Tüm kitapları ücretsiz okuyabilir veya indirebilirsiniz! Ayrıca son kitabımız İlahi Rezonans artık raflarda! İncelemek için:

Terry Eagleton Alıntıları & En Çok Okunan Sözleri

Terry Eagleton En Beğenilen Sözleri



1. "^^

“İnsanlık için en son fedakarlığımız zamanı geldiğinde ölmek olacaktır.”"


- Hayatın Anlamı



2. "^^

“Eğer hayatımızın anlamı varsa bu anlam bizim ona kazandırdığımız bir şeydir. “"


- Hayatın Anlamı



3. "^^

“Genel olarak insanlık tarihi bir uygarlık ve aydınlanma masalından çok bir kıtlık, ıstırap ve sömürü hikayesi olageldi.”"


- Hayatın Anlamı



4. "^^

“Din, karlı bir endüstriye dönüşmüştür.”

•"


- Hayatın Anlamı



5. "^^

“Bir kölenin davranışı hoşnut olmadığını açığa vuruyor olmasına rağmen keyifli ve hoşnut olduğuna kanmış olabilir.”"


- Hayatın Anlamı



6. "••••

“Günümüzün sahtekar hocaları ve şarlatan bilgeleri, başarısız olmuş daha geleneksel çeşitli tanrıların dublörlüğünü yapıyor. “

••••"


- Hayatın Anlamı



7. "Gittikçe özel bir işe dönüşen ahlak;toplantı odasından çok yatak odasıyla ilgili bir şey olmuştu. Kültürel hayat, bir anlamda bütün bir endüstri ya da maddi üretim alanına doğru filizlenerek önemini daha da artırmıştı; ama diğer bir anlamda, ücretlendirilemeyen ya da ölçülemeyen şeylere ayıracak çok az vakti olan bir sosyal düzen vitrini uyarınca giderek büzüşmüş, önemini kaybetmişti. Kültür, artık büyük ölçüde, insanlar alışmadığında zihinlerinin masum şekilde nasıl dağıtılacagı sorunuydu."


- Hayatın Anlamı



8. "Belki de hayatın anlamı nefes alıp vermek kadar basit ve farkında olmaksızın şu an yapmakta olduğum bir şeydir."


- Hayatın Anlamı



9. "^^

“Bütün insanlık projesi, uzun süre önce askıya alınmış olması gereken bir yanlışlıktır. Yalnızca kendisini aptalca aldatmakta olan birisi başka türlü düşünebilir. İnsanlık anlatısı, yalnızca istencin rezil kurnazlığı tarafından dolandırılanların dünyaya gelmiş olmayı değerli addedebildiği dinmek bilmeyen bir sefalet anlatısı olarak süregelir. “"


- Hayatın Anlamı



10. ""Tüm kalp kırıklıklarının nedeni beklentidir. Mesele hiç beklentiye girmemek değil; kimden, ne beklediğini iyi bilmekte.""


- William Shakespeare



11. "Yağmuru seviyorum diyorsun,
yağmur yağınca şemsiyeni açıyorsun...
Güneşi seviyorum diyorsun,
güneş açınca gölgeye kaçıyorsun...
Rüzgarı seviyorum diyorsun,
rüzgar çıkınca pencereni kapatıyorsun...
İşte,bunun için korkuyorum;
Beni de sevdiğini söylüyorsun..."


- William Shakespeare



12. "Voltaire'e göre zenginler, yoksulların kanıyla şişmişti ve mülkiyet toplumsal çelişkinin temeliydi."


- Marx Neden Haklıydı?



13. ""Erkeklermi daha akılıdır kadınlar mı?
Elbetteki kadınlar.
Çünkü bacağı güzel diye, hiç bir kadın askıntı olmaz bir erkeğe ...""


- William Shakespeare



14. "Utan,ey çağ!
Soylu insan yetiştirmez oldun."


- William Shakespeare



15. ""Saygı gereği herkesi dinleyin
Ama prensip gereği çok azıyla konuşun..""


- William Shakespeare



16. "Eğer hayatlarımızın bir anlamı varsa bu anlam bizim onlara kazandırdığımız bir şeydir..."


- Hayatın Anlamı



17. "Heidegger, Sein und Zeit* isimli çalışmasında insanın diğer varlıklardan kendi varoluşunu sorgulama yetisiyle farklılaştığını söyler."


- Hayatın Anlamı



18. "Tarihte ilk kez, şimdiki yaşam biçimimiz;
sadece ırkçılığı ve kültürel ahmaklığı yeşertmiyor;
bizi sadece savaşa ya da toplama kamplarına doğru sürüklemiyor;
yeryüzünden topyekûn silmeye götürüyor."


- Marx Neden Haklıydı?



19. "samimi ol, fakat sakın laubali olma"


- William Shakespeare



20. "Bir eylem anlamdan ne kadar uzaksa o kadar kötüdür."


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



21. "Marksizm kapitalizmin eleştirisidir"


- Marx Neden Haklıydı?



22. "İnsan doğasını değiştiremezsiniz."


- Marx Neden Haklıydı?



23. "Hayatın anlamı nedir ? Daha fazla güç, servet, aşk, çikolata, futbol, entelektüel tefekkür yada günü yaşamak mı ?"


- Hayatın Anlamı



24. ""Bir erkeğin ya da bir ulu­sun gerçek karakterini en güzel yansıtan şey kadınlara karşı davranışlarıdır.""


- Kültür



25. "Gerçek nükte (zekâ), höykürme yerine bir gülümsemeyi kışkırtır."


- Mizah



26. "Marksizm rüyada görülen bir ütopyadır."


- Marx Neden Haklıydı?



27. "''...din bile kârlı bir endüstriye dönüştü.''"


- Hayatın Anlamı



28. ""Eğer hayatlarımızın bir anlamı varsa, bu anlam bizim onlara kazandırdığımız bir şeydir; onların hazırlop donattığı bir şey değil.""


- Hayatın Anlamı



29. ""Samimi ol, fakat sakın laubali olma!""


- William Shakespeare



30. "Eğer biz birbirimiz aracılığıyla ve birlikte var oluyorsak bunun "hayatın anlamı" sorusu açısından kuvvetli sonuçları olmalıdır."


- Hayatın Anlamı



31. "“Elde edilmeye görsün her şey biter. Asıl haz bir şeyin peşine düşmek.“"


- William Shakespeare



32. ""Kaybettiğin yerde bekleme, güçsüzler öyle yapar.
Sana kapanan kapıyı bir daha çalma ,
kapanan kapıyı acizler çalar.""


- William Shakespeare



33. "Godot'yu beklemek bir olay mıdır yoksa bir olayın ertelenmesi mi? Bekleme edimi bir çeşit hiçlik, anlamın sürekli gecikmesi ve şimdiki zamanda bir yaşama biçimi de olan bir gelecek öngörüsüdür."


- Hayatın Anlamı



34. "Marx’ın derinden hayran olduğu orta sınıflar olmasaydı özgürlük, demokrasi, kişi hakları, feminizm, cumhuriyetçilik, bilimsel gelişme ve daha bir çok şeyden mahrum kalmanın yanı sıra gecekondulardan, çalışma şartları kötü olan işyerlerinden, faşizmden, emperyal savaşlardan örülü bir tarihten ve Mel Gibson’dan yoksun kalırdık."


- Marx Neden Haklıydı?



35. ""Hayatın anlamını bulmayı, gerçekleştirmeye değer bir şey gibi düşünmeye eğilimliyiz, ama ya bu bir hataysa? Belki de hayat onun temel anlamı konusundaki bilgisizlikle sürdürülen bir şeydir.""


- Hayatın Anlamı



36. "insan türünün kapasitelerinin gelişmesinin maliyetini, insanların çoğu ve hatta sınıflar ödemektedir."


- Marx Neden Haklıydı?



37. "''Kötülük bir tür kozmik küskünlüktür. Kötüler, en çok dayanılmaz sefilliklerini ellerinden almak isteyenlere saldırırlar. Sadece öfkelerini direterek ve bu öfkeyi dünyaya dramatik bir şekilde ilan ederek, varoluşun iflas ettiğine dair yüz kızartıcı kanıtlar atarlar ortaya.''"


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



38. "açlık çekiyorsanız, fena halde baskı altındaysanız ya da manevi gelişiminizi engelleyen sonsuz ağır işlerin ezdiği, sıkıcı bir yaşamınız varsa, o zaman yapmak istediğinizi gerçekleştirmek için özgür olmadığınız da doğrudur."


- Marx Neden Haklıydı?



39. "Ve ruhen ölü olan kimileri acı çekenleri izlemekten keyif alır..."


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



40. "Genel olarak insanlık tarihi bir uygarlık ve aydınlanma masalından çok bir kıtlık, ıstırap ve sömürü hikayesi olageldi."


- Hayatın Anlamı



41. "Herkesin, uğruna çaba harcadığı şey mutluluktur. "Mutluluk" elbette ki manik sırıtmaları ve rengarenk bir ceket içinde tepinerek dans etmeyi çağrıştıran çelimsiz, "tatil kampı" türünde bir sözcüktür."


- Hayatın Anlamı



42. "Yaşamamız ve kendimizi iyi hissetmemiz için beslenmemiz, ısınmamız ve barınmamız, başkalarıyla ilişki içinde bulunmamız, köleleştirilmememiz ya da istismar edilmemiz gereklidir; bu nedenle bunlar, siyasi eleştirinin temel işlevini görebilir; çünkü sözü edilen gereklilikleri yerine getirmeyen herhangi bir toplum, açıkça eksiklidir."


- Marx Neden Haklıydı?



43. ""Hiç kimse ölünceye, sonunda acıdan kurtuluncaya kadar mutlu sayılmaz.""


- Hayatın Anlamı



44. "Eğer erkeklerin ve kadınların gerçekten neye inandıklarını görmek istiyorsanız, onların ne söylediğine değil, ne yaptıklarına bakın."


- Marx Neden Haklıydı?



45. "Geleceğin gerçek resmi, bugünün başarısızlığının içindedir."


- Marx Neden Haklıydı?



46. "“açgözlü olmak iyidir”"


- Marx Neden Haklıydı?



47. "Dramatik sarsıntılardan korunmanın bedeli,
son derece sıkıcı bir yaşam oluyor."


- Marx Neden Haklıydı?



48. "Schopenhauer'un istenç dediğini Freud "arzu" olarak yeniden vaftiz eder."


- Hayatın Anlamı



49. "Arzularınızın sonsuzluğu, ihtiraslarınızın gerçek nesnelerini ıvır zıvıra dönüştürür."


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



50. "Eğer güzel akşam yemekleri unutulup gidiyorsa zalim hükümdarlar ve diş ağrıları da unutulup gider."


- Hayatın Anlamı



51. "din gündelik yaşamınıza müdahil olmaya başladığı anda, ondan vazgeçmenin zamanı gelmiştir"


- Tanrı'nın Ölümü ve Kültür



52. ""Düşünce için kahkahadan daha iyi bir başlangıç noktası yoktur.""


- Mizah



53. "“ Neden ‘ hiçbir şey ‘ yok da ‘ bir şey ‘ var?”"


- Hayatın Anlamı



54. "Farklı bakış açılarına sırf farklı oldukları için değer ve­rilmemelidir."


- Kültür



55. "başlamak için hiçbir “kusursuz” nokta yoktur."


- Marx Neden Haklıydı?



56. "Kadınlar kadın olma özgürlüğü için mücadele etmiyorlar çünkü özgürlük tüm insanlık içindir; fakat bu kaçınılmazca soyut insanlık ancak onların kadınlıkları sayesinde eklemlenebilir, çünkü insanlığın yaralandığı ve reddedildiği yer burasıdır."


- Milliyetçilik Sömürgecilik ve Yazın



57. "… Onun hakkında, ölüm döşeğindeyken sürekli olarak “Yanıt ne?” sorusunu sorduğu ve en sonunda “Peki ama soru ne?” diye mırıldandığı söylentisi çıkmıştı."


- Hayatın Anlamı



58. "Günümüzün sahtekar hocaları ve şarlatan bilgeleri, başarısız olmuş daha geleneksel çeşitli tanrıların dublörlüğünü yapıyor."


- Hayatın Anlamı



59. "Çünkü insanlar kendi durumlarıyla bir sorun, ikilem, endişe kaynağı, umut ilkesi, külfet, armağan, yılgı ya da saçmalık olarak yüzleşebilen özgün hayvanlardır. Bunun nedeni insanın özellikle, muhtemelen yabandomuzunun olamadığı bir biçimde, kendi varlığının sonluluğunun farkında olmasıdır. İnsan daima ölümün gölgesinde yaşayan belki de tek hayvandır."


- Hayatın Anlamı



60. "'Saygı gereği herkesi dinleyin ama prensip gereği çok azıyla konuşun.'"


- William Shakespeare



61. "Freud’un şakacı bir biçimde yorumladığı gibi, paranoyaya en yakın şey felsefedir."


- William Shakespeare



62. "Yağmuru seviyorum diyorsun,
yağmur yağınca şemsiyeni açıyorsun...
Güneşi seviyorum diyorsun,
güneş açınca gölgeye kaçıyorsun...
Rüzgarı seviyorum diyorsun,
rüzgar çıkınca pencereni kapatıyorsun...
İşte, bunun için korkuyorum;
Beni de sevdiğini söylüyorsun.."


- William Shakespeare



63. "ateist bir toplumun Hristiyan topluma nazaran ahlaken daha takdire şayan olabilecegini savunuyordu. Bir ateistler grubu, dedigim dedik müminlere kıyasla birbirine belki de çok daha dostça eşlik edebilirdi"


- Tanrı'nın Ölümü ve Kültür



64. "”Oysa benim ruhumda savaş var,
durmadan ölüyor içimdeki insanlar..”"


- William Shakespeare



65. "Dünya yalnızca anlamsız bir ihtiras, grotesk biçimde kötü bir drama, uçsuz bucaksız bir pazar ya da içinde yaşam türlerinin nefes almak uğruna birbirlerini ezmeye çalıştıkları Darwin tarzı bir amfitiyatrodur."


- Hayatın Anlamı



66. "İş insan doğasına gelince, kökten bir de­ğişime inanmak çok daha zordur. Nasıl tamamen değişip yi­ne de ben olmayı sürdürebilirim ki?"


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



67. ""Şiddetli sevinçlerin
şiddetli sonları vardır. ""


- William Shakespeare



68. "''...kötülük manevi bir yoksunluktur.''"


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



69. "“Güzellik onun hayatında olağan bir şey/ Bu da beni çirkin yapıyor.”"


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



70. "“her kişinin özgür gelişmesi,
herkesin özgür gelişiminin koşulu olur.”"


- Marx Neden Haklıydı?



71. "Ölüm güdüsünün etkisine kapılanlar, hiçbir şeyin aslında önemli olmadığı düşüncesinden kaynaklanan o büyüleyici özgürlük hissini yaşarlar."


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



72. "***

Arzu zaman geçtikçe bozulmaya uğrar.

***"


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



73. ""Durmanın gerileme anlamına geldiği bir dünyada, yalnızca yeniden harekete geçmek üzere durulursun. ""


- Edebiyat Nasıl Okunur



74. "Kapitalizmi kim alt edecek diye soranlar bir anlamda bunun gereksiz bir soru olduğunu unutmaktadırlar. Kapitalizm, karşıtlarından en küçük bir itme gelmeden, kendi çelişkilerinin altında kalmaya tamamen eğilimlidir."


- Marx Neden Haklıydı?



75. ""Ahlâken bozuk bir toplumda masumiyet her zaman biraz eğlencelidir.""


- Edebiyat Nasıl Okunur



76. "Araf ahlâken vasat olan insanların oturup, isimleri okunana kadar bekledikleri ve günahlarının karşılığı olarak türlü aşağılayıcı kefareti yerine getirdikten sonra ayaklarını sürüye sürüye, utanmadan cennete gitmek için terk ettikleri bir bekleme odası değildir."


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



77. "''...bu tür yapıtlar çoğunlukla, anlamlandırmanın uçup gittiğine işaret eden merkezi bir yokluğun, gizemli bir yarığın ya da sessizliğin etrafında döner. Çehov'da Üç Kızkardeş'teki Moskova, Conrad'da karanlığın Afrikalı kalbi, Virginia Woolf'ta esrarengiz deniz feneri, E. M. Forster'da boş Marabar mağaraları, T. S. Eliot'ta dönen dünyanın hareketsiz noktası, Joyce'ta Ulysses'in merkezindeki ricat, Beckett'ta Godot, Kafka'da Joseph K.'nin meçhul suçu akla geliyor. lsrarlı anlam gereksinmesi ile onun belirsizliği ve anlatılamazlığının acı veren duygusu arasındaki gerilim içinde modernizm, gerçek anlamda trajik olabilir.''"


- Hayatın Anlamı



78. "Hegel, bütün büyük tarihi olaylann, adeta, iki kez yaşandığmı vurgular bir yerlerde (fakat eklemeyi unuttuğu bir şey vardır“: ilkinde trajedi olan İkincisinde komedi olur)."


- İdeoloji



79. "Hayatın yaşamaya değer olduğunu yalnızca bir aptal hayal edebilir."


- Hayatın Anlamı



80. ""Eğer dünyayı bir başkasının bakış açısından kavrayabilirsek, yaptıkları şeyleri nasıl ve neden yaptıklarını daha iyi anlayabilir, bu yüzden dışarıdan ve tepeden bakan bir açıya kıyasla onları daha az suçlama eğiliminde oluruz. 'Anlamak, bağışlamaktır.' ""


- Edebiyat Nasıl Okunur



81. "Bir eylem anlamdan ne kadar uzaksa o kadar kötüdür. Kötülüğün, bir sebep ya da amaç gibi, kendinin ötesinde var olan hiçbir şeyle bağlantısı yoktur."


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



82. ""Aşkın da güzel bir şişe şarabın da sonu gelir ama savaşların ve zalimliğin de öyle.""


- Edebiyat Nasıl Okunur



83. "Søren Kierkegaard'ın dediği gibi, "bir alkolik, bir gün gelip de içkiyi bırakmaktan ve bunun peşi sıra gelmesi muhtemel ruhsal sıkıntıdan ve diğer sonuçlardan korktuğu için, kendini her gün sürekli sarhoş tutmaya çalışır. Şeytani insan da böyledir... Sadece günah işlediğinde kendi olmayı sürdürebilir.""


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



84. "Ahlak polisi arttk yatak odanızın kapısını kırmıyorsa; bu kısmen, bireyci bir
kültürde cinselliğinizin sizden başka kimseyi ilgilendirmiyor oluşundandır."


- Tanrı'nın Ölümü ve Kültür



85. "***

Bütün değerlerin sahte olduğunu bilmek acı verir. Ama bir yandan da acı çeken kişinin ruhsal üstünlüğünü gösterir. İşkencen bu durumda mutluluğundur da.

***"


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



86. ""Kitaplar, kimse onları eline almazken de varlığını sürdüren somut şeylerdir.""


- Edebiyat Nasıl Okunur



87. "Saygı gereği herkesi dinleyin, ama prensip gereği çok azıyla konuşun."


- William Shakespeare



88. "«Aşk hem gelişmek için ihtiyacımız olan hem de asla başaramayacağımız bir şeydir. Tek umudumuz zamanla daha başarılı başarısızlar olmamızdır.»"


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



89. "«Eğer şeytan, olumsuz sosyal şartlarda değil de insanın içindeyse, o zaman kötülük yenilmezdir.»"


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



90. "Fikirler toplumsal pratiklerimizin bir yan ürünü değil, onlara içseldir."


- İdeoloji



91. "Hayat sanki bilincimizi boydan boya kateden büyüleyici bir aralığı bir an için göstermeye uygun tek bir önemli sözcüğe, güç, Guinness, aşk, seks, çikolata gibi bir sözcüğe izin veren Eureka tipi bir uğrak içinde çözülebilirmiş gibidir."


- Hayatın Anlamı



92. "Kitaplarım, bana yetecek kadar büyük bir krallıktır."


- William Shakespeare



93. "____

Çocuksu bir kadiri mutlaklık fantezisi içerisinde hiçbir sahici ötekilik olamaz.

____"


- Tanrı'nın Ölümü ve Kültür



94. "***

İlk günah atalarımızdan değil ebeveynlerimizden kalmıştır bize; onlara da kendi ebeveynlerinden mirastır. Geçmiş bizi biz yapandır. Hayaletimsi atalarımız, arzularımızı önceden programlayarak ve eylemlerimizi haylazca çarpıklaştırarak, en sıradan hareketlerimize dahi sinmiştir.

***"


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



95. "Sömürgecilik en güçlü olduğu zaman ırkçı mülksüzleştirme sürecidir. Sömürgeleştirilmiş bir halk özgül bir tarihe sahip değildir."


- Milliyetçilik Sömürgecilik ve Yazın



96. "Bir eyleme kötü demek, onun anlayışımızın ötesinde olduğunu söylemektir. Kötülük anlaşılmazdır."


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



97. "Egoistlik doğal halimizdir; iyi olmak ise hayata dair bir dizi karmaşık beceri öğrenmemizi gerektirir."


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



98. "''Akıl ne denli soyutlaşırsa, insanların fani hayatları o denli anlamsızlaşır. Böylece insan hâlâ yaşadığını kanıtlamak için akıldan uzaklaşmış duyularına
daha çok yaslanmak zorunda kalır.''"


