Tüm kitapları ücretsiz okuyabilir veya indirebilirsiniz! Ayrıca son kitabımız İlahi Rezonans artık raflarda! İncelemek için:

Gaston Leroux Alıntıları & En Çok Okunan Sözleri

Gaston Leroux En Beğenilen Sözleri



1. "“ Bir şeyler bildiğimize ne kadar inanıyorsak, o kadar az şey biliyoruz. “"


- Sarı Odanın Esrarı



2. "Bütün dünyayı içine alacak kadar büyük bir kalbi varken bir mahzenle yetinmek zorunda kaldı. Ah, evet, acımalıyız Opera Hayaleti'ne."


- Operadaki Hayalet



3. "Kalbinin artık kendisine ait olmadığını hissediyordu."


- Operadaki Hayalet



4. "Senin ruhun öyle güzel ki.."


- Operadaki Hayalet



5. "İnsan hayatta her şeye alışmalı; âhirete bile."


- Operadaki Hayalet



6. ""Aklımı doğru kullanmam bana öyle korkunç bir şey gösterdi ki yere düşmemek için ona tutunmaya ihtiyacım var.""


- Sarı Odanın Esrarı



7. ""İnsan bazen düşüncesinden emin olmamakla hata eder,""


- Sarı Odanın Esrarı



8. ""Size sahip olmak için bir suç mu işlemem gerekecek?""


- Sarı Odanın Esrarı



9. "“Âşık bir kadının önünde tüm engeller çaresizdir.”"


- Operadaki Hayalet



10. ""Rastlantılar, dedi dostum, hakikatin en kötü düşmanlarıdır.""


- Sarı Odanın Esrarı



11. "Bir karar alıp ne istediğini bilmeli insan!"


- Operadaki Hayalet



12. ""Sütten ağzı yanan yoğurdu üfleyerek yer.""


- Operadaki Hayalet



13. "Senin ruhun öyle güzel ki.."


- Operadaki Hayalet



14. "İnsan hayatta her şeye alışmalı; âhirete bile."


- Operadaki Hayalet



15. ""Aklımı doğru kullanmam bana öyle korkunç bir şey gösterdi ki yere düşmemek için ona tutunmaya ihtiyacım var.""


- Sarı Odanın Esrarı



16. ""İnsan bazen düşüncesinden emin olmamakla hata eder,""


- Sarı Odanın Esrarı



17. ""Size sahip olmak için bir suç mu işlemem gerekecek?""


- Sarı Odanın Esrarı



18. "“Âşık bir kadının önünde tüm engeller çaresizdir.”"


- Operadaki Hayalet



19. ""Rastlantılar, dedi dostum, hakikatin en kötü düşmanlarıdır.""


- Sarı Odanın Esrarı



20. "Bir karar alıp ne istediğini bilmeli insan!"


- Operadaki Hayalet



21. ""Sütten ağzı yanan yoğurdu üfleyerek yer.""


- Operadaki Hayalet



22. ""Bir fikirle mücadele etmek gerçekten bir hiçle mücadele etmek demektir.""


- Sarı Odanın Esrarı



23. "Sizde biliyorsunuz ki benimle hiç ilgisi olmadığını düşündüğünüz mevzulara tamamen iyi niyetle burnumu sokuyorum."


- Operadaki Hayalet



24. ""Suçlunun bulunmasını beklerken, suçun nedenini de ortaya çıkarmak gerekir.""


- Sarı Odanın Esrarı



25. "Tenezzül edip dinler mi beni
Ve beni avutur mu gülümsemesiyle…"


- Operadaki Hayalet



26. "Kader sonsuza dek bağlıyor seni bana!"


- Operadaki Hayalet



27. ""Rastlantılar gerçeğin en büyük düşmanlarıdır.""


- Sarı Oda'nın Esrarı



28. "Sanki ben orada değilmişim gibi davranıyordu."


- Operadaki Hayalet



29. "Güzel anılar bazen düşünüldüğünden daha hüzün vericidir."


- Perili Koltuk



30. "Şöhret kolayca kazanılabilir. Ben de müziğe dair her şeyi bilmemle bir şöhret sahibi değil miyim? Halbuki bir notayı diğerinden ayıramam."


- Operadaki Hayalet



31. "Dünyada bana hesap sorma hakkına sahip olan sadece tek bir adam vardır: Kocam! Hani bir kocam yok;
evlenmeye niyetimde yok!"


- Operadaki Hayalet



32. "Eş zamanlı olarak hem aşkın hem de nefretin ne demek olduğunu öğrenmişti. Âşık olduğunu biliyordu. Kimden nefret ettiğini bilmek istiyordu.."


- Operadaki Hayalet



33. "Onu tekrar görebilmek için seve seve hayatımın on yılını... Ne diyorum... Yarısını vermeye razıyım."


- Operadaki Hayalet



34. ""...bir iyilik söz konusu olduğunda gururumuzu ayaklar altına almalıyız.""


- Sarı Odanın Esrarı



35. ""Christine", dedi delikanlı. "Ya buradan birlikte gideriz ya da ölürüz!""


- Operadaki Hayalet



36. "Kederin daha az olduğu zamanların geleceğini ve bir gün tüm bunlara gülebileceğimizi umalım!"


- Perili Koltuk



37. "Anılar bazen düşünüldüğünden daha trajiktir."


- Perili Koltuk



38. ""İzler hakikatin göstergesi olduğunda insan arkasında bu kadar iz bırakmaz!""


- Sarı Odanın Esrarı



39. "" Kader seni bana bağlar, sonsuza kadar! ""


- Operadaki Hayalet



40. "Ben sana ruhumu verdim ve ölüyüm !"


- Operadaki Hayalet



41. "Çocukların "istop" oynadıkları gibi onlar da "kalbim sende" oynuyorlardı; aradaki tek fark birbirlerine kendi kalplerini gönderdiklerinden, o kalpleri zarar vermeden almak için çok özen göstermek zorunda olmalarıydı."


- Operadaki Hayalet



42. "Bunların hepsi Hayalet'in suçuydu, Operanın Hayaleti'nin."


- Operadaki Hayalet



43. "Bunda şaşılacak bir şey yoktu. Dahinin yalnızlığa ihtiyacı vardı."


- Perili Koltuk



44. ""Dünyada hiçbir şey yeniden var olmaz ve kaybolmaz""


- Sarı Odanın Esrarı



45. ""Bunu size ben sormalıyım, dostum. Aşıkken mutsuz mu olunur?"
"Evet, Christine, sevdiğinde ve sevildiğinden emin olmadığında.""


- Operadaki Hayalet



46. "Bu kadar aklı başında olmanın hiç de akıllıca bir davranış olmadığını düşünüyordu."


- Operadaki Hayalet



47. "Bir kez cinayet işlenmeye başlandığında, ne zaman duracağı asla bilinmezdi."


- Perili Koltuk



48. "Güneş alev alev yanıyor ve gece kuşları güneşe bakmayı sevmez!"


- Operadaki Hayalet



49. "Acılarının üzerine neşe maskesini ve içten gelen sevincinin üzerine üzüntü, sıkıntı ve ilgisizlik maskesini takmayı öğrenmeyen birisi asla bir Parisli olamazdı."


- Operadaki Hayalet



50. "Tenezzül edip dinler mi beni
Ve beni avutur mu gülümsemesiyle…"


- Operadaki Hayalet



51. "En korkuncu da, hiçbir şeyden haberleri yokmuş gibi yapmaktı."


- Perili Koltuk



52. ""Bir şeyler bildiğimize ne kadar inanıyorsak, o kadar az şey biliyoruz!""


- Sarı Odanın Esrarı



53. "...Aptal şeyleri yapmak için hep patron olunuyor..."


- Perili Koltuk



54. "Etraftaki hiçbir şey kalbinden daha soğuk, hiçbir şey ondan daha yarı ölü halde değildi."


- Operadaki Hayalet



55. "On beş gün boyunca ne işlerle meşgul olduğuma gelince, bu konuda benden izahat isteme hakkına sahip olan tek bir kişi olabilir bu dünyada, o da kocam! Oysa benim bir kocam yok ve asla da olmayacak!"


- Operadaki Hayalet



56. "Ah! Zaman kötüydü."


- Perili Koltuk



57. "Nasıl ki övünüldüğünde insanı küçük düşürecek şeyler varsa, anlatıldığında insanı küçük düşürecek üzüntüler de vardır."


- Operadaki Hayalet



58. "zaman öyle garip, öyle belirsiz, öyle esrarengizdi ki..."


- Perili Koltuk



59. "İnsanın güçlü ve kendine güvenin tam olduğu zaman bile tesiri altında kalacağı şeyler vardır."


- Perili Koltuk



60. "Ah! dedim. Hiç gülmüyorsunuz... Sizin için ne zaman ölmek lazım?"


- Sarı Odanın Esrarı



61. "Yaşamda her şeye alışmak lazım, ölüme bile."


- Operadaki Hayalet



62. "Onu unutalım. Öldü. Borcunu ödedi! ama ya siz, sevgili Gaspard, siz sizinkini ne zaman ödeyeceksiniz?"


- Perili Koltuk



63. "Böyle bir mucizeyi ve böyle baş döndürücü dönüşümü gerçekleştirmeye bir tek aşk kadirdir.."


- Operadaki Hayalet



64. "Aşk ve nefretin anlamını aynı anda öğretmişti."


- Operadaki Hayalet



65. "Az da olsa müzik kulağı olan biri için yanlış notadan daha kötü ne vardır, beyefendi?"


- Perili Koltuk



66. "Ben işini yapan insanları severim!"


- Operadaki Hayalet



67. "Sonu olmayan bir sevdaya düşen kalbi, göğsündeki yere geri dönmüştü"


- Operadaki Hayalet



68. "Kederlerinin üzerine bir neşe maskesi, içindeki sevincin üzerine üzgünlük, sıkılmışlık ve ilgisizlik maskesi geçirmeyi öğrenmemiş olan hiç kimse asla gerçek bir Parisli olamazdı."


- Operadaki Hayalet



69. ""İnsanlar aşık olduklarında bu kadar bedbaht olurlar mı?"
"Evet, Christine. Sevip de sevildiklerine emin olamadıklarında.""


- Operadaki Hayalet



70. ""Şaka devam ediyor," dedi Mösyö Richard. "Fakat artık komik bir yanı kalmadı.""


- Operadaki Hayalet



71. "Ah! Kendimi bu aynada bu kadar güzel görünce
Gülüyorum..."


- Operadaki Hayalet



72. "Eğer ben istersem burnun, gözlerin, ağzın ve kulakların yüzünden ölürsün, çünkü ben havanın, ışığın ve sesin efendisiyim."


- Perili Koltuk



73. "Yaşanılması gereken kötü bir zaman...
-Elbette, ama bu adamın hiçbir şeyden korkmadığını söylüyorlar!..
-Acaba çocukları var mı?
-Yokmuş! Dulmuş!
-Daha iyi!
-Neyse, biz yine de bu yüzden ölmek üzere olmadığını umalım!.. Haydi, ama acele edelim!"


- Perili Koltuk



74. ""Rastlantılar gerçeğin en büyük düşmanlarıdır.""


- Sarı Odanın Esrarı



75. "...
Aşkın ve nefretin anlamını aynı anda öğrenmişti.
..."


- Operadaki Hayalet



76. "Komik olmayalım! Bütün Paris'i kendimize güldürürüz."


- Operadaki Hayalet



77. "Yeminler budalaları tuzağa düşürmek içindir."


- Operadaki Hayalet



78. "Çenemi tutmam gerekirdi.."


- Operadaki Hayalet



79. "Sevgili Beyefendi, hayatta bazı şeylerin tehlikeye atılması gereken durumlar vardır! ..."


- Perili Koltuk



80. "Ama 'bir fikirle' mücadele etmek gerçekten bir hiçle mücadele etmek demektir!"


- Sarı Odanın Esrarı



81. "...iyi bir niyeti yasaklayabilecek hiçbir meslek kuralı yoktur."


- Sarı Odanın Esrarı



82. "Kalbinin artık ona ait olmadığını hissediyordu."


- Operadaki Hayalet



83. "Evet, canlıyken... Onu canlıyken öptüm ve o bir ölü kadar güzeldi."


- Operadaki Hayalet



84. "Yazar olmak gibi bir amacım yok."


- Sarı Odanın Esrarı



85. "Öyle anlar olur ki: İnsan beyninin dağıldığını hisseder. Başına bir kurşun yer veya kafatası çatlarsa, akıl ve mantığın merkezi olan beyin de parçalanır. İşte!... o sıradaki duygularımızı ancak bu şekilde anlatabilirim."


- Sarı Oda'nın Esrarı



86. "Kendi hatasını kendisi bağışlayacak..."


- Sarı Odanın Esrarı



87. "Tanrı'ya şükürler olsun ki fantastik olayların iç yüzünü çok iyi bilen ve bu tür olayları çok seven insanların yaşadığı bir ülkeden geliyordum ve ben de geçmişte bunları yakından incelemiştim; sonuç olarak, işini iyi bilen birinin basit numaralarla insanların zayıf hayal dünyalarını çok güzel işletebileceğini biliyordum."


- Operadaki Hayalet



88. "Kader seni bana dönüşü olmayan bir şekilde zincirledi!"


- Operadaki Hayalet



89. "Belki de bu üç akademisyenin ortadan kaldırılmaları birinin menfaati icabıdır! ... İşte kendi kendime şunu dedim: Bildiğimiz üzere, benim katil olmam mümkün değilse, bu etrafımızdaki pek çok insanın katil olabileceğini gösterir!"


- Perili Koltuk



90. ".
.
'Yaşamda her şeye alışmak lazım, ölüme bile.'
.
."


- Operadaki Hayalet



91. ".
.
"Kader seni bana dönüşü olmayan bir şekilde zincirledi!"
.
.
William Shakspeare
."


- Operadaki Hayalet



92. "Onu tekrar görebilmek için seve seve hayatımın on yılını... ne diyorum... yarısını vermeye razıyım!"


- Sarı Oda'nın Esrarı



93. "Zaten en parlak numaralar, her zaman en basitleri olmuştur. Yeter ki dalavereye ortaklık eden biri olsun."


- Operadaki Hayalet



94. "Sizi kuşatan ve göze görünmeyen her şey de bir sır vardır ve modern bilim gözle görünen şeyleri ve geç te olsa eskiden gözle görülmeyen şeyleri eskisinden daha iyi kavrayabilmektedir. Eski bilimi kavrayabilen kimse gözle görünmeyeni de kavrayabilendir. "Kötü talih" gözle görünmez, ama böyle bir şey vardır. Talihi ve talihsizliği kim inkar edebilir ki?"


- Perili Koltuk



95. ""İnsan bazen düşüncesinden emin olmamakla hata eder,""


- Sarı Oda'nın Esrarı



96. "O, korkutularak sindirilecek bir kadın değildi."


- Operadaki Hayalet



97. "Tanrı'nın kendilerine yeryüzünde geçirmeleri için bağışladığı saatleri incir çekirdeğini doldurmayacak kavgalarla harcayan gençlere acıdığını üstü kapalı bir şekilde ifade ettikten sonra omuz silkerek oradan uzaklaştı."


- Operadaki Hayalet



98. "Zaman haklı olup olmadığımı gösterecek."


- Operadaki Hayalet



99. "İzler hakikatin göstergesi olduğunda, insan arkasında bu kadar çok iz bırakmaz!"


- Sarı Odanın Esrarı



100. "Bildiğim tek şey, devamlı dönüp durduğumuz. Sanki dünyanın merkezine giden bir döner merdivenden iniyorduk."


- Operadaki Hayalet



101. "Bunlar, kesinlikle doğal değil ve yöneticilerimiz çıldırmak üzereler!"


- Operadaki Hayalet



102. "Bunu iyice kafanıza sokun, artık hiçbir şeye yanıt vermeyeceğim!"


- Operadaki Hayalet



103. "Sonu olmayan bir sevdaya düşen kalbi, göğsündeki yere geri dönmüştü ve gürültüyle çarpıyordu."


- Operadaki Hayalet



104. "Öyle anlar olur ki: İnsan beyninin dağıldığını hisseder."


- Sarı Odanın Esrarı



105. "Bana dokunmayın! Ben aranızda dolaşan Kırmızı Ölüm'üm!"


- Operadaki Hayalet



106. "Tek isteğim, olduğum gibi sevilmekti!"


- Operadaki Hayalet



107. ""İnsanlar aşıkken çok mu mutsuz oluyorlar?"
"Evet Christine, aşık olduklarında ve sevildiklerinden emin olmadıklarında.""


- Operadaki Hayalet



108. "Ah! Bu yaşlı hizmetçiler yok mu! ... Çok fedakardırlar, ama bazen de insanı rahatsız ederler. Size masallar anlatmış olsa gerek! ... Bilirsiniz işte, biraz kaçıktır! ... Akademide yaşanan bu iki ölüm onun kafasını karıştırdı..."


- Perili Koltuk



109. "Burada herkes birbirinden şüphe ediyor!"


- Sarı Odanın Esrarı



110. "Onu tekrar görebilmek için seve seve hayatımın on yılını... ne diyorum?... yarısını vermeye razıyım!"


- Sarı Oda'nın Esrarı



111. "Uysallık da, affedicilik de, korkaklık da göstermeye hazırdı. Aşıktı işte!"


- Operadaki Hayalet



112. "“ah! bu akşam size ruhumu verdim ve ben şuan bir ölüyüm.”"


- Operadaki Hayalet



113. "Onu yakından tanıdıkça daha çok seviyordum."


- Sarı Odanın Esrarı



114. "Dinleyin!.. Bana hiçbir şey söylemediğinizi hayal edin: anlıyor musunuz?... Ben hiçbir şey bilmiyorum! Kulaklarım biraz ağır işitir, ben hiçbir şey duymadım!"


- Perili Koltuk



115. "Acılarının üzerine neşe maskesini ve içten gelen sevincinin üzerine üzüntü, sıkıntı ve ilgisizlik maskesini takmayı öğrenemeyen biri asla bir Parisli olamazdı."


- Operadaki Hayalet



116. "Zavallı, mutsuz Erik! Ona acıyacak mıyız? Ona lanet mi edeceğiz? Tek istediği yalnızca "biri" olmaktı, diğer herkes gibi "biri". Ama çok çirkindi! Ya dehasını saklayacak ya da onu türlü numaralar için kullanacaktı, normal bir yüzü olsaydı insan ırkının en seçkinlerinden olabilirdi! Dünyanın imparatorluğunu kavrayabilicek bir kalbi vardı ve sonunda, kendini bir bodrumla hoşnut etmek zorunda kaldı."


- Operadaki Hayalet



117. "'İnsan aldanabilir de...'"


- Sarı Odanın Esrarı



118. "Sevdiğimin yanında yaşamak
Ve ölmek istiyorum.
Ölüm bizi ayıramayacak."


- Operadaki Hayalet



119. ".
.
.
"Her sessizlik bizim için bir umuttu."
.
.
."


- Operadaki Hayalet



120. "Âşıkken mutsuz mu olunur?"
"Evet, Christine, sevdiğinde ve sevildiğinden emin olamadığında."


- Operadaki Hayalet



121. ".
.
Sevdiğimin yanında yaşamak
Ve ölmek istiyorum.
.
."


- Operadaki Hayalet



122. "Hiçbir şey yok... Büyük bir uyanıklık içinde sorguluyorum
Doğayı ve yaratıcıyı
Kulağıma tek bir söz gelmiyor
Teselli veren tek bir sözcük..."


- Operadaki Hayalet



123. "Ruhunuzla söylüyorsunuz, kızım ve sizin çok güzel bir ruhunuz var."


- Operadaki Hayalet



124. "Onu izleme ayrıcalığına sahip olanlar, hala çocuklarına ve torunlarına heyecan duydukları bir anı olarak anlatıyorlardı."


- Operadaki Hayalet



125. ""Saldırgan yakalanamayınca, suç ortağı icat etmek çok kolaydır!...""


- Sarı Oda'nın Esrarı



126. "Bu doğumundan beri insanlığı titreten bir korkuydu: Bilinmeyenin korkusu."


- Operadaki Hayalet



127. "Boşluk onu çekiyordu."


- Operadaki Hayalet



128. "Göl kenarındaki evde suyun hesabı yapılmaz, bol bol su bulunur!"


- Operadaki Hayalet



129. "Ruhunuzla söylüyorsunuz, kızım ve sizin çok güzel bir ruhunuz var."


- Operadaki Hayalet



130. "Bu doğumundan beri insanlığı titreten bir korkuydu: Bilinmeyenin korkusu."


- Operadaki Hayalet



131. "Boşluk onu çekiyordu."


- Operadaki Hayalet



132. "Göl kenarındaki evde suyun hesabı yapılmaz, bol bol su bulunur!"


- Operadaki Hayalet



133. "Rastlantılar, dedi dostum, hakikatin en kötü düşmanlarıdır."


- Sarı Odanın Esrarı



134. "Gece, Ren Nehri'ne yansıyan yıldızlardan yapılmış tacını başına taktığında, Mozart onu dinlemek için mezarından kalkıp gelmiş olmalıydı."


- Operadaki Hayalet



135. "Ne kadar da güzel taklit edilmişler... Ve ne kadar da zararsız görünüyorlar, fakat cüppe giymekle papaz olunmaz!"


- Operadaki Hayalet



136. "İşte beyler, çok karmaşık bir iş olduğu düşünülen polislik sanatı, polis olmayan insanları polis gibi kullanabileceğinizi keşfettiğiniz andan itibaren çok basit bir iş haline gelir."


- Operadaki Hayalet



137. "Kendini bir çöküntünün eşiğinde hissetti..."


- Operadaki Hayalet



138. "Bir itfaiye teğmeni cesurdur! Hiçbir şeyden korkmaz, özellikle de ateşten korkmaz, değil mi?"


- Operadaki Hayalet



139. "Mantığın iki ucu vardır. Biri doğru, biri yanlış! Yalnız bir ucuna dayanabilirsiniz ki, o da doğru ucudur. Ne yapsanız, ne söyleseniz o daima sizi doğru yola yöneltir..."


- Sarı Oda'nın Esrarı



140. ""Bildiğin gibi yeminlerimi hep bozarım. Yeminler,enayileri tuzağa düşürmeye yarar.""


- Operadaki Hayalet



141. "Her zaman mantığının doğru yanına yaslanması gerekir insanın."


- Sarı Odanın Esrarı



142. "Yakın bir gelecekte onlar ortadan kalkacak ve sadece birer anı olarak kalacaklar..."


- Sarı Oda'nın Esrarı



143. "Dünyada daha fazla katil olmasın diye katil olmamam için bir sebep değil!"


- Perili Koltuk



144. "Karanlıkta tamamen yalnızdık."


- Operadaki Hayalet



145. "İkisi de epey değişmişti, iki diplomat gibi temkinli davranarak birbirlerine yeşermekte olan duygularıyla hiç alakası olmayan şeyler söyleyip durdular."


- Operadaki Hayalet



146. "Bir kahraman değildim ama, korkak da değildim."


- Sarı Odanın Esrarı



147. "O, korkutularak sindirilecek bir kadın değildi."


- Operadaki Hayalet



148. "...bazı müzikler öyle fecidir ki, ona yaklaşan herkesi yakıp kül ederler."


- Operadaki Hayalet



149. "Aşkın ve nefretin anlamını aynı anda öğrenmişti."


- Operadaki Hayalet



150. "Ah mantığı doğru yönden bir yakalayabilsem!..."


- Sarı Oda'nın Esrarı



151. "...bazı müzikler öyle fecidir ki, ona yaklaşan herkesi yakıp kül ederler."


- Operadaki Hayalet



152. ".
.
Düşünün, dostum, ben zor beğenen biriyimdir.
.
."


- Operadaki Hayalet



153. ""Durumu çok ağır ama, ümitsiz değil...""


- Sarı Odanın Esrarı



154. "Evet ya da hayır! Eğer hayır olursa, herkes ölecek ve gömülecek;"


- Operadaki Hayalet



155. "Bir gün Nord du Monde Garı'ndan bir trene bindiler... Ben de, belki bir gün, o gardan bir trene bineceğim."


- Operadaki Hayalet



156. "Melodisiyle beni sarar..."


- Operadaki Hayalet



157. "Tam bir şeyler öğrenmek üzere olduğumuzu sanıyoruz. Bir de bakıyoruz ki, hiçbir şey öğrenememişiz."


- Sarı Oda'nın Esrarı



158. "İyi biri olmam için sevilmem yeterli"


- Operadaki Hayalet



159. "“Cennette kutsanmış yüce melek...
Ruhum, ebedi istirahatine seninle çekilmek istiyor!”"


- Operadaki Hayalet



160. "İnsanlar gülerek onu iteklediler. Alay ettiler. Zavallı aşığın aklını yitirdiğini sandılar."


- Operadaki Hayalet



161. "çünkü kendisine saygısı ve inancı o kadar yüksekti ki sadece karısı olacak kadını seveceğine dair yemin etmişti ve doğal olarak bir şarkıcıyla evlenmeyi bir saniyeliğine bile düşünememişti."


- Operadaki Hayalet



162. "Bu hayatta yalnızca kendimizi, kendi ölümümüzü düşünmeliyiz. Gerisi hikâye."


- Operadaki Hayalet



163. "Bütün dünyayı içine alacak kadar büyük bir kalbi varken bir mahzenle yetinmek zorunda kaldı. Ah, evet, acımalıyız Opera Hayaleti'ne."


- Operadaki Hayalet



164. "Melodisiyle beni sarar..."


- Operadaki Hayalet



165. ".
.
"Şarkı söylerken artık kendimi tanıyamıyorum."
.
."


- Operadaki Hayalet



166. "Her şey öyle çabuk unutulup gider ki!..."


- Sarı Odanın Esrarı



167. "evet, canlıyken.. onu canlıyken öptüm ve o bir ölü kadar güzeldi."


- Operadaki Hayalet



168. "...çünkü sen neredeysen ben de oraya aitim."


- Operadaki Hayalet



169. "Hokkabazların en zekisiyle yapılan bir düellonun yanında, kılıç ustalarının en korkuncuyla yapılan düellonun lafı bile edilmez!"


- Operadaki Hayalet



170. "Peki, bu iskelete şimdi ne olacak? Toplu bir mezara mı atılacak? Ben, Operanın Hayaleti'nin iskeletinin yeri, Ulusal Müzik Akademisi'nin arşivleridir diyorum çünkü o sıradan bir iskelet değildir."


- Operadaki Hayalet



171. ""İnsan hayatta her şeye alışmalı.""


- Operadaki Hayalet



172. "Bir tür rüyanın içinde yaşıyordu."


- Operadaki Hayalet



173. "Maskeme dokunmadığın sürece tehlikede değilsin..."


- Operadaki Hayalet



174. "Halimizin derin bir çaresizlikten doğruca küstah bir neşeye dönüşmesi karşısında delirdiğimizi düşündüler."


- Operadaki Hayalet



175. "Yöntemsiz konuşalım, yöntemle bir yere varamıyoruz çünkü."


- Sarı Odanın Esrarı



176. "Aşkın ve nefretin anlamını aynı anda öğrenmişti."


- Operadaki Hayalet



177. "Tek isteğim, olduğum gibi sevilmekti."


- Operadaki Hayalet



178. "Bununla birlikte, doğaüstü onun için bir tek din alanında geçerli olan bir şeydi ve dünyanın en fantastik hikayesi bile ona iki kere ikinin dört ettiğini unutturamazdı."


- Operadaki Hayalet



179. "Aşkın ve nefretin anlamını aynı anda öğrenmişti."


- Operadaki Hayalet



180. "Rastlantılar, dedi dostum, hakikatin en kötü düşmanlarıdır."


- Sarı Odanın Esrarı



181. ""Ölü konuşursa ne ilginç olacak,""


- Sarı Oda'nın Esrarı



182. "Bununla birlikte, doğaüstü onun için bir tek din alanında geçerli olan bir şeydi ve dünyanın en fantastik hikayesi bile ona iki kere ikinin dört ettiğini unutturamazdı."


- Operadaki Hayalet



183. ".
.
"Zaten en parlak numaralar, her zaman en basitleri olmuştur. Yeter ki dalavereye ortaklık eden biri olsun."
.
."


- Operadaki Hayalet



184. ".
-" Aşıkken mutsuz mu olunur?"

-"Evet, Christine, sevdiğinde ve sevildiğinden emin olmadığında."
."


- Operadaki Hayalet



185. "“sizi o kadar çok seviyor demek ki!”
“cinayet işleyecek kadar!”"


- Operadaki Hayalet



186. "senin hiç ruhun oldu mu ki şimdi onu kaybedesin"


- Operadaki Hayalet



187. "Benim yakışıklı olduğumu sansaydın, bana dönebilirdin. Dönerdin, eminim! Ama artık çirkinliğimden haberdar olduğuna göre, benden geri dönmemek üzere kaçarsın. İşte, seni bu yüzden burada tutacağım!"


- Operadaki Hayalet



188. "Aşktan ölüyorum! İşte böyle sevdim onu! Hâlâ da seviyorum ve ona olan aşkımdan ölüyorum."


- Operadaki Hayalet



189. "Rüyasında gördüğü bir şeyi kovmak ister gibi elini alnına götürdü; gözlerini ise uyandığında gerçeklik dünyasını tekrar algılamaya başlarken ağrı hissediyormuş gibi sürekli kırpıyordu."


- Operadaki Hayalet



190. "Sakin , yumuşak gece ağlamaklı seslerle dolu."


- Operadaki Hayalet



191. ".
.
Zaman yavaş, ağır, gizemli ve boğucu bir şekilde ilerliyordu.
.
."


- Operadaki Hayalet



192. ".
.
Ama hiçbir şey kalbinden daha solgun ve ölü değildi.
.
."


- Operadaki Hayalet



193. "kader seni bana dönüşü olmayan bir şekilde zincirledi."


- Operadaki Hayalet



194. "Her hali tatlıydı."


- Sarı Odanın Esrarı



195. "dünyayı içine alabilecek büyüklükte bir yüreğe sahipken, sonunda bir mahzenle yetinmek zorunda kaldı."


- Operadaki Hayalet



196. ""Nam dediğin kolayca elde edilebilir.""


- Operadaki Hayalet



197. ""İnsanlar âşık olduklarında bu kadar bedbaht olurlar mı?"
"Evet, Christine. Sevip de sevildiklerine emin olamadıklarında.""


- Operadaki Hayalet



198. "Operanın istifa eden yöneticileri Mösyö Debienne ve Mösyö Poligny'nin görevden ayrılmaları münasebetiyle verdikleri son gala gecesinde dansın önde gelen isimlerinden biri olan la Sorelli'nin soyunma odası, Polyeucte operasında "dans ettikten" sonra sahneden inen bale topluluğundan beş altı genç kadın tarafından aniden işgal edildi. Kimi yüksek bir sesle yapmacık kahkahalar kimi ise korku çığlıkları atarak soyunma odasına büyük bir telaşla doluştular."


- Operadaki Hayalet



199. "Operanın istifa eden yöneticileri Mösyö Debienne ve Mösyö Poligny'nin görevden ayrılmaları münasebetiyle verdikleri son gala gecesinde dansın önde gelen isimlerinden biri olan la Sorelli'nin soyunma odası, Polyeucte operasında "dans ettikten" sonra sahneden inen bale topluluğundan beş altı genç kadın tarafından aniden işgal edildi. Kimi yüksek bir sesle yapmacık kahkahalar kimi ise korku çığlıkları atarak soyunma odasına büyük bir telaşla doluştular."


- Operadaki Hayalet



200. "Bu insanlar bizimle feci dalga geçiyor!"


- Operadaki Hayalet



201. "Bir şeyler bildiğimize ne kadar inanıyorsak, o kadar az şey biliyoruz!"


- Sarı Odanın Esrarı



202. ""Kendi hareketlerimden ancak kendim sorumluyum.""


- Operadaki Hayalet



203. ""Tüm bunların anlamı ne?""


- Operadaki Hayalet



204. ""Ruhum, ebedi istirahatine seninle çekilmek istiyor!""


- Operadaki Hayalet



205. ""Bildiğin gibi, yeminlerimi hep bozarım. Yeminler, enayileri tuzağa düşürmeye yarar. ""


- Operadaki Hayalet



206. "Öyle durumlar vardır ki, mantığı biraz ihtiyatla kullanmak, ‘ona uzaktan bakmak’ gerekir."


- Sarı Odanın Esrarı



207. "Hayatta hiçbir şeyden dolayı kaygılanmayan ve kendi bilinçsizlikleri içinde, kadere hakaret etmeyi sürdüren küçük romantik ruhlar vardır."


- Siyahlı Kadının Parfümü



208. "Ah Sessizlik! Ah Mutluluk!

İfade edilemeyen gizem!

Sarhoş eden uyuşukluk!

Kalbimin içinde şarkı söyleyen

Bu yalnız sesi dinliyorum!

Onu anlıyorum!"


- Operadaki Hayalet



209. "Avukatlar, suçlular ve gazeteciler birbirlerine düşman olmazlar. Birilerinin reklama, öbürlerinin de bilgiye ihtiyacı vardır."


- Sarı Odanın Esrarı



210. "İnsanın, beyninin dağılıp gittiğini hissettiği anlar vardır. Kafaya bir kurşun yiyip kafatası çatlarsa, mantığının merkezi de, aklı da paramparça olur insanın... Bütün bunlar beni bitiren, "içimi boşaltan" dengesizlik duygusuna; düşünen, insan gibi düşünen benliğimin yitip gittiği duygusuna benzerdi!"


- Sarı Odanın Esrarı



211. "Rastlantılar, dedi dostum, hakikatin en kötü düşmanlarıdır."


- Sarı Odanın Esrarı



212. "Tıpkı topraktan çıkan çiçekler gibi, ölüm de cesetlerinden bazılarını geri gönderiyordu."


- Operadaki Hayalet



213. ".
.
"Anlayana sivrisinek saz, anlamayana davul zurna az!"
.
."


- Operadaki Hayalet



214. "Onu tekrar görebilmek için seve seve hayatımın on yılını... Ne diyorum? Yarısını vermeye razıyım."


- Sarı Odanın Esrarı



215. "Aynı anda hem kahkaha atmak hem de ağlamak istiyordum."


- Operadaki Hayalet



216. "Biri hakkında konuşmak, öteki hakkında da konuşmak demektir!"


- Operadaki Hayalet



217. "Christine, maskemi çıkaran ve bu yüzden de asla beni terk edemeyecek olan sana ağlıyoruml Benim yakışıklı biri olduğuma inandığın sürece, bana geri gelebilirdin, Christinel Geri gelecektin, bunu biliyorum. Fakat şimdi çirkinliğimle karşılaşınca, artık sonsuza kadar kaçacaksın benden. Seni bırakmıyorum
Hem, neden beni görmek istedin ki? Akılsız Aptal Christine Beni görmek istemek de ne demekl Babam bile beni hiç görmemişken ve annem bile beni bir daha görmemek için, ağlayarak, bana ilk maskemi hediye etmişken, sana ne oluyor!'"


- Operadaki Hayalet



218. ""Senin ruhun öyle güzel ki çocuğum, bu gece melekleri bile ağlattın.""


- Operadaki Hayalet



219. "“İnsan sevince, ruhunun bütün ışıklarını yakar.”"


- Operadaki Hayalet



220. "Aşkı ve nefreti aynı anda tanımıştı."


- Operadaki Hayalet



221. ""Senin ruhun öyle güzel ki çocuğum, bu gece melekleri bile ağlattın.""


- Operadaki Hayalet



222. ""Dünyada hiçbir şey yeniden var olmaz ve kaybolmaz""


- Sarı Oda'nın Esrarı



223. "aslında, kötü kalpli biri değilim. beni sev, göreceksin! iyi biri olmam için sevilmem yeterli."


- Operadaki Hayalet



224. "Etraftaki hiçbir şey kalbinden daha soğuk, hiçbir şey ondan daha yarı ölü halde değildi."


- Operadaki Hayalet



225. ""Her şey her zamankinden daha da beter durumda!""


- Operadaki Hayalet



226. ""Hem de aşkın en harika hali. İnsanın kendisine bile itiraf edemediği türden bir aşk""


- Operadaki Hayalet



227. "Beni olduğum gibi seviyor."


- Operadaki Hayalet



228. "Vicdanları tertemiz olan en masum insanlar, ne yapacaklarını tam olarak bilmedikleri için, böyle bir suçlama karşısında yüzleri ya kızarır ya da kireç gibi olur; sendelerler ve uçurumun dibine yuvarlanırlar ya da diklenirler; alınları terlemesi gerekirken kuru kalır ya da kuru kalması gerekirken alınlarından terler akar ve böylece sanki suçluymuş gibi görünürler."

Operadaki Hayalet, Gaston Leroux"


- Operadaki Hayalet



229. ".
.
"Böyle bir peri masalında neye inanmalı ya da neye inanmamalı?

Gerçek nerede bitiyor, hayal nerede başlıyor?"
.
."


- Operadaki Hayalet



230. "Toy muhabir kısa sürede çok sayıda dost edindi çünkü yardımseverdi ve huysuzları büyüleyen, kıskançların elini kolunu bağlayan tatlı bir mizacı vardı."


- Sarı Odanın Esrarı



231. "Aynı anda hem kahkaha atmak hem de ağlamak istiyordum."


- Operadaki Hayalet



232. "Annem, benim zavallı mutsuz annem, onu öpmeme asla izin vermezdi."


- Operadaki Hayalet



233. "Abject ne bu dünyaya aittir ne de tam anlamıyla dünya dışıdır. Arada kalmıştır. Tıpkı bir hayalet gibi. Vitrinde veya sahnede değil, yeraltı dehlizlerinde veya bodrumlarda yaşamaya mahkumdur. Ve tüm bastırılanlar gibi o da bir gün mutlaka geri dönecektir."


- Operadaki Hayalet



234. "Zavallı mutsuz Erik! Ona acımak mı yoksa onu lanetlemek mi lazım? O sadece herkes gibi olmayı istiyordu. Fakat çok çirkindi! Normal görünen bir yüze sahip olsa, insanların en asillerinden biri olabilecekken, dehasını gizlemek ya da o dehayı, insanları oyuna düşürmek için kullanmak zorunda kaldı. Dünyayı içine alabilecek büyüklükte bir yüreğe sahipken, sonunda bir mahzenle yetinmek zorunda kaldı. Hiç kuşku yok ki Operanın Hayaleti'ne acımak lazım!"


- Operadaki Hayalet



235. "Rastlantılar, hakikatin en kötü düşmanlarıdır."


- Sarı Odanın Esrarı



236. "Paris'te her şey öyle çabuk unutulup gider ki!..."


- Sarı Oda'nın Esrarı



237. "İnsanlar aşık olduklarında bu kadar bedbaht olurlar mı?
-Evet, Christine. Sevip de sevildiklerine emin olamadıklarında."


- Operadaki Hayalet



238. "Korkunç, emsalsiz ve tiksindirici çirkinliği onu insanlıktan çıkarmıştı."


- Operadaki Hayalet



239. ""Beni dinleme lütfunu gösterir mi
Neşelendirecek bir tebessüm bahşeder mi...""


- Operadaki Hayalet



240. "... Hayatlarımız koca bir maskeli balodan ibaret."


- Operadaki Hayalet



241. "İnsanlar aşık olduklarında bu kadar bedbaht olurlar mı?
-Evet, Christine. Sevip de sevildiklerine emin olamadıklarında."


- Operadaki Hayalet



242. "“bir aydır nişanlıyız, dostum ve siz bir ay sonra gittiğinizde, ben bu bir ayın anısıyla bütün ömrüm boyunca mutlu yaşayacağım. bu, kimseye zararı dokunmayacak olan bir mutluluk.”"


- Operadaki Hayalet



243. "Aylarca bütün dünyayı ilgilendirdi. Akıllara durgunluk veren bu esrarın çözümü herkesi uğraştırdı. Âdeta ihtiyar Avrupa ile genç Amerika'nın üzerine merakla eğildiği bir bilmece oldu."


- Sarı Oda'nın Esrarı



244. "Soylu bir kadın ve merhameti hak ediyor. Çok ama çok kişilikli bir kadın."


- Sarı Odanın Esrarı



245. "“bir ölüden hiç bir farkım olmadığını öğren! tepeden tırnağa ölüyüm ben! seni seven, sana tapan ve seni bundan böyle asla ama asla terk etmeyecek olan kişi aslında bir kadavra.”"


- Operadaki Hayalet



246. "Melodisiyle beni sarmalayan
Ve kalbimi yatıştıran"


- Operadaki Hayalet



247. ""Bir Kapıcının Başında İki Yüz Kilo
Bu, onun biricik mezar taşı yazısı oldu!""


- Operadaki Hayalet



248. ""Neden Christine'in beni sevdiğini düşünüyorsunuz, Madam?" diye sordu.
"Çünkü her gün sizden bahsederdi.""


- Operadaki Hayalet



249. ""Kendi hareketlerimden ancak kendim sorumluyum. Sizin benim hareketlerimi kontrol etme hakkınız yok.""


- Operadaki Hayalet



250. "Aşkın ve nefretin anlamını aynı anda öğrenmişti."


- Operadaki Hayalet

Tüm kitapları ücretsiz okuyabilir veya indirebilirsiniz! Ayrıca son kitabımız İlahi Rezonans artık raflarda! İncelemek için: