Hayat Devam Ediyor Kitap Bilgileri
Yazar: İpek Ongun
Tahmini Okuma Süresi: 10 sa. 39 dk.
Sayfa Sayısı: 376
Basım Tarihi: Kasım 2012
İlk Yayın Tarihi: Ocak 2007
Yayınevi: Artemis Yayınları
Orijinal Dil: Türkçe
ISBN: 9786054560905
Ülke: Türkiye
Dil: Türkçe
Format: Karton kapak
Hayat Devam Ediyor Kitap Tanıtımı
Hayatta ne çok yollar yürüyoruz.
Çocukluk yolları... Okul yolları...
İlkgençliğin sancılı yolları...
Üniversite yolları...
Romantizmin acı, tatlı yolları...
Çalışma yolları...
Dönüp baktığımda bir prizma görüyorum sanki.
Serranın ne çok yüzü var.
Çocuk Serra. Okullu Serra.
Üniversiteli Serra.
Âşık Serra.
Başka başka yollar, başka başka hayatlar,
başka başka kimlikler, düşünceler, duruşlar.
Şimdiyse evlilik yolunda!
Hayat Devam Ediyor Kitaptan Alıntılar
1. ""Kendimi nasıl hissediyorum biliyor musunuz? Hani uzun yıllar evli kalırsın da, artık eşin için pek bir şey ifade etmiyorsundur; öylesine bir tekdüzelik gelip çökmüştür ilişkinin üstüne. Derken yeni biri belirir ufukta ve senin sevgilin, o yenilikle yenilenmeye başlar. Onların arasındaki müşterek zevkler giderek artmaya başlar ve sen, çaresiz, bu oluşumu izlersin. Ne yaparsan yap, ilginç değilsindir artık. Kıskançlık bile, eğer seviliyorsan, yakışır sana. Anlayışlı davrandığındaysa, durup düşüneceğine, sevinçle ileriye, ötekine doğru atılır. O zaman yapılacak, sevgi kırıntılarıyla yetinmek yerine, onurunla, efendice çekip gitmektir."
2. "Tanrım, sen bu kadın kullarına yardımcı ol."
3. ""Okullarda bize bir yığın ezber yaptıracaklarına sağlam bir dil eğitimi verselerdi, bugün her şey çok daha başka olabilirdi.""
4. "Bir erkeğin ağlamasını izlemek kötü, hem de çok kötü. Nedense kadınlar ağlayınca olağan kabul ediyoruz da, erkek ağlayınca insan acayip panik oluyor."
5. "Biz kadınlar duygusal mahluklarız.
Sevildiğimizi bilirsek..
Yaptıklarımızın takdir edildiğini görürsek..
O insana nasıl da bağlanırız."
6. "Boşuna dememişler sevilmek insanın en derin duygusal ihtiyacıdır."
7. "İnanmıyorum, bu devirde karısının çalışmasını kötü bir şey olarak gören, kızının okutulmasınaysa lüzumsuz addedenlerin var olmasını aklım almıyor."
8. ""...Biz kadınlar duygusal mahluklarız...""
9. "Başkalarını mutlu edeceğim diye, aşırı özveride bulunursan , bir süre sonra o insanlardan nefret edersin .onun için kendini değiştirmeye kalkışma, sen neysen osun. Seni olduğun gibi tanısınlar. Olmadığın biri gibi davranmak çok yorucudur."
10. "İnsanın tehlikeli bulduğu biri varsa , onu kıskanır."
11. "Bir de... pek çok şey unutuluyor da , özellikle düşünmeden edilmiş bazı sözcükler hiç unutulmuyor."
12. "Okullarda bize bir yığın ezber yaptıracaklarına sağlam bir dil eğitimi verselerdi, bugün her şey çok daha başka olabilirdi."
13. "Bugün de akşam oldu... demiş şair."
14. ""...İçinde kahkahalar yükselen bir evden güzel ne olabilir...""
15. ""...Olmadığın biri gibi davranmak çok yorucu dur...""