Hikmet Kıvılcımlı En Beğenilen Sözleri
1. ""Sağı solu, önü arkası hiç olan, yeri göğü hiçlikle dolu gören bir insan için yaşama ve varlık ne kelime?""
- Devrimci Aydın Nedir?
2. "Birey ana rahmine eğer Avustralya kabilelerinden birinde düştüyse, “VAHŞİ”; Çat gölü etrafında düştüyse, “YAMYAM”;
Avrupa’da düştüyse, “MEDENİ” damgasını yiyecektir."
- Kısaca Marksizm Düşünüşü
3. ""Tarafsızlık" bizim harcımız değil. İşçi çocuğuyuz. Olduk
olası: "Başta İşçi Sınıfımız"dan yana düşünüp davranmayı öğrendik. İnsanoğlunun ancak ve yalnız İşçi Sınıfı yanından gerçek İNSAN olacağına inanıyoruz."
- Oportünizm Nedir?
4. "Oysa, nerede devlet varsa, orada İÇ ZOR, DEHŞET, SİVİL SAVAŞ vardır."
- Dinin Türk Toplumuna Etkileri
5. "“Hoca ne derse desin, cemaat bildiğinden şaşmamış.”"
- Kısaca Marksizm Düşünüşü
6. "• • •
Muhasebenin en seçkin memuru bir aylığı üç defa aldığı tespit ediliyor.
• • •"
- Türkiye'de Kapitalizmin Gelişimi
7. ""İnnemel müslimune ihve"
(Hiç kuşku götürmez ki müslümanlar kardeştirler)"
- Dinin Türk Toplumuna Etkileri
8. "Sağlar, koyu İslam tapıncı ve Nihilizmiyle ve bir o kadar da bezirgan ikiyüzlülüğüyle kudurup kudurtulurken; sollar da ateist afur tafurlarıyla ve tafralarıyla konunun üzerinden atlayıp geçiyorlar veya geçtiklerini sanıyorlar.
Oysa İslam Türkiye'dir, Türkiye İslam'dır. Ve Cumhuriyet Türkiyesi'nin toprak ekonomisi olsun, köylülüğü olsun oradan çıkagelir ve başkalaşır durur."
- Allah Peygamber Kitap
9. "“Yedi bin yıllık halk düşmanı içgüdüsü ile, kendi ülkesini geri sömürge durumuna sokmak pahasına, yabancı sermayenin “işçi düşmanlığı” perdesi ardında Türkiye’yi içine düşürdüğü açmaza bütün gücü ile katıldı. Bir yandan memleketi “kalkındırmak” sloganları attı. Ötede, memleket insanının çalışan sınıflarını işsiz, aç, çeri-çoban, kul durumundan çıkartmayarak: memleketi hem kalkınmamış, hem yabancıya sömürge yaptı. Aydın kapıkulları da, aylıkları sağlandıkça slogankeşlikle geçindiler. “"
- Türkiye'de Kapitalizmin Gelişimi
10. "Susmak kadar unutmak da elimizde olsaydı, sesimizle birlikte kafamızı da kaybedecektik."
- Kadın Sosyal Sınıfımız
11. "•••••••
İşçi sınıfı grev yapmak için grev yapmaz. Grev, işçi için açlık, sürünmektir.
•••••••"
- Türkiye'de Kapitalizmin Gelişimi
12. "Lenin ölüp gidince, arkadan gelenlerin nefisleri, kapitalizmin madde ve ruhunu yenecek gücü gösteremediler."
- Allah Peygamber Kitap
13. "CİHAD: Dine davet edildikleri halde bunu reddetmiş bulunan KAFİR'lere karşı açılan GAZA' dır."
- Dinin Türk Toplumuna Etkileri
14. "İnsancıl olan hiçbir şey bana yabancı kalamaz."
- Allah Peygamber Kitap
15. "Karl Marks’ın en sevdiği söz, Lâtin şairi Terentius’un şu cümlesiydi:
“İnsanım! İnsancıl olan hiçbir şey bana yabancı kalamaz.”"
- Marks-Engels Hayatları
16. "Evrim,ihtiyaç zıtlıklarının birikişi demekse,nicelikten niteliğe atlayış da,inkilap demektir"
- Diyalektik Materyalizm
17. "Her zaman ve her mekan içinde zıtlıkların birikip atlaması ile olan değişikliklerin zincirleme gidişi diyalektiktir"
- Diyalektik Materyalizm
18. "***********
Finans kapitalin başlıca provokasyonlarından biri de işçi sınıfı içince “aristokrat amele” yaratıp işçi sınıfını daha kolay sömürmektir.
************"
- Türkiye'de Kapitalizmin Gelişimi
19. "Kişi olarak her birimizin insanca yaşama şartlarına kavuşmamız, toplum olarak ileri bir ülke durumuna gelmemize bağlıdır."
- Uyarmak İçin Uyanmalı Uyanmak İçin Uyarmalı
20. "Cennet, gerçekte komünel yaşam; cehennem, medeniyetin sınıflı toplumu olarak düşünülmelidir. Kuranda tümlük içinde bakılınca bu yorum yerli yerine oturur..."
- Allah Peygamber Kitap
21. "Önce mal mülk de tapınağın ortak malı, ortak kasasıydı. Tefeci- Bezirgan, para ve devlet geliştikçe ortak malların kişilere aşırılma yolları kaçınılmaz olarak kendiliğinden doğar ve yürütülür. Bu yüzden zenginliği Tapınak (Allah) vermiş olur. Ve kişi mülkü de dokunulmazlaşır."
- Allah Peygamber Kitap
22. "İlk komünizmde her insan bir başka insana eşittir. Kimse kimseden üstün ve ayrıcalıklı olamaz."
- Kısaca Marksizm Düşünüşü
23. "“Gözlerimi kaparım, vazifemi yaparım!” demelidirler.
Çünkü insan gözünü ne kadar açarsa açsın, toplumun gidişini değiştiremez."
- Kısaca Marksizm Düşünüşü
24. "•••
“İdarede her türlü kanun ve nizam duygusu yerine kişi buyruşunu geçirmek oldu.”
•••"
- Türkiye'de Kapitalizmin Gelişimi
25. "Tövbe: bir çeşit öz eleştiri-doğru yola eğilim gösterme"
- Allah - Peygamber - Kitap
26. "Keramete, mucizeye, kazaya, kadere, tesadüfe, talihe, fala, masala inanmanın yersiz olduğu anlaşılmıştır."
- Kısaca Marksizm Düşünüşü
27. "❝
“Marksizm küçük burjuva ahlakçılığı değildir. ”
❞"
- Türkiye’de Sınıflar ve Politika
28. "Kur'an herkese, hemen her ayette akılları kullanmayı, iyi işleri öğütler durur. Çünkü peygamber daima aklını kullanır. Kullanmayanları azarlar, onlar adına üzülür ve onlara derinden acır."
- Allah Peygamber Kitap
29. "Diyalektik nedir? Kısaca şudur:
Her zaman ve her mekân içinde zıtlıkların birikip atlaması ile olan değişikliklerin zincirleme gidişi diyalektiktir."
- Kısaca Marksizm Düşünüşü
30. "Artık her alanda yapılması gereken şey,ilişkileri kafanın içinde tahayyül etmek değil,olaylar içinde keşfetmektir
Friedrich Engels"
- Diyalektik Materyalizm
31. ""Gözlerimi kaparım,
vazifemi yaparım!""
- Kısaca Marksizm Düşünüşü
32. ""Hakikî sosyalist demek, sözleriyle değil, eylemleriyle sosyalist demektir...""
- Oportünizm Nedir?
33. ""Kadın da sokakta gezebilir, ister
bastonla, ister pantolonla... size ne oluyor?""
- Kadın Sosyal Sınıfımız
34. ""Allah'ı çok anmak" demek, determinizm: gerçekler üzerine yani doğa ve toplumun gidişi üzerine kafa patlatmak ve o uğurda savaşmak demektir."
- Allah - Peygamber - Kitap
35. "Ve ne doğa ne de toplum yasalarını tanırız. Ezip geçtiğimizi sanırız. Ama ezilen biz oluruz."
- Allah Peygamber Kitap
36. ""Tarih sınıfların savaşıdır.""
- Allah Peygamber Kitap
37. ""Tutkular" insanı yeniden ve yeniden öldürüp diriltebilirler. Bu sadece toplumsal değil, aynı zamanda zihinseldir de."
- Allah Peygamber Kitap
38. "Küçüklüğünde dindar olan kimseler iyi hatırlarlar ki, kafalarındaki din düşüncesi bazan hiç olmayacak bir neden ile ve birdenbire, bir günde, bir saatte, hatta bir saniyede altüst oluverir, ve insan; «din yanılmış» kanaatine gelir."
- Diyalektik Materyalizm
39. "İmtiyaz, savaşla kazanılan bağımsızlığı barışla teslimdir."
- Demokrasi - Türkiye Ekonomi Politikası
40. "Gerçekte, en tarafsız geçinen bilgin de gökte zembille inmemiştir. Belirli bir sınıf veya zümrenin adamıdır. Her şeyi adamı olduğu sınıf veya zümrenin durumu yahut çıkarı açısından değerlendirip yorumlar."
- Metafizik Sosyolojiler
41. "Fransa’da 1831’de Lyon ipek işçisi; “Ya çalışarak yaşamalı, ya çarpışarak ölmeli”, diye ayaklanır."
- Marks-Engels Hayatları
42. "Yaşayamamak, sürünmek!"
- Allah Peygamber Kitap
43. "İnsan akıllı bir hayvandır. Canı isterse bir şey yapar, dilerse yapmaz,"
- Kısaca Marksizm Düşünüşü
44. "Herkes valinin gözüne girmek istediği için, rekabet, zorun yapacağı işi gördü. Sonra, yerli reislerin oğullarına liberal bir terbiye verdirdi. Briton'ların doğuştan kabiliyetlerini, Gaİlerin büyük emek harcayarak elde ettikleri maharetlerinden üstün bulduğunu söylüyordu. Neticede, biraz önce Romalıların dilini kullanmak istemeyen yerliler, çok geçmeden hatip olmak sevdasına düştüler. Böylece, bizim giyim tarzımız bile moda oldu. Toga, sık sık görünmeye başladı. Briton'lar yavaş yavaş kötü alışkanlıklarımızın çekiciliğine kapıldılar. Revaklara, hamamlara, süslü ziyafet salonlarına alıştılar. Bu onların esaretini sağlamak için bir tedbirdi; cahiller ise ona "Medeniyet" adını veriyorlardı." (Keza, s. 26)"
- Kadın Sosyal Sınıfımız
45. "❝
Kırk yıldır söyleriz. Vurduklarına değil, dinlemediklerine yandık. Biraz acele de olsa, gene diyeceğiz. Lâf anlayan beri gelsin!
❞"
- Türkiye'de Kapitalizmin Gelişimi
46. "❝ ❞
Hepsi bir yana, eleştiri; adı üstünde, bir silahtır. O silahla, maytap oynanmaz; yanlışlar okşanmaz; vurulup öldürülür. Yanlışında aydınlanan kişi, yücelebilir. Yanlışı ile kaynaşan, yanlışı ile gömülür.
❞ ❞"
- Türkiye’de Sınıflar ve Politika
47. "Laikleri kötüleyip iktidardan alaşağı etmek için hâla "Türkçe Ezan" tahrikâtları (kışkırtmaları) işe yarayabiliyor."
- Allah Peygamber Kitap
48. ""Sosyoloji" adı sözlük anlamı gibi gerçekten "toplumun bilimi" olsaydı, toplumun maddi temel ilişkilerini örtbas etmeye kalkışmazdı. Sosyologların hemen hepsi, eğer Tarihsel Maddeciliği bilmezlikten gelemezlerse, onun karşısına dikilirler. Toplumun temel ilişkilerini maskelemekten, gidiş kanunlarını bozmaktan kendilerini alamazlar.
O bilimsel haydutluklar, Sosyologların yüzlerindeki maskelerini düşürmekle düzeltilemez. Ne var ki, onları, gerçek bilim adına konuşuyorlar sanan insanlar çoktur. Hele bütün öğretim, eğitim, basın-yayın onların patentleri altına verilmiştir. Bu yüzden "Sosyolog tekerlemelerini" tarafsız bilim çabası sanarak izleyen genç kuşaklara, sosyal bilimin bir Ortaçağ simyagerliği olmadığını açıklamak gerekir."
- Metafizik Sosyolojiler
49. "Marksizm, genellikle insan ve özellikle işçi sınıfının toplum içindeki mücadelesinin özüdür. Bu mücadeleye: “SINIF MÜCADELESİ” denilir."
- Kısaca Marksizm Düşünüşü
50. "Şamanizm teşkilatındaki gerek Totemler, gerek Koruyucu ruhlar hep dişidir, bu dinin kadın dini olduğu bununla da sabittir."
- Dinin Türk Toplumuna Etkileri
51. "Diyalektik nedir? Kısaca şudur: Her zaman ve her mekan içinde zıtlıkların birikip atlaması ile olan değişikliklerin zincirleme gidişi diyalektiktir."
- Diyalektik Materyalizm
52. "Diyalektik sözü, Yunanca “diyalogome” (konuşuyorum) kelimesinden gelir."
- Kısaca Marksizm Düşünüşü
53. "“Solu sola, devrimciyi devrimciye, işçiyi işçiye, köylüyü köylüye kırdırıyorlar.”"
- Anarşi Yok! Büyük Derleniş!
54. "Şamanizm teşkilatındaki gerek Totemler, gerek Koruyucu ruhlar hep dişidir, bu dinin kadın dini olduğu bununla da sabittir."
- Dinin Türk Toplumuna Etkileri
55. "“kitlelerin, hayatın, hareketin dışında kalmış bir "ölü edebiyat"tan ne çıkardı?”"
- Devrimci Aydın Nedir?
56. "Maddiyatın, maneviyatı ezişi ve tüketişi sürmektedir."
- Allah Peygamber Kitap
57. "Esaslı nitelikçe değişmeler mutlaka sıçramalı inkılaplarla olur"
- Diyalektik Materyalizm
58. "Zıtlar olmazsa hiçbir olay meydana gelmez.Doğa,tarih ve düşünce durur"
- Diyalektik Materyalizm
59. "Her kitap,ancak zamanındaki imkanlar içindeki bilgiyi kapsar"
- Diyalektik Materyalizm
60. "Din ihtiyacı, en çok fakir ve geri ülkelerin ezilen halk yığınlarında kalmıştır. Halk yığınları Din'e dört elle sarılmakta haklıdırlar. Çünkü hayatın binbir sancısına katlanmak için, DİN tesellisinden daha kolay bulunur ilaç yoktur."
- Kısaca Marksizm Düşünüşü
61. "büyük zenginler, kodamanlar ölümden korkar gibi Marksizm'den korkarlar."
- Kısaca Marksizm Düşünüşü
62. "“Sağı solu, önü arkası hiç olan, yeri göğü hiçlikle dolu gören bir insan için yaşama ve varlık ne kelime?”"
- Devrimci Aydın Nedir?
63. "Enerjide Güneş'e yönelmemek, toplumda halka yönelmemek sandığımızdan çok büyük cezaları saklar. Doğayı ve toplumu kapitalist çıkarlar uğruna iğdiş ve talan etmek, kişi mülkiyeti azgınlaşmasının yanına kâr kalamaz."
- Allah Peygamber Kitap
64. "Kral öldü! Yaşasın Kral!"
- Allah Peygamber Kitap
65. "Felsefe, bilimlerin dışında, bilimlerin bulamadığı gerçekleri uydurmakla uğraşır. Diyalektiğin uydurduğu hiçbir şey yoktur. O gözlem ile kavratılan hareket kanunlarını
gösterir. Şu halde bütün öteki bilimler gibi, gözleme, deneye,olan bitene dayanan bir bilimdir. Jeoloji nasıl yeryüzünün hareket kanunlarını, Sosyoloji de nasıl toplumun hareket kanunlarını tespit ederse, Diyalektik de öylece, düşünce ile varlığın genel hareket kanunlarını tespit eder. Sosyolojiye nasıl “toplum felsefesi” veya “Tarih felsefesi demek saçma ise, diyalektiğe de “varlık felsefesi” veya “düşünce felsefesi” demek o kadar yersiz."
- Diyalektik Materyalizm
66. ""Dünyanın en geri çarlık ülkesinde insanlar, yarım yüzyılda dünyanın en ileri ülkesi olarak, dünyanın yarı üretim kapasitesini tekelinde tutan Birleşik Amerika ile uzayda ve düzeyde at başı birlik yarışıyor? Aynı yarım yüzyıl içinde Türkiye, Amerika'dan buğday gelmese aç kalacak bir Amerikan üssü ve uydusu durumunda en acıklı işsizlik ve pahalılık cehennemi kesilmiştir.""
- Leninizm Nedir?
67. ""Kadın da erkek kadar insandır" mı? Onu söylediğiniz gün, Türkiye'nin bütün erkekleri, bir merkezden kumanda almışça, tek cepheli olurlar, katır katır direnirlerdi. Bu erkeklerden hiç birisi, -en homoseksüelleri bile- anasız dünyaya gelinemeyeceğini, kızkardeşsiz, eşsiz, kadınsız yaşanmadığını bilirlerdi. Ancak: "Kadın da sokakta gezebilir, ister bastonla, ister pantolonla... size ne oluyor?" diyemezdiniz. Yedisinden yetmişine erkek cinsi daha kundakta iken o çalımla eğitilmişti."
- Kadın Sosyal Sınıfımız
68. "Aç fukara önünde aç dur, git evinde gizlice ne halt yersen ye!"
- Kadın Sosyal Sınıfımız
69. "" Ben İnsanın Hayvan yerine konmasına karşı çıktığım için Sosyalistim. ""
- Anarşi Yok! Büyük Derleniş!
70. "Allah: determinizm, bilim yüklüdür.
Rad Suresi
Rad: gök gürültüsü demektir.
Kur'an'a göre ayetler sözlü ve sözsüz (Allah'ın) güçlü işaretleridir. Sözlü olanlar peygamberlere gelen vahiylerdir. Sözsüz olanlar doğa olaylarıyla Allah'ın kendisini hissettirmesi yorumlayışıdır."
- Allah - Peygamber - Kitap
71. "❝
Batılı müttefikleri onu gırtlağına dek borca boğdu; kendisi de acente - simsar kapitalistlerini zengin etmekten daha şerefli bir görev bulamadı.
❯"
- Türkiye'de Kapitalizmin Gelişimi
72. "Arapça tarihler Türkleri Cengiz çağında bile "soysuz" olmakla suçlayacak ve şöyle tasvir edeceklerdir: "Türk adını alan Ye'cüc Mecüc'ün artıklarıdırlar. Yabani hayvan gibi kolay yaşarlar. Topunun da ne hakimleri, ne dinleri, ne itikatları vardır. Puta, güneşe, yıldızlara taparlar. Haram'ı, helal'i bilmezler." (Ebi-I Abbas Ahmed: "Ahbar-üd Düvel ve Asarüd Düvel fit Tarih", s.284)."
- Dinin Türk Toplumuna Etkileri
73. "Son peygamber sözü bundan sonra Allah'ın ve peygamberinin işlerini insanlara devrettiğidir"
- Allah Peygamber Kitap
74. "...savaş artık milletlerin değil, bir avuç finans kapitalistinin kanlı politikasıdır."
- Demokrasi - Türkiye Ekonomi Politikası
75. "Türk toplumu, inanç bakımından henüz yarı yerde, yarı göktedir."
- Dinin Türk Toplumuna Etkileri
76. "Sosyalizm bilim ve bilinçti. Bilime ve bilince karşı zorbalık gibi afsun tafsun, papaz nefesi pek sökmeyebiliyordu."
- Metafizik Sosyolojiler
77. "Irkçılık Metotları, insan rahatsızlıklarını baytar ilaçlarıyla tedaviye kalkan hekimler gibi Avrupa kapitalizminin dertlerini hayvanlar dünyasının metotlarıyla gidermeye çalıştılar."
- Metafizik Sosyolojiler
78. ""İnsancıl olan hiçbir şey bana yabancı kalamaz."
Karl Marx"
- Allah - Peygamber - Kitap
79. ""Kapital tekelleşti mi, kapitalin sahipleri o memlekette bir avuç tahakküm yapan zengin haline gelirler.""
- Finans-Kapital ve Türkiye
80. "Yumurta mı tavuktan çıkar, tavuk mu yumurtadan?""
- Dinin Türk Toplumuna Etkileri
81. "Üretici güçleri ne denli zincirlerseniz, o denli devrimsel güç kazanır."
- Allah Peygamber Kitap
82. "''Türkler; belki Türk olmadan önce, Anahanlık hukukunu yaşayan İlkel sosyalizmin aşağı barbarlık konağındaki altın çağlarını yaşamışlardı. Feminizm Türklere sonradan gelmedi anadan doğma bir düzendi.''"
- Dinin Türk Toplumuna Etkileri
83. ""Kapital tekelleşti mi, kapitalin sahipleri o memlekette bir avuç tahakküm yapan zengin haline gelirler.""
- Finans-Kapital ve Türkiye
84. "Yumurta mı tavuktan çıkar, tavuk mu yumurtadan?""
- Dinin Türk Toplumuna Etkileri
85. "Gericiliği artık bilmeyen kalmadı. Her köyde bir kuran kursu, falan filan. Bunun altında, hepimiz biliyoruz ki, temiz din duygularının rolü hiç yoktur. Finans-kapitalin, gericiliğini, halk yığınlarını kandırarak onlara dayatması araçları haline gelmiştir bunlar."
- Finans-Kapital ve Türkiye
86. "Babahanlık'ta nasıl Baba hukuku egemense, Anahanlık dini olan Şamanlık'ta da Ana hukuku egemen olmuştur."
- Dinin Türk Toplumuna Etkileri
87. "Düşünce mi önce, varlık mı, diye merak mı ediyorsunuz? Bu hususta söz söyleyecek felsefe değil, bilimdir. Gerek tabiat, gerek toplum bilimleri varlıksız ve varlıktan önce düşünce olamayacağını, düşüncesiz ve düşünceden önce varlık bulunduğunu, iki kere iki dört eder gibi ispat etti. Ve ediyor. Bu hakikat ilk okul kitaplarında okunuyor."
- Kısaca Marksizm Düşünüşü
88. "Hiçbir başka hakikat yoktur.Olanı olduğu gibi göstermek: materyalizm bundan başka bir şey göstermez"
- Diyalektik Materyalizm
89. "Spiritüalizme göre: Bir ruh, bir de madde vardır. Onun için spiritüalizm düalist (ikici)tir. Yani iki öz kabul eder. Ama maddenin ruhtan kaynak aldığını ve maddi varlıkları ruhun idare ettiğini söyler."
- Kısaca Marksizm Düşünüşü
90. "Maddiyatın maneviyatı ezişi ve tüketişi sürmektedir."
- Allah - Peygamber - Kitap
91. "(1) Olay ve şeyleri hem objektif, hem de sübjektif olarak gözden geçirir.
(2) Bütün evrende (düşünce ve varlık dünyasında) en genel esas, harekettir.
(3) Mutlak değişmez denen şey yoktur. Hareket eden her şey değişir.
(4) Değişen varlığın da, düşüncenin de aslı maddîdir."
- Kısaca Marksizm Düşünüşü
92. "“İnsanın adeta kendi kendine "konuşmuş" olmasıyla "büyük bir rahatlık" duyamayacağını artık o da anlamıştı.”"
- Devrimci Aydın Nedir?
93. "“kitleden çaldığı nefesi kendi "ruhu" sanan bir balon değildi.”"
- Devrimci Aydın Nedir?
94. "68-
İbrahim-Lut-Nuh-Musa ve benzeri örnekler de sık sık hatırlatılır. Amaç hep Kur'an'ın gönderildiği toplumu yozlaşmaktan-zalimlikten ve yok olmaktan kurtarmak, uzun ömürlü kılmaktadır.
Kur'an ve peygamberi geçmişten ve yaşadıkları çağdan en keskin dersi alacak kadar cesur ve devrimcidir: Oportünizme yer vermez:
113- "Sakın zulm edenlere en ufak bir meyil duymayın (yılışmayın) sonra size ateş dokunur."
- Allah - Peygamber - Kitap
95. "Türk toplumu, dışarıdan kendisine doğru sızdırılan tek yanlı din etkilerine pasifçe katlanmadı. Şamanizminden kalma yığınla gelenek ve göreneklerini İslamlığa aktardı. Türklerin dinlerinde yüzde kaç Müslümanlığın, yüzde kaç Şamanizmin yaşadığı araştırılacak şeydir."
- Dinin Türk Toplumuna Etkileri
96. "❝
Sermaye, ikide bir söylendiği gibi: "Dişten tırnaktan arttırılarak" birikmemiş, gerek kendi milletinin, gerekse başka milletlerin çalışanlarınca biriktirilmiş
küçük ve dağınık mülkceğizleri, sahiplerinden ekonomik veya politik zorla aşırarak gasp etmiştir.
❞"
- Türkiye'de Kapitalizmin Gelişimi
97. ""Çılgın sevecenlikler besliyen;
"Yıldızlı bir şevkle uçan gönlüm için
"Sözler büyük bir rahatlık veriyor;
"Halbuki ben, henüz konuşmuyorum.""
- Devrimci Aydın Nedir?
98. ""Bütün Oportünizmlerin bir listesini yapmak, telefon rehberinden büyük ciltleri doldurur. Tek sözle Oportünizm: Sınıf yerine Zümre çıkarına sapıştır.""
- Oportünizm Nedir?
99. "Tek sözle Oportünizm: Sınıf yerine Zümre çıkarına sapıştır."
- Oportünizm Nedir?
100. "Yağmur duasına çıkalım,
gene kuraklık sürerse; demek günahımız çokmuş..."
- Kısaca Marksizm Düşünüşü
101. "Evren deyince iki şey anlıyoruz: Tabiat ve Toplum... İnsan, gerek doğa ve gerekse toplum içinde yaşamak için ve yaşarken, hem doğayı hem de toplumu kendisi için daha faydalı ve daha güzel yapmak ve görmek için uğraşır, dövüşür."
- Kısaca Marksizm Düşünüşü
102. "(işçi sınıfı)Gericilerin, tutucuların halkı sömürüp köleleştirmek için yaptıkları din bezirgânlığına son verecek biricik şeyin, halkı sıkıntıdan, sömürüden ve kölelikten kurtarmak olduğunu iyi bilir."
- Kısaca Marksizm Düşünüşü
103. "“İşçiyi, köylüyü, aydını, genci, bilimcil eleştiri ve yoldaş topluluğu ile ikna yolu dururken, "Dayak atarak kazanmak" "metodu" ciddi ciddi uygulanıyor. Şaşkınlık ve panik derinleşiyor. Gene de dayakla boyun eğecek kimsenin, ya kişiliksiz bir karakter yoksulundan, yahut hesaplı bir ajan provokatörden başka bir şey olamayacağı bir türlü düşünülemiyor.”"
- Anarşi Yok! Büyük Derleniş!
104. "Hz Muhammed, insan için en zaruri ihtiyaçlar dışında hiçbir mala mülke, süse, geçime gerek olmadığını anlamış bilge ve alçak gönüllülerdendi."
- Allah - Peygamber - Kitap
105. "Kur'an ve peygamberi, geçmişten ve yaşadıkları çağdan en keskin dersi alacak kadar cesur ve devrimcidir. Oportunizme yer vermez."
- Allah - Peygamber - Kitap
106. "Türk toplumu, dışarıdan kendisine doğru sızdırılan tek yanlı din etkilerine pasifçe katlanmadı. Şamanizminden kalma yığınla gelenek ve göreneklerini İslamlığa aktardı. Türklerin dinlerinde yüzde kaç Müslümanlığın, yüzde kaç Şamanizmin yaşadığı araştırılacak şeydir."
- Dinin Türk Toplumuna Etkileri
107. "Birey şunu veya bunu isteyemez, isteyebilmesi için yapabilmesi lazımdır. Her ne kadar Anayasa, "Her Türk hür doğar" derse de, ailesi Türk ise o da, Ortodoks ise o da, işçi ise o da, serseri ise o da kural olarak o olacaktır. Gelelim 7 yaşında; bireyimiz okul görecek mutlulardansa, Milli Eğitim Bakanlığının izin verdiği kitaptan vatanı kimin kurtar-dığını, millet uğruna ölmenin şerefliliğini ezberliyecek, sonra işçi ise fabrikaya, zenginse Galatasaray Lisesine girecektir."
- Kısaca Marksizm Düşünüşü
108. "Muhammed peygamberlerin sonuncusudur. Ama ne hadislerde, ne de Kur'an'da Allah'ın Ana Kitabının sona erdiğine dair en ufak bir işaret yoktur."
- Allah - Peygamber - Kitap
109. "''İlk Türk dini, ilk Türk toplumu gibi, eşitliğin, kardeşliğin ve mutluluğun dinidir. Çünkü içine sınıf ve imtiyaz kurdu girmemiştir. Zıtlıkların işlediği Çin toplumu ile Türk toplumu arasındaki başlıca fark budur.''"
- Dinin Türk Toplumuna Etkileri
110. "Bizde sınıf yok değil, sınıf bilinci yoktur."
- Türkiye'de Kapitalizmin Gelişimi
111. "Küçük kabile savaşlarında ele geçirilmiş veya etkisinde kalınmış çoktanrı putlarıdır. Hâlâ onlardan korkulmakta veya etkilerine inanılmaktadır. Gömmelerinin sebebi de; hem tanınmamaları hem de bulunup karşı tarafa hizmet etmemeleri içindir.
Yakup'un karısı Rahel'in, babası Laban'ın putu Terafim'i çalıp saklaması yine baba evinin inancından korktuğunu gösterir. Laban sıkışınca belki Terafim'e yalvaracak ve onlara zarar verebilecektir."
- Allah Peygamber Kitap
112. "Kültür, kuru bilgiler (kütüphaneler) kırkambarı değildir; ekonomi temelli bir toplum sisteminin o temellerle sımsıkı bağları bulunan çatı hatta gövdeye uzanan katlarıdır.
Bu yüzden kuru bilgiler, hayatla ilgisi kalmadığı ölçüde, uçup giderken; hayatın kanunları, bizzat hayatı oluşturduğu için, her insanın iliğine kemiğine bürünerek yaşayıp giderler."
- Allah Peygamber Kitap
113. "Felsefenin ortaya attığı ana mesele nedir? “Her felsefenin ve özellikle modern felsefenin esas büyük meselesi, düşüncenin varlıkla ilişkisidir” (F. Engels)."
- Kısaca Marksizm Düşünüşü
114. "Konumuz Din. Üzerinde en çok spekülasyon (düşünce vurgunculuğu) yapılan alan! Oysa tam tersi olması gerekir. Öyleyse Bilimin en çok kılıç kuşanması gereken alanlardan birisi de Din konusu olmalıdır."
- Allah Peygamber Kitap
115. "SKOLASTİK METOD: Tarihin Ortaçağ denilen nispeten durgun devrinde doğdu.
Skola: Okul, mektep demektir. Ortaçağ mektebine, Şarkta medrese denir.
Skolastik: Medreseye mensup, medresevî demektir. Skolastik metodun tam karşılığı medrese usulüdür."
- Kısaca Marksizm Düşünüşü
116. "Diyalektik matateryalizm,varlığı kavrayış metodudur."
- Diyalektik Materyalizm
117. "Herhangi bir memlekette devrimci sınıf büyüdüğü zaman, o sınıf takiplerle ezilemez; o sınıf ancak bütün memleketin yok edilmesiyle mahvedilebilir ve ancak mağlup olarak ölebilir."
- Devrim Nedir?
118. "Derebeylerin, firavunların, fağfurların eline geçtikten sonra din, medeniyet bataklıklarında insanı ezenlerin zulüm silahı olmuş, devrimi başaramayan köle ve serflerin ise çaresizlik afyonu olmuştur."
- Allah - Peygamber - Kitap
119. "Toplumun temel kanunları mı aranıyordu? Kolaydı. Ya Biyoloji, Zooloji, Antropoloji vb. gibi toplum dışı (hayat, hayvanlar, ırklar) üzerine yeni buluşlara bağlanıyordu; yahut: Psikoloji, Morfoloji vb. gibi toplumun sırf görünüşüne veya üstyapısından bir bölümüne giren (ruh, ahlâk, âdet, görenek, gelenek vb.) olaylarında aranıyordu. Toplumun maddecil temeli olan üretim ilişkilerine ya hiç bakılmıyordu, yahut üstünkörü tahriflerle bozmak üzere dokunuluyordu. Böylece, Sosyologlar toplumun temel kanunlarını boyuna toplum temeli dışına attılar."
- Metafizik Sosyolojiler
120. "''İlk Türk dini, ilk Türk toplumu gibi, eşitliğin, kardeşliğin ve mutluluğun dinidir. Çünkü içine sınıf ve imtiyaz kurdu girmemiştir. Zıtlıkların işlediği Çin toplumu ile Türk toplumu arasındaki başlıca fark budur.''"
- Dinin Türk Toplumuna Etkileri
121. "Türk toplumuna Din dışarıdan gelmemiş, kendi içinden doğmuştur. Dinin etkisi toplumun etkisi ile kaynaşık bulunmuştur."
- Dinin Türk Toplumuna Etkileri
122. "Toplum Dine etki yaptığı gibi, Din' de Topluma etki yapar."
- Dinin Türk Toplumuna Etkileri
123. "❮
Avrupa toplumu kapitalizmdi, sanayi batının elinde kalacak bize kumpanya düşecekti.
❯"
- Türkiye'de Kapitalizmin Gelişimi
124. ""Bir doktrini en kestirme yoldan rezil etmek, onu toyca savunmaktır""
- Oportünizm Nedir?
125. "64 yaşında Osmanlı çağının Bektaşisi, Osmanlıca için şöyle diyor:
"Osmanlı, halkına ihanet etti. Türk'ün dilini bırakıp Acem ve Arap diline sarıldı.""
- Türkiye Köyü ve Sosyalizm
126. "Bir kere daha anladık ki Türkiye gibi Doğulu geri bıraktırılmış ülkelerde Din; sosyal, kültürel ve psikolojik olarak sağlı sollu pek çok kafanın kopartılmasına yol açabilecek, iliklere sinmiş bir konudur."
- Allah Peygamber Kitap
127. "Kendilerini, "Allahın yeryüzündeki gölgesi" ilan ettiler."
- Leninizm Nedir?
128. "Diyalektik materyaliznin ikinci vasfı da bütün evreni öyle biricik bir bütün halinde görnektir"
- Diyalektik Materyalizm
129. "••••••••
Yabancı finans kapital Cumhuriyet çağına kadar, "gâvur" şapkasıyla ayrıcalı dolaştı ve Türkiye ekonomi politikasına fiilen üçte ikiye yakın egemenliğini açıktan açığa göze batırmakta sakınca görmedi.
••••••••"
- Türkiye'de Kapitalizmin Gelişimi
130. "Önce Din nedir? En geniş anlamıyla, herşeyden önce Toplumcul bir olaydır. "Toplum mu Dine etki yapar, Din mi Topluma?" sorusu önümüze çıkmamazlık edemez. Toplum Dini yarattığına göre, yaratan mı yaratığı etkiler, yaratık mı yaratanı?"
- Dinin Türk Toplumuna Etkileri
131. "ÜST SINIFLARIN dinciliği, sağlam bir milleti afyonkeş yapıp uyuşturmak, rahatça sömürmek için kurulmuş bir tuzaktır."
- Kısaca Marksizm Düşünüşü
132. "Kromanyonların, İspanya'da daha acemice çizdikleri, "Kadınlı erkekli harp sahneleri", Sapiens kadınının savaş alanında erkekle boy ölçüştüğünü ispat eder. İnsanın ilk yazılı tarih tutabildiği çağlarda, bizzat Herodot, kadıncıl düzenli pek çok toplumlar sayar. Amazonlar ve Syrüs'ü yenen Asya'lı müthiş kadın hikayeleri, medeniyetten 3-4 bin yıl sonralara dek kadıncıl düzenli toplumun ayakta durabildiğini gösterir."
- Kadın Sosyal Sınıfımız
133. "Türk toplumunda, Devlet bulunmadığı için, henüz kimse, kimsenin üzerinde zorla egemen olamaz."
- Dinin Türk Toplumuna Etkileri
134. "“Kafasız bir mahluk olmak istemeyen her insan için çalışacak kabiliyette bulunmamak bir idam kararıdır.”"
- Marks-Engels Hayatları
135. "Toplum Dine etki yaptığı gibi, Din' de Topluma etki yapar."
- Dinin Türk Toplumuna Etkileri
136. "❝
Batı kapitalizmi Türkiye’ye mallarını sürmek, Türkiye’yi sömürmekten başka amaç gütmüyordu.
❞"
- Türkiye'de Kapitalizmin Gelişimi
137. ""Toplum mu Dine etki yapar, Din mi Topluma?""
- Dinin Türk Toplumuna Etkileri
138. ""Beni arkamdan hançerliyorsunuz!""
- Oportünizm Nedir?
139. "Medeniyet, barbarın yaratıcılıklarını sayıca çoğalır ve yaygınlaştırır."
- Allah Peygamber Kitap
140. ""(...) Şimdi kendilerine Komünist unvanını verenler de, Enternasyonalizm prensibini lafla tanırlar, iş'te onun yerine Nasyonalizm ve Pasifizmi geçirirler.""
- Oportünizm Nedir?
141. "İlk Toplumda kadının erkeğe köle olduğunu düşünmek, 18. Yüzyıl filozoflarının bize aktardıkları en saçma fikirlerden biri oldu. Kadının durumu yalnız özgür değil, fakat pek itibarlı idi de."
- Kadın Sosyal Sınıfımız
142. "Türk toplumunda, Devlet bulunmadığı için, henüz kimse, kimsenin üzerinde zorla egemen olamaz."
- Dinin Türk Toplumuna Etkileri
143. "“Kafasız bir mahluk olmak istemeyen her insan için çalışacak kabiliyette bulunmamak bir idam kararıdır.”"
- Marks-Engels Hayatları
144. "Toplum Dine etki yaptığı gibi, Din' de Topluma etki yapar."
- Dinin Türk Toplumuna Etkileri
145. ""(...) Şimdi kendilerine Komünist unvanını verenler de, Enternasyonalizm prensibini lafla tanırlar, iş'te onun yerine Nasyonalizm ve Pasifizmi geçirirler.""
- Oportünizm Nedir?
146. "Müslümanlıkla Türkler arasında o kanlı med ve cezirler Cengiz ve Timur çağına dek sürecektir. Ve Arapça tarihler Türkleri Cengiz çağında bile "soysuz" olmakla suçlayacak ve şöyle tasvir edeceklerdir:
"Türk adını alan Ye'cüc Mecüc'ün artıklarıdırlar. Yabani hayvan gibi kolay yaşarlar. Topunun da ne hakimleri, ne dinleri, ne itikatları vardır. Puta, güneşe, yıldızlara taparlar: Haram'ı, helal'i bilmezler.""
- Dinin Türk Toplumuna Etkileri
147. "İslamlığın ilk ülkücü çağı olan Hülefa'i Raşidin zamanı, Halife Osman kumandanı Said Ibni-I'As'a para ile barış yaptırttı. Bu, Arap - Türk silah arkadaşlığına karşı gösterilmiş son saygı oldu.
Bezirgan saltanatını bütün kalleşliği ve korkunçluğu ile hortlatan Emeviye hükümdarlığı ile birlikte işler tersice döndü. Arap islamlığı, Acem saltanatını Ortaasya'dan geçen ipek Yolu'nu açmak için yenmişti. Şimdi ise bu yolun üstünde Türkler duruyordu. Araplar, Türklere karşı hemen Acemlerle elele verdiler. Halife Yezid zamanı, Cürcan ülkesi savaş alanı oldu. Karşı taraf, üzerlerine gelmiş bulunan "Yezid'itı askerinden bulduklarını katlettiler." (Ravzatül Ahbar, s. 301).
Buna karşılık, Yezid tarafı, kale kapıcılarını parayla satın almanın yolunu buldu. O sayede esirler, mallar, kumaşlar "Acem başkanlarının ve Arap kumandanlarının ellerine geçti." "Beş fersah mesafeye dek darağaçları diktiler... Esirleri bir değirmenin harkı kenarına götürüp, koyun gibi boğazladılar. Akan kanla değirmen döndü ve ol değirmenin unundan ekmek pişirip Yezid'e yedir diler." (Keza, s. 303)."
- Dinin Türk Toplumuna Etkileri
148. ""Kültür kendi başına kendini koruyamaz. Eğer onun savunması başkalarına bırakılırsa o başkaları, kültürü kendileri için, bizim aleyhimize yani herkesin aleyhine kullanacaklardır.""
- Devrimci Aydın Nedir?
149. "Diyalektik nedir?
Kısaca şudur:
Her zaman ve her mekan içinde zıtlıkların birikip atlamasıyla olan değişikliklerin zincirleme gidişi diyalektiktir."
- Diyalektik Materyalizm
150. "Sermayenin yerlisi de, yabancısı da, Türk milletini sömürmekte ortaktırlar: Çekişilen, sömürgenin pay edilmesindedir."
- Türkiye'de Kapitalizmin Gelişimi
151. "“Kapitalizm bir sistemdir ve iki zıt kutba bölünmüştür. İyi veya kötü her olay bütün sistemin üzerinde olumlu veya olumsuz bir etki yapmaya mecburdur. Onun için olumlular olumlu, olumsuzlar olumsuz etkilerinde ortaktırlar. Bu iki zıt kutbun arası olan ateş hattı üzerinde kimse duramaz. Bu iki kutbun dışı yani, toplum dışı ise, başka bir dünya başka bir yıldız demektir ki; öyle bir şey görmüyoruz. Şu halde tarafsız insan yok mu? Evet tarafsızlık iddiasında bulunanlar var. Bu gibiler özellikle burjuva liberalizminin etüvü (yiyecekleri, nesneleri yüksek ısıyla sterilize ve dezenfekte etmekte kullanılan araç) içinde beyinlerini sterilize ettiren küçük burjuva aydınları arasında çoktur.”"
- Devrimci Aydın Nedir?
152. "Onun için biz, hain sosyalistler (oportünistler)
ve burjuva softaları gibi, mukadderatçı, kaderine küsmüş pısırıklar değiliz; plansız ve soyguncu bir sermaye saltanatını yıkarak, yerine örgütlü ve saat gibi insanın kurup işlettiği sosyalist toplumunu yükseltmek için dövüşen devrimcileriz. Ve hayale değil, maddi kanunlara dayanıyoruz."
- Kısaca Marksizm Düşünüşü
153. "Diyalektige göre Çelişki ne saçmadır, ne hiçtir. Tamamıyla hep ve gerçektir. Mademki her şey kımıldayıp değişmektedir, öyleyse bütün kımıltılar ve değişiklikler çelişkilerden doğarlar. Çelişki saçma yahut kör bir tesadüf değil, genel ve yaratıcı bir kanundur.
Çelişki, gelişimin ve dolayısıyla da Varlığın öz iç gücüdür"
- Diyalektik Materyalizm Nedir? Ne Değildir?
154. "Emperyalizmin anavatanlarında hâlâ hazıryiyicilikle yaşaması dünya çapullarına bağlıdır. Fakat bu sonsuza kadar süremez."
- Allah Peygamber Kitap
155. ""Kâinat açılır perde perde;
Mâsivâlar kesilir dupduru billur. Çarkettikçe gözünde devran,
Sırlar çözülür ayan, beyan.
Âlem seyredeceğine seni kara yerde... Sen olduğun gibi,
Evliyalarınkinden hırpanî elbiseyle,
-Yüzün ak, alnın açık-
Bulutların üstüne çık""
- Soğan Ekmek Kongresi
156. "Sosyolojiye nasıl “toplum felsefesi” veya “tarih felsefesi” demek saçma ise, diyalektiğe de “varlık felsefesi” veya “düşünce felsefesi” demek o kadar yersizdir."
- Kısaca Marksizm Düşünüşü
157. "Sömürenler, dünyanın hiçbir yerinde gericiliklerini mahkûm kadın sınıfının durumu ile maskeleyerek bizdeki kadar utanmazca ve hinoğluhince Kadın adlı ırz ve namus demagojisinden en namussuzca yararlanmayı beceremezler."
- Kadın Sosyal Sınıfımız
158. "Ey inanmış olanlar! Hahamlarla rahiplerin birçoğu batıl olarak herkesin malını yerler, hak yolundan alıkorlar; altın, gümüş toplayıp da Allah yolunda harcamayan kimseleri pek acı bir azapla hemen müjdele!
Tevbe Suresi 34. Ayet"
- Allah - Peygamber - Kitap
159. "Müslümanlıkla Türkler arasında o kanlı med ve cezirler Cengiz ve Timur çağına dek sürecektir. Ve Arapça tarihler Türkleri Cengiz çağında bile "soysuz" olmakla suçlayacak ve şöyle tasvir edeceklerdir:
"Türk adını alan Ye'cüc Mecüc'ün artıklarıdırlar. Yabani hayvan gibi kolay yaşarlar. Topunun da ne hakimleri, ne dinleri, ne itikatları vardır. Puta, güneşe, yıldızlara taparlar: Haram'ı, helal'i bilmezler.""
- Dinin Türk Toplumuna Etkileri
160. "En orijinal, Türk toplumu yapısından kaynak alan din Şamanlık'tır."
- Dinin Türk Toplumuna Etkileri
161. "Demek kadınlar sokağa mı dökülecek?.. Dehşet!"
- Kadın Sosyal Sınıfımız
162. "İnsanları, "ışığı tanrılardan çalan, bağırsaklarında her an birbirinden başka yeni bir acı duyan, akşamdan akşama param parça olan" Promete'ye benzetiyordu."
- Devrimci Aydın Nedir?
163. ""Neden yüzlerimiz daima solgun? İşsizlikten. Neden herşey ateş pahası? Gene işsizlikten vatandaşlarım. Bu meseleler o kadar at ve deve, müşkül meseleler değil. Eğer bizim fakir fukara halkımız, şu önümde gördüğüm, beni dinlemek zahmetine katılan sevgili vatandaşlarım oylarını kendi menfaatleri için hakkı ile kullanabilseler, oraya kendi içlerinden kasketli çarıklıları gönderebilseler, emin olun ki çarçabuk düzelir. Bu kadar basit. Karışık iş değil.""
- Eyüp Sultan Konuşması
164. ""Oportünizm": son yıllarda Türkiye "Sol"unun en çok kullanılan "sözcük"lerinden biri oldu. "Türkiye"de bir şey "çok kullanıldı" mı, mutlak en az anlaşılan ve en çok adam korkutan umacı olmuştur. Saltanat zamanı "Gâvur", Cumhuriyet zamanı "Komünist" ne idiyse, bugün, büyük çoğunluğumuz için gene odur. Daha doğrusu Komünist sözcüğü Finans-Kapitalist için ne ise, Gâvur sözcüğü Tefeci Bezirgân için odur. Solcular için de Oportünist sözcüğü aynı şey oldu."
- Oportünizm Nedir?
165. "Marks; “Bilim egoist bir zevk olmamalı, insanlık için çalışmalı” der.
Bilimin sınıfçıl özelliği üzerinde durur: 1848 devriminde Paris tıp fakültesi yaralı işçiye bakmayınca kükrer: “Fakir fukara için bilim mevcut değildir.”"
- Marks-Engels Hayatları
166. ""Şimdiye kadar maalesef büyük hakikatler daima küçük insanlardan uzak kalmıştır. Uzak bırakılmıştır.""
- Eyüp Sultan Konuşması
167. "Devrim lafla olmaz. Siyasi iktidar savaşı yapan örgütle olur."
- Leninizm Nedir?
168. "Dünyanın en geri çarlık ülkesinde insanlar, yarım yüzyılda dünyanın en ileri ülkesi olarak, dünyanın yarı üretim kapasitesini tekelinde tutan Birleşik Amerika ile uzayda ve düzeyde at başı birlik yarışıyor? Aynı yarım yüzyıl içinde Türkiye, Amerika'dan buğday gelmese aç kalacak bir Amerikan üssü ve uydusu durumunda en acıklı işsizlik ve pahalılık cehennemi kesilmiştir."
- Leninizm Nedir?
169. ""Şimdi kendilerine Komünist unvanını verenler de, Enternasyonalizm prensibini lafla tanırlar, iş'te onun yerine Nasyonalizm ve Pasifizmi geçirirler.""
- Oportünizm Nedir?
170. "Önce Din nedir? En geniş anlamıyla, her şeyden önce toplumcul bir olaydır. "Toplum mu Dine etki yapar, Din mi Topluma?" sorusu önümüze çıkmamazlık edemez. Toplum Dini yarattığına göre, yaratan mı yaratığı etkiler, yaratık mı yaratanı? Bu metafizik: "Yumurta
mı tavuktan çıkar, tavuk mu yumurtadan?" sofizmidir. Gerçekte, hem tavuk yumurtadan, hem yumurta tavuktan çıkar. Dolayısıyla: Toplum Dine etki yaptığı gibi, Din de Topluma etki yapar. Mesela, hangi elle tutulur, somut şartlar içinde, Toplumun Dine ve Dinin Topluma neden ve nasıl etki yaptığını araştırmak ve bulmaktır."
- Dinin Türk Toplumuna Etkileri
171. "“Yeryüzünün beşte dördünü tutan Emperyalist dünyasından hiç bir Hükümet şefi, hiç bir Devlet Başkanı, ülke kralı veya Roma papası, Barbüs'ün adına bir taziyet göndermedi. Fakat, Çin kuli'sinden Arjantin köylüsüne kadar yeryüzünün beşte beşini dolduran uluslar ve kavimler içinde nerede bir yığın örgütü dünyaya geldiyse, oradan, sol Fransız gazetelerine Barbüs'ün ününü yücelten ve insanlığın olgun bilincini bir alev bayrak gibi yükselten bereketli bir Hommage (saygı) sağanağı, haftalarca müddet bardaktan boşanırcasına yağdı.”"
- Devrimci Aydın Nedir?
172. "Marksizm, genellikle insan ve özellikle İşçi Sınıfının toplum içindeki mücadelesinin özüdür. Bu mücadeleye: “SINIF MÜCADELESİ ” denilir."
- Kısaca Marksizm Düşünüşü
173. "“Din ihtiyacı, en çok fakir ve geri ülkelerin ezilen halk yığınlarında kalmıştır. Halk yığınları Din’e dört elle sarılmakta haklıdırlar. Çünkü hayatın binbir sancısına katlanmak için, DİN tesellisinden daha kolay bulunur ilaç yoktur.”"
- Kısaca Marksizm Düşünüşü
174. "Evrende hiçbir olay sebepsiz değildir.
Sebepler teker teker ve bulutlar arasında dolaşmazlar. Bir olayın olması için bazen birçok sebebin bir araya gelmesi gerekir; sonra, zaten bütün sebepler birbirleriyle zincirlemesine bağlıdırlar ve birbirlerini doğururlar."
- Kısaca Marksizm Düşünüşü
175. "“Hiç. Öyle sanıyorum ki bu ne yokluğumuz, ne felaketimizdir, tam tersine, bizim gerçekleşmemiz ve ilahileşmemizdir, çünkü her şey bizdedir”"
- Devrimci Aydın Nedir?
176. "... hırsız çaldığının cezasını üç beş yıl hüküm giymekle geçirir. Fikir hırsızı ölümünden sonra dahi çarmıha gerilir."
- Metafizik Sosyolojiler
177. "Marks; “Bilim egoist bir zevk olmamalı, insanlık için çalışmalı” der.
Bilimin sınıfçıl özelliği üzerinde durur: 1848 devriminde Paris tıp fakültesi yaralı işçiye bakmayınca kükrer: “Fakir fukara için bilim mevcut değildir.”"
- Marks-Engels Hayatları
178. ""Şimdi kendilerine Komünist unvanını verenler de, Enternasyonalizm prensibini lafla tanırlar, iş'te onun yerine Nasyonalizm ve Pasifizmi geçirirler.""
- Oportünizm Nedir?
179. ""Tutkular" insanı yeniden ve yeniden öldürüp diriltebilirler."
- Allah - Peygamber - Kitap
180. "Her evrimin arkasından bir devrim gelir. Her devrim yeni bir evrime kapı açar."
- Diyalektik Materyalizm
181. "Şu meşhur mutlak gerçek uydurmanızı bir tarafa bırakınız. Çünkü insanlığın artık kuruntuya tahammülü kalmamıştır."
- Diyalektik Materyalizm
182. "Skola: Okul, Mektep demektir. Ortaçağ mekte-
bine, Şark’ta medrese denir. Skolastik: Medreseye mensup, medresevî [medresecil] demektir. Skolastik metodun tam karşılığı
medrese yöntemidir."
- Diyalektik Materyalizm
183. "“Bir kere girişilmiş bulunulan sosyal faciaya bilinçli biçimde karışmak lazımdır.”"
- Devrimci Aydın Nedir?
184. "Stalin'i mezarında niçin rahat bırakmamalı?"
- Oportünizm Nedir?
185. "Din gayeciliği: Din felsefesinde her şey bir tek gaye uğruna olur: Allah...
Mesela yağmur niçin yağar?
Çünkü Allah babamız ovalarımızın bereketli olmasını istemiştir.
Kuraklık?
Allah babamızın gazabındandır... Yağmur duasına çıkalım, gene kuraklık sürerse; demek günahımız çokmuş..."
- Kısaca Marksizm Düşünüşü
186. "Bir zamanlar bütün insan bilgileri FELSEFE (us sevgisi, akıl dostluğu) adı ile bir araya toplanırdı. Bütün ilimler felsefe demekti. Fakat insanın bilgisi ilerledikçe, birçok bilimler felsefeden ayrıldı. Son zamanlara kadar okullarda okutulan felsefe deyince, akla şu konular gelirdi: (a) Psikoloji, (b) Mantık, (c) Metafizik (doğa üstü), (d) Ahlâk (moral), (e) Felsefe tarihi. Ancak 19. yüzyılın ortalarından beri, bu beş konudan da çoğu felsefeden ayrıldı. Örneğin Psikoloji denilen ruhiyat başlı başına bir bilim oldu. Hatta birçok psikolojiler meydana geldi. Felsefe tarihi, esasen özel bir felsefe meselesi değildi. Geçmiş felsefelerin, söylenmiş felsefe mezheplerinin sıra ile anlatılışı idi. Geriye üç şey kalıyordu: Mantık, Metafizik, Ahlâk."
- Kısaca Marksizm Düşünüşü
187. "Diyalektik doğanın , insan toplumunun ve düşüncenin evrim hareketinin genel kanunlarından başka bir şey değildir."
- Diyalektik Materyalizm Nedir? Ne Değildir?
188. ""Proletarya Diktatörlüğü demek sanki o yumuşak çizmeli, sert alaboz saçlı, çiçek bozuğu Gürcü demek oldu.""
- Oportünizm Nedir?
189. "Yarım eksik düşünce parçalarını birbirlerini çürütseler bile birbirine yapma mantık teyellemeleriyle eklemektir."
- Oportünizm Nedir?
190. ""Manevra kabiliyetine güvenen devrimci, yerinde atılış, bozgunsuz gerileyiş taktiğini güder. Lenin'in dediği gibi: "Uzlaşma yok" parolası, "bir anarşist palavrası"dır; "Sarp bir dağa çıkarken, önceden zikzak yapmamaya, ara sıra gerilememeye, başka yönü denemek üzere saptanmış doğrultudan ayrılmamaya" yemin etmek "gülünçtür." (Lenin, Çocuk Hastalığı)"
- Oportünizm Nedir?
191. "Din Nedir? Toplumda, insan kişilerin düşün-ce ve davranışlarına, kişiler üstü güçlerin etkilerini yorumlaya-rak uygulayan, teorik bir dünya görüşü ve pratik bir evren dü-zenidir. İsa'nın doğumu sıralarında doğduğu anlaşılan "Türk toplumu"na, hangi kişiler üstü etkiler, ne gibi yorumlamalara ve uygulamalara yol açan dünya görüşleri getirmiştir?
Türk dininin genel izahı bize gösterecektir ki, eski Türkler-de Tanrılar, sosyal zümrelerin sembolleri gibidir. Her Tanrı mutlaka bir zümrenin vicdanını temsil eder. Aşiretin timsali Ogan, Batınların timsali Yersu'lardır. Batınlar aşiretten doğ-dukları gibi, Yersular da, Ogan'ın oğullarıdır."
- Dinin Türk Toplumuna Etkileri
192. "Toplum Dini yarattığına göre, yaratan mı yaratığı etkiler, yaratık mı yaratanı?"
- Dinin Türk Toplumuna Etkileri
193. "Bir ulusun Tarihe girmesi, yazılı Tarihte anılmasıdır. Bu da, SINIFSIZ bir toplumun, Tarih öncesinden, sosyal sınıflı Medeniyete değmesiyle başlar. İlkel toplum, o zaman, YAZI'nın bilindiği Medeniyette, yazarların kaleminden sayfalara geçer. Türklerin, Yakındoğu ve Uzakdoğu medeniyetleriyle ilişkiler kurması, Tarihte Türk adının işitilmesine yol açmıştır."
- Dinin Türk Toplumuna Etkileri
194. ""Meselenin temeli şudur: İktidar artık barışçıl yoldan ele geçirilemez.""
- Leninizm Nedir?
195. "Oysa İslam Türkiye'dir, Türkiye İslam'dır. Ve Cumhuriyet Türkiye'sinin toprak ekonomisi olsun, köylülüğü olsun oradan çıkagelir ve başkalaşır durur."
- Allah - Peygamber - Kitap
196. ""Proletarya Diktatörlüğü demek sanki o yumuşak çizmeli, sert alaboz saçlı, çiçek bozuğu Gürcü demek oldu.""
- Oportünizm Nedir?
197. "Yarım eksik düşünce parçalarını birbirlerini çürütseler bile birbirine yapma mantık teyellemeleriyle eklemektir."
- Oportünizm Nedir?
198. "işte ilk ve son çığlığımız :Ben"
- Devrimci Aydın Nedir?
199. "İlk cinsel yasakları ile, KAN kutsallığının sembolü olan Totemler dinidir."
- Dinin Türk Toplumuna Etkileri
200. "Bilgi ve bilim Allah'ın bir yansımasıdır."
- Allah - Peygamber - Kitap
201. "Diyalektik sözü, Yunanca
«diyalogome» (konuşuyorum) kelimesinden gelir. İnsanlar konuşurken ne yaparlar? Önce, biri ortaya bir düşünce atar; karşısındaki ona zıt başka bir düşünce ileri sürer. Bu iki düşüncenin çatışması sonunda bir üçüncü düşünce meydana gelir. Ancak arası çok geçmez, bu üçüncü düşünceye de zıt bir dördüncü düşünce yetişir., vb. Böylece konuşma, düşünceden düşünceye doğru akıp gider. İlk ortaya konulan düşünceye Tez (iddia), ona karşı çıkarılan düşünce Antitez (karşılık iddia) olur. Tezle Antitezin çarpışmaları sonucu, ilk iki zıt düşünceden bambaşka çıkan üçüncü düşünceye sentez denir. Ancak bu senteze karşı hemen bir başka dördüncü düşünce antitez olur. Yeni tezle antitezin çarpışmalarından gene, fakat beşinci düşünce olarak yeni bir sentez doğar. Tabii daha sonra ikinci sentez (yani beşinci düşünce) de tez haline gelerek, karşısında, söz gelişi altıncı düşünce şeklini almış bir başka antitez bulmakta gecikmez, vb. vb."
- Diyalektik Materyalizm
202. ""Lenin, onu yüzeyde benimseyenler için bir yarım Tanrıdır; başka Tanrıya tapanlar için bir sihirbaz Şeytandır. Neden? Çünkü, her ülkenin tarihcil madde temelleri, antika çağ gibi, o çağdan kurtulup çıkamamış kafalar için, tek sözle yoktur.""
- Leninizm Nedir?
203. "Kadim olan şeye, neden sırf eski olduğu için borçlu çıkalım ve fazla itibar edelim?"
- Diyalektik Materyalizm
204. "Kadim olan şeye, neden sırf eski olduğu için borçlu çıkalım
ve fazla itibar edelim? Hep Kadim Yunan akıllılarının sözleriyle yemin etmekten ne çıkar?"
- Diyalektik Materyalizm
205. ""Sovyet Sosyalist Cumhuriyetler Birliği dostluğu:
Yeryüzünde bütün ulus meselelerini kökünden halleden, kafa ve kol işçilerini birleştiren, sömürüyü kaldıran, sosyal devrimi başaran biricik sistem Sovyetimizdir. Emperyalist savaşın, faşizmin ve her türlü gericiliğin en büyük düşmanı, çalışkan ve mazlum kitlelerin en kuvvetli kalesi, orasıdır. Şu halde insani kütlelerin ideal vatanı, Sovyetler ülkesidir. Barbüs 23.5.1935 tarihli Monde'da bu düşüncesini şöyle kurallaştırıyordu:
"1917'den beri tarihen ne olup bitti? Ekim adamları bir sosyalist devlet meydana getirdiler. Bu devlet, ötekileri gibi değişik uluslardan meydana gelen gerçek bir arz kıt'asıdır. Bolşevikler Sovyetler Birliği içinde gerçek enternasyonal düzenli kanuna dayanan bir uluslar rejimi kurdular. Bu rejim sosyalizm yollarından yürüyerek ulusal zıtlıkları ve anlaşmazlıkları kesin barışa ve barışıklığa götürdü. Eğer bu rejim bütün dünyaya yayılmış olsaydı, ne bizim için, ne başkası için ortada savaş, faşizm ve gerici yırtıcılıklar sorunu kalmazdı.”"
- Devrimci Aydın Nedir?
206. "“İleri veya geri gidebilirsin ama, ortada duramazsın. Hareket durmamaktır ve tarih durmaz akar. Devrimci mi, gerici mi? Onu açıkça göstermemek edebi ahlaksızlıktır.”"
- Devrimci Aydın Nedir?
207. ""Uzlaşma yok" parolası, "bir anarşist palavrası"dır; "Sarp bir dağa çıkarken, önceden zikzak yapmamaya, ara sıra gerilememeye, başka yönü denemek üzere saptanmış doğrultudan ayrılmamaya" yemin etmek "gülünçtür.""
- Oportünizm Nedir?
208. "Doğrudan doğruya İşçi Sınıfını, yahut onun Özgüç oluşunu red veya inkâr yolunda demagoji yapar. Oportünizm adını alışı da ondan ileri gelir; açıkça sömürücü sınıfı veya sistemi savunduğunu maskeler, gene de Proletarya'ya karşı düşmanlığını, "güvensizlik" kılıfı içinde saklasa bile, kolay seçilir, apaçık Oportünizmi bellidir."
- Oportünizm Nedir?
209. "Türk" sözcüğü ne zaman, nasıl doğdu? Ve o sözcüğün anlamı nedir? Türklüğü ideal edişinden kimsenin kuşkulanamayacağı Ziya Gökalp'e göre: "Türk" sözcüğü "Töre" sözcüğünden gelir. Thomsen ("L'Inscription de l'Orkhon", s. 98) Orkhon Kitabelerinde yazılı "Töre" sözcüğünü, "Kanun", "Kurum" Müessese: Institution) anlamında tercüme eder. Kitabede: "Törükbudun ilinin, törünün kim aktardı" (Sizin devletinizi ve müesseselerinizi kim yıkardı?) cümlesinde yazılı hem "Törük",hem "Törün" sözcükleri "Töreli" anlamına gelir. Divan'ı Lugatit Türk (C. III, s.167)"
- Dinin Türk Toplumuna Etkileri
210. ""Devrim bir savaştır. Devrim, tarihin bildiği bütün savaşlardan gerçekten daha büyük, biricik kanunlu, hakkaniyetli bir savaştır.""
- Devrim Nedir?
211. ""Uzlaşma yok" parolası, "bir anarşist palavrası"dır; "Sarp bir dağa çıkarken, önceden zikzak yapmamaya, ara sıra gerilememeye, başka yönü denemek üzere saptanmış doğrultudan ayrılmamaya" yemin etmek "gülünçtür.""
- Oportünizm Nedir?
212. ""Kanun önünde eşitsin dediğimiz insanlar, köpekler gibi açlıktan ölüyorlar! Servetler, gösterişler, savurganlıklar, bu çaresizlerin leşi üzerinde yükseliyor.""
- Marksizm Kalpazanları Kimlerdir?
213. "İlk gazeteciliği sırasında kendisine komünist dedikleri zaman, o komünizmin ne olduğunu bilmiyordu. Fakat nedense, Ren Gazetesi ile, büyük arazi sahibi kır ağalarına saldırıyor ve güçlü mücadeleyi beceremeyen pısırık burjuvazi ile alay ediyordu."
- Marks-Engels Hayatları
214. "Irkçılıkla Coğrafyacılık, doğrudan doğruya emperyalizmin dış saldırı eğilimlerine uygun düşünceler araştırır. Bir ırkın bütün ötekiler üzerine egemen olması adına, "mesafe ihtiyacı" ve "yaşantı alanı" vb. ortaya atılır. Bu parolalar Emperyalist Anavatanı uğruna dünya fatihliği taslar."
- Metafizik Sosyolojiler
215. "Türkiye'de olanlar,belki dünyanın hiçbir yerinde demeyelim isterseniz, ama pek az yerinde görülür . Halkı sömürüp ezen gerici sınıflar, ezip soydukları alt sınıfları her yerde aldatarak güderler. Ama hiçbir yerde bu aldatış, bizdeki kadar hep en utanmazca ve hayvanca gerçeklerle Kadın öne sürülerek yapılamaz."
- Kadın Sosyal Sınıfımız
216. "Önce Din nedir? En geniş anlamıyla, herşeyden önce Toplumcul bir olaydır."
- Dinin Türk Toplumuna Etkileri
217. "Türklerin "Türk" adını aldıkları, yani "Töreli" oldukları çağda, Tabiata ve Atalara tapan Toplum, kendi töreleni yapısını KUTSAL anlamda OĞUZ bir ATA kılığına sokmuştur."
- Dinin Türk Toplumuna Etkileri
218. ""Kadın olsun, erkek olsun, ortada insanın bir tek kurtuluş yolu vardı: İşgücünün sömürülmemesi.""
- Karl Marks'ın Özel Dünyası
219. "Türk" sözcüğü ne zaman, nasıl doğdu? Ve o sözcüğün anlamı nedir? Türklüğü ideal edişinden kimsenin kuşkulanamayacağı Ziya Gökalp'e göre: "Türk" sözcüğü "Töre" sözcüğünden gelir. Thomsen ("L'Inscription de l'Orkhon", s. 98) Orkhon Kitabelerinde yazılı "Töre" sözcüğünü, "Kanun", "Kurum" Müessese: Institution) anlamında tercüme eder. Kitabede: "Törükbudun ilinin, törünün kim aktardı" (Sizin devletinizi ve müesseselerinizi kim yıkardı?) cümlesinde yazılı hem "Törük",hem "Törün" sözcükleri "Töreli" anlamına gelir. Divan'ı Lugatit Türk (C. III, s.167)"
- Dinin Türk Toplumuna Etkileri
220. ""Uzlaşma yok" parolası, "bir anarşist palavrası"dır; "Sarp bir dağa çıkarken, önceden zikzak yapmamaya, ara sıra gerilememeye, başka yönü denemek üzere saptanmış doğrultudan ayrılmamaya" yemin etmek "gülünçtür.""
- Oportünizm Nedir?
221. ""Kanun önünde eşitsin dediğimiz insanlar, köpekler gibi açlıktan ölüyorlar! Servetler, gösterişler, savurganlıklar, bu çaresizlerin leşi üzerinde yükseliyor.""
- Marksizm Kalpazanları Kimlerdir?
222. "Maddiyatın maneviyatı ezişi ve tüketişi sürmektedir."
- Allah - Peygamber - Kitap
223. "İnsanlar kendi tarihini yaparken, geçmişin mirasıyla yaparlar. Ölü kuşakların gelenekleri, yeni kuşakların beyinleri üzerine birer kabus gibi çöker."
- Allah Peygamber Kitap
224. ""Marx-Engels'ten beri kapitalizmde neler olmuştu? Büyük bir değişiklik, hatta tam diyalektik bir tersine dönüş, altüstlük olmuştu. 19. yüzyılın serbest rekabetçi kapitalizmi, 20. yüzyılla birlikte tekelci kapitalizme dönmüştü. Öyleyse, ilk iş, Marks-Engels'in bıraktıkları yerden alıp, kapitalist toplumun geçirdiği gelişimi değerlendirmeliydi. Bu yapılmadıkça, ne Rusya'nın, ne dünyanın içine düştüğü; ne Evren Savaşını, ne o savaşın getireceği sonuçları kavramak elden gelemezdi.""
- Leninizm Nedir?
225. "Neden utanmaz? Çünkü, nüfus kütüğünde "Erkek" yazılıdır. Türkiye'mizin üstün cins sınıfındandır. Ülke, böyle imtiyazlı doğmuş "Erkek"lerle doludur. Onların bütün "Namus"ları belden yukarıya çıkamaz. Belden aşağıdaki "Namus" ise yalnız kadınlarda yoklanır. Utanılacak ne var ki?
İlk gelen düğün bayram. Madem "Erkek"iz, bir şeycikten utanamayız."
- Kadın Sosyal Sınıfımız
226. "“O, inancını fare deliğinde saklayan tavan arası aydınlarından değildi.
1920-21 yılından itibaren, III. Komünist Enternasyonalinin safları arasında yeni bir dünya kurmaya gittiğini, dünya-ya bildirdi. Sovyetlere iftira bulaştırmak isteyen kirli insanlara "İşte bakın, Gürcistan ve Rusya'yı ne yaptılar" eseriyle cevap verdi.”"
- Devrimci Aydın Nedir?
227. "Yeryüzünün Türkiye denilen toprak bölümündeki Türk toplumuna İslam dininin etkileri nelerdir?""
- Dinin Türk Toplumuna Etkileri
228. "Türk toplumuna Din dışarıdan gelmemiş, kendi içinden doğmuştur. Dinin etkisi toplumun etkisi ile kaynaşık bulunmuştur."
- Dinin Türk Toplumuna Etkileri
229. "Türkiye çok partililiğe giriyor. Fikir partileri kurulacak. Parti fikirleri çarpışacak. Namık Kemal'den beri özenilir durur: Fikirlerin çarpışmasından hakikat şimşeği çakıp milleti aydınlatmalıdır. Fikir çarpışması demek, her şeyden önce zıtların karşılaşması demektir. Bu, doğanın en büyük gerçekliğidir."
- Diyalektik Materyalizm Nedir? Nasıl Kullanılır? Ne Değildir?
230. ""
ve
adlı ülkücüler, modern işçi sınıfını, proletaryayı keşfettiler. İşçi sınıfı, önüne geçilmez devrimci bir yığındır. Antika tarihi de, modern tarihi de, yığınlar yaratmıştır.
Öyleyse proletarya yığın hareketi, kişi kerametlerine kapılamaz. İnsan insandan başka bir şey değildir. Üstinsan ya da insanüstū gösterişleri, hep çalışan namuslu insanları kandırıp kul etmek için uydurulmuştur. En sinsi ve namussuzca yalan dolan, yığının yaptığını kişi kuklalarına mal etmektir. Bu gerçeği Marx-Engels, yıkılamaz maddecil temelleri üzerine oturttular.""
- Leninizm Nedir?
231. "“Nasyonalizm anti-üniverseldir (evrenselliğe zıd). Hatta yeryüzünün bütün ülkelerinde yerleşmiş olsaydı bile, gene antiüniversel olurdu. Nasyonalizmde ulus ulvi bir gaye, bir duvar haline gelir. Fikriyat bütün ülke arasında ve başka her ülkeye karşı bir tek ülkenin büyüklüğü uğruna, zaptedilir ve angarya altına alınır.“"
- Devrimci Aydın Nedir?
232. "Bizim Antalya'da 1929-30 yılı, üzerine asker sevk edilen halk, gelen birliklere hiçbir şey olmamış gibi birer kahve iskemlesi ikram edince, çatışma kesildi. Askerlerle ahali kardeşçe oturup birbirlerine kahve ısmarladılar. O günden beri, ordunun isyan sırası halkla temas ve konuşma yapmaması için kanun çıkarıldı."
- Devrim Nedir?
233. ""Eksik etek avratlar" (Avrat: Gözle görülmesi sug sayilan, demektir) agik yerlerde toprakla güresirier. O cennetle müjdelenmis "üstün cins" yaratiklari, bir yanda agir aksak söylesir, iskemle sefasi sürerlerken, "Avrata göz açtirmayacak" politika demagojileri geviş getirirler."
- Kadın Sosyal Sınıfımız
234. "Evimize uğrayıp, tencerenizde ne kaynıyor diye bakmıştır?
Pazardaki fiyatların yükselişi önünde size bir yol gösermiştir?
Hayır. Sadece falan bakanlığın, filan memuru...
Yahu bunlar memur. Bunlar yukarıdan emir almaya alışmış insanlar."
- Eyüp Konuşması
235. "Demek, Bilimcil Sosyalizmde, sırf ve yalnız, Ziya Gökalp usulü:
Gözlerimi kaparım
Vazifemi yaparım
teranesi, insanı kör otomat durumuna sokar. Bu gibiler çok iş yaptıklarını, dağları devirdiklerini sanırlar."
- Oportünizm Nedir?
236. "“Tabiatın diyalektik yorumlanması (kavranışı) nasıl her türlü tabiat felsefesini hem gereksiz ve hem de olanaksız bir hale getirdiyse, tıpkı öyle, tarihin Marksistçe yorumlanması da, tarih alanında felsefe yapmayı sona erdirdi.”
(F. Engels.)"
- Kısaca Marksizm Düşünüşü
237. "Bir şeyi yasak etmeye kalkmak, o şeyin memleket ölçüsünde yayılmaya başladığını göstermez mi?"
- Osmanlı Tarihinin Maddesi
238. "Savaşlar hep başkasının hakkını elinden zorla almak için yapılır."
- Devrim Nedir?
239. ""İstanbul'un Fethini sırf bir Müslümanlık ve Hıristiyanlık savaşına bağlamak, en az beş yüzyıl evvelki kafa ile düşünmek olur.""
- Fetih ve Medeniyet
240. "Yeryüzünün Türkiye denilen toprak bölümündeki Türk toplumuna İslam dininin etkileri nelerdir?""
- Dinin Türk Toplumuna Etkileri
241. "Türk toplumuna Din dışarıdan gelmemiş, kendi içinden doğmuştur. Dinin etkisi toplumun etkisi ile kaynaşık bulunmuştur."
- Dinin Türk Toplumuna Etkileri
242. "Evimize uğrayıp, tencerenizde ne kaynıyor diye bakmıştır?
Pazardaki fiyatların yükselişi önünde size bir yol gösermiştir?
Hayır. Sadece falan bakanlığın, filan memuru...
Yahu bunlar memur. Bunlar yukarıdan emir almaya alışmış insanlar."
- Eyüp Konuşması
243. "Demek, Bilimcil Sosyalizmde, sırf ve yalnız, Ziya Gökalp usulü:
Gözlerimi kaparım
Vazifemi yaparım
teranesi, insanı kör otomat durumuna sokar. Bu gibiler çok iş yaptıklarını, dağları devirdiklerini sanırlar."
- Oportünizm Nedir?
244. "Kişi, toplumu hiçe saydıkça toplum, tarihsel ve sosyal devrimlerle kendi gücünü yeniden ve yeniden oluşturmayı başarmıştır."
- Allah - Peygamber - Kitap
245. "Birey ana rahmine eğer Avusturalya kabilelerinden birinde düştüyse, "VAHŞİ"; Çat gölü etrafında düştüyse, "YAMYAM"; Avrupa'da düştüyse, "MEDENİ" damgasını yiyecektir. Düştüğü rahim, Rokfeller'in gelinine aitse, birey muhakkak ki bir milyarder olur; rahim Parisli bankerin metresine aitse, anadan doğma bir Fransız vatanperveri olur; Bursalı fabrikatör Hacı B.'nin haremine aitse, yüzde doksan dokuz koyu müslüman vatandaşımız olur;
Çin Kuli'sine aitse, beş yaşından itibaren fabrika ızgaralarında bir avuç pirinçlik ücretle zıbaran yırtıcı şeytan olur; sosyalist işçi arkadaşa aitse, sosyalist bir genç adayı olarak hayata gözlerini açar..."
- Kısaca Marksizm Düşünüşü
246. "Araf Suresi
46-"İki taraf arasında bir perde vardır."
Sosyal devrimlerde olduğu gibi tarihsel devrimlerde de "iki arada bir derede" kalan kararsızlar bulunur. Sosyal devrimlerde bunlar genellikle orta tabakalar olur."
- Allah - Peygamber - Kitap
247. "Yanlış kullanıldığı için geriye tepip sahibini öldüren bir silah, geri tepti diye atılamaz. Tersine, o silahı en faydası dokunacak biçimde kullanmayı öğrenmek ve beceriklice kullanmak gerekir."
- Devrim Nedir?
248. "1453’te İstanbul fethedildi. 1494’te Kolomb Amerika’yı keşfetti. Batı bezirgânlığı Akdeniz hegemonyasını kaybetmeseydi, Okyanusu denemeye kalkmazdı."
- Fetih ve Medeniyet
249. "Marks-Engels de yaşamları boyunca böyle davranmışlardır: Determinizmin teorik, pratik dövüşünde, rahat nefes alıp mutlu olabilmişlerdir; gerisi onlar için boğucu, tiksindiricidir; yolları sıkıntılı, azaplı, işkenceli olsa da onlar için yaşatıcı, yaratıcı, moral fışkırtıcıdır.."
- Allah Peygamber Kitap
250. "Olan şey dışında başka şey aramamalı; gerçeklik zorunlu olan şeydir. Gerçekten, olan bitenden ayrı gerçek aramamalı."
- Diyalektik Materyalizm