Gaston Leroux En Beğenilen Sözleri
1. "“ Bir şeyler bildiğimize ne kadar inanıyorsak, o kadar az şey biliyoruz. “"
- Sarı Odanın Esrarı
2. "Bütün dünyayı içine alacak kadar büyük bir kalbi varken bir mahzenle yetinmek zorunda kaldı. Ah, evet, acımalıyız Opera Hayaleti'ne."
- Operadaki Hayalet
3. "Kalbinin artık kendisine ait olmadığını hissediyordu."
- Operadaki Hayalet
4. "Senin ruhun öyle güzel ki.."
- Operadaki Hayalet
5. "İnsan hayatta her şeye alışmalı; âhirete bile."
- Operadaki Hayalet
6. ""Aklımı doğru kullanmam bana öyle korkunç bir şey gösterdi ki yere düşmemek için ona tutunmaya ihtiyacım var.""
- Sarı Odanın Esrarı
7. ""İnsan bazen düşüncesinden emin olmamakla hata eder,""
- Sarı Odanın Esrarı
8. ""Size sahip olmak için bir suç mu işlemem gerekecek?""
- Sarı Odanın Esrarı
9. "“Âşık bir kadının önünde tüm engeller çaresizdir.”"
- Operadaki Hayalet
10. ""Rastlantılar, dedi dostum, hakikatin en kötü düşmanlarıdır.""
- Sarı Odanın Esrarı
11. "Bir karar alıp ne istediğini bilmeli insan!"
- Operadaki Hayalet
12. ""Sütten ağzı yanan yoğurdu üfleyerek yer.""
- Operadaki Hayalet
13. "Senin ruhun öyle güzel ki.."
- Operadaki Hayalet
14. "İnsan hayatta her şeye alışmalı; âhirete bile."
- Operadaki Hayalet
15. ""Aklımı doğru kullanmam bana öyle korkunç bir şey gösterdi ki yere düşmemek için ona tutunmaya ihtiyacım var.""
- Sarı Odanın Esrarı
16. ""İnsan bazen düşüncesinden emin olmamakla hata eder,""
- Sarı Odanın Esrarı
17. ""Size sahip olmak için bir suç mu işlemem gerekecek?""
- Sarı Odanın Esrarı
18. "“Âşık bir kadının önünde tüm engeller çaresizdir.”"
- Operadaki Hayalet
19. ""Rastlantılar, dedi dostum, hakikatin en kötü düşmanlarıdır.""
- Sarı Odanın Esrarı
20. "Bir karar alıp ne istediğini bilmeli insan!"
- Operadaki Hayalet
21. ""Sütten ağzı yanan yoğurdu üfleyerek yer.""
- Operadaki Hayalet
22. ""Bir fikirle mücadele etmek gerçekten bir hiçle mücadele etmek demektir.""
- Sarı Odanın Esrarı
23. "Sizde biliyorsunuz ki benimle hiç ilgisi olmadığını düşündüğünüz mevzulara tamamen iyi niyetle burnumu sokuyorum."
- Operadaki Hayalet
24. ""Suçlunun bulunmasını beklerken, suçun nedenini de ortaya çıkarmak gerekir.""
- Sarı Odanın Esrarı
25. "Tenezzül edip dinler mi beni
Ve beni avutur mu gülümsemesiyle…"
- Operadaki Hayalet
26. "Kader sonsuza dek bağlıyor seni bana!"
- Operadaki Hayalet
27. ""Rastlantılar gerçeğin en büyük düşmanlarıdır.""
- Sarı Oda'nın Esrarı
28. "Sanki ben orada değilmişim gibi davranıyordu."
- Operadaki Hayalet
29. "Güzel anılar bazen düşünüldüğünden daha hüzün vericidir."
- Perili Koltuk
30. "Şöhret kolayca kazanılabilir. Ben de müziğe dair her şeyi bilmemle bir şöhret sahibi değil miyim? Halbuki bir notayı diğerinden ayıramam."
- Operadaki Hayalet
31. "Dünyada bana hesap sorma hakkına sahip olan sadece tek bir adam vardır: Kocam! Hani bir kocam yok;
evlenmeye niyetimde yok!"
- Operadaki Hayalet
32. "Eş zamanlı olarak hem aşkın hem de nefretin ne demek olduğunu öğrenmişti. Âşık olduğunu biliyordu. Kimden nefret ettiğini bilmek istiyordu.."
- Operadaki Hayalet
33. "Onu tekrar görebilmek için seve seve hayatımın on yılını... Ne diyorum... Yarısını vermeye razıyım."
- Operadaki Hayalet
34. ""...bir iyilik söz konusu olduğunda gururumuzu ayaklar altına almalıyız.""
- Sarı Odanın Esrarı
35. ""Christine", dedi delikanlı. "Ya buradan birlikte gideriz ya da ölürüz!""
- Operadaki Hayalet
36. "Kederin daha az olduğu zamanların geleceğini ve bir gün tüm bunlara gülebileceğimizi umalım!"
- Perili Koltuk
37. "Anılar bazen düşünüldüğünden daha trajiktir."
- Perili Koltuk
38. ""İzler hakikatin göstergesi olduğunda insan arkasında bu kadar iz bırakmaz!""
- Sarı Odanın Esrarı
39. "" Kader seni bana bağlar, sonsuza kadar! ""
- Operadaki Hayalet
40. "Ben sana ruhumu verdim ve ölüyüm !"
- Operadaki Hayalet
41. "Çocukların "istop" oynadıkları gibi onlar da "kalbim sende" oynuyorlardı; aradaki tek fark birbirlerine kendi kalplerini gönderdiklerinden, o kalpleri zarar vermeden almak için çok özen göstermek zorunda olmalarıydı."
- Operadaki Hayalet
42. "Bunların hepsi Hayalet'in suçuydu, Operanın Hayaleti'nin."
- Operadaki Hayalet
43. "Bunda şaşılacak bir şey yoktu. Dahinin yalnızlığa ihtiyacı vardı."
- Perili Koltuk
44. ""Dünyada hiçbir şey yeniden var olmaz ve kaybolmaz""
- Sarı Odanın Esrarı
45. ""Bunu size ben sormalıyım, dostum. Aşıkken mutsuz mu olunur?"
"Evet, Christine, sevdiğinde ve sevildiğinden emin olmadığında.""
- Operadaki Hayalet
46. "Bu kadar aklı başında olmanın hiç de akıllıca bir davranış olmadığını düşünüyordu."
- Operadaki Hayalet
47. "Bir kez cinayet işlenmeye başlandığında, ne zaman duracağı asla bilinmezdi."
- Perili Koltuk
48. "Güneş alev alev yanıyor ve gece kuşları güneşe bakmayı sevmez!"
- Operadaki Hayalet
49. "Acılarının üzerine neşe maskesini ve içten gelen sevincinin üzerine üzüntü, sıkıntı ve ilgisizlik maskesini takmayı öğrenmeyen birisi asla bir Parisli olamazdı."
- Operadaki Hayalet
50. "Tenezzül edip dinler mi beni
Ve beni avutur mu gülümsemesiyle…"
- Operadaki Hayalet
51. "En korkuncu da, hiçbir şeyden haberleri yokmuş gibi yapmaktı."
- Perili Koltuk
52. ""Bir şeyler bildiğimize ne kadar inanıyorsak, o kadar az şey biliyoruz!""
- Sarı Odanın Esrarı
53. "...Aptal şeyleri yapmak için hep patron olunuyor..."
- Perili Koltuk
54. "Etraftaki hiçbir şey kalbinden daha soğuk, hiçbir şey ondan daha yarı ölü halde değildi."
- Operadaki Hayalet
55. "On beş gün boyunca ne işlerle meşgul olduğuma gelince, bu konuda benden izahat isteme hakkına sahip olan tek bir kişi olabilir bu dünyada, o da kocam! Oysa benim bir kocam yok ve asla da olmayacak!"
- Operadaki Hayalet
56. "Ah! Zaman kötüydü."
- Perili Koltuk
57. "Nasıl ki övünüldüğünde insanı küçük düşürecek şeyler varsa, anlatıldığında insanı küçük düşürecek üzüntüler de vardır."
- Operadaki Hayalet
58. "zaman öyle garip, öyle belirsiz, öyle esrarengizdi ki..."
- Perili Koltuk
59. "İnsanın güçlü ve kendine güvenin tam olduğu zaman bile tesiri altında kalacağı şeyler vardır."
- Perili Koltuk
60. "Ah! dedim. Hiç gülmüyorsunuz... Sizin için ne zaman ölmek lazım?"
- Sarı Odanın Esrarı
61. "Yaşamda her şeye alışmak lazım, ölüme bile."
- Operadaki Hayalet
62. "Onu unutalım. Öldü. Borcunu ödedi! ama ya siz, sevgili Gaspard, siz sizinkini ne zaman ödeyeceksiniz?"
- Perili Koltuk
63. "Böyle bir mucizeyi ve böyle baş döndürücü dönüşümü gerçekleştirmeye bir tek aşk kadirdir.."
- Operadaki Hayalet
64. "Aşk ve nefretin anlamını aynı anda öğretmişti."
- Operadaki Hayalet
65. "Az da olsa müzik kulağı olan biri için yanlış notadan daha kötü ne vardır, beyefendi?"
- Perili Koltuk
66. "Ben işini yapan insanları severim!"
- Operadaki Hayalet
67. "Sonu olmayan bir sevdaya düşen kalbi, göğsündeki yere geri dönmüştü"
- Operadaki Hayalet
68. "Kederlerinin üzerine bir neşe maskesi, içindeki sevincin üzerine üzgünlük, sıkılmışlık ve ilgisizlik maskesi geçirmeyi öğrenmemiş olan hiç kimse asla gerçek bir Parisli olamazdı."
- Operadaki Hayalet
69. ""İnsanlar aşık olduklarında bu kadar bedbaht olurlar mı?"
"Evet, Christine. Sevip de sevildiklerine emin olamadıklarında.""
- Operadaki Hayalet
70. ""Şaka devam ediyor," dedi Mösyö Richard. "Fakat artık komik bir yanı kalmadı.""
- Operadaki Hayalet
71. "Ah! Kendimi bu aynada bu kadar güzel görünce
Gülüyorum..."
- Operadaki Hayalet
72. "Eğer ben istersem burnun, gözlerin, ağzın ve kulakların yüzünden ölürsün, çünkü ben havanın, ışığın ve sesin efendisiyim."
- Perili Koltuk
73. "Yaşanılması gereken kötü bir zaman...
-Elbette, ama bu adamın hiçbir şeyden korkmadığını söylüyorlar!..
-Acaba çocukları var mı?
-Yokmuş! Dulmuş!
-Daha iyi!
-Neyse, biz yine de bu yüzden ölmek üzere olmadığını umalım!.. Haydi, ama acele edelim!"
- Perili Koltuk
74. ""Rastlantılar gerçeğin en büyük düşmanlarıdır.""
- Sarı Odanın Esrarı
75. "...
Aşkın ve nefretin anlamını aynı anda öğrenmişti.
..."
- Operadaki Hayalet
76. "Komik olmayalım! Bütün Paris'i kendimize güldürürüz."
- Operadaki Hayalet
77. "Yeminler budalaları tuzağa düşürmek içindir."
- Operadaki Hayalet
78. "Çenemi tutmam gerekirdi.."
- Operadaki Hayalet
79. "Sevgili Beyefendi, hayatta bazı şeylerin tehlikeye atılması gereken durumlar vardır! ..."
- Perili Koltuk
80. "Ama 'bir fikirle' mücadele etmek gerçekten bir hiçle mücadele etmek demektir!"
- Sarı Odanın Esrarı
81. "...iyi bir niyeti yasaklayabilecek hiçbir meslek kuralı yoktur."
- Sarı Odanın Esrarı
82. "Kalbinin artık ona ait olmadığını hissediyordu."
- Operadaki Hayalet
83. "Evet, canlıyken... Onu canlıyken öptüm ve o bir ölü kadar güzeldi."
- Operadaki Hayalet
84. "Yazar olmak gibi bir amacım yok."
- Sarı Odanın Esrarı
85. "Öyle anlar olur ki: İnsan beyninin dağıldığını hisseder. Başına bir kurşun yer veya kafatası çatlarsa, akıl ve mantığın merkezi olan beyin de parçalanır. İşte!... o sıradaki duygularımızı ancak bu şekilde anlatabilirim."
- Sarı Oda'nın Esrarı
86. "Kendi hatasını kendisi bağışlayacak..."
- Sarı Odanın Esrarı
87. "Tanrı'ya şükürler olsun ki fantastik olayların iç yüzünü çok iyi bilen ve bu tür olayları çok seven insanların yaşadığı bir ülkeden geliyordum ve ben de geçmişte bunları yakından incelemiştim; sonuç olarak, işini iyi bilen birinin basit numaralarla insanların zayıf hayal dünyalarını çok güzel işletebileceğini biliyordum."
- Operadaki Hayalet
88. "Kader seni bana dönüşü olmayan bir şekilde zincirledi!"
- Operadaki Hayalet
89. "Belki de bu üç akademisyenin ortadan kaldırılmaları birinin menfaati icabıdır! ... İşte kendi kendime şunu dedim: Bildiğimiz üzere, benim katil olmam mümkün değilse, bu etrafımızdaki pek çok insanın katil olabileceğini gösterir!"
- Perili Koltuk
90. ".
.
'Yaşamda her şeye alışmak lazım, ölüme bile.'
.
."
- Operadaki Hayalet
91. ".
.
"Kader seni bana dönüşü olmayan bir şekilde zincirledi!"
.
.
William Shakspeare
."
- Operadaki Hayalet
92. "Onu tekrar görebilmek için seve seve hayatımın on yılını... ne diyorum... yarısını vermeye razıyım!"
- Sarı Oda'nın Esrarı
93. "Zaten en parlak numaralar, her zaman en basitleri olmuştur. Yeter ki dalavereye ortaklık eden biri olsun."
- Operadaki Hayalet
94. "Sizi kuşatan ve göze görünmeyen her şey de bir sır vardır ve modern bilim gözle görünen şeyleri ve geç te olsa eskiden gözle görülmeyen şeyleri eskisinden daha iyi kavrayabilmektedir. Eski bilimi kavrayabilen kimse gözle görünmeyeni de kavrayabilendir. "Kötü talih" gözle görünmez, ama böyle bir şey vardır. Talihi ve talihsizliği kim inkar edebilir ki?"
- Perili Koltuk
95. ""İnsan bazen düşüncesinden emin olmamakla hata eder,""
- Sarı Oda'nın Esrarı
96. "O, korkutularak sindirilecek bir kadın değildi."
- Operadaki Hayalet
97. "Tanrı'nın kendilerine yeryüzünde geçirmeleri için bağışladığı saatleri incir çekirdeğini doldurmayacak kavgalarla harcayan gençlere acıdığını üstü kapalı bir şekilde ifade ettikten sonra omuz silkerek oradan uzaklaştı."
- Operadaki Hayalet
98. "Zaman haklı olup olmadığımı gösterecek."
- Operadaki Hayalet
99. "İzler hakikatin göstergesi olduğunda, insan arkasında bu kadar çok iz bırakmaz!"
- Sarı Odanın Esrarı
100. "Bildiğim tek şey, devamlı dönüp durduğumuz. Sanki dünyanın merkezine giden bir döner merdivenden iniyorduk."
- Operadaki Hayalet
101. "Bunlar, kesinlikle doğal değil ve yöneticilerimiz çıldırmak üzereler!"
- Operadaki Hayalet
102. "Bunu iyice kafanıza sokun, artık hiçbir şeye yanıt vermeyeceğim!"
- Operadaki Hayalet
103. "Sonu olmayan bir sevdaya düşen kalbi, göğsündeki yere geri dönmüştü ve gürültüyle çarpıyordu."
- Operadaki Hayalet
104. "Öyle anlar olur ki: İnsan beyninin dağıldığını hisseder."
- Sarı Odanın Esrarı
105. "Bana dokunmayın! Ben aranızda dolaşan Kırmızı Ölüm'üm!"
- Operadaki Hayalet
106. "Tek isteğim, olduğum gibi sevilmekti!"
- Operadaki Hayalet
107. ""İnsanlar aşıkken çok mu mutsuz oluyorlar?"
"Evet Christine, aşık olduklarında ve sevildiklerinden emin olmadıklarında.""
- Operadaki Hayalet
108. "Ah! Bu yaşlı hizmetçiler yok mu! ... Çok fedakardırlar, ama bazen de insanı rahatsız ederler. Size masallar anlatmış olsa gerek! ... Bilirsiniz işte, biraz kaçıktır! ... Akademide yaşanan bu iki ölüm onun kafasını karıştırdı..."
- Perili Koltuk
109. "Burada herkes birbirinden şüphe ediyor!"
- Sarı Odanın Esrarı
110. "Onu tekrar görebilmek için seve seve hayatımın on yılını... ne diyorum?... yarısını vermeye razıyım!"
- Sarı Oda'nın Esrarı
111. "Uysallık da, affedicilik de, korkaklık da göstermeye hazırdı. Aşıktı işte!"
- Operadaki Hayalet
112. "“ah! bu akşam size ruhumu verdim ve ben şuan bir ölüyüm.”"
- Operadaki Hayalet
113. "Onu yakından tanıdıkça daha çok seviyordum."
- Sarı Odanın Esrarı
114. "Dinleyin!.. Bana hiçbir şey söylemediğinizi hayal edin: anlıyor musunuz?... Ben hiçbir şey bilmiyorum! Kulaklarım biraz ağır işitir, ben hiçbir şey duymadım!"
- Perili Koltuk
115. "Acılarının üzerine neşe maskesini ve içten gelen sevincinin üzerine üzüntü, sıkıntı ve ilgisizlik maskesini takmayı öğrenemeyen biri asla bir Parisli olamazdı."
- Operadaki Hayalet
116. "Zavallı, mutsuz Erik! Ona acıyacak mıyız? Ona lanet mi edeceğiz? Tek istediği yalnızca "biri" olmaktı, diğer herkes gibi "biri". Ama çok çirkindi! Ya dehasını saklayacak ya da onu türlü numaralar için kullanacaktı, normal bir yüzü olsaydı insan ırkının en seçkinlerinden olabilirdi! Dünyanın imparatorluğunu kavrayabilicek bir kalbi vardı ve sonunda, kendini bir bodrumla hoşnut etmek zorunda kaldı."
- Operadaki Hayalet
117. "'İnsan aldanabilir de...'"
- Sarı Odanın Esrarı
118. "Sevdiğimin yanında yaşamak
Ve ölmek istiyorum.
Ölüm bizi ayıramayacak."
- Operadaki Hayalet
119. ".
.
.
"Her sessizlik bizim için bir umuttu."
.
.
."
- Operadaki Hayalet
120. "Âşıkken mutsuz mu olunur?"
"Evet, Christine, sevdiğinde ve sevildiğinden emin olamadığında."
- Operadaki Hayalet
121. ".
.
Sevdiğimin yanında yaşamak
Ve ölmek istiyorum.
.
."
- Operadaki Hayalet
122. "Hiçbir şey yok... Büyük bir uyanıklık içinde sorguluyorum
Doğayı ve yaratıcıyı
Kulağıma tek bir söz gelmiyor
Teselli veren tek bir sözcük..."
- Operadaki Hayalet
123. "Ruhunuzla söylüyorsunuz, kızım ve sizin çok güzel bir ruhunuz var."
- Operadaki Hayalet
124. "Onu izleme ayrıcalığına sahip olanlar, hala çocuklarına ve torunlarına heyecan duydukları bir anı olarak anlatıyorlardı."
- Operadaki Hayalet
125. ""Saldırgan yakalanamayınca, suç ortağı icat etmek çok kolaydır!...""
- Sarı Oda'nın Esrarı
126. "Bu doğumundan beri insanlığı titreten bir korkuydu: Bilinmeyenin korkusu."
- Operadaki Hayalet
127. "Boşluk onu çekiyordu."
- Operadaki Hayalet
128. "Göl kenarındaki evde suyun hesabı yapılmaz, bol bol su bulunur!"
- Operadaki Hayalet
129. "Ruhunuzla söylüyorsunuz, kızım ve sizin çok güzel bir ruhunuz var."
- Operadaki Hayalet
130. "Bu doğumundan beri insanlığı titreten bir korkuydu: Bilinmeyenin korkusu."
- Operadaki Hayalet
131. "Boşluk onu çekiyordu."
- Operadaki Hayalet
132. "Göl kenarındaki evde suyun hesabı yapılmaz, bol bol su bulunur!"
- Operadaki Hayalet
133. "Rastlantılar, dedi dostum, hakikatin en kötü düşmanlarıdır."
- Sarı Odanın Esrarı
134. "Gece, Ren Nehri'ne yansıyan yıldızlardan yapılmış tacını başına taktığında, Mozart onu dinlemek için mezarından kalkıp gelmiş olmalıydı."
- Operadaki Hayalet
135. "Ne kadar da güzel taklit edilmişler... Ve ne kadar da zararsız görünüyorlar, fakat cüppe giymekle papaz olunmaz!"
- Operadaki Hayalet
136. "İşte beyler, çok karmaşık bir iş olduğu düşünülen polislik sanatı, polis olmayan insanları polis gibi kullanabileceğinizi keşfettiğiniz andan itibaren çok basit bir iş haline gelir."
- Operadaki Hayalet
137. "Kendini bir çöküntünün eşiğinde hissetti..."
- Operadaki Hayalet
138. "Bir itfaiye teğmeni cesurdur! Hiçbir şeyden korkmaz, özellikle de ateşten korkmaz, değil mi?"
- Operadaki Hayalet
139. "Mantığın iki ucu vardır. Biri doğru, biri yanlış! Yalnız bir ucuna dayanabilirsiniz ki, o da doğru ucudur. Ne yapsanız, ne söyleseniz o daima sizi doğru yola yöneltir..."
- Sarı Oda'nın Esrarı
140. ""Bildiğin gibi yeminlerimi hep bozarım. Yeminler,enayileri tuzağa düşürmeye yarar.""
- Operadaki Hayalet
141. "Her zaman mantığının doğru yanına yaslanması gerekir insanın."
- Sarı Odanın Esrarı
142. "Yakın bir gelecekte onlar ortadan kalkacak ve sadece birer anı olarak kalacaklar..."
- Sarı Oda'nın Esrarı
143. "Dünyada daha fazla katil olmasın diye katil olmamam için bir sebep değil!"
- Perili Koltuk
144. "Karanlıkta tamamen yalnızdık."
- Operadaki Hayalet
145. "İkisi de epey değişmişti, iki diplomat gibi temkinli davranarak birbirlerine yeşermekte olan duygularıyla hiç alakası olmayan şeyler söyleyip durdular."
- Operadaki Hayalet
146. "Bir kahraman değildim ama, korkak da değildim."
- Sarı Odanın Esrarı
147. "O, korkutularak sindirilecek bir kadın değildi."
- Operadaki Hayalet
148. "...bazı müzikler öyle fecidir ki, ona yaklaşan herkesi yakıp kül ederler."
- Operadaki Hayalet
149. "Aşkın ve nefretin anlamını aynı anda öğrenmişti."
- Operadaki Hayalet
150. "Ah mantığı doğru yönden bir yakalayabilsem!..."
- Sarı Oda'nın Esrarı
151. "...bazı müzikler öyle fecidir ki, ona yaklaşan herkesi yakıp kül ederler."
- Operadaki Hayalet
152. ".
.
Düşünün, dostum, ben zor beğenen biriyimdir.
.
."
- Operadaki Hayalet
153. ""Durumu çok ağır ama, ümitsiz değil...""
- Sarı Odanın Esrarı
154. "Evet ya da hayır! Eğer hayır olursa, herkes ölecek ve gömülecek;"
- Operadaki Hayalet
155. "Bir gün Nord du Monde Garı'ndan bir trene bindiler... Ben de, belki bir gün, o gardan bir trene bineceğim."
- Operadaki Hayalet
156. "Melodisiyle beni sarar..."
- Operadaki Hayalet
157. "Tam bir şeyler öğrenmek üzere olduğumuzu sanıyoruz. Bir de bakıyoruz ki, hiçbir şey öğrenememişiz."
- Sarı Oda'nın Esrarı
158. "İyi biri olmam için sevilmem yeterli"
- Operadaki Hayalet
159. "“Cennette kutsanmış yüce melek...
Ruhum, ebedi istirahatine seninle çekilmek istiyor!”"
- Operadaki Hayalet
160. "İnsanlar gülerek onu iteklediler. Alay ettiler. Zavallı aşığın aklını yitirdiğini sandılar."
- Operadaki Hayalet
161. "çünkü kendisine saygısı ve inancı o kadar yüksekti ki sadece karısı olacak kadını seveceğine dair yemin etmişti ve doğal olarak bir şarkıcıyla evlenmeyi bir saniyeliğine bile düşünememişti."
- Operadaki Hayalet
162. "Bu hayatta yalnızca kendimizi, kendi ölümümüzü düşünmeliyiz. Gerisi hikâye."
- Operadaki Hayalet
163. "Bütün dünyayı içine alacak kadar büyük bir kalbi varken bir mahzenle yetinmek zorunda kaldı. Ah, evet, acımalıyız Opera Hayaleti'ne."
- Operadaki Hayalet
164. "Melodisiyle beni sarar..."
- Operadaki Hayalet
165. ".
.
"Şarkı söylerken artık kendimi tanıyamıyorum."
.
."
- Operadaki Hayalet
166. "Her şey öyle çabuk unutulup gider ki!..."
- Sarı Odanın Esrarı
167. "evet, canlıyken.. onu canlıyken öptüm ve o bir ölü kadar güzeldi."
- Operadaki Hayalet
168. "...çünkü sen neredeysen ben de oraya aitim."
- Operadaki Hayalet
169. "Hokkabazların en zekisiyle yapılan bir düellonun yanında, kılıç ustalarının en korkuncuyla yapılan düellonun lafı bile edilmez!"
- Operadaki Hayalet
170. "Peki, bu iskelete şimdi ne olacak? Toplu bir mezara mı atılacak? Ben, Operanın Hayaleti'nin iskeletinin yeri, Ulusal Müzik Akademisi'nin arşivleridir diyorum çünkü o sıradan bir iskelet değildir."
- Operadaki Hayalet
171. ""İnsan hayatta her şeye alışmalı.""
- Operadaki Hayalet
172. "Bir tür rüyanın içinde yaşıyordu."
- Operadaki Hayalet
173. "Maskeme dokunmadığın sürece tehlikede değilsin..."
- Operadaki Hayalet
174. "Halimizin derin bir çaresizlikten doğruca küstah bir neşeye dönüşmesi karşısında delirdiğimizi düşündüler."
- Operadaki Hayalet
175. "Yöntemsiz konuşalım, yöntemle bir yere varamıyoruz çünkü."
- Sarı Odanın Esrarı
176. "Aşkın ve nefretin anlamını aynı anda öğrenmişti."
- Operadaki Hayalet
177. "Tek isteğim, olduğum gibi sevilmekti."
- Operadaki Hayalet
178. "Bununla birlikte, doğaüstü onun için bir tek din alanında geçerli olan bir şeydi ve dünyanın en fantastik hikayesi bile ona iki kere ikinin dört ettiğini unutturamazdı."
- Operadaki Hayalet
179. "Aşkın ve nefretin anlamını aynı anda öğrenmişti."
- Operadaki Hayalet
180. "Rastlantılar, dedi dostum, hakikatin en kötü düşmanlarıdır."
- Sarı Odanın Esrarı
181. ""Ölü konuşursa ne ilginç olacak,""
- Sarı Oda'nın Esrarı
182. "Bununla birlikte, doğaüstü onun için bir tek din alanında geçerli olan bir şeydi ve dünyanın en fantastik hikayesi bile ona iki kere ikinin dört ettiğini unutturamazdı."
- Operadaki Hayalet
183. ".
.
"Zaten en parlak numaralar, her zaman en basitleri olmuştur. Yeter ki dalavereye ortaklık eden biri olsun."
.
."
- Operadaki Hayalet
184. ".
-" Aşıkken mutsuz mu olunur?"
-"Evet, Christine, sevdiğinde ve sevildiğinden emin olmadığında."
."
- Operadaki Hayalet
185. "“sizi o kadar çok seviyor demek ki!”
“cinayet işleyecek kadar!”"
- Operadaki Hayalet
186. "senin hiç ruhun oldu mu ki şimdi onu kaybedesin"
- Operadaki Hayalet
187. "Benim yakışıklı olduğumu sansaydın, bana dönebilirdin. Dönerdin, eminim! Ama artık çirkinliğimden haberdar olduğuna göre, benden geri dönmemek üzere kaçarsın. İşte, seni bu yüzden burada tutacağım!"
- Operadaki Hayalet
188. "Aşktan ölüyorum! İşte böyle sevdim onu! Hâlâ da seviyorum ve ona olan aşkımdan ölüyorum."
- Operadaki Hayalet
189. "Rüyasında gördüğü bir şeyi kovmak ister gibi elini alnına götürdü; gözlerini ise uyandığında gerçeklik dünyasını tekrar algılamaya başlarken ağrı hissediyormuş gibi sürekli kırpıyordu."
- Operadaki Hayalet
190. "Sakin , yumuşak gece ağlamaklı seslerle dolu."
- Operadaki Hayalet
191. ".
.
Zaman yavaş, ağır, gizemli ve boğucu bir şekilde ilerliyordu.
.
."
- Operadaki Hayalet
192. ".
.
Ama hiçbir şey kalbinden daha solgun ve ölü değildi.
.
."
- Operadaki Hayalet
193. "kader seni bana dönüşü olmayan bir şekilde zincirledi."
- Operadaki Hayalet
194. "Her hali tatlıydı."
- Sarı Odanın Esrarı
195. "dünyayı içine alabilecek büyüklükte bir yüreğe sahipken, sonunda bir mahzenle yetinmek zorunda kaldı."
- Operadaki Hayalet
196. ""Nam dediğin kolayca elde edilebilir.""
- Operadaki Hayalet
197. ""İnsanlar âşık olduklarında bu kadar bedbaht olurlar mı?"
"Evet, Christine. Sevip de sevildiklerine emin olamadıklarında.""
- Operadaki Hayalet
198. "Operanın istifa eden yöneticileri Mösyö Debienne ve Mösyö Poligny'nin görevden ayrılmaları münasebetiyle verdikleri son gala gecesinde dansın önde gelen isimlerinden biri olan la Sorelli'nin soyunma odası, Polyeucte operasında "dans ettikten" sonra sahneden inen bale topluluğundan beş altı genç kadın tarafından aniden işgal edildi. Kimi yüksek bir sesle yapmacık kahkahalar kimi ise korku çığlıkları atarak soyunma odasına büyük bir telaşla doluştular."
- Operadaki Hayalet
199. "Operanın istifa eden yöneticileri Mösyö Debienne ve Mösyö Poligny'nin görevden ayrılmaları münasebetiyle verdikleri son gala gecesinde dansın önde gelen isimlerinden biri olan la Sorelli'nin soyunma odası, Polyeucte operasında "dans ettikten" sonra sahneden inen bale topluluğundan beş altı genç kadın tarafından aniden işgal edildi. Kimi yüksek bir sesle yapmacık kahkahalar kimi ise korku çığlıkları atarak soyunma odasına büyük bir telaşla doluştular."
- Operadaki Hayalet
200. "Bu insanlar bizimle feci dalga geçiyor!"
- Operadaki Hayalet
201. "Bir şeyler bildiğimize ne kadar inanıyorsak, o kadar az şey biliyoruz!"
- Sarı Odanın Esrarı
202. ""Kendi hareketlerimden ancak kendim sorumluyum.""
- Operadaki Hayalet
203. ""Tüm bunların anlamı ne?""
- Operadaki Hayalet
204. ""Ruhum, ebedi istirahatine seninle çekilmek istiyor!""
- Operadaki Hayalet
205. ""Bildiğin gibi, yeminlerimi hep bozarım. Yeminler, enayileri tuzağa düşürmeye yarar. ""
- Operadaki Hayalet
206. "Öyle durumlar vardır ki, mantığı biraz ihtiyatla kullanmak, ‘ona uzaktan bakmak’ gerekir."
- Sarı Odanın Esrarı
207. "Hayatta hiçbir şeyden dolayı kaygılanmayan ve kendi bilinçsizlikleri içinde, kadere hakaret etmeyi sürdüren küçük romantik ruhlar vardır."
- Siyahlı Kadının Parfümü
208. "Ah Sessizlik! Ah Mutluluk!
İfade edilemeyen gizem!
Sarhoş eden uyuşukluk!
Kalbimin içinde şarkı söyleyen
Bu yalnız sesi dinliyorum!
Onu anlıyorum!"
- Operadaki Hayalet
209. "Avukatlar, suçlular ve gazeteciler birbirlerine düşman olmazlar. Birilerinin reklama, öbürlerinin de bilgiye ihtiyacı vardır."
- Sarı Odanın Esrarı
210. "İnsanın, beyninin dağılıp gittiğini hissettiği anlar vardır. Kafaya bir kurşun yiyip kafatası çatlarsa, mantığının merkezi de, aklı da paramparça olur insanın... Bütün bunlar beni bitiren, "içimi boşaltan" dengesizlik duygusuna; düşünen, insan gibi düşünen benliğimin yitip gittiği duygusuna benzerdi!"
- Sarı Odanın Esrarı
211. "Rastlantılar, dedi dostum, hakikatin en kötü düşmanlarıdır."
- Sarı Odanın Esrarı
212. "Tıpkı topraktan çıkan çiçekler gibi, ölüm de cesetlerinden bazılarını geri gönderiyordu."
- Operadaki Hayalet
213. ".
.
"Anlayana sivrisinek saz, anlamayana davul zurna az!"
.
."
- Operadaki Hayalet
214. "Onu tekrar görebilmek için seve seve hayatımın on yılını... Ne diyorum? Yarısını vermeye razıyım."
- Sarı Odanın Esrarı
215. "Aynı anda hem kahkaha atmak hem de ağlamak istiyordum."
- Operadaki Hayalet
216. "Biri hakkında konuşmak, öteki hakkında da konuşmak demektir!"
- Operadaki Hayalet
217. "Christine, maskemi çıkaran ve bu yüzden de asla beni terk edemeyecek olan sana ağlıyoruml Benim yakışıklı biri olduğuma inandığın sürece, bana geri gelebilirdin, Christinel Geri gelecektin, bunu biliyorum. Fakat şimdi çirkinliğimle karşılaşınca, artık sonsuza kadar kaçacaksın benden. Seni bırakmıyorum
Hem, neden beni görmek istedin ki? Akılsız Aptal Christine Beni görmek istemek de ne demekl Babam bile beni hiç görmemişken ve annem bile beni bir daha görmemek için, ağlayarak, bana ilk maskemi hediye etmişken, sana ne oluyor!'"
- Operadaki Hayalet
218. ""Senin ruhun öyle güzel ki çocuğum, bu gece melekleri bile ağlattın.""
- Operadaki Hayalet
219. "“İnsan sevince, ruhunun bütün ışıklarını yakar.”"
- Operadaki Hayalet
220. "Aşkı ve nefreti aynı anda tanımıştı."
- Operadaki Hayalet
221. ""Senin ruhun öyle güzel ki çocuğum, bu gece melekleri bile ağlattın.""
- Operadaki Hayalet
222. ""Dünyada hiçbir şey yeniden var olmaz ve kaybolmaz""
- Sarı Oda'nın Esrarı
223. "aslında, kötü kalpli biri değilim. beni sev, göreceksin! iyi biri olmam için sevilmem yeterli."
- Operadaki Hayalet
224. "Etraftaki hiçbir şey kalbinden daha soğuk, hiçbir şey ondan daha yarı ölü halde değildi."
- Operadaki Hayalet
225. ""Her şey her zamankinden daha da beter durumda!""
- Operadaki Hayalet
226. ""Hem de aşkın en harika hali. İnsanın kendisine bile itiraf edemediği türden bir aşk""
- Operadaki Hayalet
227. "Beni olduğum gibi seviyor."
- Operadaki Hayalet
228. "Vicdanları tertemiz olan en masum insanlar, ne yapacaklarını tam olarak bilmedikleri için, böyle bir suçlama karşısında yüzleri ya kızarır ya da kireç gibi olur; sendelerler ve uçurumun dibine yuvarlanırlar ya da diklenirler; alınları terlemesi gerekirken kuru kalır ya da kuru kalması gerekirken alınlarından terler akar ve böylece sanki suçluymuş gibi görünürler."
Operadaki Hayalet, Gaston Leroux"
- Operadaki Hayalet
229. ".
.
"Böyle bir peri masalında neye inanmalı ya da neye inanmamalı?
Gerçek nerede bitiyor, hayal nerede başlıyor?"
.
."
- Operadaki Hayalet
230. "Toy muhabir kısa sürede çok sayıda dost edindi çünkü yardımseverdi ve huysuzları büyüleyen, kıskançların elini kolunu bağlayan tatlı bir mizacı vardı."
- Sarı Odanın Esrarı
231. "Aynı anda hem kahkaha atmak hem de ağlamak istiyordum."
- Operadaki Hayalet
232. "Annem, benim zavallı mutsuz annem, onu öpmeme asla izin vermezdi."
- Operadaki Hayalet
233. "Abject ne bu dünyaya aittir ne de tam anlamıyla dünya dışıdır. Arada kalmıştır. Tıpkı bir hayalet gibi. Vitrinde veya sahnede değil, yeraltı dehlizlerinde veya bodrumlarda yaşamaya mahkumdur. Ve tüm bastırılanlar gibi o da bir gün mutlaka geri dönecektir."
- Operadaki Hayalet
234. "Zavallı mutsuz Erik! Ona acımak mı yoksa onu lanetlemek mi lazım? O sadece herkes gibi olmayı istiyordu. Fakat çok çirkindi! Normal görünen bir yüze sahip olsa, insanların en asillerinden biri olabilecekken, dehasını gizlemek ya da o dehayı, insanları oyuna düşürmek için kullanmak zorunda kaldı. Dünyayı içine alabilecek büyüklükte bir yüreğe sahipken, sonunda bir mahzenle yetinmek zorunda kaldı. Hiç kuşku yok ki Operanın Hayaleti'ne acımak lazım!"
- Operadaki Hayalet
235. "Rastlantılar, hakikatin en kötü düşmanlarıdır."
- Sarı Odanın Esrarı
236. "Paris'te her şey öyle çabuk unutulup gider ki!..."
- Sarı Oda'nın Esrarı
237. "İnsanlar aşık olduklarında bu kadar bedbaht olurlar mı?
-Evet, Christine. Sevip de sevildiklerine emin olamadıklarında."
- Operadaki Hayalet
238. "Korkunç, emsalsiz ve tiksindirici çirkinliği onu insanlıktan çıkarmıştı."
- Operadaki Hayalet
239. ""Beni dinleme lütfunu gösterir mi
Neşelendirecek bir tebessüm bahşeder mi...""
- Operadaki Hayalet
240. "... Hayatlarımız koca bir maskeli balodan ibaret."
- Operadaki Hayalet
241. "İnsanlar aşık olduklarında bu kadar bedbaht olurlar mı?
-Evet, Christine. Sevip de sevildiklerine emin olamadıklarında."
- Operadaki Hayalet
242. "“bir aydır nişanlıyız, dostum ve siz bir ay sonra gittiğinizde, ben bu bir ayın anısıyla bütün ömrüm boyunca mutlu yaşayacağım. bu, kimseye zararı dokunmayacak olan bir mutluluk.”"
- Operadaki Hayalet
243. "Aylarca bütün dünyayı ilgilendirdi. Akıllara durgunluk veren bu esrarın çözümü herkesi uğraştırdı. Âdeta ihtiyar Avrupa ile genç Amerika'nın üzerine merakla eğildiği bir bilmece oldu."
- Sarı Oda'nın Esrarı
244. "Soylu bir kadın ve merhameti hak ediyor. Çok ama çok kişilikli bir kadın."
- Sarı Odanın Esrarı
245. "“bir ölüden hiç bir farkım olmadığını öğren! tepeden tırnağa ölüyüm ben! seni seven, sana tapan ve seni bundan böyle asla ama asla terk etmeyecek olan kişi aslında bir kadavra.”"
- Operadaki Hayalet
246. "Melodisiyle beni sarmalayan
Ve kalbimi yatıştıran"
- Operadaki Hayalet
247. ""Bir Kapıcının Başında İki Yüz Kilo
Bu, onun biricik mezar taşı yazısı oldu!""
- Operadaki Hayalet
248. ""Neden Christine'in beni sevdiğini düşünüyorsunuz, Madam?" diye sordu.
"Çünkü her gün sizden bahsederdi.""
- Operadaki Hayalet
249. ""Kendi hareketlerimden ancak kendim sorumluyum. Sizin benim hareketlerimi kontrol etme hakkınız yok.""
- Operadaki Hayalet
250. "Aşkın ve nefretin anlamını aynı anda öğrenmişti."
- Operadaki Hayalet