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



99. "Beğendiğiniz bedenlere hayalinizdeki ruhları koyup aşk sanıyorsunuz."


- William Shakespeare



100. "Hayatın yaşamaya değer olduğunu yalnızca bir aptal hayal edebilir."


- Hayatın Anlamı



101. "Aşk hem gelişmek için ihtiyacımız olan hem de asla başaramayacağımız bir şeydir."


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



102. "''Aslında kötüler hiçbir şeyin var olmasını istemezler çünkü yaratılmışlarda anlam bulamazlar.''"


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



103. "Eski bir inanışa göre her iç çekişte kalp bir damla kan kaybedermiş."


- William Shakespeare



104. "«Ölüm, eğer başarıyla gerçekleştirmek istiyorsanız, yaşarken provasını yapmanız gereken bir kendinden vazgeçistir.»"


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



105. "«Katışıksız bağımsızlık kötünün rüyasıdır.»"


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



106. "~Hissedemediğin bir şeyi anlayamazsın.`"


- William Shakespeare



107. "Çatışma ve çelişki­den tamamen arınmış şekilde "bütünlüklü" bir toplum yok­tur."


- Kültür



108. "***

Güç, zayıflıktan nefret eder çünkü zayıflık güçlünün zaaflarını yüzüne vurur.

***"


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



109. "Beni umutlandıracak hiç mi sözün yok?"


- William Shakespeare



110. "Zaman değişim demektir ama kötülük sonsuza değin, sıkıcı bir şekilde aynıdır."


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



111. "***

Tanrı kimseyi cehenneme yollamaz. Tanrı’nın inayetini reddederek, eğer böyle bir geri çevirme anlaşılabilirse, sen kendin gidersin oraya. Bu insan özgürlüğünün nihai, korkunç sonucudur.

***"


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



112. "Dil, biyoloji karşısında üstünlük sağladığımız şeydir; ama iki ucu boklu değnektir."


- William Shakespeare



113. "***

Bir bütün olarak bakıldığında, insan türünün tarihi hiç de öyle hayra yorulacak bir tarih değildir.

***"


- İyimser Olmayan Umut



114. "Freud'un da belirttiği gibi arzuyu gerçekten tatmin edecek tek şey ölümdür."


- Kültür



115. "Kişinin ey­lemlerinin hakikati, niyetlerinden ya da deneyimlerinden zi­yade Öteki'de, bütün bir imleme alanında yatar. Adeta eylem bir yerde gerçekleşirken anlamı başka bir yerde ortaya çık­maktadır. Yaptıklarımızın gerçek anlamını fark edebilseydik davranışlarımızı değiştirme ihtiyacı duyabilirdik. Marx'a gö­re bunun karşısındaki engel ideolojidir. İdeoloji dolayımıyla, davranışlarımıza onların gerçek anlamlarını saptıran ya da gizleyen yorumlar getiririz; böylece yaptıklarımızla yaptığı­mızı söylediklerimiz arasında yapısal bir tezat oluşur."


- Kültür



116. "Hiçbir sınırı olmayan ve sonsuzluğa uzanan bir insan hayatının anlamlı bir şekli olabilir miydi? Bu manada ölüm, hayatın herhangi bir anlamı olması için gerekli ön koşullardan birisi değil midir?"


- Hayatın Anlamı



117. "”Hayatta en zor şey de; insanın kendi kendini teselli etmek zorunda kalmasıdır.”"


- William Shakespeare



118. ""Hiçbir şeyin kendini öldürmesi gerekmiyor, zaten doğuştan yaralılar,""


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



119. "”Hayatta en zor şey de; insanın kendi kendini teselli etmek zorunda kalmasıdır.”"


- William Shakespeare



120. ""Hiçbir şeyin kendini öldürmesi gerekmiyor, zaten doğuştan yaralılar,""


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



121. "***

Ütopyaya ancak yoğun umutsuzlukla ulaşılabilir.

***"


- İyimser Olmayan Umut



122. "Dil ve kültür bir halkın ruhsal biyografisinin özünü da­mıtır ve bu öykünün eşsiz tatları körelip bayatladıkça dil ve kültür de kırılganlaşır."


- Kültür



123. "Yırtıcılarla dolu bir dünyada erdemi enayilikten ayırmak o kadar da kolay değildir. "Erdem" bu yüzden hem tuhaf hem de görkemli bir kelimedir."


- Kültür



124. "Voltaire'e göre halk yığınları her
daim cahil kalacaktır. Devleti yıkmadan onları medenileştirmek imkansızdır. Aslına bakılırsa, bu tür bir lütfa değip değmeyeceklerinden de emin degildir."


- Tanrı'nın Ölümü ve Kültür



125. "" Diğer" konuştuğu zaman, emperyalist ya da metropolitan öznenin bilinçli şekilde bir sorun olarak kaydetmesi gerektiği başka bir özne haline gelir."


- Milliyetçilik Sömürgecilik ve Yazın



126. "Freud’a göre fetişin işlevi bilinçaltının fırtınalı gerçeklerini bastırmaktır. “Aaah çok seviyorum onu,” diye inler Othello, “ve onu sevmediğimde/Kaos geri geliyor.” Othello kendiyle ilgili korkutucu içgörülerinden uzaklaşabilmek için karısını sevmeye mecburdur. Bu kendinden uzaklaşma, kaçma edimi sayesinde kişiliğinin parçalanıp kendine zarar vermesinin önüne geçer."


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



127. "Erkekler ve kadınlar yeryüzüne boyun eğdirebilir ve kendi koşullarını kibir günahına düşmeden dönüştürebilir; çünkü onlara bunu yapma gücünü veren şey, onların ötesindeki bir mıntıkadan gelmektedir. Özne, temelde kendine ait değildir."


- Tanrı'nın Ölümü ve Kültür



128. "Ve iş inanca geldiğinde, insanların söylediklerine değil de yaptıklarına bakmalısınız."


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



129. "Hayatın anlamını bulmayı, gerçekleştirmeye değer bir şey gibi düşünmeye eğilimliyiz ama ya bu bir hataysa? Belki de hayat onun temel anlamı konusundaki bilgisizlikle sürdürülen bir şeydir."


- Hayatın Anlamı



130. "Genellikle korkmamız gereken kötülük değil sıradan bencillik ve hırstır."


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



131. "Her şey tam da olduğu gibidir. Her şey olduğu gibidir, başka biçimde değildir.""


- Azizler ve Alimler



132. "Din, kadınlara zaman zaman kendilerini ifade olanağı sunsa da, kadını ikincil ve bağımlı olarak değişmez bir biçimde tanımlamasıyla onlar için yalnızca ideolojik düzlemde kalmayan bir cendere oluşturmuş ve kadınlar yüzyıllar boyunca kendilerine ve başkalarına, eksiksiz insanlığa ulaşabilme ve soyut düşünme yetisine sahip olduklarını kanıtlayabilmek için çırpınıp durmuşlardır."


- Azizler ve Alimler



133. ""Gerçekçi ol, imkansızı iste!""


- Marx Neden Haklıydı?



134. "Kötülük anlaşılmazdır. O sadece kendisi için bir eylemdir…"


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



135. ""Önceden kırılmayan hiçbir şey/tam ve eksiksiz olamaz.''"


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



136. "Sadece iyiler ölmeyi becerebilir."


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



137. "Kötülük yaşam ve ölüm arasına sıkışmış bir varoluş şeklidir."


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



138. "Biyolojimiz gereği ben odaklı doğarız. Egoistlik doğal halimizdir; iyi olmak ise hayata dair bir dizi karmaşık beceri öğrenmemizi gerektirir."


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



139. "Tek umudumuz zamanla daha başarılı başarısızlar olmamızdır."


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



140. "İnsan varoluşunun amacı kendini gerçekleştirmektir."


- Kültür



141. "Ondokuzuncu yüzyılın sonlarına doğru, sol estetiği ölümcül bir şekilde sağa teslim etti."


- Milliyetçilik Sömürgecilik ve Yazın



142. "Cehennem,
Jean-Paul Sartre’ın iddia ettiği gibi, başkaları değildir. Tam tersi doğrudur, insanların en korkuncuyla, akıl almayacak kadar monotonuyla, yani kendinle, bir yere tıkılıp kalınandır cehennem."


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



143. "Zenginler ve fakirler İçin farklı birer Tanrı olmalıdır. Bir yanda kibar bir aşk ve adalet dini, bir Yüce varlığa tapınma vardır; öte yanda kara cahil, kana susamış papazlar kültü."


- Tanrı'nın Ölümü ve Kültür



144. ""Bilinç, yaşamı belirlemez; yaşam, bilinci belirler.""


- Marksizm ve Edebiyat Eleştirisi



145. "Asıl lanetlenmişler ölmüş ama mezarına yatamamışlardır."


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



146. "Habermas’a göre, her dil, hatta baskıcı olanı bile, doğası gereği iletişime ve dolayısıyla, üstü örtük bir biçimde, insanlar arası konsensüse yöneliktir. Sana küfür ettiğimde bile anlamanı umuyorumdur, yoksa ne diye boşu boşuna nefes tüketeyim?"


- İdeoloji



147. "Eğer ki zihin, Fransız Devrimi'nin muazzam şekilde gösterdiği üzere,gerçekliği ta en temelden yeniden yaratma gücüne sahipse; nedeni, bu dünyanın gizliden gizliye onun hamurundan yapılmış olmasındandır."


- Tanrı'nın Ölümü ve Kültür



148. "***

Vücut kişiliğin tene dönüştüğü yer olmaktan çıkıp, kişilikle savaşa tutuşmuştur.

***"


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



149. "«Sorumlu olmak toplumsal etkilerden azade olmak değil, böylesi etkilere belli bir şekilde açık olmak demektir.»"


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



150. "Aiskhylos'un Zincire Vurulmuş Prometheus'unda Prometheus Koroya dönerek, insanlığa verdiği armağanlardan birinin de "gözü kör umut" olduğunu söyler. Buna karşılık, Koro'dan hiç de ironik olmayan şu karşılığı alır: "Verdiğin bu armağan onlara büyük bir lütuftur:' Ulaşabileceğimiz tek mutluluk, muhtemelen, mutluluğa ulaşabileceğimiz umududur."


- İyimser Olmayan Umut



151. "… ama hakikat şudur ki yalnızca İstenç’in kendini yeniden ürettiği kör ve sonuçsuz sürecin zavallı araçlarıydıdır. Fakat bunu gerçekleştirmek amacıyla İstenç, hayatlarımızın anlamlı olduğunu sanmamız için bizi kandırmalıdır ve bunu da bilinç diye bilinen, kendimize ait değer ve amaçlar taşıdığımız yanılsamasına izin veren şekilsiz bir kendini aldatma mekanizması geliştirerek yapar. Kendi arzularının aslında bizim arzularımız olduğuna inandırarak bizi dolandırır. Bu anlamda Schopenhauer’a göre, tüm bilinç aslında yanlış bilinçtir."


- Hayatın Anlamı



152. "Bir tepeden denize düşerek ölür ama hiç kimse su sesi duymamıştır. Bir ses çıkaracak kadar bile varlığı yoktur ve ölümü hiç kimseyi etkilemez."


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



153. "Charles Taylor'ın gözlemlediği gibi [ sıradan halk] için, ufak bir batıl inanç:, isyan telkin etmeksizin dinsel dürtüleri tatmin etmesi itibariyle iyi bir şey olabilir"


- Tanrı'nın Ölümü ve Kültür



154. "Ne adaletsiz bir dünya;
Kimi günahları ile yükseliyor,
Kimi iylikleri ile kayboluyor."


- William Shakespeare



155. "Ne adaletsiz bir dünya;
Kimi günahları ile yükseliyor,
Kimi iylikleri ile kayboluyor."


- William Shakespeare



156. "Kapitalizm sırf varlığını sürdürebilmek için bile sürekli hareket halinde olmak zorunda olan bir sistemdir. Sürekli ihlal onun özünde vardır. Başka hiçbir tarihsel sistem, özünde iyi olan insanın kolaylıkla ölümcül amaçlara yöneltilebileceğini bu kadar açık bir şekilde gözler önüne seremez."


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



157. "Modern çağ, ruhtan egoya geçiş diyebileceğimiz bir oluşuma tanıklık etmiştir. İsterseniz teolojiden psikanalize geçiş de diyebilirsiniz buna. Her ikisi de insan isteklerinin anlatısıdır –ancak dine göre bu istekler Tanrı’nın cennetinde tamama erecekken, psikanalize göre trajik bir şekilde hep bastırılacaklardır."


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



158. "Belki de hayat onun temel anlamı konusundaki bilgisizliğimizle sürdürülen bir şeydir."


- Hayatın Anlamı



159. "Bir fikre sadece biri­nin fikri diye saygı duyulmamalıdır. Aklınıza gelebilecek neredeyse her türlü çirkin görüş birileri tarafından bir yer­lerde mutlaka savunuluyordur."


- Kültür



160. "Kıyamet hep yaptığımız bir şey değil de başımıza gelen bir şey olarak görülüyor."


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



161. "sevginin
kızgınlık ve şiddetle yakından bağlantılı olduğunu
düşünmemizi gerektiren makul Freudyen sebeplerimiz var.
Oscar Wilde’ın söylediğinin aksine her zaman sevdiklerimizi
öldürmüyor olabiliriz ama sevdiklerimizle ilgili son derece
karışık hislerimizin olduğu doğrudur."


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



162. "“Önceden kırılmayan hiçbir şey tam ve eksiksiz olamaz""


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



163. "Bugün üçüncü dünyayı, her şeyin ötesinde bu çok çeşitli kültürlerin hepsi şimdi kendi farklı sesleriyle konuştukları için farklı bir tarzda düşünüyoruz. Bu sesler artık görmezden gelme özgürlüğümüzün olduğu marjinal sesler değildir; en azından biri - patlayış'tan bu yana Latin Amerika yazını- bugün belki de dünya kültür sahnesinin baş oyuncularından biri haline gelmiştir."


- Milliyetçilik Sömürgecilik ve Yazın



164. "...dinlemek konuşmaktan daha hürmetkâr bir faaliyettir."


- Edebiyat Kuramı



165. "Cehennem ateşinden korkanlar artık rahatlayabilir. İyi haber şu ki sonsuza kadar ateşte kavrulmayacaklar. Çünkü işte kötü haber geliyor, sadece hiçliğe dönüşeceklerdir."


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



166. "Eğer dünya belirsizse umutsuzluk mümkün değildir. Belirsiz bir gerçeklik, umut için kesinlikle açık kapı bırakmalıdır. Muhtemelen serserilerin kendilerini öldürmeme nedenlerinden birisi budur."


- Hayatın Anlamı



167. "''Asıl ölümsüz olan kötülüktür: “Kötü hep geri dönmekle tehdit eder bizi, ”der Zizek,''"


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



168. "En iyi ruh görüntüsü vücuttur. Eğer birisinin "ruhunu" gözlemlemek isterseniz onun yaptıklarına bakın."


- Hayatın Anlamı



169. "Kıyamet hep yaptığımız bir şey değil de başımıza gelen bir şey olarak görülüyor."


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



170. ""Her yerde mutlağı ararız," der Novalis, "ve bulup bulabileceğimiz ancak sonlu şeylerdir." Hölderlin de benzer şekilde mutlak temelleri reddeder. İdealistler için Mutlak, başka şeylerin yanı sıra sekülerleşmiş bir ilahilik formu hizmeti sunmuştur. Artık bunun bile kaypak ve güvenilmez olduğu görülür. Sonsuzu arayan, özünde dinsel bir çaba varlığını korur; fakat bu arzunun nesnesi nüfuz edilemez ve karanlıktır."


- Tanrı'nın Ölümü ve Kültür



171. "Bir İngiliz beyefendisinin maskesini düşürürseniz gözü dön­müş bir canavarla karşı karşıya kalırsınız."


- Kültür



172. ""İzin verin, akıl dışsal nesneleri araştırsın,""


- Tanrı'nın Ölümü ve Kültür



173. "Sana kapanan kapıyı bir daha çalma, kapanan kapıyı acizler çalar.

*William Shakespeare"


- William Shakespeare



174. "Fikirlerin özerk kendiler olarak kavranılması, onların tarihsizleştirilmesine ve doğallaştırılmasına hizmet eder."


- İdeoloji



175. "“Sadece kim olduğumuzu bilmediğimizde,” der Eriugena,“kendimizle ilgili bilgiye sahip oluruz.”"


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



176. "“iyi ve kötü aynı ülkede yaşadılar, aynı dili konuştular, eski arkadaşlar gibi bir araya geldiler.”"


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



177. "***

Aşkın sevgiyle hemen hiç ilgisi yoktur.

***"


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



178. "Din kurnazca başka kılıklara bürünerek hayatta kaldı, evet; ama en az bunun kadar, sekülerleşerek yok oldu da."


- Tanrı'nın Ölümü ve Kültür



179. "… dini inancı olan bazı kişiler Tanrı’nın varlığının dünyayı çok daha gizemli ve akıl sır ermez yaptığına inanır. Eğer tanrının bir amacı varsa bu büyük ölçüde anlaşılmaz bir şeydir. Bu anlamda tanrı, bir soruya yanıt değildir. Şeyleri apaçık kılmaktan ziyade bulandırır."


- Hayatın Anlamı



180. "Yalnızca, insanı hep Anlamların Anlamı’nı kovalamaya ayartan “derin” bir anlam anlayışıyla ilişiğimizi keserek özgür olabiliriz."


- Hayatın Anlamı



181. "Sana kapanan kapıyı bir daha çalma, kapanan kapıyı acizler çalar.

*William Shakespeare"


- William Shakespeare



182. "***

Umut ile arzu arasında bir fark var mıdır? Bunları bazı durumlarda neredeyse ortadan kalkmış gibi görünür.

***"


- İyimser Olmayan Umut



183. "Kültür her zaman bir iktidar aracı değildir, iktidara di­renme biçimi de olabilir."


- Kültür



184. ""TROİLUS: Değer dediğin bizim bir şeye verdiğimiz değerden başka nedir ki?

HECTOR: Ama değer yalnız bizim kendi isteğimize bakmaz;
Paha biçtiğimiz şeyin kendinde de
Sayılmaya, sevilmeye değer bir kıymet bulunmalı."

2. perde, 2. sahne"


- Hayatın Anlamı



185. "Edebiyat ve sanat, hayatımıza yön vermesi gereken temel değerleri neredeyse kelimenin ger­çek anlamıyla avucumuzda tartmamızı sağlar."


- Kültür



186. "Cehennem seçkin komedinin kıkırdaması değil, sıradan farsın feryadıdır."


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



187. "Adorno’ya göre " her an neler
olduğunu ve varoluşumuzun hangi olaylar zincirine bağlı
olduğunu bilseydik, ve yanlış hiçbir şey yapmamış olsak bile varlığımızın yıkımlarla nasıl da iç içe olduğunu bilseydik!
eğer her an, her şeyin farkında olsaydık, yaşamamız mümkün
olmazdı.""


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



188. "Kültürün köleliği meşrulaştırdığı konusunda hemfikiriz."


- Tanrı'nın Ölümü ve Kültür



189. "***

Bu günlerde yaşanan her trajedi ya da doğal afetten sonra insanlar ellerindeki pankartlarla sokağa dökülüyorlar.

***"


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



190. "***

Pek çok insan sonsuza kadar yaşamayı istiyor; bu baştan çıkarıcı rüyayı vahşice gerçekleştirenler de lanetleniyor.

***"


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



191. "***

Kötülük sebep-sonuç mantığını reddeder. Görünürde bir amacı olsaydı, bölünmüş, kendine yabancı ve kendinden sapmış olurdu. Ama hiçliği böyle sıfatlarla oluşturamazsınız.

***"


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



192. ""Bir eylem anlamdan ne kadar uzaksa o kadar kötüdür. Kötülüğün, bir sebep ya da amaç gibi, kendinin ötesinde var olan hiçbir şeyle bağlantısı yoktur.""


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



193. "Sesini değil, sözünü yükseltmeli insan. Çünkü gök gürültüleri değil, yağmurlardır yaprakları yaşatan."


- William Shakespeare



194. "Umut siyaseten kullanışlı bir uyarıcıdır."


- İyimser Olmayan Umut



195. "Duygusal bir hoşgörü insanın yararına değil zararınadır çünkü hoş görerek değişime engel olursunuz."


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



196. "(...) Ancak tarih hiç bir zaman gerçekleri en anlamlı sırasıyla kaydetmez ve estetik bakımdan en hoş biçimde düzenlemez."


- Azizler ve Alimler



197. "Bugün insanların afyonu olan şey din değil, spordur. Aslında radikal Hıristiyan ve İslami tutuculuğun dünyasında din, insanların afyonu olmaktan çok kitlelerin yarığıdır."


- Hayatın Anlamı



198. "Cehennem seçkin komedinin kıkırdaması değil, sıradan farsın feryadıdır."


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



199. "Her halükârda, gerçeklikle öncelikli ilişkimiz düşünceyle değil, duyguyla kurulur. Kimi Aydınlanma düşünürlerine göre nesneler hakkındaki bilgimize engel teşkil eden duygulanımlar, romantikler için bu nesnelere erişimin yaşamsal bir modudur. George Eliot'ın

'sinin belirttiği gibi, "Duygu, bir tür bilgidir.""


- Tanrı'nın Ölümü ve Kültür



200. "Hegel'in arzuya bulduğu deva, aşktır. Özne, tatmini bir nesnede aramaktan vazgeçip, ancak kendi türünden bir başkası vesilesiyle zenginleşebileceğini kabullenmelidir. Arzunun kendini aşarak daha yüceltici bir şeye dönüşmesi iki özgür, eşit bireyin birbirini karşılıklı olarak onaylamasıyla mümkündür."


- Tanrı'nın Ölümü ve Kültür



201. "Özne ile nesne arasında bir uçurum açılmıştır; bu uçurumun sayısız adından biri de arzudur. Eylememize ve konuşmamıza -ve dahi kayıp nesnenin yasını tutmamıza- elveren şey, tam da onun yok oluşunun yarattığı travmadır. Aksi takdirde, onunla mutlu birliğimizden nutkumuz tutulurdu. Şiirin kökeni, varlığımızın aynı zamanda onarmaya çalıştığı ilk yarasıdır;

."


- Tanrı'nın Ölümü ve Kültür



202. "Kültür ve estetik gibi romantik milliyetçilik de siyasetin siyaset-karşıtı bir türüdür. İktidarın ve idarenin gündelik dünyasıyla arasına belli bir müşkülpesent mesafe koyar."


- Tanrı'nın Ölümü ve Kültür



203. "Eski halk dansları gibi, edebiyat eserlerini çözümleme sanatının da tarihe karışmasına az kaldı. Nietzsche'nin "yavaş okuma" dediği koca bir gelenek hiçbir iz bırakmadan unutulma tehlikesiyle karşı karşıya."


- Edebiyat Nasıl Okunur



204. "Eğer güzel akşam yemekleri unutulup gidiyorsa zalim hükümdarlar ve diş ağrıları da unutulup gider."


- Hayatın Anlamı



205. "Daha fazla şiddet, daha fazla teröre yol açar ve daha fazla sayıda masum insan tehdit altına girer."


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



206. "Şeytanın işsiz güçsüzlere musallat olduğu söylenir..."


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



207. "Bazen sorabileceğimiz en iyi sorunun "Hayat neden vardır?" olduğu söylenir."


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



208. "Eros ve Thahatos, aşk ve ölüm, Freud'a göre yakından bağlantılıdır. Her ikisi de kimliğimizden vazgeçişi gerektirir."


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



209. "İdeoloji, her şey­den önce bir söylemler, inançlar ve "üstyapısal" kurumlar meselesi olmaktan çok, kapitalist ekonominin, Alex Callinicos'un da belirttiği gibi "kendine ilişkin yanlış algılar üreten" bir işlevidir."


- İdeoloji



210. "Kültür ve ahlak; barbarca bir
zimmet, işkence, intikarn, yükümlülük ve sömürü tarihinin, kısacası insan denen hayvanı uygar topluma uygun hale
getirmek için ümidinin ve takatinin kırıldığı tüm o dehşet verici sürecin bir meyvesidir"


- Tanrı'nın Ölümü ve Kültür



211. "Kötülüğe kozmik bağlamda bir bakllabilse, onun bir gereklilik olduğu görülecekti."


- Tanrı'nın Ölümü ve Kültür



212. "***

Herkesin sevimli bir serseriyi sevdiğini söylemek daha yerinde olur. Otoriteye nanik yapan insanlara hayranlık duyarız, tecavüzcülere ya da nitelikli dolandırıcılara değil.

***"


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



213. ""Her haliniz öyle eşsiz ki baştan aşağıya, / Her hareketinizi öyle taçlandırıyor ki, / Birer kraliçe olup çıkıyor her yapıp ettiğiniz" ( 4. perde, 4. sahne).

William Shakespeare-Kış Masalı"


- İyimser Olmayan Umut



214. "“Mutluluk” elbette ki manik sırıtmaları ve rengarenk bir ceket içinde tepinerek dans etmeyi çağrıştıran çelimsiz, tatil kampı türünde bir sözcüktür. Fakat Aristoteles’in Kabul ettiği gibi, neden mutlu olmayı aradığımızı makul biçimde soramamanız bakımından, Mutluluk insan hayatında bir referans çizgisi olarak işler."


- Hayatın Anlamı



215. "Eğer benliğin belli bir niteliği yoksa, onun iradesi ve failliği kaçınılmaz biçimde sarsılır ve benlik yüce zaferin tam eşiğinde boşluğa çakılır."


- Hayatın Anlamı



216. "Wittgenstein’ın bir yerde belirttiği gibi, eğer sonsuz hayat diye bir şey varsa o burada ve şimdi olmalıdır. Sonsuz hayat sonsuzluk görüntüsü olan bir şimdiki zaman uğrağıdır, bu uğrakların bitimsiz ardışıklığı değil."


- Hayatın Anlamı



217. "Bazı nesneler çivit mavisidir, bazı insanlar da kötüdür..."


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



218. "Ahlak polisi artık yatak odanızın kapısını kırmıyorsa; bu kısmen, bireyci bir kültürde cinselliğinizin sizden başka kimseyi ilgilendirmiyor oluşundandır."


- Tanrı'nın Ölümü ve Kültür



219. "Daha fazla şiddet, daha fazla teröre yol açar ve daha fazla sayıda masum insan tehdit altına girer."


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



220. "Şeytanın işsiz güçsüzlere musallat olduğu söylenir..."


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



221. "Bazen sorabileceğimiz en iyi sorunun "Hayat neden vardır?" olduğu söylenir."


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



222. "Eros ve Thahatos, aşk ve ölüm, Freud'a göre yakından bağlantılıdır. Her ikisi de kimliğimizden vazgeçişi gerektirir."


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



223. "***

İnsanlar öteden beri korkunç bir kıyametin geleceği korkusuyla yaşamıştır. Son zamanlara kadar hesap edemedikleri şeyse, bu kozmik kıyametin kendi icatları olması ihtimalidir.

***"


- İyimser Olmayan Umut



224. "***

Biz iyimser değiliz; herkesin gönlünü kaptırabileceği hoş bir dünya vizyonu sunmuyoruz. Sadece, her neredeysek orada yoksullar için adaletten yana yerine getirilmesi gereken küçük bir ödevimiz var.

***"


- İyimser Olmayan Umut



225. "Kendiniz olunuz,fazlasını olmaya çalışırsanız hiç olursunuz..!"


- William Shakespeare



226. ""Uygarlık" insan imalatı olan bir dünyaya işaret eder. Et­rafımızda kendimizi yansıtmayan neredeyse hiçbir şey göre­meyeceğimiz noktaya gelene dek doğayı geri püskürtmek anlamına gelir."


- Kültür



227. "Kültür emeğin olduğu kadar sömürü ve mutsuzluğun da ürünüdür. "Ne denli çok kan ve zulüm yatıyor, bütün bu 'iyi şeylerin' altın­da!" der Nietzsche, hem Parthenon'u hem de kendisi gibi dâhileri yaratacaksa bu tür ıstırapların tümünü kabullenme­ye hazır olan bu filozof."


- Kültür



228. "Elbette savaş kadar sevgi, inleme kadar kahkaha, işkence kadar da mutluluk var. Ancak insanlık tarihinin kayıt defterinde bu iki grup özellik, yani olumlu ve olumsuz eşit midir? Cevap belli. Aslında olumsuz sadece baskın değil, pek çok yerde ve zamanda tartışmasız bir şekilde baskındır."


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



229. "Kısaca kültür, diğer insanlardır."


- Kültür Yorumları



230. "Bilgi, alışkanlık ve töre ürünüydü. Ahlak da, benzer şekilde, hiçbir metafizik temeli olmayan bir insan icadıydı."


- Tanrı'nın Ölümü ve Kültür



231. "aşk ve ölüm, Freud’a göre yakından bağlantılıdır. Her ikisi de kimliğimizden vazgeçişi gerektirir."


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



232. "Leverkühn intihar ederek Tanrı’nın yerine geçer. Zira intihar
insanın kendi varlığı üzerinde yarı Tanrısal bir inisiyatif
uygulamasıdır"


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



233. "Dini Akıl'dan koparmak, onu akılcı eleştiriye karşı bağışık kılmaktır. Bu tür bir inanç bir önerme niteligi taşımayacağından, doğruluk ve yanlışlık yargılarının uygulanabileceği bir fenomen olmaktan çıkar. Eğer dine Rousseau ve Schleiermacher gibi bir duygu; Lessing, Hamann ve Kierkeggard gibi tutkulu bir içsel kanaat ya da Emile Durkheim gibi
Özünde bir sembolik eylem formu olarak bakılırsa; onun nasıl kireçlenmeyi ya da hortumu yalanlar gibi yalanlanabilecegini anlamak güçtür."


- Tanrı'nın Ölümü ve Kültür



234. "***

Kapitalizm sırf varlığını sürdürebilmek için bile sürekli hareket halinde olmak zorunda olan bir sistemdir. Sürekli ihlal onun özünde vardır. Başka hiçbir tarihsel sistem, özünde iyi olan insanın kolaylıkla ölümcül amaçlara yöneltilebileceğini bu kadar açık bir şekilde gözler önüne seremez.

***"


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



235. ""..dil yalnızca ne olduğumuzu anlamaya değil, kendi durumumuzu bütünlüklü biçimde tasavvur etmemize de imkân tanır..""


- Hayatın Anlamı



236. "Güç, zayıflıktan nefret eder çünkü zayıflık güçlünün zaaflarını yüzüne vurur."


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



237. "Bilgi, alışkanlık ve töre ürünüydü. Ahlak da, benzer şekilde, hiçbir metafizik temeli olmayan bir insan icadıydı."


- Tanrı'nın Ölümü ve Kültür



238. "(...) Slavoj Žižek'in tabiriyle, Tanrı'nın öldüğünü biz biliyoruz, peki ya kendisi?? Fakat eğer Tanrı gerçekten de miadını doldurduysa, bu hiç de mutlak iyi bir haber değildir. O öldüyse, Dostoyevski'ye yanıt olarak Lacan'ın iddia ettiği gibi, hiçbir şeye izin yoktur; çünkü, bir kere, izin verecek kimse yoktur. Davranışlarımıza dair imzalı ve onaylı bir ruhsata sahip olmak suçu hafifletici bir sebep iken, artık sorumluluğu sırtlanacak kendimizden başka kimsemiz kalmaz."


- Tanrı'nın Ölümü ve Kültür



239. "Duygu temelli bir inanç, bedenin kesinliğinden ve dolaysızlığından izler taşır ve dolayısıyla fikirlerden bir hayli daha güvenilirdir."


- Tanrı'nın Ölümü ve Kültür



240. "Hiçbir dilin masum olmadığını söylemek doğruyu söylemektir. Siyasal ve yazımsal söylemler içinde geçmiş ve bugünkü yorumlarımızı belirleyen ya da onlar tarafından belirlenen suçlama, itaat ettirme, ayaklanma, kaçma ve klişeleştirmenin izlerini bulmak daha güçtür."


- Milliyetçilik Sömürgecilik ve Yazın



241. "Eliot'a göre yaratıcı hayal gücü egoizmin tersidir. Bizi kendi içimizde kısılı kalmaktan kurtarıp başkalarının iç dünyalarına girmemize imkân tanır. Dolayısıyla sanat, etiğe çok yakındır."


- Edebiyat Nasıl Okunur



242. ".
.
“Belki de düşler ve mitler, giderilmesi gereken hatalar değil, gelişmemize imkân tanıyan üretken yanılsamalardır.”
.
."


- Hayatın Anlamı



243. ""Hiçbir sınırı olmayan ve sonsuzluğa uzanan bir insan hayatının anlamlı bir şekli olabilir miydi? Bu manada ölüm, hayatın herhangi bir anlamı olması için gerekli önkoşullardan birisi değil midir?""


- Hayatın Anlamı



244. "Raymond Williams'ın dediği gibi organik toplum hakkında kesin olan tek şey, her zaman geçmişte kalmış olmasıdır."


- Edebiyat Kuramı



245. "Kötüler için sonlu şeyler iradenin ve arzunun sonsuzluğunun önündeki engellerdir ve yok edilmelidirler."


- Kötülük Üzerine Bir Deneme



246. "Doğanın sahip olduğu anlam, aslında insanın ona yüklediği anlamdı ve baktığımız her yerde sadece kendi çehreni gormek bir tür deliliktir."


- Tanrı'nın Ölümü ve Kültür



247. "Tanrı Akla indirgenmek yerine onu aşacak olursa, başka bir sorun boy gosterir. Tanrı hükümleri mutlaklığını korur, fakat insanlıkla arasındaki mesafe bu hükümleri giderek daha az kavranabilir kilar. Bu durumda, emirlerine bizim için akılcı ya da deneyimsel bir anlam taşıdıklarından degil, bunlar her şeyden evvel onun
emirleri oldugundan itaat etmemiz beklenir"


- Tanrı'nın Ölümü ve Kültür



248. "Kutsal Kitap'ın Tanrı'sı bir anlamda kişi olma ayırt edici avantajna sahipken, Akıl kişisiz kibri ile Tanrıdan oldukça
farklıdır. Edmund Burke'ün hukuka yaklaşımımız hakkında söylediği gibi, bu tür bir otoriteyi saymamız mümkün, ama
sevmemiz zordur. Akıl bize esrik tatmin, bir cemaat duygusu sunmaz ya da yas tutanların gözünden yaş akıtmaz"


- Tanrı'nın Ölümü ve Kültür



249. "Büyük sömürge okulları yerli burjuvazinin kuşaklarına tarih, bilim, kültür hakkında önemli gerçekler öğretti. Ve bu öğrenme sürecinden geçen milyonlarca insan modern yaşamın temellerini kavradı, fakat yaşamları dışında
her yerde üslenmiş otoritenin boyun eğen bağımlıları olmayı sürdürdüler"


- Milliyetçilik Sömürgecilik ve Yazın



250. "«Sadece ve sadece toplumsal hayvanlar oldugumuz için, içsel hayatımızı başkalarıyla dil sayesinde paylaşabildiğimiz için bağımsızlık ve öz sorumluluk gibi kavramlardan bahsedebiliyoruz. »"


- Kötülük Üzerine Bir Deneme

Tüm kitapları ücretsiz okuyabilir veya indirebilirsiniz! Ayrıca son kitabımız İlahi Rezonans artık raflarda! İncelemek için: