Nazife Şişman En Beğenilen Sözleri
1. "“Bir anne, bazen de kendi fotoğrafını Facebook profiline koymayacak kadar muhafazakar/dindar bir anne, mahremiyeti nasıl tanımlıyor olmalı ki, çocuğunun fotoğrafını yayınlarken aynı ilkeler geçerli olmuyor?"
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
2. "Ben kitabın sayfalarına notlar alarak, çizerek, hırpalayarak okumayı severim. Yıllar önce çizdiğim satırları, aldığım notları sonradan anlamlandırmaya çalışmak bazen canımı sıksa da düşünsel serüvenimi takip etme imkanı verir bana. Yani kağıdın üzerine dizilen harflerin büyüsünden, raflarda dizili kitap ciltlerine dokunmanın hazzından, üzerine çize çize, kenarına yaza yaza kitap okumaktan vazgeçmem mümkün değil."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
3. "Eğer bir insan sözünün arkasında değil ise,
sözü yalnızca gürültüdür.
Jack Ellul, Sözün Düşüşü"
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
4. ""Televizyon insan sesini öldürür"
Barry Sanders"
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
5. "Her adımımızı "önemli kişi" olma vurgusuyla belgeliyoruz."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
6. "“ÜSTADI İNTERNET OLANIN, BİLGİSİ MALUMAT OLUR.”"
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
7. "İmam Gazali, yıllar süren eğitiminden dönerken,
içinde bulunduğu kervan haydutların saldırısına uğrar.
Haydutlar, kervandaki kıymetli eşyalarının yanı sıra
onun kitaplarını ve defterlerini de gasp eder.
Kitap ve defterlerini isteyen Gazali’ye haydutun
verdiği cevap hayrete şayandır:
‘’ Nasıl olur da ilim tahsil ettiğini iddia ediyorsun?
Baksana defterlerin elinden alınınca hiç ilmin kalmıyor…
Gazali o an ;
Bilginin üst üste yığılan bir şey olmadığını idrak eder ve
memleketine döndüğünde –bilgiyi gönlüne nakşetme-nin
derdine düşer."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
8. "Yeni nesil kendisine bakılmasından hiç rahatsızlık duymuyor. Kişisel bilgileri hakkında bir kıskançlığa sahip değil. Kullanıcılar, kişisel yaşamlarının özel detaylarını açık etmekten , eksiksiz bilgi göndermekten, bilgi paylaşmaktan mutlu ve bu durum ergenlere özgü, nesil ve yaşla ilgili göstergeler olduğunu varsaymak büyük bir hata olur. Kamusal itirafla ilgili bu yeni eğilim, yaşa özgü faktörle açıklanamaz.!"
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
9. "İnsan insanın aynasıdır"
- Karantina Günlerinde Evin e-hali
10. "İnternette daha ziyade duyulara hitap eden deneyimler yaşanır. Parlaklık, hız, hareket, cazibe... Bunlar âdeta alkol ya da uyuşturucunun beynimizde yaptığı etkiye benzer etkiler yapar."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
11. "Müslümanlar, nefs terbiyesinin temel ilkesinin az konuşmak olduğunu;
ayıpların örtülmesinin temel ahlak kaidesi olduğunu;
kendini övmenin en büyük ahlak zaafı ve ‘’ görünme’’ nin de
‘’olma’’nın önündeki en büyük engellerden biri olduğunu kabul ederler.
Bu kabullere rağmen ,Müslümanların, görmenin ve görünmenin
hiyerarşisini değiştiren yeni teknolojileri sorgulamaksızın ve
hiçbir filtre ya da kasis koyma gereği duymaksızın hayatlarına
dahil ediyor oluşu, zamanımızın en çelişkili ve en eklektik durumu."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
12. "Okuyan için şekil değil, muhteva önemlidir. Zaten okumayacak olan içinse bedava ve bir tık uzağında duran hazine değerindeki kütüphane hiçbir anlam ifade etmeyebilir."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
13. "Dünyada bir garip gibi ya da gelip geçen bir yolcu gibi ol"
- Karantina Günlerinde Evin e-hali
14. "En azından biz Müslümanlar için... Her davranışını sergilenecek, gösterilecek bir kayda dönüştürmenin, kişinin amelî durumunu ve hayat tasavvufunu nasıl etkiliyor olduğu meselesi ilmihalimize dâhil olmalı."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
15. "Batı'nın aynasında yansıyan görüntümüz bizi hep rahatsız etti. Orada kendimizi geri kalmış gördük."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
16. "Ben onunla telofonda uzun uzun konuşmayı daha çok seviyorum"
- Karantina Günlerinde Evin e-hali
17. "Herkes hem oyuncu hem seyirci"
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
18. "Her kültür kendi gökyüzüne bakar ve her kültür kendi gökyüzünü yaratır..."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
19. "Bir kez gönül yıktın ise bu kıldığın namaz değil"
- Karantina Günlerinde Evin e-hali
20. "Ben hala insandan umudu kesmemenin derdindeyim."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
21. "İzleyen ile izlenenin birbiri içine geçtiği bir gösteri çağındayız."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
22. "Eskilerin nazar olur diye yüzüne işlemeli, iğne oyalı tülbent mendiller örttükleri dönemdeki, yani kırkı içindeki bir bebek, daha şu dünyadaki kırk dakikasını tamamlamadan yüzlerce gözle muhatap."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
23. "Kendi hayatının telif hakkını elinde tutmak isteyenler, eskiden istihbaratçıların büyük emeklerle elde ettiği bilgileri sosyal medya hesaplarında ya da online çeşitli mecralar aracılığıyla bizzat kendileri sunuyor. Yani görmenin, görünmenin gözetlemenin ve dolayısıyla teşhir ve mahremiyetin yeni halleri ile karşı karşıyayız."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
24. "Imam Gazali'nin, ilim seyahatinden dönerken kitaplarının eşkıyaların eline geçmesinden sonra yeniden ilme başlaması ile ilgili menkıbe de, kitabın ilim ve hikmeti taşıyamayacağını vurgular."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
25. "Sosyal paylaşımın temelinde yatan şey,
kişisel bilgi değiş tokuşudur."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
26. "İnsan insanın acısını alır"
- Karantina Günlerinde Evin e-hali
27. "Her zorukla beraber bir kolaylık vardır"
- Karantina Günlerinde Evin e-hali
28. "“2009 Eylül ayında bir aile, bütün gece süren online oyun seansları için internet kafede vakit geçirdiklerinden evde bıraktıkları bebeklerinin açlıktan ölmesine sebep oldu. İşin acı tarafı, anne ve babanın oynadığı oyundaki karakterin, beslenip büyütülen sanal bir kız çocuğu olması.”"
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
29. "E-kitabın tatlı hülyasına kapılanların unuttuğu çok önemli bir husus var: Okuyan için şekil değil, muhteva önemlidir. Zaten okumayacak olan içinde bedava ve bir tık uzağında duran hazine değerindeki kütüphane hiçbir anlam ifade etmeyebilir."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
30. "Yanımızdakilerden ziyade ekrandakilerle bağlantı hâlindeyiz."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
31. "Varsa paran pulun ,dünya âlem kulun"
- Karantina Günlerinde Evin e-hali
32. "Baba çocuğuna “Oğlum hadi scrabble oynayalım, ondan sonra da balon deneyi yaparız” diyor, oğlu omuzları çökmüş sıkıntıdan patlamış bir yüz ifadesi ile içinden şunları geçiriyor: “Kaliteli zaman geçirmekten içim çürüdü, balkon demiri yalamayı özledim.”"
- Adı Konmamış Çağda Yeni Anne Babalar
33. "Dünyanın öbür ucundaki bir haksızlıktan anında haberdar olunabiliyor, evet. Peki bu, değişimi sağlamak için, haksızlıkları kökten çözmek ve adaleti kaim kılmak için bizi ne kadar güçlü kılıyor?"
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
34. "Hem Kitab-ı Mukaddes'te hem Kur'an'da anlatılan bir kıssa vardır. Hazret-i Musa, Tanrı'yı görmek ister. Kitab-ı Mukaddes'teki kıssaya göre Tanrı tecelli edince çalı yanar; Kuran'daki kıssaya göre ise tecelli, dağın parçalanmasına yol açar. Yani Hak, görüntüye hapsedilemez."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
35. "Tam da herşeyin görülmek üzere sergilendiği ortamda aslında görülecek bir şey kalmamıştır."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
36. "Dijital kuşak hızlı intibak edip çabuk dikkati dağılan bir kuşak. Çünkü hiper-metin okumaya alışık. Sürekli değişen, linklerle oradan oraya savrulan bir okuma süreci var onların."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
37. "Mevlana;. Nice insan gördüm üzerlerinde elbise yoktu , nice elbise gördüm içlerinde insan yoktu."
- Günün Kısa Tarihi
38. "Ciltli kitaba ağıt yakanlarla beraberim ben de."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
39. "Duvarlar yabancı gözlerden ve birtakım müdahalelerden korumuyor artık bizi. Yapıp ettiğimiz hiçbir şey gizli kalmıyor."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
40. "Mümin ,anne babasından sorumlu"
- Karantina Günlerinde Evin e-hali
41. "Sohbet şifa idi"
- Karantina Günlerinde Evin e-hali
42. "Kitabın bile eğitim öğretimde ikincilliği düşünüldüğünde, sanki çocuk ve gençleri dijital aletlerin terbiyesine emanet edecekmişçesine öğretmeni ikinci plana atan eğitim projelerine biraz eleştirel bakılması gerekiyor."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
43. "Ben kitabın sayfalarına notlar alarak, çizerek, hırpalayarak okumayı severim. Tabii ki bazı kitaplar vardır, hızla okuyup hiç yıpratmadan bir kenara bıraktığım. Ama elimde çok dolaşan kitaplar hemen belli olur. Yıllar önce çizdiğim satırları, aldığım notları sonradan anlamlandırmaya çalışmak bazen canımı sıksa da düşünsel serüvenimi takip etme imkânı verir bana."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
44. "İnsanlar, YouTube'da videolar seyrederken hiçbir ücret ödemiyor. Ama esasında kişisel olarak değilse bile bu üretici/tüketiciler bir yekun olarak bakıldığında önemli bir ödeme yapıyorlar:
1- Bu bedava hizmetleri alırken maruz kaldıkları reklamlar doğrultusunda alışveriş yaparak.
2- Reklamların hedefi olacak altın değerindeki kişisel bilgileri söz konusu sitelere gönüllü bir şekilde vererek."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
45. "Bilgisayar ortamında Delete tuşuna basarak her şeyi yok edebilen çağdaş birey, mahrem ilişkilerinde de her gün yeni ve sıfırdan, sorumluluk gerektirmeyen bir hayata başlayabilmek için sanal "ilişkileri" tercih eder. Bu durum, günümüzde evlilik ve aileyi tehdit eden en önemli hususların başında geliyor."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
46. "Erişimin ve iletişimin her derde deva olduğu şeklindeki söylem, tahakkümün kültür yoluyla garanti altına alınmasına yardım ediyor sadece."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
47. "İnternet bağımlılığı literatüre geçen bir hastalık. Amerika'da ve Avrupa'da internet bağımlılığını tedavi eden rehabilitasyon merkezleri var, Çin'de ise bu tür merkezlerde çok sert tedavi yöntemlerinin uygulandığı biliniyor."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
48. "Konserde kendimizi müziğin kollarına bırakamıyor, derste konuya dahil olamıyor, aile yemeğinde yakın ilişkilerin sıcaklığına teslim olamıyoruz. "Burada, ama başka yerde olma" arzusu, teknolojinin sunduğu imkanlarla gündelik hayatımızın mottosu oluyor."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
49. "Postmodern dünyada 'görülmek' ile 'var olduğunu hissetmek' arasında doğrudan bir bağlantı kuruluyor.
"Esse est per cipi" Var olmak algılanmaktır, diyordu materyalist George Berkeley.
..
Facebook kurucusu Mark Zuckerberg, 2010 yılında verdiği bir mülakatta sosyal medyada mahremiyetin geleceği ile ilgili soruya, "Mahremiyet artık norm değil." cevabını vermişti."İnsanlar sadece daha çok ve çeşitli bilgiyi paylaşmakla kalmıyor, daha çok insanla ve daha açık bir şekilde paylaşıyorlar ve bundan memnunlar."
..
Yeni mecralar, mahremiyetin tanımını değiştirerek 'kendini sergileme'yi adeta normalleştiriyor.
..
Eskiden açığa vurulmadıkça pek çok şeyin özel olduğu düşünülürdü.
Şimdi ise özel olduğu ispatlanıncaya ya da belli çabalarla tescilininceye kadar pek çok bilgi ve belge kamusaldır kabulü var.
..
Her davranışını sergilenecek, gösterilecek bir kayda dönüştürmenin, kişinin amelî durumunu ve hayat tasavvurunu nasıl etkiliyor olduğu meselesi ilmihâlimize dâhil olmalı."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
50. "Bilim her şeyi bilir teknoloji her şeyi yapabilir mi?"
- Yeni İnsan: Kaderle Tasarım Arasında
51. "Kullanıcılar olarak farkında olmadan ödediğimiz en büyük bedel, iş dünyasının bizimle ve tercihlerimizle ilgili oldukça ayrıntılı bilgiye sahip olmasıdır. Paylaşım sitelerine ne kadar çok içerik üretir, ne kadar çok tercih yaparsak bu siteler de bizimle ilgili o kadar çok bilgiye sahip olur. Bu sebeple bu konuya kapitalist sistem çerçevesinde bakmamız gerekir."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
52. "Çocuklarımıza dinlemeyi öğretebilmek için önce bizim dinleyen olmamız gerekiyor. Dinlemek ve yüz yüze bakmak bizi insan kılan vasıflar.
Birbirimizin yüzüne bakarak konuşmazsak karşımızdakinin hislerine yabancılaşırız, dolayısıyla insan kalamayız..."
- Adı Konmamış Çağda Yeni Anne Babalar
53. "Yeni nesil kendisine bakılmasından hiç rahatsızlık duymuyor. Kişisel bilgileri hakkında bir kıskançlığa sahip değil. “Sosyal paylaşımın temelinde yatan şey kişisel bilgi değiş tokuşudur.” Kullanıcılar, “kişisel yaşamlarının özel detaylarını açık etmekten”, “eksiksiz bilgi göndermekten”, “bilgi paylaşmaktan” mutlu."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
54. ""Televizyon insan sesini öldürür.""
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
55. "Yüzünde sıkça beliren çok bilmiş sırıtması ve konuşurken karşısındakinin gözlerine nerdeyse hiç bakmaması çok uyuz ediciydi"
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
56. "Tarih artık görüntülerde kalıyor. Hikayelerde değil…"
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
57. "Küresel kapitalist sistemin bütün olumsuzluklarından, yaralarından kadını sorumlu tutan bir anlayışa sahip olanlar için hayat çok kolay, sorunlar rahatlıkla çözülebilecek kadar yalın ve basit. Evlilik sürmediyse kadınlar çalıştığı için, ekonomi kötüye gidiyorsa kadınlar çalıştığı için, gençlik değer krizi yaşıyorsa kadınlar çalıştığı için... Dolayısıyla kadınlar çalışmaz ise hiç sorun kalmaz."
- Adı Konmamış Çağda Yeni Anne Babalar
58. "İnsan insanın aynası olmalıdır"
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
59. "Hızın hâkim olduğu bu alanda hem basirete hem ferasete ihtiyacımız var. Çünkü yeni teknoloji, kitap, metin, yazar, okuyucu ilişkisini değiştirirken esasında bilgi, değer anlayışımızda da değişimlere yol açıyor."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
60. "Yeni nesil kendisine bakılmasından hiç rahatsızlık duymuyor. Kişisel bilgileri hakkında bir kıskançlığa sahip değil."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
61. "E- kitabın tatlı hülyasına kapılanların unuttuğu çok önemli bir husus var: okuyan için şekil değil, muhteva önemlidir. Zaten okumayacak olan içinse bedava ve bir tık uzağında duran hazine değerindeki kütüphane hiçbir anlam ifade etmeyebilir."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
62. "Ben kitabın sayfalarına notlar alarak, çizerek, hırpalayarak okumayı severim."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
63. "Geleneksel medyada reklamlar kişiye özel değildir. Hâlbuki Web 2.0 ortamı, çeşitli logaritmalarla kişiyi özelliklerine göre bir reklam hedefi hâline getirebilecek kapasite ve teknolojiye sahip. Ne mi demek istiyorum? Mesela Facebook'taki "relationship status"a, yani ilişki durumuna "nişanlı" yazdıysanız, kısa bir süre sonra düğün malzemeleriyle ilgili reklamlara maruz kalacaksınız demektir."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
64. ""Okuyan için şekil değil, muhteva önemlidir. Zaten okumayacak olan içinse bedava ve bir tık uzağında duran hazine değerindeki kütüphane hiçbir anlam ifade etmeyebilir.""
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
65. "Bir aile yemeğinde gözünü telefonunun ekranından ayırmayanlar ,sadece gençler değil artık"
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
66. "Yıllar önce çizdiğim satırları, aldığım notları sonradan anlamlandırmaya çalışmak bazen canımı sıksa da düşünsel serüvenimi takip etme imkanı verir bana."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
67. "Yalnızlık Allah'a mahsus"
- Karantina Günlerinde Evin e-hali
68. "Tam da her şeyin görülmek üzere sergilendiği ortamda aslında görülecek bir şey kalmamıştır. Çünkü bu programlar, banallik ve gündelik hayatın sıfır derecesinin yadsıdığı aynalardır."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
69. "Çünkü bazen, bir deli kuyuya bir taş atmış, kırk akıllı çıkaramamış şeklindeki kadim bilginin sayıca milyonlara evrilmiş halini görüyoruz net’te."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
70. "Onlara sevginizi verebilirsiniz ,düşüncelerinizi değil"
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
71. "Sadece tıklayarak savaşı engelleyemeyiz. Sadece haberdar olmakla bilgiye ulaşamayız.Enformasyon, özgürlüğümüzün garantisi değil;tam tersine onu berhava eden bir bombaya dönüşebilir. Klavyenin hijyenik mesafesinden insana, hakka ve adalete giden yollar, pazara çıkan iplere, eteklerden dökülen taşlara takılabilir."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
72. "Kalem gibi sarmalar yapabilir"
- Karantina Günlerinde Evin e-hali
73. "Tam da her şeyin görülmek üzere sergilendiği ortamda aslında görülecek bir şey kalmamıştır. Çünkü bu programlar, banallik ve gündelik hayatın sıfır derecesinin yadsıdığı aynalardır."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
74. "Müslümanlar nefs terbiyesinin temel ilkesinin az konuşmak olduğunu; ayıpların örtülmesinin temel ahlak kaidesi olduğunu; kendini övmenin en büyük ahlak zaafı ve “görünme”nin de “olma”nın önündeki en büyük engellerden biri olduğunu kabul ederler. Bu kabullere rağmen Müslümanların, görmenin ve görünmenin hiyerarşisini değiştiren yeni teknolojileri sorgulamaksızın ve hiçbir filtre ya da kasis koyma gereği duymaksızın hayatlarına dahil ediyor oluşu, zamanımızın en çelişkili ve en eklektik durumu."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
75. "Evden eve sınırlar,ükleden ülkeye sınırlar kadar kalın oldu"
- Karantina Günlerinde Evin e-hali
76. "İnsanlar başkalarının hayatlarını gözetlemeyi seviyorlar, kendilerini sunmayı ve popüler olmayı da."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
77. "Okuyan için şekil değil muhteva önemlidir. Zaten okumayacak olan içinse bedava ve bir tık uzağında duran hazine değerindeki kütüphane hiçbir anlam ifade etmeyebilir."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
78. "Eğer bir kişi sözünün arkasında değilse sözü yanlınzca görültüdür"
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
79. "Günümüzde sanki bu mottonun izinde kişi, başkaları kendisini seyrettiği oranda var olduğunu hissedebildiği için, portföyünde mümkün olduğunca fazla malzeme bulundurmaya çalışıyor. Resimlerini, zevklerini gittiği filmlerin hafta sonu yediği yemeği, hatta onunla iletişimde kaç arkadaşının olduğunu, gizlilik seçeneğini tıkladıysa arkadaşları için, değilse anonim bir cemaat için görünür kılmak istiyor."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
80. "Çocuklarınız sizin çocuklarınız değil. Onlar kendi yolunu izleyen hayatın oğulları ve kızları. Sizin aracılığınızla geldiler ama sizden gelmediler. Ve sizinle birlikte olsalar da sizin değiller…
“Halil Cibran”"
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
81. ""Prof. Hayles, bir öğretmenin eğitimde başarılı olabilmesi için öğrencinin durduğu yerden başlaması gerektiğine dikkat çekiyor; onların olmasını umduğumuz ideal noktadan değil. ""
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
82. "Her şey ‘uzak ‘ idi: uzaktan eğitim, uzaktan çalışma, uzaktan sevgi. Elimiz bile yüzümüze ne kadar uzaksa o kadar iyiydi…!"
- Karantina Günlerinde Evin e-hali
83. "Müslümanlar nefs terbiyesinin temel ilkesinin az konuşmak olduğunu; ayıpların örtülmesinin temel ahlak kaidesi olduğunu; kendini övmenin en büyük ahlak zaafı ve “görünme”nin de “olma”nın önündeki en büyük engellerden biri olduğunu kabul ederler. Bu kabullere rağmen Müslümanların, görmenin ve görünmenin hiyerarşisini değiştiren yeni teknolojileri sorgulamaksızın ve hiçbir filtre ya da kasis koyma gereği duymaksızın hayatlarına dahil ediyor oluşu, zamanımızın en çelişkili ve en eklektik durumu."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
84. "Benliğin kendini gerçekleştirmek üzere bedenini bir proje gibi değerlendirmesi, 'genç, güzel beden' imajının sarmalında, estetik cerrahinin ve tüketim kültürünün esareti altına girmeye yol açmaktadır."
- Emanetten Mülke
85. "Hâlâ da sadece metinden değil, yaşayan sünnetten öğreniyoruz teslimiyetin örnekleiğini, adaletin ilkelerini ve nasıl "insan" olunacağını."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
86. "Gençleri ifsat eden, aile hayatını bozan, sabah namazına kalkmamızı engelleyen, bütün kötülükleri oturma odalarımıza boca eden bir alet olarak kolayca eleştiririz televizyonu. Bütün olumsuzlukların müsebbibi bir suçlu bulmak isteriz ve haklıyızdır da bu eleştirilerde. Peki, muhtevayı değiştirdiğimizde sorun çözülür mü? Bu da tartışmalı bir konu. Özünde televizyon ne yapıyor sorusunu cevaplamadan mümkün değil bu tartışmaları bir yere vardırmak."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
87. "‘Mutluluk endüstrisi’ öznenin mesuliyetini çocukluk hikayesine, dolayısıyla ‘başkasının mesuliyetine’ yüklüyor. Başkasının değil, her birimizin kendi mesuliyet alanını güncellemesi gerekiyor."
- Adı Konmamış Çağda Yeni Anne Babalar
88. "“Televizyonda görülen dünya”ya teslim olmamak,bizatihi dünyanın geçiciliğine ve ötelerde gerçek bir dünyanın varlığına inanarak mümkün olabilir ancak."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
89. "Başkalarının hayatının maddi ve manevi mesuliyetini yüklenmediğimize göre onların hayatlarını kişisel yargılarla değerlendirmeye hakkımız yok."
- Adı Konmamış Çağda Yeni Anne Babalar
90. "İsmet Özel anlamaktan yana değildi; çünkü anlamak bir nevi onaylamak ve uymak anlamına geliyordu.
Bu sebeple "anlamanın" anlayışlı olmak tedaisini bertaraf etmek için belki de analiz ya da teşrih kavramlarını kullanmamız gerekiyor.
Çünkü teşrih tedavinin ön şartıdır."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
91. "Günümüzde çoğu kişi için özel hayat, korunması ve muhafaza edilmesi gereken bir değer olmaktan ziyade, şöhret ve bilinirlik karşılığında verilebilecek bir toplumsal bedel gibi görülüyor. Reality TV'ler, sosyal mecralar, bloglar ve mobil telefonlar, insanların mahremiyetlerini ifşa, özel hayatlarını teşhir ettikleri yeni kanallardır."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
92. ""İnsan insanın acısını alır""
- Karantina Günlerinde Evin e-hali
93. "“Bir başka örnek, çocuğu havuza düşen bir kadının atlayıp çocuğu kurtarmak yerine Twitter’daki ağ grubundan dua istemesi.”"
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
94. "“Yani kağıdın üzerine dizilen harflerin büyüsünden, raflarda dizili kitap ciltlerine dokunmanın hazzından, üzerine çize çize, kenarına yaza yaza kitap okumaktan vazgeçmem mümkün değil.”"
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
95. "Matbaanın icadı bile neredeyse hicivdir. Aman Tanrım, o zamandan beri söyleyecek sözü olan ne çok insan varmış! O müthiş icat, daha doğarken ölüme mahkûm bur sürü zırvanın yayılmasına yol açtı..."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
96. "Gözün hakimiyetinde bir çağ, içinde yaşadığımız. Görünerek var olunabilen, görerek tüketilebilen, gösterilerek iktidar kurulabilen bir dönem dijital ortamın imkanlarından da ivme alarak güçleniyor. Bu gösteride çocukların kullanılması ne ifade özgürlüğü üzerinden meşrulaştırılabilir ne de doğal olanın, sakıncasız olanın gösterilmesi gerekçesiyle. Onlar birer birey değilse de, anne babalarının istedikleri gibi kullanacakları mülkleri de değil. Bu karmaşık durumu emanet perspektifinden değerlendirecek dini ve kültürel arka planı olan Müslümanların, liberal etik yaklaşımın söyleyecek söz bulamadığı bir durumda söyleyecekleri çok şeyler olmalı."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
97. "Üstadı internet olanın bilgisi malumat olur"
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
98. "“Ben kendi şahsımda dürüst, dindar, başarılı gibi özelliklere sahip bir imajın sınandığını hissediyordum. Bu olumlu imajın temel bileşeni saygınlıktı.”"
- Başörtüsü
99. "Ben kitabın sayfalarına notlar alarak, çizerek, hırpalayarak okumayı severim. Tabii ki bazı kitaplar vardır, hızla okuyup hiç yıpratmadan bir kenara bıraktığım. Ama elimde çok dolaşan kitaplar hemen belli olur. Yıllar önce çizdiğim satırları, aldığım notları sonradan anlamlandırmaya çalışmak bazen canımı sıksa da düşünsel serüvenimi takip etme imkânı verir bana. Yani kâğıdın üzerine dizilen harflerin büyüsünden, raflarda dizili kitap ciltlerine dokunmanın hazzından, üzerine çize çize, kenarına yaza yaza kitap okumaktan vazgeçmem mümkün değil.
Bir de üzerinde başka gözlerin gezmiş olduğunu bildiğim, özel kişilerin notları ve işaretleri olan kitaplar vardır. Onların kıymeti, içinde yazılanın ötesindedir. Ve onlar sadece bir kitap değildir benim için. Bazen bir satırda derinleşen bakışımın yazanla ve benden önce okuyanlarla birleştiği anlara götüren derinlikler kazanır kitap. Bütün bunlar kitabı, "hayatı okumak", "bir tek kitabı daha iyi okumak için bütün kitapları okumak" gibi ifadeler de kendisini gösteren bir mertebeye çıkarır benim için. İki kapak arasına yerleştirilmiş kâğıt yapraklardan ibaret olmaz artık kitap."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
100. "Değişimin hızı içinde, 7/24 daima açık olan sonsuz bir ayartı ve cazibe kafeteryasından nemalanma iştahı içindeki günümüz insanı, görünenin parlak ışığı altında görme yetisini kaybettiğini fark etmiyor bile."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
101. "Bilim kurgu filmleri sadece film değildir. Biyoteknolojideki gelişmeleri belli bir dünya görüşünün parçası olarak normalleştirici bir işlev görür. Aslında romanlar, filmler, bilgisayar oyunları, çizgi filmler vs. insanları er geç karşılaşacakları bu olağanüstü gelişmelere hazırlar. Bu filmler, hem halkı eğitir hem de biyoteknolojik gelişmeleri meşrulaştırıp kabullenilebilir hale getirir"
- Yeni İnsan
102. ""Her kültür kendi gökyüzüne bakar ve her kültür kendi gökyüzünü yaratır.”"
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
103. "Esasında Sokrat da milâttan öncesinde teknoloji ve beyin arasındaki irtibatın farkındaydı.
Çünkü o kitaba ve ilk kütüphaneye karşı çıkmıştı insanları unutkan yapacağı endişesiyle.
İnsanlar kendi hafızalarına değil de birtakım yazılı işaretlere güvenmekle büyük bir hata yapıyorlardı.
Çünkü ona göre kitap zihnin düşmanıydı.
Nitekim kendisi hiç yazılı bir eser bırakmamıştı.
Onun hakkındaki bildiklerimizi öğrencisi Eflatun'un yazdıklarına borçluyuz.
Sokrat'ın bizi unutkan yaptığını söylediği kitap, bilimsel düşüncenin ve bilginin merkezine oturdu son birkaç yüzyıllık gelişme sonucunda.
..
Kitap okumadığı için Sokrat'ı memnun edecek kadar hafızası sağlam bir gençlik ile mi karşı karşıyayız peki?
Dijital teknolojinin içine doğan kuşak, bir önceki kuşağa nazaran daha hızlı uyum sağlıyor yeni teknolojilere..
Ama bu durumu "şimdiki çocuklar çok zeki" şeklindeki ebeveyn egosunun dışına çıkararak çözmek gerek.
Bu uyum acaba iyi birşey mi?
Bu uyum gelecek kuşaklara neye mal olacak?
sorularını geç olmadan gündemimize almalıyız."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
104. ""Neden iletişim teknolojileri gerçekten geometrik bir ilerlemeyle bir yenilikten ötekine gelişmeye devam ederken,
diğer iletişim biçimi,
yani benden sana, bizden onlara doğru olan 'gerçek iletişim biçimi' hala bu denli çıkmaz sokaklar karmaşası içinde?
Neden yanıltıcı rotalarıyla bu denli aldatıcı ve ifade edilirken de en az gizlendiğindeki kadar dolambaçlı?
...
İnsan ilişkilerinin gerçek labirentiyle karşı karşıya kalındığında ortaya çıkan kafa karışıklığı, şifa bulamaz."
(Jose Saramago, The Double)"
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
105. "Gidilecek uzun bir yolun olması , o yolun iniş mi çıkış mı olduğuna dair bir şey söylemez , değil mi ?
Sadece gidilecek uzun bir yol…"
- Yaşlanmak ve Yaslanmak
106. "Peçe, İslam dünyasının fethedilemeyişinin bir sembolüydü. Görülmediği halde gören konumdaki Müslüman kadın, fethedilemeyen, üzerinde iktidar kurulamayandı. İşte bu sebeple peçe, sadece cinsiyetin toplumsal anlamının bir çağrışımı olarak değil, aynı zamanda daha geniş siyasal ve kültürel meselelerin bir sembolü haline geldi. Ve İslamın direnen yüzü, bir şekilde peçe ya da örtü üzerinden sembolize edilegeldi. İslam dünyasında modernleşme ile ilgili pek çok çalışmada peçenin ya da örtünün, başlığı ve ana temayı teşkil etmesi bu nedenle şaşırtıcı değildir ."
- Küreselleşmenin Pençesi İslam'ın Peçesi
107. "Şunu söylemeye çalışıyorum , teknoloji bedene destek aparatlar üretiyor. Ama ruha destek bir aparat mümkün değil. Mutluluk hormonu salgılanmasını sağlamak üzere üretilecek teknolojiler ruhi yalnızlığı arttırmaktan başka bir işeb yarayacak gibi görünmüyor."
- Yaşlanmak ve Yaslanmak
108. "Geri dönüşüm felsefesi, yeryüzü kaynaklarının sınırlılığını, onu tükettikten sonra idrak etmiş olan bir zihnin, telafi çabasının göstergesi."
- Günün Kısa Tarihi
109. "Her davranışını sergilenecek, gösterilecek bir kayda dönüştürmenin, kişinin amelî durumunu ve hayat tasavvurunu nasıl etkiliyor olduğu meselesi ilmihalimize dahil olmalı."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
110. "Televizyonda düşünceye, bu sebeple de uzun konuşmalara yer yoktur. Dura düşüne konuşmak televizyonun formatına uymaz."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
111. "Televizyonda düşünceye, bu sebeple de uzun konuşmalara yer yoktur. Dura düşüne konuşmak televizyonun formatına uymaz."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
112. "Postmodern dönemde halk seçmeye hazır, yoğrulabilir bir kitle durumunda. Bu nedenle de bir manipülasyon sanatları toplumu aynı zamanda içinde yaşadığımız. Bir propaganda, bir kamuoyu araştırmaları toplumu."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
113. ""Çocuklar sizin çocuklarınız değil,
Onlar kendi yolunu izleyen Hayat'ın oğulları ve kızları.
Sizin aracılığınızla geldiler ama sizden gelmediler
Ve sizinle birlikte olsalar da sizin değiller.
Onlara sevginizi verebilirsiniz, düşüncelerinizi değil.
Çünkü onların da kendi düşünceleri vardır.
Bedenlerini tutabilirsiniz, ruhlarını değil.
Çünkü ruhları yarındadır,
Siz ise yarını düşlerinizde bile göremezsiniz.
Siz onlar gibi olmaya çalışabilirsiniz ama sakın onları
Kendiniz gibi olmaya zorlamayın.
Çünkü hayat geriye dönmez, dünle de bir alışverişi yoktur.
Siz yaysınız, çocuklarınız ise sizden çok ilerilere atılmış oklar.
Okçu,sonsuzluk yolundaki hedefi görür
Ve o yüce gücü ile yayı eğerek okun uzaklara uçmasını sağlar.
Okçunun önünde kıvançla eğilin
Çünkü okçu, uzaklara giden oku sevdiği kadar
Başını dimdik tutarak kalan yayı da sever."
Halil Cibran"
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
114. "Okumanın manası kişi Hakk'ı bilmektir.
|Yunus Emre"
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
115. "İlk teravih namazını hüzünle evlerimizde kıldık.. Ramazan’ı şerifin ilk günlerini ağlayarak ve yeryüzünden kovulmuş olmanın korkusuyla yaşadık…"
- Karantina Günlerinde Evin e-hali
116. "Makineler ile insanlar arası hiyerarşik düzen, makinelerin lehine işliyor. Bizim makinelerden üstünlüğümüz, duygularımız ve duygularımızın yansıdığı yüzümüzün ifadesi idi.
(Fatma Barbarosoğlu)"
- Karantina Günlerinde Evin e-hali
117. "Okuyan için şekil değil muhteva önemlidir. Zaten okumayacak olan içinse bedava ve bir tık uzağında duran hazine değerindeki kütüphane hiçbir anlam ifade etmeyecektir."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
118. "Eskiden özel diye nitelenen pek çok bilgiyi paylaşıyor artık insanlar. Yeni mecralar, mahremiyetin tanımını değiştirerek "kendini sergileme"yi adeta normalleştiriyor. Çünkü gözetlemek "katılım"ın gerekli bir parçası."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
119. "Telefon: Duvarları olmayan konuşma.
Fonograf: Duvarları olmayan müzik holü.
Fotoğraf: Duvarları olmayan müze.
Film-Radyo-TV: Duvarları olmayan sınıf."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
120. "Okudum bildim deme
Çok taat kıldım deme
Çün okudun bilmezsin
Ha bir kuru emektir"
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
121. "Hepimiz aynı televizyon programlarıyla büyüdük. Sanki hepimize aynı suni hafıza takılmış... Hepimizin belli başlı hedefleri aynı. Hepimizin korkuları aynı. Gelecek parlak değil... çok yakında aynı anda aynı şeyleri düşünmeye başlayacağız,mükemmel bir uyum içinde olacağız. Senkronize. Birleşmiş. Eşit. Kati. Karıncalar gibi. Böcekler gibi. Koyunlar gibi."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
122. "Gözün hâkimiyetinde bir çağ, içinde yaşadığımız. Görünerek var olunabilen, görerek tüketilebilen, gösterilerek iktidar kurabilen bir dönem dijital ortamın imkânlarından da ivme alarak güçleniyor."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
123. "Bedene müdahale elbette tarih boyunca hep vardı, ama günümüzde mükemmelleştirme, iyileştirme adına bedene yapılan müdahalelere yaklaşımda önemli bir farklılık tecrübe ediliyor. Farkı "ruhu yüceltmek adına bedeni kontrol altında tutmak"tan, "sadece bedende yoğunlaşan bir mükemmellik anlayışı"na geçiş olarak tespit etmek mümkün."
- Yeni İnsan
124. "Müslümanlar nefs terbiyesinin temel ilkesinin az konuşmak olduğunu, ayıpların örtülmesinin temel ahlak kaidesi olduğunu, kendini övmenin en büyük ahlak zaafı ve "görünme"nin de "olma"nın önündeki en büyük engellerden biri olduğunu kabul ederler. Bu kabullere rağmen Müslümanların, görmenin görünmenin hiyerarşisini değiştiren yeni teknolojileri sorgulamaksızın hiçbir filtre ya da kasis koyma gereği duymaksızın hayatlarına dahil ediyor oluşu, zamanımızın en çelişkili ve en eklektik durumu."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
125. ""Her kültür kendi gökyüzüne bakar ve her kültür kendi gökyüzünü yaratır. ""
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
126. "Bundan elli yıl önce çocuğunun karnını doyurup üstünü pak tutan bir anne görevini yerine getirmiş kabul ediliyordu. Çünkü “Anası kızına taht kurmuş, baht kuramamış”
denirdi. Yani çocuğun geleceğini/kariyerini planlayıp gerçekleştirmek ebeveynin sorumluluğu dâhilinde değildi. Ama bugün ebeveynler pedagojik anlayışların baskısı altında ne yapacaklarını şaşırmış durumdalar: Şöyle yaparsam travma olur,
böyle dersem psikolojik baskı olur düşüncesi, doğal davranmayı imkânsızlaştırıyor. Ya da mesela, her çocuğun dışa dönük, özgüvenli olması, kendisini çok rahat ifade etmesi ideali... Bunu gerçekleştirmek için çocukların şımarık, bizim gibi eski kuşakların "edepsiz” diyeceği tutum ve davranışlarına aşırı anlayışla yaklaşıyor ebeveynler. Çocuğun ruh dünyasi, ayrıntısıyla idrak edilip yönetilebilecek bir proje, şekillendirilebilecek bir hamurmuş gibi..."
- Adı Konmamış Çağda Yeni Anne Babalar
127. "Eskiden özel diye nitelenen pek çok bilgiyi paylaşıyor artık insanlar. Yeni mecralar, mahremiyetin tanımını değiştirerek "kendini sergileme"yi adeta normalleştiriyor. Çünkü gözetlemek "katılım"ın gerekli bir parçası."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
128. "En fazla içimize dönmemiz beklenen mekanlarda bile kendimizle kalamıyoruz; Kabe'den, Medine'den paylaşımlar yapıyoruz."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
129. "Televizyonda görülen dünya"ya teslim olmamak, bizatihi dünyanın geçiciliğine ve ötelerde gerçek bir dünyanın varlığına inanarak mümkün olabilir ancak."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
130. "...beden ile ruh arasındaki ilişki mücevher ile mücevher kutusu arasındaki ilişkiye benzetilir. İçinden mücevher alındığında kutunun hiç bir değeri kalmaz."
- Yeni İnsan: Kaderle Tasarım Arasında
131. "'manevi bilgi bir sırdır, ancak gönülden gönüle yol bulabilir ve hal üzerinden aktarılabilir, kuru harflerin gövdesine yüklenemez."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
132. "Yaşlılarımız bizim için kıymetli"
- Karantina Günlerinde Evin e-hali
133. "“2009 Eylül ayında bir aile, bütün gece süren online oyun seansları için internet kafede vakit geçirdiklerinden evde bıraktıkları bebeklerinin açlıktan ölmesine sebep oldu. İşin acı tarafı, anne ve babanın oynadığı oyundaki karakterin, beslenip büyütülen sanal bir kız çocuğu olması.”"
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
134. "Hak, görüntüye (imaja) hapsedilemez."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
135. ""Televizyonda görülen dünya"ya teslim olmamak, bizatihi dünyanın gerçekliğine ve ötelerde gerçek bir dünyanın varlığına inanarak mümkün olabilir ancak."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
136. "Sosyal politikalar, "için" edatı ile üretiliyor. "Yaşlılar için", "gençler için", "kadınlar için"... Bu dilin acilen değişmesi gerekiyor. Yaşlılar için değil, yaşlılarla birlikte. Gençler için değil, gençlerle birlikte. Kadınlar için değil, kadınlarla birlikte politikalar üretilmesi gerekiyor."
- Yaşlanmak ve Yaslanmak
137. "Tıbbi teknolojinin sunduğu imkânlar sayesinde artık insanlar sadece daha uzun yaşamıyor, yaşlılıklarını da daha sağlıklı geçiriyorlar. Böyle olunca daha önceden yirmi yıl eğitim, kırk yıl çalışma ve sonrasında birkaç yıl emeklilik (çünkü emeklilik yaşının 60-65 olarak belirlendiği 20. yüzyılın ilk yarısında ortalama ömür 67 civarındaydı) şeklin-de bir yaşam döngüsü varken artık emeklilik sonrasında yirmi yıla yakın ve nasıl geçirileceği sorun oluşturan bir dönem ortaya çıktı.
Peter Laslett 1970'li yıllarda "üçüncü çağ" kavramını litera-türe kazandırmış ve “Üçüncü Çağ Üniversitesi"ni kurmuştu."
- Yaşlanmak ve Yaslanmak
138. ""Televizyon insan sesini öldürür."
Barry Sanders"
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
139. "“…duvarlar yabancı gözlerden ve birtakım müdahelelerden korumuyor artık bizi. Yapıp ettiğimiz hiçbir şey gizli kalmıyor. Attığımız her adımı mobese kameraları, banka kartlarının dijital şeritleri, sağlık kayıtları belli merkezlerdeki gözlere ulaştırıyor. Ama biz bununla da yetinmiyoruz ve gözetleme amaçlı bu dijital imkanlara kendi elimizle de bilgi sağlıyoruz. Kendi hayatının telif hakkını elinde tutmak isteyenler, eskiden istihbaratçıların büyük emeklerle elde ettiği bilgileri sosyal medya hesaplarında ya da online çeşitli mecralar aracılığıyla bizzat kendileri sunuyor.”"
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
140. "Bazen, bir deli kuyuya bir taş atar, kırk akıllı çıkaramazmış şeklindeki kadim bilginin sayıca milyonlara evrilmiş hâlini görüyoruz net’te."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
141. "Çocuklarınız sizin çocuklarınız değil,
Onlar kendi yolunu izleyen Hayat'ın oğulları ve kızları,
Sizin aracılığınızla geldiler ama sizden gelmediler
Ve sizinle birlikte olsalar da sizin değiller.
-Halil Cibran"
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
142. "Kendimi feminist olarak tanımlamak mümkün değil.Çünkü feminizm,Batı modernitesinin seküler çerçevesi içinde tanımlanabilecek bir cinsellik siyaseti.Sanayi toplumunun temel argümanlarının dışında değerlendirilemeyecek bir ideoloji,sanayi toplumunun bir ürünü ve temelde doğaya hakimiyeti savunur.Bu da İslam'daki emanet anlayışına tamamen aykırı bir tavrın göstergesi.
Feminizm,hem çağdaş cinsiyet dinamiklerini anlamakta önemli bir siyaset;hem de toplumu dönüştürme iddiasında olan sosyal ve siyasal bir hareket.Bu açıdan okumalar ve eleştiriler yapıyorum.Fakat feminizmi eleştirmem antifeminist olduğum anlamına gelmiyor.
Çünkü ben kendimi Müslüman üst kimliği ile tanımlıyorum.Bir karşıtlıktan,ötekinin değillemesinden yola çıkan bir tanımlama yapmam söz konusu değil."
- Emanetten Mülke
143. "En fazla içimize dönmemiz beklenen mekanlarda bile kendimizle kalamıyoruz; Kabe'den, Medine'den paylaşımlar yapıyoruz."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
144. "Televizyonda görülen dünya"ya teslim olmamak, bizatihi dünyanın geçiciliğine ve ötelerde gerçek bir dünyanın varlığına inanarak mümkün olabilir ancak."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
145. "'manevi bilgi bir sırdır, ancak gönülden gönüle yol bulabilir ve hal üzerinden aktarılabilir, kuru harflerin gövdesine yüklenemez."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
146. "“2009 Eylül ayında bir aile, bütün gece süren online oyun seansları için internet kafede vakit geçirdiklerinden evde bıraktıkları bebeklerinin açlıktan ölmesine sebep oldu. İşin acı tarafı, anne ve babanın oynadığı oyundaki karakterin, beslenip büyütülen sanal bir kız çocuğu olması.”"
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
147. "Hak, görüntüye (imaja) hapsedilemez."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
148. ""Televizyonda görülen dünya"ya teslim olmamak, bizatihi dünyanın gerçekliğine ve ötelerde gerçek bir dünyanın varlığına inanarak mümkün olabilir ancak."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
149. "İmkânsız durumları da ele alan ilkelere sahip olmak, birdenbire başımıza gelen durumlarla ilgili hiçbir ilkeye sahip olmamaktan iyidir."
- Yeni İnsan
150. ""Postmodern sanal dünyada görülmekle var olduğunu hissetmek arasında doğrudan bir bağlantı kuruluyor. ""
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
151. ""Bilgi, insanın gözünü aydınlatarak görüşünü güçlendirir; oysa bombanın etrafa saçtığı malumat yığını, ya gözümüze şarapnel olarak saplanır ya da kaldırdığı toz dumanla görüşümüzü tamamen kapatır.""
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
152. "Zira modern hayat; hiç kimse için fedakarlık yapmayan, sadece "kendini gerçekleştirme"yi hedef edinen, atomize bir yaşam süren, elbette en önemlisi uhrevi hiçbir kaygısı olmayan, tüm yatırımını bu dünyadaki " özgür ve mutlu" yaşamına yapan bir birey anlayışına dayanmaktadır."
- Küreselleşmenin Pençesi İslam'ın Peçesi
153. "Günümüzde her şeye öyle ya da böyle Silikon Vadisi
tasavvut ediyor;
akıllı yataklar,akıllı arabalar, akıllı bütün şeyler..."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
154. "Ölümü hayattan uzaklaştıran modern insanın, yaşlıların yaşamasını anlamlı kılması zaten mümkün değil."
- Yeni İnsan
155. ""insanlar neden uçak kazalarından çok korkarlar?bunun sebebi fiziksel acı değil, uçak düşerken ve insan birkaç dakika içinde öleceğinin farkına varmışken hissedilen dehşet duygusudur"
-slavoj zizek, "no sex, please, we're post-human!""
- Yeni İnsan
156. ""Ahmak değildik ancak hakiki olanın haber değeri taşımadığı bir zamana mahkûmduk""
- Karantina Günlerinde Evin e-hali
157. "Televizyonda 1989'dan beri yayınlanan The Simpsons adlı animasyon dizideki karakterlerden Bart, babasına bir şey sorar. Ama onun verdiği cevaba da " Wikipedia'da tam aksi yazıyor" diye itiraz eder. Babası Homer ise şöyle yatıştırır oğlunun itirazını: "Wikipedia'yı merak etme evlat. Eve gittiğimizde değiştiririz.""
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
158. "Ahlak incitmemek ile başlayan incinmemek ile yükselen bir yolculuk. Modern psikoloji incinmişliğimiz üzerinden yaklaşır bize. Oysa tasavvufi terbiye incinmemeyi merkeze alır..!"
- Karantina Günlerinde Evin e-hali
159. ""Her evin soğan doğrayışı başkadır" sözünün bugünkü iz düşümü, her yemek kanalının soğan doğrayışı ve bıçağı farklıdır anlayışına evrildi. Aşçılık bile artık zanaat değil, bir performans mesleği."
- Adı Konmamış Çağda Yeni Anne Babalar
160. "Zira kalp temizliği söylemi seküler bir din anlayışının göstergesidir. İman ile amel, yani inanç ile davranış arasında her hangi bir bağlantı kurmayan, dini sadece vicdani bir mesele kabul eden bir yaklaşımdır bu."
- Emanetten Mülke
161. "Geldi geçti ömrüm benim
Şol yel esip geçmiş gibi
Hele bana şöyle gele ,
Şol göz açıp yummuş gibi
Yunus Emre"
- Yaşlanmak ve Yaslanmak
162. "“…böyle bir değerlendirmeye başörtülülerin başörtüsü ile ilgili tartışmalar esnasında eşitler arası bir ilişkinin tarafları olarak görülmedikleri gerçeğinin altını çizmekle başlanabilir. Kendi kendilerine karar veremeyen, kandırılmış bir güruh olarak görülmeleri de bundan kaynaklanıyor. Başörtüsünün dini bir emir olmadığı, erkeklerin baskısı ile örttürüldüğü gibi gerekçelerle ikna edilmeye çalışıldıklarında da bu asgari saygı dairesini göremiyoruz. Çünkü eşitler arası bir iletişim gerçekleşmiyor.”"
- Başörtüsü
163. "“…kendinden yola çıkarak diğerlerini anlamaya çalışmak,”"
- Başörtüsü
164. "Çünkü hayat geriye dönmez, dünle de bir alışverişi yoktur."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
165. "Ben kitabın sayfalarına notlar alarak, çizerek, hırpalayarak okumayı severim. Tabii ki bazı kitaplar vardır, hızla okuyup hiç yıpratmadan bir kenara bıraktığım. Ama elimde çok dolaşan kitaplar hemen belli olur. Yıllar önce çizdiğim satırları, aldığım notları sonradan anlamlandırmaya çalışmak bazen canımı sıksa da düşünsel serüvenimi takip etme imkanı verir bana. Yani kağıdın üzerine dizilen harflerin büyüsünden, raflarda dizili kitap ciltlerine dokunmanın hazzından, üzerine çize çize, kenarına yaza yaza kitap okumaktan vazgeçmem mümkün değil."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
166. "Herkesin uyuyup sobanın söndüğü saatlerde, yorganın altına kıvrılıp kitap okumaya çalışırken, dışarıda kalan kolum buz kestiğinde kurduğum hayallerden biri, kitabı havada tutan ve yapraklarını benim komutumla çeviren bir mekanizmanın icadıydı."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
167. "- " (...) İnanç bilgiden ayrılabilir olmadığı gibi âlem Müslümanlar için fizik görünüşünden ibaret değildir.
Gerçek hiyerarşik bir yapıya sahiptir ve dünya bu hiyerarşinin alt basamaklarında yer alır.
Alttakilere takılıp yüceleri ihmal edenler ziyana uğrayanlardan olur...""
- Günün Kısa Tarihi
168. "Herkes hem oyuncu hem seyirci.. "Kim kiminle ne yapıyor?" sorusu sadece magazin programlarındaki ünlüler için sorulmuyor artık.."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
169. "Zira modern hayat; hiç kimse için fedakarlık yapmayan, sadece "kendini gerçekleştirme"yi hedef edinen, atomize bir yaşam süren, elbette en önemlisi uhrevi hiçbir kaygısı olmayan, tüm yatırımını bu dünyadaki " özgür ve mutlu" yaşamına yapan bir birey anlayışına dayanmaktadır."
- Küreselleşmenin Pençesi İslam'ın Peçesi
170. "Televizyonda 1989'dan beri yayınlanan The Simpsons adlı animasyon dizideki karakterlerden Bart, babasına bir şey sorar. Ama onun verdiği cevaba da " Wikipedia'da tam aksi yazıyor" diye itiraz eder. Babası Homer ise şöyle yatıştırır oğlunun itirazını: "Wikipedia'yı merak etme evlat. Eve gittiğimizde değiştiririz.""
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
171. "Zira kalp temizliği söylemi seküler bir din anlayışının göstergesidir. İman ile amel, yani inanç ile davranış arasında her hangi bir bağlantı kurmayan, dini sadece vicdani bir mesele kabul eden bir yaklaşımdır bu."
- Emanetten Mülke
172. "Ben kitabın sayfalarına notlar alarak, çizerek, hırpalayarak okumayı severim. Tabii ki bazı kitaplar vardır, hızla okuyup hiç yıpratmadan bir kenara bıraktığım. Ama elimde çok dolaşan kitaplar hemen belli olur. Yıllar önce çizdiğim satırları, aldığım notları sonradan anlamlandırmaya çalışmak bazen canımı sıksa da düşünsel serüvenimi takip etme imkanı verir bana. Yani kağıdın üzerine dizilen harflerin büyüsünden, raflarda dizili kitap ciltlerine dokunmanın hazzından, üzerine çize çize, kenarına yaza yaza kitap okumaktan vazgeçmem mümkün değil."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
173. "Herkesin uyuyup sobanın söndüğü saatlerde, yorganın altına kıvrılıp kitap okumaya çalışırken, dışarıda kalan kolum buz kestiğinde kurduğum hayallerden biri, kitabı havada tutan ve yapraklarını benim komutumla çeviren bir mekanizmanın icadıydı."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
174. "Dışarıdan bir göz değil izleyen, herkes kendi hayatının telif hakkını elinde tutarak şeffaflaştırıyor kendisini."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
175. "“Postmodern ebeveynler tüketirken tükenen, tamamlanamamış, tamamlanmaması öngörülen bir kategoridir.”"
- Adı Konmamış Çağda Yeni Anne Babalar
176. ""Kulak en ontolojik organımızdır.""
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
177. ""Gözün hâkimiyetinde bir çağ, içinde yaşadığımız. Görünerek var olunabilen, görerek tüketilebilen, gösterilerek iktidar kurabilen bir dönem dijital ortamın imkânlarından da ivme alarak güçleniyor.""
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
178. ""Eğer bir insan sözünün arkasında değil ise,
sözü yalnızca gürültüdür.""
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
179. "'bedenlerini tutabilirsiniz, ruhlarını değil.
çünkü ruhlar yarındadır."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
180. "Biz canavar değiliz, peki insan olmamıza rağmen neyle ilgili bu tepkimiz ya da tepkisizliğimiz?"
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
181. "Modern tıp, hastalıkları yenerek ölümün öldürülebileceği inancını besliyor."
- Yeni İnsan
182. "İnsanlar ölmüyor gibi öldü. Ateş düştüğü yeri yaktı. Ama o yanışın dumanına bile uzak kaldı akrabalar. Eş dost…!"
- Karantina Günlerinde Evin e-hali
183. "Teknolojinin hızına yetişme telaşı içindeyiz hepimiz."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
184. "Hız ve değişim, modern insanın ufkunu belirleyen iki pusula. Bir taraftan böyle bir hız ve değişim var diğer taraftan değişmeyen bir "insanlık durumu"nu tecrübe ediyoruz."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
185. "Kalp , organların yaptığı her işten etkilenir. İşittiğim, gördüğüm, söylediğim , kokladığım, dokunduğum her şey kalbime dokunur. Yaptığım Her şeyi kalbime de yapıyorum demektir. Ya sanal gerçeklik? Kişi seçim yapabildiği, şöyle ya da böyle olmasına müdahale edebildiği her durumda davranışlardan sorumludur. Çünkü mükelleftir…"
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
186. "Atom bombası, sadece insanı değil, doğayla birlikte insanlığın geleceğini de hedef tahtasına koydu."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
187. "Her kültür kendi gökyüzüne bakar ve her kültür kendi gökyüzünü yaratır."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
188. "Mesela hiç fizik dersi almamış biriyle Nobel ödüllü bir fizikçi, Wikipedia'daki fizik başlığının içeriğini değiştirme hususunda eşit oranda hak sahibidir. Çünkü bu yayınlarda vurgulanan, yetkinlikten ziyade haklardır."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
189. "“Zamanın izini saklamaya cehdettiğimiz yegâne şey, hatıralarımız.”"
- Yaşlanmak ve Yaslanmak
190. "Tarih artık görüntülere kalıyor, hikayelere değil."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
191. "Gözün hakimiyetinde bir çağ, içinde yaşadığımız. Görünerek var olunabilen, görerek tüketilebilen, gösterilerek iktidar kurulabilen bir dönem..."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
192. "Dışarıdan bir göz değil izleyen, herkes kendi hayatının telif hakkını elinde tutarak şeffaflaştırıyor kendisini."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
193. "'bedenlerini tutabilirsiniz, ruhlarını değil.
çünkü ruhlar yarındadır."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
194. "Biz canavar değiliz, peki insan olmamıza rağmen neyle ilgili bu tepkimiz ya da tepkisizliğimiz?"
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
195. "Hız ve değişim, modern insanın ufkunu belirleyen iki pusula. Bir taraftan böyle bir hız ve değişim var diğer taraftan değişmeyen bir "insanlık durumu"nu tecrübe ediyoruz."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
196. "Kalp , organların yaptığı her işten etkilenir. İşittiğim, gördüğüm, söylediğim , kokladığım, dokunduğum her şey kalbime dokunur. Yaptığım Her şeyi kalbime de yapıyorum demektir. Ya sanal gerçeklik? Kişi seçim yapabildiği, şöyle ya da böyle olmasına müdahale edebildiği her durumda davranışlardan sorumludur. Çünkü mükelleftir…"
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
197. "Atom bombası, sadece insanı değil, doğayla birlikte insanlığın geleceğini de hedef tahtasına koydu."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
198. "Her kültür kendi gökyüzüne bakar ve her kültür kendi gökyüzünü yaratır."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
199. "Mesela hiç fizik dersi almamış biriyle Nobel ödüllü bir fizikçi, Wikipedia'daki fizik başlığının içeriğini değiştirme hususunda eşit oranda hak sahibidir. Çünkü bu yayınlarda vurgulanan, yetkinlikten ziyade haklardır."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
200. "Okuyan için şekil değil, muhteva önemlidir."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
201. ""Eğer bir kişi sözünün arkasında değilse, sözü yalnızca gürültüdür:''"
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
202. "Yeni nesil kendisine bakılmasından hiç rahatsızlık duymuyor. Kişisel bilgileri hakkında bir kıskançlığa sahip değil. "Sosyal paylaşımın temelinde yatan şey kişisel bilgi değiş tokuşudur". Kullanıcılar "kişisel yaşamlarının özel detaylarını açık etmekten," "eksiksiz bilgi göndermekten," "bilgi paylaşmaktan" mutlu."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
203. "İnsanın ahlaki ve müteal boyutunu dikkate almayan bir yaklaşım, ahlakın ve hukukun dayanağı olan sorumluluk özgür iradei imha eden bir vasata yol açabilir."
- Yeni İnsan
204. "İleri kapitalist toplumda ‘ölümsüzlük’ bile satın alınabilecek bir metaya dönüşmüş durumda. Aynen sağlık ve genç görünüm gibi."
- Yeni İnsan
205. "Bakmak için algılarımız yeter, görmek için ise ayrı bir idrak ve şuur gerekir."
- Başörtüsü
206. "Ama vicdanın hacmine sınır çizmenin mümkün olmadığı, vicdanın bütün mazlumlar ve muhtaçlar için sızlama kapasitesinin olduğu da unutulmamalı. Yani vicdana sınırlar çizilmemeli."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
207. "Tam da her şeyin görülmek üzere sergilendiği ortamda aslında görülecek bir şey kalmamıştır. Çünkü bu programlar, banallik ve gündelik hayatın sıfır derecesinin yadsıdığı aynalardır."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
208. "Her davranışı sergilenecek bir kayda dönüştürmenin kişinin ameli durumunu ve hayat tasavvurunu nasıl etkiliyor olduğu meselesi ilmihalimize dahil olmalı."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
209. "En "gerçek" olduğunu zannettiğimiz savaş fotoğrafları bile "olan"ı değil, kameranın arkasındakinin görmek istediklerini yansıtmaktadır."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
210. "Genç anneler kendi annelerinin tecrübelerinden değil, kendi kuşağından bir blogger annenin tecrübesinden feyzalmaya çalışıyor.
Neden böyle? Geçmişin değil, hemen şimdinin, şu anda olmakta olanın tecrübesine talip genç anneler. Bu çok anlaşılabilir bir durum. Nereye kadar? Blogger annenin yazdıklarının birebir gerçeği yansıtmadığı, bir kurgu/ideal anne yapısı içinde olduğu kabul edildiği sürece.
Ama şöyle bir sorun çıkıyor blogger anneler üzerinden. Birbirine tamamen aykırı, taban tabana zıt paylaşımlar arasında kafası iyice karışıyor genç annelerin. Bir tarafta kendisinin ne kadar iyi, mükemmel, eğlenceli anne olduğunu iddia eden, paylaştığı videolar ve fotoğraflar üzerinden takipçilerini kendi hikâyesine dâhil eden "blogger anne"ler var; diğer tarafta ne kadar rahat olduğunu, çocuklarının evin duvarlarını boyamasına izin verdiğini, çocuklara hiç dokunmadan onları hudayinabit otlar gibi büyüttüğünü iddia eden blogger anneler var. İkisi de değil..."
- Adı Konmamış Çağda Yeni Anne Babalar
211. "(...) Bizim tarihsel tecrübemiz üzerinden anlamaya çalışırsak süreci, kitap bile ikincil bir unsurdur eğitim öğretimde. Zira İslâm medeniyetinde bilginin ulaştırılmasında insan (âlim-arif) her zaman merkezî yerini korumuştur."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
212. "Genellikle İslam geleneğinin kadınlara yönelik ayrımcılığını vurgulamak ve bunu da "modern" olandan dışlamak maksadıyla, İslam tarihinin klasik metinlerini, günümüz şartlarında içtihatlar yapılıp yapılmadığına bakılmaksızın sıralayıp yargılayan pek çok çalışma mevcuttur."
- Emanetten Mülke
213. "Greenfield'in tezine göre internetin idrak mekanizmasına etkisi ne yazık ki olumsuz. Çünkü internette daha ziyade duyulara hitap eden deneyimler yaşanır. Parlaklık, hız, hareket, cazibe... bunlar adeta alkol ya da uyuşturucunun beynimizde yaptığı etkiye benzer"
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
214. "Ben kitabın sayfalarına notlar alarak, çizerek, hırpalayarak okumayı severim. Tabii ki bazı kitaplar vardır, hızlı okuyup hiç yıpratmadan kenara bıraktığım. Ama elimde dolaşan kitaplar hemen belli olur. Yıllar önce çizdiğim satırları, aldığım notları sonradan anlamlandırmaya çalışmak bazen canımı sıksa da düşünsel serüvenimi takip etme imkanı verir bana."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
215. "“Büyüklerimiz bize karşı merhametsiz miydi?” diye soruyorsun. Biz merhametin ne olduğu ile ilgili de bir kafa karışıklığı yaşıyoruz. Merhamet, çocuğu pamuklara sarıp bir fanusta büyütmek demek değil. Koruyuculuk ve kendini çocuğunun bütün yaşamından sorumlu hissetme, önce Allah'a emanet etme şuurunu arka plana atıyor gibi geliyor bana. Merhamet, bir annenin “Ayağına taş değmesin” duasında tezahür
eden şefkatten ibaret değil. Hayatın acı gerçeklerine karşı dayanacak gücü kazanması için zorlamak da merhamete dâhil."
- Adı Konmamış Çağda Yeni Anne Babalar
216. ""Günümüzde ebeveynler çocuklarına dair anıları doğal olarak yerleştirmiyorlar hafızalarına. Daha bebek dünyaya gelmeden, doğumhanede başlayan fotoğraf ve video çekimi, hiç hız kesmeden hayat boyu kayıt olarak devam ediyor. Însanların en mahrem anları üzerinden beslenip şişen bir sosyal medya gerçeği var. Ve her yeni versiyon bir öncekini aratıyor.""
- Adı Konmamış Çağda Yeni Anne Babalar
217. "“ Okudum bildim deme
Çok taat kıldım deme
Çün okudum bilmezsin
Ha bir kuru emektir.”
Yunus Emre"
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
218. "“Artık kahramanlık sonrası bir savaş dönemindeyiz. Savaşın hikâyesini şekillendiren karakterler, başını vermeyen şehitler, tek kollu sancaktarlar değil artık. Peki yeni savaşların hikâyesini kimler yazıyor? Haber kanalları, sinema filmleri ve bilgisayar oyunları aracılığıyla yazılıyor yeni savaşın hikâyesi. Ve savaş sanallaşırken ‘başkasının ölümü’ ölüm bile olamıyor artık. Ya ‘level’ atlamayı sağlayan bir ‘tık’a ya da profesyonel savaş ajanlarının maceralarında yeni bir ‘episode’a, o bölüme renk katan bir ‘olay’a dönüşüyor.”"
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
219. "Yaratan kendisi görülmediği halde her şeyi görendir."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
220. "Yani Hak(Allah), görüntüye(imaja) hapsedilemez.”"
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
221. "Hayat bir konaklama yeri olarak tanımlanmıştır pek çok kadim kültürde. Peygamber Efendimiz yolcunun bir ağaç altında dinlenmesine benzetmiştir hayatı. Asıl menzil ahirettir."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
222. "Ve "her zaman ulaşılabilir birey", ne yazık ki "kendi"sine ulaşacak, kendisinden haberdar olacak, oradan da varoluşun künhüne varacak, varlığını idrak edecek zamanı bulamayabilir."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
223. "“Günümüzde artık, doğa, din ya da ahlak değil de toplumsallık herşeyin ölçüsü haline gelmiştir”"
- Küreselleşmenin Pençesi İslam'ın Peçesi
224. "Boş kaldın mı kalk (başka bir iş ve ibadetle) yorul.
İnşirah Suresi -7"
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
225. ""O her gün (an) bir iştedir" mealindeki ayet, altı günde kainatı yaratıp pazar günü dinlenen Tanrı imajından başka bir yaratıcı tasavvuruna imkan veriyor."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
226. "Okuyan için şekil değil, muhteva önemlidir."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
227. "Ama vicdanın hacmine sınır çizmenin mümkün olmadığı, vicdanın bütün mazlumlar ve muhtaçlar için sızlama kapasitesinin olduğu da unutulmamalı. Yani vicdana sınırlar çizilmemeli."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
228. "Tam da her şeyin görülmek üzere sergilendiği ortamda aslında görülecek bir şey kalmamıştır. Çünkü bu programlar, banallik ve gündelik hayatın sıfır derecesinin yadsıdığı aynalardır."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
229. "Her davranışı sergilenecek bir kayda dönüştürmenin kişinin ameli durumunu ve hayat tasavvurunu nasıl etkiliyor olduğu meselesi ilmihalimize dahil olmalı."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
230. "En "gerçek" olduğunu zannettiğimiz savaş fotoğrafları bile "olan"ı değil, kameranın arkasındakinin görmek istediklerini yansıtmaktadır."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
231. "(...) Bizim tarihsel tecrübemiz üzerinden anlamaya çalışırsak süreci, kitap bile ikincil bir unsurdur eğitim öğretimde. Zira İslâm medeniyetinde bilginin ulaştırılmasında insan (âlim-arif) her zaman merkezî yerini korumuştur."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
232. "Genellikle İslam geleneğinin kadınlara yönelik ayrımcılığını vurgulamak ve bunu da "modern" olandan dışlamak maksadıyla, İslam tarihinin klasik metinlerini, günümüz şartlarında içtihatlar yapılıp yapılmadığına bakılmaksızın sıralayıp yargılayan pek çok çalışma mevcuttur."
- Emanetten Mülke
233. "Greenfield'in tezine göre internetin idrak mekanizmasına etkisi ne yazık ki olumsuz. Çünkü internette daha ziyade duyulara hitap eden deneyimler yaşanır. Parlaklık, hız, hareket, cazibe... bunlar adeta alkol ya da uyuşturucunun beynimizde yaptığı etkiye benzer"
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
234. "Ben kitabın sayfalarına notlar alarak, çizerek, hırpalayarak okumayı severim. Tabii ki bazı kitaplar vardır, hızlı okuyup hiç yıpratmadan kenara bıraktığım. Ama elimde dolaşan kitaplar hemen belli olur. Yıllar önce çizdiğim satırları, aldığım notları sonradan anlamlandırmaya çalışmak bazen canımı sıksa da düşünsel serüvenimi takip etme imkanı verir bana."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
235. "Yaratan kendisi görülmediği halde her şeyi görendir."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
236. "Yani Hak(Allah), görüntüye(imaja) hapsedilemez.”"
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
237. "-Sen beni bilgili, çok okumuş bir adam mı sanıyorsun?
-Tabii ki, dedi Zi-gong, öyle değil misin?
-Pek sayılmaz, dedi Konfüçyüs, ben yalnızca başka her şeyi birbirine bağlayan bir ipi tuttum."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
238. "Vicdana sınır çizilmemeli."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
239. "Kişinin bedeni her istediğini uygulayabileceği bir mülk değil, Allah’ın rızasına uygun kullanmak üzere ona verilen bir emanettir..!"
- Emanetten Mülke
240. "Yaşananlardan insanlar ibret almıyor. Ama zaten sistem ibret almasın diye işliyor. Yas günlerinde bu kadar yoğun eğlencenin servis edildiği, tarihte başka bir dönem olmuş mudur bilmiyorum. Sontag "başkasının acısına bakmak" diyordu ya... Biz başkasının ölümüne "eğlenerek bakıyoruz".
(Fatma Barbarosoğlu)"
- Karantina Günlerinde Evin e-hali
241. ""Yeni mecralar, mahremiyetin tanımını değiştirerek 'kendini sergileme'yi adeta normalleştiriyor.""
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
242. "İsmet Özel, anlamaktan yana değildi; çünkü anlamak bir nevi onaylamak ve uymak anlamına geliyordu."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
243. "Biz canavar değiliz, peki insan olmamıza rağmen neyle ilgili bu tepkimiz ya da tepkisizliğimiz?"
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
244. "Her şeyi kadın sorununa indirgeyen cinsiyetçi perspektiften de; her şeyi İslam'ın kadınla sorunlu olduğu noktasından gören oryantalist ve neo-oryantalist perspektiften de; 'İslam kadınlara haklarını vermiştir' deyip çağdaş problemleri görmezden gelen sığ perspektiften de azade, hem şümullü hem de içeriden bir bakış geliştirmek zaruri."
- Harf Harf Kadınlar
245. "Hayat bir konaklama yeri olarak tanımlanmıştır pek çok kadim kültürde. Peygamber Efendimiz yolcunun bir ağaç altında dinlenmesine benzetmiştir hayatı. Asıl menzil ahirettir. Bugün de hayatı bir bekleyiş olarak kodlayan reklam sloganları var tedavülde. Ama geçip gitmekte olan hayatta kalıcı tutamaklara yönlendirmiyor bu sloganlar. Dünya, ahiret için çalışılan tarla, ahiret hasadının tarlası değil bu yaklaşımda. Pazar tatilinde ya da yaz tatilinde harcanacak paraların biriktirildiği bir bekleyiş sürecinden ibaret hayat. Çünkü "hepimiz tatil için çalışıyoruz"."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
246. "Terörizme karşı iş birliği argümanına yaslanan insansız hava aracı saldırıları, esasında teröristten çok sivil halkı öldürüyor."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
247. ""Bilim ve teknoloji bıçağa benzetiliyor. Zararlı otları ayıklamakta ve bir yetimin karnını doyuracak somunu dilimlemekte de kullanabilirsiniz bıçağı, bir insanı katletmekte de. Yani bilim ve teknoloji nötrdür, onun belli bir siyaset çerçevesinde kullanılmasıdır sorunlu durumlara yol açan.""
- Yeni İnsan
248. "Tahayyülü ve empatiyi iptal eden ise acıya seyirci olmamız ve görüntü bombardımanı altında kaldığımız için gördüklerimize yabancılaşmamız. Çünkü gerçeğin muhayyilemize transfer edilebilmesini sağlayan süreç,aşırı görüntü üzerinden yok oluyor."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
249. "SheerryTurkle, öğrencinin power-point sunum yapabilmesi, daha iyi öğrenmiş olduğu anlamına gelmez, diyor. 2 Öğretmenin ders anlattığı sırada bile malumata online ulaşabilen bir öğrenci kitlesi söz konusu olduğuna göre, aslolan, öğrenciye öğrenmeyi, düşünmeyi, insan olmayı öğretmektir,"
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak
250. "İmam Gazâlî'nin, ilim seyahatinden dönerken kitaplarının eşkıyaların eline geçmesinden sonra yeniden ilme başlaması ile ilgili menkıbe de, kitabın ilim ve hikmeti taşıyamayacağını vurgular. Tasavvufi bilgide ise mürşidin yerine bir kitabın geçmesi ihtimal dâhilinde bile değildir."
- Dijital Çağda Müslüman Kalmak