Tüm kitapları ücretsiz okuyabilir veya indirebilirsiniz! Ayrıca son kitabımız İlahi Rezonans artık raflarda! İncelemek için:

Ivan Illich Alıntıları & En Çok Okunan Sözleri

Ivan Illich En Beğenilen Sözleri



1. "Gerçek bir eğitimi hayata geçirebilmek için toplumun oluşumunun önünde duran en önemli engel, hayallerimizin tamamen okullaştırılmış olmasıdır."


- Okulsuz Toplum



2. ""Okul, diğer ticari mallar gibi aynı yapıya sahip aynı sürece göre uyarlanmış olan bir eşya satmaktadır: Müfredat.""


- Okulsuz Toplum



3. "İşsizlik modernleşmenin sonuçlarından biridir."


- Okulsuz Toplum



4. "Eğitimciler eğitimi sertfikayla paketleyip sunmakta ısrarlı olduklarından, okullaşma suretiyle ne eğitimde ne de adalette bir gelişme kaydedilmektedir."


- Okulsuz Toplum



5. "Herkes nasıl yaşanacağını okulun dışında öğrenir. Konuşmayı, düşünmeyi, sevmeyi, hissetmeyi, oynamayı, küfretmeyi, politikayı ve çalışmayı herhangi bir öğretmen araya girmeden öğreniriz."


- Okulsuz Toplum



6. "“En iyi nasıl yaşanacağını insanlar okul dışında öğrenirler.”"


- Okulsuz Toplum



7. "“Okullar mevcut toplumsal düzenin olması gerektiği gibi olduğunu vaaz eden reklam ajansları olarak çalışırlar”"


- Okulsuz Toplum



8. "Sokaklarında günde sadece bir düzine arabanın kullanıldığı bir Meksikalı, kapısının önünde yeni asfalt döşenmiş yol üzerinde domino oynuyordu -muhtemelen tüm gençliği boyunca orada oturmuş ve domino oynamıştı-. Bir araba üzerinden geçti ve onun ölümüne sebep oldu. Bu olayı bana aktaran turist son derece kötü gözüküyordu ve şöyle dedi: "Ölümü kendisi seçti.""


- Okulsuz Toplum



9. "Okul, sadece Yeni Dünya'nın dini değil, aynı zamanda dünyanın en hızlı gelişen iş sektörüdür."


- Okulsuz Toplum



10. "Kaliteli bir eğitim sistemi şu üç amacı gerçekleştirmeye çalışmalıdır: Yaşamının herhangi bir anında mevcut kaynaklara ulaşmak suretiyle bir öğrenim gerçekleştirmek isteyen herkese imkan sağlamalıdır; bilgi sahibi olanların, bu bilgilerini paylaşmaları konusunda kendilerinden birşeyler öğrenmek isteyenleri bulmalarına yetki tanımalıdır; halka, yeteneklerinin ortaya çıkmasını sağlayabilecek bir imkân olarak, bir konuyu onlara sunmak isteyenler için gereken her türlü olanağı sağlamalıdır."


- Okulsuz Toplum



11. "Bir kişinin gidebileceği yere gidememesi yıkıcı olur."


- Okulsuz Toplum



12. "Özgürlük, paketlenmiş mallar arasında dilediğini seçebilmeye indirgenmiştir."


- Okulsuz Toplum



13. "Özgürlük, paketlenmiş mallar arasında dilediğini seçebilmeye indirgenmiştir."


- Okulsuz Toplum



14. "Eğitimciler eğitimi sertifikayla paketleyip sunmakta ısrarlı olduklarından, okullaşma suretiyle ne eğitimde ne de adalette bir gelişme kaydedilebilmektedir."


- Okulsuz Toplum



15. "Özgürlük, paketlenmiş mallar arasında dilediğini seçebilmeye indirgenmiştir."


- Okulsuz Toplum



16. "Okul, diğer ticari mallar gibi aynı yapıya sahip, aynı sürece göre uyarlanmış bir eşya satmaktadır: Müfredat."


- Okulsuz Toplum



17. "Okul, yaşadığınız topluma ihtiyacınız olduğuna sizi inandırmaya çalışan bir reklâm ajansıdır."


- Okulsuz Toplum



18. "Okul öğrencilerin öğrendikleri şeyler hiç önem arzetmemekle beraber öğretmenler için bir iş oluşturmaktadır.Cocuklarin ne öğrendiği kimin umrunda?"


- Okulsuz Toplum



19. "Tüketim hız kesmezse, atmosferdeki oksijeni, doğada tekrar üretilmesi için gereken süreden daha hızlı bitireceğiz."


- Okulsuz Toplum



20. "Gerçek bir eğitimi hayata geçirebilmek için toplumun oluşumunun önünde duran en önemli engel, hayallerimizin tamamen okullaştırılmış olmasıdır."


- Okulsuz Toplum



21. "Aynı okula, aynı yaşta başlasalar bile fakir çocuklar, orta sınıf çocuklar için pekala mümkün olan eğitim olanaklarının çoğundan mahrumdurlar."


- Okulsuz Toplum



22. "Çocuklara küçük yaştan başlayarak değerlendirme ve diğerleriyle beraber olma fırsatı vermek, onları yeni girişim ve ortaklar bulmaya karşı hayat boyu sürecek ilgiye hazırlar."


- Okulsuz Toplum



23. "Günümüzdeki pek çok üniversitenin düzeyiyle ilgili yenileştirmeler, çok katlı gecekonduları andırıyor."


- Okulsuz Toplum



24. "Okul öğrencilerin öğrendikleri şeyler hiç önem arzetmemekle beraber öğretmenler için bir iş oluşturmaktadır. Çocuklarin ne öğrendiği kimin umrunda?"


- Okulsuz Toplum



25. ""Genç insanlar, kendi hayal güçlerinin müfredatın sunduğu eğitimle şekillendirilmesine izin vermektedirler...""


- Okulsuz Toplum



26. "Bu ülkelerin halkları, zengin olmayı düşleyerek fakir yaşamayı öğrendiler."


- Okulsuz Toplum



27. "işsizlik modernleşmenin sonuçlarından biridir."


- Okulsuz Toplum



28. "Eğitimin dezavantajları okul eğitimiyle etkisizleştirilemez, çünkü asıl sorun bir kurum olan okulun kendisindedir."


- Okulsuz Toplum



29. "Bazı kelimeler öylesine esnektir ki, bir işe yaramaz."


- Okulsuz Toplum



30. "Kurumsal bir karşılığı olan her basit ihtiyaç, yeni bir fakir sınıfını meydana getirmekte ve yeni bir sefalet tanımı yapmaktadır."


- Okulsuz Toplum



31. "En iyi nasıl yaşanacağını insanlar okul dışında öğrenirler."


- Okulsuz Toplum



32. "Bu ülkelerin halkları, zengin olmayı düşleyerek fakir yaşamayı öğrendiler."


- Okulsuz Toplum



33. "Okulların artışı silahların artışı kadar yıkıcıdır."


- Okulsuz Toplum



34. "Öğrenmenin çoğu kendiliğinden, tesadüfen gerçekleşir ki kasıtlı öğrenmenin çoğu programlanmış yönergeler sonucu gerçekleşmez."


- Okulsuz Toplum



35. "Günümüzdeki pek çok üniversitenin düzeyiyle ilgili yenileştirmeler, çok katlı gecekonduları andırıyor."


- Okulsuz Toplum



36. "Kalemleri hafif bulduğu için yakınan bir adamı anımsıyorum; elleri küreklerin ağırlığına alıştığından, kalem kullanmakta zorlanıyordu."


- Okulsuz Toplum



37. "İşsizlik modernleşmenin sonuçlarından biridir."


- Okulsuz Toplum



38. "Aynı okula, aynı yaşta başlasalar bile fakir çocuklar, orta sınıf çocuklar için pekala mümkün olan eğitim olanaklarının çoğundan mahrumdurlar."


- Okulsuz Toplum



39. "İşsizlik modernleşmenin sonuçlarından biridir."


- Okulsuz Toplum



40. "Eğitimciler eğitimi sertfikayla paketleyip sunmakta ısrarlı olduklarından, okullaşma suretiyle ne eğitimde ne de adalette bir gelişme kaydedilmektedir."


- Okulsuz Toplum



41. "Okul, öğrencilerin öğrendikleri şeyler pek önemsiz olsa da, öğretmenler için bir iş alanıdır. Çocukların neler öğrendiğini kimse umursamaz."


- Okulsuz Toplum



42. "Doymamışlık ethosu fiziksel yıkımın, toplumsal karşıtlaşmanın ve ruhsal edilginliğin köklerindedir."


- Okulsuz Toplum



43. "Öğrencinin hayal gücü gerçek değeri için değil, memuriyeti (hizmeti )kabul etmek için" eğitilmiştir "."


- Okulsuz Toplum



44. "Okul, diğer ticari mallar gibi aynı yapıya sahip aynı sürece göre uyarlanmış olan bir eşya satmaktadır: Müfredat."


- Okulsuz Toplum



45. "İnsanların çoğu sahip olduğu bilgilerin önemli yüzdesini okul dışında geçirdiği zamanlarda edinir, ancak birkaç zengin ülkede giderek artan süresi ile insanlar için adeta bir hapishaneye dönüşmüştür."


- Okulsuz Toplum



46. "Weber'e göre boş vakit, çalışması için herhangi bir engeli olmayan insanlar için gereklidir. Aristoteles içinse çalışma, boş zamanı olan insanlar için gereklidir."


- Okulsuz Toplum



47. ""Adaletli toplum, bir kimsenin özgürlüğü, ancak bir başkasının eşit özgürlüğü gereği sınırlanan toplumdur.""


- Şenlikli Toplum



48. "Özgürlük, paketlenmiş mallar arasında dilediğini seçebilmeye indirgenmiştir."


- Okulsuz Toplum



49. ""Okul, diğer ticari mallar gibi aynı yapıya sahip aynı sürece göre uyarlanmış olan bir eşya satmaktadır: Müfredat.""


- Okulsuz Toplum



50. "Halbuki, okul sistemi, insanlara eşit şanslar vermek yerine, imkânların dağılımında tekelleşmeye yol açmıştır."


- Okulsuz Toplum



51. "Bu ülkelerin halkları, zengin olmayı düşleyerek fakir yaşamayı öğrendiler."


- Okulsuz Toplum



52. "Yoğun şehirleşmenin baskısı altında çocuklar, okul tarafından biçim verilecek ve endüstri makinesince işlenecek doğal kaynaklar haline gelmiştir."


- Okulsuz Toplum



53. "Aynı okula, aynı yaşta başlasalar bile fakir çocuklar, orta sınıf çocuklar için pekala mümkün olan eğitim olanaklarının çoğundan mahrumdurlar."


- Okulsuz Toplum



54. "Çocukluk boyunca büyümek; kendinin farkındalık ile toplum tarafından atanmış bir rol arasındaki insanlık dışı çekişme sürecinden geçerken okula gitmek demektir."


- Okulsuz Toplum



55. ""Eğitimciler eğitimi sertifikayla paketleyip sunmakta ısrarcı olduklarından, okullaşma suretiyle ne eğitimde ne de adalette bir gelişme kaydedilebilmektedir""


- Okulsuz Toplum



56. "“Yeryüzü kaynaklarının tüketimi ve kirletilmesi, insanın imajının yozlaşmasının, bilincindeki gerilemenin bir neticesidir.”"


- Okulsuz Toplum



57. "Okul, yaşadığınız topluma ihtiyacınız olduğuna sizi inandırmaya çalışan bir reklam ajansıdır."


- Okulsuz Toplum



58. "Okullar, yetenekli insanların sayısını azaltmaktadır."


- Okulsuz Toplum



59. "Okullar, öğrencileri içine girdikleri eğitim sürecini ve gerçek yaşamı birbirine karıştırmaları için yetiştiriyor."


- Okulsuz Toplum



60. "Öğrenme eylemini gerçekleştirmek isteyen, öğrendiğini kullanmak için bilgiye ve eleştirel yargıya gereksinimi olduğunu bilir."


- Okulsuz Toplum



61. "Okul sistemi, insanlara eşit şanslar vermek yerine, imkânların dağılımında tekelleşmeye yol açmıştır."


- Okulsuz Toplum



62. "Sadece iş iştir, paranın yükselişi asla sona ermez; savaş da savaştır, ölü bedenlerin hesaplanması asla bitmez."


- Okulsuz Toplum



63. "Bize iletilen bir haberin iyi mi, kötü mü olduğuna karar verebilmemiz, düşüncemizin derinliği ve ufkumuzun genişliğiyle bağlantılıdır."


- Okulsuz Toplum



64. "özgürlük ,paketlenmiş mallar arasında dilediğini seçebilmeye indirgenmiştir."


- Okulsuz Toplum



65. "Bizce insanoğlu çocuklarla ilgilenme göreviyle hem kutsanmış hem de cezalandırılmıştır."


- Okulsuz Toplum



66. "Öğrenmenin çoğu kendiliğinden, tesadüfen gerçekleşir ki kasıtlı öğrenmenin çoğu programlanmış yönergeler sonucu gerçekleşmez."


- Okulsuz Toplum



67. "Okul artık sosyal bir sorundur ve her cepheden saldırıya uğruyor."


- Okulsuz Toplum



68. ""Bu ülkelerin halkları, zengin olmayı düşleyerek fakir yaşamayı öğrendiler.""


- Okulsuz Toplum



69. "Bizce insanoğlu çocuklarla ilgilenme görevi ile hem kutsanmış hem de cezalandırılmıştır."


- Okulsuz Toplum



70. "Tüketim hız kesmezse, atmosferdeki oksijeni, doğada tekrar üretilmesi için gereken süreden daha hızlı bitireceğiz."


- Okulsuz Toplum



71. "Okullar mevcut toplumsal düzenin olması gerektiği gibi olduğunu vaaz eden reklam ajansları olarak çalışırlar."


- Okulsuz Toplum



72. ""Okul ,diğer ticari mallar gibi aynı yapıya sahip aynı sürece göre uyarlanmış olan bir eşya satmaktadır:
müfredat.""


- Okulsuz Toplum



73. "Okul, modern proleteryanın dünya dini haline gelmiş"


- Okulsuz Toplum



74. "Okullar, yetenekli insanların sayısını azaltmaktadır."


- Okulsuz Toplum



75. "Yoksul öğrenciler, gelişim ve eğitim ereğiyle okula bağımlı kaldıkları sürece, diğerlerinden geri kalacaktır. Yoksulların gereksinimi, savlanan eşitsizlikleri gidermek için belge almaya değil, öğrenme eylemlerini hayata geçirmelerini sağlayacak yardımlara gereksinimi vardır."


- Okulsuz Toplum



76. "Bütün öğrenciler, yalnızca eğitim fabrikasının birer ürünü olan tüketicilerin olduğu ortamlarda mutlu olmak için akademik süreçlere dahil edilirler."


- Okulsuz Toplum



77. "Bugün dünyada, büyük bölümü kendini pek de evinde hissetmeyen daha çok insan yaşamaktadır."


- Şenlikli Toplum



78. "İhtiyaç duyduğumuz yapılar, her insanın öğrenmek ve diğerlerinin öğrenmesine yardımcı olmak suretiyle kendisini tanımlamasını mümkün kılacak olanlardır."


- Okulsuz Toplum



79. "Öğrenci; öğrenmeyi öğretmekle, not almayı eğitimle, yetkinliği diplomayla ve akıcılığı yeni bir şey söyleyebilme yeteneğiyle karıştırmak için eğitiliyor."


- Okulsuz Toplum



80. "Öğretimdeki sınırlamalar bir kez kaldırıldığında, buna koşut olarak, öğrenmedeki sınırlamalar da kaybolacaktır."


- Okulsuz Toplum



81. "Bu ülkenin halkları, zengin olmayı düşlerken fakir yaşamayı öğrendiler..."


- Okulsuz Toplum



82. "Öğrenme eylemini gerçekleştirmek isteyen, öğrendiğini kullanmak için bilgiye ve eleştirel yargıya gereksinimi oldu ğunu bilir."


- Okulsuz Toplum



83. "Öğretimdeki sınırlamalar bir kez kaldırıldığında, buna koşut olarak, öğrenmedeki sınırlamalar da kaybolacaktır."


- Okulsuz Toplum



84. "Okul sisteminin diğer yanılsaması, öğretmenin, öğrenmenin sonuçlarından biri olduğudur."


- Okulsuz Toplum



85. "Çoğumuz, öğrendiklerimizin büyük kısmını okul dışında öğrendik."


- Okulsuz Toplum



86. "Vatandaşlar zengin düşünüp fakir yaşamayı öğrenmiştir."


- Okulsuz Toplum



87. "Hem öğrencileri isteklendirecek hem de onlara bir tekniği gösterebilecek kişiler öylesine az ve onları bulmak da öylesine zordur ki, küçük öğrenciler genellikle gerçek bir filozoftan ziyade bir safsatacıyla yetinmek zorundadırlar."


- Okulsuz Toplum



88. "Öğrenciler öğrendiklerinin çoğunu öğretmenin yardımı olmadan, hatta öğretmenlere rağmen öğrenirler."


- Okulsuz Toplum



89. "Yeryüzü kaynaklarının tüketimi ve kirletilmesi, insanın imajının yozlaşmasının, bilincindeki gerilemenin bir neticesidir."


- Okulsuz Toplum



90. "Günümüz dünyası, yeteri kadarına sahip
olmayanlar ve yete­rinden fazlasına sahip
olanlar, arabalar tarafından yolun dışına
atılanlar ve arabaları sürenler biçiminde ikiye bölünmüş. Yok­sullar sefil, zenginler daha fazla elde etmeye can atıyor. Neyin yeterli olduğunu bilen bir toplum yoksul olabilir; ama o toplumun üyeleri eşit ölçüde özgürdür."


- Şenlikli Toplum



91. "Modern yoksulluk, koşullar üzerindeki güç eksikliğini kişisel güç kaybıyla birleştirir."


- Okulsuz Toplum



92. ""Şu kesin bir şekilde ortaya konulmalıdır: Bir çocuk , eşit nitelikte okul eğitimi hakkına sahip olmakla zengin bir çocuğun konumunu nadiren elde edebilir. Aynı okula, aynı yaşta başlasalar bile fakir çocuklar, orta sınıf çocuklar için pekala mümkün olan eğitim olanaklarının çoğundan mahrumdurlar. Bu avantajlar evdeki sohbetlerden ve kitaplardan, çocuğun hoşlanacağı gezilere ve hem okulda hem de okul dışında yer alabileceği farklı ilgi alanlarına dek uzanmaktadır. Fakirlerin iddia edilen dengesizlikleri gidermek için sertifika almaya değil, öğrenme edimlerini gerçekleştirmelerini mümkün kılacak yardımlara ihtiyaçları vardır.""


- Okulsuz Toplum



93. "Okul, sadece Yeni Dünya'nın dini değil, aynı zamanda dünyanın en hızlı gelişen iş sektörüdür."


- Okulsuz Toplum



94. "Bazı kelimeler öylesine esnektir ki, bir işe yaramazlar."


- Okulsuz Toplum



95. "Özgürlük, paketlenmiş mallar arasında dilediğini seçebilmeye indirgenmiştir."


- Okulsuz Toplum



96. "Kaliteli bir eğitim sistemi şu üç amacı gerçekleştirmeye çalışmalıdır: Yaşamının herhangi bir anında mevcut kaynaklara ulaşmak suretiyle bir öğrenim gerçekleştirmek isteyen herkese imkan sağlamalıdır; bilgi sahibi olanların, bu bilgilerini paylaşmaları konusunda kendilerinden birşeyler öğrenmek isteyenleri bulmalarına yetki tanımalıdır; halka, yeteneklerinin ortaya çıkmasını sağlayabilecek bir imkân olarak, bir konuyu onlara sunmak isteyenler için gereken her türlü olanağı sağlamalıdır."


- Okulsuz Toplum



97. "Hiçbir eğitimin zenginlere hayatta kalmayı öğretemeyeceği ortamlarda, yoksullar onurla yaşamayı bilirler."


- Şenlikli Toplum



98. "Okullar sosyal bir sorun halini almıştır. Her taraftan saldırıya uğramaktadır"


- Okulsuz Toplum



99. "Çoğunluk­ları ortak ideolojiler yaratmaz. Onlar, kendi ortak çıkarlarını kavramakla gelişir."


- Şenlikli Toplum



100. "“İhtiyaç duyduğumuz yapılar, her insanın öğrenmek ve diğerlerinin öğrenmesine yardımcı olmak suretiyle kendisini tanımlamasını mümkün kılacak olanlardır.”"


- Okulsuz Toplum



101. "Herkes nasıl yaşanacağını okulun dışında öğrenir. Konuşmayı, düşünmeyi, sevmeyi, hissetmeyi, oynamayı, küfretmeyi, politikayı ve çalışmayı herhangi bir öğretmen araya girmeden öğreniriz."


- Okulsuz Toplum



102. "Aynı okula, aynı yaşta başlasalar bile fakir çocuklar, orta sınıf çocuklar için pekala mümkün olan eğitim olanaklarının çoğundan mahrumdurlar."


- Okulsuz Toplum



103. "Üniversiteler ve okullar kişiyi tüketim toplumuna adapte eder. Bundan dolayı okullaşma ortadan kalkmalıdır. Okul sonsuz tüketim mitinin başlangıcıdır."


- Okulsuz Toplum



104. "Herkes nasıl yaşanacağını okulun dışında öğrenir. Konuşmayı, düşünmeyi, sevmeyi, hissetmeyi, oynamayı, küfretmeyi, politikayı ve çalışmayı herhangi bir öğretmen araya girmeden öğreniriz."


- Okulsuz Toplum



105. "Okullar, öğrencileri içine girdikleri eğitim sürecini ve gerçek yaşamı birbirine karıştırmaları için yetiştiriyor."


- Okulsuz Toplum



106. "Yoğun şehirleşmenin baskısı altında çocuklar, okul tarafından biçim verilecek ve endüstri makinesince işlenecek doğal kaynaklar haline gelmiştir."


- Okulsuz Toplum



107. "Analojik nedenlerden dolayı öğrenciler müfredata ciddi oranda boyun eğdiklerinde kendilerini paranoyak hissetme eğilimi göstermektedirler."


- Okulsuz Toplum



108. "“İhtiyaç duyduğumuz yapılar, her insanın öğrenmek ve diğerlerinin öğrenmesine yardımcı olmak suretiyle kendisini tanımlamasını mümkün kılacak olanlardır.”"


- Okulsuz Toplum



109. "Modern, hümanist bir toplum için haklar yasasında yapılacak ilk düzenleme şu şekilde olmalıdır: " Devlet eğitimle ilgili herhangi bir yasa yapma hakkına sahip değildir." Böylece eğitimle ilgili kalıplaşmış herhangi bir zorunluluk artık söz konusu olmayacaktır."


- Okulsuz Toplum



110. "Kişiler, değer üretim ve ölçümüne ilişkin öğretilmiş fikirler taşıdıklarında her tür rütbeyi kabullenmeye yönelirler."


- Okulsuz Toplum



111. "Gerçek bir eğitimi hayata geçirebilmek için toplumun oluşumunun önünde duran en önemli engel ,hayallerimizin tamamen okullaştırılmış olmasıdır."


- Okulsuz Toplum



112. "Eğitimciler eğitimi belgeyle paketleyip sunmak konusunda üstelediği için, okullulaşarak eğitimde, adalette bir ilerleme kaydedilemeyecektir."


- Okulsuz Toplum



113. "Kişiler, değer üretim ve ölçümüne ilişkin öğretilmiş fikirler taşıdıklarında her tür rütbeyi kabullenmeye yönelirler."


- Okulsuz Toplum



114. "'Eğitim' bu insanların hayal güçlerinin sınırlarını daraltmaktadır."


- Okulsuz Toplum



115. "Bu ülkelerin halkları, zengin olmayı düşleyerek fakir yaşamayı öğrendiler."


- Okulsuz Toplum



116. "Okul, dolaylı ya da dolaysız olarak nüfusun büyük bir bölümünü çalıştırmaktadır. Okul, ya insanları yaşama bağlamakta ya da bazı kurumlarda çalışmalarının uygun olacağına onları inandırmaktadır."


- Okulsuz Toplum



117. "Bazı insanların, en son modeli satın alan Jones’lardan geri kalmamak için imkânları vardır; oysa daha başkaları hâlâ on ya da beş yıllık arabaları, sobaları, radyoları kullanıyor olabilirler; belki tatillerini de kaç yıldır modası geçmiş olan yerlerde geçiriyorlardır. Bunlar, toplumsal merdivenin hangi basamağında bulunduklarını bilirler."


- Şenlikli Toplum



118. ""Bazı kelimeler öylesine esnektir ki, bir işe yaramaz.""


- Okulsuz Toplum



119. "Refah bürokrasileri, toplumun imgelem gücü üzerinde neyin değerli ve uygulanabilir olduğuna karar veren profesyonel, siyasi ve mali tekel olma iddiası taşırlar. Söz konusu tekeller sefaletin modernizasyonunun köklerinde yer almaktadır. Kurumsal bir karşılığı olan her basit ihtiyaç, yeni bir fakir sih meydana getirmekte
ve yeni bir sefalet tanımı yapmaktadır. On yıl önce Meksika'da, kişinin kendi evinde doğması, kendi evinde ölmesi ve bir arkadaşının mezarı yanına gömülmesi son derece normal bir yaşam düzeneğiydi. Kişinin sadece ruhsal ihtiyacları kilise kurumu tarafından giderilirdi. Şimdi ise yaşamın evde başlayıp evde sona ermesi sefaletin ya da çok özel bir imtiyazın işareti haline gelmiştir."


- Okulsuz Toplum



120. "İnsan, bir kez okulun bir ihtiyaç olduğunu kabul ettiğinde, diğer kurumlar için de artık kolay bir av haline gelmektedir."


- Okulsuz Toplum



121. ""Bazı kelimeler öylesine esnektir ki, bir işe yaramaz.""


- Okulsuz Toplum



122. "Refah bürokrasileri, toplumun imgelem gücü üzerinde neyin değerli ve uygulanabilir olduğuna karar veren profesyonel, siyasi ve mali tekel olma iddiası taşırlar. Söz konusu tekeller sefaletin modernizasyonunun köklerinde yer almaktadır. Kurumsal bir karşılığı olan her basit ihtiyaç, yeni bir fakir sih meydana getirmekte
ve yeni bir sefalet tanımı yapmaktadır. On yıl önce Meksika'da, kişinin kendi evinde doğması, kendi evinde ölmesi ve bir arkadaşının mezarı yanına gömülmesi son derece normal bir yaşam düzeneğiydi. Kişinin sadece ruhsal ihtiyacları kilise kurumu tarafından giderilirdi. Şimdi ise yaşamın evde başlayıp evde sona ermesi sefaletin ya da çok özel bir imtiyazın işareti haline gelmiştir."


- Okulsuz Toplum



123. "İnsan, bir kez okulun bir ihtiyaç olduğunu kabul ettiğinde, diğer kurumlar için de artık kolay bir av haline gelmektedir."


- Okulsuz Toplum



124. "Şu kesin bir şekilde açıkça ortaya konulmalıdır: Bir çocuk, eşit nitelikte okul eğitimi hakkına sahip olmakla zengin bir çocuğun konumunu nadiren elde edebilir. Aynı okula, aynı yaşta başlasalar bile fakir çocuklar, orta sınıf çocuklar için pekala mümkün olan eğitim olanaklarının çoğundan mahrumdurlar. Bu avantajlar evdeki sohbetlerden ve kitaplardan, çocuğun hoşlanacağı tatil gezilerine ve hem okulda hem de okul dışında yer alabileceği farklı ilgi alanlarına dek uzanmaktadır."


- Okulsuz Toplum



125. "Öğrenci, öğrenmeyi öğrenmekle, not almayı eğitimle, yetkinliği diplomayla ve akıcılığı yeni bir şey söyleyebilme yeteneği ile karıştırmak için eğitiliyor."


- Okulsuz Toplum



126. "Okul, yaşadığınız topluma ihtiyacınız olduğuna sizi inandırmaya çalışan bir reklam ajansıdır."


- Okulsuz Toplum



127. "1930’larda herhangi bir genç, arabasını nasıl tamir edeceğini bilirdi. Fakat günümüzde araba üreticileri telleri çoğaltmakta ve uzman tamircilerden başka hiç kimsenin arabayı tamir etmesine olanak tanımamaktadırlar."


- Okulsuz Toplum



128. "Öğrenciler, öğrenmelerinin çoğunu öğretmenler olmadan ve sıklıkla öğretmenlerine rağmen yaparlar."


- Okulsuz Toplum



129. "Okul, çürümekte olan kültürümüzün Dünya Kilisesi olmaya mükemmel bir aday olarak gözükmektedir"


- Okulsuz Toplum



130. "Önümüzdeki seçenekler son derece açıktır. Ya sınırsız yatırımı haklı çıkaran bir üretim olan kurumsallaştırılmış öğrenime inanmaya devam edeceğiz, ya da sadece kişisel bir çaba içersinde görülebilecek olan öğrenme fırsatlarını engelleyen bariyerleri yıkmak amacıyla kullanılması gereken bir yasayı plânlamayı ve yatırımı yeniden keşfedeceğiz."


- Okulsuz Toplum



131. ""Henüz küçük bir çocukken etimizin ve kemiğimizin ailemiz ile öğretmenlerimiz arasında pay edilmesiyle başlayan okul maceramızı farklı açılardan inceliyor Don Ivan""


- Okulsuz Toplum



132. "Okulların artışı silahların artışı kadar yıkıcıdır."


- Okulsuz Toplum



133. "Çocukluk boyunca büyümek, kendi farkındalığı ile toplum tarafından atanmış rol arasındaki insanlık dışı çekişme sürecinden geçerken okula gitmek demektir."


- Okulsuz Toplum



134. ""Okulların artışı silahların artışı kadar yıkıcıdır.""


- Okulsuz Toplum



135. "Genel anlamda öğrenme, kendi kendine gerçekleşir ve planlı pek çok öğrenme bile, programlı bir eğitimin sonuçlarından değildir."


- Okulsuz Toplum



136. "Hiç kimse okullaşma sürecinde başkalarının sömürüsünden tam manasıyla kurtulamaz."


- Okulsuz Toplum



137. "“Ne harekete geçme, yapmanın bir yoludur, ne de yapma gerçek bir harekete geçmenin yoludur.”"


- Okulsuz Toplum



138. "Okullar en temel anlamda, herhangi bir hükümet ya da piyasa organizasyonunca imal edilmiş ideolojiye bağımlı değildir."


- Okulsuz Toplum



139. "Çağdaş toplum bilinçli tasarımların bir sonucudur ve eğitim fırsatları onlara uygun olarak tasarlanmak zorundadır. Okul vasıtasıyla belli bir amaca uygun olarak geliştirilmiş, tüm günü kapsayan eğitime olan güvenimiz günümüzde azalmaktadır. Öğrenmek ve öğretmek için daha farklı yollar bulmak zorundayız. Tüm kurumların eğitim niteliği tekrar artmak zorundadır"


- Okulsuz Toplum



140. "...bir yeteneği öğrenmek için okullar yanlış yerleri oluşturuyorsa, bu durum, aynı zamanda, okulların eğitim için en kötü yer oldukları anlamına gelmektedir."


- Okulsuz Toplum



141. "Günümüzde pek çok insan endüstrileşmiş şehirlerin hemen dışında yaşadığından çoğu insan çocukluğunu yaşayamamaktadır."


- Okulsuz Toplum



142. "Özgürlük, paketlenmiş mallar arasında dilediğini seçebilmeye indirgenmiştir."


- Okulsuz Toplum



143. "Çocuk, yetenekler ve değerler için model olarak hizmet gören insanlarca çevrilmiş şeyler dünyasında büyümekte; çevresinde kendisini tartışmaya, rekabete, işbirliğine ve anlamaya zorlayan yaşıtlar bulmakta; şanslıysa gerçekten kendisiyle alâkadar olan deneyimli bir yetişkinle karşılaşmakta ve onun eleştirisine muhatap olmaktadır."


- Okulsuz Toplum



144. "Bu ülkelerin halkları, zengin olmayı düşleyerek fakir yaşamayı öğrendiler."


- Okulsuz Toplum



145. "Okulların artışı silahların artışı kadar yıkıcıdır."


- Okulsuz Toplum



146. "Hastanelerde mekanik bakım uygulanan hastalarda ölüm oranının daha yüksek olması genelde korkuya bağlanmaktadır."


- Sağlığın Gaspı



147. ""Her uygarlık kendi hastalıklarını belirler. ""


- Sağlığın Gaspı



148. "Hepimiz bir öğretmenin kılavuzluğu olmadan konuşmayı, düsünmeyi, politika yapmayı, ve çalışmayı öğreniriz. Bir öğretmenin sürekli gözetiminde olan çocuklar bile bu kuralın ayrıcalıklısı değillerdir."


- Okulsuz Toplum



149. "Makinelerin gücü arttıkça, kişilerin rolü gitgide salt tüketiciliğe indirgeniyor."


- Şenlikli Toplum



150. "''Adı geçen ülke halkları, varsıl olma düşleri kura kura yoksul bir yaşam sürdürmeyi öğrendiler.''"


- Okulsuz Toplum



151. "Okulların artışı silahların artışı kadar yıkıcıdır."


- Okulsuz Toplum



152. "Okul, genç insanları hayal güçlerinin ve gerçekten de insanın kendisinin dâhil olduğu her şeyin ölçülebilecek bir dünyanın mensubu hâline getirmektedir. Fakat bireysel gelişme ölçülebilir bir meta değildir."


- Okulsuz Toplum



153. "...ve moderni tatlandıran şey, onların modasının hızla geçmekte oluşudur."


- Okulsuz Toplum



154. "Okulların artışı silahların artışı kadar yıkıcıdır."


- Okulsuz Toplum



155. "Gerçekte öğrenme edimi başkalarının yönetimine en az ihtiyaç duyulan bir insan etkinliğidir. Çoğu öğrenme edimi bir öğretimin sonucu değildir. Daha ziyade anlamlı bir oturumda engellenmeden gerçekleştirilen katılımın sonucudur. Pek çok insan en iyi "onunla (öğreneceği şeyle birlikte) olmak" suretiyle öğrenme işini gerçekleştirmektedir."


- Okulsuz Toplum



156. "Eğitim insanların hayal güçlerinin sınırlarını daraltmaktadır."


- Okulsuz Toplum



157. ""Kader sizi üstün bir toplumsal sınıfa ve aristokrasiye bağlı kılar.""


- Okulsuz Toplum



158. "Özeldir her insanın iç dünyası
ve bu dünyada eşsiz bir dakika
Ve trajik bir dakika da bu dünyada
Özeldir işte bunların hepsi."


- Okulsuz Toplum



159. "Öğrencinin hayal gücü gerçek değer için değil, memuriyeti kabul etmek için eğitilmiştir."


- Okulsuz Toplum



160. "Herkes nasıl yaşanacağını, en iyi, okul dışında öğrenmektedir"


- Okulsuz Toplum



161. ""Okul programları, eğitimin gelişimci yönüne açtır.""


- Okulsuz Toplum



162. "" Arkadaşım Freire, eğitimciler tarafından beğenilen ve önceden belirlenmiş kelimeler etrafında sürdürülen çalışmaları yürütmeyi reddederek, tartışmacıların sınıf ortamına getirdikleri kelimeler çerçevesinde bir çalışmayı tercih ettiğinden dolayı, 1962 yılından beri oradan oraya göçerek sürgün hayatı yaşamaktadır.""


- Okulsuz Toplum



163. "Okul, doğası gereği katılımcılarının zaman ve enerjisi üzerinde tam bir tahakküm kurmaya eğilimlidir. Bu da öğretmeni gözlemci, vaiz ve terapist hâline getirir."


- Okulsuz Toplum



164. ""Sanayi toplumları hastalık yapıcıdır; çünkü insanları ortamlarıyla kendi özerk gerekçeleriyle başa çıkamaz hale getirir önce hasta ederek çürütüğü hayatlara sonra protez çözümler önerir.""


- Sağlığın Gaspı



165. "Kaliteli bir eğitim sistemi şu üç amacı gerçekleştirmeye çalışmalıdır: Yaşamının herhangi bir anında mevcut kaynaklara ulaşmak suretiyle bir öğrenim gerçekleştirmek isteyen herkese imkân sağlamalıdır. Bilgi sahibi olanların, bu bilgilerini paylaşmaları konusunda kendilerinden bir şeyler öğrenmek isteyenleri bulmalarına yetki tanımalıdır. Halka, yeteneklerinin ortaya çıkmasını sağlayabilecek bir imkân olarak, bir konuyu onlara sunmak isteyenler için gereken her türlü olanağı sağlamalıdır."


- Okulsuz Toplum



166. "Aynı zamanda, liderlik haklı olmayla da ilintili değildir. Thomas Kuhn’un vurguladığı gibi, sürekli değişen paradigmalar sürecinde farklı liderlerin, çoğu geçmişe bakarak değerlendirmelerde bulunan testlerce hatalarının kanıtlanması mecburidir. Entellektüel liderlik; çalışmalarında diğerleriyle olan işbirliğindeki üstün zihinsel disipline, hayale ve istekliliğe bağlıdır."


- Okulsuz Toplum



167. "Okul sisteminin diğer yanılsaması, öğretmenin, öğrenmenin sonuçlarından biri olduğudur."


- Okulsuz Toplum



168. "Okullaşmanın artması, silahlanmanın artması ölçüsünde tehlikelidir."


- Okulsuz Toplum



169. "Sınırsız nicelik artışına duyulan sadakat, organik gelişme imkanını yok eder."


- Okulsuz Toplum



170. "" Arkadaşım Freire, eğitimciler tarafından beğenilen ve önceden belirlenmiş kelimeler etrafında sürdürülen çalışmaları yürütmeyi reddederek, tartışmacıların sınıf ortamına getirdikleri kelimeler çerçevesinde bir çalışmayı tercih ettiğinden dolayı, 1962 yılından beri oradan oraya göçerek sürgün hayatı yaşamaktadır.""


- Okulsuz Toplum



171. "Aynı zamanda, liderlik haklı olmayla da ilintili değildir. Thomas Kuhn’un vurguladığı gibi, sürekli değişen paradigmalar sürecinde farklı liderlerin, çoğu geçmişe bakarak değerlendirmelerde bulunan testlerce hatalarının kanıtlanması mecburidir. Entellektüel liderlik; çalışmalarında diğerleriyle olan işbirliğindeki üstün zihinsel disipline, hayale ve istekliliğe bağlıdır."


- Okulsuz Toplum



172. "Şimdilerde, herhangi bir yetenek geliştirme merkezindeki parasız eğitim imkânı, her yaştaki fakir bireyler için sınırlı olarak sunulabilmektedir."


- Okulsuz Toplum



173. "Günümüzde bile vatandaşların hatalı bir şekilde, okulun belli bir amaca uygun öğrenme başarılarına duydukları güvenin okula bağımlılığı sağladığına inanılmaktadır. Halbuki okul sistemi, insanlara eşit
şanslar vermek yerine, imkânların dağılımında tekelleşmeye yol açmıştır."


- Okulsuz Toplum



174. "İnsanlar zengin düşünüp fakir yaşamayı öğrenmişlerdir."


- Okulsuz Toplum



175. "Kalemler bir kürek kadar ağır olmadığından bu insanlar kalemleri kullanmakta zorluk çekiyorlardı."


- Okulsuz Toplum



176. "Okul, çürümekte olan kültürümüzün Dünya Kilisesi olmaya mükemmel bir aday olarak gözükmektedir."


- Okulsuz Toplum



177. "Rousseau’ nun izinden yürüyenlere göre hastanelere düşmüş hastalıklar, sosyal adaletsizliğin her türlüsü gibi, insanlar tarafından yaratılmıştır ve yoksullaştırılmış kişiler arasında gelişir."


- Sağlığın Gaspı



178. "Kurumsal bilgelik bize çocukların okula ihtiyacı olduğunu söyler. Kurumsal bilgelik bize çocukların okulda öğrendiğini söyler. Ancak bu kurumsal bilgeliğin kendisi okulların ürünüdür zaten, çünkü ortak sağduyu bize çocukların yalnızca okulda eğitilebileceğini söyler. İnsanları sadece çocukluk kategorisine ayırarak bir öğretmenin otoritesine teslim olmalarını sağlayabilirdik."


- Okulsuz Toplum



179. "Hasta ederek çürüttüğü hayatlara, sonra protez çözümler önerir. Doktorlar ise hastaların anlamadığı bir dil konuşarak onları savunmasız bırakır; hastaların kendilerine olan bağımlılıklarını artırır; ilaçlarla onları hissizleştirir.."


- Sağlığın Gaspı



180. "İnsanlar zengin düşünüp fakir yaşamayı öğrenmişlerdir."


- Okulsuz Toplum



181. "Kalemler bir kürek kadar ağır olmadığından bu insanlar kalemleri kullanmakta zorluk çekiyorlardı."


- Okulsuz Toplum



182. "Kaçınılmaz okulsuzlaştırma programlı öğretimin iyi niyetli idarecilerince yürütülecek olan "cesur bir dünyanın" ortaya çıkışı anlamına gelebilir."


- Okulsuz Toplum



183. "Modern yoksulluk, koşullar üzerindeki güç eksikliğini kişisel güç kaybıyla birleştirir."


- Okulsuz Toplum



184. "Çağdaş toplum bilinçli tasarımların bir sonucudur ve eğitim fırsatları onlara uygun olarak tasarlanmak zorundadır."


- Okulsuz Toplum



185. "Sivil kurumların temelini oluşturan absürdlük, daha az açık-seçik değildir. Bu kurumlar, yıkıcı güçlerini ortaya koymak için bünyelerinde ne şalterleri vardır, ne de buna ihtiyaç duyarlar. Güçleri dünyanın kapağına tutturulmuş durumdadır. Memnuniyet yaratmaktan ziyade hızlı bir şekilde ihtiyaçlar yaratmaktadırlar. İhtiyaçlarını karşılamaya çalıştıkları bu süreçte yeryüzünü kullanmakta ve tüketmektedirler. Bu, tarım ve imalat sanayi için olduğu kadar tıp ve eğitim içinde doğrudur. Modern tarım toprağı zehirlemektedir. ‘Yeşil devrim’ yeni tohumlar aracılığıyla bir hektardan üç kat ürün alma imkanı sağlamaktadır. Fakat bunu gerçekleştirmek için daha çok gübre, böcek ilacı, su ve güç harcanmaktadır. Diğer şeyler gibi bunların imalatı da okyanusları ve atmosferi kirletmekte ve dönüştürülemez kaynakların niteliğini bozmaktadır. Tüketim şu anki hızla devam ederse, atmosferde mevcut olan oksijeni, doğada yeniden üretilmesi için gereken süreden daha hızlı bir şekilde tüketeceğiz."


- Okulsuz Toplum



186. "Gençlerin rüştlerini ispat etmelerine izin verilmelidir ki, böylece sahip oldukları bilgileri ve gerçeğe erişme yolundaki yeteneklerini halka dayalı hükümetin hizmetinde çalışmak için kullanabilsinler."


- Okulsuz Toplum



187. "Gerçek bir eğitimi hayata geçirebilmek için toplumun oluşumunun önünde duran en büyük engel, hayallerimizin tamamen okullaştırılmış olmasıdır."


- Okulsuz Toplum



188. "Latin Amerika ülkelerinin çoğu ekonomik gelişmişlik ve rekabetçi tüketim açısından yükselişe geçmişlerdir, dolayısıyla da modernize edilmiş fakirliğe doğru gitmektedir: Vatandaşları zengin düşünüp fakir yaşamayı öğrenmişlerdir."


- Okulsuz Toplum



189. ""Herkes nasıl yaşanacağını okulun dışında öğrenir.""


- Okulsuz Toplum



190. "Gençlerin rüştlerini ispat etmelerine izin verilmelidir ki, böylece sahip oldukları bilgileri ve gerçeğe erişme yolundaki yeteneklerini halka dayalı hükümetin hizmetinde çalışmak için kullanabilsinler."


- Okulsuz Toplum



191. "Her bir ülkede üniversite mezunlarınca gerçekleştirilen tüketim diğer insanlar için bir standart ortaya koymaktadır."


- Okulsuz Toplum



192. "Aynı yaşta denk okullara gitmeye başlasalar dahi fakir çocuklar, orta sınıf çocukların erişebileceği birçok eğitim faaliyetinden mahrum kalır."


- Okulsuz Toplum



193. "Öğrenci laboratuar çalışmasını okul çalışmasıyla özdeşleştirdiğinden, laboratuardan nefret eder hale gelebilmektedir. Yönetici, kütüphaneyi öğrenme mekânı olarak kullanma yerine oyun mekânı olarak kullanan öğrencilere karşı, maliyeti son derece yüksek kamu araç-gereçlerini savunmak amacıyla, kütüphane gardiyanlığı tavrını mantıklı bir şekilde açıklamaktadır. Bu ortamda öğrenci haritayı, laboratuarı, ansiklopediyi ya da mikroskobu ancak müfredatın kendisine öngördüğü sıklıkta yani çok nadir kullanmakta ya da asla kullanmamaktadır. Önemli klasik yapıtlar bile, bireyin yaşamında önemli bir iz bırakmak yerine sadece müfredatta bulunsun diye programa alınmaktadır."


- Okulsuz Toplum



194. "Bir yeteneği öğrenmek için okullar yanlış yerlerse bu aynı zamanda, okulların eğitim için en kötü yer oldukları anlamına gelmektedir."


- Okulsuz Toplum



195. "Özgürlük, paketlenmiş mallar arasında dilediğini seçebilmeye indirgenmiştir."


- Okulsuz Toplum



196. ""Bireysel gelişme ölçülebilir bir meta değildir.""


- Okulsuz Toplum



197. "Eğitimden geçmiş insanlar diğer insanlardan ne umabilecekleri kendilerine öğretildiğinden dolayı artık şaşkınlığa uğratılamazlar. Bu, bir başka insan ya da makine için söz konusudur"


- Okulsuz Toplum



198. ""Teknoloji, insana ya meydana getirme ya da yapma ile doldurabileceği ihtiyarî bir zaman sağlamaktadır.
Üzüntüye sebep olan işsizlik ve mutluluk veren boş zaman arasında seçim yapmak bütün kültürler için söz konusudur. Söz konusu bu durum, kültürün seçtiği kurumsal tarza bağlıdır. Bu seçim, tarıma ya da kölelik üzerine bina edilmiş antik bir kültürde düşünülemezdi. Fakat endüstri sonrası insanı için kaçınılmaz bir hal almıştır.""


- Okulsuz Toplum



199. "Öğrenci laboratuar çalışmasını okul çalışmasıyla özdeşleştirdiğinden, laboratuardan nefret eder hale gelebilmektedir. Yönetici, kütüphaneyi öğrenme mekânı olarak kullanma yerine oyun mekânı olarak kullanan öğrencilere karşı, maliyeti son derece yüksek kamu araç-gereçlerini savunmak amacıyla, kütüphane gardiyanlığı tavrını mantıklı bir şekilde açıklamaktadır. Bu ortamda öğrenci haritayı, laboratuarı, ansiklopediyi ya da mikroskobu ancak müfredatın kendisine öngördüğü sıklıkta yani çok nadir kullanmakta ya da asla kullanmamaktadır. Önemli klasik yapıtlar bile, bireyin yaşamında önemli bir iz bırakmak yerine sadece müfredatta bulunsun diye programa alınmaktadır."


- Okulsuz Toplum



200. "Bir yeteneği öğrenmek için okullar yanlış yerlerse bu aynı zamanda, okulların eğitim için en kötü yer oldukları anlamına gelmektedir."


- Okulsuz Toplum



201. "Özgürlük, paketlenmiş mallar arasında dilediğini seçebilmeye indirgenmiştir."


- Okulsuz Toplum



202. ""Bireysel gelişme ölçülebilir bir meta değildir.""


- Okulsuz Toplum



203. "Okul bizi öylesine kapıp kuşatır ki, hiçbirimiz ondan bizi rahat bırakmasını bekleyemiyoruz."


- Okulsuz Toplum



204. "Hepimiz kendimize, yani her okullu insana yapılanlardan sorumluyuz."


- Okulsuz Toplum



205. "Öğrencinin hayal gücü gerçek değer için değil, memuriyeti (hizmeti) kabul etmek için “eğitilmiştir.”

*Değerler Eğitimine azami düzeyde önem verilmelidir, özellikle bizim gibi ahlaksız bir toplumda."


- Okulsuz Toplum



206. "Öğrenciler zorunlu bir müfredat programına katılmaya zorlanmamalıdır."


- Okulsuz Toplum



207. "Öğrencinin hayal gücü gerçek değer için degil, memuriyeti (hizmeti) kabul etmek için "eğitilmiştir.""


- Okulsuz Toplum



208. "Bu ülkelerin halkları, zengin olmayı düşleyerek fakir yaşamayı öğrendiler."


- Okulsuz Toplum



209. "Fakir ülkelere transfer edilen "modern" teknoloji üç ana kategoriye ayrılmaktadır. Eşyalar, onları üreten fabrikalar ve insanları modern üretici ve tüketici hâline sokan hizmet kurumları -temel- de okullar- çoğu ülke bütçelerinin büyük kısmını eğitime tahsis etmektedir. Okul, mezunlar üretmekte, daha sonra da endüstriyel güç, kaldırım döşenmiş otobanlar, modern hastaneler ve havaalanları gibi gösterişli hizmetler meydana getirmektedir. Bunlar, daha sonra zengin ülkeler için yapılmış eşyalar için bir piyasa meydana getirmekte ve bir süre sonra bunları üretmek, demode fabrikaları ithal etme eğilimini yaratmaktadır"


- Okulsuz Toplum



210. "...biri sana yardım elini uzatıyorsa hemen kaçıp canını kurtar!"


- Okulsuz Toplum



211. "Oyunlar da dikkate değer bir olay olarak karşımızda durmaktadır. Okulların gelir ve prestij kazanmak için kullandıkları ve bunun için ek yatırım yaptıkları beden eğitimi bölümünün (futbol, basketbol gibi) ‘oyunlar’ından bahsetmiyorum. Atletlerin farkında oldukları gibi, bir savaş atmosferi içinde geçen turnuvaları içeren tüm bu teşebbüsler, sporun oyun yönünü hasır altı etmiş ve okulların doğal rekabetini kuvvetlendirmek amacıyla kullanılmaktadır."


- Okulsuz Toplum



212. "Öğrencilerin hepsi, sadece eğitim fabrikasının bir ürünü olan tüketicilerin bulunduğu ortamlarda mutlu olmak için akademik bir sürece dahil edilmektedirler."


- Okulsuz Toplum



213. "Pek çok öğrenci, özellikle de yoksul öğrenciler, okulun kendilerine kattığı şeyin ne olduğunu sezinliyor."


- Okulsuz Toplum



214. "Eğitim dünyevi değildir ve dünyada eğitim dışı haline gelmektedir."


- Okulsuz Toplum



215. "Hepimiz kendimize, yani her okullu insana yapılanlardan sorumluyuz."


- Okulsuz Toplum



216. "Öğrencinin hayal gücü gerçek değer için değil, memuriyeti (hizmeti) kabul etmek için “eğitilmiştir.”

*Değerler Eğitimine azami düzeyde önem verilmelidir, özellikle bizim gibi ahlaksız bir toplumda."


- Okulsuz Toplum



217. "Öğrenciler zorunlu bir müfredat programına katılmaya zorlanmamalıdır."


- Okulsuz Toplum



218. "Okul, yaşadığınız topluma ihtiyacınız olduğuna sizi inandırmaya çalışan bir reklam ajansıdır."


- Okulsuz Toplum



219. "Okul öğretilmeye ihtiyaç duymayı öğreterek, yaşamın yabancılaştıncı kuramlarına hazırlık yapmaktadır. Bu ders bir kez öğrenildiğinde, insanlar bağımsızlaşmaya doğru olan gelişim dürtüsünü yitirmektedir."


- Okulsuz Toplum



220. "“Yoksul öğrenciler, gelişim ve eğitim ereğiyle okula bağımlı kaldıkları sürece, diğerlerinden geri kalacaktır. Yoksulların gereksinimi, savlanan eşitsizlikleri gidermek için belge almaya değil, öğrenme eylemlerini hayata geçirmelerini sağlayacak yardımlara gereksinimi vardır.”"


- Okulsuz Toplum



221. "Günümüzde pek çok üniversitenin düzeyiyle ilgili reform, çok katlı gecekondu yapılarına benzemektedir."


- Okulsuz Toplum



222. "İnsanlar, doğuştan gelen genetik yapılarından çok çevrelerinin ürünüdürler. Bu çevre ise sanayileşme ile hızla bozulmaktadır."


- Sağlığın Gaspı



223. "Çocuklarının okula gitmesini isteyen yoksul ebeveynler ne öğreneceklerinden çok, hangi sertifikayı elde edeceklerini ve kazanacakları parayı önemsiyor."


- Okulsuz Toplum



224. "Genç insanlar, kendi hayal güçlerinin müfredatın sunduğu eğitimle şekillendirilmesine izin vermektedirler ve her çeşit kurumsal planlamaya karşı şartlandırılmaktadırlar. "Eğitim" bu insanların hayal güçlerinin sınırlarını daraltmaktadır. Onlar açığa çıkarılamazlar. Fakat umutlarıyla beklentilerini değiştirmeleri öğretildiğinden dolayı sadece aldatılmaktadırlar. Eğitimden geçmiş insanlar diğer insanlardan ne umabilecekleri kendilerine öğretildiğinden dolayı artık saşkınlığa uğratılamazlar. Bu, bir başka insan ya da makine için söz konusudur."


- Okulsuz Toplum



225. "Okul, eleştirel yargı oluşturmanın birincil işlevine sahip olduğuna inanıldığından dolayı, insanları daha derinden ve daha sistematik bir şekilde köleleştirmektedir."


- Okulsuz Toplum



226. "“Her bir kalem, başkasının yardımına ihtiyaç duymadan sökülüp takılabilecek, tekrar kullanılabilecek ve onarabilecek şekilde yapılmıştır.”"


- Okulsuz Toplum



227. "Okul, modernize edilmiş bir proletaryanın dünya dini haline geldi ve teknolojik çağın yoksullarına beyhude bir kurtuluş vadediyor"


- Okulsuz Toplum



228. "Okulda pratik değeri olan niteliklerle bağlantı kurulmadığından dolayı mevcut okullu eğitim sistemi mantıklı değildir."


- Okulsuz Toplum



229. "Fakirler ve zenginler, aynı şekilde, yaşamlarını yönlendiren, hayat görüşlerinin oluşmasına neden olan ve onlar için neyin yasal neyin yasal olmadığını tanımlayan okullara ve hastahanelere bağımlıdırlar."


- Okulsuz Toplum



230. "Modern tarım toprağı zehirlemektedir. ‘Yeşil devrim’ yeni tohumlar aracılığıyla bir hektardan üç kat ürün alma imkanı sağlamaktadır. Fakat bunu gerçekleştirmek için daha çok gübre, böcek ilacı, su ve güç harcanmaktadır. Diğer şeyler gibi bunların imalatı da okyanusları ve atmosferi kirletmekte ve dönüştürülemez kaynakların niteliğini bozmaktadır. Tüketim şu anki hızla devam ederse, atmosferde mevcut olan oksijeni, doğada yeniden üretilmesi için gereken süreden daha hızlı bir şekilde tüketeceğiz."


- Okulsuz Toplum



231. ""Sağlık hizmeti standart bir mala,bir ürüne dönüşmüşse; tüm acılar "Hastanelik " olmuş ve evler doğum, hastalık ver ölümün konukluğunu istemez hale gelmişse ; hasta rolündeki acı, yaş ve iyileşme bir tür sapkınlık olarak etkilendiriliyorsa ,sosyal iatrojenez faaliyette demektir.""


- Sağlığın Gaspı



232. "Devlet eğitime ilişkin herhangi bir yasa yapma hakkını elinde bulunduramaz."


- Okulsuz Toplum



233. "Gerçekte, sağlıklı öğrenciler kendilerinin nereden bakılırsa bakılsın güdüldüklerini gördüklerinde okula karşı direniyorlar"


- Okulsuz Toplum



234. "Bu ülkenin halkları, zengin olmayı düşleyerek fakir yaşamayı öğrendiler."


- Okulsuz Toplum



235. "Okul, modernize edilmiş bir proletaryanın dünya dini haline geldi ve teknolojik çağın yoksullarına beyhude bir kurtuluş vadediyor"


- Okulsuz Toplum



236. "Kaliteli bir eğitim sistemi şu üç amacı gerçekleştirmeye çalışmalıdır: Yaşamının herhangi bir anında mevcut kaynaklara ulaşmak suretiyle bir öğrenim gerçekleştirmek isteyen herkese imkan sağlamalıdır; bilgi sahibi olanların, bu bilgilerini paylaşmaları konusunda kendilerinden birşeyler öğrenmek isteyenleri bulmalarına yetki tanımalıdır; halka, yeteneklerinin ortaya çıkmasını sağlayabilecek bir imkân olarak, bir konuyu onlara sunmak isteyenler için gereken her türlü olanağı sağlamalıdır. Böylesi bir sistem eğitim için yasal garantiyi gerektirmektedir. Öğrenciler zorunlu bir müfredat programına katılmaya zorlanmamalıdır ya da bir diploma veya sertifika edinme gibi bir ayrımcılığa tabi tutulmamalıdır."


- Okulsuz Toplum



237. "Okul, sadece Yeni Dünya’nın dini değil, aynı zamanda, dünyanın en hızlı gelişen iş sektörüdür. Tüketicilerin üretilmesi, ekonominin büyüyen önemli sektörleri arasında yerini almıştır. Zengin ülkelerde üretim maliyetleri düştüğünden, denetim altına alınmış tüketim için üretilen insana yatırım yapılmaktadır."


- Okulsuz Toplum



238. ""Gücün etkinliğine olan imanları, güç kullanmaktan kaçınmanın kıyaslanamayacak kadar daha etkili bir çözüm olduğu gerçeğine kör kalmalarına neden olur. ""


- Enerji ve Eşitlik



239. "Okul, öğrenimi konulara ayırmakta ve böylece çocukları bu önceden hazırlanmış müfredat içine gömmeye ve uluslararası skala üzerinde sonuçlan değerlendirmeye kalkışmaktadır. Kendi gelişmelerinin değerlendirilmesi için diğerlerinin standartlarına boyun eğen insanlar bir süre sonra aynı kuralı kendilerine de tatbik etmeye başlamaktadırlar."


- Okulsuz Toplum



240. "Dünya sahip olduğu insani boyutunu yitirdi."


- Okulsuz Toplum



241. "…Bununla şunu kastediyorum: Bizler önce kısıtlama yapıyoruz, sonra hakkı geri veriyoruz."


- Okulsuz Toplum



242. "Kendi gelişmelerinin değerlendirilmesi için diğerlerinin standartlarına boyun eğen insanlar bir süre sonra aynı kuralı kendilerine de tatbik etmeye başlamaktadırlar."


- Okulsuz Toplum



243. "Artan talepler dünyası sadece bir kötülük değil, aynı zamanda, cehennemin ta kendisi olarak da adlandırılabilir."


- Okulsuz Toplum



244. "Okul, öğrencilerin öğrendikleri şeyler için hiç önem arzetmemekle beraber öğretmenler için bir iş oluşturmaktadır. Çocukların ne öğrendiği kimin umrunda?"


- Okulsuz Toplum



245. ""Çağdaş toplum, bilinçli tasarımların bir sonucudur ve eğitim fırsatları onlara uygun olarak tasarlanmak zorundadır. Okul vasıtasıyla belli bir amaca uygun olarak geliştirilmiş, tüm günü kapsayan eğitime olan güvenimiz günümüzde azalmaktadır. Öğrenmek ve öğretmek için daha farklı yollar bulmak zorundayız. Bütün kurumların eğitim niteliği tekrar artmak zorundadir.""


- Okulsuz Toplum



246. "Bireysel gelişme ölçülebilir bir meta değildir."


- Okulsuz Toplum



247. "Okul, doğası gereği katılımcıların zaman ve enerjileri üzerinde bir hak iddia etmektedir. Bu durum, öğretmeni sırasıyla vaiz, rehber, bekçi ve terapist rollerine sokar."


- Okulsuz Toplum



248. "''Bir ülkedeki üniversite mezunlarının sayısı ne kadar azsa, o sayıda kişi üniversite mezunlarının eğitilmiş isteklerini model alır.''"


- Okulsuz Toplum



249. "Okul, öğrenimi konulara ayırmakta ve böylece çocukları bu önceden hazırlanmış müfredat içine gömmeye ve uluslararası skala üzerinde sonuçlan değerlendirmeye kalkışmaktadır. Kendi gelişmelerinin değerlendirilmesi için diğerlerinin standartlarına boyun eğen insanlar bir süre sonra aynı kuralı kendilerine de tatbik etmeye başlamaktadırlar."


- Okulsuz Toplum



250. "Okul, öğrencilerin öğrendikleri şeyler için hiç önem arzetmemekle beraber öğretmenler için bir iş oluşturmaktadır. Çocukların ne öğrendiği kimin umrunda?"


- Okulsuz Toplum

Tüm kitapları ücretsiz okuyabilir veya indirebilirsiniz! Ayrıca son kitabımız İlahi Rezonans artık raflarda! İncelemek için: