Tüm kitapları ücretsiz okuyabilir veya indirebilirsiniz! Ayrıca son kitabımız İlahi Rezonans artık raflarda! İncelemek için:

Philip Zimbardo Alıntıları & En Çok Okunan Sözleri

Philip Zimbardo En Beğenilen Sözleri



1. "Okulu bitirene kadar büyük borçlara giren öğrencilerin toplumu değiştirmeyi düşünmeleri pek mümkün değildir. İnsanları bir borç sistemi içine hapsettiğinizde düşünmeye vakit ayıramazlar."


- Bitik Erkekler



2. "Düzgün insanlarla iletişime geçip onlara anlatacak bir şeylere sahip olmak bir ayrıcalıktır."


- Şeytan Etkisi



3. "SON
"İlerleme, inişli çıkışlı bir yoldur.""


- Bitik Erkekler



4. "Bir çocuğun erken yaşlarda maruz kaldığı ortam ne olursa daha sonra dünyayı göreceği süzgeç de o olacaktır."


- Bitik Erkekler



5. ""Erkek çocuklarının ve genç adamların bu günkü durumu, aslında ka­dınların bir sorunudur. Bu çocuklar bizim oğullarımızdır, kızlarımızın birlikte bir gelecek kuracakları insanlardır. Eğer erkek çocuklarının başı dertteyse hepimizin başı derttedir.""


- Bitik Erkekler



6. ""...delilik aynı şeyi tekrar tekrar yapıp farklı bir sonuç beklemektir.""


- Bitik Erkekler



7. "Nihayetinde on boşanmadan yaklaşık yedisi kadınlar tarafından başlatılıyor."


- Bitik Erkekler



8. "Aç bir tilki, bir asma dalından sarkan nefis bir salkım üzüm görmüş. Asma, yüksek bir çardağın üzerindeymiş ve tilki sıçrayabildiği kadar yükseğe sıçrayarak salkıma uzanmaya çalışmış. Ama ne kadar uğraştıysa da başaramamış, üzümler erişilebilecek gibi değilmiş. Tilki çabalamaktan vazgeçmiş, gururlu ve kayıtsız bir edayla, istifini bozmadan yoluna devam etmiş. "Üzümleri olgun sanmıştım ama şimdi görüyorum ki ekşilermiş.""


- Bitik Erkekler



9. "Fakat sistemimiz için asıl önemli olan bu otoriter düzene demokrasi görüntüsü vermek."


- Şeytan Etkisi



10. "“Psikolojinin geçmişi uzun, tarihi kısadır.”"


- Psikoloji ve Yaşam



11. ""Dürüst, sabırlı ve güçlü olun.""


- Bitik Erkekler



12. "(...) psikologlar da insandır ve profesyonel düzeyde araştırdıkları dinamiklere kişisel düzeyde tabidir."


- Şeytan Etkisi



13. "Hem kadınlar hem de erkekler için diyoruz ki risksiz bir hayat sıkıcıdır. Risklerin alındığı bir hayatta başarısızlıklar da olacaktır ve başarısızlıklar, başarı yolundaki elzem öğretici tecrübelerdir."


- Bitik Erkekler



14. ""Günümüzde dünyamızı şekillendiren teknoloji ve eğlence dâhileri, gelecekte de bizim kahramanlarımız olacak mı?""


- Bitik Erkekler



15. "Şu anda bulunduğunuz nokta­ya kendi arzularınız tarafından sürüklendiniz."


- Şeytan Etkisi



16. ""Daha rahat konuşabilen ve iletişim kurabilen, kendinden emin, saygı gösterirken ve görürken kendini güvende ve rahat hisseden bir erkeğe ulaşmaya çalışmalıyız.""


- Bitik Erkekler



17. "Eğer en basitinden bir “Seni seviyorum” veya “Seni düşünüyorum” yazamayacaksanız ne diye bir ilişkiye giriyorsunuz ki?"


- Bitik Erkekler



18. "Zaman benden akıp gidiyor ... Geceleri bile bundan ka­çış yok... Günler, hatta haftalar uçsuz bucaksız bir şekilde birbirinin üzerine biniyor. Gelip geçen her gün bir önce­ kinden farksız."


- Şeytan Etkisi



19. "Aron ve Westbay, insanların aşkı kavramlandırmasını üç boyuta ayrıyor:
- Tutku (cinsel tutku ve arzu)
- Yakınlık (dürüstlük ve anlayış)
- Bağlılık (adama ve fedakarlık)

(Ama merak etmeyin, henüz kimse aşkın tüm gizemini ortadan kaldırabilmiş değil!)"


- Psikoloji ve Yaşam



20. "Birey, bir kere “anormal” damgası yediğinde, insanlar, anormal damgası yiyen bireyin sonraki davranışlarını bu yargıyı güçlendirmek için kullanırlar."


- Psikoloji ve Yaşam



21. "" İnsanların bütün zayıf yönlerine bakıldığında, bunlardan hiç biri bireyin saygınlığına ve insanlığın sosyal bağlarına ön yargı kadar zararlı değildir. Ön yargı, sosyal gerçekliğin yoldan çıkmış halinin en iyi örneğidir. İnsanların zihinlerinde yaratılmış bir durum, başkalarının hayatlarını hiçe sayabilir, hatta yok edebilir. Ön yargı, hedef bir nesneye yönelen öğrenilmiş bir tutumdur. Kendini haklı çıkarmak için olumsuz duyguları, olumsuz inançları kullanır ve davranışsal olarak hedef gruptakilerden kaçınmayı, onları kontrol etmeyi, üzerinde hakimiyet kurmayı veya yok etmeyi ister."


- Psikoloji ve Yaşam



22. "Dante'nin

'da gösterdiği gibi

;

."


- Şeytan Etkisi



23. "Mizah, kişi ile mekânın hak talebini bozar."


- Şeytan Etkisi



24. "Niye orada adressiz bir mektup gibi oturuyorsun?"


- Bitik Erkekler



25. "" Amerika'nın orta batısı'ndaki 400 öğrenciye sorulduğunda, arkadaşlıklarının sorunlar hakkında verilen en genel cevaplar; romantik rekabet ve saygısız davranış olmuştur. ""


- Psikoloji ve Yaşam



26. "İnsanları ortak bir düşman kadar birleştiren çok az şey vardır."


- Bitik Erkekler



27. "İnsanın kendi gönlünden öte karanlık bir zindan var mıdır? Insanın kendinden öte kim bu kadar zalim bir gardiyan olabilir?"


- Şeytan Etkisi



28. ""Kadınların kabul ettiği para birimi ne olursa erkeklerin taşıyacağı para birimi de o olur.""


- Bitik Erkekler



29. "Insanın insana yaptığı zulümlerle, soykırımlarla,katliamlarla,linçler ve işkencelerle dolu bir dünyada ,yılların iyimseri olarak benim ,insanlara dair düşüncelerim gittikçe olumsuzlaşıyor ."


- Şeytan Etkisi



30. "Insanın kendi gönlünden öte karanlık bir zindan var mıdır? Insanın kendinden öte kim bu kadar zalim bir gardiyan olabilir? -Nathainel Hawthorne"


- Şeytan Etkisi



31. "Çin’de de boşanma başvurusu yapanlar, evlilik için başvuranlardan daha fazla."


- Bitik Erkekler



32. ""Gerçek sorunları dürüstçe incelemek yerine sansürledik.""


- Bitik Erkekler



33. "Okulu bitirene kadar büyük borçlara giren öğrencilerin toplumu değiştirmeyi düşünmeleri pek mümkün değildir. İnsanları bir borç sistemi içine hapsettiğinizde düşünmeye vakit ayıramazlar.

Noam Chomsky, Dilbilimci, Toplum ve siyaset eleştirmeni"


- Bitik Erkekler



34. "Boşanma sonrası erkek intihar oranlarının kadınlarınkinin on katı olduğu düşünülürse bu adamların derin bir umutsuzluk duygusu taşıdıklarını söylemek abartı olmaz."


- Bitik Erkekler



35. "Bir role girdiğimizde ve gerek olduğunda da kendimizi bu rolden uzaklaştırabilecek konumda olduğumuzda, sebep olduğumuz zarardaki kişisel sorumluluğumuzu rol kaynaklı eylemlerimiz üzerinden açıklayarak işin içinden çıkabiliriz. Eylemlerimizin sorumluluğunu üstlenmekten vazgeçip suçu rolün kendisine atarız ve o rolün alışılagelmiş doğamıza ters olduğuna kendimizi inandırırız. Bu, Nazi SS komutanlarının Nürnberg Duruşmalarındaki savunmalarının ilginç bir değişkesidir: "Ben sadece emirleri uyguluyordum..." Savunma zamanla şu hale gelir: "Beni suçlamayın, ben sadece o an orada bana verilen rolü oynuyordum; benim gerçek halim bu değil ...""


- Şeytan Etkisi



36. ""Hayatımız, dünyadaki uyum gibi, karşıtlıklardan oluşuyor, hem de tatlı ve acı, keskin ve yassı, sessiz ve gürültülü gibi çeşitli tonlardan.""


- Bitik Erkekler



37. "Genellikle insanların davranışlarının nedenlerini davranışın gerçekleştiği duruma değil, insanların özelliklerine yükleme eğilimindeyizdir. Buna sosyal psikolojide temel yükleme hatası denir. Temel yükleme hatası ancak davranışın sebepleri üzerine daha aktif zihinsel çaba sarf edildiğinde ortadan kalkar."


- Şeytan Etkisi



38. "" Aron ve Westbay insanların aşkı kavramlandırmasını üç boyuta ayırıyor. Tutku (cinsel tutku ve arzu), yakınlık (dürüstlük ve anlayış), bağlılık (adama ve fedakarlık). ""


- Psikoloji ve Yaşam



39. "psikolog ve evlilik uzmanı John Gottman, boşanmış insanların ve mutsuz evlilik geçirenlerin kan örneklerini incelediğinde bağışıklık sistemlerinin zayıfladığını, daha az beyaz kan hücrelerinin olduğunu ve bunun bulaşıcı hastalıklarla mücadeleyi zayıflattığını ortaya çıkardı. Çeşitli ev ortamlarından okul öncesi çocukların örneklerini incelediğinde, huzursuz aile çevrelerinden gelen çocuklarda kronik olarak yükselen stres hor­monları buldu."


- Bitik Erkekler



40. "kadınların sıkıntısı, mesaj kutularının
pek ilgi duymadıkları erkeklerden gelen kopyala-yapıştır mesajlarla dolması."


- Bitik Erkekler



41. ""Erkek olmanın anahtarı, sorumlulukta yatar.""


- Bitik Erkekler



42. "Oğlanları eğitmezsek, köyü yakarlar.
Bir Afrika atasözü"


- Bitik Erkekler



43. "Sorunlarının ne olduğunu veya neden erkeklerin önceden olduğu gibi motivasyonlu olmadıklarını sormak doğru değil."


- Bitik Erkekler



44. "İnsanlığın uzun ve kasvetli tarihini düşündüğünüzde itaat uğruna işlenen gizli cinayetlerin ayaklanma adına işlenen cinayetlerden daha fazla olduğunu göreceksiniz.

-C. P. Snow, "Either-Or" (1961)"


- Şeytan Etkisi



45. "Psikolog Thomas Joiner,

adlı eserinde, "İnsanlar, iki temel ihtiyaçları tükenmişlik noktasına geldiğinde ölümü arzular," diyor. İlk ihtiyaç bizim uyum ve sosyal güç için merkezi öneme sahip olduğunu belirttiğimiz başkalarıyla aidiyet veya bağ kurma ihtiyacıdır. İkinci ihtiyaç ise başkalarıyla birlikteyken kendini etkin hissetme veya başkalarını etkileme ihtiyacıdır."


- Şeytan Etkisi



46. "Kötülüğün zafere erişmesi için ihtiyacı olan tek şey iyi insanların hiçbir şey yapmamalarıdır."


- Şeytan Etkisi



47. ""Kendinizi sorulara açık tutun, iyi bir dinleyici olun, inandığınız şeylerden vazgeçmeyin, bir şeyi bilmiyorsanız kabul edin ve karşı­lıksız sevgi gösterin.""


- Bitik Erkekler



48. "Kısaca, kötü­lük daha iyi olanı bilip daha kötü olanı yapmaktır."


- Şeytan Etkisi



49. "erdem sadece günahtan uzak durmak değildir; eylem gerektirir"


- Şeytan Etkisi



50. "Hiç kim­se kendi başına bir ada değildir... Her insanın ölümü beni azaltır çünkü ben de insanlığa dahilim. Bu yüzden çanların kimin için çaldığım hiçbir zaman bilemem; çanlar hepimiz için çalar."


- Şeytan Etkisi



51. "Artık Dünya herkes için yeni, ancak değişen ekonomik, sosyal ve teknolojik ilkimlerin ortasında genç adamlar geride kalıyor. Kadın hareketlerinin aksine, toplumda erkeklerin rolünün çok gerekli güncellemelerini getirecek kapsamlı bir erkek hareketi olmadı."


- Bitik Erkekler



52. ""Güçlü bir kadın, siz kendi istek ve niyetlerinizi belirttiğinizde size şove­nist demeyecektir. 'Hayır' diyebilecek kadar güçlü olacaktır ama aynı zamanda 'evet' diyebilecek kadar da güçlü olacaktır ve siz eylemlerinizi gereksiz derecede analiz etmeden onun karşısında kendiniz olabilirsiniz.""


- Bitik Erkekler



53. "İnsanlar kaderin değil sadece kendi zihinlerinin tutsaklarıdır."


- Şeytan Etkisi



54. "“Sakal benim için güç, kuvvet ve ERKEKSİLİĞİ temsil ediyordu. Beni koruyabilecek birini. Ne yazık ki siz çocuklar bunu bir moda simgesi haline getirdiniz. Seksi göründüğü bir gerçek ama bundan başka ne
sunabilirsiniz? Bütün bir yeni nesil oduncu gibi görünerek etrafta dolaşıyor ama çoğunuz . . .bir lastik bile değiştiremezsiniz.’’"


- Bitik Erkekler



55. "Adelet arayışında ılımlılık erdem değildir."


- Şeytan Etkisi



56. "Bazı erkekler, salt erkek oldukları için kendilerine birçok şeyi hak görüyorlar. Üstelik bu ayrıcalığı kazanmak için hiçbir şey yapmalarına gerek yok. Birçoğu artık anne ve babalarıyla, bir eş veya bir hayat arkadaşıyla olan ilişkisinde uzun vadeli bir sığınak arıyor. Şaşırtıcı derecede yüksek sayıda erkek, para getirecek işlerde çalışmayı istemiyor gibi görünüyor, hatta yaşam alanlarını düzenli tutacak temel ev işlerine bile yardım etmiyorlar. Bu adamlar etrafta dolanıp “kendi şeyleri’ni yapmaktan memnun ancak geleneksel olarak “iş”e benzeyen hiçbir şey icra etmiyorlar."


- Bitik Erkekler



57. "Sonsuzluğa doğru, erteleme ihtimali veya açıklama umudu ol­maksızın aylak aylak gidiyoruz."


- Şeytan Etkisi



58. "Bu değişen ve belirsiz dünyada genç erkeklerin birçoğu, yüzkeltikleri yeni güçlükler nedeniyle kendilerini daha güvenli, sonuçları kontrol edebildikleri, reddedilme korkusunun olmadığı ve becerileri için övgü aldıkları yerde izole ediyor."


- Bitik Erkekler



59. "Onunuzdan dokuzunun başına hainlik yapmanıza yol açacak bir seçim gelecektir ve bu başınıza geldiğinde pek de rengini belli etmeyecektir. Ortada kötülüğü aşikâr adamlar, açık bir tehdit ya da rüşvet"


- Şeytan Etkisi



60. "İdari kötülük, politikaları uygulandığında ve prosedürleri kontrolü ele geçirdiğinde, bireyin ötesine geçtiği için sistemseldir. Ancak örgütlerin liderleri vardır ve bu liderler yarattıkları ve büyüttükleri şeytanın sorumlusu olarak kabul edilmelidirler.
Sistemin, etki alanında "onaylanmış davranış" beklentilerini ve kurallarını yaratma veya değiştirme gücüne sahip kurumlara ve kişilere sahip olduğunu düşünüyorum. Bir bakıma sistem, parçalarından ve liderlerinden daha fazlasıdır çünkü bu liderler de sistemin gücünün etkisi altındadır. Ancak yasadışı, ahlaksız ve etik olmayan uygulamalara sahip bir sistemin yaratılışında önemli görevleri olan bireyler üstlerindeki durumsal baskıya rağmen sistemin yarattıklarından sorumludurlar."


- Şeytan Etkisi



61. "Kafanız karışıksa, her şeyi en aza indirirsiniz."


- Şeytan Etkisi



62. "Medyaya gelince, her ne kadar genç erkekler internette veya bilgisayar oyunlarında genç kadınlardan daha fazla zaman harcı­yorsa da 18 ila 49 yaşları arasındaki kadınlar her ay erkeklerden ortalama on bir saat daha fazla televizyon izliyor. Bu da kadın­ların genel mutsuzluk seviyeleri üzerine yapılan araştırmalarla ve mutsuz insanların daha fazla televizyon izlediği verisiyle uyuşuyor."


- Bitik Erkekler



63. "Zihnin kendi yeri vardır ve kendi içinde bir cehennemden bir cennet veya bir cennetten bir cehennem yaratabilir."


- Şeytan Etkisi



64. "Bir araştırmada erkeklerin, çamaşırları katlamak, yemek yapmak veya evi süpürmek gibi “kadınsı” bazı ev işlerini yaptıklarında, çöpü dışarı çıkarmak veya arabayı tamir etmek gibi daha “erkeksi” ev işleri yaptıkları zamana kıyasla daha az cinsel ilişkiye girdikleri görüldü. Ev işlerinin geleneksel dağılımı ile daha yüksek oranda cinsel doyum sağlandı, en azından kadınlar için."


- Bitik Erkekler



65. "Dolayısıyla bir çeşit bilme illüzyonu var. Herhangi bir şeyle ilgili yüzeysel bilgiye sahip olma ama her şeyi bildiğine inanma tehlikesi bu."


- Bitik Erkekler



66. "Eğer insan kendisinin özünde sevilemeyecek biri olduğuna inanırsa,

sevgiye açık olmak veya sevgi vermek onun için neredeyse imkânsız hale gelir."


- Bitik Erkekler



67. "Kötülüğün zafere erişmesi için ihtiyacı olan tek şey iyi in­sanların hiçbir şey yapmamalarıdır."


- Şeytan Etkisi



68. "Dıştan bakıldığında insanlar geleceğe bakarak yaşıyor gibi görünürler."


- Şeytan Etkisi



69. "''Maalesef, çoğu çocuk için dünya gerçekten de tehlikelerle dolu. Çocuklar evlerinde bile saldırgan davranışlara maruz kalabiliyorlar.''"


- Psikoloji ve Yaşam



70. "Kötülüğün zafere erişmesi için ihtiyacı olan tek şey iyi insanların hiçbir şey yapmamalarıdır.

-İngiliz devlet adamı Edmund Burke

Hakkaniyetsiz bir sistemi pasif olarak kabul etmenin, bu sistemin kötülüğüne ortak olmak anlamına geldiğini öğrenmek zorundayız.

-Martin Luther King, Jr ."


- Şeytan Etkisi



71. "Eğer insan kendisinin özünde sevilemeyecek
biri olduğuna inanırsa, sevgiye açık olmak veya sevgi vermek onun için neredeyse imkânsız hale gelir."


- Bitik Erkekler



72. "Amerikalıların yüzde 76'sı haberleri gündelik bazda izlediklerini, okuduklarını ya da duyduklarını söylerken sadece yüzde 41'i başlıklardan ötesini okuduklarını ifade ettiler. Dolayısıyla bir çeşit bilme ilizyonu var. Herhangi bir şeyle ilgili yüzeysel bilgiye sahip olma ama herşeyi bildiğine inanma tehlikesi bu."


- Bitik Erkekler



73. "
(İng. Self-serving bias) kişilerin başarılarını içsel sebeplere veya kişisel özelliklere, başarısızlıklarını ise dışsal sebeplere atfetmeleridir. Bu yanlılık kişilerin özgüvenlerini koruma mekanizmasına dayalı bilişsel bir sürecin ürünüdür."


- Şeytan Etkisi



74. "Kahramanlık genelde toplumsal bir desteğe ihtiyaç duyar. Biz cesur bireylerin kahramanca başarılarını kutlarız fakat eğer bu bireylerin eylemleri sebebiyle bizler somut bedeller ödemek zorunda kalırsak ve onların amaçlarını anlamazsak bu eylemleri başarı olarak algılamayız. Böylesi kahramanca direniş tohumları en iyi mahsulünü, bir toplumun tüm bireyleri artan değerler ve amaçlar uğruna sıkıntı çekmeye gönüllü olduğu zaman verebilir."


- Şeytan Etkisi



75. "Eğer belirsiz bir durum varsa ortada tek istediğin oradan gitmek oluyor."


- Şeytan Etkisi



76. "Sistemin işleyiş sürecinde bir sorunla karşı karşıya kalan her yetke gibi ani ve otomatik olarak bu tepkiyi veriyorum.

herhangi birinin yapacağı gibi sorunu sistemden bağımsızlaştırıyorum, meseleyi sanki sorun tutuklunun kendisiyle ilgiliymiş gibi, sanki onda bir sorun varmış gibi ele alıyorum."


- Şeytan Etkisi



77. "Dünya değişiyor; eskiden genel tavsiye lisans öğrenimine hazırlık için çok yönlü bir sosyal bilimler eğitiminin alınması yönündeyken artık bu tavsiye rekabetin fazlalığı ve ücretlerin düşüklüğü nedeniyle geçersiz hale geldi."


- Bitik Erkekler



78. "Kadınlar erkeklerden daha uzun yaşama eğiliminde
ancak neden doğumda, dünyada daha çok erkek doğarken sonunda daha çok kadın kalıyor?"


- Bitik Erkekler



79. ""Daha çok kadın kendi ayakları üzerinde durmak için eğitimine ya da kariyerine devam ediyor.""


- Bitik Erkekler



80. ""Birçok genç adam için gelecek kasvetli görünüyor;
emekli olduklarında bir eşi, çocukları, evi ve makul bir yaşam tarzını maddi olarak nasıl karşılayabileceklerini merak ediyorlar, tabii kazançlı bir işleri olduğunu varsayarsak.""


- Bitik Erkekler



81. "Paranoid rahatsızlıklara sahip insanlar ikna edici mesajlara, bu mesajlar sevdikleri insanlardan veya iyi niyetli terapistlerinden gelse bile, uyma, bunları kabullenme veya yanıtlama zorlukları yaşarlar. Bu kişilerin şüphecilikleri ve güvensizlikleri, onların sosyal iletişimin büyük bir kısmına dahil olmalarını engelleyen bariyerler yaratır. Paranoid sorunları olanlar, toplumsal baskılara inatla karşı çıktıkları için ruhsal bir maliyeti olsa da çevresel etkilere karşı inanılmaz bir bağışıklığa sahiptirler. Ölçeğin tam aksi ucunda ise fazlasıyla kandırılmaya müsait, her türlü oyunu oynayabilecek kişilere koşulsuz güvenen bireyler vardır."


- Şeytan Etkisi



82. "Birçoğumuz özsaygımızı artıracak, kendine hizmet eden, benmerkezcil yanlılıklar yapılandırarak kendimizi özel hissederiz; asla sıradan değilizdir ve "ortalama üstü" olmamız söz konusu bile olamaz! Bu çeşit bilişsel yanlılıklar özsaygımızı yükseltmek ve hayatın darbelerine karşı korumak gibi çok değerli işlevlere sahiptir.

açıklayabilmemizi,

, kötü kararların sorumluluğundan beraat etmeyi,

renkli kristallerin ardından görmemizi sağlayan işte bu yanlılıklardır."


- Şeytan Etkisi



83. "Sistem yöneticileri iyi görünümlü kırmızı bir halı sererek içinde bulundukları durumun olumsuz yönleriyle ilgili şikâyet ve endişeleri reddederler."


- Şeytan Etkisi



84. "Şöhret, fani topraklarda büyüyen bir ot değildir.

-John Milton"


- Şeytan Etkisi



85. "Bazen hayattaki önemli derslerin değerini anlamak için zaman ve uzaklık gerekiyor."


- Şeytan Etkisi



86. "Bir ilkokul öğretmeninin öğrencilere önyargının ve ayrımcılığın doğasını öğretmek için çocukların göz rengini yüksek ve düşük derecelerle ilişkilendirerek yaptığı klasik deneyi hatırlıyorum. Mavi göz"


- Şeytan Etkisi



87. "İçselleştirilmiş kimliksizliğin ifadeye dökülmesi için karanlığa ihtiyacı yoktur."


- Şeytan Etkisi



88. "... Ahlak standartlarımızı seçici olarak sıkı tutma veya serbest bırakma becerimiz insanların nasıl bir anda barbarca canileşebildiğini ve bir sonraki anda merhamet gösterebildiğini anlatmaya yeterlidir."


- Şeytan Etkisi



89. ""Güçlü çocuklar yetiştirmek bozulmuş insanları tamir etmekten daha kolaydır.""


- Bitik Erkekler



90. "gerçek bir demokraside kadınlar, erkekler gibi yaşamaya zorlanmamalıdır.."


- Bitik Erkekler



91. "Komedyen Louis C.K.’in Late Night With Conan O’Brien'da yakınarak söylediği gibi, “Şu anda her şey harika ve hiç kimse mutlu değil."


- Bitik Erkekler



92. "İyi ya da kötü bir öğretmene sahip olmak arasındaki fark hayat boyu süren bir şey."


- Bitik Erkekler



93. "Günümüzde, yirmilerindeki ve hatta otuzlarındaki birçok genç ailesiyle yaşıyor. Bir zamanlar kariyer ve aile yapmak için kullanılan bir çağı ergenliklerini uzatarak geçiriyorlar. Birçoğu, evde ailesinin güvenli sınırları içinde kalmayı, bir belirsizlikler dünyasına girmeye yeğliyor."


- Bitik Erkekler



94. ""...farkındalık egzersizlerini düzenli yaparsanız aynı zamanda bilgelik sahibi olacak ve mutluluk ile anlam arasındaki farkı ayırt edebileceksiniz.""


- Bitik Erkekler



95. ""... Artık topluluklarımızı nasıl güçlendirebiliriz, gençleri nasıl destekleyebiliriz gibi zor soruları sormamızın...vakti gelmiştir.""


- Bitik Erkekler



96. "İnsanlar genellikle davranış dağarcıklarının iplerini elinde tutan, kendilerinden daha büyük bir gücün varlığının farkına varmaz­lar. Bu güç sosyal onaya olan ihtiyaçlarıdır. Kabul görme, beğenil­me ve saygı görme, yani normal ve uygun görünme, uyumlu olma ihtiyacı o kadar güçlüdür ki yabancıların doğru bulduğu en delice ve sıra dışı davranışlara bile uyum sağlamaya hazırızdır."


- Şeytan Etkisi



97. ""Kötü sistemler", iyi insanlar arasında bile "kötü davranışlar" sergileyen "çürük elmaları" yaratan "kötü koşullar" ortaya çıkarır."


- Şeytan Etkisi



98. "Herhangi bir rolün gerçekliği, onu talep eden ve sınırları dahilinde tutan, başka bir gerçekliğin müdahalesine izin vermeyen bir destek sistemine bağlıdır."


- Şeytan Etkisi



99. "Ve işte benim basit cevabım: 'Dinsel açıdan bir ateist, geleneksel açıdan bir fanatik, politik açıdan bir sosyalist, zihin sağlığı açısından sağlıklı bir birey, varoluşsal-sosyal açıdan bölünmüş, insandışılaştırılmış ve kopuğum ve çok ağlamam.'"


- Şeytan Etkisi



100. "Erdem sadece günahtan uzak durmak değildir; eylem gerektirir."


- Şeytan Etkisi



101. ""Güç Tacirlerinden" başka bir şey olmayan fakat sırtına demokrasi şampiyonu pelerinini takmış hükümdarların farkına varalım."


- Şeytan Etkisi



102. "Bazen hayattaki önemli derslerin değerini anlamak için zaman ve uzaklık gerekiyor."


- Şeytan Etkisi



103. ""Eğer erkekler daha dengeli bir hayat kurmak istiyorlarsa yeni toplumsal dinamiklere ve gerçekliklere tekrar katılmaları gerekiyor.""


- Bitik Erkekler



104. ""En azından hatırlanmaya değer cümleleri ve alıntıları not edebileceğiniz küçük bir defter tutabilir veya cep telefonunuzdaki notlar uygulamasını kullanabilirsiniz.""


- Bitik Erkekler



105. ""Erkek gibi davranmak: duyguları bastırmanın ağır bedeli.""


- Bitik Erkekler



106. "İyi insanlar kötü şekillerde davranmaya itilebilir, özendirilebilir ve yön­lendirilebilirlerdi. Aynı zamanda, bireysel kişilik, karakter ve ahlak sabitliğine ve tutarlılığına dair algımıza meydan okuyacak şekilde insan doğasına etkileri olabilecek bütüncül durumlara itildiklerinde akıldışı, aptalca, özyıkımcı, antisosyal ve akılsızca davranmaya yöneltilebilirler."


- Şeytan Etkisi



107. "Erdem sadece günahtan uzak durmak değildir; eylem gerektirir."


- Şeytan Etkisi



108. "Zaman, onu kullanacak herkesi yeterince bekler.

Leonardo da Vinci"


- Zaman Paradoksu



109. "İnsanlar tatmin edici ve bir özdeğer algısı yaratan düşünce ve davranışları üzerinde kişisel kontroller geliştirirler. İnsandışı şekillerde hareket etmeyi önleyip insani hareketleri desteklemek için kendilerini yargılamayı öğrenirler. Kişinin ahlaki ilkeleriyle ilgili özdenetim mekanizmaları kesin ve sabit değildir. Bunlar daha ziyade kabul edilebilir tavırlarda bulunmak için ahlaki özsansürün seçilimsel olarak etkinleştirilebildiği dinamik süreçler tarafından yönetilirler. Ya da kınanacak tavırlar ahlaki özsansürden soyutlanabilir."


- Şeytan Etkisi



110. "(...), tüm insanlara yapabileceğimiz en kötü şeylerden biri, psikolojik insandışılaştırma süreci uygulayarak onları

. Bu, "diğerleri"nin bizimle aynı hislere, düşüncelere, değerlere ve yaşam amaçlarına sahip olmadıkları düşünüldüğünde ortaya çıkar. Bu "diğerleri"yle ortak olan tüm insani özelliklerimiz farkındalığımızdan silinir ya da azaltılır. Bu da entelektüelleştirme, inkâr ve duygulanım terki gibi psikolojik mekanizmalar aracılığıyla gerçekleşir. Öznel, kişisel ve duygusal olan beşeri ilişkilerin tersine, insandışılaştırılan ilişkiler nesneleştirir, analitiktir ve duygusal veya empatik içerikten yoksundur."


- Şeytan Etkisi



111. "Başkalarının ihtiyaçlarına cevap vermektense onların da benim kadar bağımsız olduğunu varsayıyorum, böylece kendi bencil davranışlarımı ussallaştırıyorum."


- Şeytan Etkisi



112. "Durumların onların etki alanına giren insanın düşüncelerini, hislerini ve eylemlerini dönüştürme gücünü anlamadığımız çok açık. Sistemin pençelerinin içine giren bir insan, meydana gelen olaylara o an, o mekânda cevap vererek sadece uyum sağlar.

Eğer güçlü bir Sistemdeki tuhaf ve acımasız bir Durumda kalırsanız, bu insan doğası potasının içine girenle ayrı insan olamazsınız. Olduğunuz şeyi aynada gösterdiklerinde kendinizi tanıyamazsınız. Hepimiz kendi içsel gücümüze, kişisel hüküm duyumuza, Stanford Cezaevi Deneyi'ndeki dışsal durumsal güçlere karşı koyabilme gücümüze inanmak isteriz. Bazıları için bu inanç doğrudur. Bu insanlar genelde azınlıktadır, nadir görülürler. Böyle insanları sonradan kahraman olarak niteleyerek değerlendireceğim. Çoğu için ise etkili durumsal ve sistemik güçlere karşı koyabilecek kişisel iradeye inanmak dayanıklılık illüzyonunu garantiye almaktır. Paradoksal olarak bu illüzyonu sürdürmek, onları istemeden etkileme girişimlerine karşı tetikte olmasını engelleyerek insanı manipülasyona karşı daha zayıf hale getirir."


- Şeytan Etkisi



113. "Tıpkı mafyanın adam dövme işlerini emir erlerine yaptırtması gibi güçlüler de en pis işleri genellikle kendileri yapmazlar. Sistemler, merdivenin aşağısına -nadiren yukarısına- doğru inen etki ve iletişim yöntemleriyle egemenlik hiyerarşileri kurar. Elit güçlerden biri düşman bir ulusu ortadan kaldırmak istediğinde bir nefret ajandası oluşturmak propaganda uzmanlarına düşer. Bir toplumun vatandaşlarının diğer bir toplumun vatandaşlarından, onları dışlayacak, onlara eziyet edecek ve hatta onları öldürecek kadar nefret etmelerini sağlamak için ne yapmak gerekir? Bunun için gerekli olan, propagandayla kafalarına derinden kazınacak ve "öteki"leri "düşman"a dönüştürecek olan psikolojik bir yapı, "düşmancıl imgelem"dir. Bu imge bir askerin silahını nefret ve korku balgamıyla dolduran en güçlü motiftir.*"


- Şeytan Etkisi



114. "Seçkisiz atama ve karşılaştırıcı ön ölçümler sayesinde, bu genç adamların tutuklu veya gardiyan rollerine büründükçe oluşan patolojilerden hiçbirini hapishanemize dışarıdan getirmediklerini söyleyebiliyoruz. Bu deneyin başlangıcında iki grup arasında hiçbir farklılık yokken bir haftadan kısa bir süre içinde bu iki grubun birbirine benzer hiçbir yanı kalmamıştı."


- Şeytan Etkisi



115. "İnsanlar oynadıkları rolün kendisi olur."


- Şeytan Etkisi



116. "Kişileri kimliksiz hissettirecek ve başkalarının onların kim olduklarını bilemeyeceklerini sağlayacak herhangi bir şey ya da bir durum, bu kişilerin bireysel sorumluluk algısını azaltarak kötücül eylemlerde bulunmalarının önünü açabilir."


- Şeytan Etkisi



117. ""Kadın nesilleri arasında, farklı kararların kişinin yaşamını nasıl etkilediği ve de seçilecek farklı yollar için uyumlu eşlerin kimler olabileceği konularında daha dürüstçe iletişim kurulsa şüphesiz birçok üzüntüden kaçınılabilir.""


- Bitik Erkekler



118. "Kibarlığın ödülü sandığımızdan büyük olabilir."


- Şeytan Etkisi



119. "Tek bir travmatik olay,sizi belki de bir ömür boyunca güçlü fiziksel,duygusal ve bilişsel tepkiler vermeye koşullayabilir."


- Psikoloji ve Yaşam



120. "Kötü­lük, daha iyi olanı bilip daha kötü olanı yapmaktır."


- Şeytan Etkisi



121. "Avustralyalıların %86'sı iş performanslarını "ortalamanın üstü" ve Amerikalı yöneticilerin %90'ı performanslarını kendi meslek. taşlarından daha üst seviyede gördüklerini gösteriyor. Ah şu zavallı "ortalama" insanlar!"


- Şeytan Etkisi



122. "Dıştan bakıldığında insanlar geleceğe bakarak yaşıyor gibi görünürler. Bir suçlu için gelecek belirsiz bir müsvedde gibidir. Geçmişi yitip gider; insanlar artık ona yazmamaya başlarlar. Şimdiyse koskocaman olur.

-Eski suçlu ve oyun yazarı Ken Whalen"


- Şeytan Etkisi



123. "
, eylemlere yönelik bireysel mesuliyetleri ve yurttaşlık sorumluluklarını azaltıyor. Bu durumu birçok kurumsal ortamda, örneğin okullarda, işyerlerinde, askeriyede ve hapishanelerde görebiliyoruz."


- Şeytan Etkisi



124. "Farklı üniversitelerdeki okutmanlık deneyimim boyunca öğrencilerin büyük kısmının,

zekânın ve sıkı çalışmanın yeterli olduğu kendi dünyalarında istediklerini elde ettiklerinden güç konularıyla pek ilgili olmadıklarını fark ettim.

















. Halbuki gücün kendisi birçok insan için amaca dönüşmüştür çünkü gücü olanın tüm kaynaklara erişimi vardır. Eski devlet adamı Henry Kissinger bu tuzağı "gücün afrodizyak etkisi" olarak adlandırmıştır.

aynı zamanda

çirkin, yaşlı fakat güçlü erkeklere

."


- Şeytan Etkisi



125. "Düzgün insanlarla iletişime geçip onlara anlatacak bir şeylere sahip olmak bir ayrıcalıktır."


- Şeytan Etkisi



126. "Hata yaptığınız itiraf etmek, kavramsal uyumsuzluğu azaltan motivasyonu ortadan kaldırır, gerçeğe uygunluk kontrolü olduğunda uyumsuzluk yok olur."


- Şeytan Etkisi



127. "*Hayat bir düşten ibaret*"


- Şeytan Etkisi



128. "Bedensel sınırlarımızın ihlal edilmesi, doğrudan insanlık onurumuzun ihlal edilmesidir."


- Bitik Erkekler



129. "Bir erkek çocuğuna küçük yaşlardayken ağlamanın kızlara göre olduğu söylenirse çocuk duygularını ifade etmesinin kabul edilemez olduğunu öğrenir ve onları bastırmaya başlar.Kimliği ve hissettikleri konusunda hatalı olduğu söylenirse o kişi kendini geri çekmeye başlar ya da içsel deneyimini değiştirmeye çalışır. İlişkilerde ise bu durum , kişinin kim olduğundan ya da ne istediğinden hiçbir zaman emin olamaması şeklinde görülür. Gerçek bir anlamı ya da temeli olmayan diyaloglar üretilmeye başlanır. Bu erkek çocuğu yirmi yıl sonra harika bir kadınla tanışıp ona âşık olan bir adama dönüştüğünde ancak kadın kendisini ona yakın hissetmediğini söylediğinde adamın kafası karışır. Kadın, erkeğin kendini daha fazla açmasını ister ama erkek, hayatında daha önce hiç açılmadığı için kadının neden bahsettiğini anlamaz."


- Bitik Erkekler



130. "Temel sevgi ve güveni evde öğrenemeyen çocuklar sonrasında başarılı bir yetişkinliğin temeli olan kararlılıkta, inisiyatif almada ve özerk olmakta zorlanırlar."


- Bitik Erkekler



131. "İyi adamları kötü bir yere koyarsanız insanlar mı kazanırdı yoksa ortam insanları mı yozlaştırırdı?"


- Şeytan Etkisi



132. ""Hem kadınlar hem de erkekler için diyoruz ki risksiz bir hayat sıkıcıdır. Risklerin alındığı bir hayatta başarısızlıklar da olacaktır ve başarısızlıklar, başarı yolundaki elzem öğretici tecrübelerdir.""


- Bitik Erkekler



133. "İnsanın kendi gönlünden öte karanlık bir zindan var mıdır?
İnsanın kendinden öte kim bu kadar zalim bir gardiyan olabilir?

-Nahtaniel Hawthorne"


- Şeytan Etkisi



134. "Tarih boyunca kötülüğün galip gelmesini mümkün kılan, eyleme geçebileceklerin eylemsiz kalmış olması, fark ede­bileceklerin umarsızlığı, en ihtiyaç duyulan zamanda ada­letin sesinin kesilmesidir."


- Şeytan Etkisi



135. "Her nerede biri iradesine karşı hareket ederse, orası onun hapishanesi olur."


- Şeytan Etkisi



136. "İyi bir gardiyan, başkaldıran bir mahkûm, direnişçi, muhalif, topluma ayak uydurmayan ve her şeyden önemlisi kahraman olacağınızdan eminsinizdir. Keşke öyle olsa, fakat -bir kısmıyla son bölümde tanışacağımız- kahramanlar eşine nadir rastlanan bir türdür."


- Şeytan Etkisi



137. "Akran baskısının, insanları, özellikle de ergenleri kabul edilmek için garip şeyler (hatta her şeyi) yapmaya zorlayan bir sosyal kuvvet olduğu bulunmuştur. Fakat

arayışı içten beslenir. Akran baskısının gücü "Onlar da beni istesin" arzusundan bağımsız olamaz. Bu, insanların dayanışma gruplarına, tarikatlara, sosyal kulüplere veya orduya katılmaları için eziyetli ve aşağılayıcı giriş prosedürlerine katlanmayı istekli hale getirir.

,





."


- Şeytan Etkisi



138. "Yapılmış olanın "nedenini" anlamak "ne" yapıldığına gerekçe olamaz. Psikolojik analiz "gerekçelendirme" değildir. Ahlaksızca veya yasadışı davranışlarda bulunan kişiler ve gruplar, ortaklıkları ve suçlarından dolayı sorumlu ve hukuki olarak muhatap tutulmalıdır. Fakat cezalarının boyutuna karar verirken onları bu davranışa yönlendiren durumsal ve sistemsel etkenler de göz önünde bulundurulmalıdır."


- Şeytan Etkisi



139. "İnsanoğlunun en büyük avantajlarından biri toplumsal dünyayı inceleme, anlama ve sonra bu bilgi birikimiyle hayatlarını iyileştirme yetisine sahip olmasıdır."


- Şeytan Etkisi



140. "Yeryüzündeki zamanımız sınırlıdır. Bir anlık göz kırpmasıyla yaşamış, ölmüş ve önümüzdeki kemikler yığını arasında fark edilmez hale gelmiş milyarlarca atamızın arasına karışacağız."


- Zaman Paradoksu



141. "Geriye dönüp bakıyorsunuz ve ben bunu yapmazdım, diyorsunuz. Fakat o durumun içinde hiç kalmadıysanız o durumdayken ne yapabileceğinizi nereden bilebilirsiniz? Bilemezsiniz..."


- Şeytan Etkisi



142. "Maalesef, çoğu çocuk için dünya gerçekten de tehlikelerle dolu. Çocuklar evlerinde saldırgan davranışlara maruz kalabiliyorlar."


- Psikoloji ve Yaşam



143. "kadınlar her ne kadar “hayır dediysem hayır”
deseler de aslında “hayır” çoğu zaman “belki” demektir."


- Bitik Erkekler



144. "Bence kadın ve erkek rolleri çok hızlı değişiyor. Mesela gece kulübüne gittiğinizde kadınların peşinden koşma gereği duyan erkeklerdeki azalmayı görebiliyorsunuz çünkü kadınların giderek daha muhtaç hale geldiklerini ve sınırları aşarak aslında kendilerini kullanıp bırakan adamların önlerine atıldıklarını görüyorsunuz, bunun için erkekleri suçlayamayız çünkü kabahat erkeklerden saygı görmek istediği halde basitleşen ve hiçbir şey yapmamaya devam
eden kadınlarda."


- Bitik Erkekler



145. "Özünde iyi, özünde güçlü bir Tanrı varken kötülük bu dünyada var olmaya nasıl devam edebiliyor?"


- Şeytan Etkisi



146. "" Birey bir kere anormal damgası yediğinde, insanlar anormal damgası yiyen bireyin sonraki davranışlarını bu yargıyı güçlendirmek için kullanır. ""


- Psikoloji ve Yaşam



147. "14-17 yaşları arasındaki bir kız çocuğu aynı zamanda cep telefonundan günde 100 veya daha fazla mesaj gönderiyor; bu da erkeklerin gönderip aldıkları mesaj sayısının iki katından fazla. Tüm bu “sosyalleşmeye" rağmen kadınlar gerçek hislerini ve durumlarını birbirlerine anlatırken genelde zorluk çekiyorlar."


- Bitik Erkekler



148. "Güç algımız, bir adamın kalbini kırdığımızda, onun kalbini kazandığımızdakinden daha yoğun ve canlıdır."


- Şeytan Etkisi



149. ""...sosyalleşmek, kendi düşünceleri ve duyguları olan başka bir insanın işin içinde olması demektir ve yapabileceğimiz en iyi şey orada mevcut olmaya çalışmak ve sohbete katılmaktır.""


- Bitik Erkekler



150. ""...genç kadınlar, genç erkekler gibi dünyanın kendi etraflarında dönmediği gerçeğinin bilincinde değiller. Eşit sorumluluklar yerine eşit haklardan bahsetmek daha kolay olabilir fakat cinsiyetler arasında daha çok merhamet ve işbirliği görmek istiyorsak atılması gereken mantıklı adım bu yönde olalıdır.""


- Bitik Erkekler



151. "Açgözlülüğün ölümcül hastalığına yakalananlar için kendilerinin dışında kalan her şey ancak kendileri tarafından tüketilebilecek veya kendileri tarafından sahiplenilecek şeylerse değerlidir."


- Şeytan Etkisi



152. "Zihin mükemmel bir zindancıdır."


- Şeytan Etkisi



153. "İnsanların neden uyma eğilimi gösterdiğine yönelik anlayışımızı geliştirecek değerli desteklerden biri de grup uydumculuğuna katkıda bulunan temel mekanizmalardan ikisini ön plana çıkaran araştırmalardan geliyor. Öncelikle bilgi ihtiyacımızdan dolayı uyum gösterdiğimizi söyleyebiliriz: Sıklıkla başka insanların bizim kendi dünyamızda, özellikle yeni denizlere yelken açtıkça yön bulabilmemize yardım edecek fikirleri, görüşleri, bakış açıları ve bilgi birikimleri vardır. İkinci mekanizmaysa normatif ihtiyaçlarla ilgilidir: Başka insanlar, fikirlerine katılmadığımız zamanlara oranla fikirlerine katıldığımız zamanlarda bizi kabul etmeye daha meyillidir; bu yüzden de güçlü bir aidiyet ve farklılıkları benzerliklerle değiştirme ihtiyaçlarıyla onların dünya görüşlerini kabulleniriz."


- Şeytan Etkisi



154. "Eski Yunan'da Dionysos tanrılar arasında eşsizdi. Geleneksel varsayımlara ve yaşam tarzlarına meydan okuyan yeni bir gerçeklik seviyesi yarattığı düşünülürdü. Hem insan ruhunun akılcı söyleme ve düzenli planlamaya sonsuz esaretini özgürlüğe kavuşturan bir gücü hem de tamamen yıkıcı bir gücü temsil ederdi. Dionysos, sınırsız şevkin ve sosyal kontroller olmaksızın kişisel zevkin ta kendisiydi. Dionysos sarhoşluğun, deliliğin, cinsel sapkınlığın ve şevk savaşının tanrısıydı. Dionysos'un egemenliği, özfarkındalığın ve akılcılığın kaybını, düzlemsel zamanın durmasını ve benliğin kendini, davranış kuralları ve toplumsal sorumluluğu çöpe atan insan doğasındaki itkilere bırakışını içeren tüm oluş hallerini kapsardı."


- Şeytan Etkisi



155. "Bu illüzyon ve yarı-illüzyon dünyasında, gerçek erdemleri şöhretten üstün tutan ve bu sayede hayranlık uyandıran insanlar, değeri anlaşılmamış kahramanlardır. Onlar, öğretmenler, hemşireler, anneler, dürüst polisler, sıradan, kötü, düşük ücretli, yalnız, işlerde köle gibi çalışanlardır. Onlar ünlü olmadıkları için kusursuz kahramanlardır."


- Şeytan Etkisi



156. "İnsandaki en temel ikilem kopukluk ile doygunluk, alaycı şüphe ile sorumluluk arasındadır. Kişinin "kandırılma" korkusuyla kendisini diğer insanlardan koparması aşırı savunmacı bir durumdur ancak kişi diğer insanların onu ikna edebilmesine ne kadar açık olursa, yönlendirilmesi de o kadar kolay olur. Fakat mutlu olmak için diğer insanlarla açık, tutkulu bir iletişim elzemdir. Bizler güçlü duygular hissetmek, tamamen güvenmek, doğaçlama davranmak ve başka insanlara bağlanmak isteriz. Yaşarken tamamen "doygunluğa" ulaşmak isteriz. En azından hayatımızın bir döneminde sorgulayan tarafımızı bir kenara bırakıp ilkel korkularımızı terk etmek isteriz. Yunanlı Zorba'nın yanında tutkuyla dans etmek isteriz."


- Şeytan Etkisi



157. "Tanrının laboratuvarında hepimiz birer kobayız... İnsanlık ise üretim aşamasındaki bir eser.

-Tennessee Williams, Düşler Yolu (1953)"


- Şeytan Etkisi



158. "Kötülüğün zafere erişmesi için ihtiyacı olan tek şey iyi insanıların hiçbir şey yapmamalarıdır."


- Şeytan Etkisi



159. "Erkeklerle cinsel geçmişlerini konuşursanız, ne kadar fazlasının pek ideal olmayan şekillerde bekaretini kaybettiğini öğrenip şaşırabilirsiniz. Kimisi ilk cinsel ilişkisini yaşadığı kadının kendisini zorladığını itiraf edecektir ama mecbur olduğunu hissettiğinden gidişata uymuştur.
Bu kadınları tecavüzcü olarak adlandırmıyoruz ama erkek olsalardı adlandırırdık."


- Bitik Erkekler



160. ""Hayattaki iyi şeyler genelde başarıya sadakati, mükâfatın ertelenmesini, oyuna değil işe öncelik vermeyi ve sosyal mutabakatın ... önemini ve hayatiliğini anlamayı gerektirir.""


- Bitik Erkekler



161. "İlişki yaşamak, eskiden bir aile kurmanın öncülü gibi düşünülürdü. İnsanlar potansiyel partnerlerine böyle davranırlardı. Ancak günü­müzde, romantik bağ kurma nedenleri gitgide azaldığından, genç erkekler kadınlara geçici ve değiştirilebilir seks objeleri olmanın ötesinde bakmıyorlar."


- Bitik Erkekler



162. "Geleceğe dair umutların azalmasıyla birlikte hayat pahalılığı, erkeklerin aile kurmayı sıkı çalışmanın ödülünden çok bir yük ve bugünlerde daha çok çalışma nedeni olarak görmesine mi yol açtı?

Birçok genç adam için gelecek kasvetli görünüyor; emekli olduklarında bir eşi, çocukları, evi ve makul bir yaşam tarzını maddi olarak nasıl karşılayabileceklerini merak ediyorlar, tabii kazançlı bir işleri olduğunu varsayarsak.

iyi bir yaşamın tek maaşla sağlanabileceği masalına artık kanamıyoruz. Yükselmek herkes için mümkünmüş gibi de dav­ranamıyoruz."


- Bitik Erkekler



163. ""Cosmopolitan ya da Glamour okuyan genç kızlar finans ve gündem olaylarını içeren bir dergiye abone olsalardı kuşkusuz
genç kadınların ilgi alanlarında büyük bir değişim, özgüvenlerinde de olumlu yönde bir kayma gözlemleyebilirdik.""


- Bitik Erkekler



164. "Her nerede biri iradesine karşı hareket ederse, orası onun hapishanesi olur."


- Şeytan Etkisi



165. "İnsanlar kaderin değil sadece kendi zihinlerinin tutsaklarıdır."


- Şeytan Etkisi



166. "İntihar bombacılarıyla ilgili en tüyler ürperten şey de onların olağanüstü normallikleridir."


- Şeytan Etkisi



167. "Güç algımız, bir adamın kalbini kırdığımızda, onun kalbi­ni kazandığımızdakinden daha yoğun ve canlıdır."


- Şeytan Etkisi



168. "Kötülüğün zafere erişmesi için ihtiyacı olan tek şey iyi insanıların hiçbir şey yapmamalarıdır."


- Şeytan Etkisi



169. "Cezai hukuk sisteminin işleyişi, artık nasıl büyü ve şeytani güçler tarafından belirlenmiyorsa, durumlararası davranış tutarlılıklarına bağlı yanılgılar, davranışı yönlendirenin yatkınlıklar mı yoksa durumlar mı olduğuna yönelik hatalı tahminler veya "durum-kişi" etkileşimlerine yönelik mantık hataları ya da iç rahatlatıcı olsa da süslü özgür irade tanımlamaları tarafından belirlenmeye de devam edilemez."


- Şeytan Etkisi



170. "(...) kişinin kimliğini saklayan, şehvetli şiddetli ve bencil içgüdülere yol açan maskenin arkasında anı yaşadığı bir "Tövbe Salısı Etkisi"ydi. Davranış, anlık durumsal taleplere şeytani öngörüler veya planı komplolar olmaksızın cevap vermek üzere oluşur."


- Şeytan Etkisi



171. "Öznel bir seviyede, bir durumun sizin ve sizinle aynı durumda olanların üzerinizdeki değiştirici etkisini anlayabilmeniz için o durumun içinde olmanız gerektiğini söyleyebiliriz. Dışarıdan bu duruma bakmak aynı işleve sahip olamaz. Durumun soyut bilgisi detaylı olsa da o yerin duygusal tonunu, sözel olmayan özelliklerini, ortaya çıkan normlarını veya katılımın ego dahlini ya da uyarımını içermez. Bu, bir oyuna dahil olmakla o oyunu izlemek arasındaki fark gibidir."


- Şeytan Etkisi



172. "Durumların ne kadar belirleyici olduğunu kavramak için herhangi bir darvanışsal ortamın eylemde bulunan kişiler tarafından nasıl algılanıp yorumlandığını keşfetmemiz gerekir. Bir durumun sosyal gerçekliğini yaratan, insanların bu durumun çeşitli öğelerine biçtiği anlamdır. Sosyal gerçeklik bir durumun fiziksel özelliklerinden daha büyük bir tümdür. Eylemde bulunanların içinde bulundukları durumu, mevcut davranışsal hallerini nasıl gördükleri çeşitli psikolojik süreçleri devreye sokar. Bu çeşit zihinsel temsiller herhangi bir durumun nasıl algılandığını çoğunlukla eylemi gerçekleştirenin beklentilerine ve kişisel değerlerine uyması ya da yedirilmesi amacıyla değiştirebilen inanışlar veya düşüncelerdir."


- Şeytan Etkisi



173. "İnsanlar, işleyişleriyle ilgili beklentilerinin ihlal edildiğini fark ettiklerinde buna açıklamalar getirme motivasyonu taşırlar. Akademide, sosyal hayatta, işte, sporda veya cinsel alanda başarısızlığa uğradıklarında, böyle bir başarısızlığa dair bir açığın benlik bütünlükleri açısından önemine bağıl olarak, neyin yanlış gitmiş olabileceğini anlamlandırmaya çalışırlar. Anlamlandırma çabasıyla yaptıkları akılcı arama süreci, dikkati halihazırdaki analizde uygun olmayan açıklama sınıflarına odaklayan bilişsel yanlılıklar tarafından bozulmuştur. Yani kişinin tepkilerinin sebeplerini açıklama amacıyla "başkalarına" odaklanan açıklamaların aşırı kullanımı, söz konusu anlamlandırma arayışını paranoid düşüncenin karakteristik belirtilerinin gelişmesine yönlendirebilir. Benzer şekilde kişinin tepkilerinin sebebi olarak "çevreye" odaklanması da bu arayışı fobik düşüncenin belirti gelişimine yönlendirebilir."


- Şeytan Etkisi



174. "Konuşmacının sunumu sırasında dinleyicilerin susması, kırmızı ışıklarda sürücülerin durması, insanların bekleme sıralarına aradan kaynamamaları gibi bazı kurallar, sosyal davranışın etkin koordine edilebilmesi açısından önemlidir. Ancak kuralların büyük bir kısmı onları koyanların veya onları uygulamakla yükümlü olanların baskı unsurlu gözlem araçlarıdır. (...) Haliyle, diğer olası suç ihlalcilerini caydırmaya yarayacak halka açık bir yerde böyle bir cezayı uygulamaya istekli veya uygulayabilecek biri ya da bir kurum olmalıdır. Komedyen Lenny Bruce, komşusunun bahçesine çitlerin üzerinden kimin çöp atıp kimin çöp atamayacağına ilişkin kuralların belirlenme sürecindeki rutini komik bir üslupla betimler. "Arka bahçede çöp kalmasın" gardiyanları olan polislerin nasıl oluştuğunu tasvir eder. Kurallar ve kural uygulayıcılar durumsal kuvvetlerde saklıdır fakat polisi çalıştıran ve cezaya çarptırılan tutuklular için hapishaneler yaratan sistemin kendisidir."


- Şeytan Etkisi



175. "Geçmişi hatırlamayanlar, onu bir kez daha yaşamak zorunda kalırlar.

George Santayana"


- Zaman Paradoksu



176. "Tutukluların bireydışılaşma ve insandışılaşma süreci, Vandy'yi de etkilemeye başlıyor: "Öfkelendikçe davranışlarımı sorgulamamaya başladım. Kişiliğimin burayı etkilemesine izin veremezdim, bu yüzden kendimi rolümün arkasına sakladım.""


- Şeytan Etkisi



177. "Heyecan uyandıran tüm devrim fikirleri, mahkumiyet deneyimlerinden gelir."


- Şeytan Etkisi



178. "Fiziksel ilişkinin en aza inmesi gibi tuhaf durumlar, gerçek ve güvenlikli cezaevlerinde görülür ancak bunun bizim hapishanemizde olmasını hiç beklemiyorduk."


- Şeytan Etkisi



179. "Kaliteli erkekler ile ikinci derece erkekler arasında bir dengesizlik bulunuyor olsa da kadınların gözden kaçırdığı nitelikli adamlar hâlâ var.
Bunlar, nitelik sahibi ama daha az gösterişli adamlar, işin adamı değilmiş gibi görünse de işi iyi yapan kişiler. Gereken yolları yürürler ama ağızları laf yapmaz."


- Bitik Erkekler



180. ""İnsanları bir borç sistemi içine hapsettiğinizde düşünmeye vakit ayıramazlar.""


- Bitik Erkekler



181. "Demokratik bir sistemde yaşıyor olmak, seçilmiş liderlerin diktacı egemenliklerine karşı bir kalkan değildir."


- Şeytan Etkisi



182. "Birçok ulus, "ulusal güvenliğe tehdit" gibi ideolojilere sığınarak savaşa girer veya politik karşı duruşları bastırır. Vatandaşlar, ulusal güvenliklerinin tehdit altında olmasından korktuklarında güvenlikleri karşılığında temel özgürlüklerini hükümetlere teslim etmeye gönüllü hale gelirler."


- Şeytan Etkisi



183. "İnsanların bir olayla ilgili değerlendirmelerini etkilemek için, olayların bileşenlerini insanların istenilen temsil değerlerini kodlayacak şekilde nasıl organize edebileceğinizi düşünmelisiniz."


- Psikoloji ve Yaşam



184. "Yaxşı adamlar niyə yaramaza çevrilir?"


- Şeytan Etkisi



185. "Örneğin psikolog ve evlilik uzmanı John Gottman, boşanmış insanların ve mutsuz evlilik geçirenlerin kan örneklerini incelediğinde bağışıklık sistemlerinin zayıfladığını, daha az beyaz kan hücrelerinin olduğunu ve bunun bulaşıcı hastalıklarla mücadeleyi zayıflattığını ortaya çıkardı."


- Bitik Erkekler



186. "Günümüzde ergenlerin yaklaşık yarısı evde aileleriyle düzenli yemek yediklerini söylüyor. Bağımlılık ve Madde Kullanımı Ulusal Merkezine göre, haftada beş ila yedi kez ailesiyle yemek yiyen gençlerle kıyaslandığında, aileyle seyrek olarak (haftada üçten az) yemek yiyen gençlerin sigara içme ihtimali dört kat, alkol kullanma ihtimali iki kat, marihuana kullanma ihtimali iki buçuk kat ve gelecekte uyuşturucu kullanma ihtimali neredeyse dört kat daha fazla."


- Bitik Erkekler



187. "Aslında kadınların çoğunluğu ilgi duyduğu kişi tarafından şid­detle arzulanmayı istiyor, mantıklı bir şekilde düşünülmeyi değil;"


- Bitik Erkekler



188. "Başka bir deyişle, kendimizi olduğumuzdan daha zeki sanıyoruz."


- Bitik Erkekler



189. ""Günümüzde kadınların çalışıp başarılı olmak isteyecekleri ancak izin verilmediği için yapamadıkları bir meslek neredeyse yok.""


- Bitik Erkekler



190. ""Kadın hareketinin bu kadar başarılı olmasının nedenlerinden biri, eşit hakların üstünde durulurken eşit sorumlulukların öneminin azaltılmasıdır. Böylece genç kadınlara 'her şeye sahip' olabilecekleri masalı yutturulmuştur ki bu en iyi ihtimalle yanıltıcı, en kötü ihtimalle zarar vericidir.""


- Bitik Erkekler



191. "Zihnin kendi yeri vardır ve kendi içinde bir cehennemden bir cennet veya bir cennetten bir cehennem yaratabilir."


- Şeytan Etkisi



192. "Yaxşı adamlar niyə yaramaza çevrilir?"


- Şeytan Etkisi



193. ""Kafanız karışıksa her şeyi en aza indirirsiniz .""


- Şeytan Etkisi



194. "Çıplak adamlar piramit şeklinde üst üste yığılmıştı ve Amerikan askerleri bu yığının yanında sırıtıyorlardı. Bir kadın asker, çıplak bir mahkûmun boynuna taktığı köpek tasmasının ipini elinde tutuyordu. Bazı mahkûmlar, her an o korkunç Alman kurt köpeklerinin saldırısına uğrama ihtimalinin dehşeti içindelerdi. Görüntüler, pornografik bir slayt gösterisi gibi akmaya devam etti: ağzında sigarası, elleriyle "çak bir beşlik" işareti yapan bir kadın askerin önünde mastürbasyona zorlanan çıplak mahkûmlar mı dersiniz, oral seks yapıyormuş gibi görünmeleri için zorlanan mahkûmlar mı...

Amerikan askerlerinin esirlerini eşcinsel pozisyonlara zorlayarak onlara işkence yapmaları, acı çektirmeleri ve onları aşağılamaları inanılır gibi değildi. Ama görüyordum işte..."


- Şeytan Etkisi



195. "Bir dönem (1920-1940) boyunca Öjenik* yanlıları istenmeyen yatkınlıkları olanlardan kurtularak insan ırkını saflaştırmayı savunmak için bilimsel gerekçelendirmeler kullandıkları sırada 65.000'den fazla Amerikalı rızaları dışında kısırlaştırılmıştı. Böyle bir görüşü Adolf Hitler'den bekleriz fakat Amerika'nın en saygıdeğer jüri üyelerinden birinden (Oliver Wendell Holmes) değil. 1927'deki çoğunluk oyuyla zorunlu kısırlaştırma yasasını anayasaya aykırı olmasını bir yana bırakın bir sosyal fayda olarak göstererek kabul ettirmişti:

Bozuk dölleri doğumdan sonra ortadan kaldırmak ya da onları geri zekâlılıklarından ölüme terk etmek yerine toplum bariz olarak kendine uygun olmayanları türlerini devam ettirmekten alıkoyabilirse bu tüm dünyanın yararına olacaktır. Üç geri zekâlı nesil yetmez mi?"


- Şeytan Etkisi



196. "İnsan davranışı daima durumsal güçlerin etkilerine açıktır. Bu süreç genelde, kendisini ayakta tutmak ve devam ettirmek için tasarlanmış belirli bir güç sisteminin, yani büyük ve makrokozmik bir gücün içerisine saklanır . Yasal, dini ve tıbbi kurumlar tarafından yapılan geleneksel analizler tek nedensel birim olarak faile odaklanır. Dolayısıyla davranışsal sonuçları şekillendiren ve failleri dönüştüren durumsal değişkenlerin ve sistemik belirleyicilerin etkisini ya önemsemez ya da küçümserler."


- Şeytan Etkisi



197. "İnsanların temel özgürlüklerini ve temel hukuk kurallarını feda edecek kadar tedirgin olması için devletin kullandığı psikolojik araç korkudur."


- Şeytan Etkisi



198. "Karşıt görüşlere yer vermeyen ve yönlendirici bir lidere sahip, samimi ve birbirine bağlı bireylerden oluşan gruplar, grup harmonisi için muhalefeti bastırırlar."


- Şeytan Etkisi



199. "Sosyal duygusal lider, bir örgütlenme içindeki bireylerin ihtiyaçlarına duyarlı ve grup üyeliğinin pozitif niteliklerini destekleyen etkinliklere katılan kişileri tanımlar. Görev lideri ise gündem ve standart belirlemek, görevlendirme yapmak veya grubun amaçlarına ulaşması için bilgilendirici geri bildirimler vermek gibi liderliğin daha resmi taraflarına odaklanır."


- Şeytan Etkisi



200. "Yaşam, bir iyi aldanma sanatıdır ve aldatmanın başarısı, sıradanlaşmasına ve kesintisiz devam etmesine bağlıdır.
William HAZLITT"


- Şeytan Etkisi



201. "Amerikan kültürünün denetimsiz güç ve hegemonyaya hayran olduğunu ifade ediyor, savaş başlamadan önce Mart 2003'te Pentagon'un yapacağı saldırıya "Şok ve Dehşet" adını vermesinin de bu utanmazlığın bir parçası olduğunu anlatıyordu. Saldırıyı eleştirenler, ordunun ve sorumsuz sivil işletmelerin Irak'ta yaptıklarına "Utanç ve Korku" adının daha uygun olduğunu düşünüyorlar."


- Şeytan Etkisi



202. "İyi ile kötü arasındaki çizgi, insan kalbinin merkezindedir.
SOLJENİTSİN"


- Şeytan Etkisi



203. "İnsanın kendi gönlünden öte karanlık bir zindan var mıdır? İnsanın kendinden öte kim bu kadar zalim bir gardiyan olabilir.
Nathaniel Hawthorne"


- Şeytan Etkisi



204. "Adətən, biz şəxsiyyətimizin məkan və zamanda daima dəyişməz qaldığını düşünürük. Lakin bu heç də həmişə belə olmur. Tək işlədiyimizdə özümüzü kollektivdə olduğundan fərqli aparırıq, romantik şəraitdə özümüzü məktəbdə olduğundan fərqli göstəririk; tanımadığımız adamların əhatəsində dostlarımız arasında olandan fərqli davranırıq, xaricdə olanda evdəki davranışımızdan fərqli hərəkət edirik və s."


- Şeytan Etkisi



205. "İyi ile kötü arasındaki çizgi insan kalbinin merkezindedir."


- Şeytan Etkisi



206. "En iyi ilişki öğütlerinden bazılarını sizin geçtiğiniz yollardan geçmiş daha yaşlı erkeklerden alabilirsiniz."


- Bitik Erkekler



207. "Eskiden sadece zengin beyefendiler arabalarının kaportası altında ne olduğunu bilmezken artık neredeyse hiçbir genç erkek bilmiyor."


- Bitik Erkekler



208. "Aç bir tilki, bir asma dalından sarkan nefis bir salkım üzüm görmüş. Asma, yüksek bir çardağın üzerindeymiş ve tilki sıçrayabildiği kadar yükseğe sıçrayarak salkıma uzanmaya çalışmış. Ama ne kadar uğraştıysa da başaramamış, üzümler erişilebilecek gibi değilmiş. Tilki çabalamaktan vazgeçmiş, gururlu ve kayıtsız bir edayla, istifini bozmadan yoluna devam etmiş. "Üzümleri olgun sanmıştım ama şimdi görüyorum ki ekşilermiş.""


- Bitik Erkekler



209. "Kuralların büyük bir kısmı, onları koyanların veya onları uygulamakla yükümlü olanların baskı unsurlu gözlem araçlarıdır."


- Şeytan Etkisi



210. "Yetkeler, mutlak itaati ceza ve ödül yoluyla değil, çift taraflı bir bıçak aracılığıyla dayatabilirler. Bu çift taraflı bıçak, reddedilme tehdidiyle birleşen kabul görmenin cazibesidir."


- Şeytan Etkisi



211. "Gitgide daha fazla kadın, istediği illa bu olmasa da kişisel, sosyal ve romantik hedeflerinin birçoğuna ulaşmak için hayatında bir erkeğin bulunmasına gerek olmadığını fark ediyor. Bu birçok kadın için özgürleştirici bir düşüncedir, öyle de olması gerekir. Fakat dikkat edilmesi gereken bir şey var: Kadının özgüveni arttıkça, erkek ve kadın arasındaki uyum bundan ters orantılı bir şekilde etkilenebilir; kadınlar uzun vadeli hedeflerini erkeklerden ayırdıkça cinsiyetler arasındaki toplumsal uçurum daha da genişleyebilir. Bu uçurumun olabildiğince daralması için eşitlik tartışmalarında erkeklerin ve erkek sorunlarının tanınm ası ve ele alınm ası elzem dir."


- Bitik Erkekler



212. "Örneğin stresli çevrelerde bir erkeğin libidosu yükselirken, kadınınki düşü­yor."


- Bitik Erkekler



213. "“Eğer küçük şeyleri doğru yapamıyorsanız büyükleri hiçbir zaman doğru yapamazsınız,”"


- Bitik Erkekler



214. ""Herkes iki cefadan birini çekmek zorunda dır: disiplin cefası ya da pişmanlık cefası.""


- Bitik Erkekler



215. ""Hırs, yenilik ve esneklik neredeyse para oraya akar.""


- Bitik Erkekler



216. ""Düşük değerli diplomalar için ciddi borçlara giren birçok öğrenci, iş bulma konusundaki gerçekleri yalnızca mezuniyetten sonra kav­rıyor: Kendilerini bekleyen gerçek bir iş yok ve aldıkları diploma başarıyı garantileyen bir yol değil.""


- Bitik Erkekler



217. "Yazmak ve okumak, derin düşünce ve hayal gücü yoluyla insanların hayat ve doğa deneyimlerini canlandırır."


- Bitik Erkekler



218. "İn­sanlar akılsız bir ideoloji uğruna, karizmatik liderleri körü körüne takip edip onların "düşman" olarak etiketledikleri herkesi yıkıma uğratma adına harfiyen emirle­rini uygulayarak insanlıklarım tamamen geride bırakabilirler."


- Şeytan Etkisi



219. ""Kafanız karışıksa her şeyi en aza indirirsiniz .""


- Şeytan Etkisi



220. "Adətən, biz şəxsiyyətimizin məkan və zamanda daima dəyişməz qaldığını düşünürük. Lakin bu heç də həmişə belə olmur. Tək işlədiyimizdə özümüzü kollektivdə olduğundan fərqli aparırıq, romantik şəraitdə özümüzü məktəbdə olduğundan fərqli göstəririk; tanımadığımız adamların əhatəsində dostlarımız arasında olandan fərqli davranırıq, xaricdə olanda evdəki davranışımızdan fərqli hərəkət edirik və s."


- Şeytan Etkisi



221. "Okulu bitirene kadar büyük borçlara giren öğrencilerin toplumu değiştirmeyi düşünmeleri pek mümkün değildir. İnsanları bir borç sistemi içine hapsettiğinizde düşünmeye vakit ayıramazlar."


- Bitik Erkekler



222. "
, davranışsal özgürlüğü genetik, biyolojik, fiziksel ve psikolojik özelliklerle açıklanan aktördür.

, ödül ve normatif fonksiyonlar üzerinden aktörün rol ve statüsüne anlam ve kimlik yükleme gücüne sahip davranışsal bağlamdır.

ise ideolojisi, değerleri ve gücüyle durumları yaratan, etki alanı içerisindeki aktörlerin davranış beklentilerini belirleyen ve onaylanmış davranış rollerini dikte eden birimleri ve kurumları içerir."


- Şeytan Etkisi



223. "Durumsal etkenler davranışsal bağlamlardan bağımsız düşünüldüğünde bunların insan davranışı üzerindeki gücünü anlamak oldukça zordur."


- Şeytan Etkisi



224. "İnsandışılaştırma, bizim "insanın insana ettiğini kimse etmez" sözünü anlayabilmemizi sağlayan temel yapıdır. İnsandışılaştırma, bazı insanlar başka insanları insan olmanın ahlaki zincirinden dışladıkları her an ortaya çıkar. Bu psikolojik sürecin nesneleri, insandışılaştırıcılarının gözünde insanlık statülerini kaybederler. İnsandışılaştırıcı aracılar bazı kişileri veya grupları insanlık çemberinin dışına iterek normalde kardeşlerine yönelik gerçekleştirecekleri akıl yönelimli eylemleri yöneten ahlakı askıya almış olurlar.

İnsandışılaştırma önyargının, ırkçılığın ve ayrımcılığın temel sürecini oluşturur. İnsandışılaştırma bir grup insana "şişirilmiş kimlikler" verirken diğerlerini karalar."


- Şeytan Etkisi



225. "Bir davranış mutlak etik standartları tarafından yönlendirildiğinde, uygulanabilirlik koşulları bağlamında değişmez olan bir üst seviye ahlak prensibi -zaman, durum, kişi ve menfaat gözetmeksizin- öne sürülebilir. Böyle mutlak etik prensipleri adab-ı muaşeret kurallarına yedirilmiştir. Bu kurallar çoğunlukla, On Emir veya Haklar Bildirgesi'ndeki gibi, bir dizi aleni prensiplere bağlılığa temellendirilir. Bunun gibi mutlak etik kuralları, bir amaca yönelik yolları gerekçelendirebilecek özgürlüklere veya tepeden inme bir şekilde bir prensibin askıya alındığı veya uygulandığı halleri niteleyebilecek durumlara hoşgörü göstermez. En uç şekliyle anlatırsak, nadiren görülen hiçbir durum o etik standardın çiğnenmesine gerekçe gösterilemez."


- Şeytan Etkisi



226. "Kahramanlığı, seçilmiş bir azınlığın niteliği olarak değil de insan doğasına içkin bir kavram olarak tanımlamanın, her toplumdaki kahramanca eylemleri teşvik edeceğine inanıyorum."


- Şeytan Etkisi



227. "Birçoğu, evde ailesinin güvenli sınırları içinde
kalmayı, bir belirsizlikler dünyasına girmeye yeğliyor.Azalan fırsatlar,kadınlar ve erkekler için bir sorun ancak 30 yaş altındaki kadınlar,erkek muadillerini akademik ve fınansal açıdan ilk defa aşıyorlar.Genç erkekler, aileleriyle yaşamaya kadınlardan yüzde 25 daha yatkın.
Toplumsal cinsiyet rolleri beklentileriyle ilişkilendirince, kadınlar fınansal açıdan kendilerine bakabilm ede kendi yaşlarındaki erkeklerden daha iyi oldukları için kendi konumlarındaki bir erkek partner bulmaları daha az olası. Bu da erkekler için yeni mücadeleler yaratıyor. Toplumun egemen bir erkeklik görüşü var ve erkekler için savaşçı ve aile reisi olmaya alternatif ve toplumsal
açıdan kabul edilmiş bir rol yok. Olası tüm yeni roller geleneksel erkeklik kavramını tehdit ediyor ve bu rolleri kucaklayan her erkek hem cinsinden daha az saygı görüyor.."


- Bitik Erkekler



228. "Kadınlar için beklenen ortalama yaşam süresi, tüm dünyada erkeklerinkinden 5 yıl (yüzde 8) daha fazla."


- Bitik Erkekler



229. "Bugün erkekler, hassas ve şefkatli olacak ve herhangi bir agresif dürtüye engel olacak şekilde yetiştirildiler."


- Bitik Erkekler



230. "Hiç kimse kendi başına bir ada değildir... Her insanın ölümü, beni azaltır çünkü ben de insanlığa dahilim. Bu yüzden çanların kimin için çaldığını hiçbir zaman bilemem, çanlar hepimiz için çalar."


- Şeytan Etkisi



231. "İnsan kendisi gibi hissetmediği günler geçirebilir."


- Psikoloji ve Yaşam



232. "İnsanların bugün ve gelecek için beklentilerini oluştururken bir tasarı olarak geçmiş bilgilerini kullandıklarını defalarca tekrarlamıştık."


- Psikoloji ve Yaşam



233. "Seksi her yerde görüyoruz. O zaman neden konuşmak bu kadar zor? Kaba olmak -dolayısıyla kültürsüz ve kolay reddedilebilir olmak- seksi kabul edilebilir kılmanın tek yolu mu? Bu karşıtlık yüzünden Batılılaşmış dünyada birçok genç erkek, bir Azize-Fahişe Kompleksi geliştirdi. Aşkı sekssiz, seksi aşksız olarak tanımladıktan sonra bu adamlar ya eş olarak erdemli bir kadın ya da sevgili olarak fahişemsi bir kadın istiyorlar. Gerçek dünyada hem hoş "hem de" cinselliği yaşayan bir kadınla karşılaştıklarında ise endişeleniyor ve onu itiyorlar. Bu da olaya dahil olan herkes için son derece zorlayıcı yakınlık sorunları yaratıyor."


- Bitik Erkekler



234. "Bir erkek çocuğuna küçük yaşlardayken ağlamanın kızlara göre olduğu söylenirse çocuk duygularını ifade etmesinin kabul edilemez olduğunu öğrenir ve onları bastırmaya başlar.

Herhangi birine kimliği ve hissettikleri konusunda hatalı olduğu söylenirse o kişi kendini geri çekmeye başlar ya da içsel deneyimini değiştirmeye çalışır.

İlişkilerde ise bu durum , kişinin kim olduğundan ya da ne istediğinden hiçbir zaman emin olamaması şeklinde görülür.

Gerçek bir anlamı ya da temeli olmayan diyaloglar üretilmeye başlanır.

Bu erkek çocuğu yirmi yıl sonra harika bir kadınla tanışıp ona âşık olan bir adama dönüştüğünde ancak kadın kendisini ona yakın hissetmediğini söylediğinde adamın kafası karışır.

Kadın, erkeğin kendini daha fazla açmasını ister ama erkek, hayatında daha önce hiç açılmadığı için kadının neden bahsettiğini anlamaz."


- Bitik Erkekler



235. ""Mutlu insanlar almaktan hoşlanırken anlamlı bir hayat geçiren insanlar başkalarına bir şeyler vermekle tatmin olur.""


- Bitik Erkekler



236. ""Mutluluk şimdide bulunabilirken anlam geçmiş ve gelecekte bulunur.""


- Bitik Erkekler



237. ""Sonunuz, yaşlandığında geçmişine bakan ve maddi başarı­larına rağmen çok fazla şey feda ettiğini fark ederek kendini boş hisseden insanlar gibi olmasın.""


- Bitik Erkekler



238. ""...gerçek bir demokraside kadınlar, erkekler gibi yaşamaya zorlanmamalıdır.""


- Bitik Erkekler



239. "Okulu bitirene kadar büyük borçlara giren öğrencilerin toplumu değiştirmeyi düşünmeleri pek mümkün değildir. İnsanları bir borç sistemi içine hapsettiğinizde düşünmeye vakit ayıramazlar."


- Bitik Erkekler



240. "Duyarlı insanlar, farklı gösterilen birçok çelişki karşısında akıldışı eylemlere yönelmeleri için kandırılabilir. Sosyal psikoloji, bu gibi durumlarda akıllı insanların aptalca, sağlıklı kişilerin delice ve ahlaklı kişilerin ahlaksızca eylemlerde bulunduklarına yönelik birçok bulgu sunmuştur."


- Şeytan Etkisi



241. "Kanadalı Sosyolog Ester Reiter, Making Fast Food: From the Frying Pan into the Fryer [Fastfood Yemek Yapımı: Kızartma Tenceresinden Fritöze] isimli kitabında, yetkeye itaatin fastfood sektöründe çalışanlarda aranan ilk özellik olduğunu belirtiyor, "Seri üretim süreci işçilerden özellikle düşünceleri ve mahremiyeti almaya çalışır. Onlar makineye bağlı uzuvlardan başka bir şey değillerdir demiş son röportajlarından birinde. Buna benzer düzmeceleri araştıran özel dedektif, FBI'in emekli özel ajanı Dan Jablonski ise şöyle diyor. "Siz ve ben burada oturup bu insanları yargılayıp onların bariz geri zekalılar olduklarını söyleyebiliriz. Fakat onlar muhakeme ve sağduyularını kullanmak için eğitilmediler ki onlar sadece 'Size nasıl yardımcı olabilirim? demek ve böyle düşünmek için eğitildiler.""


- Şeytan Etkisi



242. "Geriye dönüp bakıyorsunuz ve ben bunu yapmazdım, diyorsunuz. Fakat o durumun içinde hiç kalmadıysanız o durumdayken ne yapabileceğinizi nereden bilebilirsiniz?"


- Şeytan Etkisi



243. "Akhilleus bir savaş kahramanı prototipiyse eğer Sokrates de sivil kahraman örneğidir. Sokrates'in öğretileri Atina yetkeleri için o kadar ciddi bir tehditti ki söylemleri nedeniyle hükümetin sansürüne maruz kalmış, hatta fikirlerini reddetmediği için idam cezasına çarptırılmıştı. Akhilleus'un askeri kahramanlığıyla Sokrates'in sivil kahramanlığını göz önüne aldığımızda kahramana eylemlerin diğer insanların veya bir toplumun temel aman prensiplerinin hizmeti için ortaya konduğunu, bir kahramanın genelde yapıcı ve yıkıcı güçlerin bağlandığı noktada çalıştığım görmekteyiz. Hughes-Hallett bu durumu "



" diyerek açıklamaktadır."


- Şeytan Etkisi



244. "Fransız varoluşçu yazar Albert Camus korkunun bir taktik olduğunu söyler; terör korku yaratır ve korku insanların mantıklı düşünmesini engeller. Korku, bizi tehdit eden ve nihayetinde yok edilmesi gereken düşmanla, teröristle, isyancıyla ilgili soyut fikirlere kapılmamıza neden olur. İnsanları sınıflara ayırarak soyutlamalar halinde görmeye başladığımızda onları "düşmanın yüzleri" olarak algılarız ve normal şartlarda barışçıl insanlarda bile öldürme ve işkence yapma dürtüsü gelişir."


- Şeytan Etkisi



245. "Yaşam bir iyi aldanma sanatıdır ve aldatmanın başarısı sıradanlaşmasına ve kesintisiz devam etmesine bağlıdır.

-William Hazlitt, Gösteriş Üzerine, Yuvarlak Masa, 1817."


- Şeytan Etkisi



246. "Bizler toplu katliam çağında yaşıyoruz. Şimdiye kadar hükümetlerin emirleri ve askeri ve sivil güçlerin eylemleriyle elli milyondan fazla insan sistemli bir biçimde katledildi."


- Şeytan Etkisi



247. "Kurallar, resmi olmayan karmaşık davranışları kontrol etmenin resmi, basitleştirilmiş yoludur. Yasaları dışsallaştırarak, neyin gerekli, kabul edilebilir ve ödüllendirilebilir olduğunu ve neyin kabul edilemez, dolayısıyla da cezaya tabi olması gerektiğini belirleyerek işler. Kurallar, artık önemini kaybetmiş, belirsiz veya yaptırımcıların hevesleriyle değişir nitelikte olsalar bile kendi keyfi düzenlerini ve yasal yetke güçlerini oluştururlar."


- Şeytan Etkisi



248. "Zaman içinde Sistemlerin temel olarak tarihsel yapılar olduğu ve bazen de etki alanındaki birçok insanın davranışlarını yöneten ve belirleyen politik ve ekonomik güç yapıları olduğunu anlıyoruz. Sistemler, kontrolleri altındaki insanların eylemlerini etkileyen davranışsal bağlamları yaratan durumları yürüten motorlardır. Bazı noktalarda Sistem onu ilk yaratan veya iktidar yapısı içinde yetkeye sahip insanlardan bağımsız otonom bir yapı olabilir. Her Sistem kendi kültürünü geliştirir, birden fazla Sistem de toplu olarak bir toplumun kültürüne katkıda bulunur."


- Şeytan Etkisi



249. "Anarım bazen geçmiş günlerden kalanları
Bir araya gelince hoş, sessiz düşünceler
Yanarım aradığım şeylerin yokluğuna
Gönlümü, yitenlere çektiğim yaslar deler.

William Shakespeare"


- Zaman Paradoksu



250. "Dünyanın (ve zamanın) tümü bir sahne
Kadınlar ve adamlar sadece oyuncu
Girişleri de var, çıkışları da;
Ve bir kişi canı istediğinde oynuyor birçok rolü

William Shakespeare"


- Zaman Paradoksu

Tüm kitapları ücretsiz okuyabilir veya indirebilirsiniz! Ayrıca son kitabımız İlahi Rezonans artık raflarda! İncelemek için: