların beş kalbi olduğunu öğrettiğimiz ama kendilerine ait bir kalpleri olduğunu unutturduğumuz sistemin adına okul deriz."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
216. "Jean-Louis Fournier'se ısırgan otlarını, hayatı daha dayanılır kılmak için kötü ya da başkasının kalbini kıran yollara başvuran hassas insanlar olarak tanımlar."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
217. "Sistem tam da bunu amaçlıyor zaten. Hiç kimsenin birbirinden farklı düşünmemesini!"
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
218. "Ona sarılmak isterseniz ama aranızdaki uçurum köprü kurulamayacak kadar geniştir."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
219. "Kitaplar hayata tutunmak için iyi bir sığınaktır, iyi bir araçtır."
- Her Çocuk Kendisinin Öğretmenidir
220. "Her kim konuşuyorsa dönerek ya da eğilerek gözlerine kitlenmek toplumu iyileştirir."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
221. "Kalabalık bir dünyada yaşamayı kolaylaştıran en önemli etkenlerden biri görgü kurallarına sadık kalmaktır. Bireysel ve bencilce değil de karşıdakinin duygularını da gözeterek davranmak."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
222. "Bir kimsenin gözüne bakamayan onun kalbini de göremez."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
223. "..Çünkü çocuklar bazen öykü dinlemek değil, sizle beraber nesilden nesle aktarılacak yeni bir öykü yazmak da isteyebilirler."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
224. "Bir Afrika atasözü, bir insanın ancak başka bir insan sayesinde iyileştiğini söyler."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
225. "''bir kimsenin gözüne bakamayan onun kalbini de göremez.''"
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
226. ".
Çocuklara solucanların beş kalbi olduğunu öğrettiğimiz ama kendilerine ait bir kalpleri olduğunu unutturduğumuz sistemin adına okul deriz.
."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
227. "Öğretmenlik hem bu dünyadaki her şeye benzeyen hem de bu dünyadaki hiçbir şeye benzemeyen, görev tanımı hakkında bile bir uzlaşıya varılamayan nadir mesleklerden biridir."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
228. ".
"İyiler yalnız değildir." sözünü tutunup bu yolun kalabalığına sebep biri de ben olmayı ümit ediyorum.
."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
229. "Cesaret vurmak, kırmak, bağırmak, yumruk sallamakla ilgili değildir Ziya. Cesaret zekâyla, merhameyle, sevmekle, yüce gönülllülükle, bilgelikle ilgilidir."
- İlham Çobanı
230. "Bir sınıfta bir tane değil, sınıftaki çocuk adedince öğretmen vardır. Çocukların soruları, müfredatın ta kendisidir. Ve bir sınıfta düşünebilen insanlar varsa o sınıf yeterince zengindir."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
231. "Herkese eşit davranmak adaleti sağlamaz."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
232. ""Yeterince inanırsan gerçekleşmeyecek bir şey yoktur""
- Palanka
233. "Değerli halkımızın dikkatine, eğitim kalitesinin yükselmesi için, ülke genelindeki okullarda geniş kapsamlı bir öğrenci taraması yapılması kararlaştırılmıştır. Taramalarda eğitim sisteminin doğru işlemesini engelleyen uyumsuz çocuklar, yani toplum için zararlılar ( artık onlardan Toiza diye bahsedeceğiz.) tek tek belirlenecektir. Toizaların ıslah edilmesi için şehirlerin başına Basmakalıp Yatılı Okulları kurulacaktır. Gönderilecek talimatlara göre yapılacak taramaların ivedilikle tamamlanması ve listelerin bakanlığımıza iletilmesi çok önemlidir. Toizalar bundan sonra şehirlerin dışına inşa edilen Basmakalıp Yatılı Okullarında eğitim hayatlarına devam edecektir. Burada Toizalar toplumla uyumlu hale getirilmeye çalışılacak, uyumlu hale gelen öğrenciler için Basmakalıp Yatılı Okulunun Öğretmenler kurulu toplanacak ve kurul uygun görürse öğrenci eski okula dönmeyi hak kazanacaktır. Toizaların eğitim süreleri boyunca tüm ihtiyaçları bakanlığımız tarafından karşılanacaktır. Basmakalıp yatılı okulunda katı kurallarla çalışmayı seven en disiplinli öğretmenler ve idareciler görev alacaktır. Bu sebeple bu okullarda görevlendirilmek isteyen öğretmenlerin listelerini de Bakanlığımıza bildirilmesi gerekmektedir."
- Kaptan Mavi Kanca
234. ""O yeni hayat her nasıl olacaksa ona hazırım""
- Palanka
235. "Her öğrenciye merhamet fuarının içeriğini, nasıl düzenleneceğini ve amacını anlatan bir yönerge verilir. Bu yönerge aynı zamanda ebeveynlere de gönderilir. Ebeveynlerin de organizasyona dâhil olması, çocukları desteklemesi beklenir. Çocuklar dönem içinde yaptıkları iyilikleri yazarak, çizerek, fotoğraflayarak kayıt altına alır ya da kendine özgü herhangi bir materyal geliştirebilir. Bunların hepsi koordinatör öğretmenlerde toplanır. Hiçbir çizimde ya da fotoğrafta isim yazmaz. Çünkü iyiliğin gizemli olanı makbuldür.
Dönem sonu toplanan materyaller, sergi için özenle hazırlanır. İsimsiz ve karşılık beklenmeksizin yapılmış onlarca iyilik uygun bir alanda sergilenir. Yaş ayrımı yapılmaz. Anaokulundaki çocukların da eserleri alınır, 8. sınıf öğrencilerinin de. Sergiye veliler ve hatta iyilik yapılan kişiler davet edilir. Davet yine çocuklar tarafından hazırlanan bir davetiye ile yapılır. Davetiye için bir tasarım yarışması düzenlenmesi etkinliği sanatsal açıdan da besler ve etkinliğe disiplinler arası bir önem kazandırır.
Aynı adımlar izlenerek "iyilik fuarı" da düzenlenebilir. İyilik fuarında çocuklar, dönem boyunca takip ettikleri gazete ve dergilerde rastladıkları umut verici haberleri kesip kendilerince çerçevelerler. Bu hem katılımcılara bir yayın takip etme alışkanlığı kazandırır hem de katılımcıların anlamlı okuma yapmalarını sağlar. Üstelik devamlı olarak güzellikle muhatap olan çocuklar, güzeli istemeye başlar. Güzeli isteyen de güzel şeyler yapmaya koyulur."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
236. "Mutluluk, kahkaha, gözyaşı ve hüzün herkesin anlayabileceği ortak duygu dilidir. Bu dilin çözemeyeceği, insanları ortak bir paydada birleştiremeyeceği bir şey yoktur. Duygular tutkal gibidir, herkesi birbirine yaklaştırır."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
237. "Yuva içinde aile bireylerinin çoklu sekmelere bölünmüş hayatının fişini çekebilirsiniz. Görsel uyaranların, zihninize manyetik dalgalarla hiç durmaksızın enjekte edildiği dijital yoğun bakım odalarından çıkabilirsiniz. Ve derin bir nefes alabilirsiniz."
- Her Çocuk Kendisinin Öğretmenidir
238. "İyi değildi ama değilim demedi.."
- Duvarın Ardı
239. "- Anlatmazsam herkes güçlüyü haklı sanır."
- Bu Patika Nereye Çıkar?
240. "İnsanlar görüntüleri hayal edebiliyorlar ama kokuları edemiyor. Bambaşka sûretlerde canavar düşleyebilirsin ama kokuları düşleyemezsin."
- Bu Patika Nereye Çıkar?
241. "Çocuklara soluncanlarin beş kalbi olduğunu öğrettiğimiz ama kendilerine ait bir kalpleri olduğunu unutturduğumuz sistemin adına okul deriz."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
242. "Örgün ve zorunlu eğitim çocukların hayallerinin peşinden koşmasını engeller. Bu kötürümlük hâli, rüzgârla dağılan bir çalı yangını gibi çocukların tüm düşlerini duman altında bırakır."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
243. "Çocuklara solucanların beş kalbi olduğunu öğrettiğimiz ama kendilerine ait bir kalpleri olduğunu unutturduğumuz sistemin adına okul deriz."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
244. "Çocuklara kalplerine ve arkadaşlarına inanmaları gerektiğini fısıldayın"
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları
245. "Kitaplar hayata tutunmak için iyi bir sığınaktır, iyi bir araçtır."
- Her Çocuk Kendisinin Öğretmenidir
246. "Büyük adam olmak dediğimiz, aslında insan olmaktır. Son nefesimize kadar insanca yaşamaktır."
- Her Çocuk Kendisinin Öğretmenidir
247. "Gelmediler. Gelmediklerine şaşırmadım ama yine de beklemiştim işte. Hepimiz ömrümüz boyunca birçok şeyi böyle beklemedik mi zaten ?"
- Bu Patika Nereye Çıkar?
248. "Hayat... Ayaklarını yere sımsıkı bastığını düşünsen de bir gün sonra kendini nerede bulacağını bilemiyordun."
- Bu Patika Nereye Çıkar?
249. "Hayalimiz için çıktığımız yolculuklar bizi olgunlaştırır, bambaşka biri yapar, aklımızı başımıza getirir, zihnimize yeni fikirler yumurtlatır."
- Bizim Aklımız Karıştı
250. "Güneş dahil gökyüzündeki tüm yıldızları perdeleyen ve çocukları içine attığımız rekabet denen bu amansız yarış hangi tarafın daha başarılı olduğunu değil ancak hangi tarafın daha deli olduğunu ölçmeye yarar."
- Çocuklar ve Çiçek Mezarlıkları