Haluk Yavuzer En Beğenilen Sözleri
1. "“Hep boşluk! Havada yürüyorum.Duymuyorum, düşünmüyorum,düşünmek istemiyorum. Uyumak istiyorum.Unutmak istiyorum.Her şeye yeniden başlamak istiyorum.”"
- Çocuk Psikolojisi
2. "“Konuşma konusunda erkek çocuklar her zaman kızlara göre geride kalırlar.Onların cümleleri daha kısa ve daha yanlışlı, sözcük dağarcıkları ise daha kısırdır.”"
- Çocuk Psikolojisi
3. "“Ulu Önder Atatürk’ün istediği ‘fikri hür, vicdanı hür nesiller’ ancak olayları eleştirel gözle değerlendirebilen, öğrencilerini farklı görüşlere hoşgörülü yaklaşmayı özendiren, onları bireysel gelişim özellikleriyle yakından tanıyan öğretmenlerle gerçekleştirebilir.”"
- Çocuk Psikolojisi
4. "“Sayfanın tümünü kaplayan büyük resimler, çoğu kez iç kontrolü zayıf olan saldırgan çocuklar tarafından çizilmektedir.Aşırı hiperaktif çocuklar sayfanın tümünü kontrolsüz biçimde kullanır.”"
- Çocuk Psikolojisi
5. "“Piaget, doğumdan itibaren bebeklerin bazı reflekslere sahip olduklarını belirlemiştir. Bu temel refleksler “emme ve yakalama” refleksleridir. Ayrıca ayak tabanına gelen uyarım karşısında parmaklarını yelpaze gibi açması -babinski refleksi- ile ürktüğü zaman kollarını açması -moro refleks- yenidoğanın temel refleksleri arasında sayılır.”"
- Çocuk Psikolojisi
6. "J.J Rousseau: “Çocuğunuza hiçbir şekilde sözle ders vermeyiniz; o ancak derslerin tecrübelerini almalıdır. Ona hiçbir türde ceza uygulamayınız. Çünkü o kabahatin ne olduğunu bilmez; ona asla af dilettirmeyiniz, çünkü sizi incitmesini de bilmez.”"
- Çocuk Psikolojisi
7. "Çocuklarınızı daha iyi tanımakla işe başlayınız; çünkü onları hiç tanımıyorsunuz."
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
8. "“6. aydan 8. aya doğru üretilen gerçek sözcükler çocuğun diline egemen olmaya başlar. 7. ve 8. aylarda çocuğun aynı hece kalıplarını birbiri ardına sıraladığı ve tekrarladığı görülür. (ba ba ba, ma ma ma.)"
- Çocuk Psikolojisi
9. "Çocuğu olduğu gibi kabul eden, onu destekleyip yüreklendiren aile üyeleri, çocuğun benlik değerinin tohumlarını ekmiş olur."
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
10. "Sevgi, çocuğun gelişimi ve eğitimi için gerekli su ve gübredir. Bu su ve gübre, zamanında yeterince verilmediği takdirde, çeşitli sosyal ve duygusal nitelikte yaralar açılabilir."
- Ana Baba ve Çocuk
11. "Kendinizi güçlü hissedin."
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
12. "Çocuklar oyunla eğitilmelidir;
çünkü oyun çocuğun doğal bir etkinliğidir.
lbn-i Sina"
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
13. "Size sözle saldırılmadığı sürece, rahatsızlığını ve kızgınlığını dile getiren biriyle anlaşmak mümkündür."
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
14. "Çocuk duyduğunu değil, gördüğünü öğrenir ve uygular."
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
15. "Başkasını olduğu gibi kabul etmek onu gerçekten sevmektir."
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
16. "Çocuk anne-baba elinde bir emanettir.
Kalbi kıymetli bir cevher gibi temizdir. Mum gibi her şekli alabilir.
Bütün yazı ve şekillerden uzaktır. Temiz bir toprak gibi olup, hangi tohum atılırsa büyür. iyilik tohumu ekilirse, din ve dünya saadetine kavuşur.
Gazzali"
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
17. "Kınanan merak, saplantı haline gelir."
- Çocuk Psikolojisi
18. "Nedensiz ağlayan çocuklarsa, çoğu kez kişilik kusuru olan, özürlü, dağılmış ya da sağlam olmayan temellerle kurulmuş ailelerin çocuklarıdır. Gesell'in değindiği gibi, birkaç haftalık çocuğa ağladığında gösterilen aşırı ilgi, ağlama nedeninin önemli bölümünü oluşturur."
- Çocuk Psikolojisi
19. "Görmek istediğiniz davranışı sergileyin"
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
20. "Renk üzerinde incelemelerde bulunan uzmanlar, kız çocukların renk seçimine erkek çocuklardan daha fazla önem verdikleri sonucuna varmışlardır."
- Resimleriyle Çocuk
21. "“Başkasını olduğu gibi kabul etmek, onu gerçekten sevmektir. Kabul edildiğini hissetmek sevildiğini de hissetmektir.”"
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
22. "Çocuğun uyarılması ancak zenginleştirilmiş bir çevre ile mümkündür."
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
23. "Çocuk, sevildiğini hissetmeden yaşayamaz."
- Ana Baba ve Çocuk
24. "Mükemmeliyetçi Anne-Baba, Çocuğu Mutsuz ve Umutsuz Yapar"
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
25. "Olumlu düşünün ki olumlu davranabilesiniz.
Olumlu düşünün ki, bu düşünce çocuğunuza da yanssınn."
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
26. "" İnsanlık, çocuğa verebileceği şeylerin en iyisini vermeye borçludur.""
- Çocuk Ve Suç
27. "Çocuk için resim, dinamik bir faaliyet örneği ve yalın bir anlatım aracıdır."
- Resimleriyle Çocuk
28. ""İletişim sadece konuşma değildir.""
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
29. "Hayatının ilk zamanlarında sevgi görmeyen çocuk kendisini güvende hissetmeyecek ve beyin büyüme hormonu salgılamayacaktır."
- Çocuk Psikolojisi
30. "Çocuklar azar işitmekten, uzun, sıkıcı öğüt ve açıklamalar duymaktan hoşlanmazlar. Verilen uyarı ne kadar kısa olursa, çocuğun üzerindeki etkisi o kadar fazla olur."
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
31. "Çocuklarınızı daha iyi tanımakla işe başlayınız; çünkü onları hiç tanımıyorsunuz."
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
32. "Sözcükler de yumruk kadar can yakabilir."
- Ana Baba ve Çocuk
33. "Bazı hayallerimi gerçekleştirememiş olsam bile, onlara ulaşmak üzere çaba sarf ederken çok şeyler öğrenmiş olduğumu da görüyorum."
- Mutlu Yaşlanmak
34. "Toplum neden evlatlarını korumakta aciz kalıyor?"
- Çocuk Ve Suç
35. "Gerçek anne sevgisinden yoksun kalmış kişiler, yetişkin yaşamında genellikle katı ve hırçın olurlar."
- Ana Baba ve Çocuk
36. "Ünlü düşünür Gazzali, eğitimi, "Yabani ısırgan otlarını ayıklayan bir bahçıvanın faaliyeti"ne benzetir."
- Çocuk Psikolojisi
37. "Kendinizi durmadan başkalarıyla kıyaslamayın. Unutmayın ki; herkes için geçerli bir başarı yoktur, herkesin kendi başarısı vardır."
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
38. "Anne-baba çocuk ilişkilerini, içinde yaşanan toplumun etkisi belirler. Türk aile ve eğitim sistemine bakıldığında, genelde otoriter, kısıtlayıcı, aşırı koruyucu ve kontrol edici bir yapının öne çıktığı, çocukların saygılı, başeğici, pasif, uysal kişilik yapısıyla biçimlendiği; kurallara uygun davranışlar ödüllendirilirken, aktif, sorgulayıcı, atılgan davranışların cezalandırıldığı görülmektedir."
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
39. "Konuşma konusunda erkek çocuklar her zaman için kızlara göre geri kalırlar. Onların cümleleri daha kısa ve daha çok yanlışlı, sözcük dağarcıkları ise daha kısırdır."
- Çocuk Psikolojisi
40. "Çalışmalar , gebelik sırasında kaygı ve zorlanma içinde olan annelerden doğan çocukların, 2.5 yıl sonra gözlendiğinde, toplumsal ilişkilerde çekingen olduklarını, oyunlara katılma isteği göstermediklerini, tehlike karşısında diğer çocuklardan daha çok kaygı gösterdiklerini ortaya koymaktadır."
- Çocuğunuzun İlk 6 Yılı
41. "Davranışlar davranışları doğurur. Siz başkalarına nasıl davranırsanız, benzer tepkiler alırsınız."
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
42. "Tehdit ederek çocuğu yönlendirmeye çalışmak, korkuya neden olan başka bir etkendir. " Baban geldiği zaman yaptıklarını anlatacağım" ya da "Bir daha aynı şeyi yaparsan seni doktora götürüp iğne yaptıracağım" şeklindeki gibi ilkel tehditler, yıllar boyu sürecek birtakım korkuların yerleşmesine neden olabilir."
- Çocuk Psikolojisi
43. "sevgi, çocuğun gelişim ve eğitimi için gerekli su ve gübredir."
- Ana Baba ve Çocuk
44. "Gözlemler, bazı çocukların kırmızı, sarı ve portakal rengi gibi sıcak renkleri ısrarla kullanmalarına karşılık, bazılarının da siyah, mavi, yeşil ya da kahverengi gibi soğuk renkleri seçtiklerini göstermektedir. Araştırmalarını renk konusunda yoğunlaştıran uzmanlar, sıcak renkleri seçen çocukların çoğunlukla sevecen, uyumlu ve işbirliğine önem veren kişiler oldukları, buna karşılık sürekli olarak soğuk renkleri seçen çocukların ise iddiacı, çekingen, güçlükle kontrol edilebilen ve uyumsuz davranışlarıyla dikkatleri çeken çocuklar olduklarını belirtmektedir.
Yine aynı uzmanlara göre ısrarla soğuk renkleri seçen anaokulu çocukları, gerçek duygularını bastırma ve gizleme eğilimindedirler. Bu çocuklar evlerinde aşırı baskı yoluyla kontrol edilmek istenen çocuklardır."
- Resimleriyle Çocuk
45. "Başkasını olduğu gibi kabul etmek, onu gerçekten sevmektir. Kabul edildiğini hissetmek sevildiğini de hissetmektir."
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
46. "Her şeye karşın, yine de karamsar olmamak gerekir. Çünkü dünyamız, değişim sancıları içinde kıvranarak sarsılıyor. Sanayi toplumları, sanayi ötesi toplumlara dönüşme yolunda. Azgelişmişler gelişmişliğe, bağımlı uluslar bağımsızlığa doğru yol alıyorlar. Daha yaşanası, daha güzel bir dünyaya doğru acılar içinde gidiliyor."
- Çocuk Ve Suç
47. "Öğrencilerinizi kolejlere ya da Anadolu liselerine hazırlamak yerine, öncelikle onlara öğrenmeyi sevdiriniz."
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
48. "Başarılı anne-çocuk ilişkisin!n ardında bile, doğrudan ve dolaylı baba desteği görülür. Yapılan araştırmalar, annenin sağlıklı bir hamilelik dönemi geçirmesi, doğumun başarılı olması ve olumlu anne-çocuk ilişkisiyle, destekleyici baba modeli arasında pozitif bir ilişki olduğunu ortaya koymaktadır."
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
49. "Çocuklar anne ve babalarnın tüm davranışlarım karbon kôğıdı gibi aynen kopya ederler. Korku ve kaygılarım da, coşku ve olumlu huylarını da."
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
50. "Ergen, kendisine bir yetişkin gibi davranıldığını ne kadar erken hissederse, kendisi de bir yetişkin gibi davranmayı o derece erken başarabilecektir."
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
51. "Cyril Burt'e göre, 4 yaş çocuğu için insan figürü en sevilen konudur. Baş yerine bir yuvarlak, gözler için noktalar, bacaklar için de iki düz çizgi çizilir. Daha seyrek olarak, gövde için ikinci bir yuvarlağın eklendiği ve daha da seyrek olarak kollar yerine de iki çizgi çekildiği gözlemlenebilir."
- Resimleriyle Çocuk
52. "Çocuğa, hangi oyun türlerinden hoşlanıyorsa onu oynaması için fırsat verilmelidir. çocukta yalnızca oyun isteği vardır. eğer çocuk, oyundan tümüyle men edilir ve yalnızca derse, öğrenime bağlanırsa, kalbe ölür, zekası iptal olur, daima dertli ve sıkıntılı olur. hatta bu durumdan kurtulmak için hileye bile başvurmak isteyebilir."
- Çocuk Psikolojisi
53. "Unutmayalım ki, "söz dinlemeyen" çocuk, mutlu değildir. Yardım, anlayış ve sevgi beklemektedir."
- Ana Baba ve Çocuk
54. "Büyük resimler: Sayfanın tümünü kaplayan büyük resimler çoğu kez iç kontrolü zayıf olan saldırgan çocuklar tarafından çizilmektedir. Aşırı faal (hiperaktif) çocuklar da sayfanın tümünü kontrolsüz şekilde kullanırlar. Ender olarak çekingen, ürkek çocuklar zayıf benlik kavramları nedeniyle geniş figürlere yer vermektedirler. Bunlar daha güçlü olabilme arzularını bu yolla dile getirmeye çalışırlar.
Küçük çizgiler: Birkaç santimetre büyüklüğünde resimler çoğunlukla korkak, çekingen, içedönük çocukların ürünüdür. Küçük boyut, onların güvensizliklerinin simgesi olmaktadır. Bu çocuklar kendilerini güvensiz, yetersiz ve küçük görmektedirler. Ender olarak saldırgan çocuklar da yine zayıf benlik kavramları nedeniyle küçük figürlere yer vermektedirler."
- Resimleriyle Çocuk
55. "Eğer! ; )kendinizi olumsuz düşüncelerin içinde bulursanız bu düşünceleri durdurun ve onları olumlu düşüncelerle değiştirin."
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
56. "İyi baba olmak; sevgi, deneyim, sabır ve bilgilendirme işidir."
- Ana Baba ve Çocuk
57. "Ancak unutulmamalıdır ki, çocuk sanatıyla bize kendisini yansıtırken, ondan, bir başkasına benzer şeyler çizmesi veya resmetmesi beklenmemelidir."
- Resimleriyle Çocuk
58. "Kanımca her resim, o resmi yapanın kişiliğinin bir yansımasıdır; kişiliğin bilişsel olduğu kadar duygusal yönlerini de dışa vurur; küçük çocuklar söz konusu olduğunda resim, çizilen nesneden çok onu çizen birey hakkında bir şeyler söyler."
- Resimleriyle Çocuk
59. "Öğretmen, öğrencinin ilerleyebileceğine ve yeteneklerini kullanabileceğine inanırsa, çocuk kendine olan güvenini kazanır ve sonuçta başarılı olabilir. Bu nedenle okul başarısızlığı gösteren çocuklar, sorumluluk almaya yönlendirilmeli, teşvik edilmeli ve çabaları takdir edilmelidir."
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
60. "Çocuğun kendi kendine yeten bir birey olmasını istiyorsanız, görev ve sorumluluklarıyla onu başbaşa bırakın."
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
61. "Ünlü düşünür Gazzali, eğitimi, "Yabani ısırgan otlarını ayıklayan bir bahçıvanın faaliyeti"ne benzetir."
- Çocuk Psikolojisi
62. "Şiddetli okul korkusu yaşayan çocuk anne, baba ve kendisini ev figürü içinde sınırlamak suretiyle evin dışına çıkmak istemediğini başka bir deyişle anne ve babasının yanında kalmak istediğini ifade etmeye çalışmaktadır."
- Resimleriyle Çocuk
63. "Çocuk ana baba elinde bir emanettir. Kalbi kıymetli bir cevher gibi temizdir. Mum gibi her şekli alabilir. Bütün yazı ve şekillerden uzaktır. Temiz bir toprak gibi olup, hangi tohum atılırsa büyür. İyilik tohumu ekilirse, din ve dünya saadetine kavuşur."
- Çocuk Psikolojisi
64. "Hiçbir insan davranışı yoktur ki, kısa bir süre içinde ansızın oluşsun. Tıpkı tohumun atılması, onun kök salıp meyve vermesi olayında olduğu gibi, kişilik yapısı da giderek bir gelişim gösterir."
- Çocuk Ve Suç
65. "Öğretmen, öğrenmeyi öğrenmeli ve öğrencilerine öğrenmeyi öğretmelidir."
- Çocuk Psikolojisi
66. "Çocuğuna gerçek servet bırakmak isteyen ana-baba, ona iyi dinlemeyi öğretir.
Publilius Syrus"
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
67. "Çocuğu başarılı arkadaşlarıyla kıyaslamak yerine kendisiyle kıyaslamak gerekir. Önemli olan çocuğun "dünü" ile "bugünü" arasında görülebilen somut farktır."
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
68. "Bazı Batı ülkelerinde nüfusun 1 /3'ü boşanmış ailelerden oluşur ken, ülkemizde de boşanmaların giderek ar t tığı görülmektedir.
Boşanma, aile içindeki tüm üyeleri farklı biçimde etkiler. Kuşku suz bunların başında anne-baba ve çocuk gelir.
Boşanmış ailede çocuğun daha az örselenmesi, büyük ölçü de anne ve babanın karşılıklı tutum ve davranışlarına bağlıdır."
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
69. "Çocuklar, olup biten hakkında bilgilendirildikleri za man, çoğunlukla, yapılması gerekeni anlarlar."
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
70. "Okulöncesi dönem çocuğunun resimlerinde yer ve gök çizgilerini kullanmaya başlaması, onda, kavram ve form arasındaki ilişkilerin erkence oluşmasının bir belirtisidir. Başka bir deyişle, bu durum çocuğun kendi imajı ile yer arasındaki bağıntıyı kavrayabilecek olgunlukta olduğunu gösterir."
- Resimleriyle Çocuk
71. "“Çocuğunuza hiçbir şekilde sözle ders vermeyiniz; o, ancak derslerin tecrübelerini almalıdır. Ona hiçbir türde ceza uygulamayınız. Çünkü o, kabahatin ne olduğunu bilmez; ona asla af dilettirmeyiniz, çünkü sizi incitmesini de bilmez.”"
- Çocuk Psikolojisi
72. ""Kınanan merak, saplantı haline gelir.""
- Çocuk Psikolojisi
73. "Bütün bunların dışında, çocuk resimlerinde gözlemlediğimiz saflık ve yaratıcılık, günlük hayatın karmaşası içinde çevrelerine bakmayı unutan ve dünyayı belirgin kalıplarla tanımlamaya alışan yetişkinlere, bir zamanlar sahip oldukları yaşam ve öğrenme coşkusunu hatırlatacak ve onlara dünyaya yeni bir gözle bakma olanağını sunacaktır."
- Resimleriyle Çocuk
74. "Çiçekler koparılıyor, güzel şeyleri yok etmek çok kötü !"
- Çocuk Psikolojisi
75. "Çocukluğunu yaşamayan çocuk, gerçek Bir yetişkin olma yolunda zorluklarla karşı karşıyadır..."
- Çocuk Psikolojisi
76. "İbni Sina'ya göre çocuğun bünyesini güçlendirmek açısından yararlı olacak iki şeyi vardır. Birincisi, çocuğun yumuşak bir biçimde "hareket" ettirilmesi, ikincisi de çocuğu uyuturken "musiki" (ninni) söylenmesidir."
- Çocuk Psikolojisi
77. "Serbest resim faaliyetinde çocuğun kâğıdı kullanış biçimi, resimdeki kompozisyon ve kullanılan renkler, uzman gözlemciler için anlamlıdır. Çünkü çocuk, resim yaparken kendini özgür bir 'oyun' ortamında hissettiğinden tüm davranışları kendiliğinden, doğaldır. Bu doğal ortam çocuğu izleyen uzmana onun gerçek duygularından haberdar olma olanağı verir. Bütün bunlara rağmen, çocuğun neyi, nasıl gördüğü çok önemli olmakla birlikte yeterli değildir. David Olson'un deyimiyle, "hiçbir çizim algı dünyasının otomatik bir basımı değildir.""
- Resimleriyle Çocuk
78. "Çocuklar heyecanları konusunda yapılan çalışmalar, onlardaki duygusal gelişimin hem olgunlaşma, hem de öğrenme sonucu oluştuğunu, bunlardan hiçbirinin tek başına etkili olmadığını ortaya koymaktadır.'"
- Çocuk Psikolojisi
79. "Anne-baba arasında öğrendiği şiddeti, oyunlarında arkadaşlarına uygular. Bu nedenle aile içindeki şiddet, çocuk üzerinde medyadaki şiddetten çok daha etkilidir."
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
80. "Bir çocuk sevilmediğini hissettiği sürece kendini değersiz ya da yetersiz hisseder.
Freud"
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
81. "Davranışlar davranışları doğurur. Siz başkalarına nasıl davranırsanız, benzer tepkiler alırsınız."
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
82. "Bazı özel örnekler, dışkı kontrolünün sağlanması için ebeveynin aşırı baskısı altındaki çocukların mavi-kahverengi kullanma saplantısı içinde olduklarını, bu baskı ve sorundan kurtulduktan sonra bu renkler yerine diğer renkleri kullandıklarını göstermektedir."
- Resimleriyle Çocuk
83. "“Kınanan merak ,saplantı haline gelir “."
- Çocuk Psikolojisi
84. "Araştırmalarını renk konusunda yoğunlaştıran uzmanlar, sıcak renkleri seçen çocukların çoğunlukla, sevecen, uyumlu ve işbirliğine önem veren kişiler oldukları, buna karşılık sürekli olarak soğuk renkleri seçen çocukların ise iddiacı, çekingen, güçlükle kontrol edilebilen ve uyumsuz davranışlarıyla dikkatleri çeken çocuklar olduklarını belirtmektedir."
- Resimleriyle Çocuk
85. "Olumlu ebeveyn, tutarlı ve kararlıdır. Kendi içinde özgüvenli ve sakindir. Böyle bir ortamda çocuk,anne ve babasının sözünün ve beklentisinin ne olacağını bildiği gibi, onlar tarafından aşağılanıp alay edilmeyeceğini de bilir."
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
86. "Yetişkinlerin sorunu dile getirip, açıklık kazandırmaları, çocukların o anda yapmaları gerekeni, kendi kendilerine bulmalarına yardımcı olacak bir ortam hazırlar."
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
87. "insanlar size nerede hatalı olduğunuzu söylerken, gerekeni yapmak zordur. Biri size sadece, sorunun ne olduğunu anlat tığı zaman, o konu üzerinde dikkatinizi toplamanız daha kolaydır."
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
88. "Anne sevgisi koşulsuzdur. İnsan sevgisi içinde en üst düzeydeki sevgilerden biridir."
- Anne Olmak
89. "Çizimler ilkel içgüdülerin simgesel bir biçimde dışa vurulmasını sağlayabilir."
- Resimleriyle Çocuk
90. "Kendilerini dışlanmış hisseden çocukların resimlerinde çoğu zaman çocuğun kendini grubun dışında bıraktığı görülür."
- Resimleriyle Çocuk
91. "A-sosyal kişi toplumsallaşma kavramından yoksundur, toplumun kendisinden ne istediğinin bilincinde değildir. Anti-sosyal kişiyse, toplumun, başkalarının kendinden ne istediğini bilir ama kasten bunları yerine getirmez, karşı çıkar. Bu tür kişi, gerektiğinde boyun eğmeyi bilmeyen, zarar verici, başkalarının zararına da olsa, kendi arzularına doyum sağlamaya çalışan bir yaratıktır."
- Çocuk Ve Suç
92. "Gülümseyin. Gülümsemeniz, sevginizi, kabulü, mutluluğunuzu ve memnuniyetinizi ifade etmenin en iyi yoludur."
- Çocuğunuzun İlk 6 Yılı
93. "Çocuğunuzla birlikte geçen zaman asla boşa harcanan zaman değildir."
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
94. "kitap, sadece çocukların resmine bakarak çocuk hakkında yargıda bulunmayı değil, diğer teşhis araçları yanında resimle çocuğu tanımayı öğütleyen ve öneren bir nitelikte hazırlandı. Burada salt resme dayanarak çocukla ilgili bir kanıya varma ve yorumda bulunmanın sakıncalı olduğunu bir kez daha vurgulamakta yarar görüyorum."
- Resimleriyle Çocuk
95. "Fiziksel açıdan daha aktif olan bir çocuk, resimlerindeki figürlere daha fazla hareket vermektedir"
- Resimleriyle Çocuk
96. "Çocuklarınızı daha iyi tanımakla işe başlayınız; çünkü, onları hiç tanımıyorsunuz.
Rousseau"
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
97. "Olumlu düşünün ki, bu düşünce çocuğunuza da yansısın."
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
98. "Anne ve babası birbirinden aynı olan bu çocuk, aile resmi çizmesi istendiğinde, babasının yurt dışında olmasına rağmen, anne ve babasına sarılmış bir çocuğu resmetmiştir."
- Resimleriyle Çocuk
99. "Yeterlik duygusu yüksek öğretmen, öğrenci girişimciliğini teşvik eden, onu destekleyen, bireysel ihtiyaçlara eğilen, sınıf kontrolüne(disiplinine) az zaman ayıran kişidir."
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
100. "“Önemli olan performans değil, çabadır. Bu nedenle sonuç yerine gidişi, alınan not yerine harcanan emeği değerlendirerek övün.”"
- Okul Çağı Çocuğu
101. "Resim yazı dilini aşan duyarlı bir ifadedir."
- Resimleriyle Çocuk
102. "Resim, psiko-pedagojik açıdan çocuğu bize tanıtmaya yarayan bir ölçüt olduğu gibi, onun zekâ, kişilik, yakın çevre özellikleriyle iç dünyasını yansıtmaya yarayan bir ifade aracı olarak da büyük bir önem taşır."
- Resimleriyle Çocuk
103. "İnsanların bazı şeyler çalmalarını, çoğu kez onların çaldıkları nesneye sahip olma isteklerinden doğması, biçiminde açıklarız. Kişiler yemek, giymek, kullanmak, hatta satmak üzere çalmak isteyebilirler. Psikanalitik görüşe göre bu çalma olayı, çalınan nesnenin bilinçaltında arzulanan ama elde edilmesi yasak olan bazı nesnelerin simgesel düzeyde temsil edilmesidir. Böylece hırsızlık yapan bir çocuk, yiyecek ya da para çalarken, yalnızca fizyolojik gereksinmelerini gidermek üzere çalmamakta, belki de sevgi ve sevecenlik eksikliğini gidermek için bu yola başvurmaktadır."
- Çocuk Ve Suç
104. "Okumayı ve düş kurmayı öğreniyorum, bu da beni sefil çevremden uzaklaştırıyor..."
- Çocuk Ve Suç
105. "Resim çizmek, çocuğa zihinsel, sosyal ve estetik alanlarda gelişim fırsatı sağlamasının yanı sıra, kendi başına bir öğrenme yaşantısı da olmaktadır."
- Resimleriyle Çocuk
106. "Korkan çocuk, korkuları nedeniyle eleştirilmemeli, alay konusu yapılmamalıdır. Korkular gerçekçi bir yaklaşımla olduğu gibi kabul edilmelidir. Çocuğu korku duyduğu objeyle karşı karşıya getirmeye çalışmak hatalı bir yöntemdir. Onun korktuğu objeden uzaklaşmasına izin verilmeli ve ona güven duygusu aşılanmalıdır."
- Çocuk Psikolojisi
107. ""Aslında sağlıksız merak yoktur. Ancak merakın sağlıksız doyumu vardır.""
- Çocuk Psikolojisi
108. "Resim yazı dilini aşan duyarlı bir ifadedir."
- Resimleriyle Çocuk
109. "Olumlu düşünün ki, bu düşünce çocuğunuza da yansısın."
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
110. "Her resim, o resmi yapanın kişiliğinin bir yansımasıdır ;kişiliğin bilişsel olduğu kadar duygusal yönlerini de dışa vurur ;küçük çocuklar söz konusu olduğunda resim, çizilen nesneden çok onu çizen birey hakkında bir şeyler söyler."
- Resimleriyle Çocuk
111. "Yetişkinleri taklit çocuğu yalana iten en büyük etkendir. Yetişkinler kendi aralarında ve daha da önemlisi çocuklara yalan söylerler. Bunun da ötesinde yetişkinler, bazen çocuğun yalan söylemesini isterler. Örneğin, "Dün evdeydik diyeceksin," ya da "Bunu yaptığımı babana söylemeyeceksin," gibi tembihlerle çocuğu yalana iterler."
- Çocuk Psikolojisi
112. "...çocuğu incelerken birden çok ölçek kullanma yoluna gidilmelidir. Örneğin, resim bir tutum ölçeği olarak tek başına kullanılamaz. Ancak bu amaçla kullanılan başka bir projektif ölçeğin, gözlem ya da çocukla görüşmenin bir tamamlayıcısı olabilir. Bazı uzmanlara göre, kullanılacak ölçek türü bir bakıma çocuktan çocuğa değişir. Örneğin, çekingen ve sessiz bir çocukta ya da konuşma ve dil zorlukları olan çocuklarda resim ve gözlem yöntemlerini kullanmak sağlıklı sonuçlar verir. Resim, kolay bir anlatım aracı olması nedeniyle sınırlı sözcük bilgisine sahip bir çocuk için, kendisiyle dış dünya arasında iletişimi sağlayan bir araçtır."
- Resimleriyle Çocuk
113. "Sevilen ve kişiliğine saygı duyulan çocuk, başkalarını sever ve onlara saygı duyar. Bu nedenle disiplinin sevgi temeli üzerine inşa edin."
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
114. "Hiperkinetik (aşırı hareketli) bir çocuğu çok güzel ifade eden bir resim. Çocuk, aile üyelerini normal, kendini amuda kalkmış bir şekilde resmetmekle yakınlığını ve hareketliliğini dile getirmektedir."
- Resimleriyle Çocuk
115. "Bir resimde de görüldüğü gibi çocuk üstün resim yeteneğine sahip olduğu halde, aile resmi istendiğinde "Eli sakat olmuş bir adam, dayak nedeniyle, babaya benziyor" açıklamasıyla ilkel bir resim örneği sergilemiş, böylelikle babası hakkındaki olumsuz duygularını dile getirmistir."
- Resimleriyle Çocuk
116. "Birkaç santimetre büyüklüğündeki resimler çoğunlukla korkak, çekingen, içedönük çocukların ürünüdür. Küçük boyut, onların güvensizliklerinin simgesi olmaktadır. Bu çocuklar kendilerini güvensiz, yetersiz ve küçük görmektedirler. Ender olarak saldırgan çocuklar da yine zayıf benlik kavramları nedeniyle küçük figürlere yer vermektedirler."
- Resimleriyle Çocuk
117. ""Çağdaş insan yalnızdır," diyor Prof. Dr. Özcan Köksal."
- Çocuk Ve Suç
118. "Çocuğa nasıl yardımcı olunabilir?
Gülümseyin."
- Çocuğunuzun İlk 6 Yılı
119. "Okulöncesi çocuğunun yaratıcılığa yaklaşımı çok daha özgür ve yalındır. İlkokul çocuğu ise güneş, bulutlar, isi, ateş gibi şeyler hakkında artık bilgi sahibidir. Şimdi gökyüzünü bir iki fırça darbesiyle mavi boyarken, boşluk bırakmamaya çalışır. Artık onun için bir çember, iki göz ve bir ağız, yüz resmi çizimi için doyurucu bir genelleme olmaktan çıkmıştır. Bireyselleşme gereksinmesini duymakta, yapıtı üzerinde titizlikle çalışmaktadır. Oysa okulöncesi dönem çocuklarının yaptığı resimler genel çizgileriyle birbirine benzer, 'uniformdur, bunun için de simgeleri 'stereotip' olarak adlandırılır. Bu çocukların konu seçiminde cinsiyet ayırımı görülmez. Her iki cins de ana baba, ev, çiçek gibi şeyler çizerler."
- Resimleriyle Çocuk
120. "Çocuğu arkadaşlarıyla kıyaslamak yerine kendisiyle kıyaslamak gerekir. Önemli olan çocuğun "dünü" ile "bugünü" arasında görülebilen somut farktır."
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
121. "Ana-baba-çocuk üçgenindeni sorunların başlangıç noktası çoğu zaman ana-babada düğümlenmektedir."
- Ana Baba ve Çocuk
122. "Gençlik, bilgeliği öğrenme çağıdır, ihtiyarlıksa onu uygulama."
- Gençleri Anlamak
123. "Israrlarına rağmen annesinin kendisini dinlememesi üzerine ellerini ısıran çocuk örneği vardır. Çocuklar çoğunlukla dinlenmeme nedeniyle çalma, saldırganlık, kendine zarar verme davranışlarıyla "Lütfen beni dinle. Duygusal bir kırıklık yaşıyorum, dikkatini bana ver." mesajını iletmektedir."
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
124. "Çocuğun özellikle okul öncesi dönemde algılama, düşünme ve biçim verme süreçleriyle çevresini tanımayı, anlamayı, bir anlamda da fethetmeyi öğrenmeye başlamasıyla eleştiri yetisi de belirmeye başlar. Bu eleştiri yeteneğini mümkün olduğunca erken uyandırmak ve temellendirmek, anne-baba, öğretmen için bir görev sayılmalıdır."
- Resimleriyle Çocuk
125. "Sanat eğiticilerinin hemen tümünün birleştikleri bir nokta, çocuğun sanat etkinliğinde özgür bırakılması, bildiğince çizerek, yoğurarak kendi ölçülerini kendisinin saptamasının sağlanmasıdır. Çünkü çocuk yaşantı ve deneylerle öğrenir. Resim çizme gibi bir etkinlikte, beceriler çizerek geliştirilebilirler. Bir oyun halini alacak sanat etkinliği çocuğa kıvanç vermelidir."
- Resimleriyle Çocuk
126. "resim bir tutum ölçeği olarak tek başına kullanılamaz. Ancak bu amaçla kullanılan başka bir projektif ölçeğin, gözlem ya da çocukla görüşmenin bir tamamlayıcısı olabilir."
- Resimleriyle Çocuk
127. "Denetleyici yaklaşım;tehdit etmek ya da fiziki şiddet göstermek şeklinde olabildiği gibi,sevgiyi esirgemek,küsüp iletişimi kesmek ya da aşağılayıcı karşılaştırmalar yapmak şeklinde de olabilir."
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
128. "3 yaş çocuğu çok tipik olarak adam resmini bir kafa olarak çizer, zira bu yaştaki çocuğa en önemli görünen kısım kafadır. Gözler, burun ve ağız genellikle yüze yerleştirilecektir."
- Resimleriyle Çocuk
129. "Ağız: Ağzın önemi, temel iletişim aracı olmasından kaynaklanmaktadır. Konuşma ve dil sorunu olan çocuklar, kalın çizgilerle büyük ağız resmi yapma yoluna giderler. Çoğunlukla anne ve babalarına bağımlı çocukların resimlerinde ağız alanına saplandıkları dikkati çeker."
- Resimleriyle Çocuk
130. "Öğretim, çocuğu komplekslerinden kurtaran, yaratıcı girişim, çalışma zevki, icat isteği ve özgürlük duygusu veren bir pedagoji ile yapılmalıdır."
- Resimleriyle Çocuk
131. "...çocuğu incelerken birden çok ölçek kullanma yoluna gidilmelidir. Örneğin, resim bir tutum ölçeği olarak tek başına kullanılamaz. Ancak bu amaçla kullanılan başka bir projektif ölçeğin, gözlem ya da çocukla görüşmenin bir tamamlayıcısı olabilir. Bazı uzmanlara göre, kullanılacak ölçek türü bir bakıma çocuktan çocuğa değişir. Örneğin, çekingen ve sessiz bir çocukta ya da konuşma ve dil zorlukları olan çocuklarda resim ve gözlem yöntemlerini kullanmak sağlıklı sonuçlar verir. Resim, kolay bir anlatım aracı olması nedeniyle sınırlı sözcük bilgisine sahip bir çocuk için, kendisiyle dış dünya arasında iletişimi sağlayan bir araçtır."
- Resimleriyle Çocuk
132. "Çocuk resmini değerlendirmek için, yargılarımızı onun zihinsel düzeyine göre vermemiz gerekmektedir. Çocukta olgun bir düzenleme gücü ya da yetişkinlere göre saptanmış belli estetik kurallara uygunluk aramamalıyız. Çocuk hep çocukça çizecektir. Onun her çizdiği kuşkusuz sanatçı çizimi değildir, fakat saflığı yönünden gerçek yaratıcılıktır. Çocuk resmindeki "saflık", "çocukçalık" çocuk resimlerine ilişkin özel bir estetik niteliktir. Çocuk resminde bizi çeken şey ise, eşya ve nesneleri taze bir anlayışla yorumlayan çocuğa özgü görüş açısıdır. Bu saf ve masum çocuk gözü, çağrılmadan zihne gelen ve gözlem yoluyla da netleşmemiş imgelerle yetinebilen bir gözdür."
- Resimleriyle Çocuk
133. "İnsan hangi limana gittiğini bilmezse,hiçbir rüzgar onun için yararlı olamaz.(SENECA)"
- Okul Çağı Çocuğu
134. "Sevgiden uzak olarak büyütülen çocuk, susuz bırakılan bir bitkiye benzetilebilir."
- Ana-Baba Okulu
135. "Baskın nitelikte anne ya da baba, bedensel büyüklüğü ne olursa olsun genellikle diğer aile bireylerine oranla daha büyük çizilir. Ancak bazı durumlarda anne figürünü çocuğun özenle çizmesi ona olan hayranlığından da kaynaklanabilir. Bu nedenle yorumun doğru yapılabilmesi, aileyle ilgili ayrıntılı bilgi edinilmesine büyük ölçüde bağlıdır."
- Resimleriyle Çocuk
136. "Suçluluk araştırmamızda elde ettiğimiz başka bir bulgu da, deneklerimizin %60'ının ortanca çocuk olmaları nedeniyle, ailelerinden yeterli düzeyde ilgi ve sevgi görememe olasılığının varlığıdır."
- Çocuk Psikolojisi
137. "5 yaşındaki çocukların çoğunluğu amaçlı resim yaparlar. Bu çocuklar neyin resmini yapmak istediklerini önceden bilirler. Çocuk 6 yaşına yaklaştıkça resimlerindeki oranlar daha gerçekçi olmaya başlar. Mekân içinde nesneleri yerleştirmesinde de bir ilerleme göze çarpar. Ayrıntılar çoğalır, sayfanın orasına burasına dağıttığı figür ya da ögeler bir merkez çevresinde toplanmaya başlar ya da yer çizgisi dediğimiz alttaki çizgi üzerine daha anlamlı biçimde dizilir."
- Resimleriyle Çocuk
138. "Belirli bir kas olgunluğuna eriştikten sonra her çocuk, kâğıt üzerinde birtakım çizgi ve figür denemelerinde bulunur. Bireysel zekâ ve kişilik faktörlerinin yanı sıra, çocuğun çevre ile olan etkileşimi ve günlük deneyimleri bir çocuğun çizgisini başka bir çocuğun çizgisinden farklı kılan başlıca etmenlerdir."
- Resimleriyle Çocuk
139. "Bilindiği gibi, çocuk hiçbir zaman serbest resimde kopya etmeyi denemez. Bu onun için amaç değildir. Çocuğun amacı çevreyle ilişkiye girmek, ortamı etkilemek ve kendini ifade için bir teknik elde etmektir. Ancak çocuk bütün bunları kendi anlayış, yetenek ve yaratış düzeylerine uygun olarak gerçekleştirir."
- Resimleriyle Çocuk
140. "Çocuk, hissetmekte ve düşünmekte olduklarını, kısaca o anki yaşadıklarını sözcükler halinde duyduğu zaman rahatlar. Bir başkası, onun iç dünyasında yaşadıklarını anlayabilmiş ve bunu dile getirmiştir."
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
141. "Cinsel organlar: Cinsel organların çizilmesi saldırganlığın belirtisi olarak düşünülebilir. Ancak yapılan araştırma bulguları, resimlerinde cinsel organlara yer veren çocukların çoğunun anne ve babalarının, evde çıplak dolaştıklarını ortaya koymuştur."
- Resimleriyle Çocuk
142. "Antikçağ düşünürü Platon, daha o tarihte bile, çocukların farklı yeteneklere sahip olduklarını, bu nedenle, farklılıklarının dikkate alınarak eğitilmeleri gerektiğini savunmuştur.
Peki biz ne yapıyoruz bu zamanda ??"
- Çocuk Psikolojisi
143. ""hiçbir çizim algı dünyasının otomatik bir basımı değildir""
- Resimleriyle Çocuk
144. "Bilindiği gibi, çocuk hiçbir zaman serbest resimde kopya etmeyi denemez. Bu onun için amaç değildir. Çocuğun amacı çevreyle ilişkiye girmek, ortamı etkilemek ve kendini ifade için bir teknik elde etmektir. Ancak çocuk bütün bunları kendi anlayış, yetenek ve yaratış düzeylerine uygun olarak gerçekleştirir."
- Resimleriyle Çocuk
145. "5 yaşındaki çocukların çoğunluğu amaçlı resim yaparlar. Bu çocuklar neyin resmini yapmak istediklerini önceden bilirler. Çocuk 6 yaşına yaklaştıkça resimlerindeki oranlar daha gerçekçi olmaya başlar. Mekân içinde nesneleri yerleştirmesinde de bir ilerleme göze çarpar. Ayrıntılar çoğalır, sayfanın orasına burasına dağıttığı figür ya da ögeler bir merkez çevresinde toplanmaya başlar ya da yer çizgisi dediğimiz alttaki çizgi üzerine daha anlamlı biçimde dizilir."
- Resimleriyle Çocuk
146. "Belirli bir kas olgunluğuna eriştikten sonra her çocuk, kâğıt üzerinde birtakım çizgi ve figür denemelerinde bulunur. Bireysel zekâ ve kişilik faktörlerinin yanı sıra, çocuğun çevre ile olan etkileşimi ve günlük deneyimleri bir çocuğun çizgisini başka bir çocuğun çizgisinden farklı kılan başlıca etmenlerdir."
- Resimleriyle Çocuk
147. "Herhangi biri tarafından sorgulandığı, suçlandığı veya öğüt verildiği zaman, çocuğun yapıcı ve olumlu düşünmesi zordur."
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
148. "Çocuk, hissetmekte ve düşünmekte olduklarını, kısaca o anki yaşadıklarını sözcükler halinde duyduğu zaman rahatlar."
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
149. "Çocuk 4-5 yaşlarına kadar hiçbir ayrım yapmadan ve önceden kararlaştırmadan renkleri kullanır. Renklerin, özellikle 3 ana rengin tanınması ve adlarının öğrenilmesi 4-5 yaşlarına rastlamaktadır. Karalama aşamasında renge fazla önem vermeyen çocuk 4-5 yaşlarından sonra parlak ve açık renklerden başlayarak yavaş yavaş bol renk kullanmaya gidecektir. İlk renk kullanımlarında üç ana renkler, kırmızı, sarı ve maviyle yetinir. 5 yaşındaki çocuk artık siyah, beyaz, turuncu, yeşil, mavi gibi renkleri de ister."
- Resimleriyle Çocuk
150. "Çocuklarınızı daha iyi tanımakla işe başlayınız; çünkü onları hiç tanımıyorsunuz.
-Rousseau-"
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
151. "Çocuklarınızı daha iyi tanımakla işe başlayınız;
çünkü, onları hiç tanımıyorsunuz.
Rousseau"
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
152. "Freud’un kuramına göre, çocuğun resim çalışması bilinçaltında yatan istek ve korkulardan büyük ölçüde etkilenir. Ama bu arzuların anlatımı, sembolik veya gizli olabilir."
- Resimleriyle Çocuk
153. "Her çocuk anlamsız sesler, amaçsız eğriler, doğru çizgilerle başlar içini dökmeye."
- Resimleriyle Çocuk
154. "Çocuklarınızı daha iyi tanımakla işe başlayınız; çünkü, onları hiç tanımıyorsunuz."
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
155. "Eğitimci, çocuğa, duyuları yoluyla nasıl yaşantı ve deneyler edinileceğini öğretebilmelidir. Bu konuda çocuğa yardımcı bir yol olmak üzere, Bingöl şöyle bir yöntem önermektedir: "Çocuk yapacak, siz soracaksınız, o açıklayacak. Arada unuttuğu yerler varsa ve bunlar konunun özü ile ilgili ise, çocuğun çevresini daha dikkatle incelemesini sağlamak için, onları yalnızca hatırlatmakla yetineceksiniz.""
- Resimleriyle Çocuk
156. "Çocuğuna gerçek servet bırakmak isteyen ana-baba, ona iyi dinlemeyi öğretir.*"
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
157. "“Kendinizi durmadan başkalarıyla kıyaslamayın.Unutmayın ki; herkes için geçerli bir başarı yoktur, herkesin kendi başarısı vardır.”"
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
158. ""Suçlu çocuk yoktur, suça itilmiş çocuk vardır.""
- Çocuk Ve Suç
159. "Babası ve annesine, küçük yaştan itibaren yardım etmeye çalışan çocuk, gelecekte de başkalarıyla birlikte birtakım ortak faaliyetlere kolaylıkla girişebilecektir."
- Ana Baba ve Çocuk
160. "Eğer ailelerde çocukların kendilerini özdeş tutacakları modeller zayıfsa, ev dışındaki sosyal uyumları ciddi biçimde engellenir."
- Çocuk Psikolojisi
161. "Resim yapmaya yeni başlayan çocuğa yöntem öğretilmeye çalışılırsa çocuk bir karmaşaya itilmiş olur."
- Resimleriyle Çocuk
162. "Gözlemlerine dayalı olarak uzmanların yaptıkları açıklamalara göre kırmızı rengi sıklıkla kullanan ya da tüm sayfayı kırmızıyla boyanan çocuklar, açıklamak istedikleri duyguları hakkında bize ipucu vermektediler. Bu çocuklar zaman zaman saldırgan ve iddiacı davranışlarıyla karakterize olmaktadırlar."
- Resimleriyle Çocuk
163. "Erkekler doğumdan sonra bebeğin bakımına yardımcı olup onunla ilgilendiklerinde evlilikten aldıkları doyumda daha az düşüş yaşamaktadırlar."
- Evlilik Okulu
164. "Resimdeki çok büyük ya da çok küçük kafa, zihinsel bakımdan kendini yetersiz gören çocuklar tarafından çizilmektedir."
- Çocuk Psikolojisi
165. "Antik çağ düşünürü Platon, daha o tarihte bile, çocukların farklı yeteneklere sahip olduklarını, bu nedenle, farklılıklarının dikkate alarak eğitilmeleri gerektiğini savunmuştur."
- Çocuk Psikolojisi
166. "Denebilir ki sevgi çocuğun gelişim ve eğitimi için gerekli su ve gübredir. Bu su ve gübre zamanında yeterince verilmediği takdirde çeşitli sosyal ve duygusal nitelikle yaralar açılabilir. Açılan bu yaraların yıllar sonra onarılması mümkün olamadığı gibi çocukluk yıllarında duygusal besiyi yeterince alamamış annenin büyüttüğü çocukta da benzer yaraların açılabilme şanssızlığı vardır."
- Ana Baba ve Çocuk
167. ""Tembelliğin zararlarını anlatmak yerine çalışmanın yararlarını bize anlatın.""
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
168. "Resim 1'de görüldüğü gibi, 'güvensiz' çocuğun resmi, gerek kağıdı kullanış, gerekse kompozisyon, figür ve renk açısından özgüveni olan çocuğun resminden oldukça farklıdır. İçedönük, özgüveni olmayan çocuk, örnekte de görüldüğü gibi yer ve gök çizgisini kullanmaz ve çoğunlukla kağıdın çok küçük bir bölümüne cılız çizgiler çizmekle yetinir."
- Resimleriyle Çocuk
169. "Çocuğunuzu başka çocuklarla karşılaştırmayın. Çocuk, anne ve babası tarafından önemsenmek, değerli bir insan olarak kabul edilemek ihtiyacındadır."
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
170. "Çocuğa gerçek servet bırakmak isteyen anne-baba, ona iyi dinlemeyi öğretir."
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
171. "“Kendinizi durmadan başkalarıyla kıyaslamayın.Unutmayın ki; herkes için geçerli bir başarı yoktur, herkesin kendi başarısı vardır.”"
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
172. "Resim yapmaya yeni başlayan çocuğa yöntem öğretilmeye çalışılırsa çocuk bir karmaşaya itilmiş olur."
- Resimleriyle Çocuk
173. "Gözlemlerine dayalı olarak uzmanların yaptıkları açıklamalara göre kırmızı rengi sıklıkla kullanan ya da tüm sayfayı kırmızıyla boyanan çocuklar, açıklamak istedikleri duyguları hakkında bize ipucu vermektediler. Bu çocuklar zaman zaman saldırgan ve iddiacı davranışlarıyla karakterize olmaktadırlar."
- Resimleriyle Çocuk
174. "Bu yaşta renk kullanımı heyecanlı bir deneyim olabilir. Çocuğun seçtiği rengi eleştirmek, ya da filan nesne için falan rengi kullanmasını önermek onun kendini açıklama ve ifade özgürlüğünü engeller. Çocuğa renk ile olan ilişkilerini keşfetmesi için bol imkan sağlanmalıdır; çünkü renk ile olan coşkusal bağlantısı ve rengin sayfa üzerindeki uyumlu düzenlenmesi arasındaki ilişkiyi, çocuk ancak sürekli sınamalarla elde eder."
- Resimleriyle Çocuk
175. "• Gözler: Göz bebeği olmadan çizilen boş ve anlamsız gözler, görmeye bağlı öğrenme sorunu olan çocuklar çizilmektedir.
• Ayaklar: Büyük ayakların çizilmesi kendine güven duyma arzusunun bir simgesidir.
• Burun: Astımlı çocuklar çoğunlukla bu solunum güçlüğünden kaynaklanan sorunları nedeniyle burun çizgilerini vurgulayarak ya da çok büyük biçimde çizerler."
- Resimleriyle Çocuk
176. "Sayfanın tümünü kaplayan büyük resimler çoğu kez iç kontrolü zayıf olan saldırgan çocuklar tarafından çizilmektedir. Aşırı faal (hiperaktif) çocuklar da sayfanın tümünü kontrolsüz şekilde kullanırlar. Ender olarak çekingen, ürkek çocuklar zayıf benlik kavramları nedeniyle geniş figürlere yer vermektedirler. Bunlar daha güçlü olabilme arzularını bu yolla dile getirmeye çalışırlar."
- Resimleriyle Çocuk
177. "... ısrarla soğuk renkleri seçen anaokulu çocukları, gerçek duygularını bastırma ve gizleme eğilimindedirler. Bu çocuklar evlerinde aşırı baskı yoluyla kontrol edilmek istenen çocuklardır."
- Resimleriyle Çocuk
178. "Anne ve baba, çocuğunun diğer çocuklardan, hatta kardeşlerinden farklı, "zekâ ve kişilik özellikleriyle kendine özgü bağımsız bir birey" olduğunun bilinciyle hareket etmeli..."
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
179. "Bazen, sadece, bir şeyi ne kadar çok istediğinizi anlayan birinin olması, gerçeği kabullenmeyi kolaylaştırır.♡"
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
180. "Çocuğuna gerçek servet bırakmak isteyen ana-baba, ona iyi dinlemeyi öğretir.
Publilus Syrus"
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
181. "Sabahattin Eyüboğlu (1962), "çocuğun sözlerinde ve çizgilerinde dünya ile bir uyuşma çabası aranabilir ancak, bir sanat kaygısı değil" demektedir. Eyüpoğlu'na göre, her çocuk anlamsız sesler, amaçsız eğriler, doğru çizgilerle başlar içini dökmeye. Sonra bunlar bir işaret olmaya, birer sembol değeri kazanmaya başlar. Bu semboller tazeliklerini yitirip birer şema haline gelmedikleri sürece, çocuk düşünce ve duygularının özgür bir belirtisi sayılabilir. Yani çocuk, resim yoluyla dünyayı bize, kendi açısından ve en kestirme yoldan, özentisiz ve yalın bir anlayışla verir."
- Resimleriyle Çocuk
182. "Çocukluk yıllarındaki ilgiler çoğunlukla ev ve aile faaliyetleri çevresinde yoğunlaşmıştır."
- Resimleriyle Çocuk
183. "Benlik imgesi, bireyin sahip olduğu zihinsel ve fiziksel özelliklerinin farkında olmasıdır."
- Okul Çağı Çocuğu
184. "Gerçek aşkta karşılıklı sevmek ve sevilmek vardır. Akıl ve duygu birlikte işler. Gerçek aşk tarafların aşk alışverişini öğrenmelerini ve karşısındaki kişinin ihtiyaçlarının ve kişiliğinin kendi ihtiyaç ve kişiliği kadar önemli olduğunu kavramlarını gerektirir. Gerçek aşkta bireyler birbirinin varlık ve yaşamlarını zenginleştirip renklendirirler."
- Evlilik Okulu
185. "Çoğullanmak için birken önce ikiyi dosdoğru yaşamak gerekir."
- Evlilik Okulu
186. "5000 tane resim üzerinde yapılan çalışmada, 3 yaş çocuklarının sadece %1'inin resimlerinde 'yer çizgisi' görülmüştür. 6 yaş çocuklarında yer çizgisi çizenlerin sayısı çizmeyenlerden fazladır. 8 yaşındaki çocukların da %96'sının resminde yer çizgisi mevcuttur. (Wall;1959). Yer çizgisi, çocuğun kendisi ve çevresi arasındaki ilişkiyi anladığının bir belirtisi olarak ortaya çıkar."
- Resimleriyle Çocuk
187. "İlk çizgi ilk ağlama gibidir. Doğumdan sonra çocuk ağlar, çünkü solunum organına havanın girişi için bu gereklidir. Bu ilk ağlamayla çocuk ortamı etkiler (başarılmış eylem). Bundan sonra bilmeden ağlamayı yineler. Çünkü bu başarıyı fizyolojik yetenek haline dönüştürme gereksinimi duyar.
Kalem ya da tebeşir ile rastlantı veya taklit sonucu çocuğun ilk çizgiyi çizmeyi başarması, ona gücünün ilk ortaya çıkışı gibi gelir.
Başarılmış eylem, ağlamada olduğu gibi devam etme isteği gösterir. Çocuk ilk başarısını araştırmaya ve istemli olarak onu anlamaya çalışır. Başarılmış olan bu eylemi tam bir beceriye dönüştürene kadar tekrarlar.
Zaman içinde çocuk, deneye deneye kalemi isteğine uygun bir biçimde yönlendirebilecektir."
- Resimleriyle Çocuk
188. "Bebekler "benmerkezci" yaratıklardır. Kendi duygu ve gereksinimlerine karşı son derece duyarlı oldukları halde, başkalarınınkine değildirler. Yaşamın en başından beri bedenler onlar için en büyük öneme sahiptir."
- Çocuk Psikolojisi
189. "Çocuk olsaydım bu durumda ben neler hissederdim?"
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
190. "Anne-babanın, çocuğu yönlendirmesi, ona çizme olanağı hazırlama ve malzemeyi kullanmaya cesaretlendirme şeklinde olmalıdır."
- Resimleriyle Çocuk
191. "Yeterli sayıda sözcüğe sahip olmayan çocuğun ifadesi nasıl kısıtlıysa, belirli bir grafik yetiye sahip olmayan çocuk için de istediği açıklama ya da öyküyü dile getirmesi öylesine kısıtlıdır. Konuşmayı öğrenen çocuk için amaç, sözcükleri kusursuz söylemek ve cümlede kullanmak değil, bunları yaşamın istekleri doğrultusunda kullanmaktır. Çocuğun ifade için yeterli sözcüğe sahip olması ona güç verir: Mimik ve jestle kuvvetlenen sözcüklerden bir bütün oluşturmaya başlar."
- Resimleriyle Çocuk
192. "Bu evrede çocuklar ne çizeceklerini uzun uzun düşünürler, yaptıklarını beğenmezler, olması gerektiği biçimde yapamadıklarını sanıp cesaretlerini yitirirler. Çocuğun bu yıllarda kendini anlatma gücüne olan güveni sık sık sarsılır. Kısaca yaratıcı etkinliklerinde beceriksiz ve şaşkındırlar. Fiziksel, zihinsel ve duygusal büyüme sonucu, artık daha önceki yıllarda kullandıkları uslüp onları doyurmaz."
- Resimleriyle Çocuk
193. "Bu yaşlardaki çocuk artık toplumun bir üyesi olduğundan haberdardır ve bu haberdar oluşu çizgilerine yansıtmaya başlamıştır. Bu dönemdeki çocuğun daha önceki çalışmalarına oranla daha ayrıntılı çizgiler çizdiği ve daha gerçekçi bir yaklaşımda olduğu gözlenmektedir."
- Resimleriyle Çocuk
194. "Yer çizgisi, çocuğun kendisi ve çevresi arasındaki ilişkiyi anladığının bir belirtisi olarak ortaya çıkar. Çocuk her şeyi bu çizgi üzerine yerleştirir; bu çizgi sadece objelerin üzerinde durduğu zemini temsil etmekle kalmaz, aynı zamanda evin tabanını, bir caddeyi veya çocuğun üzerinde bulunduğu döşemeyi de temsil eder."
- Resimleriyle Çocuk
195. "İlerleyen her yaşla boyun, parmaklar, kulaklar ve gözbebekleri gibi özellikler eklenir. Tek boyutlu olan yüz, iki boyutluluk özelliğine sahip olur ve gövdenin çeşitli kısımları arasındaki oran değişir. Örneğin 5 yaşındaki bir çocuk daha büyük bir çocuğa oranla genellikle daha büyük bir kafa çizer. Yaş ile birlikte kalem kontrolü de gelişir ve bu gelişim çizim kalitesini de etkiler."
- Resimleriyle Çocuk
196. "Çocuk resmindeki gelişimi beş evrede ele almak mümkündür:
1. Karalama Dönemi (2-4 Yaş)
2. Şema Öncesi Dönem (4-7 Yaş)
3. Şematik Dönem (7-9 Yaş)
4. Gerçekçilik (Gruplaşma) Dönemi (9-12 Yaş)
5. Görünürde Doğalcılık Dönemi (12-14 Yaş)"
- Resimleriyle Çocuk
197. "Çocuğun gelişiminin erken dönemlerinde çizim, kelimelerden çok daha anlamlıdır. Bu nedenden ötürü resim, çocuğun iç dünyasını keşfetmek için oldukça ideal, projektif bir tekniktir."
- Resimleriyle Çocuk
198. "Kâğıdın tamamı kullanılmamış. Dört ay önce yitirilen baba figürü içi boş bir insan şeklinde resmedilmiş. Bu resmiyle çocuk babasının ölümünü reddettiğini, halâ kendisinin anne ve babasının arasında yer almak istediğini yansıtmaktadır."
- Resimleriyle Çocuk
199. "Zekâ düzeyi düşük olan bir çocuğun resmi, tam anlamıyla öngörü ve planlama eksikliğini sergilemektedir. Çocuk, çoğunlukla var olan mekana vücudun sadece bir organını sığdırabilir. Resmi yaparken zeka düzeyi normal olan bir çocucuğun aklına gelebilecek olan ağız, saç ve ayak gibi öğeleri ihmal eder. Zeka düzeyi düşük olan bir çocuk, biraz sonra üzerine resim çizeceği kağıdın temsil ettiği çevreyle insan figürünün nasıl bir ilişki içinde olacağını önceden düşünmeden çizmeye başlar. Böyle bir çocuk kendine göre kronolojik olarak daha küçük yaştaki çocuğa benzemez, burada fark bir derece farkı değil tür farkıdır."
- Resimleriyle Çocuk
200. "Kısa süre önce babasını yitiren çocuk aile resmi istendiğinde ata binmiş bir çocuk çizerek duygusal gereksinimini bu yolla telafiye çalışmıştır. Nitekim bu resimden sonra çocuk, önerimiz doğrultusunda Ayazağa'da düzeni olarak at binmeye başlamış, gerilim ve taşkınlığında belirgin bir iyileşme gözlenmiştir."
- Resimleriyle Çocuk
201. "İhtiyaçlarının uygun bir biçimde karşılanmasıyla çocuk, kendi benliğini değerli bir varlık olarak algılar."
- Çocuğunuzun İlk 6 Yılı
202. "Çocuklar büyüdükçe resimleri daha ayrıntılı, daha oranlı ve daha gerçekçi olur."
- Resimleriyle Çocuk
203. "Yasayı koyan da insan, bozan da..."
- Çocuk Ve Suç
204. "Ana baba ve çocuklar yani hemen herkes sonunda isteyicidirler. Kimse genelde sevgi konusunda istemenin vermek olduğunu anlayamaz. Çünkü insanın sevdikleri tarafından sevilmeye ihtiyacı vardır."
- Ana Baba ve Çocuk
205. "“Çalışmaları ailesi tarafından desteklenmeyen ve başarısızlıklarından dolayı eleştirilen çocuk, kendini değersiz bir kişi olarak görür, kendini küçümser.Bu da onun var olan yeteneklerini gizlemesine neden olabilir. “"
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
206. "Okulöncesi dönemin resimlerinin daha doğrudan, tamamlanmamış ve kendiliğinden (spontane) olduğunu, taze bir ifadeden doğan parlak, hoş, mecaz ve semboller taşıdığını söylemeliyiz. Büyümüş ilkokul çocuğunun ifadesi ise kurudur. Eleştiri yetileri yüksek bir düzeye ulaşan ilkokul çocuklarında el becerilerinin ilerlemesi yönünde büyük bir istek vardır."
- Resimleriyle Çocuk
207. ""Çocukları anlamak, onları yargılamadan dinlemekle başlar.""
- Çocuğu Tanımak Ve Anlamak
208. "İnsanlık, çocuğa verebileceği şeylerin en iyisini vermeye borçludur."
- Çocuk Ve Suç
209. "Anne babanın aşırı koruması sonucu olarak çocuk, diğer kimselere karşı bağımlı, kendine güveni olmayan, duygusal kırıklıkları olan bir kişi olabilir. Bu bağımlılık, çocuğun yaşamı boyunca sürebilir ve yetişkinliğinde aynı koruma duygusunu eşinden bekleyebilir."
- Çocuk Psikolojisi
210. "Çocuğuyla daha iyi bir "iletişim" kurmak, onunla var olan çatışmalarını ortadan kaldırmak isteyen anne-baba, öncelikle, "kendini değiştirmek" konusunda "istekli" ve "kararlı" olmalıdır."
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
211. "Bebekle annesi arasındaki ilişkiden doğan güven duygusu, insanın ileride kuracağı bireyler arası ilişkilerin temelini oluşturur."
- Çocuğunuzun İlk 6 Yılı
212. "Etkili anne-baba olmak; sevgi göstermek kadar bilgili olmayı, emek ve zaman harcamayı gerektirir."
- Çocuğunuzun İlk 6 Yılı
213. "Çocuklara, eşit şekilde davranmaya gerek yoktur. Her birine, ayrı ayrı, kendi gereksinim ve kişilik özelliklerine uygun biçimde davranılması gerekir. Eşitlik duygusundan çok adalet duygusu geliştirilmelidir."
- Çocuğunuzun İlk 6 Yılı
214. ""Takdir edilmek bir çocuğun temel psikolojik ihtiyacıdır.Bu ihtiyacı karşılanmayan bir çocuk sürekli onay ihtiyacı içinde olan, başkalarına 'hayır' diyemeyen bir yetişkine dönüşür"."
- Çocuk Psikolojisi
215. "Kendiliğinden yapılan resimler, iç dünyaları yansıtıyor olmaları nedeniyle iyi analiz edildikleri takdirde çocukları ve onların gelişmelerini bize ayrıntılarıyla yansıtırlar."
- Resimleriyle Çocuk
216. "vücudun bazı kısımlarının sürekli olarak abartılarak çizilmesi, bazı kusurları işaret ediyor olabilir. Örneğin resim 30'da "dama oynayan çocuklar" resmini çizen çocukta işitme güçlüğü mevcuttur. Çocuk sürekli olarak ya kulak şeklini abartmakta ya da ısrarla üzerine basmaktadır."
- Resimleriyle Çocuk
217. "Aslında sağlıksız merak yoktur. Ancak merakın sağlıksız doyumu vardır."
- Çocuk Psikolojisi
218. "“Suçlu çocuk yoktur, suça itilmiş çocuk vardır,” derken, yakın çevre koşulları içinde aileye verilen önem ne denli vurgulansa azdır."
- Çocuk ve Suç
219. "“Çalışmaları ailesi tarafından desteklenmeyen ve başarısızlıklarından dolayı eleştirilen çocuk, kendini değersiz bir kişi olarak görür, kendini küçümser.Bu da onun var olan yeteneklerini gizlemesine neden olabilir. “"
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
220. "Çocuğuyla daha iyi bir "iletişim" kurmak, onunla var olan çatışmalarını ortadan kaldırmak isteyen anne-baba, öncelikle, "kendini değiştirmek" konusunda "istekli" ve "kararlı" olmalıdır."
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
221. "Dertlerinizi sizi gerçekten dinleyen birine anlatmak çok daha kolaydır. Bazen ebeveynin bir şey söylemesine bile gerek yoktur. Çoğu kez, bir çocuğun ihtiyacı olan tek şey, ona duygularının anlaşıldığını hissettiren, sıcak bir sessizlik ortamıdır."
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
222. "Uzmanlara göre ısrarla soğuk renkleri seçen anaokulu çocukları, gerçek duygularını bastırma ve gizleme eğilimindedirler. Bu çocuklar evlerinde aşırı baskı yoluyla kontrol edilmek istenen çocuklardır."
- Resimleriyle Çocuk
223. "Resimler bize çocukların düşünüş biçimlerinin yanı sıra, diğer çocuklar ve yetişkinlerle olan sorunlarını yansıtır ve bu sorunları çözüş biçimleriyle ipuçları verirler."
- Resimleriyle Çocuk
224. "Renk üzerinde incelemelerde bulunan uzmanlar, kız çocukların renk seçimine erkek çocuklardan daha fazla önem verdikleri sonucuna varmışlardır. Gözlemler, bazı çocukların kırmızı, sarı ve portakal rengi gibi sıcak renkleri ısrarla kullanmalarına karşılık, bazılarının da siyah, mavi, yeşil, ya da kahverengi gibi soğuk renkleri seçtiklerini göstermektedir. Araştırmalarını renk konusunda yoğunlaştıran uzmanlar, sıcak renkleri seçen çocukların çoğunlukla, sevecen, uyumlu ve iş birliğine önem veren kişiler oldukları, buna karşılık sürekli olarak soğuk renkleri seçen çocukların ise iddiacı, çekingen, güçlükle kontrol edilebilen ve uyumsuz davranışlarıyla dikkatleri çeken çocuklar olduklarını belirtmektedir."
- Resimleriyle Çocuk
225. "Başkasını olduğu gibi kabul etmek, onu gerçekten sevmektir. Kabul edildiğini hissetmek sevildiğini de hissetmektir.♡"
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
226. "En Çok Suç İşleyen Yaş: 14"
- Çocuk Ve Suç
227. "Sanatta belirli tekniklerin öğretimi çocukların kendi başlarına araştırma ve denemelere girişmelerine engel olur. Onların gelişimi için yapabileceğimiz en iyi şey ortamı ve malzemeleri onlar için hazırlamak ve yeterli düzeyde teşvik ve destek göstermektir."
- Resimleriyle Çocuk
228. ""hiçbir çizim algı dünyasının otomatik bir basımı değildir""
- Resimleriyle Çocuk
229. ""Kitap okumak, insanı diğer canlılardan ayıran önemli bir özellik ve zihin gücünün geliştirilmesinde yararlı bir araçtır. İyi bir okuma alışkanlığının iki temel koşulu vardır. Bunlar, okuma sabrı ve okuma zevki'dir"."
- Ana Baba ve Çocuk
230. "Bowlby, kişiliğin temellerinin atıldığı ilk beş yıl içinde anneden ayrı kalmanın, çocukta suçlu kişilik yapısının gelişmesinde en önemli etken olacağını ileri sürer."
- Çocuk Ve Suç
231. ""Başkasını olduğu gibi kabul etmek,onu gerçekten sevmektir.Kabul edildiğini hissetmek sevildiğini de hissetmektir.""
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
232. "Her resim, o resmi yapanın kişiliğinin bir yansımasıdır. (...) Küçük çocuklar söz konusu olduğunda resim, çizilen nesneden çok onu çizen bireyler hakkında bir şeyler söyler."
- Resimleriyle Çocuk
233. "Resimlerde yer çizgisine karşılık bir de gök çizgisi görülür. Genellikle kâğıdın üst tarafına gökyüzü için ayrı bir yatay çizgi çizilir. Bu çizgi ile yer çizgisi arasında kalan yer çocuk tarafından 'hava' diye adlandırılır. Başlangıçta bu iki çizgi arasında yer alan figürler ağaçlar, uçaklar hemen hemen aynı büyüklüktedirler. Daha sonraki aşamada mekân daha belirginleşir, bir çeşit perspektif doğar."
- Resimleriyle Çocuk
234. "Bu dönem çocuğu kavramlarını bağımsız bir şekilde sunmaya çalışır. Örneğin o, bir ağız ya da bir burun nasıl yapılır diye sormaz. Hiç duraksamadan kendi başına bildiği gibi hareket eder. Çocuk grup içinde, her ne kadar başkalarının ne yaptığı ile ilgilenirse de etki altında kalmaz. Sadece belli bir güdü (motiv) söz konusu olduğunda değil, her zaman, içinden geldiği gibi, boyar, çizer veya malzemeleri kullanır."
- Resimleriyle Çocuk
235. "Şema öncesi dönemdeki çocuklar genellikle yaptıkları resimleri göstermek ve açıklamak arzusundadırlar. Bu evrede çocuklar kişilik ve gelişimlerinin özelliklerini vurgulayan türde resimlerini açıklamaya çalışırlar."
- Resimleriyle Çocuk
236. "• Bacaklar: Bacaklar bedeni destekleyen, güçlendiren organlardır. Çocuk resminde bunların bulunmaması, çocuğun kendini desteksiz ve hareketsiz olarak algılamasıyla eşanlamlıdır.
• Ayaklar: Resimde ayakların yokluğu çocuğun kendini güvensiz ve yardımsız hissetmesi anlamına gelir."
- Resimleriyle Çocuk
237. "Kimi çocuklar ailenin tüm üyelerini belirli bir düz çizgi üzerine çizerken, kimileri bazılarını eksik, bazılarını havada yüzer biçimde hatta bazılarını baş aşağı çizerler. Bütün bunlar bize resim yoluyla basit bir davranış grafiği elde edilebileceğini gösterir ki bu da, uzman gözlemciler için oldukça sağlıklı bir yöntemdir."
- Resimleriyle Çocuk
238. "Resimler aynı zamanda çocukların gelişimlerinin ve becerilerinin genel birer göstergeleridir. Resimler bize çocukların düşünüş biçimlerinin yanı sıra, diğer çocuklar ve yetişkinlerle olan sorunlarını yansıtır ve bu sorunları çözüş biçimleriyle ipuçları verirler."
- Resimleriyle Çocuk
239. "Çocukluk yıllarını zor koşullar altında geçiren bir baba veya anne, parasal olanaklara sahip olur olmaz, çocuğuna en iyi ortamı hazırlamak ister. Bunun için de çocuğun ilgi ve yeteneklerini dikkate almadan, bale, folklor, yabancı dil gibi dersler aldırır. Bütün bunları yaparken anne ve babaların en büyük hataları, onları tanımadan, kendi arzu ve tutkuları doğrultusunda yönlendirmelerinden kaynaklanmaktadır."
- Çocuk Psikolojisi
240. "Mesafeyi yaratan güvensizliktir.Mesafe yabancılaşmanın daha da artmasına yol açar ve bu da öfkeyi tahrik edip ihaneti çabuklaştırır."
- Evlilik Okulu
241. ""Sanat, insanın çevresine olan tepkilerinin yansımasıdır.""
- Resimleriyle Çocuk
242. "Araştırmalar göstermiştir ki, okula gitmeyi reddetmeye neden olan, kesinlikle gidilen yerden, ortamdan hoşlanmamak değildir. Asıl sorun, okula gitme sürecinin yarattığı katlanılamaz boyuttaki kaygıdır."
- Çocuğu Tanımak Ve Anlamak
243. "Bir incelemede (Marshall; 1954) erişkin şizofrenler ile normal beş yaşındaki çocuklar karşılaştırılmış ve iki grup arasındaki renk kullanımlarının birbirine epey benzediği görülmüştür."
- Resimleriyle Çocuk
244. "Ayrıca karalama faaliyeti, çocuğu kas gelişiminden haberdar eder. O, bu çizgilere baka baka giderek görsel kontrole sahip olur ve yarattıkça bağımsızlığını elde ettiğinin bilincine varır. Bu duygu da çocuğun gerginliğini azaltır."
- Resimleriyle Çocuk
245. "Genelde çocuklar, yaklaşık iki yaşında karalamaya başlar ve bu etkinlikleri dört yaşına basıncaya kadar sürdürürler. Anaokulu öğrencisinin hala karalama ile uğraşması, çocuğun, kendi yaş düzeyinin altındaki bir etkinliği sürdürmesi anlamını taşır. Bu durum, bir beceri eksikliğinden çok bir gelişim sorunu olarak değerlendirilebilir. Büyük bir olasılıkla, hala karalama evresini sürdürmekte olan çocuk, akranlarının düzeyindeki psiko-sosyal olgunluğa sahip olamayacak ve onların gerçekleştirdikleri bazı etkinlikleri başaramayacaktır."
- Resimleriyle Çocuk
246. "Genç ile anne-baba arasındaki çatışma ise, genellikle,anne babanın, gencin kişiliğini hiçe sayarak ona kişisel konularda seçme ve karar verme özgürlüğü tanımamasından kaynaklanmaktadır. Oysa gencin bağımsızlığını elde etmesinde en önemli faktör, aile içinde oluşturulan etkileşim ortamıdır."
- Çocuk Eğitimi El Kitabı
247. "Sosyal davranış biçimlerinin zayıf olduğu ailelerde, çocuklar, ev dışında çok iyi motive edilseler bile, iyi bir sosyal uyum gösteremezler."
- Çocuk Psikolojisi
248. "Ulu önder Atatürk'ün istediği "Fikri hür, vicdanı hür" nesiller ancak olayları eleştirel gözle değerlendirebilen, öğrencilerini farklı görüşlere hoşgörülü yaklaşmayı özendiren, onları bireysel gelişim özellikleriyle yakından tanıyan öğretmenlerle gerçekleştirilebilir."
- Çocuk Psikolojisi
249. "Her resim, o resmi yapanın kişiliğinin bir yansımasıdır. (...) Küçük çocuklar söz konusu olduğunda resim, çizilen nesneden çok onu çizen bireyler hakkında bir şeyler söyler."
- Resimleriyle Çocuk
250. "Resimlerde yer çizgisine karşılık bir de gök çizgisi görülür. Genellikle kâğıdın üst tarafına gökyüzü için ayrı bir yatay çizgi çizilir. Bu çizgi ile yer çizgisi arasında kalan yer çocuk tarafından 'hava' diye adlandırılır. Başlangıçta bu iki çizgi arasında yer alan figürler ağaçlar, uçaklar hemen hemen aynı büyüklüktedirler. Daha sonraki aşamada mekân daha belirginleşir, bir çeşit perspektif doğar."
- Resimleriyle Çocuk