Elfriede Jelinek En Beğenilen Sözleri
1. "Erkek aşk söz konusu olduğunda şaka kaldırabilir, güç söz konusu olduğunda kaldıramaz."
- Aşık Kadınlar
2. "Dünya saatinde birer kum parçası gibiyiz."
- Arzu
3. "Bu insanlar sadece çoğalmaktalar."
- Arzu
4. "“Paula, büyük bir aşkın serpilmek, iyice büyümek için zamana ihtiyaç duyduğunu bilir. “"
- Aşık Kadınlar
5. ""Kadınlar umutlarla doludur ve hatıralarıyla yaşarlar, oysa erkekler anlarla, özellikle geniş bir zaman dilimine yayılan anlarla hayatlarına devam ederler.""
- Arzu
6. "Pazar günleri diğer insanlara örnek olsun diye kiliseye gidilir dua edilir."
- Arzu
7. "kaderi olan biri varsa o bir erkektir. kendisine kader tayin edilen biri varsa o bir kadındır."
- Aşık Kadınlar
8. "kadının asla kendisi için değil, hep başkaları için yaptığı işlerle doldurulmuş bir zaman"
- Aşık Kadınlar
9. "bazen bir avcı avından daha kötü duruma düşebilir."
- Aşık Kadınlar
10. "hata yapa yapa elbette.
İnsan böyle akıllanır."
- Aşık Kadınlar
11. "“İnsanın bugünü olmadığında geleceği için önlem alması gerekir. “"
- Aşık Kadınlar
12. "bir kere kadın olduğunda bu yoldan dönüş yoktur"
- Aşık Kadınlar
13. "...Hepimiz İnsanız, o nedenle hiç1imiz mükemmel değiliz..."
- Piyanist
14. "onlar evli. ikisinin de üstüne bir çizgi çekilebilir, tıpkı dünyada yoklarmış gibi."
- Aşık Kadınlar
15. "İnsan,sahip oldukları kadardır."
- Piyanist
16. "bir erkek için güzel olmak bir kadın için olduğu kadar önemli olmasa da bir erkeğin güzel olması güzeldir."
- Aşık Kadınlar
17. ""Hassas olan yanar, incecik gece kelebeği.""
- Piyanist
18. "“… gelecekle uğraşırken bugün unutulmamalıdır. elbette bugünle uğraşırken gelecek de tamamen göz ardı edilmemelidir…”"
- Aşık Kadınlar
19. "mutluluk şans işidir, bir yasa ya da eylemlerin mantıklı sonucu değildir."
- Aşık Kadınlar
20. "Fotoğraflar insanın iç dünyasını gözler önüne sermez."
- Piyanist
21. "Çünkü mutluluk şans işidir, bir yasa ya da eylemlerin mantıklı sonucu değildir."
- Aşık Kadınlar
22. "Eğer herkes bir şeyse, prensip olarak o mutlaka o şeyin tam tersidir"
- Piyanist
23. "Gelecek lükstür. Gani gani yoktur ondan."
- Aşık Kadınlar
24. "“İnsanın bugünü olmadığında geleceği için önlem alması gerekir.”"
- Aşık Kadınlar
25. "“Zaman geçiyor ve zamanın içinde tükeniyoruz biz de.”"
- Piyanist
26. "“kaderi olan biri varsa o bir erkektir. kendisine kader tayin edilen biri varsa o bir kadındır.”"
- Aşık Kadınlar
27. "hayat sürprizler olmadan ama belirlenen güzergahta yoluna devam eder."
- Aşık Kadınlar
28. "kaderi olan biri varsa o bir erkektir. kendisine kader tayin edilen biri varsa o bir kadındır."
- Aşık Kadınlar
29. "İnsanlar dile getiremedikleri şeyleri yazmalı.İnsan dayanamayacağı şeyi yapmamalı."
- Piyanist
30. "“… hepsinin durmaksızın kadınlara ihtiyacı vardır, onları kullanırlar da ama çoktan kullanılmış bir kadını almayı ve kullanmaya devam etmeyi kesinlikle istemezler. hayır. bu da işleri zorlaştırır. çünkü kadınlar sürekli olarak kullanılırken kullanılmamış kadınlar nereden bulunacaktır? fuhuş yoktur ama evlilik dışı bir yığın çocuk vardır…”"
- Aşık Kadınlar
31. "Ölümü uzunca bir süre daha düşünmeye gerek yoktur çünkü hayat gerçek ve doğru olduğunda uzunca bir süre gelmez ölüm."
- Aşık Kadınlar
32. "“Aşk daha fazlasıdır çünkü onun önce bulunması gerekir. “"
- Aşık Kadınlar
33. "...fakat 1 yanınız beni rahatsız ediyor: kabahat hep başkalarında diyorsunuz.."
- Michael
34. "kaderi olan biri varsa o bir erkektir. kendisine kader tayin edilen biri varsa o bir kadındır."
- Aşık Kadınlar
35. "paula için bir dünyanın çöküşüdür bu ama fark etmez çünkü nasılsa dünyanın küçücük bir parçası bile hiçbir zaman paula'ya ait olmamıştır."
- Aşık Kadınlar
36. "...Ve aşk ancak sevilen varlık kıskanıldığında sevinir..."
- Piyanist
37. "İnsan, sahip oldukları kadardır."
- Piyanist
38. "ayrıca erkekler de bazen iyi yürekli olabilirler."
- Aşık Kadınlar
39. "İnsan yalnızca kendisine hiçbir şey kazandırmayan, işten ibaret bu hayatı, gerçek olmayan ve doğru olmayan bu hayatı yaşarsa; işte ancak o zaman gerçek ve sürekli bir ölümle ölür."
- Aşık Kadınlar
40. "...İnsan başkalarından farklı olmak istiyorsa, bunun bedelini de ödemeli..."
- Piyanist
41. "“insanın kendine yardım etmeyi bilmesi gerekir. insan kendine bir şekilde yardım edebilmelidir! insan hiçbir şey alamıyorsa, iş dışında, hep kendisinden alınıyorsa, işte o zaman kendine yardım etmeyi bilmelidir.”"
- Aşık Kadınlar
42. "Tutku,prensip olarak daimi başarısızlığa duyulan aşktır."
- Piyanist
43. "aşk geçer ama HAYAT kalır."
- Aşık Kadınlar
44. "aşk birinin diğerine ihtiyaç duymasıdır."
- Aşık Kadınlar
45. "Çoğunluğun gözünde sanatın başlıca çekiciliği, bildiklerine inandıkları bir şeyi yeniden fark etmektir."
- Piyanist
46. "Konuşmayan biri,iyi düşünebilir."
- Piyanist
47. "Zaman geçiyor ve zamanın içinde tükeniyoruz biz de."
- Piyanist
48. "“… insan dünyaya güzel bir şeyler yaşamaya geldiğini sanır. oysa insan dünyaya güzel olmayan şeyler yaşamaya gelir: adına ev işi denen, yanlışlıkla bir kez el atıldı mı insana yapışıp kalan yanlış bir hayat sürmeye.”"
- Aşık Kadınlar
49. "“… var olan başkalarının sürekli başkaları için değil, kendileri için de yaşadıklarını akıl etmeleri gerekir önce.”"
- Aşık Kadınlar
50. "iki şey aynı anda hem bu kadar zıt hem bu kadar uyumlu olabilir mi? olur muydu yoksa?"
- Aşık Kadınlar
51. "mevcut durum netleştirildi ve açıklandı.
artık büyük bir olay gerçekleşene kadar hiçbir olay vuku bulmaz.iş ise devam eder.bu da yeterince acı vericidir.
doğum da acı verici bir deneyimdir ama çocuk sunumunun gerçekleşebilmesi için katlanılması gerekir.
çocuk doğurmak nihayetinde çocuk mutlu olsun diye değil,kendisine armağan verilen erkek mutlu olsun diyedir.heinz’ın soy ismine ve böyle bir ismin getireceği bir sürü emniyete kavuşmak çocuk için zaten yeterli bir armağandır.
çocuğu ve karısı daima heinz’ın sorumluluğundadır.
çocuğa,kayınvalide ya da önemli bir müşteri ziyareti olmadıkça hayattan pek zevk almayacağı garanti edilebilir.annenin aşağılanması şüphesiz çocuğu da etkiler,önce birincisi dövülür ve hasara uğratılır,hemen ardından diğeri üretilir.bir çocuk genel yıpranmanın ya da büyükşehir trafiğinin kurbanı olabilir,bir tanesinin yedekte tutulması gerekir.en iyisi yıpranmayı hesaba katarak stokta bir çocuk bulundurmaktır.
belki çocuk dikiş makinesinden daha iyidir,insan bir çocukla temiz havada yürüyüşe çıkabilir,makineyle çıkamaz.makinenin bir kalbi yoktur,çocuğun vardır."
- Aşık Kadınlar
52. "...çok daha fena acılar görmüştür. aşk, acılar hiyerarşisinde küçük bir acıdır."
- Aşık Kadınlar
53. "Kadın, sessizliğinin karanlığına bürünür."
- Arzu
54. "...parlak hayallerimiz olmasa hayatimiz ne acınası olurdu! bununla 1likte hayatımız parlak hayallerle de acınası. bilge 1adam 1 zamanlar demiş ki: hayaller.köpüktür..."
- Michael
55. "Oysa sanattan uzak kalmanın tek geçerli nedeni ölüm olabilir.Profesyonel sanat dostunun bundan başka bir nedeni anlaşılır bulması mümkün değil."
- Piyanist
56. "...Erika şimdi Bach ın eserlerini daha net açıklayabilir: Passions ile ilgili dev 1 yapı...
... Bach çalındığı her yerde gotik katedralleri yeniden inşa etmektedir..."
- Piyanist
57. "“İnsan bir şey öğrenince önceden olduğundan daha fazlası olur. Ayrıca hiçbir şey öğrenmemiş herkesten de daha fazladır. “"
- Aşık Kadınlar
58. "insanın kendine yardım etmeyi bilmesi gerekir."
- Aşık Kadınlar
59. "bazı insanların ışıldaması için güneş ışığı yetmektedir; fakat bazı insanların ışıldayabilınesi için bir sürü spot bile yeterli olmamaktadır."
- Sevda Kadınları
60. "“insanın bugünü olmadığında geleceği için önlem alması gerekir.”"
- Aşık Kadınlar
61. "“yolunu sen tasarlama, adımlarını da tanrı yönlendirmesin, bırak başkaları tasarlasın ama adımlarını sen yönlendir.”"
- Aşık Kadınlar
62. "“İnsan bir şey öğrenince önceden olduğundan daha fazlası olur. Ayrıca hiçbir şey öğrenmemiş herkesten de daha fazladır. “"
- Aşık Kadınlar
63. "insanın kendine yardım etmeyi bilmesi gerekir."
- Aşık Kadınlar
64. "...Karşı cinsler aslında her zaman karşıt şeyler ister..."
- Piyanist
65. "‘Güven iyidir, kontrol ise ondan daha iyi.’"
- Piyanist
66. "geleceğimizi kendimiz inşa ederiz, ancak o zaman bize ait olur, yalnızca bize."
- Aşık Kadınlar
67. "erkek aşk söz konusu olduğunda şaka kaldırabilir, güç söz konusu olduğunda kaldıramaz."
- Aşık Kadınlar
68. "aşk geçer ama HAYAT kalır."
- Aşık Kadınlar
69. "...çünkü birinin bir şeye sahip olup da bir parçasını gönüllü olarak vermesi alışıldık bir durum değildir, şu ana kadar hiç olmamıştır çünkü burda herkes almaya çalışır ama karşılığında hiç bir şey vermek istemez, çünkü burada herkes mümkünse karşılıksız almaya çalışır.insanın hiç bir şeyi, ağır bir hastalığı bile, karşılıksız ALAMAYACAĞI herkesçe bilinir..."
- Aşık Kadınlar
70. "...çünkü birinin bir şeye sahip olup da bir parçasını gönüllü olarak vermesi alışıldık bir durum değildir, şu ana kadar hiç olmamıştır çünkü burda herkes almaya çalışır ama karşılığında hiç bir şey vermek istemez, çünkü burada herkes mümkünse karşılıksız almaya çalışır.insanın hiç bir şeyi, ağır bir hastalığı bile, karşılıksız ALAMAYACAĞI herkesçe bilinir..."
- Aşık Kadınlar
71. "Bu defa bu oda ayağa kalkmama yardımcı olmadı, belki de kendi başıma çok fazla şeyin ayağa kalkmasına yardımcı olduğum, kimi zaman yaptığım gibi ölçüsüz davranıp içime çok fazla şey tıkıştırdığım ve artık taşıyabileceğimden de ağır oldukları için."
- O Olmayan Olarak O: Robert Walser ile, ‘e Doğru
72. "gerçekler yalnızca kendi lehlerine kendi dillerini konuşurlar."
- Aşık Kadınlar
73. "paula bir şeyleri nasıl öğrenecek ki?
hata yapa yapa elbette.
insan böyle akıllanır."
- Aşık Kadınlar
74. "“Maalesef hayat çoğunlukla arabayla gider, bisiklet için fazla hızlıdır. “"
- Aşık Kadınlar
75. "“Dert etme..başını dik tut.”"
- Aşık Kadınlar
76. "insan yalnızca kendisine hiçbir şey kazandırmayan, işten ibaret bu hayatı, gerçek olmayan ve doğru olmayan bu hayatı yaşarsa; işte ancak o zaman gerçek ve sürekli bir ölümle ölür. bazen o kadar hızlı olur ki bu, yolun sonunda hayat diye bir şeyin hiç olmadığını sanır insan."
- Aşık Kadınlar
77. "Kaderi olan biri varsa o bir erkektir. Kendisine kader tayin edilen biri varsa o bir kadındır."
- Aşık Kadınlar
78. "daha iyi olan hayat hep başkalarının hayatıdır, kendisinin değil."
- Aşık Kadınlar
79. "Önemli olan soru sormaktır, bir yapıyı yeniden inşa etmeden tamamen yıkmak gerekir."
- Aşık Kadınlar
80. "Kaderi olan biri varsa o bir erkektir. Kendisine kader tayin edilen biri varsa o bir kadındır."
- Aşık Kadınlar
81. "daha iyi olan hayat hep başkalarının hayatıdır, kendisinin değil."
- Aşık Kadınlar
82. "seni yolundan çevirmelerine izin verme!"
- Piyanist
83. "...Gücünü, başka seçenekleri olmasına rağmen, olumsuz olana yöneltmeyi sever Erika..."
- Piyanist
84. "aşk, acılar hiyerarşisinde küçük bir acıdır."
- Aşık Kadınlar
85. "elindeki tek şey sana ait olandır. elindeki senindir. elinde olmayanı da elde etmeye bakman gerekir. yok olmuyorsa da umursamazsın."
- Aşık Kadınlar
86. "ama aşkın geldiğinde acı vermesi nasıl mümkün olabilir? yalnızca gittiğinde değil de?"
- Aşık Kadınlar
87. "bazılarının parıldaması için güneş ışığı yeterlidir, diğerleriyse kocaman bir elektrik dükkânına ihtiyaç duyarlar."
- Aşık Kadınlar
88. "“Korkunun yalnızca her şeyi kötüleştireceğini, insanın dengesini koruması gerektiğini bildiği halde müthiş bir korkuya kapılıp dengesini tümüyle yitirir. “"
- Aşık Kadınlar
89. "İnsan yetinmeyi bilirse hiçlikten de bir şey doğar."
- Aşık Kadınlar
90. "ama aşkın geldiğinde acı vermesi nasıl mümkün olabilir? yalnızca gittiğinde değil de?"
- Aşık Kadınlar
91. "bazılarının parıldaması için güneş ışığı yeterlidir, diğerleriyse kocaman bir elektrik dükkânına ihtiyaç duyarlar."
- Aşık Kadınlar
92. "“Korkunun yalnızca her şeyi kötüleştireceğini, insanın dengesini koruması gerektiğini bildiği halde müthiş bir korkuya kapılıp dengesini tümüyle yitirir. “"
- Aşık Kadınlar
93. "İnsan yetinmeyi bilirse hiçlikten de bir şey doğar."
- Aşık Kadınlar
94. "Ah şu kendini beğenmişlik. Lanet olası kendini beğenmişlik..."
- Piyanist
95. "kaderi olan biri varsa o bir erkektir. kendisine kader tayin edilen biri varsa o bir kadındır."
- Aşık Kadınlar
96. "paula'nın yaşayacağı en sıradışı şey bir gün hayır diyebilmektir. ama çok sık hayır dememek gerekir çünkü çok sık hayır denildiğinde gelecekteki mutluluk kaçıp gider ve bir daha da kapıyı çalmaz."
- Aşık Kadınlar
97. "kapıyı çaldığında aşka beyinsizce teslim olmak yeterli değildir, bazen peşinden gelen gelecekteki günlerin de hesaba katılması gerekir."
- Aşık Kadınlar
98. "...mutlu insanlar mutsuz insanlardan daha çok iş görürler."
- Aşık Kadınlar
99. "Asıl gerekli olan, insanın çektiği acıları unutabileceği bir müzikmiş."
- Piyanist
100. "...Uç vermekte olan bu ilişkinin en heyecanlı yanı gizliliği olacak..."
- Piyanist
101. "...insan sahip oldukları kadardır..."
- Piyanist
102. "Bu an bitmesin, n’olur, öyle güzel ki."
- Piyanist
103. "her sistemin, ne kadar katı olursa olsun, bir yerlerde bir boşluğu vardır, insan oradan içeri girebilir. aşk çoğunlukla bu boşlukları bulmaktan ibarettir."
- Aşık Kadınlar
104. "“Burada hayat insanın yanından geçip gider, yalnızca iş kalır geriye.”"
- Aşık Kadınlar
105. "“Aşk bağlar, nefret ayırır. “"
- Aşık Kadınlar
106. "kaderi olan biri varsa o bir erkektir. kendisine kader tayin edilen biri varsa o bir kadındır."
- Aşık Kadınlar
107. "Seni çok seviyorum. Aşk bu, şu kaçınılmaz duygu. Sanki seni hep tanıyor gibiyim, çok geçmişte kalan çocukluğumdan beri."
- Aşık Kadınlar
108. "Geleceğimizi kendimiz inşa ederiz, ancak o zaman bize ait olur."
- Aşık Kadınlar
109. "“kadınlar evlenene kadar satış elemanı ya da satış elemanı yardımcısı olarak kalırlar, evlendiklerinde satışla işleri biter çünkü kendileri satılmıştır…”"
- Aşık Kadınlar
110. "“erich’in verecek aşkı azıcık değildir, hiç yoktur. onun için ve onu dövmek için elini birçok kez burkan en yakınları bile erich’in sevgisine bel bağlayamazlar. erich babasını ve annesini vurup öldürmeyi çok ister ama gözü yemez. bunun yerine kimseler görmediğinde bir köpekçiğe, bir kediye ya da küçük bir çocuğa eziyet ediyor olması güzeldir.”"
- Aşık Kadınlar
111. "“Paula, bulabileceği her yerde, daha iyi olan hayatı aramaya devam eder, ister sinemada ister yazın gelen misafirde; ama daha iyi olan hayat hep başkasının hayatıdır, kendisinin değil.”"
- Aşık Kadınlar
112. "“Kapıyı çaldığında aşka beyinsizce teslim olmak yeterli değildir, bazen peşinden gelen gelecekteki günlerin de hesaba katılması gerekir. “"
- Aşık Kadınlar
113. "Günün birinde herhangi bir duyguyu tanımak zorunda kalırsa, zekâsını yenmesine izin vermeyecek."
- Piyanist
114. "Fotoğraflar insanın iç dünyasını gözler önüne sermez."
- Piyanist
115. "Zaten yaşlılık, insanın taşımak zorunda olduğu başlıbaşına bir yük."
- Piyanist
116. "“paula kendi seçimlerini yapmayı, kararlar vermeyi hiç öğrenmedi. paula her şeyi edilgen çatıda yaşıyor, etken çatıda değil. paula‘nın yaşayacağı en sıradışı şey bir gün hayır diyebilmektir.”"
- Aşık Kadınlar
117. "Bende iradenizin çarpıp kırıldığı sınırı görüyorsunuz, beni asla aşamayacaksınız…"
- Piyanist
118. "insan bir şey öğrenince önceden olduğundan daha fazlası olur. ayrıca hiçbir şey öğrenmemiş herkesten de daha fazladır."
- Aşık Kadınlar
119. "Erich, Paula'yı bir an bile düşünmez onun için solunan hava kadar olağandır,Paula olağan değil farklı bir şey olmak ister."
- Aşık Kadınlar
120. "nefret, hızla yayılan bir yangın gibi dağdan dağa sıçrar."
- Aşık Kadınlar
121. "ama gelecekle uğraşırken bugün unutulmamalıdır. elbette bugünle uğraşırken gelecek de tamamen göz ardı edilmemelidir."
- Aşık Kadınlar
122. "Beklemek çok can yakar."
- Aşık Kadınlar
123. "paula seçilmeyi bekler, önemli olan budur. önemli olan doğru kişi tarafından seçilmektir."
- Aşık Kadınlar
124. "...minnettarlığı izlemek zorunda kalmak korkunçtur. minnettarlık sevince meydan vermez."
- Aşık Kadınlar
125. "bir çocuk tıpkı annesine ihtiyaç duyduğu gibi babasına da ihtiyaç duyar."
- Aşık Kadınlar
126. "“Kaleyi ayakta tutan yalnızca dayanıklılığıdır. Aşk çoktan uykuya gitmiştir. Kimse bu kadar uzun süre uyanık kalamaz.”"
- Aşık Kadınlar
127. "mutluluk şans işidir, bir yasa ya da eylemlerin mantıklı sonucu değildir."
- Aşık Kadınlar
128. "‘onu tehdit eden, düşüşten fazlasıdır.
onu tehdit eden, aylık belasının gelmemesidir.
ve bir belanın gelmeyişi her zaman güzel değildir.’"
- Aşık Kadınlar
129. "Uç vermekte olan bu ilişkinin en heyecanlı yanı gizliliği olacak."
- Piyanist
130. "...minnettarlığı izlemek zorunda kalmak korkunçtur. minnettarlık sevince meydan vermez."
- Aşık Kadınlar
131. "bir çocuk tıpkı annesine ihtiyaç duyduğu gibi babasına da ihtiyaç duyar."
- Aşık Kadınlar
132. "“Kaleyi ayakta tutan yalnızca dayanıklılığıdır. Aşk çoktan uykuya gitmiştir. Kimse bu kadar uzun süre uyanık kalamaz.”"
- Aşık Kadınlar
133. "mutluluk şans işidir, bir yasa ya da eylemlerin mantıklı sonucu değildir."
- Aşık Kadınlar
134. "‘onu tehdit eden, düşüşten fazlasıdır.
onu tehdit eden, aylık belasının gelmemesidir.
ve bir belanın gelmeyişi her zaman güzel değildir.’"
- Aşık Kadınlar
135. "eski bir atasözü, kadınlar acı çekmek için doğmuştur, erkekler çalışmak için der: biri diğerinin bedenine inatla yapışır, bir vandal gibi içini yıkıp döker, orada yaşar, ondan beslenir, buna simbiyoz denir."
- Aşık Kadınlar
136. "en iyisi, kendin gibi kal (...)"
- Piyanist
137. ""Aşk her zaman kadının bütününü ele geçirir. Aşkı tamamen harcamak ve kalan bozuk parayı tezgâhın üzerinde bırakmak kadının dürtüsüdür.""
- Piyanist
138. "zaman geçiyor ve zamanın içinde tükeniyoruz biz de."
- Piyanist
139. "...Aşkta iç içe geçmiş bu iki insan, henüz savaş başlamadan önce birbirlerinden ne istedikleri ve birbirlerine ne verecekleri konusunda kendi kendilerini aldatıyorlar. Yanlış anlamalar granitleşiyor giderek..."
- Piyanist
140. "ortada bir tüketici yoktur ama yine de insan tüketilir."
- Aşık Kadınlar
141. "hayat sürprizler olmadan ama belirlenen güzergahta yoluna devam eder."
- Aşık Kadınlar
142. "bir insan kendi gerçekliğinde var olmayan bir şeyi zihninde canlandırdığında ortaya ne çıkar? doğru: bu berbat durumdan hayaller çıkar."
- Aşık Kadınlar
143. "...gerçekten de şu lafın hakkı var gibidir: işin sonuna bakacaksın..."
- Michael
144. "Giyim, her zaman olduğu gibi, kadının esas meselesiymiş gibi görünmekte, zaten kadınlar etkili olmak için her zaman süse gereksinim duyar ve tek başına orman henüz bir hiçbir kadını süslememiştir.
Tersine, kadın kendi varlığıyla ormanı süslemelidir, dürbünlerle izlenen hayvanla benzerliği buradadır kadının."
- Piyanist
145. "Aşkın umutsuz görünen birçok şeyi düzeltebileceği görüşünde."
- Piyanist
146. "Güven iyidir,kontrol ise ondan daha iyi."
- Piyanist
147. "Anne,kızının ellerini geceleri yorganın üzerinde tutup tutmadığını kontrol edebilir,fakat korkuyu kontrol altına almak için önce kızının kafatasını keskiyle açması ve korkuyu bizzat kendisinin oradan kazıyarak çıkarması gerekiyor."
- Piyanist
148. "Bilirsiniz, karşıma hoşuma giden biri çıkmadı."
- Piyanist
149. "Aşkın umutsuz görünen birçok şeyi düzeltebileceği görüşünde."
- Piyanist
150. "zaman geçiyor ve zamanın içinde tükeniyoruz biz de."
- Piyanist
151. "...Aşkta iç içe geçmiş bu iki insan, henüz savaş başlamadan önce birbirlerinden ne istedikleri ve birbirlerine ne verecekleri konusunda kendi kendilerini aldatıyorlar. Yanlış anlamalar granitleşiyor giderek..."
- Piyanist
152. "ortada bir tüketici yoktur ama yine de insan tüketilir."
- Aşık Kadınlar
153. "hayat sürprizler olmadan ama belirlenen güzergahta yoluna devam eder."
- Aşık Kadınlar
154. "bir insan kendi gerçekliğinde var olmayan bir şeyi zihninde canlandırdığında ortaya ne çıkar? doğru: bu berbat durumdan hayaller çıkar."
- Aşık Kadınlar
155. "Çabalarımız için hep ödül bekleriz ama başkalarının çabalarının ödüllendirilmesine gerek olmadığına inanırız nedense, onları daha ucuza elde etmeyi umarız her zaman."
- Piyanist
156. "‘Anneler bakmadan da görürler.’"
- Piyanist
157. "“anne şöyle der: paula, satış elemanı ya da ev kadını olmak ZORUNDASIN. paula yanıt verir: anne, şu anda satış elemanı adayı aranmıyor. anne şöyle der: o zaman evde kal paula, ev kadını ol, ev işlerinde ve ahırda bana yardım et, benim hizmet ettiğim gibi babana hizmet et, ormandan geldiğinde erkek kardeşine de hizmet et, neden benden daha iyi durumda olasın ki, ben ev kadını olan annemden hiçbir zaman daha iyi durumda olmadım…”"
- Aşık Kadınlar
158. "“Paula bulabileceği her yerde, daha iyi olan hayatı aramaya devam eder..ama daha iyi olan hayat hep başkalarının hayatıdır, kendisinin değil.”"
- Aşık Kadınlar
159. "bir insandan vazgeçmek zorunda olmanın çok zor olduğunu söyler. insanın böyle bir şeye dayanmak için çok güçlü olması gerekir"
- Aşık Kadınlar
160. "Kaderi olan biri varsa o bir erkektir. Kendisine kader tayin edilen biri varsa o bir kadındır."
- Aşık Kadınlar
161. "‘Eğer bir gün hayat önünden geçerse paula onunla sohbet etmeye çalışmaz. çene çalmaktan hoşlanmaz artık.
işte hayat gidiyor paula!"
- Aşık Kadınlar
162. "İnsan her zaman en azından ilk üç içinde olmalı, arkadan gelenlerin yeri her zaman çok tenekesidir."
- Piyanist
163. "ortada bir tüketici yoktur ama yine de insan tüketilir."
- Aşık Kadınlar
164. "onlar evli. ikisinin de üstüne bir çizgi çekilebilir, tıpkı dünyada yoklarmış gibi."
- Aşık Kadınlar
165. "“Artık kimseye güvenilmez.”"
- Aşık Kadınlar
166. "paula’nın içinde hiç aşk yoktur.
paula’nın içinde bir şey varsa o da nefrettir, büyür de büyür. bu duygular içine kendiliğinden girmemiştir, birkaç kişinin bu uğurda epey çalışması gerekmiştir."
- Aşık Kadınlar
167. "paula bir şeyleri nasıl öğrenecek ki?
hata yapa yapa elbette.
insan böyle akıllanır."
- Aşık Kadınlar
168. "bazen bir avcı avından daha kötü duruma düşebilir."
- Aşık Kadınlar
169. "İnsan dünyaya güzel bir şeyler yaşamaya geldiğini sanır. Oysa insan dünyaya güzel olmayan şeyler yaşamaya gelir: adına ev işi denen, yanlışlıkla bir kez el atıldı mı insana yapışıp kalan yanlış bir hayat sürmeye."
- Aşık Kadınlar
170. "Hayat ciddidir,sanat neşeli."
- Piyanist
171. "Birçoğu açısından müzik,işciliğin derinliklerinden sanatsal temizlik katına çıkıp arınmak demektir."
- Piyanist
172. "İnsan her zaman en azından ilk üç içinde olmalı, arkadan gelenlerin yeri her zaman çok tenekesidir."
- Piyanist
173. "aşk geçer ama HAYAT kalır."
- Aşık Kadınlar
174. "Ağaca bakarken hissettiklerini eşsiz bulmakta; küçük bir çam kozalağında mükemmel bir evren görüyor çünkü."
- Piyanist
175. "...1şey olmasi mümkünken artık hiç1şey olmuştu..."
- Piyanist
176. "Kaderi olan biri varsa o bir erkektir. Kendisine kader tayin edilen biri varsa o bir kadındır."
- Aşık Kadınlar
177. "bir insan kendi gerçekliğinde var olmayan bir şeyi zihninde canlandırdığında ortaya ne çıkar? doğru: bu berbat durumdan hayaller çıkar."
- Aşık Kadınlar
178. "...gelecek lükstür. gani gani yoktur ondan."
- Aşık Kadınlar
179. "malesef hayat çoğunlukla arabayla gider, bisiklet için fazla hızlıdır."
- Aşık Kadınlar
180. "Ve aşk ancak sevilen varlık kıskanıldığında sevinir."
- Piyanist
181. "Mektupta aşkın nasıl bir seyir izlemesi gerektiği yazılı.Söylemek istemediği her şeyi döktü yazıya."
- Piyanist
182. "Çoğunluğun gözünde sanatın başlıca çekiciliği, bildikleri inandıkları bir şeyi yeniden fark etmektir."
- Piyanist
183. "aşk geçer ama HAYAT kalır."
- Aşık Kadınlar
184. "Aşk, doğru seçilmiş birisiyle ne kadar da güzel olabilir..."
- Piyanist
185. "Ağaca bakarken hissettiklerini eşsiz bulmakta; küçük bir çam kozalağında mükemmel bir evren görüyor çünkü."
- Piyanist
186. "...1şey olmasi mümkünken artık hiç1şey olmuştu..."
- Piyanist
187. "‘Sürü içgüdüsü vasat olana çok değer verir. Yere göğe koyamaz vasatı. Vasatlar çoğunluğu oluşturdukları için güçlü olduklarını zannederler.’"
- Piyanist
188. "Daha birkaç gün önce canlı olarak gördüğümüz dostlar da vardı aralarında, şimdi yıkıntıların altında yatıyorlardı..."
- Piyanist
189. "Zihninin kendisini bırakıp gideceğini hissediyor, en küçük damarlarına kadar acısını çekiyor bunun, bilinçli hayatına veda edip melekler ve şeytanlar korosuna katılıyor, ama bilinci tamamen yerinde olmasa da bir kez daha asılıyor. Veda edene hasret dolu bir kulak kabartma daha, en değerli şeyin, yani insanın kendisinin yitimine son bir yas. Tamamen teslim alınmadan önce, insanın yitirdiklerinin daha yeni farkına vardığı bir safha bu."
- Piyanist
190. "(...) zira önemli olan ruhtur (...)"
- Piyanist
191. "Erika, kehribar içinde bir böcek gibi, zamanı ve yaşı yok."
- Piyanist
192. "“Önceden tedbir alanın, ihtiyacı olduğunda elleri boş kalmaz.”"
- Piyanist
193. "erkekler domuz olabilirler ama tam tersi de. domuzun tam tersi nedir ki?"
- Aşık Kadınlar
194. "‘nefret, hızla yayılan bir yangın gibi dağdan dağa sıçrar.
paula ise yangının tam ortasındadır, hatta belki kundakçısıdır.’"
- Aşık Kadınlar
195. "‘paula bu bekleyiş süresince erich’e özellikle ihtiyaç duyar çünkü bu her kadın için bir kriz, her dişi organizma için bir külfet ama aynı zamanda sevinç demektir.’"
- Aşık Kadınlar
196. "erich ve paula arasındaki aşkı betimlemedik çünkü yoktu. insanın ayağının takıldığı, sonrasında topallayarak yürümeye devam ettiği bir çukur gibiydi. hiçbir şey kırılmadı, ömrünün baharındaki bir insan evladı dışında."
- Aşık Kadınlar
197. "Nefret, hızla yayılan bir yangın gibi dağdan dağa sıçrar."
- Aşık Kadınlar
198. "halk çoğunlukla paula gibi insanlar hakkında komik espriler yapar.bu esprilerin sonunda,kadınlar ne kadar aptal olursa olsun yine de tatlılar,denir.
ama yine de tatlılar.
esprilerin başka yerlerinde,erkekler ne kadar acımasız,açıkgöz,kurnaz ve pişkin olursa olsun yine de tatlılar,denir.
o anda erich’in annesi birlikte sepet taşımalarına kafa yormaya başlar.erich’in annesi talimsiz bir beyni olmasına rağmen bu kez hızlı düşünür.
paula’nın istediği ne tereyağı ne peynir ne süt ne şarap ne reçeldir.paula bu ürünlerin yapımına önemli derecede katkı sağlayan kişinin kendisini ister,hem de parası ve işgücüyle birlikte:yani erich’i.
ama yine de tatlılar!
HAYIR!diye düşünür erich’in annesi."
- Aşık Kadınlar
199. "Eğer 1kaplan, kaplan olma fırsatı bulamadığına inanıyorsa, duydugu hoşnutsuzluk ya da keder yüzünden koyun olmak ister..."
- O Olmayan Olarak O: Robert Walser ile, ‘e Doğru
200. "Tutku, prensip olarak daimi başarısızlığa duyulan aşktır."
- Piyanist
201. "Aşk biter ama hayat sürmeye devam eder."
- Sevda Kadınları
202. "Hiç utanmadan,kendilerinin yaptığı hataları başka insanların hatalarıyla düzeltmeye teşneler,oysa aynı hataları,üstelik göstere göstere ,kendileri de yapıyorlar."
- Piyanist
203. "Bana yapılmasını istemediğim bir şeyi,başkalarına yapmam.Seni o kadar çok seviyorum ki,sen istesen de canını asla yakamam.Çünkü herkes,sadece kendi istediği şeyleri yapmak ister."
- Piyanist
204. "Zaten yaşlılık, insanın taşımak zorunda olduğu başlıbaşına bir yük."
- Piyanist
205. "Başka bir yazarın, içindeki sessizliği susturmak için tesadüfen benimle aynı sözcükleri bulmuş olabileceğinden korkuyorum."
- O Olmayan Olarak O: Robert Walser ile, ‘e Doğru
206. "(...) zira önemli olan ruhtur (...)"
- Piyanist
207. "Erika, kehribar içinde bir böcek gibi, zamanı ve yaşı yok."
- Piyanist
208. "“Önceden tedbir alanın, ihtiyacı olduğunda elleri boş kalmaz.”"
- Piyanist
209. "Eğer 1kaplan, kaplan olma fırsatı bulamadığına inanıyorsa, duydugu hoşnutsuzluk ya da keder yüzünden koyun olmak ister..."
- O Olmayan Olarak O: Robert Walser ile, ‘e Doğru
210. "Halkın ar ve haya duygularını incittiği için 2002 yılında ülkemizde yasaklanmış bir kitap.. 22 yıl önceyi bilmem ama kitap mı daha müstehcen şimdiki hayat mı tartışılır."
- Piyanist
211. "...Evet gerçeklik belki de en kötü yanılgılardan 1i. Buna göre, yalan gerçeğin önünde, sonucunu çıkarıyor adam, kendi sözlerinden.
Gerçek olmayan, gerçek olandan önce geliyor..."
- Piyanist
212. "Giyim, her zaman olduğu gibi kadının esas meselesiymiş gibi görünmekte, zaten kadınlar etkili olmak için her zaman süse gereksinim duyar ve tek başına orman henüz hiçbir kadını süslememiştir. Tersine, kadın, kendi varlığıyla ormanı süslemelidir, dürbünlerle izlenen hayvanla benzerliği buradadır kadının."
- Piyanist
213. "Güvenmek iyidir ama kontrolü elden bırakmamakta her zaman fayda vardır"
- Piyanist
214. "Herkes kendi kaderine sızlanıyor ağzı köpürerek ve diğerlerini suçluyor."
- Piyanist
215. "Hemen geçip giden trene atlamalı zira bir kez öldükten sonra ne duyabileceğim ne de koku ya da tat alabileceğim!"
- Piyanist
216. "Belki de içlerinden biri öteki için yaratılmış ve o öteki, bunu mücadeleler ve kavgalar sonucunda görmek zorunda."
- Piyanist
217. "Sürü içgüdüsü vasat olana çok değer verir. Yere göğe koyamaz vasatı. Vasatlar çoğunluğu oluşturdukları için güçlü olduklarını zannederler. Orta tabakanın herhangi bir korkusu, ürküntüsü yoktur. Bu tabakanın mensupları, var olduğunu sandıkları sıcaklık uğruna birbirlerine sokulurlar."
- Piyanist
218. "Bu aşk, özünde bir imha."
- Piyanist
219. "...kanlı insan yığınlarından hiç ses çıkmıyor, onları birbirinden ayırmak da artık mümkün değil,
ölümün farklılıkları eşitlediği bilinen bir şey...
SON"
- Dışarıda Kalanlar
220. "‘Kadınlar kendi aralarındaki benzerlikleri değil, yalnızca farklılıkları görürler.’"
- Aşık Kadınlar
221. "“Zaman geçiyor ve zamanın içinde tükeniyoruz biz de.”"
- Piyanist
222. "Kaçan o kadar çok şey var ki,özellikle de Erika’nın gençlik yılları,örneğin on sekizinci yaşı;insanlar “tatlı on sekiz” der bu yaşa.Sadece bir yıldır ömrü ve sonra bitiverir.Şu ünlü on sekiz yaş."
- Piyanist
223. "Öğretmen ve öğrenci, erkek ve kadın olarak karşı karşıya. Aralarında kalın ve aşılmaz bir duvar var. Duvar, ikisinden birinin karşı tarafa geçip ötekinin kanını son damlasına kadar emmesini engelliyor. Öğretmen ve öğrenci aşktan, daha çok da aşka duyulan nefretten kaynıyor."
- Piyanist
224. "...Evet gerçeklik belki de en kötü yanılgılardan 1i. Buna göre, yalan gerçeğin önünde, sonucunu çıkarıyor adam, kendi sözlerinden.
Gerçek olmayan, gerçek olandan önce geliyor..."
- Piyanist
225. "Giyim, her zaman olduğu gibi kadının esas meselesiymiş gibi görünmekte, zaten kadınlar etkili olmak için her zaman süse gereksinim duyar ve tek başına orman henüz hiçbir kadını süslememiştir. Tersine, kadın, kendi varlığıyla ormanı süslemelidir, dürbünlerle izlenen hayvanla benzerliği buradadır kadının."
- Piyanist
226. "Güvenmek iyidir ama kontrolü elden bırakmamakta her zaman fayda vardır"
- Piyanist
227. ""Kaderi olan biri varsa o bir erkektir. Kendisine kader tayin edilen biri varsa o bir kadındır.""
- Aşık Kadınlar
228. "“Şişmanlamak modern bir şey değildir.”"
- Aşık Kadınlar
229. "her sistemin, ne kadar katı olursa olsun, bir yerlerde bir boşluğu vardır, insan oradan içeri girebilir. aşk çoğunlukla bu boşlukları bulmaktan ibarettir."
- Aşık Kadınlar
230. "Fakat aşkta, hiçbir kadın uzun süre mükemmel kalamaz. Kısa süre içinde beyler, daha sonra herkesin içinde de göstermekten kaçınmadıkları şirin özgürlükler kaparlar kendileri için. Artık araba kapısı tutulmaz, kadının sakarlıklarıyla alay edilir. Daha sonra sıra kandırmaya, aldatmaya, acı çektirmeye gelir, artık kadın o kadar sık aranmayacaktır da. Kadın kasten, amaca yönelik bir belirsizlik içinde tutulur. Birkaç mektubu karşılıksız kalmıştır. Kadın bekler, bekler, ama boşuna. Derken kendi kendisine neden beklediğini sorar; beklemektedir çünkü gelecek cevabın beklemekten daha korkutucu olacağını bilir. Erkekse büyük bir kararlılıkla başka bir hayatta, başka bir kadına benzer davranışlar sunmakla meşguldür."
- Piyanist
231. "“Kadınlar acı çekmek için doğmuştur.”"
- Aşık Kadınlar
232. "Zaten yazmamın tek sebebi var, kendimden kaçmak. Kendiliginden oluşan ve insanlara dönüşen gölgeler, sessizliğim onların kulaklarında çınlıyor..."
- O Olmayan Olarak O: Robert Walser ile, ‘e Doğru
233. "‘pırıl pırıl bir yeni mutfak, karın bölgesinde hissedilecek bir keyiften daha iyidir. keyif geçer ama mutfak kalır.’"
- Aşık Kadınlar
234. "Eski bir atasözü, kadınlar acı çekmek için doğmuştur, erkekler çalışmak için der: biri diğerinin bedenine inatla yapışır, bir vandal gibi içini yıkıp döker, orada yaşar, ondan beslenir, buna simbiyoz denir."
- Aşık Kadınlar
235. "Birçoğu açısından müzik,işciliğin derinliklerinden sanatsal temizlik katına çıkıp arınmak demektir."
- Piyanist
236. "‘Öğrenciye, bir kadın fotoğrafına nasıl bakması gerektiğini bilip bilmediğini sorarak, yaptığı küçük şakayı geri aldı; üslubu son derece ciddiydi. Saygıyla bakılacak, evet, çünkü onu karnında taşıyan ve dünyaya getiren annesi de kadındı, ne daha az ne daha çok.’"
- Piyanist
237. "(...) sanatın, bir sürü şeyin yanı sıra iyi bir teselli edici güce sahip olduğu söylenir. oysa bazen acının davetçisidir sanat."
- Piyanist
238. "+hala evlenmediniz mi(...)?
-bilirsiniz, karşıma hoşuma giden biri çıkmadı."
- Piyanist
239. "‘İnsanlar dile getiremedikleri şeyi yazmalı, dayanamayacağı şeyi yapmamalı.’"
- Piyanist
240. "Ve aşk ancak sevilen varlık kıskanıldığında sevinir."
- Piyanist
241. "her sistemin, ne kadar katı olursa olsun, bir yerlerde bir boşluğu vardır, insan oradan içeri girebilir. aşk çoğunlukla bu boşlukları bulmaktan ibarettir."
- Aşık Kadınlar
242. "Bu sistemi, annesiyle birlikte, kasap çengelinde asılı pembe bir et parçası gibi koparılması mümkün olmayan bir kurallar, düzenlemeler, eksiksiz emirler ağı olarak ilmik ilmik ördüler. Bu, güvenlik duygusu veriyor ve güvenlik güvenli olmayana karşı korku üretiyor. Erika her şeyin olduğu gibi kalmasından korkuyor ve günün birinde bir şeylerin değişmesinden."
- Piyanist
243. ""Hiçbir şey kırılmadı, ömrünün baharında ki bir insan evladı dışında.""
- Aşık Kadınlar
244. "Zaten yazmamın tek sebebi var, kendimden kaçmak. Kendiliginden oluşan ve insanlara dönüşen gölgeler, sessizliğim onların kulaklarında çınlıyor..."
- O Olmayan Olarak O: Robert Walser ile, ‘e Doğru
245. "Sonra karşılıklı susuyorlar. Fakat düşünceleri, kafalarının içinde dönen biley taşları nedeniyle çok keskin birer jilete dönüştü."
- Piyanist
246. "Gelecek lükstür. Gani gani yoktur onda."
- Aşık Kadınlar
247. "‘paula bir köpek kadar minnettardır. paula’nın minnettarlığını izlemek zorunda kalmak korkunçtur. Minnettarlık sevince meydan vermez.’"
- Aşık Kadınlar
248. "“Erkek aşk söz konusu olduğunda şaka kaldırabilir, güç söz konusu olduğunda kaldıramaz.”"
- Aşık Kadınlar
249. "“Paula kendi seçimlerini yapmayı, kararlar vermeyi hiç öğrenmedi. Paula her şeyi edilgen çatıda yaşıyor, etken çatıda değil. Paula’nın yaşayacağı en sıradışı şey birgün hayır diyebilmektir.”"
- Aşık Kadınlar
250. "‘anne, taneleri ayıklanmış boş bir taze fasülye gibidir ya da içindeki her şeyin çoktan yere düştüğü boş bir alışveriş filesi gibidir. yırtık pırtık bir file gibi."
- Aşık Kadınlar