Tüm kitapları ücretsiz okuyabilir veya indirebilirsiniz! Ayrıca son kitabımız İlahi Rezonans artık raflarda! İncelemek için:

Simone Weil Alıntıları & En Çok Okunan Sözleri

Simone Weil En Beğenilen Sözleri



1. ""Hiçbir orman böylesine yapraklara ve çiçeklere sa­hip, bu güzellikte bir ağacı taşıyamaz.""


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



2. "“Dikkatini vermek, cömertliğin en az rastlanır, en saf biçimidir.”"


- The Notebooks of Simone Weil



3. "“Para, nüfuz ettiği her yerde tüm güdülerin yerine kazanç arzusunu yerleştirerek insanın köklerini tarumar eder.”"


- Kökler



4. ""içimizdeki bir boşluğu, başkasında bir boşluk yaratarak doldurmuşuzdur.""


- Yerçekimi ve İnayet



5. "“(...) kimseye hesap verebilirliği olmayan, egemen bir hükümdar tarafından yönetilen her toplum, hasta bir kişinin ellerindedir.”"


- Kökler



6. "“Düşünce özgürlüğüyle ilgili olarak, özgürlük olmadan düşüncenin var olamayacağını söylemek büyük ölçüde doğru olur. Ancak düşünce var olmadığında, özgürlüğün de olmadığını söylemek çok daha doğru olur.”"


- Kökler



7. "İnsan, doğaya yalnızca itaat ederek hükmeder."


- Felsefe Dersleri



8. ""Görünmez olmak mı istiyorsun, yoksulluktan daha açık bir yolu yok bunun...""


- Tanrı’yı Beklerken



9. "Paraleller ancak sonsuzda birleşirler..."


- Tanrı’yı Beklerken



10. "" Yazarların ve bilim adamlarının, din adamlarının ye­rini gasp ettiği çağımızda, toplum asla akla dayan­mayan gerekçelerle sanatsal ve bilimsel melekelerin kutsal olduğunu kabul etmiştir. ""


- Kişi ve Kutsal



11. "Kanatları olmayan şey, sonunda her zaman yere düşer."


- Tanrı’yı Beklerken



12. "" İyi, kutsalın yegane kaynağıdır. İyinin ve iyilikle iliş­kide olanın dışında bir kutsallık yoktur. ""


- Kişi ve Kutsal



13. ""içimizdeki bir boşluğu, başkasında bir boşluk yaratarak doldurmuşuzdur.""


- Yerçekimi ve İnayet



14. "İnsan hayatını ilgilendiren tüm kararlar, kaybedecek bir şeyi olmayan insanlar tarafından alınır."


- Felsefe Dersleri



15. "Baskı, insan doğasının haysiyetine hakarettir."


- Felsefe Dersleri



16. "Şüphe yok ki kimi insanlar için "sevgi", şiddet arzusu, diğerleri için de bir sanat eseridir."


- Felsefe Dersleri



17. "Mutsuz insana sevgiyle yaklaşmak, onu vaftiz etmek gibi bir şeydir."


- Tanrı’yı Beklerken



18. "Hakikatin künhüne vakıf olmayı ve bu uğurda ölmeyi uzun ve mutlu bir hayata tercih edenler Tanrı'ya varacaklardır."


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



19. "Siz bana artık iyilikle kötülük arasındaki farkı ayırt edemediğinizi söylediğinizde bu sözlerinizi ciddiye almadım. Zira söylemek istediğiniz artık iyiyle kötü arasındaki farkı kabul etmeye razı olmadığınızdı."


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



20. "“Aşk, kendinle sevilen arasındaki mesafeye tapmaktır.”"


- Yerçekimi ve İnayet



21. "Bir devletin vatandaşlarından gizlediği kötü planları olacağına düşmanlarının bildiği iyi planları olsun."


- Felsefe Dersleri



22. "ne var ki marx, bizim için gerçeklik kadar değerli değil."


- Baskı ve Özgürlük



23. "Hakikate giden yol insanın kendi yok oluşundan geçer; uzun süre tam ve ölçüsüz zillete düşmeden hakikat kapısından girilmez."


- Kişi ve Kutsal



24. "Tanrı hakkında yalnızca bir şey bilebiliriz:O, bizim olmadığımız şeydir..."


- Yerçekimi ve İnayet



25. "Bir arınma biçimi: Tanrı'nın var olmadığını düşünerek Tanrı'ya dua etmek."


- Yerçekimi ve İnayet



26. "Hidayet ve ölümcül günah, sayısız farklı şekillerde, her yerdedir."


- Tanrı’yı Beklerken



27. ""Şeytanın, mutsuz bir insanın ruhunu satın almak üze­re olduğunu ve birinin bu mutsuza merhamet ederek araya girdiğini, şeytana şunu dediğini hayal edin "O, senin bu fiyatından çok daha onurludur, bence fiyat en az iki katı olmalı."
İşte işçi hareketi üzerinde sendikalar, partiler ve sol entelektüeller vasıtasıyla oynanan meşum oyun budur .""


- Kişi ve Kutsal



28. "Siz, ruh halimin kendimden duyduğum kuşkuyla yoğrulduğunu söylediniz. Lakin benim kendi benliğime yönelik davranışlarım kuşku kavramıyla açıklanamaz. O daha çok merhamet öfke ve tiksinmenin karışımı olarak benim biyolojik varlığımın temelinde yatıyor. Bu fiziki ıstırap, 12 yaşımdan beri, ruhum ile bedenim arasındaki köprünün, yani sinir sistemimin içine yerleşmiş bir acıyla sürekli kendini hatırlatıyor. Son 10 yıldır ise bu acıya, büyük bir yorgunluk hissi eşlik ediyor."


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



29. "…kelimelere hakikatin kesin ağırlığını veren, özsaygıdır."


- Savaş ve İlyada



30. "Eğer tutsak bir ruh,

, hata içinde yaşar. Eğer bunu saniyenin onda birinde bile kabul et­tiyse ve acı çekmemek için unutmaya gayret gösterdiyse, yalan içinde yaşar. Son derece parlak zihinlere sahip insanlar; hata ve yalan içinde doğup, yaşayıp, ölebilir. Bunlar içinde zeka, ne bir edinimdir ne de avantajdır. Çok zeki ve az zeki insan­lar arasındaki fark,

, hücre hapsinde yaşamaya mahkum suçlular ara­sındaki fark gibidir. Zekasıyla gurur duyan zeki insan, büyük bir hücreye sahip olmakla gururlanan bir mahkuma benzer."


- Kişi ve Kutsal



31. "çoğu zaman talihsizlikle yahut mutsuzlukla hemhal olmuş olanların, batılı bir yardımcı belleyip kelimenin tam anlamıyla derinlerde kaybolurlar."


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



32. "Edep, evlilik birliğinin gerekli koşuludur."


- Tanrı’yı Beklerken



33. "Kölelik efendiye hoş gözükür."


- Kişi ve Kutsal



34. "Kutsallığı (Tanrı'yı) güce sahip olduğu her yerde hükmederek temsil eden dinler sahtedir. Tek tanrılı olsalar bile, aslında putperesttirler...."


- Tanrı’yı Beklerken



35. "Nasıl ki okumayı, bir mesleği icra etmeyi öğreniyor isek, her şeyde ve her daim Tanrı'ya teslim olan kainatı da öğreniriz. Bu süreç çıraklık gibidir. Her çırak gibi çok çaba harcamaya ve zamana ihtiyaç duyarız. Sonunda ehil olmuş kişiler için ise olaylar ve şeyler arasında bir fark yoktur, okumayı bilen için aynı cümlenin kırmızı yahut mavi mürekkeple yazılanın da bir fark olmadığı gibi. Çıraklığı biten için her şey kutsal ve sonsuz bir hoşluğa sahip sözün akis etmesidir. Yani artık onun için acı yoktur. Istırap ve ağrılar yalnızca bazı vakaların farklı renkte mürekkeplerle renklendirilmesidir. Okumayı bilmeyen için, bir cümlenin hangi renkte yazıldığı önem arz etse de okuryazar olan bununla ilgilenmeyecektir.

Bir çırak yaralandığında yahut yorgunluktan şikayet ettiğinde, işçiler ve köylüler ona şu güzel sözü söyler: "Mesleğin şimdi vücudunda yer etmeye başlıyor." Bizler de her acıyı hissedip, ıstırap çektiğimizde, esasen hakikatin, dünyanın nizamının, Tanrı'ya itaatin vücudumuzda yer etmeye başladığını söyleyebiliriz."


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



36. "İnsan için tek felaket, tek başına kötülükle temasa bırakılmaktır. İnsanın hiçliği, işte o zaman deneysel olarak doğrulanmış olur."


- Tanrı’yı Beklerken



37. "on beş yıl boyunca, sosyal demokrasinin kokuşmuş cesedi siyasal iklimi/atmosferi yozlaştırmaya devam etti ki bu bir cesedin yapacağı iş değildir, üstelik bu cesedin büyük bir kısmı yok edildiyse bu devrimcilerle değil faşistler tarafından yapıldı."


- Baskı ve Özgürlük



38. "Ancak mesafenin korunup buna saygı gösterildiği yerde dostluk vardır."


- Tanrı’yı Beklerken



39. "Ruh, yaratılmış bir sevginin yarattığı bir varlık gibi sevmez. Bu sevgi, ruhta ilahi bir sevgidir, yaratılmamıştır, çünkü ruhun arasından geçen Tanrı için Tanrı sevgisidir bu. Tanrıdır sadece, Tanrı’yı sevebilecek olan. Biz ancak bu sevgi için ruhumuzda bir geçit bırakmak amacıyla kendi duygularımızı kaybetmeye razı olabiliriz. Bu kendi kendimizi yadsımaktır, ama bu rıza uğruna yaratıldık biz."


- Tanrı’yı Beklerken



40. "Acı, kimi olayların renklenmesidir."


- Tanrı’yı Beklerken



41. "Tanrı Baba'dan ekmek istenirse onun taş vermeyeceği güvencesi, imanın en iyi dayanağıdır."


- Tanrı’yı Beklerken



42. "Hareketsiz kalmalı ve arzuladığımız ve yaklaşamadığımız şeyle birleşmeliyiz. Tanrı'yla da böyle birleşilir:ona yaklaşılmaz. Mesafe güzelliğin ruhudur..."


- Yerçekimi ve İnayet



43. "Doğrusu (sınır olarak şimdinin dışında) zaman yoktur, buna rağmen zamana tabiyiz. Varolmayan şeye tabiyiz. Ama itaatimiz vakidir. Biz, gerçekdışı zincirlerle gerçekten bağlanmışız. Gerçekdışı olan zaman, her şeyi ve bizi gerçekdışılıkla örter..."


- Yerçekimi ve İnayet



44. "" Topluluğa atfedilen kutsallık putperestçedir ve bu her zaman her ülkede işlenen en yaygın cürümdür.""


- Kişi ve Kutsal



45. "Doğal yetilerle kavranan her şey varsayımsaldır. Yalnızca doğaüstü sevgi bir şey ortaya çıkarır. Bu şekilde biz de ortak yaratıcılarız.Kendimizi yaratmayı feshederek dünyanın yaratılışına katılıyoruz...."


- Yerçekimi ve İnayet



46. "''Dünyadan soyunmak. Yeniden bir kölenin doğasını giyinmek. Uzam ve zamanla işgal edilen noktaya, hiçliğe indirgenmek. Dünyanın hayalî krallığından yoksun kalmak. Mutlak yalnızlık. O zaman dünyanın hakikati elde edilir.''"


- Yerçekimi ve İnayet



47. ""Eğer beni bulamadıysan aramıyordun."

Pascal"


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



48. "İlk yaratılışta sen, ben, hep birdik /gizli açık, hep O'nda birleşirdik. /Sevenler ayrı kalması haram/Yaratılmışların yasası:Birlik!... (Mevlana)"


- Tanrı’yı Beklerken



49. "Nasıl ki okumayı sökmek, bir mesleği öğrenmek gerekir, aynı şekilde her şeyde öncelikle ve neredeyse sadece evrenin Tanrı'ya gösterdiği itaati hissetmeyi öğrenmeliyiz."


- Tanrı Sevgisi ve Bahtsızlık



50. "Günah bir uzaklık değil, bakışın doğru yönde olmamasıdır."


- Tanrı’yı Beklerken



51. "Dikkatini vermek cömertliğin en az rastlanır, en saf biçimidir."


- The Notebooks of Simone Weil



52. "Yazarların ve bilim adamlarının, din adamlarının yerini gasp ettiği çağımızda, toplum asla akla dayanmayan gerekçelerle sanatsal ve bilimsel melekelerin kutsal olduğunu kabul etmiştir."


- Kişi ve Kutsal



53. "Yalnızca sefayla, Tanrı dostu olamayız zira bu bir kişinin yalnızca teorik bilgiye kaptan olması gibidir. Vücudumuzun da bu çıraklık döneminde büyük bir yeri vardır. Hissiyat bağlamında acılar, dünyanın nizamını oluşturan gereklilikle bir bağ kurmamızı sağlar. Zira haz, bizim gereklilikleri ve nizamı anlamamızı sağlayamaz. Acı sayesinde sefa sürerken ve haz duyarken de bir nizamın olduğunu, her daim bir düzenin bizi kuşattığını anlarız. Kainatın Tanrı'nın sözlerinin bir yansıması olduğunu anlamak ve varlığımızın her şeye duyarlı olmasını sağlamak, teslimiyetin tüm mahlukatın cevheri olduğunu anlamak için sefa ve cefa birbirinden ayrılmaz iki değerdir. Bu iki değeri karşılıklı olarak, ruhumuzda açığa sermeli, sevdiğimiz kimselerden gelen bir haberi bekler gibi kapımızı ona açık tutmalıyız. Bir aşık için sevdiğinden gelen haberin kibar yahut kaba oluşu ne önem arz eder ki?"


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



54. "Tanrı, şu an aramızda, şimdinin içinde onu kuşatarak yer almasaydı, bizi kurtaracak başka hiçbir şeyde bulunmayacaktı."


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



55. "Açılıyor uzam. Algının olağan uzamının sınırsızlığının yerini, ikinci ya da bazen üçüncü güçte bir sınırsızlık alıyor. Aynı zamanda bu sınırsızlığın sınırsızlığının dört bir yanı sessizlikle doluyor ;ses yokluğuyla ilgisi olmayan bir sessizlik bu, gerçek bir duyumun nesnesi olan bir sesin duyumundan daha gerçek bir sessizlik... Sesler, varsa bile, bana ancak bu sessizliği geçtikten sonra ulaşıyor..."


- Tanrı’yı Beklerken



56. "Bir göksel vatanımız var bizim. Ama sevilmesi de zordur bir bakıma, çünkü bilmiyoruz onu; hele de bir bakıma sevmesi çok zordur, çünkü nasıl istersek öyle hayal edebiliyoruz onu. Bu niteliğiyle bir kurguyu sevme ihtimaliyle karşı karşıyayız."


- Tanrı’yı Beklerken



57. "..Bu sebeple, düşüncelerimi yaşayacakları başka bir barınağa yollayabilmenin adıdır dostluk."


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



58. "Simone Weil "bilme" ve "bütün ruhuyla bilme" arasındaki umut kırıcı mesafeyi biliyor ve yaşıyordu ve yaşamının bu mesafeyi ortadan kaldırmaktan başka bir amacı yoktu..."


- Yerçekimi ve İnayet



59. "İnsan varoluşu o kadar kırılgan ve tehlike içinde ki titremeden kimseyi sevemiyorum..."


- Yerçekimi ve İnayet



60. "Baskı, insan doğasının haysiyetine hakarettir."


- Felsefe Dersleri



61. "Bir insan ruhunun yarısını kay­bettiği gün bir köleye dönüşür."


- Kişi ve Kutsal



62. "Mutsuz bir insanı gerçekten dinlemek ne kadar zorsa, onun da sadece merhamet tarafından dinlenildiğini bilmesi o kadar zordur."


- Tanrı’yı Beklerken



63. "Sevginin sadece bir yönelim olduğunu ve bir ruh durumu olmadığını bilmek gerekiyor. Bunu bilmezsek, mutsuzlukla ilk karşılaştığımız andan itibaren umutsuzluğa düşeriz."


- Tanrı’yı Beklerken



64. "Ama korkunun arasında sevmek arzusunu da sürdürebilir. Bunda hiçbir imkansızlık, hiçbir engel, hata hiçbir güçlük de yoktur. Çünkü en büyük acı, yitip gitmenin berisinde kaldıkça, iyi bir yönlendirmeye razı olan ruhun bu noktasına dokunamaz."


- Tanrı’yı Beklerken



65. ""Adalet, hakikat, güzellik kız kardeş ve müttefiktir. Bu kadar güzel üç sözcük varken başkalarını aramaya ne hacet.""


- Kişi ve Kutsal



66. "Aşk cümle korkuyu yener..."


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



67. "Çocukluktan ölünceye değin işlenmiş cürümlere, çekilen acılara ve tanıklıklara rağmen cümle insanın kalbinin derinliğinde mağlup edilemez şekilde kötülüğü değil, iyiliği bekleyen bir şey vardır.
İyi, kutsalın yegâne kaynağıdır. İyinin ve iyilikle ilişkide olanın dışında bir kutsallık yoktur."


- Kişi ve Kutsal



68. "Baskıcılar, düşüncenin denetlenemeyen bir şey olduğunu her fark ettiklerinde, onu yok etmeye çalışırlar."


- Felsefe Dersleri



69. "''Korkunç olan şudur ki, ruh sevmeyi bıraktığında cehennemin eşi olan bir şeyin içine düşecektir.''"


- Tanrı’yı Beklerken



70. "Bizim de parçası olduğumuz şu yaşadığımız evren İlahi Aşk tarafından Tanrı ile Tanrı arasına konulan bir mesafedir. Biz, bu mesafe içinde bir noktayız. Uzam, zaman ve maddeyi yöneten mekanizma bu mesafedir."


- Tanrı’yı Beklerken



71. "Tanrı, olmayan şeyi düşündü ve onu düşünmekle onu var kıldı. Her an, Tanrı bizim varoluşumuzu düşünmeye razı olduğu için var oluyoruz ancak, gerçekte var olmasak da..."


- Tanrı’yı Beklerken



72. "Acı bazı olayların rengidir."


- Tanrı Sevgisi ve Bahtsızlık



73. "İnsan, doğaya yalnızca itaat ederek hükmeder."


- Felsefe Dersleri



74. "ruh sevmeyi keserse, dünyadan neredeyse cehenneme denk bir şeyin içine düşer."


- Tanrı Sevgisi ve Bahtsızlık



75. "Felaketler bizi bir durağanlığa itsin yahut itmesin, ruhumuzda acılardan bağımsız olarak bir hareketsizlik hali vardır. İşte ruhun bu durağan direnci sayesinde, ilahi aşkın en küçük zerresi dahi bir tohum gibi ruhumuzda büyüyüp, sabrımız sonucunda meyvelerini verebilir."


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



76. "Dünyanın güzelliklerine dair kayıtsızlığın sonunda varacağımız yer sıradan bir hayattır. Sıradan bir hayat niçin bizi besleyen sıkıntı ve mutsuzluğa tercih edilsin??"


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



77. "''Korkunç olan şudur ki, ruh sevmeyi bıraktığında cehennemin eşi olan bir şeyin içine düşecektir.''"


- Tanrı’yı Beklerken



78. "Bizim de parçası olduğumuz şu yaşadığımız evren İlahi Aşk tarafından Tanrı ile Tanrı arasına konulan bir mesafedir. Biz, bu mesafe içinde bir noktayız. Uzam, zaman ve maddeyi yöneten mekanizma bu mesafedir."


- Tanrı’yı Beklerken



79. "Tek gerçek güzellik, Tanrı'nın gerçek varlığı olacak tek güzellik, evrenin güzelliğidir."


- Tanrı’yı Beklerken



80. "Hayatım boyunca, hiçbir şekilde, hiçbir vakit 'Tanrı'yı aramadığımı' söyleyebilirim... bizim bu dünyadaki işimizin, bu dünyanın sorunları karşısında en iyi tutumu benimsemek olduğunu, bu tutumun da Tanrı probleminin çözümüne bağlı olmadığını düşünüyordum..."


- Tanrı’yı Beklerken



81. "Sevgi, .. görünmez olanı görür."


- Tanrı’yı Beklerken



82. "Hakikatin dışındayım ;insani olan hiçbir şey beni oraya ulaştıramaz ;bundan başka bir şekilde Tanrı'nın beni oraya ulaştırmayacağı içsel bir gerçekliğe vardım. Tanrısal bir esinin kökeninde olan gerçeklik ile aynı türden bir gerçeklik..."


- Tanrı’yı Beklerken



83. "Gerçekten seven kişi için merhamet bir işkencedir."


- Tanrı’yı Beklerken



84. "Topluluğa atfedilen kutsallık putperestçedir ve bu her zaman her ülkede işlenen en yaygın cürümdür."


- Kişi ve Kutsal



85. "”Kişi anlamıyorsa, bunun nedeni bağlı olduğu zincirlerdir.”"


- Felsefe Dersleri



86. "Yok olmayı bir bilseydim, Tanrı'yla üzerinde yürüdüğüm toprak ve dinlediğim deniz arasında eksiksiz bir aşk birliği olurdu....... "Ve gözlerimden aydınlığı kaçıran ölüm / Kirlettikleri güne bütün saflığını geri verir...". Gördüğüm bu şeylerin, artık gördüğüm seyler olmamalarından dolayı, kusursuzca güzel olmaları için yok olmalıyım..."


- Yerçekimi ve İnayet



87. "Bizsiz bizi yaratan, bizsiz bizi kurtaramaz....... Tanrı ancak gizlenerek yaratabilmiştir. Yoksa sadece o olurdu. O halde kutsallığın da, bir ölçüde bilinçten bile gizlenmesi gerekir. Ve kutsallık dünyanın içinde gizli olmalıdır..."


- Yerçekimi ve İnayet



88. "Haz yoluyla dünyanın güzelliği ruhumuza nüfuz eder. Acı yoluyla bedenimize işler."


- Tanrı Sevgisi ve Bahtsızlık



89. "Bütün insanlar ıstırap içinde yaşar; gerçek eşitlik için başka bir zemin yoktur."


- Savaş ve İlyada



90. "Tanrı’yı sevenler tarafından sevilmeyi hak eder."


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



91. "Gelecekte, günlerden bir gün mutmain olacağımıza iman ederiz, işte bu inanç kendi kendimize söylediğimiz bir yalandır. İnsanoğlu ıstırabının ve acılarının kesildiği gün, yenilerini aramaya koyulur."


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



92. "... adalet öyle güzel bir şeydir ki, tıpkı bizim büyüklüğünden dolayı Tanrı'ya şükretmemiz gibi. Başka her minnettarlık kölelere, hatta hayvanlara özgüdür."


- Tanrı’yı Beklerken



93. "Güzellik, bu dünyadaki en üstün gizemdir."


- Kişi ve Kutsal



94. "Dinin, olması gerektiği gibi, her yerde var olabilmesi için, hiç de baskıcı olması gerekmez, ona tek uygun olan doğaüstü sevgi düzeyinde kalmakla yetinmesi gerekir. Bunu yapsaydı her yere girerdi.Ne diyor Kutsal Kitap :"BİLGELİK HER YERE GİRER, ÇÜNKÜ TAM SAFLIKTIR O."..."


- Tanrı’yı Beklerken



95. "Benim işim kendimi düşünmek değil, benim işim Tanrı'yı düşünmek ve beni düşünmek de Tanrı'nın işi."


- Tanrı’yı Beklerken



96. "Yalnızlıktan kaçıp kurtulmayı arzulamak korkaklıktır."


- Yerçekimi ve İnayet



97. "Başkasına kötülük yapmak, ondan bir şey almaktır. İçimizdeki boşluğu, başkasında boşluk yaratarak doldurmuşuzdur."


- Yerçekimi ve İnayet



98. "Çocukluktan ölünceye değin işlenmiş cürümlere, çekilen acılara ve tanıklıklara rağmen cümle insanın kalbinin derinliğinde mağlup edilemez şekilde kötülüğü değil iyiliği bekleyen bir şey vardır."


- Kişi ve Kutsal



99. "Söz dağarcığında ciddi bir hatanın bulunduğu bu alanda, ciddi bir düşünce hatasının olmaması da çok zordur."


- Kişi ve Kutsal



100. "“... kutsalın kendilikte yer alan bir iyilik olarak değil, herkes için geçerli olan ve bizi iyiliğe iten bekleyiş olarak tanımlanmasıdır.”"


- Kişi ve Kutsal



101. "Bizi hayata bağlayan cümle nedenin yok olduğu,kendimizi köksüz ve takatsiz hissettiğimiz bu hal, yoksulluğun en şamil halidir. Bu, Tanrı tarafından tamamen terk edilmiş olma hissinin karanlık ve budala bilincidir."


- Kişi ve Kutsal



102. "Children feel this trouble already, when they look at a cake for a long time almost regretting that it should have to be eaten and yet are unable to help eating it. It may be that vice, depravity, and crime are nearly always, or even perhaps always, in their essence, attempts to eat beauty, to eat what we should only look at. Eve began it. If she caused humanity to be lost by eating the fruit, the opposite atti­tude, looking at the fruit without eating it, should be what is required to save it. "Two winged companions," says an Upanishad, "two birds are on the branch of a tree. One eats the fruit, the other looks at it." These two birds are the two parts of our soul."


- Waiting for God



103. "Ölüm insana verilmiş en değerli şeydir. Bu nedenle en yüksek inançsızlık bu değerli şeyi kötüye kullanmaktadır. Kötü ölmektir. Kötü öldürmektir. Ölümden sonra, aşk. Benzer sorun :ne kötü zevk ne de kötü yoksunluk. Savaş ve Eros insanlar arasındaki yanılgının ve yalanın iki kaynağıdır. İkisinin karışımı en büyük kirliliktir......Dünyada yavaş yavaş şiddetin yerine etkin şiddetsizliği koymaya çalışmak..."


- Yerçekimi ve İnayet



104. ".
Gerçek alçakgönüllülüğe zekadan daha yakın hiçbir şey yoktur.

Kişi onu gerçekten ve gerçekten uyguladığı anda zekasıyla gurur duyması imkansızdır.

..."


- Yerçekimi ve İnayet



105. "Düşünülen şey ile düşünülmeyen şey arasında tam bir kopuş var, çünkü sonsuza ya tasavvur ederiz ya da hiç etmeyiz."


- Felsefe Dersleri



106. "Bazen bahtsız birini hali hazırdaki bahtsızlığından kurtarmak kolaydır, ama geçmiş bahtsızlığından özgürleştirmek güçtür. Bunu yalnızca tanrı yapabilir."


- Tanrı Sevgisi ve Bahtsızlık



107. "İnsan yaşamının büyük muamması ıstırap değil, bahtsızlıktır."


- Tanrı Sevgisi ve Bahtsızlık



108. "İnsan, sevgisinin nesnesini ölümsüzleştirir ve onun bu işlevi, faaliyetinin en yüksek nedenidir."


- Savaş ve İlyada



109. "İnsan yalnızken ifşa edilir sadece."


- Savaş ve İlyada



110. "Bir insanı öldürerek bir şeye dönüştürme gücünden başka bir güç, çok daha muazzam bir güç doğar; o da insanı henüz hayattayken bir şeye dönüştürebilme gücü."


- Savaş ve İlyada



111. "Bir insana yalvarmak, yoğun güç kullanarak kendi değerler sistemini başkasının kafasına sokmak için yapılan umutsuz bir girişimdir. Tanrı'ya yalvarmaksa bunun tersidir: tanrısal değer­leri kendi ruhuna sokma girişimi. Bu, bağlanılan değerleri el­den geldiğince düşünmek şöyle dursun, içsel bir boşluktur."


- Yerçekimi ve İnayet



112. "Dinin, olması gerektiği gibi, her yerde var olabilmesi için, hiç de baskıcı olması gerekmez, ona tek uygun olan doğaüstü sevgi düzeyinde kalmakla yetinmesi gerekir. Bunu yapsaydı her yere girerdi.Ne diyor Kutsal Kitap :"BİLGELİK HER YERE GİRER, ÇÜNKÜ TAM SAFLIKTIR O."..."


- Tanrı’yı Beklerken



113. "Kendi sanat­larını kişiliklerinin tekamülü olarak görmeye en çok meyilli sanatçılar ve yazarlar, aslında halkın beğenisine en çok tabi olanlardır."


- Kişi ve Kutsal



114. "Her şeyin bedeli ödenir. Yalnızca kendinden bekle."


- Yerçekimi ve İnayet



115. "Havva başlangıcı yapmıştı. Eğer o, bir meyve yiyerek insanlığı mahvettiyse, tersine bir davranış, bir meyveyi yemeden ona bakmak, insanlığı kurtaran bir davranış olmalı..."


- Tanrı’yı Beklerken



116. "Ruhumuz, nedensiz bunalımlar ve bedenimizin kırılganlığıyla zarar görmeye açıktır."


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



117. "Kendi refahını arayanın önüne çıkan hakikat değil yanılsamadır."


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



118. "Aşk, mesafe ile doğru orantılıdır."


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



119. "Adaletin ve hakikatin ruhu birdir. Taktir-i ilahinin ebedi tasarrufuyla adalet ve hakikatin ruhu bir insana hükmettiğinde, bu kişinin yaptığı herşey güzellikle bezenir.
Güzellik bu dünyanın en yüce sırrıdır."


- Kişi ve Kutsal



120. "Büyük düşünceler kalpten gelir."


- Felsefe Dersleri



121. "Dünyanın güzelliği, labirentin ağzıdır.."


- Tanrı’yı Beklerken



122. "Aynı renkleri görür, aynı sesleri duyarız ama aynı tarzda değil."


- Tanrı’yı Beklerken



123. "İnsan, insan olarak zamanımızın problemidir."


- Savaş ve İlyada



124. "“Yalnızlıktan kaçmayı istemek korkaklıktır. Dostluk aranmaz, hayal edilmez, arzulanmaz; uygulanması gerekir (bu bir erdemdir). Duyguların tüm bu kirli ve bulanık sınırlarını bitirmiş olmalıyız. Schluss!” (116)"


- Gravity and Grace



125. "Geleceğin bütün isteklerimizi içine tıktığımız bir yer olduğuna inanmayı bırakmalı. Gelecek, şimdiyle aynı cevheri paylaşır."


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



126. "Bizim varlığımızda, her lahza, Allah'ın içimize bir cevher olarak koyduğu aşk ile süslenir."


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



127. "İnsan, iyiliği beklemek ve kötülüğü uzaklaştırmaktan başka şey yapmamalı. Sadece kötülük tarafından sarsılmamak için kas gücünü kullanmalıdır. Tanrı'yı arzu etmek ve geri kalan her şeyden vazgeçmek, selamete erdiren budur sadece.

 

(Tanıtım Bülteninden)"


- Tanrı’yı Beklerken



128. "Havva başlangıcı yapmıştı. Eğer o, bir meyve yiyerek insanlığı mahvettiyse, tersine bir davranış, bir meyveyi yemeden ona bakmak, insanlığı kurtaran bir davranış olmalı..."


- Tanrı’yı Beklerken



129. "İnsanlar, suçluyu hor gördüklerini sanırlar, oysa gerçekte mutsuz insanların zayıflığını hor görürler. İkisini de kendisinde uyuşturan bir varlık, suçluyu hor görme bahanesiyle, insanların kendilerini mutsuzlukların hor görülmesine bırakmalarına yol açar. En büyük hor görme budur."


- Tanrı’yı Beklerken



130. "Yaratılış güzelliği ve uyumuyla Tanrı'yı yansıtır ama içindeki kötülük ve ölümle ve onu yöneten acımasız zorunlulukla Tanrı'nın yokluğunuda ortaya çıkarır. Biz Tanrı'dan çıktık :bu olgu onun izini taşıdığımızı ama aynı zamanda ondan koptuğumuzu göstermektedir. Var olduğumuzu söyleyebiliriz ama olduğumuzu söyleyemeyiz. Varlık olan Tanrı, varolmamız için bir şekilde silinmiştir;bizim bir şey olmamız için her şey olmaktan vazgeçmiştir..."


- Yerçekimi ve İnayet



131. "Ölen Orestes için ağlayan Elektra. Tanrı var olmadığı düşünülerek sevilirse, varlığını açığa vuracaktır...... Tanrı 'nın var olmadığını düşünerek Tanrı'ya dua etmek......(Tanrı, doğal yetilerimiz için tek deneyim nesnesini oluşturan yaratılmış şeyler tarzında var olmaz. Bunda ötürü, doğaüstü gerçekle temas öncelikle bir yokluk deneyimi olarak yaşanır.)"


- Yerçekimi ve İnayet



132. ".
Ben de kendimi hayal ettiğimden farklıyım. Bunu bilmek affetmektir.

..."


- Yerçekimi ve İnayet



133. "" İnsanın kişiliğine duyulan saygı, tarif etmesi oldukça zor bir mefhumdur ve bu zorluk yalnızca kelimeler sathında değildir. Mefhum üzerine birçok parlak fi­kir ileri sürülebilir. Amma velakin yine de onu tam manasıyla açığa seremez, mutlak bir tarifini yapamaz, tefekkürün sessiz çalışmasıyla onu sınırlandıramayız. ""


- Kişi ve Kutsal



134. "İnsan, maddeye ve ruhlara buyurmaktan vazgeçmek durumunda değildir, çünkü bu güce sahip değildir. Ama Tanrı, insana bu gücün hayali bir imgesini, hayali bir tanrısallığı verdi;bir yaratık olmasına rağmen, onun da kendi tanrısallığından taşması için..."


- Tanrı’yı Beklerken



135. "Tanrı yalnızca 'saklı' da ikamet eder. Gerçek iman kendisiyle yüz yüze bile büyük bir ölçülülük içerir. Gerçek iman, Tanrı ile bizim(bu 'biz' dediğimiz varlıkta neredeyse hiç payımız yoktur) aramızda bir sırdır..."


- Tanrı’yı Beklerken



136. "Çoklukla, elem, keder yahut şehvet, bakışımızı yücelikten öte yanlara çevirmek için bahanelerimiz olurlar."


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



137. "Mutsuzluk hayatın köksüzleştirilmesidir."


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



138. "Bebeklikten mezara kadar, her insan evladının yüreği derinliklerinde, işlenen, maruz kalınan ve tanık olunan onca cürüm deneyimine rağmen, ona kötülük değil de iyilik yapılacağına dair yenilmez bir beklenti vardır."


- Kişi ve Kutsal



139. "Bir iktidar ne kadar kalıcı olursa o kadar zalimleşir."


- Felsefe Dersleri



140. "- " (...) Ama ruh sevmeyi bırakırsa, bu dünyadan neredeyse cehennemin eşi olan bir şeyin içine düşüverir...""


- Tanrı’yı Beklerken



141. "Ama ruh sevmeyi keserse, dünyadan neredeyse cehenneme denk bir şeyin içine düşer"


- Tanrı Sevgisi ve Bahtsızlık



142. ""Kendi gözünde kendini aydınlatmadan önce anlaşılmayı arzulamak hatadır.""


- Yerçekimi ve İnayet



143. "Uzun süreden beri kimse yalnız, sade ve Süssüz bir hayattan tatmin olmuyor, her an başka bir şeye arzu duyuyor. Şeyler için yaşamak istiyoruz."


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



144. "İşte bu yüce “saflık” ile biricik ilişkinin kurulduğu ruhta, kötülük kaygısı yerini ilahi aşka bırakır."


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



145. "Onun sesi, sessizlikle gizler kendini."


- Tanrı’yı Beklerken



146. "Biliyoruz ki Roma hukuku persona kavramını tiyatrodan almıştır. Trajedi ve komedi eserlerinde aktörlerin ellerinde yüzlerine tuttukları maskeler yer alır. Hukukçular da, özneyi bedenden kopararak bu teatral maskeleri dönüştürmüşler ve geçerli hukuksal eylemlerde bulunma salahiyetine sahip bir "hukuki kişi" oluşturmuşlardır."


- Kişi ve Kutsal



147. "İnsanların zeka diye adlandırdıkları şeyin ötesindedir,

."


- Kişi ve Kutsal



148. "Bir mutsuzu mevcut mutsuzluğundan kurtarmak bazen kolaydır, ama onu geçmiş mutsuzluğundan kurtarmak zordur."


- Tanrı’yı Beklerken



149. "Hristiyanlık, Stoa düşüncesini kendine yardımcı almadıkça, dünya sitesi için, evren olan bu dünya vatanı için evlat sevgisi ete kemiğe bürünemeyecektir. Bugün anlaması çok zor bir anlayışsızlık yüzünden, Hristiyanlık Stoa düşüncesinden ayrıldığı gün, kendini soyut ve ayrı düşmüş bir varoluşa kapatmış demektir."


- Tanrı’yı Beklerken



150. ""En büyük, en ulu, en yüce irfana ulaşmak için aşkta kök salın.""


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



151. "İnsanoğlu ıstırabının ve acılarının kesildiği gün, ye­nilerini aramaya koyulur."


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



152. "In one of Grimm's stories there is a competition between a giant and a little tailor to see which is the stronger. The giant throws a stone so high that it takes a very long time before it comes down again. The little tailor lets a bird fly and it does not come down at all. Anything without wings always comes down again in the end."


- Waiting for God



153. "We feel ourselves to be outsiders, uprooted, in exile here below. We are like Ulysses who had been carried away during his sleep by sailors and woke in a strange land, long­ing for Ithaca with a longing that rent his soul."


- Waiting for God



154. "Bir çocuk, değerli bir vazoyu kırdığında, annesi bu vakadan hoşnut olmaz. Gelgelelim bir zaman sonra, çocuk uzaklara gittiğinde yahut öldüğünde, anne bu vakayı şefkat ile anımsar. Zira bu anıya artık çocuğunun varlığı sinmiştir. İşbu sebeple, iyi ve kötü olan tüm şeylerin arasında, ayrım gözetmeksizin Tanrıyı sevmeliyiz."


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



155. "Tanrı ile yaralıtışın sahnelendiği kutsal bir dramda basit oyuncularız."


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



156. "Geçmis çok sık yâd edilir ve benzersiz bir teselli kaynağı haline gelirse topluma büyük zararlar verir.."


- Kökler



157. "Düşünce özgürlüğüyle ilgili olarak, özgürlük olmadan düşüncenin var olamayacağını söylemek büyük ölçüde doğru olur. Ancak düşünce var olmadığında, özgürlüğün de olmadığın söylemek çok daha doğru olur.."


- Kökler



158. "Sevgi hayranlık olmadan asla var olmaz; insan sevdiği kişiyi, kendisinde ona dair olan imgeye benzetmek için zorlar."


- Felsefe Dersleri



159. "Kendini bil! (Sokrates)
Biz sadece kendimizin tezahürünü biliriz (Kant)"


- Felsefe Dersleri



160. "Gelecekteki ilkokul öğretmenlerine ve eğitmenlere şunu söylemek gerekir: Din, her zaman ve her ülkede -son zamanlarda Avrupa'daki birkaç yer hariç- insan uygarlığının, kültürün ve düşüncenin gelişiminde başat bir rol oynamıştır. Dinin söz konusu olmadığı bir eğitim programı saçmalıktır."


- Kökler



161. "Hakikat, niceliğe göre değil saflığı ölçüsünde ruhu aydınlatır. Önemli olan metalin miktarı değil, alaşımın derecesidir. Bu bakımdan az miktarda saf altın, çok miktarda saf altın değerindedir. Az sayıda saf gerçek, çok sayıda saf gerçek kadar değerlidir.."


- Kökler



162. "Gelecekten bir ödünleme beklemeden geçmişi kabul etmek. Şimdiki anda zamanı durdurmak. Bu aynı zamanda ölümün de kabul edilmesidir. "Tanrısallığından soyundu." Dünyadan soyunmak. Yeniden bir kölenin doğasını giyinmek. Uzam ve zamanda işgal edilen noktaya, hiçliğe indirgenmek. Dünyanın hayali krallığından yoksun kalmak. Mutlak yalnızlık. O zaman dünyanın hakikati elde edilir..."


- Yerçekimi ve İnayet



163. "“Baskıcılar, düşüncenin denetlenemeyen bir şey olduğunu her fark ettiklerinde, onu yok etmeye çalışırlar.”"


- Felsefe Dersleri



164. ""Modern yaşam, ölçüsüzlüğe teslim olmuştur. Ölçüsüzlük her yeri işgal ediyor: eylem ve düşünce, kamusal ve özel yaşam.”"


- Yerçekimi ve İnayet



165. ".
İçimizdeki herhangi bir çılgınlık ifade edildiğinde kazanır, çünkü bu şekilde bizi insanlıktan ayıran şeye insan formu verilir.

..."


- Felsefe Dersleri



166. "Bir insan Tanrı’dan yüz çevirdi mi, kendini yalnızca yerçekimine teslim eder"


- Tanrı Sevgisi ve Bahtsızlık



167. "Zayıf kişi bir nesne gibidir. Can sıkıcı bir köpeği uzaklaştırmak için bir taş atmak ile bir köleye, "Şu köpeği kov." demek arasında hiçbir fark yoktur."


- Tanrı’yı Beklerken



168. "İnsanlara sunulan dünya yalnızca yalanla dayanılabilecek bir dünyadır. Yalanı reddeden ve yaşamın esasında dayanılmaz olduğunu bilmeyi seçenler, buradan bir isyan çıkarmazlar. Dışarıda, zamanın ötesinde konumlanmış, yaşamı olduğu gibi kabul etmelerini sağlayan bir makama ulaşırlar."


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



169. "kapitalist oligarşinin siyasi çıkarları olduğunu bilinçli olarak savunan küçük büyük finansörler, büyük sanayiciler, gerici politikacılar; maalesef faşizm gibi bir kitle hareketini önleme, uyandırma, hatta ona liderlik etme konusunda olduça acizdiler. bazen ona yardım ettiler, bazen onunla savaştılar; kendilerine uysal bir enstrüman yapmaya çalıştılar ve sonunda teslim oldular. kuşkusuz, bu teslimiyeti onlar için daha az kötü yapan, öfkeli bir proleteryanın varlığıydı."


- Baskı ve Özgürlük



170. "Mutsuzluk ruhu kuşatır ve onun kendi mührüyle en derininden damgalar. Bıraktığı bu iz köleliğin mühründendir. Bizi hayata bağlayan cümle nedenin yok olduğu, kendimizi köksüz ve takatsiz hissettiğimiz bu hal, yoksunluğun en şamil halidir. Bu, Tanrı tarafından tamamen terk edilmiş olma hissinin karanlık ve budala bilincidir."


- Kişi ve Kutsal



171. "“Her insanda kutsaldan bir parça vardır. Lakin o, zatıyla kaim değildir. O, onun insani (vücut) zatında değildir. O, insanın tamamıdır, kendisidir.”"


- Kişi ve Kutsal



172. "Yalnızca, ölçülü bir güç kullanımı insanı güç çarklarının arasında ezilmekten kurtarır, ama o da insanüstü bir asalet gerektirir, zayıflık anında gösterilen haysiyet kadar nadir bulunur bu."


- Savaş ve İlyada



173. "Fakat makul sözler boşluğa düşer."


- Savaş ve İlyada



174. "Yaratımın feshi:Yaratılmışı yaratılmamışa geçirmek.... Yok olma:Yaratılmışı yokluğa geçirmek..... Yaratma bir sevgi eylemidir ve süreklidir......Tanrı'da yok olma. Okyanus gibi olan kaynağa dönüş....."Kendinde ölme" ama daha fazla yaşamak için. "Tanrı bana Varlık verdi, ona geri vereyim diye.""


- Yerçekimi ve İnayet



175. "Madde, yalnızca Tanrı 'ya itaat ederse güzeldir. Bir sanat eseri güzel ise dağlar, denizler, çiçekler gibi yaratana itaatiyle alakalıdır."


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



176. "Görünmez olmak mı istiyorsun, yoksulluktan daha açık bir yolu yok bunun."


- Tanrı’yı Beklerken



177. "Bütün günahlar boşluktan kaçma girişimleridir."


- Yerçekimi ve İnayet



178. ""Bir insan köle olduğu gün ruhunun yarısını yitirmiştir!""


- Tanrı’yı Beklerken



179. "İnsanoğlu ıstırabının ve acılarının kesildiği gün, yenilerini aramaya koyulur."


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



180. "Bir çocuk, değerli bir vazoyu kırdığında, annesi bu vakadan hoşnut olmaz. Gelgelelim bir zaman sonra, çocuk uzaklara gittiğinde yahut öldüğünde, anne bu vakayı şefkat ile anımsar. Zira bu anıya artık çocuğunun varlığı sinmiştir. İşbu sebeple, iyi ve kötü olan tüm şeylerin arasında, ayrım gözetmeksizin Tanrıyı sevmeliyiz."


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



181. "Zayıf kişi bir nesne gibidir. Can sıkıcı bir köpeği uzaklaştırmak için bir taş atmak ile bir köleye, "Şu köpeği kov." demek arasında hiçbir fark yoktur."


- Tanrı’yı Beklerken



182. "İnsan, bireysel olanın mertebesine yükselmedikçe gayri şahsi olana nüfuz etmek için kolektif olandan kaçamaz."


- Kişi ve Kutsal



183. "Her insanda kutsal bir şeyler vardır."


- Kişi ve Kutsal



184. ".
Deniz gözümüzde daha az güzel değil çünkü biliyoruz ki bazen gemiler onun tarafından harap ediliyor.

."


- Yerçekimi ve Tanrı'nın Lütfu



185. "Bir insanın bir başkasına bağlılığı sadece ihtiyaçtan oluştuğunda, bu dayanılmaz bir şeydir. Dünyada pek az şey bu derece çirkinlik ve iğrençliğe ulaşabilir."


- Tanrı’yı Beklerken



186. "İçimizdeki kötülük, yalnızca her daim saf olana dönük bakışlarımızla def edilir."


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



187. "Aşk cümle korkuyu yener"


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



188. "Kabul görmemiş her boşluk nefret, keder ve kin yaratır."


- Yerçekimi ve İnayet



189. "Her şeye elverişli olan ebedidir."


- Yerçekimi ve İnayet



190. "Para, nüfuz ettiği her yerde tüm güdülerin yerine kazanç arzusunu yerleştirerek insanın köklerini tarumar eder. Para kazanma güdüsü diğer tüm itkilere kolayca üstünlük sağlar, çünkü çok daha az zihinsel dikkat gerektirir. Hiçbir şey bir dizi rakam kadar açık ve basit değildir.."


- Kökler



191. "Hiçbir orman böylesine yapraklara ve çiçeklere sahip, bu güzellikte bir ağacı taşıyamaz."


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



192. ""içimizdeki bir boşluğu, başkasında bir boşluk yaratarak doldurmuşuzdur.""


- Yerçekimi ve İnayet



193. "ölümden geçmek gerekir. öldürülmek, dünyanın yerçekimine dayanmak gerekir. evren insanın böğürlerini ezdiğinde canının yanmasında şaşılacak ne var?"


- Yerçekimi ve İnayet



194. "Zıtlıklar. Bugün, totalitarizme susuzluk duyuluyor ve ondan tiksiniliyor ve neredeyse herkes bir tür totalitarizmi severken bir diğerinden nefret ediyor."


- Yerçekimi ve İnayet



195. "İçimizdeki kötülüğün bir kısmını arzumuzun ve dikkatimizin nesnelerine taşırız. Ve o kötülük bize bu nesnelerden doğmuş gibi geri döner. İşte bu sebeple, kötülüğün tahakkümüne maruz kaldığımız mekanlardan soğur ve nefret ederiz. Bu mekanlar bizi kötülüğe hapsedermiş gibi görünürler. Bu cihetle, hastalar odalarından ve etrafındakilerden onları sevseler dahi nefret etmeye meyyaldir. Tıpkı bir işçinin fabrikasına girdiği an takındığı nefret gibi."


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



196. "Güzellik bu dünyanın yüce gizemidir. Dikkati cezbeden ama ona sürmesi için hiçbir saik sağlamayan bir parlaklıktır. Güzellik hep vaat eder ve asla bir şey vermez; açlık uyandırır ama bu dünyada karnını doyurmaya çalışan ruh parçası için onda besin bulunmaz; onda sadece bakan ruh parçası için besin vardır. Arzu uyandırır ama kendisinde arzu edilecek hiçbir şey olmadığını da açıkça hissettirir, zira her şeyden çok onun değiştirmediği şeye can atarız. Verdiği tatlı tasadan çıkış yolu aramazsak, arzu yavaş yavaş sevgiye dönüşür ve sebepsiz ve saf dikkat yetisinin tohumunu oluşturur."


- Kişi ve Kutsal



197. "İçinde bir zerre olarak yaşadığımız kainat, mesafeye boyun eğmeyen ilahi aşktan sudur etmiş bir mesafedir. Bizler bu mesafede bir noktayız. Zaman, mekan ve doğanın mekanik kanunları da bu mesafedir. Kötülük diye adlandırdığımız her şey de aslında bu mekanizmaya dahildir. Tanrı merhametiyle bir insanın yaşamına girip tüm varlığını aydınlattığında, kişiye doğa kanunlarına bağlı kalmaksızın, suyun üstünde yürümenin imkanını verir. Ama ne zaman aynı kişi Tanrı'dan aksi istikamete bakar ise, Tanrı'ya değil bu mekanizmaya -yerçekimine- teslim olur. Esasında bu kişinin düşen bir taş parçasından bir farkı kalmamıştır. Ruhlarımızı ve toplumları dikkatle incelediğimizde Tanrı'nın bu tabiatüstü ışığının eksik olduğunu, hepimizin mekanik ve kör bu yasalara itaat ettiğini görürüz. Suçlu diye adlandırdıklarımız esasen rüzgarlı bir havada çatıdan düşen kiremitler gibidir. Onların tek hatası en başta yaptıkları, çatıdaki kiremitlerden herhangi biri olma seçimi olmuştur."


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



198. "Platon daha derine inip "Tüm ruhunla olan bitenden yüz çevirmek"der. Yani insan, bu yolculukta Tanrı'yı ne arar ne de ona inanır. Tek yapması gereken, Tanrı'dan başka tüm nesnelere duyulan aşkı reddetmektir."


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



199. "Bir insanın başka bir insana bağlılığı sadece ihtiyaçtan ibaretse, korkunç bir şeydir bu. Dünyada pek az şey bu çirkinlik ve korkunçluk derecesine ulaşabilir."


- Tanrı Sevgisi ve Bahtsızlık



200. "“Oysa ki insana bir sıcak sükût gerekliydi, biz ise ona soğuk bir kargaşayı layık gördük.”"


- Kişi ve Kutsal



201. "Yok etmeye yönelmiş öfke bedende de durmaz ruhta da. Galibin bilincine kadar sızar. Kurbanı kendi gözünde çirkinleştirir. Onun için duyulabilecek merhameti bile kirletir. Güç olgusunu sarmalayan yalanlarla zehirlenmiş aşağılama, varoluşun içselliğini hiç bu kadar aşındırmamıştı."


- Savaş ve İlyada



202. "Tanrı aşk yoluyla her şey olmamaya razı olmuştur ;Tanrı'nın yeniden her şey olması için bizim artık bir şey olmamaya razı olmamız gerekir. O halde içimizdeki beni, yani "Tanrı'nın ışığını durduran ve bir varlık olduğunu sandığımız, günah ve hatanın yansıttığı bu gölgeyi" yok edelim..."


- Yerçekimi ve İnayet



203. "Sürekli, tatmin etmeye uğraştığımız hazlarımızın pe­şinde koştuğumuz yeter, zira tüm bunların sonunda yine hoş­nut olamayacağız. Sevilen her daim başka şeylerdir ve aslında istediğimizin gerçekte neye tekabül ettiğini bilememekten mutsuz olacağız."


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



204. "İnsanlara sunulan dünya yalnızca yalanla dayanılabilecek bir dünyadır. Yalanı reddeden ve yaşamın esasında dayanılmaz olduğunu bilmeyi secenler, buradan bir isyan çıkarmazlar. Dışarıda, zamanın ötesinde konumlanmış, yaşamı olduğu gibi kabul etmelerini sağlayan bir makama ulaşırlar....."


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



205. "Kendi refahını arayanın önüne çıkan hakikat değil yanılsamadır."


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



206. "“Baskıcılar, düşüncenin denetlenemeyen bir şey olduğunu her fark ettiklerinde, onu yok etmeye çalışırlar.”"


- Felsefe Dersleri



207. "İnsanların kalbinde onlara hiçbir sıkıntı yaratmayacak şekilde bir yer edinmeyi isterim."


- Yerçekimi ve İnayet



208. "... gerçekten seven kişi için merhamet işkencedir."


- Tanrı’yı Beklerken



209. "Bir insanın bir başkasına bağlılığı sadece ihtiyaçtan oluştuğunda, bu dayanılmaz bir şeydir. Dünyada pek az şey bu derece çirkinlik ve iğrençliğe ulaşabilir."


- Tanrı’yı Beklerken



210. "İçinde bir zerre olarak yaşadığımız kainat, mesafeye boyun eğmeyen ilahi aşktan sudur etmiş bir mesafedir. Bizler bu mesafede bir noktayız. Zaman, mekan ve doğanın mekanik kanunları da bu mesafedir. Kötülük diye adlandırdığımız her şey de aslında bu mekanizmaya dahildir. Tanrı merhametiyle bir insanın yaşamına girip tüm varlığını aydınlattığında, kişiye doğa kanunlarına bağlı kalmaksızın, suyun üstünde yürümenin imkanını verir. Ama ne zaman aynı kişi Tanrı'dan aksi istikamete bakar ise, Tanrı'ya değil bu mekanizmaya -yerçekimine- teslim olur. Esasında bu kişinin düşen bir taş parçasından bir farkı kalmamıştır. Ruhlarımızı ve toplumları dikkatle incelediğimizde Tanrı'nın bu tabiatüstü ışığının eksik olduğunu, hepimizin mekanik ve kör bu yasalara itaat ettiğini görürüz. Suçlu diye adlandırdıklarımız esasen rüzgarlı bir havada çatıdan düşen kiremitler gibidir. Onların tek hatası en başta yaptıkları, çatıdaki kiremitlerden herhangi biri olma seçimi olmuştur."


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



211. "Platon daha derine inip "Tüm ruhunla olan bitenden yüz çevirmek"der. Yani insan, bu yolculukta Tanrı'yı ne arar ne de ona inanır. Tek yapması gereken, Tanrı'dan başka tüm nesnelere duyulan aşkı reddetmektir."


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



212. "Kimseyi ağlatmadım. Sesimi hiçbir zaman gururla yükseltmedim. Kimsede korku yaratmadım hiçbir zaman. Doğru ve haklı sözlere karşı hiçbir zaman sağır olmadım.
(Ölüler Kitabı)"


- Tanrı’yı Beklerken



213. "Çok sayıda işaret, çağımızın insanının uzun zamandan beri itaate aç olduğunu gösteriyor. Ancak biz, bu açlıktan onları köleleştirmek için faydalandık."


- Kökler



214. "Var olan hiç birşey mutlak olarak aşka layık değildir. O halde var olmayan şeyi sevmek gerekir ..."


- Yerçekimi ve İnayet



215. "Söz konusu olan sevginin seviyesidir. Sevgi, ko­yunların, buğday tarlalarının, çok sayıda çocuğun düzeyine mi yerleşmiştir? Yoksa daha uzağa mı, üçüncü boyuta mı, arkaya mı? Bu sevgi ne kadar derin olursa olsun, sevginin yenik düştü­ğü bir kopma anı vardır ve dönüştüren, bizi sonludan sonsuza doğru çeken, ruhun Tanrı'ya duyduğu sevgiyi ruhta aşkınlaştı­ran bu andır. Bu, ruhun ölümüdür. Bedeninin ölümü ruhunun ölümünden önce gelenin vay haline! Aşkla dolu olmayan ruh kötü bir ölümle ölür. Böyle bir ölümün neden ayırım gözetme­ den olması gerekiyor?"


- Yerçekimi ve İnayet



216. ".
Saf sevmek, mesafeye razı olmaktır, kendimizle sevdiğimiz arasındaki mesafeye tapmaktır.

..."


- Yerçekimi ve İnayet



217. "Tanrı 'nın beni zorla almasına gereksinimim var, çünkü şimdi ölüm ten perdesini kaldırıp beni Tanrı'yla yüz yüze getirirse kaçarım..."


- Yerçekimi ve İnayet



218. "Bir insan başka birine az veya çok ihtiyacı olduğunu gösterdiği an, neden o başkası uzaklaşır? Yerçekimi."


- Yerçekimi ve İnayet



219. "Kendinizi tüm özlemden men etmek zorunda kaldığınızda bir başkasının hayatına saygı duymak, cömertlik güçlerinin gerçekten de yürek burkan bir şekilde kullanılmasını gerektirir.."


- Destan Üzerine Bazı Düşünceler



220. "Zekasından kıvanç duyan insan, hücresinin büyüklüğüyle övünen mahkumdan farksızdır."


- Kişi ve Kutsal



221. "Lakin bizler, ceza kavramının dahi anlamını kaybettik. Cezanın dayandığı yerin iyiliği doğurmak olduğunu bile idrak edemiyoruz. Yani bizler için, cezalandırma esasında kötülüğü yaymaktan başka bir şey değil."


- Kişi ve Kutsal



222. "İlhamını merhamet duygusundan alan vatanseverlik anlayışı, nüfusun en yoksul tabakasına ayrıcalıklı bir ahlaki konum kazandırır.."


- Kökler



223. "İnsana duyulan sevgi; Tanrı'dan insana doğru gelen sevgidir. İnsandan Tanrı'ya doğru çıkan sevgiden öncedir. Tanrı, mutsuzlara doğru inmekte acele eder. Bir can rızaya hazır olur olmaz en kötüsü, en sefili biçimsizi olsa bile Tanrı bu can arasından bakıp mutsuzları dinleyebilmek için ona atar kendini. Zamanla ancak bu mevcudiyetin farkına varır can. Ama bu varlığa bir ad vermek için ad bulamaz; mutsuz insanların kendileri için sevildikleri her yerde Tanrı hazırdır."


- Tanrı’yı Beklerken



224. "I only read what I am hungry for at the moment when I have an appetite for it, and then I do not read, I eat."


- Waiting for God



225. "Mutsuz bir insanı gerçekten dinlemek ne kadar zorsa, onun da sadece merhamet tarafından dinlenildiğini bilmesi o kadar zordur."


- Tanrı’yı Beklerken



226. "Tanrı’ya lanetlenmiş olandan daha uzak hiçbir şey yoktur."


- Tanrı Sevgisi ve Bahtsızlık



227. "İnsanlara sunulan dünya yalnızca yalanla dayanılabilecek bir dünyadır."


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



228. "Sürekli, tatmin etmeye Uğraştığımız hazlarımızın peşinde koştuğumuz yeter, zira tüm bunların sonunda yine hoşnut olamayacağız."


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



229. "Tanrı'dan başka herhangi bir mutlaklığın var olduğunu iddia etsek dahi, kuşkusuz bu "saf" bir mutlaklık olmayacaktır. Tanrı, şu an aramızda, şimdinin içinde onu kuşatarak yer almasaydı, bizi kurtaracak başka hiçbir şey de bulunmayacaktı."


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



230. "Bahtsızlık yaşamın kökünden kopuştur."


- Tanrı Sevgisi ve Bahtsızlık



231. "Ancak mesafenin korunup buna saygı gösterildiği yerde dostluk vardır."


- Tanrı’yı Beklerken



232. "Oysa ki insana bir sıcak sükût gerekliydi, biz ise ona soğuk bir kargaşayı layık gördük."


- Kişi ve Kutsal



233. "İnsan ruhu güçle kurduğu ilişkiler yüzünden daima şekilden şekle girer; sahip olduğuna inandığı güç onu sürükler, köleleştirir, maruz kaldığı gücün kısıtlaması altına girer."


- Savaş ve İlyada



234. "Bir fabrika sahibi. Falanca pahalı zevklerim var ve işçilerim sefalet içindeler. Bu patron çok samimi biçimde işçilerine merhamet duyabilir ama aynı anda ilişkiyi kurmayabilir. Çünkü düşünce onu üretmezse hiçbir ilişki oluşmaz. İşte tehlike tam buradadır."


- Yerçekimi ve İnayet



235. "İnsanlara sunulan dünya yalnızca yalanla dayanılabilecek bir dünyadır. Yalanı reddeden ve yaşamın esasında dayanılmaz olduğunu bilmeyi seçenler, buradan bir isyan çıkarmazlar. Dışarıda, zamanın ötesinde konumlanmış, yaşamı olduğu gibi kabul etmelerini sağlayan bir makama ulaşırlar."


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



236. "İnsana sunulmuş tek secenek, aşkını aşağıda olana bağlayıp, bağlamayacağıdır. Aşkını, aşağılığa sunmayı reddedenler, sabit, kıpırdamadan, aramadan bir bekleyiş halinde, onlara neyin geleceğine dair bilgi edinmeyi dahi denemeyenlerdir. Kati suretle açıktır ki, Tanrı onlara kendi yoluyla ulaşır......"


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



237. "Gerçek iyilik kötülüğün zıddı değildir ( bir şeyle doğrudan zıtlaşmak için, onunla aynı düzeyde olmak gerekir)"


- Yerçekimi ve İnayet



238. ""Bir insan köle olduğu gün ruhunun yarısını yitirir!""


- Tanrı’yı Beklerken



239. "I only read what I am hungry for at the moment when I have an appetite for it, and then I do not read, I eat."


- Waiting for God



240. "Mutsuz bir insanı gerçekten dinlemek ne kadar zorsa, onun da sadece merhamet tarafından dinlenildiğini bilmesi o kadar zordur."


- Tanrı’yı Beklerken



241. "Sürekli, tatmin etmeye Uğraştığımız hazlarımızın peşinde koştuğumuz yeter, zira tüm bunların sonunda yine hoşnut olamayacağız."


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



242. "Dünyanın hiçbir değerinin olmadığını, yaşamın hiçbir değerinin olmadığını söylemek ve kanıt olarak kötülüğü göstermek saçmadır, çünkü bunların hiçbir değeri yoksa, kötülük bizi hangi şeyden yoksun bırakmaktadır?"


- Yerçekimi ve Tanrı'nın Lütfu



243. "“Baskıcılar, düşüncenin denetlenemeyen bir şey olduğunu her fark ettiklerinde, onu yok etmeye çalışırlar.”"


- Felsefe Dersleri



244. "Fransa'da insanlar her şeyi sorgulayıp, hiçbir şeye saygı duymamakla meşguldür. Kimi dini, ülkeyi, devleti, kimi de mülkiyeti, mahkemeleri, sanatı kısacası her şeyi küçümser. Fakat söz konusu bilim olduğunda küçümseyici tavırlarından eser kalmaz."


- Kökler



245. "- " (…) Platon der ki, eğitim, çocukların zihinlerine düşünce tıkıştırmaktan başka bir şey değil.
Her insan içinde düşünme yeteneğine sahiptir.
Kişi anlamıyorsa, bunun nedeni bağlı olduğu zincirlerdir...""


- Felsefe Dersleri



246. "Sevilmeyi hak eden maddeden, dünyanın güzelliği sayesinde haberdar oluruz."


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



247. "İnsan, asla Tanrıya itaatten kaçınamaz. Serbest irade ve akla sahip olan insana sunulan şey ise, bu itaati arzu edip, etmeme hakkının olmasıdır."


- Allah Aşkı Üzerine Düzensiz Düşünceler



248. "Bir çölde olmalıyız; zirâ sevilmesi gereken yok."


- Felsefe Dersleri



249. "Yardım efendiden gelmez, ama bahtsıza yöneliktir."


- Yerçekimi ve İnayet



250. "“Sessizlik , seslerin olmayışı değil
Seslerden daha gerçek bir şeydir; kusursuz bir armoninin uyumudur adeta “"


- Tanrı’yı Beklerken

Tüm kitapları ücretsiz okuyabilir veya indirebilirsiniz! Ayrıca son kitabımız İlahi Rezonans artık raflarda! İncelemek için: