Tüm kitapları ücretsiz okuyabilir veya indirebilirsiniz! Ayrıca son kitabımız İlahi Rezonans artık raflarda! İncelemek için:

Ahmet Taner Kışlalı Alıntıları & En Çok Okunan Sözleri

Ahmet Taner Kışlalı En Beğenilen Sözleri



1. "Şeriatçılar özgürlük istemiyor, kendilerinden farklı düşünenlerin özgürlüğünü ellerinden almak istiyorlar."


- Kemalizm, Laiklik ve Demokrasi



2. "Bilmemek “cehalet”ten, görememek “gaflet”ten, bilip ve görüp de gereğini yerine getirmemek ise “ihanet”tendir!"


- Seçimsiz Demokrasi



3. "“Bu topraklarda yaşayan insanlar Atatürk’ü sevmek zorunda değillerdir; ama Atatürk’e saygı göstermek zorundadırlar.”"


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



4. ""Bu ülkede Atatürk'ü yıkarak olumlu bir şeyler yapabileceğini sananların, kendi küçük dünyaları içinde büyük bir yanılgıyı yaşadıklarını sanıyorum.""


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



5. ""Atatürk cehalete karşı savaştı, İslam'a karşı değil...""


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



6. "Gençlik eğer siyasete uzak kalıyorsa, bunun üç nedeni olabilir.
Ya sorunu yoktur... Ya sorunlarının çözümü konusunda umudu yoktur... Ya da korkmaktadır..."


- Kemalizm Laiklik ve Demokrasi



7. "Hangi rotayı takip ediyorsunuz?
-Ne rotası paşam Allah 'a sığındık gidiyoruz ..."


- Ben Demokrat Değilim



8. "Kemalizm'i bu topluma kazandırdıklarını yitirmek istemiyorsak kabuklarımızdan çıkmak zorundayız."


- Kemalizm, Laiklik ve Demokrasi



9. "Kubilaylar unutulmamalı...Karanlığa hayır ..."


- Ben Demokrat Değilim



10. "Çünkü 30 Ağustos 'un ordusu halkın ordusu...Çünkü 30 Ağustos 'un ordusu Atatürk 'ün ordusu."


- Ben Demokrat Değilim



11. "Atatürkçülük Türk milleti için bir öze dönüş hareketidir. Atatürkçü düşünce, sadece Atatürk dönemi Türkiyesi'nin zorluklarını çözmek ve bütün esir ve mazlum milletlere örnek olmakla kalmayan; akla, bilime ve fenne dayalı bir dünya görüşü olarak, gelecek yüzyıllara ışık tutacak bir sistemdir."


- Tanrı'yı Kim Kullanır



12. ""Devlet işleriyle uğraşmayanlara, kendi işi gücü ile uğraşan sessiz bir yurttaş değil, hiçbir işe yaramayan biri gözüyle bakarız.""


- Kemalizm, Laiklik ve Demokrasi



13. "Atatürk cehalete karşı savaştı, İslam'a karşı değil..."


- Kemalizm, Laiklik ve Demokrasi



14. "Ve elbette, Atatürk'ün sağlığında yaptıklarının bekçiliği ile yetinmenin Kemalizm değil "tutuculuk" olduğunu da unutmamak gerekir!...

Kemalist olabilmek için Atatürk'ün "izinde" değil, "yolunda" olmak gerektiğini bilmek gerekir!..."


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



15. "Atatürk cehalete karşı savaştı, İslam’a karşı değil…"


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



16. "Gençlik sesini yükselttiğinde değil, asıl sustuğu, pıstığı zaman endişelenmek gerekir. Ülkenin geleceği için!"


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



17. "Laiklik, dini devre dışı bırakmak anlamına gelmez; din adına baskı yapmak, zor kullanmak isteyenleri devre dışı bırakmak anlamına gelir."


- Kemalizm, Laiklik ve Demokrasi



18. "Şeriatçılar özgürlük istemiyor, kendilerinden farklı düşünenlerin özgürlüğünü ellerinden almak istiyorlar."


- Kemalizm Laiklik ve Demokrasi



19. "Mustafa Kemal, ülkenin koşullarının daha hiç hazır olmadığı bir aşamada bile çok partili düzene geçiş için sakınca görmezken, tek bir koşulu ileri sürmüştü:

!"


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



20. ""Ben, manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma, hiçbir donmuş ve kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım ilim ve akıldır..."


- Kemalizm, Laiklik ve Demokrasi



21. "İşçiye siyaset yasak.
Kamu görevlisine siyaset yasak.
Gençliğe siyaset yasak.
Ama işverene ve din adamına siyaset serbest.."


- Tanrı'yı Kim Kullanır



22. "Düşünceler ancak doğrulara oturdukları zaman güç kazanırlar!..."


- Tanrı'yı Kim Kullanır



23. "Dine saygılı olmak başka, kendi dar görüşleri dışındakileri dinsiz sayanlara saygılı olmak başkadır.
Saygısıza saygı duymak ise öyle zordur ki!.."


- Tanrı'yı Kim Kullanır



24. "Bu ülkede Atatürk'ü yıkarak olumlu bir şeyler yapabileceğini sananların,

yaşadıklarını sanıyorum."


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



25. "Arap toplumunda kadın, topumun en aşağılanan öğesini oluşturuyordu. Örneğin deve bile, kadından daha değerli sayılmaktaydı."


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



26. ""Mustafa Kemal 'i bilimsel olarak değerlendirebilmenin yöntemi açık:

Hangi koşullardaydı?
Ne yapmak istiyordu?
Ne yaptı?
Sonuç ne oldu?"


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



27. "Umudu ertelemek, yitirmekten kuşkusuz ki daha iyidir!.."


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



28. "aydınlığın ışığı, karanlıkta yaşayanları her zaman çeker."


- Tanrı'yı Kim Kullanır



29. "Ayrımcılık gericiliktir!
İster ırka, ister dine, ister cinsiyete, ister yaşa ... İsterse etnik kökene ya da bölgeciliğe dayansın ...
Bölerek ilerlenmez, bölerek gerilenir!"


- Kemalizm Laiklik ve Demokrasi



30. "Orman Bakanlığı'na ait kuruluşlarda "din eğitimi" kampları düzenleniyor. Polis bu "gerçeği" Vali'den bile gizliyor. "Yalan" bilgi veriyor.
Sivas'ta yanarak ölen karikatürcü Asaf Koçak'ın cenaze namazını kıldırmayı Yerköy'deki imam ve müftü reddediyor. Ankara'nın göbeğinde bir büyük caminin imamı, Sivas olayında "köktendinci"lerin katkısından söz eden Başbakan Yardımcısı'na verip veriştiriyor.
Sağlık Bakanlığı'na bağlı meslek okullarında, "şeriatçılık" ve "Atatürk düşmanlığı" eğitimin temel ilkeleri haline geliyor.
Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okulların önemli bir kesimi, "din eğitimi" öğretmenlerinin yönetimine terk ediliyor.

Devleti "dinci güçlerden korumak" için kurulan Diyanet İşleri Başkanlığı; giderek devleti "dinci güçlerin emrine sokmak" işlevini üstleniyor.
Her yıl, imam-hatip liseleri ile Kuran kurslarında yaklaşık 800 bin kişi "dini eğitim"den geçiyor.
"Bilgili, çağdaş kafalı" din adamı yetiştirmek amacıyla kurulan imam-hatip okulu mezunlarının sadece yüzde 10'u Diyanet İşleri örgütünde görev alırken, valiler, kaymakamlar, emniyet müdürleri, yargıçlar, savcılar, öğretmenler arasında "dinsel eğitim" kökenlilerin oranı hızla artıyor.
Milli Eğitim, Sağlık, İçişleri ve Orman bakanlıklarındaki "dinci kadrolaşma" artık saklanamaz hale geliyor."


- Kemalizm Laiklik ve Demokrasi



31. "Atatürk din ile ilgili görüşlerini aslında açık bir biçimde ortaya koymuştu: "Din lüzumlu bir müessesedir. Dinsiz milletlerin devamına imkân yoktur. Yalnız şurası var ki, din Allah ile kul arasındaki bağlılıktır. Softa sınıfının din simsarlığına müsaade edilmemelidir.

. İşte biz bu vaziyete karşıyız ve buna izin vermiyoruz. Bu gibi din ticareti yapan insanlar saf ve masum halkımızı aldatmışlardır. Bizim ve sizlerin asıl mücadele edeceğimiz, ettiğimiz bu kimselerdir. Hangi şey ki akla, mantığa, halkın menfaatine uygundur; biliniz ki o bizim dinimize de uygundur. Eğer bizim dinimiz aklın, mantığın uyduğu bir din olmasaydı, mükemmel olmazdı, son din olmazdı.""


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



32. "Geniş memur kitlesinin tam bir umutsuzluk içinde olduğunu ortaya koyan belirtiler var. Fiyatlardaki artış hızı maaşlara yapılan zamları şimdiden yetersiz hale getirmek yolundadır. Kalkınma hızı düşmüş, ekonomi çok zor koşullarla karşı karşıya kalmıştır. Ve şimdiki rejimin Türkiye'yi tam bir çıkmaza sürüklemekten başka bir işe yaramadığı kanısı bazı çevrelere yerleşmektedir."


- Tanrı'yı Kim Kullanır



33. "Kamuoyu unutkandır ve geçmişten çok bugünkü verilerden etkilenir. Belleği geçmişle ilgili bir olayı bir kez saptırmışsa, onu düzeltmek çok zordur. Buna örnek olarak, bazı batılı ülkelerin kamuoyunda varolan “Türk-ermeni sorunu” ile ilgili önyargıları gösterebiliriz."


- Siyaset Bilimi



34. "Geri kalmış ülkelerin en önemli sorunlarından birisi, ulusal birliği ve bütünleşmeyi sağlamaktır."


- Siyaset Bilimi



35. "Bilim adamlığı görünümü altında, ama "emir kulu" ezikliği içinde, "Ne yapayım, üzerimde hükümetin baskısı vardı"ya sığınan YÖK'çüleri bazen tiksinerek, bazen de acıyarak seyrediyorsunuz."


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



36. "Atatürk'ün adının en çok edildiği dönem 12 Eylül'dü.
Atatürk'e en çok ihanet edildiği dönem de 12 Eylül oldu."


- Tanrı'yı Kim Kullanır



37. "İnsanlar hep aynı şeyi duya duya , sonunda onun doğru olduğunu tartışmadan kabul etme eğilimine girerler. Yanlışları doğru gibi görmek çok kolaylaşır."


- Tanrı'yı Kim Kullanır



38. "güncelliğini hiç yitirmeyen, ne zaman okunursa okunsun "kalıcı" değer taşıyan köşe yazarları vardır.
Prof. Ahmet Taner Kışlalı'nın yazıları bu gruba girer. Hem yazıldığı günün Türkiyesi'ne seslenmiştir, hem de geleceğe ışık tutmuştur, hem de zamansal sınırları aşan içeriğe sahiptir."


- Tanrı'yı Kim Kullanır



39. "Siyaset adamı, bir düşün adamı olmaktan çok bir uygulayıcıdır."


- Siyaset Bilimi



40. "Aziz Nesin, yıllar önceki bir konuşmamız sırasında şöyle demişti:
"Geçmişte Atatürk'ü eleştirmiş olmaktan dolayı şimdi utanıyorum. Her geçen gün gözümde küçüleceğine, tersine daha da büyüyor.""


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



41. "Kemalizm, bir anlamda liberalizm ve sosyalizmin, geri kalmış ülke koşullarındaki bir senteziydi."


- Tanrı'yı Kim Kullanır



42. "Giordano Bruno ne güzel söylemiş :
"Kötüler Tanrı'yı, Tanrı ise iyileri kullanır!...""


- Tanrı'yı Kim Kullanır



43. "Çünkü “güç” inandırıcılık demektir!

Tıpkı tutarlılığın inandırıcılık, inandırıcılığın da güç kazandırması gibi…"


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



44. "Köy Enstitüleri'ni kapatan kafa, şimdi eğitim ordusunu da bozma çabasında..."


- Bir Türkün Ölümü



45. "Mandela'nın "Atatürk Barış Ödülü"nü reddettiğini duyunca bu anı canlandı kafamda. Düşündükçe beni utandıran bu anı...
Atatürk adına bir "barış" ödülü oluşturuyorsunuz ve seçici kurula da Genelkurmay Başkanı ile Milli Güvenlik Kurulu Genel Sekreteri'ni koyuyorsunuz.
NATO Genel Sekreteri'ni, Alman Cumhurbaşkanı'nı, Japon veliahtını ve General Evren'i bu ödüle layık görüyorsunuz... Bu çarpıklığa Atatürk ismini alet etmeye hakkınız var mı? O, Mustafa Kemal değil midir İttihat Terakki'nin ünlü Selanik Kongresi'nde, daha gencecik bir subayken haykıran:

!.."


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



46. "Uğur Mumcu, Kemalizm'in inançlı, bilinçli ve yürekli bir savunucusu idi.."


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



47. "Fransızlarda bir söz vardır. "Benzeyenler buluşurlar.""


- Tanrı'yı Kim Kullanır



48. "Bir kısırdöngü bu.
İşçisiz "sol" olmaz.
Solsuz "demokrasi " olmaz.
Demokrasi olmayınca da "çağdaş" olamazsınız. Ve burnunuz "pislik"ten kurtulmaz..."


- Tanrı'yı Kim Kullanır



49. "… ve elbette Atatürk’ün sağlığında yaptıklarının bekçiliği ile yetinmenin Kemalizm değil, tutuculuk olduğunu da unutmamak gerekir.
Kemalist olabilmek için Atatürk’ün “izinde” değil “yolunda” olmak gerektiğini bilmek gerekir."


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



50. "Toplumun çeşitli sınıf ve tabakalarındaki bilinçlenme sonucu doğan istemlere bu sistem içinde cevap veremeyen egemen sınıflar için tek çıkar yol kalmaktadır: Baskı!"


- Tanrı'yı Kim Kullanır



51. "Özgür hareket için, temel koşulun özgür düşünebilmek olduğunu unutamayız. Düşüncesi koşullandırılmış bulunan bir kişinin özgür eylemi olamaz."


- Siyaset Bilimi



52. "Kemalist “halkçılık”, toplumun en yoksul ve en eğitimsiz kesimini güçlendirmek, toplumsal dayanışmayı sağlamak istiyordu."


- Kemalizm, Laiklik ve Demokrasi



53. "Şah geldi. Siz çok şanslı bir ülkenin çocuğusunuz..."


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



54. ""Açlık yıllarında ölenleri açlık öl­dürmez, onları alışmış oldukları tokluk öldürür".İbni Haldun"


- Siyaset Bilimi



55. ""Gençler bilebilse, yaşlılar yapabilse""


- Siyaset Bilimi



56. "Dinciler inancı aklın önüne geçiriyorlar. Temel sloganları "Düşünme uygula!..." Irkçılar otoriteyi aklın önüne koyuyorlar: "Düşünme, buyruğa uy!..."
Uydu insan, uydu toplum!"


- Tanrı'yı Kim Kullanır



57. "Başbakanken demokrasinin temellerine dinamit koyanlar, başkan olunca hidayete mi erecekler?"


- Tanrı'yı Kim Kullanır



58. "Ve elbette, Atatürk'ün sağlığında yaptıklarının bekçiliği ile yetinmenin Kemalizm değil "tutuculuk" olduğunu da unutmamak gerekir!...

Kemalist olabilmek için Atatürk'ün "izinde" değil, "yolunda" olmak gerektiğini bilmek gerekir!..."


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



59. "Kemalistlerin ağır bastığı (özellikle CHP’nin) 27 Mayıs döneminde hazırlanan 1961 Anayasası ise, tam anlamıyla bir “sosyal devlet” kurmayı amaçlıyordu."


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



60. ""Ne mutlu Türk olana" dememiş "Ne mutlu Türk'üm diyene" demiştir. O'nun için "Türk", Anadolu toprakları üzerinde "kederde, kıvançta" dayanışma içinde olan insanların adıdır."


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



61. "Aziz Nesin, yıllar önceki bir konuşmamız sırasında şöyle de­mişti:
" -Geçmişte Atatürk'ü eleştirmiş olmaktan dolayı şimdi uta­nıyorum. Her geçen gün gözümde küçüleceğine, tersine daha da bü­yüyor." Benzer aşamadan geçmiş bir kişi olarak, bu değerlendirmeyi gönülden paylaşmam zor değildi. Zaman bizleri değil, Mustafa Kemal'i haklı çıkarmıştı."


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



62. "Tarihsel olgular, ancak dönemlerinin koşulları içinde değerlendirildiğinde bir anlam taşırlar."


- Tanrı'yı Kim Kullanır



63. "Her umudun tükendiği yerde, yeni bir umut yeşerir. Bu, doğanın insanlara sunduğu "yaşama isteği" nin vazgeçilmez bir öğesidir."


- Tanrı'yı Kim Kullanır



64. "Kendi kişiliğinin bilincine varan insan için özgürlük bir gereksinme olmakla birlikte, demokrasi de ancak yaşa­narak öğrenilen bir yaşam biçimidir."


- Siyaset Bilimi



65. "‘’Nüfusa memnunluk verici bir yaşam düzeyi sağlama olanağına sahip bulunmayan hükümet, bir ordu yaratmaya yetecek kadar olanaklara sahiptir. Böyle bir durumda halkını umut ve kinle besler. Çünkü bu besine ulaşması, ekmeğe ulaşmasından daha kolaydır.’’"


- Siyaset Bilimi



66. ""Türkiye Cumhuriyeti'ni kuran Türk halkına Türk milleti denir.""


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



67. "Aziz Nesin, yıllar önceki bir konuşmamız sırasında şöyle de­mişti:
" -Geçmişte Atatürk'ü eleştirmiş olmaktan dolayı şimdi uta­nıyorum. Her geçen gün gözümde küçüleceğine, tersine daha da bü­yüyor." Benzer aşamadan geçmiş bir kişi olarak, bu değerlendirmeyi gönülden paylaşmam zor değildi. Zaman bizleri değil, Mustafa Kemal'i haklı çıkarmıştı."


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



68. "...çünkü laiklik olmayan yerde önem taşıyan öğe ulus değil, inananların oluşturduğu "ümmet"tir."


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



69. "Halklarına öncülük etmek isteyen Kürt kökenliler, “Tek vatan, tek bayrak, tek resmî dil” diyebildikleri ölçüde, etkilerini arttıracaklarını ve sorunun demokratik yollardan çözümüne de en büyük desteği vermiş olacaklarını bilmelidirler."


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



70. "Çünkü insanlar ve toplumlar, zorluklarla savaşa savaşa güçlenirler ve kendilerine güven kazanırlar."


- Siyaset Bilimi



71. "Atatürk şöyle diyordu: "Bu memleketin asıl sahibi, toplumumuzun esas unsuru olan köylüdür. İşte köylüdür ki, bugüne kadar eğilim ışığından yoksun bırakılmıştır. Takip edeceğimiz eğitim siyasetinin temeli evvela mevcut cahilliği yok etmektir. Bütün köylüye okumak, yazmak ve vatanını, milletini, dinini, dünyasını tanıtacak kadar coğrafi, dini ve ahlaki bilgi vermek ve dört işlemi öğretmek, eğitim programımızın ilk hedefidir.""


- Kemalizm Laiklik ve Demokrasi



72. "Ve elbette Atatürk'ün sağlığında yaptıklarının bekçiliği ile yetinmenin Kemalizm değil "tutuculuk" olduğunu da unutmamak gerekir!..

Kemalist olabilmek için Atatürk'ün "izinde" değil, "yolunda" olmak gerektiğini de bilmek gerekir!.."


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



73. "Demokrasi laikliğin değil, laiklik demokrasinin ön koşuludur."


- Bir Türkün Ölümü



74. "Demokrasi bir yaşam biçimidir. Yaşanmadan öğrenilemez!"


- Tanrı'yı Kim Kullanır



75. "Bir cümle hala kulaklarımda: “cesaretim olsa tıpkı ince memedin destanını yazdığım gibi, Mustafa Kemal’in de destanını yazmak isterdim.”
Yaşar Kemal"


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



76. "1970 yılında Hacettepe ve Erzurum Atatürk Üniversitelerinde uyguladığımız ankete verilen cevaplara göre, öğrencilerin yüzde 74,3'ü kurulu yasal ve toplumsal düzenden memnun değillerdir."


- Öğrenci Ayaklanmaları



77. "Devlet çeteleştikçe, çeteler devletleşir oldu."


- Ben Demokrat Değilim



78. "Kemalizm'i "geçmişin bekçiliği" sananlar, "geleceğin öncülüğü"nü yapmak fırsatını kaçırmaya mahkûmdurlar."


- Ben Demokrat Değilim



79. "Bu ülkede Atatürk'ü yıkarak olumlu bir şeyler yapılabile­ceğini sananların, kendi küçük dünyaları içinde büyük bir yanıl­gıyı yaşadıklarını sanıyorum."


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



80. "İnsan mı, sistem mi?
Önce insan!
İnsan malzemeniz iyi ise kötü sistemle de iyi sonuç alabilirsiniz. Ama kötü ise yapableceğiniz en akıllıca şey, o insanları en iyi sınırlayacak sistemleri bulmaktır."


- Tanrı'yı Kim Kullanır



81. "Eğer Atatürk olmasaydı, Kemalizme bugün burun kıvıran, cumhuriyeti numaralama sevdasına kapılan, "referandumla devrim" yapabileceğini sanan bazı büyük üstatlar acaba ne ile uğraşıyor olacaklardı?"


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



82. "Örneğin Laswell'in araştırmalarına göre, kişinin sosyalist, tutucu, anarşist ya da terörist olmasında, ailenin çok önemli rolü var."


- Siyaset Bilimi



83. "“Bu topraklarda yaşayan insanlar Atatürk’ü sevmek zorunda değillerdir; ama Atatürk’e saygı göstermek zorundadırlar.”"


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



84. "Eğer Atatürk olmasaydı, Kemalizme bugün burun kıvıran, cumhuriyeti numaralama sevdasına kapılan, "referandumla devrim" yapabileceğini sanan bazı büyük üstatlar acaba ne ile uğraşıyor olacaklardı?"


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



85. "Örneğin Laswell'in araştırmalarına göre, kişinin sosyalist, tutucu, anarşist ya da terörist olmasında, ailenin çok önemli rolü var."


- Siyaset Bilimi



86. ""Bugün demokrasimiz Atatürk döneminin attığı, İnönü döneminin pekiştirdiği sağlam temeller sayesinde Atatürk döneminden çok daha ileridedir. Atatürk dönemine göre bugün daha demokratız, ama Atatürk dönemi Avrupa ortalamasından daha ileriyken 1945'ten beri o ortalamanın gerisindeyiz. Mutlak olarak ilerledik ama Avrupa'ya göre geriledik.""


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



87. "Bu topraklarda yaşayan insanlar, Atatürk'ü sevmek zorunda değiller; Atatürk'e saygı göstermek zorundadırlar!"


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



88. "Aziz Nesin, yıllar önceki bir konuşmamız sırasında şöyle demişti:
"'- Geçmişte Atatürk' ü eleştirmiş olmaktan dolayı şimdi utanıyorum. Her geçen gün gözümde küçüleceğine, tersine daha da büyüyor.""


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



89. "Laiklik, dini devre dışı bırakmak anlamına gelmez; din adına baskı yapmak, zor kullanmak isteyenleri devre dışı bırakmak anlamına gelir."


- Kemalizm, Laiklik ve Demokrasi



90. ""Devlet işleriyle uğraşmayanlara, kendi işi gücü ile uğraşan sessiz bir yurttaş değil, hiçbir işe yaramayan biri gözüyle bakarız.""


- Kemalizm, Laiklik ve Demokrasi



91. "“Kötüler Tanrı’yı, Tanrı ise iyileri kullanır!…”"


- Tanrı'yı Kim Kullanır



92. "Kemalizm’in bir “liberal demokrasi”yi değil, “sosyal demokrasi”yi hedeflediği açıktır."


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



93. "Laiklik, dini devre dışı bırakmak anlamına gelmez; din adına baskı yapmak, zor kullanmak isteyenleri devre dışı bırakmak anlamına gelir."


- Kemalizm, Laiklik ve Demokrasi



94. ""Devlet işleriyle uğraşmayanlara, kendi işi gücü ile uğraşan sessiz bir yurttaş değil, hiçbir işe yaramayan biri gözüyle bakarız.""


- Kemalizm, Laiklik ve Demokrasi



95. "- Ben yurdumu da, ulusumu da kendi irademle seçtim!.. Mustafa Kemal olmasaydı, belki ben de olmazdım... Niçin Kemalist olduğumu, niçin milliyetçi olduğumu, öyle sanıyorum ki artık anlamışsınızdır!.."


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



96. "Sağcı ideolojiler daha çok duygulara, solcu ideolojiler ise akla seslenirler, insanın bilinçli çabasının koşulları iyileştirilebileceğine, sorunlara çözüm getirebileceğine olan güveni yansıtırlar. Kemalizm de, akla ve insancıl değerlere dayalı "çağdaş" bir toplum özlemine yanıt veren, geri kalmışlıktan kurtulma istencini yansıtan bir ideolojidir."


- Kemalizm Laiklik ve Demokrasi



97. "Mendés-France, Fransa başbakanıyken, 1954 yılında şöyle demişti:
"Rejimin yönü ile gençliğin eğilimleri arasında bir ayrılma olduğu andan itibaren felaket yakın demektir.""


- Tanrı'yı Kim Kullanır



98. "-çok önce, toplumları "üretim biçimleri"ne göre ayıran lbni Haldun'dur. Marx'a, Montesquieu'ye, Dar­win'e, Jean-Jacques Rousseau'ya, Machiavelli'ye, Vico'ya, Malthus'a kadar uzanan birçok düşünce çizgisinin başlan­gıç noktasında lbni Haldun'u görürüz."


- Siyaset Bilimi



99. "İçinde asıl gençlerin yaşayacakları geleceğin toplumu ile ilgili kararlar, o gelecekte yaşamayacak olanlar tarafından çok kez gençlerin görüşü bile alınmadan veriliyor."


- Tanrı'yı Kim Kullanır



100. ""Türkiye Cumhuriyeti'ni kuran Türkiye halkına Türk milleti denir.""


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



101. ""Atatürkçülük herhangi bir sınıfın egemenliğini reddeden, ılımlı toplumculuğu öngören, her türlü sömürüye karşı bir dünya görüşüdür. Atatürkçü halkçılık, yönetimde, siyasada, kalkınmada, gelirlerin dağılımında, devlet ve ulus olanaklarının kullanılmasında halk yararının gözetilmesini amaçlar.""


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



102. "Gençlik eğer siyasete uzak kalıyorsa, bunun üç nedeni olabilir.
Ya sorunu yoktur... Ya sorunlarının çözümü konusunda umudu yoktur... Ya da korkmaktadır..."


- Kemalizm, Laiklik ve Demokrasi



103. "Atatürk'ün reformlarını birbiri peşisıra gerçekleştirmeye çalıştığı Cumhuriyet'in ilk on yılında hemen hiç bir öğrenci hareketine rastlanmamıştır. Gençlik, rejimin ve Kemalist ilkelerin en ateşli savunucusu olmuştur."


- Öğrenci Ayaklanmaları



104. "《Daha yirmi yaşında yaşlanmak mümkün olduğu gibi,elli yaşında da genç olmak olanağı vardır.》"


- Öğrenci Ayaklanmaları



105. "Dostoyevski, “Karamazov Kardeşler”in bir yerinde, “Eğer” der, “Tanrı olmasaydı, O’nu biz yaratmak zorunda kalırdık.”
Sayın Ecevit de, CHP konusunda düş kırıklığı yaratan ünlü önerisini yaparken önemli bir doğrunun altını çizdi: “SHP olmasaydı, bir SHP yaratmak gerekirdi. Bizde olmayacak bazı kişiler de, siyaset yapmak ihtiyacındadır."


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



106. ""Bir zincir en zayıf halkası kadar güçlüdür!..""


- Kemalizm Laiklik ve Demokrasi



107. "Geçmiş doğru bilinmeden, gelecek doğru kurulamaz."


- Ben Demokrat Değilim



108. "...öğrenci ayaklanmalarının nedeni olarak,gençlerin %56'sı 《yapılan öğrenime uygun iş olanakları bulabilmede duyulan endişeyi》göstermişlerdi."


- Öğrenci Ayaklanmaları



109. "...profesör ile öğrenci arasındaki fark, sadece bilme­diklerinin derecesi ile ilgilidir."


- Öğrenci Ayaklanmaları



110. "İnsan aydınlandıkça, özgürlüğe olan gereksinmesi de artar."


- Kemalizm Laiklik ve Demokrasi



111. "Bir gücün tek başına egemen olduğu yerde demokrasiden söz edilemez."


- Siyaset Bilimi



112. "Kuşkusuz ki kimse Atatürkçü olmak zorunda değil. Kimse Atatürk’ü sevmek zorunda da değil. Ama bu topraklar üzerinde yaşayan herkes, ona saygı borçlu olduğunu unutmamak zorundadır."


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



113. "1992 Türkiye'sinin eğitim kurumlarının büyük çoğunluğunda bulunmayan demokratik bir ortam, yarım yüzyıl önceki Köy Enstitülerinde -hem de "tek parti"döneminde- vardı.
Her Cumartesi öğleden sonra toplanan Köy Enstitüsü genel kurulunda öğrenciler, öğreticiler ve yöneticiler, sorunları özgürce tartışırlardı. Üstelik müdürün değil, "bir öğrencinin yönettiği " toplantılarda...."


- Tanrı'yı Kim Kullanır



114. "...öğrenci ayaklanmalarının nedeni olarak,gençlerin %56'sı 《yapılan öğrenime uygun iş olanakları bulabilmede duyulan endişeyi》göstermişlerdi."


- Öğrenci Ayaklanmaları



115. "Aristo ise gençliği şu özellikleri ile tanımlamıştı:ölçü tanımamak,ihtirasla hareket etmek,her şeyde aşırılığa kaçmak."


- Öğrenci Ayaklanmaları



116. "Atatürk'ün izi, O'nun öldüğü noktada biter, ama yolu bitmez, sonsuza dek uzanır."


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



117. "Atatürk adına, kurduğu parti kapatıldı. Atatürk adına TDK ve TTK devletleştirildi. Atatürk adına, laiklik çiğnendi. Atatürk adına Atatürk'ün miras hakkı bile yok edildi..."


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



118. "CHP Genel Sekreteri Recep Peker, İtalya gezisinin hemen sonrasında, Atatürk'ün partisini de faşist modele göre yeniden yapılandırmak için bir tasarı hazırladı. Herkesin beğendiği bu tasarı onay için önüne geldiğinde, Mustafa Kemal'in gösterdiği tepki ünlüdür:
"-İsmet Paşa bu saçmaları herhalde okumadan imzalamış olacak!""


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



119. ""Biz sizden düşüncesi özgür, vicdanı özgür, anlayışı özgür kuşaklar istiyoruz."
- Mustafa Kemal Atatürk"


- Kemalizm Laiklik ve Demokrasi



120. "Tehlikeyi abartmak da yanlış, küçümsemek de..."


- Kemalizm Laiklik ve Demokrasi



121. "Şeriatçılar özgürlük istemiyor, kendilerinden farklı düşünenlerin özgürlüğünü ellerinden almak istiyorlar."


- Kemalizm, Laiklik ve Demokrasi



122. "Geçmiş, bugüne ışık tuttuğu ve daha iyi bir gelecek kurmaya yardımcı olduğu ölçüde önem taşır. Yoksa, sürekli geçmişi yaşayanlar geleceği kuramazlar."


- Kemalizm Laiklik ve Demokrasi



123. "Nâzım'ın "Bir Aşk Masalı"nda Ferhat, Şirin'e şöyle der: Konuştuğum dil kadar, Türkçem kadar güzelsin!"


- Bir Türkün Ölümü



124. "Gençlik sesini yükselttiğinde değil, asıl sustuğu, pıstığı zaman endişelenmek gerekir. Ülkenin geleceği için!"


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



125. "Bu topraklarda yaşayan insanlar, Atatürk'ü sevmek zorunda değillerdir; ama Atatürk'e saygı göstermek zorundadırlar!"


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



126. "Doğu Avrupa'yı elinde bulunduran dünyanın kalbine(Rus toprakları), Dünyanın kalbini elinde bulunduran Dünya'nın adasına (Avr. Asya Afr.) Dünyanın adasını elinde bulunduran da tüm dünyaya hükmeder."


- Siyaset Bilimi



127. "Spinoza'dan beri vurgulanan bir gerçek var: Bir karar organının yapısının demokratik olması kadar, hatta ondan da çok, yaptığının demokratik olması önemlidir."


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



128. "Türk kökenlileri yönetimden olabildiğince uzak tut­ma politikası, sınırsız iktidar isteğinden doğuyordu. Çün­kü, kurucu millet olarak Türklerin bazı ayrıcalıkları, do­ğuştan bazı hakları, özgürlükleri vardı. Türk kökenliler padişahın kulu, yani kölesi sayılmazlardı. Çokuluslu Os­manlı lmparatorluğunu oluşturan pek çok unsur içinde sa­dece doğuştan Müslüman Türkler iktidarı denedeyip sınır­layabilecek durumdaydılar. O yüzdendir ki Fatih Sultan Mehmet, bu yetkiye sahip olan ulusu devlet yönetiminin tamamen dışına itmek istemiştir ve bunu başarmıştır; on­dan sonraki padişahlardan da bir çoğu aynı uygulamayı sürdürmüştür. Yine o yüzdendir ki Türkler, büyük bir dev­letin, bir imparatorluğun kurucusu oldukları halde, o dev­lette yönetime ve siyasete katılabilme alışkanlığını edinme fırsatını yeterince bulamamışlardı.""


- Siyaset Bilimi



129. "Kalkınma için yatırım yapmak, yatırım yapmak için kaynak yaratmak gerekir."


- Siyaset Bilimi



130. ""Biz sizden düşüncesi özgür, vicdanı özgür, anlayışı özgür kuşaklar istiyoruz."
- Mustafa Kemal Atatürk"


- Kemalizm Laiklik ve Demokrasi



131. "Tehlikeyi abartmak da yanlış, küçümsemek de..."


- Kemalizm Laiklik ve Demokrasi



132. "Şeriatçılar özgürlük istemiyor, kendilerinden farklı düşünenlerin özgürlüğünü ellerinden almak istiyorlar."


- Kemalizm, Laiklik ve Demokrasi



133. "Geçmiş, bugüne ışık tuttuğu ve daha iyi bir gelecek kurmaya yardımcı olduğu ölçüde önem taşır. Yoksa, sürekli geçmişi yaşayanlar geleceği kuramazlar."


- Kemalizm Laiklik ve Demokrasi



134. "Türk kökenlileri yönetimden olabildiğince uzak tut­ma politikası, sınırsız iktidar isteğinden doğuyordu. Çün­kü, kurucu millet olarak Türklerin bazı ayrıcalıkları, do­ğuştan bazı hakları, özgürlükleri vardı. Türk kökenliler padişahın kulu, yani kölesi sayılmazlardı. Çokuluslu Os­manlı lmparatorluğunu oluşturan pek çok unsur içinde sa­dece doğuştan Müslüman Türkler iktidarı denedeyip sınır­layabilecek durumdaydılar. O yüzdendir ki Fatih Sultan Mehmet, bu yetkiye sahip olan ulusu devlet yönetiminin tamamen dışına itmek istemiştir ve bunu başarmıştır; on­dan sonraki padişahlardan da bir çoğu aynı uygulamayı sürdürmüştür. Yine o yüzdendir ki Türkler, büyük bir dev­letin, bir imparatorluğun kurucusu oldukları halde, o dev­lette yönetime ve siyasete katılabilme alışkanlığını edinme fırsatını yeterince bulamamışlardı.""


- Siyaset Bilimi



135. "Ulusal devlet, aynı zamanda yüz yüze ilişkilerin önemini yitirdiği bir çerçeveydi. Kurumsal ilişkiler içinde, birey kendisini çok daha güçsüz ve yalnız hissediyordu. Dayanışma duygusuna, manevi dayanağa olan gereksinmesi artmıştı. Işte, yurtseverliği giderek milliyetçiliğe dönüştüren bu ortamdır. Ulusçuluk, aynı topraklar üzerinde benzer koşulları paylaşan insanların dışa karşı korunma ve dayanışma gereksinimlerini karşılayan bir ideolojidir ve giderek egemenlik ulusundur ilkesini gündeme getirmiştir."


- Kemalizm, Laiklik ve Demokrasi



136. "Eski düzenle çıkarları bütünleşmiş olan bir din adamları kesimi, köklü değişimlere hep karşı çıkmış,

. Kendilerinin etkisini ve ağırlığını azaltacak her girişimi de "dinsizlik" olarak nitelendirmekten çekinmemişlerdir."


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



137. "... çünkü din temeline dayalı bir devlette ağırlığı ve önceliği olan halk değil, dinsel seçkinlerdir."


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



138. "Tek partili sistemlerin ancak diktatörlükle bağdaştığı genel bir kanıdır."


- Siyaset Bilimi



139. "Her birey, içinde yaşadığı toplumun kabul ettiği davranış biçimlerini öğrenir ve toplumun beğendiği kişilik türünü benimsemeye yönelir."


- Siyaset Bilimi



140. "Toplumsal güç dengesi hızla değiştiği için, siyasal istikrarı sağlamak zorlaşır ve bir otorite boşluğu görülür.
Aynı dönemler, resmi olmayan kınama, ayıplama gibi yaptı­rım mekanizmalarının da genellikle etkisini yitirdiği dö­nemlerdir. Çünkü hızlı yapısal değişim, toplumdaki inanç sistemlerini de etkiler. Doğru ve yanlış ayrımı, eskisi kadar katı ve net olmaktan çıkar. Bunalım dönemlerinde kurum­sal etkiler azalıp, toplumsal baskının yerini "başının çaresi­ ne bakma" eğilimleri almaya başlar."


- Siyaset Bilimi



141. "Kemalist devrimcilik anlayışının iki yanı vardı: Birincisi, eskimiş kurumların yerine, çağın gereklerine uygun kurumlar koymakla ilgiliydi, ikincisi ise sürekli olarak yeniliklere açık olmayı, değişen koşullara göre değişmeyi, "kalıplaşmamayı" gerektiriyordu."


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



142. "En iyi seçim, halkın eğilimlerini en iyi yansıtan seçimdir."


- Kemalizm, Laiklik ve Demokrasi



143. "Ailede baskı gören, okulda söz hakkı verilmeyen genç, milletvekili seçildiğinde hoşgörülü olabilir mi? O yetişme koşullarını hazırlayanların, o milletvekilinin, farklı düşünce sahibini kürsüden indirmek istemesini eleştirmeye hakkı kalır mı?"


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



144. "Daha o yönde hiçbir istek, hiçbir gereksinme yokken, Türk kadınına siyasal hak ve özgürlüklerini demokrasinin anayurdu sayılan bazı batı ülkelerinden önce veren, kadının siyasal yaşamda ağırlık kazanmasına çaba gösteren de Atatürk'tür."


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



145. "Önemli hammadde kaynaklarına sahip bulunan bir ül­ke, eğer bunları bizzat işleyecek bir teknolojik düzeye ulaş­mamışsa, siyasal yaşamında bazı etmenlerin giderek güç kazandığını ister istemez görecektir. Ülkenin kendi işlete­mediği bu kaynaklarından yararlanmak isteyen dış güçlerin çekişmesinin, dışa bağımlılığı güçlendirecek bazı siyasal gelişmeleri peşinden sürüklenmesi çoğunlukla kaçınılmaz­dır."


- Siyaset Bilimi



146. "Kemalizm de Türkiye’nin 1920’li koşullarını yansıtan, bir sosyalizm-liberalizm sentezidir. Laikliği, ulusçuluğu ve cumhuriyetçiliği Fransız Devrimi’nden -yani liberalizmden- almıştır. Devletçilik, devrimcilik ve halkçılık ilkeleri ise sosyalizmin ürünüdür."


- Kemalizm, Laiklik ve Demokrasi



147. "“Sen beni kendinden saymıyorsun, öyleyse ben de seni kendimden saymam” ortamı doğarsa, bunun günahının kimde olacağı ve bundan asıl kimlerin zararlı çıkacağı iyi hesaplanmalıdır."


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



148. "Cumhuriyet rejimi demek, demokrasi sistemi ile devlet şekli demektir."


- Kemalizm, Laiklik ve Demokrasi



149. "Eğer Türkiye'de bir din devleti kurmak istiyorsanız, Mustafa Kemal'e saldırmanız elbette ki tutarlıdır.

Eğer Türkiye'nin bir bölgesini ayırıp, ırkçı bir devlet kurmak peşindeyseniz, Mustafa Kemal'e saldırmanın elbette tutarlı bir yanı vardır."


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



150. "“Atatürk cehalete karşı savaştı,İslam’a karşı değil…”"


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



151. "Oysa, kültür bir duyuş, düşünüş ve davranış birliğidir."


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



152. "Atatürk, Türk kadınını yeniden topluma kazandırmakta kararlıydı. Şöyle diyordu: "Daha esenlikle, daha dürüst olarak yürüyeceğimiz yol vardır. Büyük Türk kadınını çalışmamıza ortak etmek, yaşamımızı onunla birlikte yürütmek, Türk kadınını bilimsel, ahlaki, sosyal, ekonomik yaşamda erkeğin ortağı, arkadaşı, yardımcısı ve desteği yapmak yoludur esenlikli yol. Eğer kadınlarımız... erdemin gerektirdiği davranış ve hareketlerle aramızda bulunur, ulusun bilim, sanat ve sosyal hareketlerine katılırsa, bu durumu inanın ulusun en tutucusu bile beğenmekten kendini alamaz.""


- Kemalizm Laiklik ve Demokrasi



153. "Silah, barışçı-demokratik yollar tıkandıkça meşruluk kazanır. Demokratik temsilcilere güç vermek, silahlı temsilcileri umut olmaktan çıkarır."


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



154. "1960’lı yıllarda, çok tartışılan bir “Birleşme Kuramı” vardı.
Bu kuram, kapitalist Batı ile komünist Doğu’nun giderek bir noktada birbirine yakınlaşacağını, hatta birleşeceğini öngörüyordu.
Madem ki toplumsal düzenin biçimlenmesinde temel etken teknoloji idi… Öyleyse, “sanayi toplumu”nun gereksinmelerinin, benzer kurumlar yaratması kaçınılmazdı.
Toplumsal barışı korumak için, Batılı kapitalistler giderek daha “toplumcu” önlemler almak zorundaydılar. Eğitim düzeyi yükselmiş, sağlam bir altyapıya kavuşmuş, temel gereksinmelerini karşılamış komünist ülkelerde ise “özgürlük” ve “demokrasi” gereksinmesi gündeme gelecekti.
Birisi toplumculuğa, ötekisi demokrasiye doğru yönelirken, buluşma noktasının adı belliydi: “Demokratik sosyalizm”, yani “özgürlükçü toplumculuk…”
Kemalizm’in 1920’lerde yakalamaya başladığı “sentez”di söz konusu olan!…"


- Kemalizm, Laiklik ve Demokrasi



155. "Kişiler alınmasına katıldıkları bir kararı daha çok benimsemekte ve uygulamaktadırlar."


- Siyaset Bilimi



156. "Oysa demokrasinin yerleştiği ülkelerde, hükümetlerinde işçi sendikalarının, sermaye çevrelerinin ya da çiftçilerin temsilcilerine yer veren iktidarlar, askerlerin temsilcilerine gerek duymazlar."


- Siyaset Bilimi



157. "Ama ülkeyi yönetenler, yalnızca halkın hoşuna gidecek bir dış siyaset izlemeye özen gösterirlerse, toplumun uzun vadeli çıkarlarından uzaklaşabilirler. Halk çoğunlukla güncel düşünür ve çabuk sonuç ister."


- Siyaset Bilimi



158. "Evde ve okulda otoriter bir eğitimden geçmiş olan bireylerin, demokratik bir yönetim biçimine hemen uyum sağlamaları ve yüksek verime ulaşmaları beklenmemilidir."


- Siyaset Bilimi



159. "Marksist rejimlerin iflas etmiş olması, Marksizm’in getirdiği her öğenin yanlış olduğu anlamını taşımaz ki!
Liberalizm, derebeylik düzenine bir tepki idi. Sosyalizm, liberalizmin “karşı-tez”ini oluşturdu. Adına ne derseniz deyin, demokratik sosyalizm ise onların ikisini de aşan, ikisinin doğrularını birleştiren, ikisinden de ileri bir oluşumdur. Tarihsel evrimin çağımıza getirdiği son aşamadır!"


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



160. "1994'ün ilk aylarında ölen, Fransa'daki Müslümanların manevi önderi Şeyh Abbas ise, Atatürk'ün İslam karşısındaki tutumunu şöyle değerlendirmiştir: "Osmanlı İmparatorluğu'nun çöküşünde din adamları çok olumsuz roller oynadılar. Mustafa Kemal din adamlarının hatalarını ve yarattıkları tehlikeyi anladığı için, devrimine önce onlardan başladı. O din adamlarının cehaletinden korkmakta, onların ülke için tehlike yarattıklarını düşünmekte haklıydı. O'nun savaş açtığı din adamlarının tanıttıkları, savundukları İslam ile gerçek İslam arasında dağlar kadar fark vardı. Türklerin babası, dünyaya hakim bir Osmanlı İmparatorluğu'nu çökmüş, parçalanmış haliyle buldu. Bu hoca imparatorluğun çöküşüne de İslam'ın yanlış tanınması, yanlış yorumlanması neden olmuştu. Atatürk cehalete karşı savaştı, İslam'a karşı değil. .. ""


- Kemalizm Laiklik ve Demokrasi



161. "Bazı durumlarda, neyin yapıldığından çok, kimin yaptığı daha önemli hale gelebilir.
Eğer yapana güveniyorsanız, yapılan yanlışlığı da çok zaman görmezsiniz. "Mutlaka bir bildiği vardır" diyip geçersiniz. Ama yapana güveninizi yitirmişseniz, yaptığı doğru da olsa "kuşku" duyarsınız. Kararın doğru olduğuna inansanız, bu kez de doğru kararın doğru uygulanacağına inanmanız zordur."


- Kemalizm Laiklik ve Demokrasi



162. "Atatürk öğretmenlere şöyle sesleniyordu: "Biz sizden düşüncesi özgür, vicdanı özgür, anlayışı özgür kuşaklar istiyoruz.""


- Kemalizm, Laiklik ve Demokrasi



163. "Türkiye'de yaşayan ve kendisini toplumundan sorumlu hisseden herkesin, "Kemalizm, Laiklik ve Demokrasi" bağlantısını iyi kurması gerektiğine inanıyorum.
Bu, hem daha iyi bir "yarın" kurmak için gerekli; hem de, "Kemalizm, Laiklik ve Demokrasi" karşıtları önünde güçlü olmak için önemli."


- Kemalizm Laiklik ve Demokrasi



164. "“Atatürk cehalete karşı savaştı, İslam’a karşı değil...”"


- Kemalizm, Laiklik ve Demokrasi



165. "Toplumlar, olmayan çiçeğe bekçilik yapanlara itiraz etmezler, eğer o bekçi kendilerini rahatsız etmiyorsa…"


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



166. "Gençlik sesini yükselttiğinde değil, asıl sustuğu, pıstığı zaman endişelenmek gerekir. Ülkenin geleceği için!"


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



167. "Bir yanda toplumsal adalet, öte yanda emeğin ve toplumsal çıkarların önceliği. İşte sosyalizmin iki temel ölçütü budur!"


- Tanrı'yı Kim Kullanır



168. "işçiye siyaset yasak.
kamu görevlisine siyaset yasak.
gençliğe siyaset yasak.
ama işverene ve din adamına siyaset serbest..."


- Kemalizm, Laiklik ve Demokrasi



169. "Atatürk, Türk kadınını yeniden topluma kazandırmakta kararlıydı. Şöyle diyordu: "Daha esenlikle, daha dürüst olarak yürüyeceğimiz yol vardır. Büyük Türk kadınını çalışmamıza ortak etmek, yaşamımızı onunla birlikte yürütmek, Türk kadınını bilimsel, ahlaki, sosyal, ekonomik yaşamda erkeğin ortağı, arkadaşı, yardımcısı ve desteği yapmak yoludur esenlikli yol. Eğer kadınlarımız... erdemin gerektirdiği davranış ve hareketlerle aramızda bulunur, ulusun bilim, sanat ve sosyal hareketlerine katılırsa, bu durumu inanın ulusun en tutucusu bile beğenmekten kendini alamaz.""


- Kemalizm Laiklik ve Demokrasi



170. "“Atatürk cehalete karşı savaştı, İslam’a karşı değil...”"


- Kemalizm, Laiklik ve Demokrasi



171. "Türkiye'deki üçlü ideolojik bölünme giderek netleşiyor. Bir yanda, Atatürk'e saygı ve bazen sevgi duyan ama Kemalizme karşı olanlar var. Atatürk'ü -daha çok- bu yur­du düşmanlardan kurtarmış bir kahraman olarak benimsi­yorlar. Ama Kemalizmin birçok ilkesine kısmen ya da ta­mamen karşılar. Laiklik, devletçilik, devrimcilik ve halk­çılık karşısındaki tutumları çok açık. Cumhuriyetçiliğe karşı değiller ama içerdiği demokrasi anlayışı onlar için fazla geniş. Ulusçuluğa karşı değiller ama onların ulusçu­luk anlayışı -en azından son yıllara kadar- Kemalist ulus­çuluktan çok farklı: "Irk"ın ve "din"in öne çıktığı bir ulusçuluk. Çok zaman "yayılmacılık" eğilimleri de taşıyor. İkinci kesimdekiler, hem Atatürk'e hem de Kemalizme karşılar. Halifeliği ve hatta padişahlığı kaldırdığı için. Ki­misi Atatürk'e kızgın kimisi de düşman. Laikliği içlerine sindirebilmeleri söz konusu bile değil. Onlar açısından önem taşıyan "ümmet" olduğu için Kemalist ulusçuluğu kabul etmeleri de olanaksız. Demokrasiyi içeren bir cumhuriyetçilik ile devrimcilik ve halkçılık da tümüyle ideolo­jilerinin dışındadır. Sadece devletçilik ilkesi görünüşte on­lara ters düşmemektedir. Geriye kalıyor, hem Atatürk'e hem de Kemalizme sahip çıkanlar. Atatürk ile Atatürk'ün önderliğinde gelişen Türk devrimini ve ideolojisini bir bütün sayanlar. Bir bü­tün olarak benimseyenler. Yirmi birinci yüzyılın gerektir­diği yenilenmeyi, Kemalizmin ışığında gerçekleştirmek is­teyenler."


- Kemalizm, Laiklik ve Demokrasi



172. "Özgür bir haber alma ortamı yoksa, insan özgür bir biçimde düşünemez. Düşünme özgürlüğü, öncelikle yönetenlerden farklı düşünebilme özgürlüğüdür."


- Kemalizm Laiklik ve Demokrasi



173. "Kemalizm'in altı oku gökten zembille inmedi."


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



174. "Faşist katillerce, Türkiye'yi geri bıraktırmak için işlenen cinayetler dizisi bağlamında katledilen Prof. Dr. Ahmet Taner Kışlalı:
Yılmaz bir Atatürkçü...
Tam bir Demokrat...
Ve iyi bir Solcuydu.


."


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



175. "“Türkler dinlerinin ne olduğunu bilmiyorlar.Bunun için Kuran Türkçe olmalıdır.Türk Kuran’ın arkasından koşuyor;fakat onun ne dediğini anlamıyor.Benim maksadım,arkasından koştuğu kitapta ne olduğunu Türk anlasın.”
-Mustafa Kemal Atatürk"


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



176. "Atatürk "Medeni Bilgiler" kitabında şöyle demiştir: "Türkiye Cumhuriyeti'ni kuran Türkiye halkına Türk milleti denir.""


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



177. ""Türkiye'nin gerçek sahibi ve efendisi, gerçek üretici olan köylüdür.""


- Siyasal Sistemler



178. "İran ve a Arap toplumlarında dine saygının temelinde”Allah korkusu” varken,Anadolu’nun
İslam anlayışında hep Allah sevgisi” öne çıkmıştır."


- Kemalizm Laiklik ve Demokrasi



179. "Biz cumhuriyeti kurduk,on yaşını doldururken demokrasinin bütün gereklerini
sırası geldikçe uygulamaya koymalıdır."


- Kemalizm Laiklik ve Demokrasi



180. "Bataklık giderek büyüyor.
Valiler giderek "imam"laşıyor.
Altları oyulan bakanlar giderek "kukla"laşıyor
Ve -üçbuçuk oy için-"gaflet, dalalet ve hatta hıyanet" içinde yıllarını geçirmiş ve geçirmekte olanlar, Ankara'nın yüksek tepelerinde oturuyorlar.
Oturabiliyorlar."


- Kemalizm Laiklik ve Demokrasi



181. "Kürtçeden başka dil bilmeyen yüz binlerce insanımız olabilir… Anadili Kürtçe olan birkaç bin kişi silaha sarılabilir… Hatta onbinlerce kişi başka bir bayrakla karşınıza çıkabilir.
Ama bütün bunlar, karşınızda bir etnik sorun olduğunu göstermez."


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



182. "Kolay coğrafi koşullar, kolay ortam kişileri tembelliğe itmekte sonunda da uygarlığın gelişimini yavaşlatmaktadır. Çünkü insanlar ve toplumlar zorluklarla savaşa savaşa güçlenirler ve kendilerine güven kazanırlar. Aşırı zor bir ortam ise umutsuzluk, kadercilik ve dolayısıyla hareketsizlik yaratır."


- Siyaset Bilimi



183. "Marksistler “özgür genel seçimler”in bir aldatmaca olduğunu savunurlar. Çünkü kamuoyunu oluşturan kitle haberleşme araçları, varlıklı sınıfların denetimi altındadır. Geniş kitleler, farkında bile olmadan, aslında kendi çıkarlarının karşısında olan tutucu partilerin, sermayedar sınıfların çıkarlarını savunan partilerin destekçisi durumuna sokulabilirler."


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



184. "Her toplum -kendisini sürdürebilmek için- gereksinme duyduğu insanı yetiştirir..."


- Kemalizm Laiklik ve Demokrasi



185. "Kemalizm “ilerici” bir ideolojidir. Ne geçmişin bekçiliğidir ne de kalıplaşmış bir inanç sistemi… Değişen koşullar içinde, sürekli ve akılcı bir yenilenmeyi ve o yenilenmenin ilkelerini içerir."


- Kemalizm, Laiklik ve Demokrasi



186. "1940 yılında kurulan Köy Enstitüleri de, Kemalist devrimin ürünüdür. Orada verilen eğitim, sadece içerik olarak değil biçim olarak da, demokratik kültürün yerleşmesine büyük katkı yapmıştır. Köy Enstitüleri, köylünün toplumsal ve giderek siyasal yaşama katılmasının önemli bir aracını oluşturmuştur."


- Kemalizm Laiklik ve Demokrasi



187. ""Ben istemez miyim İran da Türkiye gibi laik bir Müslümanlar ülkesi olsun? Ama benim ülkem Türkiye'den yüzyıllarca geri kaldı. Bize Atatürk gibi bir önder lazımdı, Şah geldi. Siz çok şanslı bir ülkenin çocuğusunuz!..""


- Kemalizm, Laiklik ve Demokrasi



188. "Eğer Türkiye'de bir din devleti kurmak istiyorsanız, Mustafa Kemal'e saldırmanız elbette ki tutarlıdır.
Eğer Türkiye'nin bir bölgesini ayırıp, ırkçı bir devlet kurmak peşindeyseniz, Mustafa Kemal'e saldırmanın elbette tutarlı bir yanı vardır."


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



189. "Mustafa Kemal'i bilimsel olarak değerlendirebilmenin yöntemi açık -en kıt zekalıların bile yanlış anlayamayacağı kadar- açık söylemiş:
"Cumhuriyet rejimi demek, demokrasi sistemi ile devlet şekli demektir. Biz cumhuriyeti kurduk, on yaşını doldururken, demokrasinin bütün gereklerini sırası geldikçe uygulamaya koymalıdır. Türkiye Cumhuriyeti'nde de birbirini denetleyen partilerin doğacağına şüphe yoktur. Demokrasi maddi refah meselesi değildir. Böyle bir nazariyat, vatandaşların siyasi hürriyet ihtiyacını uyutmayı amaçlar. Bir ulusu oluşturan bireylerin her çeşit özgürlüğü güven altında bulunmalıdır.""


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



190. ""Tarih, hiçbir toplumsal hareketi amacı ile değerlendirmez; sonucu ile değerlendirir.""


- Bir Türkün Ölümü



191. ""Kemalizm, benim yerimde benden ileri olmaktır.""


- Kemalizm, Laiklik ve Demokrasi



192. "Bizim nasıl bir demokrasi istediğimizi öğrenmek istiyorsanız, 1961 Anayasası'na bakınız. Çünkü o anayasayı hazırlayan Kurucu Meclis'te Kemalistler çoğunluktaydı."


- Tanrı'yı Kim Kullanır



193. "Gençlik eğer siyasete uzak kalıyorsa bunun üç nedeni olabilir.
Ya sorunu yoktur... Ya sorunlarının çözümü konusunda umudu yoktur... Ya da korkmaktadır."


- Tanrı'yı Kim Kullanır



194. ""Laikliğin ortaya çıkışını zorunlu
kılan iki temel neden var.

Birincisi; farklı inançtan insanların barış içinde bir arada yaşamalarını sağlamak. İkincisi; değişen koşullara, aklın ve bilimin ışığında çözüm arama yolunu açık tutmak.""


- Siyaset Bilimi



195. "Toplumun önemli bir kesimince meşru sayılmadığı ölçüde, siyasal iktidar, varlığını koruyabilmek için zora ve baskıya başvurmak zorunda kalır. Sık sık zora başvuran bir siyasal iktidar ya toplumun genelinde meşruluk kazanmamış veya kazandığı meşruluğu yitirmeye başlamış demektir."


- Siyaset Bilimi



196. "Egemenliğin kaynağının top­lumsal olmadığı durumlarda, tanrısal kökenli bir egemen­lik anlayışıyla karşı karşıyayız demektir. Egemenliğin kay­nağı Tanrı olunca, siyasal iktidarın oluşumu ve deneti­miyle ilgili konular toplumun yetkisi dışında kalır."


- Siyaset Bilimi



197. "Köy Enstitüleri 'ni kapatıp imam hatip okullarını tüm yurda yayam"kafa"nın Türkiye'yi getirdiği nokta önümüzde"


- Kemalizm, Laiklik ve Demokrasi



198. "Kemalist Türkiye'yi, ırkçı bir diktatör bile ''avrupalı'' sayıyordu. Kemalizm karşıtlarının getirdiği noktada ise, avrupalı sayılabilmek için kapı kapı dilenen bir ülkedir Türkiye..."


- Kemalizm, Laiklik ve Demokrasi



199. "Özgür bir haber alma ortamı yoksa, insan özgür bir biçimde düşünemez. Düşünme özgürlüğü, öncelikle yönetenlerden farklı düşünebilme özgürlüğüdür."


- Kemalizm Laiklik ve Demokrasi



200. "Bizim nasıl bir demokrasi istediğimizi öğrenmek istiyorsanız, 1961 Anayasası'na bakınız. Çünkü o anayasayı hazırlayan Kurucu Meclis'te Kemalistler çoğunluktaydı."


- Tanrı'yı Kim Kullanır



201. "Aslında Atatürk'ün kafasında olan "batılılaşma" değil, "uygarlaşma"dır. Üstelik de, kendi ulusal özelliklerimizi koruyarak uygarlaşmaktır.

Türk tarihinin gün ışığına çıkarılması çalışmalarını Atatürk başlatmıştır. Bir yandan Orta Asya'ya, öte yandan Hititlere, Anadolu'nun tarihsel derinliklerine kadar gidilmesinin öncüsü Atatürk'tür. Taklitçi saray kültüründen, Anadolu'nun bin yıllık kültür sentezine dönüş Atatürk'ün eseridir.

Atatürk ne yabancı sermayeye karşı olmuştur, ne de başka uluslarla işbirliğine... Ama - her konuda olduğu gibi - bu konularda da vazgeçilmez bir önkoşulu vardır: Toplumun ortak yararı ve eşitlik!

Yabancı sermayeye evet; ulusal çıkarların ve bağımsızlığın zedelenmemesi koşuluyla!

Bir kez daha yinelemekte yarar var: Kemalizm batının desteği ile değil, batıya karşın bir uygarlaşma hareketidir."


- Bir Türkün Ölümü



202. "Ekonomik anlamda devletçilik, liberalizm karşıtıdır."


- Kemalizm, Laiklik ve Demokrasi



203. "- Hükümet istifa!.. Hükümet istifa!.."


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



204. "Çinliler doğru söylemişler: " Kedinin siyah ya da beyaz olması fark etmez, önemli olan fare yakalamasıdır...""


- Tanrı'yı Kim Kullanır



205. "...asıl önemli olan üniversitelerin artık öğrencilerin beklentilerine cevap verememeğe başlamasıdır."


- Öğrenci Ayaklanmaları



206. "Sağcı ideolojiler daha çok duygulara, solcu ideolojiler ise akla seslenirler..."


- Kemalizm, Laiklik ve Demokrasi



207. "Hiçbir ödün teröristi tatmin etmez!"


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



208. "Devlet farklılıkları arttırarak değil, benzerlikleri yaygınlaştırarak toplumsal barışa katkıda bulunabilir."


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



209. "Mutluluğun paylaşıldıkça arttığı, acının ise paylaşıldıkça azaldığı gerçeğini, yaşayarak anladım."


- Bir Türkün Ölümü



210. "Kemalist olabilmek için Atatürk’ün “izinde” değil, “yolunda” olmak gerektiğini bilmek gerekir!..."


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



211. "Gençlerimizin bir kısmını "laik" okullarda, bir kısmını "dinci" okullarda, birbirlerine "düşman" olarak yetiştirmeye hakkımız olamaz!
Ne günahları var o çocukların?!"


- Kemalizm Laiklik ve Demokrasi



212. "-varlıklı kesimlerin desteklediği bir siyasal iktidar, sanki orta sınıfların da desteğine sahip-miş gibi görünebilir."


- Siyaset Bilimi



213. "“Namuslular da en azından namussuzlar kadar cesur olmadıkça, bir memleket için kurtuluş yoktur!”"


- Kemalizm, Laiklik ve Demokrasi



214. "Aydınlığın ışığı, karanlıkta yaşayanları her zaman çeker!"


- Tanrı'yı Kim Kullanır



215. "Nedir sosyalizmin amacı?
Toplumsal ayrıcalıkların bulunmadığı bir düzen!
Bu amaca belki hiçbir zaman tam anlamıyla ulaşılamayacaktır. Ama o amaca yaklaşıldığı ölçüde sosyalizm yolunda ilerlendiği, toplumcu bir sistemin yürürlükte olduğu söylenebilir."


- Tanrı'yı Kim Kullanır



216. "Laiklik karşıtı yönetimler, genellikle, çoğunluk dinine dayalı bir “azınlık diktası”dır!"


- Kemalizm, Laiklik ve Demokrasi



217. ""Bazı valiliklere, kamu görevlileri -koltuklarının arasında- Zaman gazetesi dışında bir gazete ile giremiyorlar.""


- Kemalizm, Laiklik ve Demokrasi



218. "Atatürk çok geniş bir tarih kültürüne sahipti. Başka toplumların deneyimlerinden yararlanmaktan yana, ama "taklit"e karşıydı."


- Kemalizm, Laiklik ve Demokrasi



219. "Ayrımcılık gericiliktir!
İster ırka, ister dine, ister cinsiyete, ister yaşa… İsterse etnik kökene ya da bölgeciliğe dayansın…
Bölerek ilerlenmez, bölerek gerilenir!

(Cumhuriyet, 21 Mayıs 1994)"


- Kemalizm, Laiklik ve Demokrasi



220. "Güneydoğu sorununun çözümü için sağlıklı siyasal model nedir? Yurttaşlar arasında ayrım gözetmeyen, insan haklarına saygılı, bölgeler sınıflar arası farklılıkları yumuşatılmış, katılımcı, yerel yönetimleri güçlü, birlikçi-üniter(bütüncül) devlet, bana öyle geliyor ki en sağlıklı çözümdür."


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



221. "Çinliler doğru söylemişler: " Kedinin siyah ya da beyaz olması fark etmez, önemli olan fare yakalamasıdır...""


- Tanrı'yı Kim Kullanır



222. "...asıl önemli olan üniversitelerin artık öğrencilerin beklentilerine cevap verememeğe başlamasıdır."


- Öğrenci Ayaklanmaları



223. "Sağcı ideolojiler daha çok duygulara, solcu ideolojiler ise akla seslenirler..."


- Kemalizm, Laiklik ve Demokrasi



224. "Gençlerimizin bir kısmını "laik" okullarda, bir kısmını "dinci" okullarda, birbirlerine "düşman" olarak yetiştirmeye hakkımız olamaz!
Ne günahları var o çocukların?!"


- Kemalizm Laiklik ve Demokrasi



225. "-varlıklı kesimlerin desteklediği bir siyasal iktidar, sanki orta sınıfların da desteğine sahip-miş gibi görünebilir."


- Siyaset Bilimi



226. "“Namuslular da en azından namussuzlar kadar cesur olmadıkça, bir memleket için kurtuluş yoktur!”"


- Kemalizm, Laiklik ve Demokrasi



227. "Nedir sosyalizmin amacı?
Toplumsal ayrıcalıkların bulunmadığı bir düzen!
Bu amaca belki hiçbir zaman tam anlamıyla ulaşılamayacaktır. Ama o amaca yaklaşıldığı ölçüde sosyalizm yolunda ilerlendiği, toplumcu bir sistemin yürürlükte olduğu söylenebilir."


- Tanrı'yı Kim Kullanır



228. "Laiklik karşıtı yönetimler, genellikle, çoğunluk dinine dayalı bir “azınlık diktası”dır!"


- Kemalizm, Laiklik ve Demokrasi



229. ""Bazı valiliklere, kamu görevlileri -koltuklarının arasında- Zaman gazetesi dışında bir gazete ile giremiyorlar.""


- Kemalizm, Laiklik ve Demokrasi



230. "Atatürk çok geniş bir tarih kültürüne sahipti. Başka toplumların deneyimlerinden yararlanmaktan yana, ama "taklit"e karşıydı."


- Kemalizm, Laiklik ve Demokrasi



231. "Ayrımcılık gericiliktir!
İster ırka, ister dine, ister cinsiyete, ister yaşa… İsterse etnik kökene ya da bölgeciliğe dayansın…
Bölerek ilerlenmez, bölerek gerilenir!

(Cumhuriyet, 21 Mayıs 1994)"


- Kemalizm, Laiklik ve Demokrasi



232. "İlhan Selçuk, Anadolu'nun "Aydınlanma Devrimi'nin şöyle bir sürecin ürünü olduğunu söylüyor: "Emperyalizme karşı bağımsızlık... Padişahçılığa karşı cumhuriyetçilik... Şeriata karşı laiklik... Tutuculuğa karşı devrimcilik... Ümmetçiliğe karşı milliyetçilik...""


- Kemalizm, Laiklik ve Demokrasi



233. ""insan enerjisinin çoğu, saldırılara karşı yaşamı savunmak, açlıktan kurtulmak için harcanırsa, yaşama sevgisi engelenir ve ölüm sevgisi güçlenir.""


- Siyasal Sistemler



234. "Türklerin o zamanki dini Şamanizm ise kadındaki "kutsal" güce dayanmaktaydı. Hukuksal açıdan kadın ile erkek tamamen eşitti. Erkek ancak tek bir kadınla evlenebilirdi. Ev ve çocuklar üzerinde, erkek ile kadın aynı hakka sahiptiler.
Yasa niteliğindeki "emirname"ler, hakan ve "hatun" tarafından, birlikte imzalanmadan uygulanamazdı. Delhi Türk Devleti'nde Raziye Sultan, Kirman'daki Kutluk Devleti'nde Türkân Hatun, tarihteki ilk kadın devlet başkanlarıydı."


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



235. ""Atatürk ve laiklik düşmanları, aslında özgürlük istemiyorlar. Kendileri gibi düşünmeyenlerin özgürlüklerini ellerinden almak istiyorlar.""


- Kemalizm, Laiklik ve Demokrasi



236. "Hiç kuşku yok ki Mustafa Kemal, tarihin en cüretli, en büyük ve kapsamlı kültür devriminin baş mimarıdır. Dilde, dinde, hukukta, yazıda, giyside, eğitimde, tarihte yaptığı reformlar; bazıları bugün biçimsel görünse bile, inanılmaz boyuttaki bir kültür devriminin bir bütün içindeki çok anlamlı olan parçalarıdır. Osmanlı İmparatorluğu içinde dili ve tarihi unutturulmuş, kendine güvenini yitirmiş bir halktan, çağdaş, başı dik, kendisiyle gurur duyan bir ulus yaratabilmiş olmanın ne büyük ve zor bir sonuç olduğunu bugün takdir edebilmek zordur."


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



237. "Demokrasi bir yaşam biçimidir. Yaşanmadan öğrenilemez!"


- Tanrı'yı Kim Kullanır



238. ""Bir zincir en zayıf halkası kadar güçlüdür!...""


- Kemalizm, Laiklik ve Demokrasi



239. "Atatürk’ün hem padişah,hem Halife olması için hiçbir engel yoktu.Tersine,yakın çevresinden
ve hatta yurt dışındaki Müslümanlardan,bu yönde telkinler geliyordu.Ama o,bunları hiç düşünmeden reddetti."


- Kemalizm Laiklik ve Demokrasi



240. "Gençlik eğer siyasete uzak kalıyorsa, bunun üç nedeni olabilir.
Ya sorunu yoktur... Ya sorunlarının çözümü konusunda umudu yoktur... Ya da korkmaktadır..."


- Kemalizm, Laiklik ve Demokrasi



241. "Niçin Kemalizm ?
Çünkü Kemalizm, değişen dünya ve Türkiye koşulları içinde yeniden gücelleşti.."


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



242. "...birçok ülkede öğrenci isyanları üniversite içi sorunlardan başlayıp, daha sonra ülke çapındaki sorunlara ve düzenin kendisine yönelmiştir."


- Öğrenci Ayaklanmaları



243. "Çünkü hiçbir iktidar yalnız baskı ve şiddet üze­rine kurulamaz. Max Weber'in, siyasal iktidarın önemli bir öğesi olan "otorite" kavramını incelerken yaptığı, gelenek­ sel otorite, bürokratik otorite ve karizmatik otorite ayrımı, siyaset biliminde bugün bile kullanılmaktadır."


- Siyaset Bilimi



244. "Kürtçe TV yayını yapmak isteyen Halit Tunç şöyle diyor: "Çocuklarım Kürtçe bilmiyor, gerekli de değil. Kürtçe eğitim veren okul olsa çocuklarımı yollamam. Türkçe eğitim verene yollarım, ama İngilizce eğitim veren olursa onu tercih ederim...""


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



245. "Mustafa Kemal, Türk kadınına çağdaş bir konum kazandırma düşüncesini uygulamaya, hem de Kurtuluş Savaşı'nın en umutsuz günlerinde başlamıştı!"


- Atatürk'e Saldırmanın Dayanılmaz Hafifliği



246. "Kapalı rejimlerin tek merkezden yönetilen yayınları tatsızdır ama belirli bir ölçüde etkilidir. Hep aynı şeyi duyan insanlar, giderek onun dışında bir doğrunun bulunabileceğini bile unuturlar. Böylece düşünen kafaların oluşturduğu çok küçük bir azınlık dışında büyük çoğunluğun beyni yıkanabilir."


- Siyasal Sistemler



247. "Atatürk için, demokrasi her şeyden önce bir özgürlük sorunu idi: "irade ve egemenlik milletin tümüne aittir ve ait olmalıdır. Demokrasi sosyal yardım veya iktisadi teşkilat sis­temi değildir. Demokrasi maddi refah meselesi de değildir. Böyle bir görüş vatandaşların siyasi hürriyet ihtiyaçlarını uyutmayı amaçlar. Bir ulusu oluşturan bireylerin o ulus için­de, her çeşit özgürlüğü, yaşamak özgürlüğü, çalışmak özgür­lüğü, düşünce ve vicdan özgürlüğü güven altında bulunmalı­dır.""


- Kemalizm, Laiklik ve Demokrasi



248. "Bugünü anlayabilmek için, düne bakmak zorundayız! 15 - 20 yıl öncesine... 40 - 45 yıl öncesine... Bakmalıyız ki yarın ne yapmamız gerektiğini daha iyi bilelim..!
Cumhuriyet, Temmuz 1995"


- Bir Türkün Ölümü



249. "Geri kalmış ülkelerin büyük çoğunluğu, uzun bir sömürge yaşamından geçtikleri için, devlet yönetme alışkanlığına ve görece güçlü orta sınıflara sahip değiller. Oysa Türk toplumu, yüzyıllar boyu süren büyük bir imparatorluğun yönetim deneyimine ve yönetici kadrolarına sahipti. Atatürk o gücü, çağdaş ve demokratik bir rejimin oluşumu yönünde değerlendirmesini bildi. Ama aynı olanağa, geri kalmış ülkelerin büyük çoğunluğunun sahip bulunmadığı açık."


- Siyaset Bilimi



250. ""Atatürk ve laiklik düşmanları, aslında özgürlük istemiyorlar. Kendileri gibi düşünmeyenlerin özgürlüklerini ellerinden almak istiyorlar.""


- Kemalizm, Laiklik ve Demokrasi

Tüm kitapları ücretsiz okuyabilir veya indirebilirsiniz! Ayrıca son kitabımız İlahi Rezonans artık raflarda! İncelemek için: